E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini yapmayan firmalar, tedarikçi firmalar ile çalışmak zorunda oldukları için, bu ilişkileri iyi tutmak uzun vadede iki taraf için de karlı bir iş anlaşması olarak devam edecektir.

Online mağazasında, tedarikçi firmaların ürünlerini satmayı düşünen ya da XML ile tedarikçi firmaların kataloglarındaki ürünleri kendi e-ticaret sitesinde satışa sunmak isteyenlerin tedarikçi firmalar ile çalışırken dikkat etmesi gereken konuları ise şöyle sıralayabiliriz:

En düşük sipariş adedinizi belirleyin

Tedarikçi firmalar ile çalışırken, siparişlerinizin düzenli aralıklarla verileceğini ve tedarikçi firmanın da size bunları sağlayabilecek üretim kapasitesinde olması gerektiğini unutmamanız gerekiyor. Bu sebeple de sipariş başına, en düşük sipariş adedinizi belirlediğinizde, belli aralıklarla sürekli olarak bu ürünlerin tedariğini sağlayabilirsiniz.

Çalışacağınız firmanın bu talebi karşılayabilecek kapasitede olduğundan ya da sizin en düşük sipariş adedinizin, onların bu siparişi kabul edip etmeyeceklerinden emin olmalısınız. İki alternatifte de siparişin gelmemesi, e-ticaret sitenizden satış yapamamanıza neden olacaktır.

Örnek (demo) ürün ücretleri

Bir tedarikçiden toplu ürün almadan önce ürün örnekleri talep etmeniz gerekir. Ürünün kalitesini, firmanın bunları ne kadarlık zamanda temin ettiğini, firmanın çalışma prensiplerini öğrenmek için bu çalışmayı yapmanız gerekir. Tedarikçi firmalar demo ürünler için belli ücretler talep edebilirler; bu sebeple de çalışmaya başlamadan önce bu demo ürün ücretlerini öğrenmeniz de önemlidir.

Üretim süresi

Tedarikçi firmaların her birinin ürün üretim süreci farklı olabiliyor. İş yoğunluğu ya da gelen siparişe göre bu sürelerin değişmesi nedeniyle, çalışacağınız firmanın ortalama ürün üretim süresini öğrenmeniz de bir hayli önemli. Çünkü elinizdeki stoklar tükenmeye yaklaştığında yeni sipariş verdiğinizde, bu sürecin ne kadar süreceğini bilmeniz gerekir. Böylelikle stok alt limit sayınızı belirleyebilirsiniz.

Eğer üretim süresi uzunsa, stok alt limitinizi yüksek tutarak, üretim sürecini stoksuz geçirmeyecek şekilde optimize edebilirsiniz. Eğer hızlı üretim yapılıyorsa, stok alt limitlerinizi daha düşük tutabilirsiniz.

Ödeme koşulları ve şartları

Tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce öğrenmeniz gereken konulardan biri de ödemelerin nasıl yapıldığıdır. Toptan ürün alımlarında ödenecek olan miktarlar arttığı için ödeme koşulları ve şartları değişiklik gösterebilir. Çalışmayı planladığınız firmalarla ödeme şartlarını da işin başında konuşmanız oldukça önemlidir.

Kendi koşullarınızı da baştan belirtin

Bir firma ile çalışırken sizin de bazı koşullarınız olacaktır. Siparişlerin teslim süresi, minimum sipariş adedi, ödeme koşulları gibi konularda kendi şartlarınızı da ortaya koymaktan çekinmemelisiniz. Bu noktada bazı koşullarınızı esnetmeniz ve orta noktada buluşmanız faydalı olacaktır; ancak sizin yararınıza olmayacak bir anlaşmaya da yanaşmamanız gerekir.

Yurtdışı anlaşmalarda vergi ve kur farklılıkları

Yurtdışındaki tedarikçi firmalar ile çalışmayı planlıyorsanız, kur farklılıklarını da göz önünde bulundurmanız gerekir. Uzun vadeli anlaşmalarda kur değişiklikleri nedeniyle zarar uğrayabileceğinizi bu sebeple de anlaşmalarınızı yaparken buna dikkat etmeniz önemlidir.

Kur farklılıklarının yanı sıra yurtdışındaki vergi oranlarını ve ülke içindeki gümrük vergilerini, diğer belge ve evrakların maliyetlerini de hesaplamanız gerekir. Aksi taktir de ekstra çıkan maliyetler nedeniyle satış fiyatlarınızı yükseltmeniz gerekebilir. Rekabeti yüksek bir pazarda satış fiyatlarınızı yükseltmeniz de satışlarınızın düşmesine neden olabilir.

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

En önemli konulardan biri de tek bir tedarikçi firmaya bağlı kalmamaktır. Yaşanabilecek aksilikler, doğal afetler, vergi değişiklikleri, ham madde maliyetleri, üretim maliyetlerinin değişmesi gibi konular nedeniyle tedarikçinizle çalışmayı bırakabilirsiniz. Tedarikçiden kaynaklı problemler de stoklarınızı yenileyememenize sebep olabilir. Bu tür durumlarda mağdur kalmamanız için birden fazla tedarikçi firmayla çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Teslimat ücretlerini öğrenin

Özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de verdiğiniz siparişlerin teslimatının ne kadar mal olacağıdır. Ürün fiyatlarının yanı sıra teslimat ücretleri de maliyetlerinizi artıracağı için tedarikçi firmalar ile çalışmaya başlamadan önce bu maliyetleri de hesaplamanız gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin