E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin vergilendirilmesi ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E ticaret vergi süreci

E ticarette vergilendirme, internet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satışı yapan kişi ve kurumları yakından ilgilendiren konulardan biri. Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemelerince, internet üzerinden telekomünikasyon araçları vasıtasıyla, yüz yüze gelmeden internet ortamından satış yapan kişi ya da kurumların, yaptıkları satışlar sonrasında vergi yükümlülükleri doğmaktadır.

E ticarette vergilendirme

E ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ve kişi ya da şirketlerin hangi vergileri ödemekle yükümlü olduklarıyla ilgili bilgileri bu rehberimizde ele alıyoruz.

E-ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu vergiler isimli rehberimizden, aylık veya dönemsel olarak ödemeniz gereken vergiler hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

İnternetten satışlar faturasız yapılabilir mi?

E ticarette vergilendirme söz konusu olduğunda, internet üzerinden yapılan ticaret işlemlerinde e ticaret fatura kesmek zorunluluğu bulunmaktadır. Banka havalesi ya da kapıda ödeme işlemleri gibi seçeneklerde fatura kesmeden işlem yapılabilme mümkün olsa da, fatura kesmeden bu işlemlerin yapılması vergi kaçırılması anlamına gelmektedir. Vergi kaçırdığınız anlaşıldığı anda da Maliye Bakanlığı tarafından ciddi yaptırımlarla karşılaşabilir ve vergi cezaları ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Bu nedenle bir şahıs ya da limited şirket kurarak, online satışlarınızı vergilendirmeniz oldukça önemlidir. İnternet üzerindeki kazancınızın vergi yükümlülüğü gerektirip gerektirmediğini Gelir İdaresi Başkanlığı’dan ya da www.egirisimci.gov.tr adresinden kontrol edebilirsiniz.

Home office e-ticaret firmaları vergi ödemekle yükümlü mü?

E ticaret vergi mükellefiyeti

Son yıllarda birçok e-ticaret firması ofis masraflarını kısmak için home office çalışma sistemine geçmeyi tercih ediyor. Ya da küçük ve yeni girişimler masraflarını en az seviyede tutmak için ev ortamını ofis olarak kullanmayı seçebiliyor. Bu durumda yine e-ticarette vergilendirme söz konu olmakta. Home office çalışıldığında da kişi ya da kurumlar internet ortamında satış yaptıkları için vergi mükellefi sayılmaktadırlar.

Vergiler ne sıklıkta ödenir?

Vergilerin beyanları belli dönemlerde yapılmaktadır ve her vergi türü için bu dönemsellik değişiklik gösterebilmektedir. Vergilerin dönemselliklerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • KDV, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 24’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Muhtasar, aylık ya da 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Damga, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Geçici Vergi, 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ikinci ayın 14’üne kadar beyan edilir ve izleyen ikinci ayın 17’sine kadar ödenmesi gerekir.
  • Kurumlar Vergisi, yıllık olarak beyan edilir, dönemin kapanmasının ardından 4. ayın 25. gününe kadar beyan edilmesi gerekir. Ödemelerin ise 4. ayın son gününe kadar yapılması gerekir
  • SGK, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın sonuna kadar ödenmesi gerekir.

“E

Vergilerin zamanında ödenmemesi durumunda ne olur?

E ticarette vergilendirme hakkındaki önemli hususlardan biri de vergilerin zamanında ödenmesidir. Vergilerin zamanında ödenmemesi söz konusu olduğunda ise vergilere gecikme faizi uygulanmaktadır. Kimi zaman nakit sıkışıklığı nedeniyle beyanname sonrasında verilen tahakkuk fişindeki son ödeme tarihine kadar vergilerin ödenmemesi durumunda, vergi mükellefi kişiler gecikme faiziyle beraber vergilerini ödemekle yükümlüdürler.

Vergi tutarının çok yüksek olması durumunda ve vergi ödenmediği takdirde vergi dairesi alacaklarını garantiye almak için vergi mükellefinin banka hesaplarını bloke edebilir.

Kamu ihalelerinde, ihale şartlarından biri şirketin vergi borcu olmaması koşuldur. 1 TL dahi vergi borcunun olması durumunda şirketler bu ihalelere giremezler.

Vergilerinizin takibini iyi bir şekilde yapmanız ve vergilerinizi zamanında ödemeniz, gecikme faizleri ödememenizi sağlarken, ihalelere giren şirketlerin de bu koşulları yerine getirmelerine yardımcı olur.

Vergiler nasıl ödenir?

Vergilerin beyan edilmesinin ardından vergi dairesi bu beyannameye istinaden bir tahakkuk fişi verir. Bu tahakkuk fişi üzerinde ödenemecek olan vergi miktarı ve ödeme tarihleri belirtilir. Vergi mükellefi olanlar bu tahakkuk fişi üzerinde yer alan fiş numarası ile banka şubesinden, bankaların internet şubelerinden ya da vergi dairelerinden ödemelerini yapabilirler.

Vergi beyannameleri kim tarafından hazırlanır?

Veri beyannamelerinin, muhasebe kayıtlarına uygun bir şekilde hazırlanması gerekir. Bu işlemler bir mali müşavir ya da muhasebeci tarafından hazırlanabilmektedir. Vergi beyannamelerinizi mali müşavir ya da muhasebeciniz hazırlıyor olsa da eksik ya da yanlış yapılan beyanlardan aynı zaman da vergi mükellefi de sorumludur. Bu nedenle de vergi beyanlarınızın kontrolünü yapmanız, olası bir eksiklik ya da yanlış durumunda müdahale etmenize yardımcı olur ve olası vergi cezalarına maruz kalmanızı önler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin