E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

7 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin uzun vadede ayakta kalabilmesinde kritik bir rol oynamaktadır.

Finansmanı doğru bir şekilde ele almak için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu rehberde, genel olarak firmaların bütçe yönetiminden ne gibi hatalar yaptıklarının üzerinde duracağız.

Muhasebe bölümünün kontrol edilmemesi

Şirketlerin muhasebe bölümleri çok da ilgi çekici alanlar olmayabilir; fakat şirket yöneticilerinin bu bölümleri yakından takip etmeleri oldukça önemlidir. Bu alanda görevli birinin olması tek başına yeterli değildir. Muhasebe çalışmalarının düzenli olarak raporlanması ve bu raporların kontrol edilmesi gerekiyor.

Elinizdeki para iyi yönetilmezse, şirket gelirlerinizi artırsanız bile şirket olarak büyümede sıkıntı yaşarsınız. Bu raporlar sıkıcı ve angarya olarak görünebilir; ancak bu kontrolleri yapmadığınız zaman mali olarak sıkıntılar yaşamaya başlarsınız.

Gereksiz yatırım ve harcamalar

Günlük hayatımızda ihtiyacımız olmayan birçok şeye para harcayabiliyoruz. Bunun benzeri şirketlerde de görülebiliyor. Yeni bir ofise geçmek, yeni ekipmanlar almak, ihtiyaç olmadığı halde işe çalışan almak, yazılımlar satın almak, ofis ürünlerine yatırım yapmak gibi birçok harcama ortaya çıkabilir.

Elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde değerlendirebilmek için gereksiz harcamaların önüne geçmelisiniz. Ofisinizde bir sorun yoksa ve yeni bir ofise geçmek için geçerli bir sebebiniz yoksa ofis değişikliği yapmanıza gerek olmaz. Elinizdeki iş gücü yeterli ise yeni çalışanlar almanıza da gerek yok. Yeni çalışanlarınız için ödeyeceğiniz maaşın yanı sıra, bu kişilerin sigorta ve diğer masraflarını da unutmamanız gerekiyor.

Ofisinizde işinizde ihtiyacınız olmayan yeni cihaz ve yazılımlara da gerek duymadıkça yatırım yapmamalısınız. Bu tür giderler, ilk başta göze batmasa da bütçenize ciddi zararlar verebilir.

Görünmeyen maliyetleri hesaba katmamak

Bir şirket açtığınızda, işin arkasında birçok gizli maliyetler de vardır. Vergiler, ofis kirası, ofis masrafları, çalışanların maaş ve vergileri, ofisteki cihazların bakım ve yenilemeleri, yazılımlar, lisanslar, izinler ve benzeri birçok gizli maliyet şirketleri yakından ilgilendirir.

Bu gizli masrafları göz ardı ettiğinizde, bütçenizde açıklar vermeye başlayıp, zarar etmeye başlarsınız. ilk başlarda farkında olmayabilirsiniz; fakat zaman içinde bu giderler iyi bir şekilde planlanmadığında ciddi sorunlara yol açabilir.

Plansız olmak

Her konuda olduğu gibi elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde planlamanız gerekiyor.

  • Şirket için ödeyeceğiniz vergiler,
  • Çalışanların maaşları ve sigorta masrafları,
  • Gelir gider oranının uzun vadedeki ön görüsü,
  • Şirket içi masrafalar,
  • Pazarlama, satış ve reklam için ayıracağınız bütçeler
  • Operasyonel alandaki yatırımlarınız için ayırdığınız bütçe

Yukarıdaki gibi birçok kalemin önceden planlanması gerekiyor. Aksi takdirde, karşınıza beklenmedik masraf ve harcamalar çıkabilir. Bu harcamaların fazla olması da zarar etmenize neden olacaktır.

Vergiler için kenara para ayırmamak

Yukarıdaki maddelerde de devamlı değindiğimiz konulardan biri de vergiler. Şirket olarak birçok farklı vergi ödemeniz gerekecektir. Aylık ve yıllık planlamalarınızı yaparken, ortalama olarak ne kadar vergi ödeyeceğinizi hesaplamanız gerekiyor.

Vergi borcunuzun olmaması için, elinizdeki bütçeyi iyi görmeniz ve vergiler için para ayırmanız gerekiyor. Vergi borcunuzun olması durumunda, şirketinize cezalar gelebilir ve bu cezalar nedeniyle zor bir duruma girebilirsiniz.

Muhasebe için bir yazılıma, teknoloji ya da birine güvenmek

Şirketlerin hesaplarını tutan ve bunları raporlayan birçok farklı yazılım ve teknoloji bulunuyor. Ancak bu teknolojiler tek başına yeterli olmayacaktır. Aynı şekilde ilk maddede değindiğimiz gibi muhasebe bölümündeki tek bir kişinin bu işleri yönetmesi de yeterli olmayacaktır.

Muhasebe ile ilgili işlerin kontrolünü bireysel olarak da yapmanız, bu bölümün daha iyi bir şekilde kontrol edilmesini sağlayacaktır. Hesaplamalarda yapılacak yanlışlar, büyük sorunlara neden olabileceği için, şirket yöneticilerinin de bu alana özellikle dikkat etmeleri gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi