E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?

14 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi sağlam bir şekilde müşterilerinize ulaştırırken, aynı zamanda onlara iyi bir kutu açılış deneyimi sunmanız da gerekir. E-ticarette paket tasarımları birçok farlı sebepten önemlidir ve bu rehberimizde de bu sebeplerin üzerinde duracağız.

Markanızı diğer firmalardan ayrıştırır

Firmanıza özel olarak hazırlanmış kutu ve paket tasarımları, firmanızı diğer firmalardan ayrıştırmak için oldukça önemli bir adımdır. Kutu tasarımlarında şirket logonuzun yer aldığı tasarımların yanı sıra ürünlerinize özel farklı kutu tasarımları hazırlayarak da paket tasarımlarınızı daha özel bir hale getirebilirsiniz.

Ürün paketleri bir pazarlama aracıdır

Ürünün ilgi ve dikkat çekici bir tasarımının olması, ürünün ve paketin akılda kalmasını sağlar. Ürünün tüketicilerin aklında kalmasını sağlamanız da ürününüzü daha iyi bir şekilde pazarlamanıza yardımcı olur. Ürün paketi dışardan bakıldığında ürününüz hakkında bazı bilgiler vermektedir. Ürün paketleri aynı zamanda tüketicilerin satın alma kararlarına da doğrudan etki eder. Bu sebeple de ürün sayfalarınızda bu paket ve ambalajları da göstermek faydalı olur.

Marka farkındalığını artırmak için önemlidir

Akılda kalıcılık, markanızın hatırlanmasını ve markanızla ilgili farkındalığın oluşmasında önemli bir rol oynar. Özellikle sık tüketilen veya hızlı tüketim ürünlerinde tüketiciler ürünlerin ambalajları ve paketleri üzerine odaklanarak doğrudan daha önceden kullandıkları ürünleri almaktadırlar. Çünkü ambalajın yarattığı farkındalık sayesinde tüketici aldığı ürünün ne olduğunu bilir. Bu da markanızla ilgili bir farkındalığın oluşmasını sağlar; başka bir deyişle marka bilinirliğinizi de artırmış olursunuz.

Sağlam bir paketleme ürünü korumak için de önemlidir

E-ticarette yaşanan problemlerden biri de kargo gönderimleri sırasında ürünlerin zarar görmesi oluyor. Bu sorunun önüne geçmek için paket ve kutu tasarımlarınızın sağlam olması ve kargo süreci boyunca ürünü iyi bir şekilde koruması gerekir. Paketin dışının yanı sıra içinin de aynı şekilde sağlam olması, boş alanların iyi bir şekilde korunarak, ürünün sarsılmadan teslim edilmesi sağlanmalı. Tabii ki burada kırılacak ve kırılmayacak ürünler devreye girse de ortak noktada buluşulduğunda kargo ile gönderilen tüm ürünlerin müşterilere sağlam bir şekilde ulaştırılması gerekir.

Kutu haricinde ambalaj veya paket ile yapılan gönderilerde ambalajın yırtılmamayacak bir malzemeden hazırlanması gerekir. Ambalajın kargo süresinde zarar görmesi, içindeki ürüne de zarar verebilir.

Maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olabilir

Ürün paket boyutları artıkça kargo maliyetleri de doğal olarak artmaya başlar. Bu sebeple de ürünün paketi veya kutusu maliyetleri kontrol altına almak için önemli bir rol oynar. Ürün paketlerinizi minimum boyutlara göre optimize ederek, maliyetlerinizi gönderebilirsiniz.

Buna ek olarak tek alışverişte birden fazla ürün alımı yapan müşterilerinize de farklı kutu ve paketlerde gönderi yapmak yerine, tüm ürünleri tek bir kutu içerisinde göndermek de daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle tek bir kargo gönderimi yaparak maliyetlerinizi kontrol altına alabilirsiniz.

Tabii ki bu noktada bazı ürünler tek bir kutu içerisinde gönderilemeyecek olabilir. Burada herbir ürünün boyutu ve ağırlığı önemlidir. Böyle bir durumla karşı karşıya geldiğinizde her iki alternatifin de kargo maliyetlerini hesaplamanız ve en uygun olan maliyetli alternatifi seçerek gönderilerinizi bu şekilde yapmalısınız.

Sosyal kanıt öğesi olarak kullanılabilir

Paket açılım deneyimi tüketiciler için oldukça önemlidir. Sıradan ve özensiz kutular tabii ki bu noktada çok fazla değer görmeyecektir. Ancak farklı ve ilginç bir tasarımı olan ve kullanıcılara kişisel bir kutu açma deneyimi yaşatan tasarımlar, sosyal kanıt öğesi olarak da kullanılabilir.

Kullanıcılar beğendikleri ve severek satın aldıkları ürünleri sosyal mecralarda paylaşmayı severler. Dikkat çekici bir kutu tasarımınız olduğunda ve onlara farklı bir kutu açılım deneyimi sunduğunuzda kullanıcılar bu deneyimlerini sosyal mecralarda paylaşmak isteyebilirler.

Siteniz üzerinden alışveriş yapan kullanıcıları sosyal mecralarda fotoğraf paylaşmaya yönlendirmeniz ve belli bir hashtag kullanmalarını sağlamanız bu noktada sosyal mecralarda tüketicilerin markanız hakkında daha fazla içerik oluşturmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan