E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette paketleme oldukça önemlidir.

Bu rehberimizde ürün paketleme sırasında ihtiyacınız olan öğeler üzerinde duracağız. Önümüzdeki günlerde ise ürün paketleme sırasında kişiselleştirme çalışmalarını nasıl yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kutu

E-ticarette ürün gönderirken üstünde en çok durulması gereken öğelerden biri şüphesiz kutulardır. Maliyeti az olduğu için kahverengi kutular, firmaların en sık kullandıkları kutular arasındadır. Ancak bir farklılık yaratabilmek için farklı kutulara yönelebilirsiniz. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin alışveriş deneyimleri, ellerine ürünün kutusu geçtiğinde başlar diyebiliriz. Çünkü ödemesini yaptığı ürün sonunda eline ulaşmıştır ve artık bu ürün tam anlamıyla onundur.

Bu aşamada tüketicilere iyi bir deneyim yaşatabilmek ve rakiplerinizden farklı bir sunum yaparak, tüketicilerin kullanıcı deneyimini artırmak için farklı kutu tasarımlarına yönelebilirsiniz. Tabii ki bu farklı yaklaşımlar maliyetlerinizi biraz artırabilir.

Ambalaj kağıdı

Ürünlerinizi bir ambalaj kağıdına sarmak, tüketicide merak duygusunu artıracaktır. Bu dokunuş, ürünle ilgili biraz daha gizem katacağı için kutu açılım sürecini daha heyecanlı bir hale getirir. Burada markanız için özel ambalaj kağıtları bastırabilir ya da var olan ambalaj kağıtlarını kullanabilirsiniz.

Sticker

Sticker kullanımı da paketleme sırasında kullanılabilecek alternatiflerden biri. Sticker’ları ambalaj kağıtlarını mühürlemek için kullanılabilir. Başka bir yöntem ise markanıza özel kutu seçeneğiniz yoksa sıradan kutuları sticker’lar ile süsleyerek, markanıza özel bir dokunuş yapabilirsiniz.

Promosyonel mateyaller / Kartvizit

Promosyonel materyaller çoğu zaman iyi bir izlenim bırakır. Bu promosyon ürünleri, müşterilerinizin bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kodları olabilir. Markanızla ilgili başka promosyonel ürünlere de yer verebilirsiniz.

Bunun yanı sıra kartvizitler de bu kutuların içinde kullanılabilir. Tabii ki bir şirket olduğunuz için burada farklı yaklaşımlar denemeniz gerekebilir. Standart bir kartvizit yerine firmanızın iletişim bilgilerinin yer aldığı yeni bir kart oluşturabilir ve satış sonrası destek için her zaman onlara öncelik verdiğinizi bu kartvizitlerde belirtebilirsiniz.

Bant

Bant aslında önemsiz bir öğe gibi görünse de aslında kutunuzun paketlenme aşamasında önemli bir yeri bulunuyor. Markanızın kurumsal renklerini yansıtan bantlar seçerek, paketleme işleminde bu bantları kullanabilirsiniz. Paketleme sırasında özenli bir şekilde bantlama işlemini yapmanız da iyi bir izlenim bırakacaktır.

Tester ürünler

Yaptığınız işe ve sektöre göre küçük tester ürünleri de paketlerinizin içine ekleyebilirsiniz. Bu tester ürünler ilerleyen dönemlerde müşterilerinize çapraz satış ya da upselling için kullanılabilir.

Müşterileriniz bu tester ürünlere bakarak, yeniden sizden alışveriş yapmak isteyebilir. Aynı zamanda bu tarz bir yaklaşım kulaktan kulağa pazarlama için de bir adım olabilir. Müşterileriniz bu deneyimden memnun kaldıklarında çevrelerindeki kişilere de markanızdan bahsedebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin