fbpx

E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

7 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata

E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin uzun vadede ayakta kalabilmesinde kritik bir rol oynamaktadır.

Finansmanı doğru bir şekilde ele almak için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu rehberde, genel olarak firmaların bütçe yönetiminden ne gibi hatalar yaptıklarının üzerinde duracağız.

Muhasebe bölümünün kontrol edilmemesi

Şirketlerin muhasebe bölümleri çok da ilgi çekici alanlar olmayabilir; fakat şirket yöneticilerinin bu bölümleri yakından takip etmeleri oldukça önemlidir. Bu alanda görevli birinin olması tek başına yeterli değildir. Muhasebe çalışmalarının düzenli olarak raporlanması ve bu raporların kontrol edilmesi gerekiyor.

Elinizdeki para iyi yönetilmezse, şirket gelirlerinizi artırsanız bile şirket olarak büyümede sıkıntı yaşarsınız. Bu raporlar sıkıcı ve angarya olarak görünebilir; ancak bu kontrolleri yapmadığınız zaman mali olarak sıkıntılar yaşamaya başlarsınız.

Gereksiz yatırım ve harcamalar

Günlük hayatımızda ihtiyacımız olmayan birçok şeye para harcayabiliyoruz. Bunun benzeri şirketlerde de görülebiliyor. Yeni bir ofise geçmek, yeni ekipmanlar almak, ihtiyaç olmadığı halde işe çalışan almak, yazılımlar satın almak, ofis ürünlerine yatırım yapmak gibi birçok harcama ortaya çıkabilir.

Elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde değerlendirebilmek için gereksiz harcamaların önüne geçmelisiniz. Ofisinizde bir sorun yoksa ve yeni bir ofise geçmek için geçerli bir sebebiniz yoksa ofis değişikliği yapmanıza gerek olmaz. Elinizdeki iş gücü yeterli ise yeni çalışanlar almanıza da gerek yok. Yeni çalışanlarınız için ödeyeceğiniz maaşın yanı sıra, bu kişilerin sigorta ve diğer masraflarını da unutmamanız gerekiyor.

Ofisinizde işinizde ihtiyacınız olmayan yeni cihaz ve yazılımlara da gerek duymadıkça yatırım yapmamalısınız. Bu tür giderler, ilk başta göze batmasa da bütçenize ciddi zararlar verebilir.

Görünmeyen maliyetleri hesaba katmamak

Bir şirket açtığınızda, işin arkasında birçok gizli maliyetler de vardır. Vergiler, ofis kirası, ofis masrafları, çalışanların maaş ve vergileri, ofisteki cihazların bakım ve yenilemeleri, yazılımlar, lisanslar, izinler ve benzeri birçok gizli maliyet şirketleri yakından ilgilendirir.

Bu gizli masrafları göz ardı ettiğinizde, bütçenizde açıklar vermeye başlayıp, zarar etmeye başlarsınız. ilk başlarda farkında olmayabilirsiniz; fakat zaman içinde bu giderler iyi bir şekilde planlanmadığında ciddi sorunlara yol açabilir.

Plansız olmak

Her konuda olduğu gibi elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde planlamanız gerekiyor.

  • Şirket için ödeyeceğiniz vergiler,
  • Çalışanların maaşları ve sigorta masrafları,
  • Gelir gider oranının uzun vadedeki ön görüsü,
  • Şirket içi masrafalar,
  • Pazarlama, satış ve reklam için ayıracağınız bütçeler
  • Operasyonel alandaki yatırımlarınız için ayırdığınız bütçe

Yukarıdaki gibi birçok kalemin önceden planlanması gerekiyor. Aksi takdirde, karşınıza beklenmedik masraf ve harcamalar çıkabilir. Bu harcamaların fazla olması da zarar etmenize neden olacaktır.

Vergiler için kenara para ayırmamak

Yukarıdaki maddelerde de devamlı değindiğimiz konulardan biri de vergiler. Şirket olarak birçok farklı vergi ödemeniz gerekecektir. Aylık ve yıllık planlamalarınızı yaparken, ortalama olarak ne kadar vergi ödeyeceğinizi hesaplamanız gerekiyor.

Vergi borcunuzun olmaması için, elinizdeki bütçeyi iyi görmeniz ve vergiler için para ayırmanız gerekiyor. Vergi borcunuzun olması durumunda, şirketinize cezalar gelebilir ve bu cezalar nedeniyle zor bir duruma girebilirsiniz.

Muhasebe için bir yazılıma, teknoloji ya da birine güvenmek

Şirketlerin hesaplarını tutan ve bunları raporlayan birçok farklı yazılım ve teknoloji bulunuyor. Ancak bu teknolojiler tek başına yeterli olmayacaktır. Aynı şekilde ilk maddede değindiğimiz gibi muhasebe bölümündeki tek bir kişinin bu işleri yönetmesi de yeterli olmayacaktır.

Muhasebe ile ilgili işlerin kontrolünü bireysel olarak da yapmanız, bu bölümün daha iyi bir şekilde kontrol edilmesini sağlayacaktır. Hesaplamalarda yapılacak yanlışlar, büyük sorunlara neden olabileceği için, şirket yöneticilerinin de bu alana özellikle dikkat etmeleri gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan