E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette paketleme oldukça önemlidir.

Bu rehberimizde ürün paketleme sırasında ihtiyacınız olan öğeler üzerinde duracağız. Önümüzdeki günlerde ise ürün paketleme sırasında kişiselleştirme çalışmalarını nasıl yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kutu

E-ticarette ürün gönderirken üstünde en çok durulması gereken öğelerden biri şüphesiz kutulardır. Maliyeti az olduğu için kahverengi kutular, firmaların en sık kullandıkları kutular arasındadır. Ancak bir farklılık yaratabilmek için farklı kutulara yönelebilirsiniz. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin alışveriş deneyimleri, ellerine ürünün kutusu geçtiğinde başlar diyebiliriz. Çünkü ödemesini yaptığı ürün sonunda eline ulaşmıştır ve artık bu ürün tam anlamıyla onundur.

Bu aşamada tüketicilere iyi bir deneyim yaşatabilmek ve rakiplerinizden farklı bir sunum yaparak, tüketicilerin kullanıcı deneyimini artırmak için farklı kutu tasarımlarına yönelebilirsiniz. Tabii ki bu farklı yaklaşımlar maliyetlerinizi biraz artırabilir.

Ambalaj kağıdı

Ürünlerinizi bir ambalaj kağıdına sarmak, tüketicide merak duygusunu artıracaktır. Bu dokunuş, ürünle ilgili biraz daha gizem katacağı için kutu açılım sürecini daha heyecanlı bir hale getirir. Burada markanız için özel ambalaj kağıtları bastırabilir ya da var olan ambalaj kağıtlarını kullanabilirsiniz.

Sticker

Sticker kullanımı da paketleme sırasında kullanılabilecek alternatiflerden biri. Sticker’ları ambalaj kağıtlarını mühürlemek için kullanılabilir. Başka bir yöntem ise markanıza özel kutu seçeneğiniz yoksa sıradan kutuları sticker’lar ile süsleyerek, markanıza özel bir dokunuş yapabilirsiniz.

Promosyonel mateyaller / Kartvizit

Promosyonel materyaller çoğu zaman iyi bir izlenim bırakır. Bu promosyon ürünleri, müşterilerinizin bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirim kodları olabilir. Markanızla ilgili başka promosyonel ürünlere de yer verebilirsiniz.

Bunun yanı sıra kartvizitler de bu kutuların içinde kullanılabilir. Tabii ki bir şirket olduğunuz için burada farklı yaklaşımlar denemeniz gerekebilir. Standart bir kartvizit yerine firmanızın iletişim bilgilerinin yer aldığı yeni bir kart oluşturabilir ve satış sonrası destek için her zaman onlara öncelik verdiğinizi bu kartvizitlerde belirtebilirsiniz.

Bant

Bant aslında önemsiz bir öğe gibi görünse de aslında kutunuzun paketlenme aşamasında önemli bir yeri bulunuyor. Markanızın kurumsal renklerini yansıtan bantlar seçerek, paketleme işleminde bu bantları kullanabilirsiniz. Paketleme sırasında özenli bir şekilde bantlama işlemini yapmanız da iyi bir izlenim bırakacaktır.

Tester ürünler

Yaptığınız işe ve sektöre göre küçük tester ürünleri de paketlerinizin içine ekleyebilirsiniz. Bu tester ürünler ilerleyen dönemlerde müşterilerinize çapraz satış ya da upselling için kullanılabilir.

Müşterileriniz bu tester ürünlere bakarak, yeniden sizden alışveriş yapmak isteyebilir. Aynı zamanda bu tarz bir yaklaşım kulaktan kulağa pazarlama için de bir adım olabilir. Müşterileriniz bu deneyimden memnun kaldıklarında çevrelerindeki kişilere de markanızdan bahsedebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin