Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun ürünler ve kampanyalar hazırlayarak, genellikle sakin geçen yaz aylarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak çalışmalar yapmak mümkün. E-ticaret firmanızın reklam kampanyalarını yaz sezonuna hazırlarken de dikkat etmeniz gereken bir takım ipuçları bulunuyor.

Yeni hedef kitleleri araştırmaya başlayın

Yaz sezonuyla beraber ulaşmayı planladığınız hedef kitlenin özellikleri ve beklentileri de değişiklik göstermeye başlayacaktır. Yaz döneminde alışveriş yapacak olan kişilerin beklentileri ve ilgi alanları değişmeye başlayacaktır. Bu sebeple de mevcut hedef kitle ayarlarınız, yaz dönemindeki reklam kampanyalarınızda beklediğiniz geri dönüşümleri sağlamayabilir. Bu sebeple de yeni hedef kitle arayışlarına girerek, farklı hedeflemeler yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Yaz sezonuyla ilgili anahtar kelimelerinizi unutmayın

Yaz dönemine yönelik kampanyalar oluştururken, reklam başlıklarınızda ve alt metinlerinizde bu sezona uygun anahtar kelimeler kullanmaya başlamanız gerekecektir. Bunun yanı sıra ürün sayfalarında ve site üzerindeki ilgili kategori sayfalarında da benzer yapıları kullanmanız faydalı olur.

Bunların yanı sıra Long Tail anahtar kelime kullanımlarıyla yaz dönemindeki arama sorgularına da ulaşabilirsiniz. Örneğin, “yazlık gece elbiseleri” gibi bir Long Tail anahtar kelime grubu, satın alma kararı verme aşamasındaki kullanıcılara ulaşma konusunda bir hayli önemli olur.

Mobil reklamlarınızı hazırlayın

Yaz dönemlerinde yapacağınız reklam çalışmalarında mobil cihazlarınızı da dikkate almanız bir hayli önemlidir. Kullanıcıların mobil cihaz kullanım alışkanlıklarının artmasının yanı sıra yaz döneminde kullanıcıların kapalı alanlarda çok fazla kalmak istemeyişlerinden dolayı, mobil cihazlarını daha fazla kullanacağını da göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu sebeple de reklam kampanyalarınızın hedeflemelerini yaparken, mobil reklamları da göz önünde bulundurmalısınız.

Yaz dönemine özel varış sayfaları hazırlayın

Yaz döneminde satışa sunacağınız ya da öne çıkartacağınız ürünlerinizi farklı bir landing page üzerinde sergilemek de kullanıcıları site üzerinde daha iyi yönlendirmenizi sağlar. Bunun yanı sıra ilgili kategorileri ve ürünleri burada sergileyerek, bu sayfa üzerindeki SEO çalışmalarınızda organik olarak da bu sayfaya trafik çekebilirsiniz.

Hazırlayacağınız reklam kampanyalarında kullanıcıları da konuyla ilgili varış sayfalarına yönlendirmeniz, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin artmasını sağlayacaktır.

Hangi kanalları kullanacağınızı belirleyin

Reklam kampanyalarınızın sonuçlarının daha etkili olmasını sağlamak için size en iyi sonuçları verecek kanallar üzerine yoğunlaşmanız gerekir. Bunun için de sosyal mecraları, Adwords reklamlarını ve diğer dijital pazarlama kanallarını dikkate alarak sizin için en etkili olan platformu bulmanız önemlidir. Bunu sağlamak için önceki çalışmalarınızı dikkate alabilir ve buradaki verilerin analizini yaparak, size en çok geri dönüşümü sağlayan kanalları bulabilirsiniz.

Reklam planınızı hazırlayın

3 aylık yaz dönemini iyi bir şekilde planlamanız da bir hayli önemlidir. Reklam kampanyalarınızı, hangi aralıklarla ne tür içeriklere reklamlar vereceğinizi, hangi ürün ve kategorileri öne çıkartacağınızı, reklam kampanya başına ayrılacak bütçeleri bir plan dahilinde oluşturarak belirlemeniz oldukça önemlidir.

Bu sezonluk planı hazırladığınızda uzun vadede ne tür çalışmalar yapacağınızı bilmiş olursunuz ve her kampanya sonrasında elde ettiğiniz verilerle, bir sonraki reklam stratejilerinizi daha iyi hale getirebilirsiniz.

İçerik planınızı reklamlarınızla senkronize etmeye çalışın

Yaz döneminde hazırlayacağınız blog içeriklerinizi, reklam çalışmalarınızla senkronize etmeye çalışmak da bir hayli önemlidir. İçerikleriniz üzerinden organik olarak kullanıcıları sitenize çekebileceğiniz için, bu içeriklerde yaz dönemine uygun ürünleri yerleştirmek ve içerik pazarlama üzerinden kullanıcıları satışa yönlendirmek elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan