E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

14 Eylül 2016
Sinan Oypan

İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette paketleme oldukça önemlidir.

Bu rehberimizde ürün paketleme sırasında ihtiyacınız olan öğeler üzerinde duracağız. Önümüzdeki günlerde ise ürün paketleme sırasında kişiselleştirme çalışmalarını nasıl yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kutu

E-ticarette ürün gönderirken üstünde en çok durulması gereken öğelerden biri şüphesiz kutulardır. Maliyeti az olduğu için kahverengi kutular, firmaların en sık kullandıkları kutular arasındadır. Ancak bir farklılık yaratabilmek için farklı kutulara yönelebilirsiniz. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin alışveriş deneyimleri, ellerine ürünün kutusu geçtiğinde başlar diyebiliriz. Çünkü ödemesini yaptığı ürün sonunda eline ulaşmıştır ve artık bu ürün tam anlamıyla onundur.

Bu aşamada tüketicilere iyi bir deneyim yaşatabilmek ve rakiplerinizden farklı bir sunum yaparak, tüketicilerin kullanıcı deneyimini artırmak için farklı kutu tasarımlarına yönelebilirsiniz. Tabii ki bu farklı yaklaşımlar maliyetlerinizi biraz artırabilir.

Ambalaj kağıdı

Ürünlerinizi bir ambalaj kağıdına sarmak, tüketicide merak duygusunu artıracaktır. Bu dokunuş, ürünle ilgili biraz daha gizem katacağı için kutu açılım sürecini daha heyecanlı bir hale getirir. Burada markanız için özel ambalaj kağıtları bastırabilir ya da var olan ambalaj kağıtlarını kullanabilirsiniz.

Sticker

Sticker kullanımı da paketleme sırasında kullanılabilecek alternatiflerden biri. Sticker’ları ambalaj kağıtlarını mühürlemek için kullanılabilir. Başka bir yöntem ise markanıza özel kutu seçeneğiniz yoksa sıradan kutuları sticker’lar ile süsleyerek, markanıza özel bir dokunuş yapabilirsiniz.

Promosyonel mateyaller / Kartvizit

Promosyonel materyaller çoğu zaman iyi bir izlenim bırakır. Bu promosyon ürünleri, müşterilerinizin bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kodları olabilir. Markanızla ilgili başka promosyonel ürünlere de yer verebilirsiniz.

Bunun yanı sıra kartvizitler de bu kutuların içinde kullanılabilir. Tabii ki bir şirket olduğunuz için burada farklı yaklaşımlar denemeniz gerekebilir. Standart bir kartvizit yerine firmanızın iletişim bilgilerinin yer aldığı yeni bir kart oluşturabilir ve satış sonrası destek için her zaman onlara öncelik verdiğinizi bu kartvizitlerde belirtebilirsiniz.

Bant

Bant aslında önemsiz bir öğe gibi görünse de aslında kutunuzun paketlenme aşamasında önemli bir yeri bulunuyor. Markanızın kurumsal renklerini yansıtan bantlar seçerek, paketleme işleminde bu bantları kullanabilirsiniz. Paketleme sırasında özenli bir şekilde bantlama işlemini yapmanız da iyi bir izlenim bırakacaktır.

Tester ürünler

Yaptığınız işe ve sektöre göre küçük tester ürünleri de paketlerinizin içine ekleyebilirsiniz. Bu tester ürünler ilerleyen dönemlerde müşterilerinize çapraz satış ya da upselling için kullanılabilir.

Müşterileriniz bu tester ürünlere bakarak, yeniden sizden alışveriş yapmak isteyebilir. Aynı zamanda bu tarz bir yaklaşım kulaktan kulağa pazarlama için de bir adım olabilir. Müşterileriniz bu deneyimden memnun kaldıklarında çevrelerindeki kişilere de markanızdan bahsedebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan