E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini yapmayan firmalar, tedarikçi firmalar ile çalışmak zorunda oldukları için, bu ilişkileri iyi tutmak uzun vadede iki taraf için de karlı bir iş anlaşması olarak devam edecektir.

Online mağazasında, tedarikçi firmaların ürünlerini satmayı düşünen ya da XML ile tedarikçi firmaların kataloglarındaki ürünleri kendi e-ticaret sitesinde satışa sunmak isteyenlerin tedarikçi firmalar ile çalışırken dikkat etmesi gereken konuları ise şöyle sıralayabiliriz:

En düşük sipariş adedinizi belirleyin

Tedarikçi firmalar ile çalışırken, siparişlerinizin düzenli aralıklarla verileceğini ve tedarikçi firmanın da size bunları sağlayabilecek üretim kapasitesinde olması gerektiğini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de sipariş başına, en düşük sipariş adedinizi belirlediğinizde, belli aralıklarla sürekli olarak bu ürünlerin tedariğini sağlayabilirsiniz.

Çalışacağınız firmanın bu talebi karşılayabilecek kapasitede olduğundan ya da sizin en düşük sipariş adedinizin, onların bu siparişi kabul edip etmeyeceklerinden emin olmalısınız. İki alternatifte de siparişin gelmemesi, e-ticaret sitenizden satış yapamamanıza neden olacaktır.

Örnek (demo) ürün ücretleri

Bir tedarikçiden toplu ürün almadan önce ürün örnekleri talep etmeniz gerekir. Ürünün kalitesini, firmanın bunları ne kadarlık zamanda temin ettiğini, firmanın çalışma prensiplerini öğrenmek için bu çalışmayı yapmanız gerekir. Tedarikçi firmalar demo ürünler için belli ücretler talep edebilirler; bu sebeple de çalışmaya başlamadan önce bu demo ürün ücretlerini öğrenmeniz de önemlidir.

Üretim süresi

Tedarikçi firmaların her birinin ürün üretim süreci farklı olabiliyor. İş yoğunluğu ya da gelen siparişe göre bu sürelerin değişmesi nedeniyle, çalışacağınız firmanın ortalama ürün üretim süresini öğrenmeniz de bir hayli önemli. Çünkü elinizdeki stoklar tükenmeye yaklaştığında yeni sipariş verdiğinizde, bu sürecin ne kadar süreceğini bilmeniz gerekir. Böylelikle stok alt limit sayınızı belirleyebilirsiniz.

Eğer üretim süresi uzunsa, stok alt limitinizi yüksek tutarak, üretim sürecini stoksuz geçirmeyecek şekilde optimize edebilirsiniz. Eğer hızlı üretim yapılıyorsa, stok alt limitlerinizi daha düşük tutabilirsiniz.

Ödeme koşulları ve şartları

Tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce öğrenmeniz gereken konulardan biri de ödemelerin nasıl yapıldığıdır. Toptan ürün alımlarında ödenecek olan miktarlar arttığı için ödeme koşulları ve şartları değişiklik gösterebilir. Çalışmayı planladığınız firmalarla ödeme şartlarını da işin başında konuşmanız oldukça önemlidir.

Kendi koşullarınızı da baştan belirtin

Bir firma ile çalışırken sizin de bazı koşullarınız olacaktır. Siparişlerin teslim süresi, minimum sipariş adedi, ödeme koşulları gibi konularda kendi şartlarınızı da ortaya koymaktan çekinmemelisiniz. Bu noktada bazı koşullarınızı esnetmeniz ve orta noktada buluşmanız faydalı olacaktır; ancak sizin yararınıza olmayacak bir anlaşmaya da yanaşmamanız gerekir.

Yurtdışı anlaşmalarda vergi ve kur farklılıkları

Yurtdışındaki tedarikçi firmalar ile çalışmayı planlıyorsanız, kur farklılıklarını da göz önünde bulundurmanız gerekir. Uzun vadeli anlaşmalarda kur değişiklikleri nedeniyle zarar uğrayabileceğinizi bu sebeple de anlaşmalarınızı yaparken buna dikkat etmeniz önemlidir.

Kur farklılıklarının yanı sıra yurtdışındaki vergi oranlarını ve ülke içindeki gümrük vergilerini, diğer belge ve evrakların maliyetlerini de hesaplamanız gerekir. Aksi taktir de ekstra çıkan maliyetler nedeniyle satış fiyatlarınızı yükseltmeniz gerekebilir. Rekabeti yüksek bir pazarda satış fiyatlarınızı yükseltmeniz de satışlarınızın düşmesine neden olabilir.

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

En önemli konulardan biri de tek bir tedarikçi firmaya bağlı kalmamaktır. Yaşanabilecek aksilikler, doğal afetler, vergi değişiklikleri, ham madde maliyetleri, üretim maliyetlerinin değişmesi gibi konular nedeniyle tedarikçinizle çalışmayı bırakabilirsiniz. Tedarikçiden kaynaklı problemler de stoklarınızı yenileyememenize sebep olabilir. Bu tür durumlarda mağdur kalmamanız için birden fazla tedarikçi firmayla çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Teslimat ücretlerini öğrenin

Özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de verdiğiniz siparişlerin teslimatının ne kadar mal olacağıdır. Ürün fiyatlarının yanı sıra teslimat ücretleri de maliyetlerinizi artıracağı için tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce bu maliyetleri de hesaplamanız gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Tüketici Hakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?
Tüketici Hakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?
Müşteri ya da diğer bir ifade ile tüketici, her türden alışveriş sürecinin tek bir tarafıdır. Satıcı konumundakilerin sunduğu ürün ya da hizmetleri belirli bir ücret karşılığında alan bu kişiler, şirketler için büyük önem...
8 Nisan 2022
Markethinkers
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
E-ticaret site tasarımınız, müşterileriniz tarafından önemsenen bir detaydır. Online alışveriş yapan kullanıcılar ürünlere ve fiyatlara öncelik veriyor olsalar bile tasarım da karar aşamasında etkilidir. Çünkü hem göze hoş...
9 Şubat 2022
Markethinkers
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın