E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

24 Aralık 2018
Sinan Oypan

E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini yapmayan firmalar, tedarikçi firmalar ile çalışmak zorunda oldukları için, bu ilişkileri iyi tutmak uzun vadede iki taraf için de karlı bir iş anlaşması olarak devam edecektir.

Online mağazasında, tedarikçi firmaların ürünlerini satmayı düşünen ya da XML ile tedarikçi firmaların kataloglarındaki ürünleri kendi e-ticaret sitesinde satışa sunmak isteyenlerin tedarikçi firmalar ile çalışırken dikkat etmesi gereken konuları ise şöyle sıralayabiliriz:

En düşük sipariş adedinizi belirleyin

Tedarikçi firmalar ile çalışırken, siparişlerinizin düzenli aralıklarla verileceğini ve tedarikçi firmanın da size bunları sağlayabilecek üretim kapasitesinde olması gerektiğini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de sipariş başına, en düşük sipariş adedinizi belirlediğinizde, belli aralıklarla sürekli olarak bu ürünlerin tedariğini sağlayabilirsiniz.

Çalışacağınız firmanın bu talebi karşılayabilecek kapasitede olduğundan ya da sizin en düşük sipariş adedinizin, onların bu siparişi kabul edip etmeyeceklerinden emin olmalısınız. İki alternatifte de siparişin gelmemesi, e-ticaret sitenizden satış yapamamanıza neden olacaktır.

Örnek (demo) ürün ücretleri

Bir tedarikçiden toplu ürün almadan önce ürün örnekleri talep etmeniz gerekir. Ürünün kalitesini, firmanın bunları ne kadarlık zamanda temin ettiğini, firmanın çalışma prensiplerini öğrenmek için bu çalışmayı yapmanız gerekir. Tedarikçi firmalar demo ürünler için belli ücretler talep edebilirler; bu sebeple de çalışmaya başlamadan önce bu demo ürün ücretlerini öğrenmeniz de önemlidir.

Üretim süresi

Tedarikçi firmaların her birinin ürün üretim süreci farklı olabiliyor. İş yoğunluğu ya da gelen siparişe göre bu sürelerin değişmesi nedeniyle, çalışacağınız firmanın ortalama ürün üretim süresini öğrenmeniz de bir hayli önemli. Çünkü elinizdeki stoklar tükenmeye yaklaştığında yeni sipariş verdiğinizde, bu sürecin ne kadar süreceğini bilmeniz gerekir. Böylelikle stok alt limit sayınızı belirleyebilirsiniz.

Eğer üretim süresi uzunsa, stok alt limitinizi yüksek tutarak, üretim sürecini stoksuz geçirmeyecek şekilde optimize edebilirsiniz. Eğer hızlı üretim yapılıyorsa, stok alt limitlerinizi daha düşük tutabilirsiniz.

Ödeme koşulları ve şartları

Tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce öğrenmeniz gereken konulardan biri de ödemelerin nasıl yapıldığıdır. Toptan ürün alımlarında ödenecek olan miktarlar arttığı için ödeme koşulları ve şartları değişiklik gösterebilir. Çalışmayı planladığınız firmalarla ödeme şartlarını da işin başında konuşmanız oldukça önemlidir.

Kendi koşullarınızı da baştan belirtin

Bir firma ile çalışırken sizin de bazı koşullarınız olacaktır. Siparişlerin teslim süresi, minimum sipariş adedi, ödeme koşulları gibi konularda kendi şartlarınızı da ortaya koymaktan çekinmemelisiniz. Bu noktada bazı koşullarınızı esnetmeniz ve orta noktada buluşmanız faydalı olacaktır; ancak sizin yararınıza olmayacak bir anlaşmaya da yanaşmamanız gerekir.

Yurtdışı anlaşmalarda vergi ve kur farklılıkları

Yurtdışındaki tedarikçi firmalar ile çalışmayı planlıyorsanız, kur farklılıklarını da göz önünde bulundurmanız gerekir. Uzun vadeli anlaşmalarda kur değişiklikleri nedeniyle zarar uğrayabileceğinizi bu sebeple de anlaşmalarınızı yaparken buna dikkat etmeniz önemlidir.

Kur farklılıklarının yanı sıra yurtdışındaki vergi oranlarını ve ülke içindeki gümrük vergilerini, diğer belge ve evrakların maliyetlerini de hesaplamanız gerekir. Aksi taktir de ekstra çıkan maliyetler nedeniyle satış fiyatlarınızı yükseltmeniz gerekebilir. Rekabeti yüksek bir pazarda satış fiyatlarınızı yükseltmeniz de satışlarınızın düşmesine neden olabilir.

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

En önemli konulardan biri de tek bir tedarikçi firmaya bağlı kalmamaktır. Yaşanabilecek aksilikler, doğal afetler, vergi değişiklikleri, ham madde maliyetleri, üretim maliyetlerinin değişmesi gibi konular nedeniyle tedarikçinizle çalışmayı bırakabilirsiniz. Tedarikçiden kaynaklı problemler de stoklarınızı yenileyememenize sebep olabilir. Bu tür durumlarda mağdur kalmamanız için birden fazla tedarikçi firmayla çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Teslimat ücretlerini öğrenin

Özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de verdiğiniz siparişlerin teslimatının ne kadar mal olacağıdır. Ürün fiyatlarının yanı sıra teslimat ücretleri de maliyetlerinizi artıracağı için tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce bu maliyetleri de hesaplamanız gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan