E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin vergilendirilmesi ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E ticaret vergi süreci

E ticarette vergilendirme, internet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satışı yapan kişi ve kurumları yakından ilgilendiren konulardan biri. Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemelerince, internet üzerinden telekomünikasyon araçları vasıtasıyla, yüz yüze gelmeden internet ortamından satış yapan kişi ya da kurumların, yaptıkları satışlar sonrasında vergi yükümlülükleri doğmaktadır.

E ticarette vergilendirme

E ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ve kişi ya da şirketlerin hangi vergileri ödemekle yükümlü olduklarıyla ilgili bilgileri bu rehberimizde ele alıyoruz.

E-ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu vergiler isimli rehberimizden, aylık veya dönemsel olarak ödemeniz gereken vergiler hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

İnternetten satışlar faturasız yapılabilir mi?

E ticarette vergilendirme söz konusu olduğunda, internet üzerinden yapılan ticaret işlemlerinde e ticaret fatura kesmek zorunluluğu bulunmaktadır. Banka havalesi ya da kapıda ödeme işlemleri gibi seçeneklerde fatura kesmeden işlem yapılabilme mümkün olsa da, fatura kesmeden bu işlemlerin yapılması vergi kaçırılması anlamına gelmektedir. Vergi kaçırdığınız anlaşıldığı anda da Maliye Bakanlığı tarafından ciddi yaptırımlarla karşılaşabilir ve vergi cezaları ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Bu nedenle bir şahıs ya da limited şirket kurarak, online satışlarınızı vergilendirmeniz oldukça önemlidir. İnternet üzerindeki kazancınızın vergi yükümlülüğü gerektirip gerektirmediğini Gelir İdaresi Başkanlığı’dan ya da www.egirisimci.gov.tr adresinden kontrol edebilirsiniz.

Home office e-ticaret firmaları vergi ödemekle yükümlü mü?

E ticaret vergi mükellefiyeti

Son yıllarda birçok e-ticaret firması ofis masraflarını kısmak için home office çalışma sistemine geçmeyi tercih ediyor. Ya da küçük ve yeni girişimler masraflarını en az seviyede tutmak için ev ortamını ofis olarak kullanmayı seçebiliyor. Bu durumda yine e-ticarette vergilendirme söz konu olmakta. Home office çalışıldığında da kişi ya da kurumlar internet ortamında satış yaptıkları için vergi mükellefi sayılmaktadırlar.

Vergiler ne sıklıkta ödenir?

Vergilerin beyanları belli dönemlerde yapılmaktadır ve her vergi türü için bu dönemsellik değişiklik gösterebilmektedir. Vergilerin dönemselliklerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • KDV, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 24’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Muhtasar, aylık ya da 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Damga, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Geçici Vergi, 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ikinci ayın 14’üne kadar beyan edilir ve izleyen ikinci ayın 17’sine kadar ödenmesi gerekir.
  • Kurumlar Vergisi, yıllık olarak beyan edilir, dönemin kapanmasının ardından 4. ayın 25. gününe kadar beyan edilmesi gerekir. Ödemelerin ise 4. ayın son gününe kadar yapılması gerekir
  • SGK, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın sonuna kadar ödenmesi gerekir.

“E

Vergilerin zamanında ödenmemesi durumunda ne olur?

E ticarette vergilendirme hakkındaki önemli hususlardan biri de vergilerin zamanında ödenmesidir. Vergilerin zamanında ödenmemesi söz konusu olduğunda ise vergilere gecikme faizi uygulanmaktadır. Kimi zaman nakit sıkışıklığı nedeniyle beyanname sonrasında verilen tahakkuk fişindeki son ödeme tarihine kadar vergilerin ödenmemesi durumunda, vergi mükellefi kişiler gecikme faiziyle beraber vergilerini ödemekle yükümlüdürler.

Vergi tutarının çok yüksek olması durumunda ve vergi ödenmediği takdirde vergi dairesi alacaklarını garantiye almak için vergi mükellefinin banka hesaplarını bloke edebilir.

Kamu ihalelerinde, ihale şartlarından biri şirketin vergi borcu olmaması koşuldur. 1 TL dahi vergi borcunun olması durumunda şirketler bu ihalelere giremezler.

Vergilerinizin takibini iyi bir şekilde yapmanız ve vergilerinizi zamanında ödemeniz, gecikme faizleri ödememenizi sağlarken, ihalelere giren şirketlerin de bu koşulları yerine getirmelerine yardımcı olur.

Vergiler nasıl ödenir?

Vergilerin beyan edilmesinin ardından vergi dairesi bu beyannameye istinaden bir tahakkuk fişi verir. Bu tahakkuk fişi üzerinde ödenemecek olan vergi miktarı ve ödeme tarihleri belirtilir. Vergi mükellefi olanlar bu tahakkuk fişi üzerinde yer alan fiş numarası ile banka şubesinden, bankaların internet şubelerinden ya da vergi dairelerinden ödemelerini yapabilirler.

Vergi beyannameleri kim tarafından hazırlanır?

Veri beyannamelerinin, muhasebe kayıtlarına uygun bir şekilde hazırlanması gerekir. Bu işlemler bir mali müşavir ya da muhasebeci tarafından hazırlanabilmektedir. Vergi beyannamelerinizi mali müşavir ya da muhasebeciniz hazırlıyor olsa da eksik ya da yanlış yapılan beyanlardan aynı zaman da vergi mükellefi de sorumludur. Bu nedenle de vergi beyanlarınızın kontrolünü yapmanız, olası bir eksiklik ya da yanlış durumunda müdahale etmenize yardımcı olur ve olası vergi cezalarına maruz kalmanızı önler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan