E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?

14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?

E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaştırırken, aynı zamanda onlara iyi bir kutu açılış deneyimi sunmanız da gerekir. E-ticarette paket tasarımları birçok farlı sebepten önemlidir ve bu rehberimizde de bu sebeplerin üzerinde duracağız.

Markanızı diğer firmalardan ayrıştırır

Firmanıza özel olarak hazırlanmış kutu ve paket tasarımları, firmanızı diğer firmalardan ayrıştırmak için oldukça önemli bir adımdır. Kutu tasarımlarında şirket logonuzun yer aldığı tasarımların yanı sıra ürünlerinize özel farklı kutu tasarımları hazırlayarak da paket tasarımlarınızı daha özel bir hale getirebilirsiniz.

Ürün paketleri bir pazarlama aracıdır

Ürünün ilgi ve dikkat çekici bir tasarımının olması, ürünün ve paketin akılda kalmasını sağlar. Ürünün tüketicilerin aklında kalmasını sağlamanız da ürününüzü daha iyi bir şekilde pazarlamanıza yardımcı olur. Ürün paketi dışardan bakıldığında ürününüz hakkında bazı bilgiler vermektedir. Ürün paketleri aynı zamanda tüketicilerin satın alma kararlarına da doğrudan etki eder. Bu sebeple de ürün sayfalarınızda bu paket ve ambalajları da göstermek faydalı olur.

Marka farkındalığını artırmak için önemlidir

Akılda kalıcılık, markanızın hatırlanmasını ve markanızla ilgili farkındalığın oluşmasında önemli bir rol oynar. Özellikle sık tüketilen veya hızlı tüketim ürünlerinde tüketiciler ürünlerin ambalajları ve paketleri üzerine odaklanarak doğrudan daha önceden kullandıkları ürünleri almaktadırlar. Çünkü ambalajın yarattığı farkındalık sayesinde tüketici aldığı ürünün ne olduğunu bilir. Bu da markanızla ilgili bir farkındalığın oluşmasını sağlar; başka bir deyişle marka bilinirliğinizi de artırmış olursunuz.

Sağlam bir paketleme ürünü korumak için de önemlidir

E-ticarette yaşanan problemlerden biri de kargo gönderimleri sırasında ürünlerin zarar görmesi oluyor. Bu sorunun önüne geçmek için paket ve kutu tasarımlarınızın sağlam olması ve kargo süreci boyunca ürünü iyi bir şekilde koruması gerekir. Paketin dışının yanı sıra içinin de aynı şekilde sağlam olması, boş alanların iyi bir şekilde korunarak, ürünün sarsılmadan teslim edilmesi sağlanmalı. Tabii ki burada kırılacak ve kırılmayacak ürünler devreye girse de ortak noktada buluşulduğunda kargo ile gönderilen tüm ürünlerin müşterilere sağlam bir şekilde ulaştırılması gerekir.

Kutu haricinde ambalaj veya paket ile yapılan gönderilerde ambalajın yırtılmamayacak bir malzemeden hazırlanması gerekir. Ambalajın kargo süresinde zarar görmesi, içindeki ürüne de zarar verebilir.

Maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olabilir

Ürün paket boyutları artıkça kargo maliyetleri de doğal olarak artmaya başlar. Bu sebeple de ürünün paketi veya kutusu maliyetleri kontrol altına almak için önemli bir rol oynar. Ürün paketlerinizi minimum boyutlara göre optimize ederek, maliyetlerinizi gönderebilirsiniz.

Buna ek olarak tek alışverişte birden fazla ürün alımı yapan müşterilerinize de farklı kutu ve paketlerde gönderi yapmak yerine, tüm ürünleri tek bir kutu içerisinde göndermek de daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle tek bir kargo gönderimi yaparak maliyetlerinizi kontrol altına alabilirsiniz.

Tabii ki bu noktada bazı ürünler tek bir kutu içerisinde gönderilemeyecek olabilir. Burada herbir ürünün boyutu ve ağırlığı önemlidir. Böyle bir durumla karşı karşıya geldiğinizde her iki alternatifin de kargo maliyetlerini hesaplamanız ve en uygun olan maliyetli alternatifi seçerek gönderilerinizi bu şekilde yapmalısınız.

Sosyal kanıt öğesi olarak kullanılabilir

Paket açılım deneyimi tüketiciler için oldukça önemlidir. Sıradan ve özensiz kutular tabii ki bu noktada çok fazla değer görmeyecektir. Ancak farklı ve ilginç bir tasarımı olan ve kullanıcılara kişisel bir kutu açma deneyimi yaşatan tasarımlar, sosyal kanıt öğesi olarak da kullanılabilir.

Kullanıcılar beğendikleri ve severek satın aldıkları ürünleri sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Dikkat çekici bir kutu tasarımınız olduğunda ve onlara farklı bir kutu açılım deneyimi sunduğunuzda kullanıcılar bu deneyimlerini sosyal mecralarda paylaşmak isteyebilirler.

Siteniz üzerinden alışveriş yapan kullanıcıları sosyal mecralarda fotoğraf paylaşmaya yönlendirmeniz ve belli bir hashtag kullanmalarını sağlamanız bu noktada sosyal mecralarda tüketicilerin markanız hakkında daha fazla içerik oluşturmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Markethinkers
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
Yeni bir yola çıkmak her zaman heyecan vericidir. Şirket kurmak, uzun süredir tasarlanan bir projeye başlamak, uzun vadeli planlar oluşturmak gibi süreçler, iş hayatının belki de en heyecan verici anlarını sunar. Şirketin iş...
17 Ocak 2022
Markethinkers
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın