E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde e-posta ve sosyal medya bu bilinirlik açığını kapatmış olsa da kullanıcı alışkanlıkları olarak bakıldığında SMS’ler firmalar için önemli bir araçtır.

E-ticarette pazarlama stratejinizi hazırlarken SMS pazarlamayı da bu planın içine dahil edebilirsiniz. SMS pazarlamayı farklı şekillerde kullanabileceğiniz gibi SMS pazarlamanın kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken detaylar da bulunmakta. Bu rehberimizde öncelikle bilmeniz gereken konulara yer vereceğiz. Yarınki rehberimizde ise SMS pazarlamayı nasıl kullanabileceğiniz konusunda bir takım bilgileri paylaşacağız.

SMS pazarlama hakkında bilmeniz gereken detaylar

Kullanıcıların iznini almalısınız

Geçtiğimiz yıllarda gelen düzenlemeyle beraber artık firmaların reklam amaçlı SMS gönderebilmeleri için kullanıcılardan onay almaları gerekiyor. Bu onayların alınmaması durumunda, kullanıcılar bu SMS gönderimlerinden dolayı firmaları şikayet edebilirler.

Bu sebeple de bu izinleri mutlaka almanız gerekiyor. Bunun yanı sıra ilk olarak gönderdiğiniz bilgilendirme SMS’lerinizde kullanıcılara abonelikten çıkabileceklerini belirten bir mesaj verebilir ve onlara bir seçenek sunabilirsiniz.

Gönderim zamanlarınıza dikkat edin

SMS’lerin günün hangi saatlerinde gittiği de önemlidir. Sabah çok erken ya da akşam geç saatlerde gönderim yapmak, kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu sebeple de SMS gönderim zamanlarınızı iyi seçmelisiniz. Genel olarak ele alındığında SMS gönderimleri için ideal zaman aralığı sabah 10 ile akşam 8 arasındadır.

Çok sık gönderi yapmayın

Diğer pazarlama türlerinde olduğu gibi SMS pazarlamada da çok sık gönderim yapmak kullanıcıları rahatsız edecektir. Onlara yeni bir şeyler sunabileceğiniz durumlarda bu gönderileri yapmak ve belli bir düzende yaparak, onları boğmamak iyi olacaktır. Çok fazla içerik oluşturamadığınız durumlarda bu gönderim sıklığını haftada 1 olarak düzenleyebilirsiniz. Her gün SMS gönderimleri yapmak bir bakıma sıkıntılıdır; çünkü onlara direkt telefonlarından ulaştığınız için bu durum can sıkıcı bir hale gelebilir. Arada kendinizi hatırlatmanız ve onlara yeni bir şeyler sunmanız yeterli olacaktır.

SMS’lerinizdeki linkleri kısaltın

SMS’lerinizde link yönlendirmeleri kullanırken bu linkleri kısaltmanız da önemlidir. Linklerin uzun olması kafa karışıklığı yaratabilir. Kısaltma hizmetlerini kullanmak bu açıdan yararlı olacağı gibi, link tıklamalarını takip edebilirsiniz. Böylelikle SMS’lerden kaç kişinin linklere tıkladığını da görebilirsiniz.

Mobile uyumlu varış sayfalarına yönlendirme yapın

Kullanıcılar bu SMS’leri mobil cihazlarından okuyacakları için içeriklerin içindeki linklere tıkladıklarında da mobil web sitelerine yönleneceklerdir. Bu sebeple de yönlendirme yaptığınız varış sayfalarının mobile uyumlu olması oldukça önemlidir. Hem kullanıcı deneyimi açısından hem de geri dönüşümlerinizi artırma açısından mobile uyumlu varış sayfalarınızın olması gerekir.

Diğer pazarlama kanallarınızla çakışmamaya özen gösterin

Örneğin bir kullanıcıya e-posta pazarlama ile ürün önerileri yapan bir gönderi yaptıktan sonra, bu kullanıcıya yine benzer içeriği bir SMS ile göndermeyin. Bu kullanıcının özel alanına çok fazla girmenize neden olacağı gibi onu alışveriş yapmaya zorlar gibi görünmenize neden olacaktır. Bu sebeple de tüm pazarlama çalışmalarınızın belli bir düzende olması, birbiriyle çakışmaması ve kullanıcıları rahatsız etmemesi gerekir.

Onlara özel bir fırsat sunun

Özellikle ürün tanıtımı, kampanya ya da fırsat duyurularında onlara özel bir teklifle gitmeniz oldukça önemlidir. Sıradan ve cazip olmayan bir teklif sunmanız, SMS çalışmalarından alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinize özen gösterin

Özel fırsat ve teklifler sunmanın yanı sıra mesajlarınızın içerisinde kullanacağınız eyleme çağrı ifadelerinizi de iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Eyleme çağrı ifadelerinizin ilgi ve dikkat çekiciliği SMS’lerinizin geri dönüşümlerine doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de çarpıcı eyleme çağrı ifadeleri kullanamaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-ticarete başlarken ne satacağınıza önceden karar verirsiniz. Karar aşamasına gelene kadar birtakım araştırma ve analizleri yapmış olursunuz. E-ihracat yapmak için de benzer bir durum geçerlidir. E-ticarette sektör gereklilikleri ve...
2 Nisan 2022
Markethinkers
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Sosyal medya ve e-ticaret ilişkisini en verimli şekilde destekleyen platformlardan biri Facebook’tur. Öyle ki Facebook reklam vermek için oldukça ideal bir kanaldır. Bu konudaki geliştirmelerine devam eden Facebook, CPAS ile e-ticarette...
17 Mart 2022
Markethinkers
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın