E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

24 Aralık 2018
Sinan Oypan

E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini yapmayan firmalar, tedarikçi firmalar ile çalışmak zorunda oldukları için, bu ilişkileri iyi tutmak uzun vadede iki taraf için de karlı bir iş anlaşması olarak devam edecektir.

Online mağazasında, tedarikçi firmaların ürünlerini satmayı düşünen ya da XML ile tedarikçi firmaların kataloglarındaki ürünleri kendi e-ticaret sitesinde satışa sunmak isteyenlerin tedarikçi firmalar ile çalışırken dikkat etmesi gereken konuları ise şöyle sıralayabiliriz:

En düşük sipariş adedinizi belirleyin

Tedarikçi firmalar ile çalışırken, siparişlerinizin düzenli aralıklarla verileceğini ve tedarikçi firmanın da size bunları sağlayabilecek üretim kapasitesinde olması gerektiğini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de sipariş başına, en düşük sipariş adedinizi belirlediğinizde, belli aralıklarla sürekli olarak bu ürünlerin tedariğini sağlayabilirsiniz.

Çalışacağınız firmanın bu talebi karşılayabilecek kapasitede olduğundan ya da sizin en düşük sipariş adedinizin, onların bu siparişi kabul edip etmeyeceklerinden emin olmalısınız. İki alternatifte de siparişin gelmemesi, e-ticaret sitenizden satış yapamamanıza neden olacaktır.

Örnek (demo) ürün ücretleri

Bir tedarikçiden toplu ürün almadan önce ürün örnekleri talep etmeniz gerekir. Ürünün kalitesini, firmanın bunları ne kadarlık zamanda temin ettiğini, firmanın çalışma prensiplerini öğrenmek için bu çalışmayı yapmanız gerekir. Tedarikçi firmalar demo ürünler için belli ücretler talep edebilirler; bu sebeple de çalışmaya başlamadan önce bu demo ürün ücretlerini öğrenmeniz de önemlidir.

Üretim süresi

Tedarikçi firmaların her birinin ürün üretim süreci farklı olabiliyor. İş yoğunluğu ya da gelen siparişe göre bu sürelerin değişmesi nedeniyle, çalışacağınız firmanın ortalama ürün üretim süresini öğrenmeniz de bir hayli önemli. Çünkü elinizdeki stoklar tükenmeye yaklaştığında yeni sipariş verdiğinizde, bu sürecin ne kadar süreceğini bilmeniz gerekir. Böylelikle stok alt limit sayınızı belirleyebilirsiniz.

Eğer üretim süresi uzunsa, stok alt limitinizi yüksek tutarak, üretim sürecini stoksuz geçirmeyecek şekilde optimize edebilirsiniz. Eğer hızlı üretim yapılıyorsa, stok alt limitlerinizi daha düşük tutabilirsiniz.

Ödeme koşulları ve şartları

Tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce öğrenmeniz gereken konulardan biri de ödemelerin nasıl yapıldığıdır. Toptan ürün alımlarında ödenecek olan miktarlar arttığı için ödeme koşulları ve şartları değişiklik gösterebilir. Çalışmayı planladığınız firmalarla ödeme şartlarını da işin başında konuşmanız oldukça önemlidir.

Kendi koşullarınızı da baştan belirtin

Bir firma ile çalışırken sizin de bazı koşullarınız olacaktır. Siparişlerin teslim süresi, minimum sipariş adedi, ödeme koşulları gibi konularda kendi şartlarınızı da ortaya koymaktan çekinmemelisiniz. Bu noktada bazı koşullarınızı esnetmeniz ve orta noktada buluşmanız faydalı olacaktır; ancak sizin yararınıza olmayacak bir anlaşmaya da yanaşmamanız gerekir.

Yurtdışı anlaşmalarda vergi ve kur farklılıkları

Yurtdışındaki tedarikçi firmalar ile çalışmayı planlıyorsanız, kur farklılıklarını da göz önünde bulundurmanız gerekir. Uzun vadeli anlaşmalarda kur değişiklikleri nedeniyle zarar uğrayabileceğinizi bu sebeple de anlaşmalarınızı yaparken buna dikkat etmeniz önemlidir.

Kur farklılıklarının yanı sıra yurtdışındaki vergi oranlarını ve ülke içindeki gümrük vergilerini, diğer belge ve evrakların maliyetlerini de hesaplamanız gerekir. Aksi taktir de ekstra çıkan maliyetler nedeniyle satış fiyatlarınızı yükseltmeniz gerekebilir. Rekabeti yüksek bir pazarda satış fiyatlarınızı yükseltmeniz de satışlarınızın düşmesine neden olabilir.

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

En önemli konulardan biri de tek bir tedarikçi firmaya bağlı kalmamaktır. Yaşanabilecek aksilikler, doğal afetler, vergi değişiklikleri, ham madde maliyetleri, üretim maliyetlerinin değişmesi gibi konular nedeniyle tedarikçinizle çalışmayı bırakabilirsiniz. Tedarikçiden kaynaklı problemler de stoklarınızı yenileyememenize sebep olabilir. Bu tür durumlarda mağdur kalmamanız için birden fazla tedarikçi firmayla çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Teslimat ücretlerini öğrenin

Özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de verdiğiniz siparişlerin teslimatının ne kadar mal olacağıdır. Ürün fiyatlarının yanı sıra teslimat ücretleri de maliyetlerinizi artıracağı için tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce bu maliyetleri de hesaplamanız gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan