E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

7 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin uzun vadede ayakta kalabilmesinde kritik bir rol oynamaktadır.

Finansmanı doğru bir şekilde ele almak için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu rehberde, genel olarak firmaların bütçe yönetiminden ne gibi hatalar yaptıklarının üzerinde duracağız.

Muhasebe bölümünün kontrol edilmemesi

Şirketlerin muhasebe bölümleri çok da ilgi çekici alanlar olmayabilir; fakat şirket yöneticilerinin bu bölümleri yakından takip etmeleri oldukça önemlidir. Bu alanda görevli birinin olması tek başına yeterli değildir. Muhasebe çalışmalarının düzenli olarak raporlanması ve bu raporların kontrol edilmesi gerekiyor.

Elinizdeki para iyi yönetilmezse, şirket gelirlerinizi artırsanız bile şirket olarak büyümede sıkıntı yaşarsınız. Bu raporlar sıkıcı ve angarya olarak görünebilir; ancak bu kontrolleri yapmadığınız zaman mali olarak sıkıntılar yaşamaya başlarsınız.

Gereksiz yatırım ve harcamalar

Günlük hayatımızda ihtiyacımız olmayan birçok şeye para harcayabiliyoruz. Bunun benzeri şirketlerde de görülebiliyor. Yeni bir ofise geçmek, yeni ekipmanlar almak, ihtiyaç olmadığı halde işe çalışan almak, yazılımlar satın almak, ofis ürünlerine yatırım yapmak gibi birçok harcama ortaya çıkabilir.

Elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde değerlendirebilmek için gereksiz harcamaların önüne geçmelisiniz. Ofisinizde bir sorun yoksa ve yeni bir ofise geçmek için geçerli bir sebebiniz yoksa ofis değişikliği yapmanıza gerek olmaz. Elinizdeki iş gücü yeterli ise yeni çalışanlar almanıza da gerek yok. Yeni çalışanlarınız için ödeyeceğiniz maaşın yanı sıra, bu kişilerin sigorta ve diğer masraflarını da unutmamanız gerekiyor.

Ofisinizde işinizde ihtiyacınız olmayan yeni cihaz ve yazılımlara da gerek duymadıkça yatırım yapmamalısınız. Bu tür giderler, ilk başta göze batmasa da bütçenize ciddi zararlar verebilir.

Görünmeyen maliyetleri hesaba katmamak

Bir şirket açtığınızda, işin arkasında birçok gizli maliyetler de vardır. Vergiler, ofis kirası, ofis masrafları, çalışanların maaş ve vergileri, ofisteki cihazların bakım ve yenilemeleri, yazılımlar, lisanslar, izinler ve benzeri birçok gizli maliyet şirketleri yakından ilgilendirir.

Bu gizli masrafları göz ardı ettiğinizde, bütçenizde açıklar vermeye başlayıp, zarar etmeye başlarsınız. ilk başlarda farkında olmayabilirsiniz; fakat zaman içinde bu giderler iyi bir şekilde planlanmadığında ciddi sorunlara yol açabilir.

Plansız olmak

Her konuda olduğu gibi elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde planlamanız gerekiyor.

  • Şirket için ödeyeceğiniz vergiler,
  • Çalışanların maaşları ve sigorta masrafları,
  • Gelir gider oranının uzun vadedeki ön görüsü,
  • Şirket içi masrafalar,
  • Pazarlama, satış ve reklam için ayıracağınız bütçeler
  • Operasyonel alandaki yatırımlarınız için ayırdığınız bütçe

Yukarıdaki gibi birçok kalemin önceden planlanması gerekiyor. Aksi takdirde, karşınıza beklenmedik masraf ve harcamalar çıkabilir. Bu harcamaların fazla olması da zarar etmenize neden olacaktır.

Vergiler için kenara para ayırmamak

Yukarıdaki maddelerde de devamlı değindiğimiz konulardan biri de vergiler. Şirket olarak birçok farklı vergi ödemeniz gerekecektir. Aylık ve yıllık planlamalarınızı yaparken, ortalama olarak ne kadar vergi ödeyeceğinizi hesaplamanız gerekiyor.

Vergi borcunuzun olmaması için, elinizdeki bütçeyi iyi görmeniz ve vergiler için para ayırmanız gerekiyor. Vergi borcunuzun olması durumunda, şirketinize cezalar gelebilir ve bu cezalar nedeniyle zor bir duruma girebilirsiniz.

Muhasebe için bir yazılıma, teknoloji ya da birine güvenmek

Şirketlerin hesaplarını tutan ve bunları raporlayan birçok farklı yazılım ve teknoloji bulunuyor. Ancak bu teknolojiler tek başına yeterli olmayacaktır. Aynı şekilde ilk maddede değindiğimiz gibi muhasebe bölümündeki tek bir kişinin bu işleri yönetmesi de yeterli olmayacaktır.

Muhasebe ile ilgili işlerin kontrolünü bireysel olarak da yapmanız, bu bölümün daha iyi bir şekilde kontrol edilmesini sağlayacaktır. Hesaplamalarda yapılacak yanlışlar, büyük sorunlara neden olabileceği için, şirket yöneticilerinin de bu alana özellikle dikkat etmeleri gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan