E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin vergilendirilmesi ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E ticaret vergi süreci

E ticarette vergilendirme, internet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satışı yapan kişi ve kurumları yakından ilgilendiren konulardan biri. Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemelerince, internet üzerinden telekomünikasyon araçları vasıtasıyla, yüz yüze gelmeden internet ortamından satış yapan kişi ya da kurumların, yaptıkları satışlar sonrasında vergi yükümlülükleri doğmaktadır.

E ticarette vergilendirme

E ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ve kişi ya da şirketlerin hangi vergileri ödemekle yükümlü olduklarıyla ilgili bilgileri bu rehberimizde ele alıyoruz.

E-ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu vergiler isimli rehberimizden, aylık veya dönemsel olarak ödemeniz gereken vergiler hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

İnternetten satışlar faturasız yapılabilir mi?

E ticarette vergilendirme söz konusu olduğunda, internet üzerinden yapılan ticaret işlemlerinde e ticaret fatura kesmek zorunluluğu bulunmaktadır. Banka havalesi ya da kapıda ödeme işlemleri gibi seçeneklerde fatura kesmeden işlem yapılabilme mümkün olsa da, fatura kesmeden bu işlemlerin yapılması vergi kaçırılması anlamına gelmektedir. Vergi kaçırdığınız anlaşıldığı anda da Maliye Bakanlığı tarafından ciddi yaptırımlarla karşılaşabilir ve vergi cezaları ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Bu nedenle bir şahıs ya da limited şirket kurarak, online satışlarınızı vergilendirmeniz oldukça önemlidir. İnternet üzerindeki kazancınızın vergi yükümlülüğü gerektirip gerektirmediğini Gelir İdaresi Başkanlığı’dan ya da www.egirisimci.gov.tr adresinden kontrol edebilirsiniz.

Home office e-ticaret firmaları vergi ödemekle yükümlü mü?

E ticaret vergi mükellefiyeti

Son yıllarda birçok e-ticaret firması ofis masraflarını kısmak için home office çalışma sistemine geçmeyi tercih ediyor. Ya da küçük ve yeni girişimler masraflarını en az seviyede tutmak için ev ortamını ofis olarak kullanmayı seçebiliyor. Bu durumda yine e-ticarette vergilendirme söz konu olmakta. Home office çalışıldığında da kişi ya da kurumlar internet ortamında satış yaptıkları için vergi mükellefi sayılmaktadırlar.

Vergiler ne sıklıkta ödenir?

Vergilerin beyanları belli dönemlerde yapılmaktadır ve her vergi türü için bu dönemsellik değişiklik gösterebilmektedir. Vergilerin dönemselliklerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • KDV, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 24’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Muhtasar, aylık ya da 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Damga, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Geçici Vergi, 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ikinci ayın 14’üne kadar beyan edilir ve izleyen ikinci ayın 17’sine kadar ödenmesi gerekir.
  • Kurumlar Vergisi, yıllık olarak beyan edilir, dönemin kapanmasının ardından 4. ayın 25. gününe kadar beyan edilmesi gerekir. Ödemelerin ise 4. ayın son gününe kadar yapılması gerekir
  • SGK, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın sonuna kadar ödenmesi gerekir.

“E

Vergilerin zamanında ödenmemesi durumunda ne olur?

E ticarette vergilendirme hakkındaki önemli hususlardan biri de vergilerin zamanında ödenmesidir. Vergilerin zamanında ödenmemesi söz konusu olduğunda ise vergilere gecikme faizi uygulanmaktadır. Kimi zaman nakit sıkışıklığı nedeniyle beyanname sonrasında verilen tahakkuk fişindeki son ödeme tarihine kadar vergilerin ödenmemesi durumunda, vergi mükellefi kişiler gecikme faiziyle beraber vergilerini ödemekle yükümlüdürler.

Vergi tutarının çok yüksek olması durumunda ve vergi ödenmediği takdirde vergi dairesi alacaklarını garantiye almak için vergi mükellefinin banka hesaplarını bloke edebilir.

Kamu ihalelerinde, ihale şartlarından biri şirketin vergi borcu olmaması koşuldur. 1 TL dahi vergi borcunun olması durumunda şirketler bu ihalelere giremezler.

Vergilerinizin takibini iyi bir şekilde yapmanız ve vergilerinizi zamanında ödemeniz, gecikme faizleri ödememenizi sağlarken, ihalelere giren şirketlerin de bu koşulları yerine getirmelerine yardımcı olur.

Vergiler nasıl ödenir?

Vergilerin beyan edilmesinin ardından vergi dairesi bu beyannameye istinaden bir tahakkuk fişi verir. Bu tahakkuk fişi üzerinde ödenemecek olan vergi miktarı ve ödeme tarihleri belirtilir. Vergi mükellefi olanlar bu tahakkuk fişi üzerinde yer alan fiş numarası ile banka şubesinden, bankaların internet şubelerinden ya da vergi dairelerinden ödemelerini yapabilirler.

Vergi beyannameleri kim tarafından hazırlanır?

Veri beyannamelerinin, muhasebe kayıtlarına uygun bir şekilde hazırlanması gerekir. Bu işlemler bir mali müşavir ya da muhasebeci tarafından hazırlanabilmektedir. Vergi beyannamelerinizi mali müşavir ya da muhasebeciniz hazırlıyor olsa da eksik ya da yanlış yapılan beyanlardan aynı zaman da vergi mükellefi de sorumludur. Bu nedenle de vergi beyanlarınızın kontrolünü yapmanız, olası bir eksiklik ya da yanlış durumunda müdahale etmenize yardımcı olur ve olası vergi cezalarına maruz kalmanızı önler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın