fbpx

E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

24 Aralık 2018
Sinan Oypan

E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini yapmayan firmalar, tedarikçi firmalar ile çalışmak zorunda oldukları için, bu ilişkileri iyi tutmak uzun vadede iki taraf için de karlı bir iş anlaşması olarak devam edecektir.

Online mağazasında, tedarikçi firmaların ürünlerini satmayı düşünen ya da XML ile tedarikçi firmaların kataloglarındaki ürünleri kendi e-ticaret sitesinde satışa sunmak isteyenlerin tedarikçi firmalar ile çalışırken dikkat etmesi gereken konuları ise şöyle sıralayabiliriz:

En düşük sipariş adedinizi belirleyin

Tedarikçi firmalar ile çalışırken, siparişlerinizin düzenli aralıklarla verileceğini ve tedarikçi firmanın da size bunları sağlayabilecek üretim kapasitesinde olması gerektiğini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de sipariş başına, en düşük sipariş adedinizi belirlediğinizde, belli aralıklarla sürekli olarak bu ürünlerin tedariğini sağlayabilirsiniz.

Çalışacağınız firmanın bu talebi karşılayabilecek kapasitede olduğundan ya da sizin en düşük sipariş adedinizin, onların bu siparişi kabul edip etmeyeceklerinden emin olmalısınız. İki alternatifte de siparişin gelmemesi, e-ticaret sitenizden satış yapamamanıza neden olacaktır.

Örnek (demo) ürün ücretleri

Bir tedarikçiden toplu ürün almadan önce ürün örnekleri talep etmeniz gerekir. Ürünün kalitesini, firmanın bunları ne kadarlık zamanda temin ettiğini, firmanın çalışma prensiplerini öğrenmek için bu çalışmayı yapmanız gerekir. Tedarikçi firmalar demo ürünler için belli ücretler talep edebilirler; bu sebeple de çalışmaya başlamadan önce bu demo ürün ücretlerini öğrenmeniz de önemlidir.

Üretim süresi

Tedarikçi firmaların her birinin ürün üretim süreci farklı olabiliyor. İş yoğunluğu ya da gelen siparişe göre bu sürelerin değişmesi nedeniyle, çalışacağınız firmanın ortalama ürün üretim süresini öğrenmeniz de bir hayli önemli. Çünkü elinizdeki stoklar tükenmeye yaklaştığında yeni sipariş verdiğinizde, bu sürecin ne kadar süreceğini bilmeniz gerekir. Böylelikle stok alt limit sayınızı belirleyebilirsiniz.

Eğer üretim süresi uzunsa, stok alt limitinizi yüksek tutarak, üretim sürecini stoksuz geçirmeyecek şekilde optimize edebilirsiniz. Eğer hızlı üretim yapılıyorsa, stok alt limitlerinizi daha düşük tutabilirsiniz.

Ödeme koşulları ve şartları

Tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce öğrenmeniz gereken konulardan biri de ödemelerin nasıl yapıldığıdır. Toptan ürün alımlarında ödenecek olan miktarlar arttığı için ödeme koşulları ve şartları değişiklik gösterebilir. Çalışmayı planladığınız firmalarla ödeme şartlarını da işin başında konuşmanız oldukça önemlidir.

Kendi koşullarınızı da baştan belirtin

Bir firma ile çalışırken sizin de bazı koşullarınız olacaktır. Siparişlerin teslim süresi, minimum sipariş adedi, ödeme koşulları gibi konularda kendi şartlarınızı da ortaya koymaktan çekinmemelisiniz. Bu noktada bazı koşullarınızı esnetmeniz ve orta noktada buluşmanız faydalı olacaktır; ancak sizin yararınıza olmayacak bir anlaşmaya da yanaşmamanız gerekir.

Yurtdışı anlaşmalarda vergi ve kur farklılıkları

Yurtdışındaki tedarikçi firmalar ile çalışmayı planlıyorsanız, kur farklılıklarını da göz önünde bulundurmanız gerekir. Uzun vadeli anlaşmalarda kur değişiklikleri nedeniyle zarar uğrayabileceğinizi bu sebeple de anlaşmalarınızı yaparken buna dikkat etmeniz önemlidir.

Kur farklılıklarının yanı sıra yurtdışındaki vergi oranlarını ve ülke içindeki gümrük vergilerini, diğer belge ve evrakların maliyetlerini de hesaplamanız gerekir. Aksi taktir de ekstra çıkan maliyetler nedeniyle satış fiyatlarınızı yükseltmeniz gerekebilir. Rekabeti yüksek bir pazarda satış fiyatlarınızı yükseltmeniz de satışlarınızın düşmesine neden olabilir.

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

En önemli konulardan biri de tek bir tedarikçi firmaya bağlı kalmamaktır. Yaşanabilecek aksilikler, doğal afetler, vergi değişiklikleri, ham madde maliyetleri, üretim maliyetlerinin değişmesi gibi konular nedeniyle tedarikçinizle çalışmayı bırakabilirsiniz. Tedarikçiden kaynaklı problemler de stoklarınızı yenileyememenize sebep olabilir. Bu tür durumlarda mağdur kalmamanız için birden fazla tedarikçi firmayla çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Teslimat ücretlerini öğrenin

Özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de verdiğiniz siparişlerin teslimatının ne kadar mal olacağıdır. Ürün fiyatlarının yanı sıra teslimat ücretleri de maliyetlerinizi artıracağı için tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce bu maliyetleri de hesaplamanız gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan