E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

26 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde e-posta ve sosyal medya bu bilinirlik açığını kapatmış olsa da kullanıcı alışkanlıkları olarak bakıldığında SMS’ler firmalar için önemli bir araçtır.

E-ticarette pazarlama stratejinizi hazırlarken SMS pazarlamayı da bu planın içine dahil edebilirsiniz. SMS pazarlamayı farklı şekillerde kullanabileceğiniz gibi SMS pazarlamanın kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken detaylar da bulunmakta. Bu rehberimizde öncelikle bilmeniz gereken konulara yer vereceğiz. Yarınki rehberimizde ise SMS pazarlamayı nasıl kullanabileceğiniz konusunda bir takım bilgileri paylaşacağız.

SMS pazarlama hakkında bilmeniz gereken detaylar

Kullanıcıların iznini almalısınız

Geçtiğimiz yıllarda gelen düzenlemeyle beraber artık firmaların reklam amaçlı SMS gönderebilmeleri için kullanıcılardan onay almaları gerekiyor. Bu onayların alınmaması durumunda, kullanıcılar bu SMS gönderimlerinden dolayı firmaları şikayet edebilirler.

Bu sebeple de bu izinleri mutlaka almanız gerekiyor. Bunun yanı sıra ilk olarak gönderdiğiniz bilgilendirme SMS’lerinizde kullanıcılara abonelikten çıkabileceklerini belirten bir mesaj verebilir ve onlara bir seçenek sunabilirsiniz.

Gönderim zamanlarınıza dikkat edin

SMS’lerin günün hangi saatlerinde gittiği de önemlidir. Sabah çok erken ya da akşam geç saatlerde gönderim yapmak, kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu sebeple de SMS gönderim zamanlarınızı iyi seçmelisiniz. Genel olarak ele alındığında SMS gönderimleri için ideal zaman aralığı sabah 10 ile akşam 8 arasındadır.

Çok sık gönderi yapmayın

Diğer pazarlama türlerinde olduğu gibi SMS pazarlamada da çok sık gönderim yapmak kullanıcıları rahatsız edecektir. Onlara yeni bir şeyler sunabileceğiniz durumlarda bu gönderileri yapmak ve belli bir düzende yaparak, onları boğmamak iyi olacaktır. Çok fazla içerik oluşturamadığınız durumlarda bu gönderim sıklığını haftada 1 olarak düzenleyebilirsiniz. Her gün SMS gönderimleri yapmak bir bakıma sıkıntılıdır; çünkü onlara direkt telefonlarından ulaştığınız için bu durum can sıkıcı bir hale gelebilir. Arada kendinizi hatırlatmanız ve onlara yeni bir şeyler sunmanız yeterli olacaktır.

SMS’lerinizdeki linkleri kısaltın

SMS’lerinizde link yönlendirmeleri kullanırken bu linkleri kısaltmanız da önemlidir. Linklerin uzun olması kafa karışıklığı yaratabilir. Kısaltma hizmetlerini kullanmak bu açıdan yararlı olacağı gibi, link tıklamalarını takip edebilirsiniz. Böylelikle SMS’lerden kaç kişinin linklere tıkladığını da görebilirsiniz.

Mobile uyumlu varış sayfalarına yönlendirme yapın

Kullanıcılar bu SMS’leri mobil cihazlarından okuyacakları için içeriklerin içindeki linklere tıkladıklarında da mobil web sitelerine yönleneceklerdir. Bu sebeple de yönlendirme yaptığınız varış sayfalarının mobile uyumlu olması oldukça önemlidir. Hem kullanıcı deneyimi açısından hem de geri dönüşümlerinizi artırma açısından mobile uyumlu varış sayfalarınızın olması gerekir.

Diğer pazarlama kanallarınızla çakışmamaya özen gösterin

Örneğin bir kullanıcıya e-posta pazarlama ile ürün önerileri yapan bir gönderi yaptıktan sonra, bu kullanıcıya yine benzer içeriği bir SMS ile göndermeyin. Bu kullanıcının özel alanına çok fazla girmenize neden olacağı gibi onu alışveriş yapmaya zorlar gibi görünmenize neden olacaktır. Bu sebeple de tüm pazarlama çalışmalarınızın belli bir düzende olması, birbiriyle çakışmaması ve kullanıcıları rahatsız etmemesi gerekir.

Onlara özel bir fırsat sunun

Özellikle ürün tanıtımı, kampanya ya da fırsat duyurularında onlara özel bir teklifle gitmeniz oldukça önemlidir. Sıradan ve cazip olmayan bir teklif sunmanız, SMS çalışmalarından alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinize özen gösterin

Özel fırsat ve teklifler sunmanın yanı sıra mesajlarınızın içerisinde kullanacağınız eyleme çağrı ifadelerinizi de iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Eyleme çağrı ifadelerinizin ilgi ve dikkat çekiciliği SMS’lerinizin geri dönüşümlerine doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de çarpıcı eyleme çağrı ifadeleri kullanamaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan