fbpx

E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin vergilendirilmesi ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E ticaret vergi süreci

E ticarette vergilendirme, internet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satışı yapan kişi ve kurumları yakından ilgilendiren konulardan biri. Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemelerince, internet üzerinden telekomünikasyon araçları vasıtasıyla, yüz yüze gelmeden internet ortamından satış yapan kişi ya da kurumların, yaptıkları satışlar sonrasında vergi yükümlülükleri doğmaktadır.

E ticarette vergilendirme

E ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ve kişi ya da şirketlerin hangi vergileri ödemekle yükümlü olduklarıyla ilgili bilgileri bu rehberimizde ele alıyoruz.

E-ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu vergiler isimli rehberimizden, aylık veya dönemsel olarak ödemeniz gereken vergiler hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

İnternetten satışlar faturasız yapılabilir mi?

E ticarette vergilendirme söz konusu olduğunda, internet üzerinden yapılan ticaret işlemlerinde e ticaret fatura kesmek zorunluluğu bulunmaktadır. Banka havalesi ya da kapıda ödeme işlemleri gibi seçeneklerde fatura kesmeden işlem yapılabilme mümkün olsa da, fatura kesmeden bu işlemlerin yapılması vergi kaçırılması anlamına gelmektedir. Vergi kaçırdığınız anlaşıldığı anda da Maliye Bakanlığı tarafından ciddi yaptırımlarla karşılaşabilir ve vergi cezaları ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Bu nedenle bir şahıs ya da limited şirket kurarak, online satışlarınızı vergilendirmeniz oldukça önemlidir. İnternet üzerindeki kazancınızın vergi yükümlülüğü gerektirip gerektirmediğini Gelir İdaresi Başkanlığı’dan ya da www.egirisimci.gov.tr adresinden kontrol edebilirsiniz.

Home office e-ticaret firmaları vergi ödemekle yükümlü mü?

E ticaret vergi mükellefiyeti

Son yıllarda birçok e-ticaret firması ofis masraflarını kısmak için home office çalışma sistemine geçmeyi tercih ediyor. Ya da küçük ve yeni girişimler masraflarını en az seviyede tutmak için ev ortamını ofis olarak kullanmayı seçebiliyor. Bu durumda yine e-ticarette vergilendirme söz konu olmakta. Home office çalışıldığında da kişi ya da kurumlar internet ortamında satış yaptıkları için vergi mükellefi sayılmaktadırlar.

Vergiler ne sıklıkta ödenir?

Vergilerin beyanları belli dönemlerde yapılmaktadır ve her vergi türü için bu dönemsellik değişiklik gösterebilmektedir. Vergilerin dönemselliklerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • KDV, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 24’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Muhtasar, aylık ya da 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Damga, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Geçici Vergi, 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ikinci ayın 14’üne kadar beyan edilir ve izleyen ikinci ayın 17’sine kadar ödenmesi gerekir.
  • Kurumlar Vergisi, yıllık olarak beyan edilir, dönemin kapanmasının ardından 4. ayın 25. gününe kadar beyan edilmesi gerekir. Ödemelerin ise 4. ayın son gününe kadar yapılması gerekir
  • SGK, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın sonuna kadar ödenmesi gerekir.

“E

Vergilerin zamanında ödenmemesi durumunda ne olur?

E ticarette vergilendirme hakkındaki önemli hususlardan biri de vergilerin zamanında ödenmesidir. Vergilerin zamanında ödenmemesi söz konusu olduğunda ise vergilere gecikme faizi uygulanmaktadır. Kimi zaman nakit sıkışıklığı nedeniyle beyanname sonrasında verilen tahakkuk fişindeki son ödeme tarihine kadar vergilerin ödenmemesi durumunda, vergi mükellefi kişiler gecikme faiziyle beraber vergilerini ödemekle yükümlüdürler.

Vergi tutarının çok yüksek olması durumunda ve vergi ödenmediği takdirde vergi dairesi alacaklarını garantiye almak için vergi mükellefinin banka hesaplarını bloke edebilir.

Kamu ihalelerinde, ihale şartlarından biri şirketin vergi borcu olmaması koşuldur. 1 TL dahi vergi borcunun olması durumunda şirketler bu ihalelere giremezler.

Vergilerinizin takibini iyi bir şekilde yapmanız ve vergilerinizi zamanında ödemeniz, gecikme faizleri ödememenizi sağlarken, ihalelere giren şirketlerin de bu koşulları yerine getirmelerine yardımcı olur.

Vergiler nasıl ödenir?

Vergilerin beyan edilmesinin ardından vergi dairesi bu beyannameye istinaden bir tahakkuk fişi verir. Bu tahakkuk fişi üzerinde ödenemecek olan vergi miktarı ve ödeme tarihleri belirtilir. Vergi mükellefi olanlar bu tahakkuk fişi üzerinde yer alan fiş numarası ile banka şubesinden, bankaların internet şubelerinden ya da vergi dairelerinden ödemelerini yapabilirler.

Vergi beyannameleri kim tarafından hazırlanır?

Veri beyannamelerinin, muhasebe kayıtlarına uygun bir şekilde hazırlanması gerekir. Bu işlemler bir mali müşavir ya da muhasebeci tarafından hazırlanabilmektedir. Vergi beyannamelerinizi mali müşavir ya da muhasebeciniz hazırlıyor olsa da eksik ya da yanlış yapılan beyanlardan aynı zaman da vergi mükellefi de sorumludur. Bu nedenle de vergi beyanlarınızın kontrolünü yapmanız, olası bir eksiklik ya da yanlış durumunda müdahale etmenize yardımcı olur ve olası vergi cezalarına maruz kalmanızı önler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan