Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun ürünler ve kampanyalar hazırlayarak, genellikle sakin geçen yaz aylarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak çalışmalar yapmak mümkün. E-ticaret firmanızın reklam kampanyalarını yaz sezonuna hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım ipuçları bulunuyor.

Yeni hedef kitleleri araştırmaya başlayın

Yaz sezonuyla beraber ulaşmayı planladığınız hedef kitlenin özellikleri ve beklentileri de değişiklik göstermeye başlayacaktır. Yaz döneminde alışveriş yapacak olan kişilerin beklentileri ve ilgi alanları değişmeye başlayacaktır. Bu sebeple de mevcut hedef kitle ayarlarınız, yaz dönemindeki reklam kampanyalarınızda beklediğiniz geri dönüşümleri sağlamayabilir. Bu sebeple de yeni hedef kitle arayışlarına girerek, farklı hedeflemeler yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Yaz sezonuyla ilgili anahtar kelimelerinizi unutmayın

Yaz dönemine yönelik kampanyalar oluştururken, reklam başlıklarınızda ve alt metinlerinizde bu sezona uygun anahtar kelimeler kullanmaya başlamanız gerekecektir. Bunun yanı sıra ürün sayfalarında ve site üzerindeki ilgili kategori sayfalarında da benzer yapıları kullanmanız faydalı olur.

Bunların yanı sıra Long Tail anahtar kelime kullanımlarıyla yaz dönemindeki arama sorgularına da ulaşabilirsiniz. Örneğin, “yazlık gece elbiseleri” gibi bir Long Tail anahtar kelime grubu, satın alma kararı verme aşamasındaki kullanıcılara ulaşma konusunda bir hayli önemli olur.

Mobil reklamlarınızı hazırlayın

Yaz dönemlerinde yapacağınız reklam çalışmalarında mobil cihazlarınızı da dikkate almanız bir hayli önemlidir. Kullanıcıların mobil cihaz kullanım alışkanlıklarının artmasının yanı sıra yaz döneminde kullanıcıların kapalı alanlarda çok fazla kalmak istemeyişlerinden dolayı, mobil cihazlarını daha fazla kullanacağını da göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın hedeflemelerini yaparken, mobil reklamları da göz önünde bulundurmalısınız.

Yaz dönemine özel varış sayfaları hazırlayın

Yaz döneminde satışa sunacağınız ya da öne çıkartacağınız ürünlerinizi farklı bir landing page üzerinde sergilemek de kullanıcıları site üzerinde daha iyi yönlendirmenizi sağlar. Bunun yanı sıra ilgili kategorileri ve ürünleri burada sergileyerek, bu sayfa üzerindeki SEO çalışmalarınızda organik olarak da bu sayfaya trafik çekebilirsiniz.

Hazırlayacağınız reklam kampanyalarında kullanıcıları da konuyla ilgili varış sayfalarına yönlendirmeniz, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin artmasını sağlayacaktır.

Hangi kanalları kullanacağınızı belirleyin

Reklam kampanyalarınızın sonuçlarının daha etkili olmasını sağlamak için size en iyi sonuçları verecek kanallar üzerine yoğunlaşmanız gerekir. Bunun için de sosyal mecraları, Adwords reklamlarını ve diğer dijital pazarlama kanallarını dikkate alarak sizin için en etkili olan platformu bulmanız önemlidir. Bunu sağlamak için önceki çalışmalarınızı dikkate alabilir ve buradaki verilerin analizini yaparak, size en çok geri dönüşümü sağlayan kanalları bulabilirsiniz.

Reklam planınızı hazırlayın

3 aylık yaz dönemini iyi bir şekilde planlamanız da bir hayli önemlidir. Reklam kampanyalarınızı, hangi aralıklarla ne tür içeriklere reklamlar vereceğinizi, hangi ürün ve kategorileri öne çıkartacağınızı, reklam kampanya başına ayrılacak bütçeleri bir plan dahilinde oluşturarak belirlemeniz oldukça önemlidir.

Bu sezonluk planı hazırladığınızda uzun vadede ne tür çalışmalar yapacağınızı bilmiş olursunuz ve her kampanya sonrasında elde ettiğiniz verilerle, bir sonraki reklam stratejilerinizi daha iyi hale getirebilirsiniz.

İçerik planınızı reklamlarınızla senkronize etmeye çalışın

Yaz döneminde hazırlayacağınız blog içeriklerinizi, reklam çalışmalarınızla senkronize etmeye çalışmak da bir hayli önemlidir. İçerikleriniz üzerinden organik olarak kullanıcıları sitenize çekebileceğiniz için, bu içeriklerde yaz dönemine uygun ürünleri yerleştirmek ve içerik pazarlama üzerinden kullanıcıları satışa yönlendirmek elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan