E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

7 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin uzun vadede ayakta kalabilmesinde kritik bir rol oynamaktadır.

Finansmanı doğru bir şekilde ele almak için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu rehberde, genel olarak firmaların bütçe yönetiminden ne gibi hatalar yaptıklarının üzerinde duracağız.

Muhasebe bölümünün kontrol edilmemesi

Şirketlerin muhasebe bölümleri çok da ilgi çekici alanlar olmayabilir; fakat şirket yöneticilerinin bu bölümleri yakından takip etmeleri oldukça önemlidir. Bu alanda görevli birinin olması tek başına yeterli değildir. Muhasebe çalışmalarının düzenli olarak raporlanması ve bu raporların kontrol edilmesi gerekiyor.

Elinizdeki para iyi yönetilmezse, şirket gelirlerinizi artırsanız bile şirket olarak büyümede sıkıntı yaşarsınız. Bu raporlar sıkıcı ve angarya olarak görünebilir; ancak bu kontrolleri yapmadığınız zaman mali olarak sıkıntılar yaşamaya başlarsınız.

Gereksiz yatırım ve harcamalar

Günlük hayatımızda ihtiyacımız olmayan birçok şeye para harcayabiliyoruz. Bunun benzeri şirketlerde de görülebiliyor. Yeni bir ofise geçmek, yeni ekipmanlar almak, ihtiyaç olmadığı halde işe çalışan almak, yazılımlar satın almak, ofis ürünlerine yatırım yapmak gibi birçok harcama ortaya çıkabilir.

Elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde değerlendirebilmek için gereksiz harcamaların önüne geçmelisiniz. Ofisinizde bir sorun yoksa ve yeni bir ofise geçmek için geçerli bir sebebiniz yoksa ofis değişikliği yapmanıza gerek olmaz. Elinizdeki iş gücü yeterli ise yeni çalışanlar almanıza da gerek yok. Yeni çalışanlarınız için ödeyeceğiniz maaşın yanı sıra, bu kişilerin sigorta ve diğer masraflarını da unutmamanız gerekiyor.

Ofisinizde işinizde ihtiyacınız olmayan yeni cihaz ve yazılımlara da gerek duymadıkça yatırım yapmamalısınız. Bu tür giderler, ilk başta göze batmasa da bütçenize ciddi zararlar verebilir.

Görünmeyen maliyetleri hesaba katmamak

Bir şirket açtığınızda, işin arkasında birçok gizli maliyetler de vardır. Vergiler, ofis kirası, ofis masrafları, çalışanların maaş ve vergileri, ofisteki cihazların bakım ve yenilemeleri, yazılımlar, lisanslar, izinler ve benzeri birçok gizli maliyet şirketleri yakından ilgilendirir.

Bu gizli masrafları göz ardı ettiğinizde, bütçenizde açıklar vermeye başlayıp, zarar etmeye başlarsınız. ilk başlarda farkında olmayabilirsiniz; fakat zaman içinde bu giderler iyi bir şekilde planlanmadığında ciddi sorunlara yol açabilir.

Plansız olmak

Her konuda olduğu gibi elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde planlamanız gerekiyor.

  • Şirket için ödeyeceğiniz vergiler,
  • Çalışanların maaşları ve sigorta masrafları,
  • Gelir gider oranının uzun vadedeki ön görüsü,
  • Şirket içi masrafalar,
  • Pazarlama, satış ve reklam için ayıracağınız bütçeler
  • Operasyonel alandaki yatırımlarınız için ayırdığınız bütçe

Yukarıdaki gibi birçok kalemin önceden planlanması gerekiyor. Aksi takdirde, karşınıza beklenmedik masraf ve harcamalar çıkabilir. Bu harcamaların fazla olması da zarar etmenize neden olacaktır.

Vergiler için kenara para ayırmamak

Yukarıdaki maddelerde de devamlı değindiğimiz konulardan biri de vergiler. Şirket olarak birçok farklı vergi ödemeniz gerekecektir. Aylık ve yıllık planlamalarınızı yaparken, ortalama olarak ne kadar vergi ödeyeceğinizi hesaplamanız gerekiyor.

Vergi borcunuzun olmaması için, elinizdeki bütçeyi iyi görmeniz ve vergiler için para ayırmanız gerekiyor. Vergi borcunuzun olması durumunda, şirketinize cezalar gelebilir ve bu cezalar nedeniyle zor bir duruma girebilirsiniz.

Muhasebe için bir yazılıma, teknoloji ya da birine güvenmek

Şirketlerin hesaplarını tutan ve bunları raporlayan birçok farklı yazılım ve teknoloji bulunuyor. Ancak bu teknolojiler tek başına yeterli olmayacaktır. Aynı şekilde ilk maddede değindiğimiz gibi muhasebe bölümündeki tek bir kişinin bu işleri yönetmesi de yeterli olmayacaktır.

Muhasebe ile ilgili işlerin kontrolünü bireysel olarak da yapmanız, bu bölümün daha iyi bir şekilde kontrol edilmesini sağlayacaktır. Hesaplamalarda yapılacak yanlışlar, büyük sorunlara neden olabileceği için, şirket yöneticilerinin de bu alana özellikle dikkat etmeleri gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin