fbpx

E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette paketleme oldukça önemlidir.

Bu rehberimizde ürün paketleme sırasında ihtiyacınız olan öğeler üzerinde duracağız. Önümüzdeki günlerde ise ürün paketleme sırasında kişiselleştirme çalışmalarını nasıl yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kutu

E-ticarette ürün gönderirken üstünde en çok durulması gereken öğelerden biri şüphesiz kutulardır. Maliyeti az olduğu için kahverengi kutular, firmaların en sık kullandıkları kutular arasındadır. Ancak bir farklılık yaratabilmek için farklı kutulara yönelebilirsiniz. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin alışveriş deneyimleri, ellerine ürünün kutusu geçtiğinde başlar diyebiliriz. Çünkü ödemesini yaptığı ürün sonunda eline ulaşmıştır ve artık bu ürün tam anlamıyla onundur.

Bu aşamada tüketicilere iyi bir deneyim yaşatabilmek ve rakiplerinizden farklı bir sunum yaparak, tüketicilerin kullanıcı deneyimini artırmak için farklı kutu tasarımlarına yönelebilirsiniz. Tabii ki bu farklı yaklaşımlar maliyetlerinizi biraz artırabilir.

Ambalaj kağıdı

Ürünlerinizi bir ambalaj kağıdına sarmak, tüketicide merak duygusunu artıracaktır. Bu dokunuş, ürünle ilgili biraz daha gizem katacağı için kutu açılım sürecini daha heyecanlı bir hale getirir. Burada markanız için özel ambalaj kağıtları bastırabilir ya da var olan ambalaj kağıtlarını kullanabilirsiniz.

Sticker

Sticker kullanımı da paketleme sırasında kullanılabilecek alternatiflerden biri. Sticker’ları ambalaj kağıtlarını mühürlemek için kullanılabilir. Başka bir yöntem ise markanıza özel kutu seçeneğiniz yoksa sıradan kutuları sticker’lar ile süsleyerek, markanıza özel bir dokunuş yapabilirsiniz.

Promosyonel mateyaller / Kartvizit

Promosyonel materyaller çoğu zaman iyi bir izlenim bırakır. Bu promosyon ürünleri, müşterilerinizin bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kodları olabilir. Markanızla ilgili başka promosyonel ürünlere de yer verebilirsiniz.

Bunun yanı sıra kartvizitler de bu kutuların içinde kullanılabilir. Tabii ki bir şirket olduğunuz için burada farklı yaklaşımlar denemeniz gerekebilir. Standart bir kartvizit yerine firmanızın iletişim bilgilerinin yer aldığı yeni bir kart oluşturabilir ve satış sonrası destek için her zaman onlara öncelik verdiğinizi bu kartvizitlerde belirtebilirsiniz.

Bant

Bant aslında önemsiz bir öğe gibi görünse de aslında kutunuzun paketlenme aşamasında önemli bir yeri bulunuyor. Markanızın kurumsal renklerini yansıtan bantlar seçerek, paketleme işleminde bu bantları kullanabilirsiniz. Paketleme sırasında özenli bir şekilde bantlama işlemini yapmanız da iyi bir izlenim bırakacaktır.

Tester ürünler

Yaptığınız işe ve sektöre göre küçük tester ürünleri de paketlerinizin içine ekleyebilirsiniz. Bu tester ürünler ilerleyen dönemlerde müşterilerinize çapraz satış ya da upselling için kullanılabilir.

Müşterileriniz bu tester ürünlere bakarak, yeniden sizden alışveriş yapmak isteyebilir. Aynı zamanda bu tarz bir yaklaşım kulaktan kulağa pazarlama için de bir adım olabilir. Müşterileriniz bu deneyimden memnun kaldıklarında çevrelerindeki kişilere de markanızdan bahsedebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan