E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

26 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde e-posta ve sosyal medya bu bilinirlik açığını kapatmış olsa da kullanıcı alışkanlıkları olarak bakıldığında SMS’ler firmalar için önemli bir araçtır.

E-ticarette pazarlama stratejinizi hazırlarken SMS pazarlamayı da bu planın içine dahil edebilirsiniz. SMS pazarlamayı farklı şekillerde kullanabileceğiniz gibi SMS pazarlamanın kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken detaylar da bulunmakta. Bu rehberimizde öncelikle bilmeniz gereken konulara yer vereceğiz. Yarınki rehberimizde ise SMS pazarlamayı nasıl kullanabileceğiniz konusunda bir takım bilgileri paylaşacağız.

SMS pazarlama hakkında bilmeniz gereken detaylar

Kullanıcıların iznini almalısınız

Geçtiğimiz yıllarda gelen düzenlemeyle beraber artık firmaların reklam amaçlı SMS gönderebilmeleri için kullanıcılardan onay almaları gerekiyor. Bu onayların alınmaması durumunda, kullanıcılar bu SMS gönderimlerinden dolayı firmaları şikayet edebilirler.

Bu sebeple de bu izinleri mutlaka almanız gerekiyor. Bunun yanı sıra ilk olarak gönderdiğiniz bilgilendirme SMS’lerinizde kullanıcılara abonelikten çıkabileceklerini belirten bir mesaj verebilir ve onlara bir seçenek sunabilirsiniz.

Gönderim zamanlarınıza dikkat edin

SMS’lerin günün hangi saatlerinde gittiği de önemlidir. Sabah çok erken ya da akşam geç saatlerde gönderim yapmak, kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu sebeple de SMS gönderim zamanlarınızı iyi seçmelisiniz. Genel olarak ele alındığında SMS gönderimleri için ideal zaman aralığı sabah 10 ile akşam 8 arasındadır.

Çok sık gönderi yapmayın

Diğer pazarlama türlerinde olduğu gibi SMS pazarlamada da çok sık gönderim yapmak kullanıcıları rahatsız edecektir. Onlara yeni bir şeyler sunabileceğiniz durumlarda bu gönderileri yapmak ve belli bir düzende yaparak, onları boğmamak iyi olacaktır. Çok fazla içerik oluşturamadığınız durumlarda bu gönderim sıklığını haftada 1 olarak düzenleyebilirsiniz. Her gün SMS gönderimleri yapmak bir bakıma sıkıntılıdır; çünkü onlara direkt telefonlarından ulaştığınız için bu durum can sıkıcı bir hale gelebilir. Arada kendinizi hatırlatmanız ve onlara yeni bir şeyler sunmanız yeterli olacaktır.

SMS’lerinizdeki linkleri kısaltın

SMS’lerinizde link yönlendirmeleri kullanırken bu linkleri kısaltmanız da önemlidir. Linklerin uzun olması kafa karışıklığı yaratabilir. Kısaltma hizmetlerini kullanmak bu açıdan yararlı olacağı gibi, link tıklamalarını takip edebilirsiniz. Böylelikle SMS’lerden kaç kişinin linklere tıkladığını da görebilirsiniz.

Mobile uyumlu varış sayfalarına yönlendirme yapın

Kullanıcılar bu SMS’leri mobil cihazlarından okuyacakları için içeriklerin içindeki linklere tıkladıklarında da mobil web sitelerine yönleneceklerdir. Bu sebeple de yönlendirme yaptığınız varış sayfalarının mobile uyumlu olması oldukça önemlidir. Hem kullanıcı deneyimi açısından hem de geri dönüşümlerinizi artırma açısından mobile uyumlu varış sayfalarınızın olması gerekir.

Diğer pazarlama kanallarınızla çakışmamaya özen gösterin

Örneğin bir kullanıcıya e-posta pazarlama ile ürün önerileri yapan bir gönderi yaptıktan sonra, bu kullanıcıya yine benzer içeriği bir SMS ile göndermeyin. Bu kullanıcının özel alanına çok fazla girmenize neden olacağı gibi onu alışveriş yapmaya zorlar gibi görünmenize neden olacaktır. Bu sebeple de tüm pazarlama çalışmalarınızın belli bir düzende olması, birbiriyle çakışmaması ve kullanıcıları rahatsız etmemesi gerekir.

Onlara özel bir fırsat sunun

Özellikle ürün tanıtımı, kampanya ya da fırsat duyurularında onlara özel bir teklifle gitmeniz oldukça önemlidir. Sıradan ve cazip olmayan bir teklif sunmanız, SMS çalışmalarından alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinize özen gösterin

Özel fırsat ve teklifler sunmanın yanı sıra mesajlarınızın içerisinde kullanacağınız eyleme çağrı ifadelerinizi de iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Eyleme çağrı ifadelerinizin ilgi ve dikkat çekiciliği SMS’lerinizin geri dönüşümlerine doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de çarpıcı eyleme çağrı ifadeleri kullanamaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan