Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun ürünler ve kampanyalar hazırlayarak, genellikle sakin geçen yaz aylarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak çalışmalar yapmak mümkün. E-ticaret firmanızın reklam kampanyalarını yaz sezonuna hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım ipuçları bulunuyor.

Yeni hedef kitleleri araştırmaya başlayın

Yaz sezonuyla beraber ulaşmayı planladığınız hedef kitlenin özellikleri ve beklentileri de değişiklik göstermeye başlayacaktır. Yaz döneminde alışveriş yapacak olan kişilerin beklentileri ve ilgi alanları değişmeye başlayacaktır. Bu sebeple de mevcut hedef kitle ayarlarınız, yaz dönemindeki reklam kampanyalarınızda beklediğiniz geri dönüşümleri sağlamayabilir. Bu sebeple de yeni hedef kitle arayışlarına girerek, farklı hedeflemeler yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Yaz sezonuyla ilgili anahtar kelimelerinizi unutmayın

Yaz dönemine yönelik kampanyalar oluştururken, reklam başlıklarınızda ve alt metinlerinizde bu sezona uygun anahtar kelimeler kullanmaya başlamanız gerekecektir. Bunun yanı sıra ürün sayfalarında ve site üzerindeki ilgili kategori sayfalarında da benzer yapıları kullanmanız faydalı olur.

Bunların yanı sıra Long Tail anahtar kelime kullanımlarıyla yaz dönemindeki arama sorgularına da ulaşabilirsiniz. Örneğin, “yazlık gece elbiseleri” gibi bir Long Tail anahtar kelime grubu, satın alma kararı verme aşamasındaki kullanıcılara ulaşma konusunda bir hayli önemli olur.

Mobil reklamlarınızı hazırlayın

Yaz dönemlerinde yapacağınız reklam çalışmalarında mobil cihazlarınızı da dikkate almanız bir hayli önemlidir. Kullanıcıların mobil cihaz kullanım alışkanlıklarının artmasının yanı sıra yaz döneminde kullanıcıların kapalı alanlarda çok fazla kalmak istemeyişlerinden dolayı, mobil cihazlarını daha fazla kullanacağını da göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın hedeflemelerini yaparken, mobil reklamları da göz önünde bulundurmalısınız.

Yaz dönemine özel varış sayfaları hazırlayın

Yaz döneminde satışa sunacağınız ya da öne çıkartacağınız ürünlerinizi farklı bir landing page üzerinde sergilemek de kullanıcıları site üzerinde daha iyi yönlendirmenizi sağlar. Bunun yanı sıra ilgili kategorileri ve ürünleri burada sergileyerek, bu sayfa üzerindeki SEO çalışmalarınızda organik olarak da bu sayfaya trafik çekebilirsiniz.

Hazırlayacağınız reklam kampanyalarında kullanıcıları da konuyla ilgili varış sayfalarına yönlendirmeniz, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin artmasını sağlayacaktır.

Hangi kanalları kullanacağınızı belirleyin

Reklam kampanyalarınızın sonuçlarının daha etkili olmasını sağlamak için size en iyi sonuçları verecek kanallar üzerine yoğunlaşmanız gerekir. Bunun için de sosyal mecraları, Adwords reklamlarını ve diğer dijital pazarlama kanallarını dikkate alarak sizin için en etkili olan platformu bulmanız önemlidir. Bunu sağlamak için önceki çalışmalarınızı dikkate alabilir ve buradaki verilerin analizini yaparak, size en çok geri dönüşümü sağlayan kanalları bulabilirsiniz.

Reklam planınızı hazırlayın

3 aylık yaz dönemini iyi bir şekilde planlamanız da bir hayli önemlidir. Reklam kampanyalarınızı, hangi aralıklarla ne tür içeriklere reklamlar vereceğinizi, hangi ürün ve kategorileri öne çıkartacağınızı, reklam kampanya başına ayrılacak bütçeleri bir plan dahilinde oluşturarak belirlemeniz oldukça önemlidir.

Bu sezonluk planı hazırladığınızda uzun vadede ne tür çalışmalar yapacağınızı bilmiş olursunuz ve her kampanya sonrasında elde ettiğiniz verilerle, bir sonraki reklam stratejilerinizi daha iyi hale getirebilirsiniz.

İçerik planınızı reklamlarınızla senkronize etmeye çalışın

Yaz döneminde hazırlayacağınız blog içeriklerinizi, reklam çalışmalarınızla senkronize etmeye çalışmak da bir hayli önemlidir. İçerikleriniz üzerinden organik olarak kullanıcıları sitenize çekebileceğiniz için, bu içeriklerde yaz dönemine uygun ürünleri yerleştirmek ve içerik pazarlama üzerinden kullanıcıları satışa yönlendirmek elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan