E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

30 Kasım 2018
Sinan Oypan

E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin vergilendirilmesi ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E ticaret vergi süreci

E ticarette vergilendirme, internet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satışı yapan kişi ve kurumları yakından ilgilendiren konulardan biri. Türkiye Cumhuriyeti vergi düzenlemelerince, internet üzerinden telekomünikasyon araçları vasıtasıyla, yüz yüze gelmeden internet ortamından satış yapan kişi ya da kurumların, yaptıkları satışlar sonrasında vergi yükümlülükleri doğmaktadır.

E ticarette vergilendirme

E ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirme ile ilgili sık sorulan soruları ve kişi ya da şirketlerin hangi vergileri ödemekle yükümlü olduklarıyla ilgili bilgileri bu rehberimizde ele alıyoruz.

E-ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu vergiler isimli rehberimizden, aylık veya dönemsel olarak ödemeniz gereken vergiler hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

İnternetten satışlar faturasız yapılabilir mi?

E ticarette vergilendirme söz konusu olduğunda, internet üzerinden yapılan ticaret işlemlerinde e ticaret fatura kesmek zorunluluğu bulunmaktadır. Banka havalesi ya da kapıda ödeme işlemleri gibi seçeneklerde fatura kesmeden işlem yapılabilme mümkün olsa da, fatura kesmeden bu işlemlerin yapılması vergi kaçırılması anlamına gelmektedir. Vergi kaçırdığınız anlaşıldığı anda da Maliye Bakanlığı tarafından ciddi yaptırımlarla karşılaşabilir ve vergi cezaları ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Bu nedenle bir şahıs ya da limited şirket kurarak, online satışlarınızı vergilendirmeniz oldukça önemlidir. İnternet üzerindeki kazancınızın vergi yükümlülüğü gerektirip gerektirmediğini Gelir İdaresi Başkanlığı’dan ya da www.egirisimci.gov.tr adresinden kontrol edebilirsiniz.

Home office e-ticaret firmaları vergi ödemekle yükümlü mü?

E ticaret vergi mükellefiyeti

Son yıllarda birçok e-ticaret firması ofis masraflarını kısmak için home office çalışma sistemine geçmeyi tercih ediyor. Ya da küçük ve yeni girişimler masraflarını en az seviyede tutmak için ev ortamını ofis olarak kullanmayı seçebiliyor. Bu durumda yine e-ticarette vergilendirme söz konu olmakta. Home office çalışıldığında da kişi ya da kurumlar internet ortamında satış yaptıkları için vergi mükellefi sayılmaktadırlar.

Vergiler ne sıklıkta ödenir?

Vergilerin beyanları belli dönemlerde yapılmaktadır ve her vergi türü için bu dönemsellik değişiklik gösterebilmektedir. Vergilerin dönemselliklerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • KDV, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 24’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Muhtasar, aylık ya da 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Damga, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın 26’sına kadar ödenmesi gerekir.
  • Geçici Vergi, 3 aylık olarak beyan edilir, izleyen ikinci ayın 14’üne kadar beyan edilir ve izleyen ikinci ayın 17’sine kadar ödenmesi gerekir.
  • Kurumlar Vergisi, yıllık olarak beyan edilir, dönemin kapanmasının ardından 4. ayın 25. gününe kadar beyan edilmesi gerekir. Ödemelerin ise 4. ayın son gününe kadar yapılması gerekir
  • SGK, aylık olarak beyan edilir, izleyen ayın 23’üne kadar beyan edilir ve ayın sonuna kadar ödenmesi gerekir.

“E

Vergilerin zamanında ödenmemesi durumunda ne olur?

E ticarette vergilendirme hakkındaki önemli hususlardan biri de vergilerin zamanında ödenmesidir. Vergilerin zamanında ödenmemesi söz konusu olduğunda ise vergilere gecikme faizi uygulanmaktadır. Kimi zaman nakit sıkışıklığı nedeniyle beyanname sonrasında verilen tahakkuk fişindeki son ödeme tarihine kadar vergilerin ödenmemesi durumunda, vergi mükellefi kişiler gecikme faiziyle beraber vergilerini ödemekle yükümlüdürler.

Vergi tutarının çok yüksek olması durumunda ve vergi ödenmediği takdirde vergi dairesi alacaklarını garantiye almak için vergi mükellefinin banka hesaplarını bloke edebilir.

Kamu ihalelerinde, ihale şartlarından biri şirketin vergi borcu olmaması koşuldur. 1 TL dahi vergi borcunun olması durumunda şirketler bu ihalelere giremezler.

Vergilerinizin takibini iyi bir şekilde yapmanız ve vergilerinizi zamanında ödemeniz, gecikme faizleri ödememenizi sağlarken, ihalelere giren şirketlerin de bu koşulları yerine getirmelerine yardımcı olur.

Vergiler nasıl ödenir?

Vergilerin beyan edilmesinin ardından vergi dairesi bu beyannameye istinaden bir tahakkuk fişi verir. Bu tahakkuk fişi üzerinde ödenemecek olan vergi miktarı ve ödeme tarihleri belirtilir. Vergi mükellefi olanlar bu tahakkuk fişi üzerinde yer alan fiş numarası ile banka şubesinden, bankaların internet şubelerinden ya da vergi dairelerinden ödemelerini yapabilirler.

Vergi beyannameleri kim tarafından hazırlanır?

Veri beyannamelerinin, muhasebe kayıtlarına uygun bir şekilde hazırlanması gerekir. Bu işlemler bir mali müşavir ya da muhasebeci tarafından hazırlanabilmektedir. Vergi beyannamelerinizi mali müşavir ya da muhasebeciniz hazırlıyor olsa da eksik ya da yanlış yapılan beyanlardan aynı zaman da vergi mükellefi de sorumludur. Bu nedenle de vergi beyanlarınızın kontrolünü yapmanız, olası bir eksiklik ya da yanlış durumunda müdahale etmenize yardımcı olur ve olası vergi cezalarına maruz kalmanızı önler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya