fbpx

E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?

14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?

E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaştırırken, aynı zamanda onlara iyi bir kutu açılış deneyimi sunmanız da gerekir. E-ticarette paket tasarımları birçok farlı sebepten önemlidir ve bu rehberimizde de bu sebeplerin üzerinde duracağız.

Markanızı diğer firmalardan ayrıştırır

Firmanıza özel olarak hazırlanmış kutu ve paket tasarımları, firmanızı diğer firmalardan ayrıştırmak için oldukça önemli bir adımdır. Kutu tasarımlarında şirket logonuzun yer aldığı tasarımların yanı sıra ürünlerinize özel farklı kutu tasarımları hazırlayarak da paket tasarımlarınızı daha özel bir hale getirebilirsiniz.

Ürün paketleri bir pazarlama aracıdır

Ürünün ilgi ve dikkat çekici bir tasarımının olması, ürünün ve paketin akılda kalmasını sağlar. Ürünün tüketicilerin aklında kalmasını sağlamanız da ürününüzü daha iyi bir şekilde pazarlamanıza yardımcı olur. Ürün paketi dışardan bakıldığında ürününüz hakkında bazı bilgiler vermektedir. Ürün paketleri aynı zamanda tüketicilerin satın alma kararlarına da doğrudan etki eder. Bu sebeple de ürün sayfalarınızda bu paket ve ambalajları da göstermek faydalı olur.

Marka farkındalığını artırmak için önemlidir

Akılda kalıcılık, markanızın hatırlanmasını ve markanızla ilgili farkındalığın oluşmasında önemli bir rol oynar. Özellikle sık tüketilen veya hızlı tüketim ürünlerinde tüketiciler ürünlerin ambalajları ve paketleri üzerine odaklanarak doğrudan daha önceden kullandıkları ürünleri almaktadırlar. Çünkü ambalajın yarattığı farkındalık sayesinde tüketici aldığı ürünün ne olduğunu bilir. Bu da markanızla ilgili bir farkındalığın oluşmasını sağlar; başka bir deyişle marka bilinirliğinizi de artırmış olursunuz.

Sağlam bir paketleme ürünü korumak için de önemlidir

E-ticarette yaşanan problemlerden biri de kargo gönderimleri sırasında ürünlerin zarar görmesi oluyor. Bu sorunun önüne geçmek için paket ve kutu tasarımlarınızın sağlam olması ve kargo süreci boyunca ürünü iyi bir şekilde koruması gerekir. Paketin dışının yanı sıra içinin de aynı şekilde sağlam olması, boş alanların iyi bir şekilde korunarak, ürünün sarsılmadan teslim edilmesi sağlanmalı. Tabii ki burada kırılacak ve kırılmayacak ürünler devreye girse de ortak noktada buluşulduğunda kargo ile gönderilen tüm ürünlerin müşterilere sağlam bir şekilde ulaştırılması gerekir.

Kutu haricinde ambalaj veya paket ile yapılan gönderilerde ambalajın yırtılmamayacak bir malzemeden hazırlanması gerekir. Ambalajın kargo süresinde zarar görmesi, içindeki ürüne de zarar verebilir.

Maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olabilir

Ürün paket boyutları artıkça kargo maliyetleri de doğal olarak artmaya başlar. Bu sebeple de ürünün paketi veya kutusu maliyetleri kontrol altına almak için önemli bir rol oynar. Ürün paketlerinizi minimum boyutlara göre optimize ederek, maliyetlerinizi gönderebilirsiniz.

Buna ek olarak tek alışverişte birden fazla ürün alımı yapan müşterilerinize de farklı kutu ve paketlerde gönderi yapmak yerine, tüm ürünleri tek bir kutu içerisinde göndermek de daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle tek bir kargo gönderimi yaparak maliyetlerinizi kontrol altına alabilirsiniz.

Tabii ki bu noktada bazı ürünler tek bir kutu içerisinde gönderilemeyecek olabilir. Burada herbir ürünün boyutu ve ağırlığı önemlidir. Böyle bir durumla karşı karşıya geldiğinizde her iki alternatifin de kargo maliyetlerini hesaplamanız ve en uygun olan maliyetli alternatifi seçerek gönderilerinizi bu şekilde yapmalısınız.

Sosyal kanıt öğesi olarak kullanılabilir

Paket açılım deneyimi tüketiciler için oldukça önemlidir. Sıradan ve özensiz kutular tabii ki bu noktada çok fazla değer görmeyecektir. Ancak farklı ve ilginç bir tasarımı olan ve kullanıcılara kişisel bir kutu açma deneyimi yaşatan tasarımlar, sosyal kanıt öğesi olarak da kullanılabilir.

Kullanıcılar beğendikleri ve severek satın aldıkları ürünleri sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Dikkat çekici bir kutu tasarımınız olduğunda ve onlara farklı bir kutu açılım deneyimi sunduğunuzda kullanıcılar bu deneyimlerini sosyal mecralarda paylaşmak isteyebilirler.

Siteniz üzerinden alışveriş yapan kullanıcıları sosyal mecralarda fotoğraf paylaşmaya yönlendirmeniz ve belli bir hashtag kullanmalarını sağlamanız bu noktada sosyal mecralarda tüketicilerin markanız hakkında daha fazla içerik oluşturmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan