Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun ürünler ve kampanyalar hazırlayarak, genellikle sakin geçen yaz aylarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak çalışmalar yapmak mümkün. E-ticaret firmanızın reklam kampanyalarını yaz sezonuna hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım ipuçları bulunuyor.

Yeni hedef kitleleri araştırmaya başlayın

Yaz sezonuyla beraber ulaşmayı planladığınız hedef kitlenin özellikleri ve beklentileri de değişiklik göstermeye başlayacaktır. Yaz döneminde alışveriş yapacak olan kişilerin beklentileri ve ilgi alanları değişmeye başlayacaktır. Bu sebeple de mevcut hedef kitle ayarlarınız, yaz dönemindeki reklam kampanyalarınızda beklediğiniz geri dönüşümleri sağlamayabilir. Bu sebeple de yeni hedef kitle arayışlarına girerek, farklı hedeflemeler yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Yaz sezonuyla ilgili anahtar kelimelerinizi unutmayın

Yaz dönemine yönelik kampanyalar oluştururken, reklam başlıklarınızda ve alt metinlerinizde bu sezona uygun anahtar kelimeler kullanmaya başlamanız gerekecektir. Bunun yanı sıra ürün sayfalarında ve site üzerindeki ilgili kategori sayfalarında da benzer yapıları kullanmanız faydalı olur. Bunların yanı sıra Long Tail anahtar kelime kullanımlarıyla yaz dönemindeki arama sorgularına da ulaşabilirsiniz. Örneğin, “yazlık gece elbiseleri” gibi bir Long Tail anahtar kelime grubu, satın alma kararı verme aşamasındaki kullanıcılara ulaşma konusunda bir hayli önemli olur.

Mobil reklamlarınızı hazırlayın

Yaz dönemlerinde yapacağınız reklam çalışmalarında mobil cihazlarınızı da dikkate almanız bir hayli önemlidir. Kullanıcıların mobil cihaz kullanım alışkanlıklarının artmasının yanı sıra yaz döneminde kullanıcıların kapalı alanlarda çok fazla kalmak istemeyişlerinden dolayı, mobil cihazlarını daha fazla kullanacağını da göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın hedeflemelerini yaparken, mobil reklamları da göz önünde bulundurmalısınız.

Yaz dönemine özel varış sayfaları hazırlayın

Yaz döneminde satışa sunacağınız ya da öne çıkartacağınız ürünlerinizi farklı bir landing page üzerinde sergilemek de kullanıcıları site üzerinde daha iyi yönlendirmenizi sağlar. Bunun yanı sıra ilgili kategorileri ve ürünleri burada sergileyerek, bu sayfa üzerindeki SEO çalışmalarınızda organik olarak da bu sayfaya trafik çekebilirsiniz. Hazırlayacağınız reklam kampanyalarında kullanıcıları da konuyla ilgili varış sayfalarına yönlendirmeniz, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin artmasını sağlayacaktır.

Hangi kanalları kullanacağınızı belirleyin

Reklam kampanyalarınızın sonuçlarının daha etkili olmasını sağlamak için size en iyi sonuçları verecek kanallar üzerine yoğunlaşmanız gerekir. Bunun için de sosyal mecraları, Adwords reklamlarını ve diğer dijital pazarlama kanallarını dikkate alarak sizin için en etkili olan platformu bulmanız önemlidir. Bunu sağlamak için önceki çalışmalarınızı dikkate alabilir ve buradaki verilerin analizini yaparak, size en çok geri dönüşümü sağlayan kanalları bulabilirsiniz.

Reklam planınızı hazırlayın

3 aylık yaz dönemini iyi bir şekilde planlamanız da bir hayli önemlidir. Reklam kampanyalarınızı, hangi aralıklarla ne tür içeriklere reklamlar vereceğinizi, hangi ürün ve kategorileri öne çıkartacağınızı, reklam kampanya başına ayrılacak bütçeleri bir plan dahilinde oluşturarak belirlemeniz oldukça önemlidir. Bu sezonluk planı hazırladığınızda uzun vadede ne tür çalışmalar yapacağınızı bilmiş olursunuz ve her kampanya sonrasında elde ettiğiniz verilerle, bir sonraki reklam stratejilerinizi daha iyi hale getirebilirsiniz.

İçerik planınızı reklamlarınızla senkronize etmeye çalışın

Yaz döneminde hazırlayacağınız blog içeriklerinizi, reklam çalışmalarınızla senkronize etmeye çalışmak da bir hayli önemlidir. İçerikleriniz üzerinden organik olarak kullanıcıları sitenize çekebileceğiniz için, bu içeriklerde yaz dönemine uygun ürünleri yerleştirmek ve içerik pazarlama üzerinden kullanıcıları satışa yönlendirmek elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Ferad Osman Sali
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Markanız için Kullanabileceğiniz 5 Sosyal Medya Stratejisi
E-Ticaret Markanız için Kullanabileceğiniz 5 Sosyal Medya Stratejisi
E-ticaret sektörü her geçen gün birçok kişinin ilgisini çekmektedir. Her ne kadar dijital sistemler müşterilere ulaşmayı kolay hale getirse de günümüzde çok sayıda e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Eğer bunların arasından...
7 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
IdeaSoft AppStore ile E-ticarette Entegrasyon Derdi Sona Erdi
IdeaSoft AppStore ile E-ticarette Entegrasyon Derdi Sona Erdi
İster çok büyük bir marka olsun ister online ticarete yeni başlamış bir işletme olsun, E-ticaret firmalarının zorlandığı en önemli konulardan biri, diğer sistemlerle yapılan entegrasyonlar ve bunun yarattığı hem maliyet hem...
2 Mart 2023
Ferad Osman Sali