E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde e-posta ve sosyal medya bu bilinirlik açığını kapatmış olsa da kullanıcı alışkanlıkları olarak bakıldığında SMS’ler firmalar için önemli bir araçtır.
E-ticarette pazarlama stratejinizi hazırlarken SMS pazarlamayı da bu planın içine dahil edebilirsiniz. SMS pazarlamayı farklı şekillerde kullanabileceğiniz gibi SMS pazarlamanın kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken detaylar da bulunmakta. Bu rehberimizde öncelikle bilmeniz gereken konulara yer vereceğiz. Yarınki rehberimizde ise SMS pazarlamayı nasıl kullanabileceğiniz konusunda bir takım bilgileri paylaşacağız.
SMS pazarlama hakkında bilmeniz gereken detaylar
Kullanıcıların iznini almalısınız
Geçtiğimiz yıllarda gelen düzenlemeyle beraber artık firmaların reklam amaçlı SMS gönderebilmeleri için kullanıcılardan onay almaları gerekiyor. Bu onayların alınmaması durumunda, kullanıcılar bu SMS gönderimlerinden dolayı firmaları şikayet edebilirler.
Bu sebeple de bu izinleri mutlaka almanız gerekiyor. Bunun yanı sıra ilk olarak gönderdiğiniz bilgilendirme SMS’lerinizde kullanıcılara abonelikten çıkabileceklerini belirten bir mesaj verebilir ve onlara bir seçenek sunabilirsiniz.
Gönderim zamanlarınıza dikkat edin
SMS’lerin günün hangi saatlerinde gittiği de önemlidir. Sabah çok erken ya da akşam geç saatlerde gönderim yapmak, kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu sebeple de SMS gönderim zamanlarınızı iyi seçmelisiniz. Genel olarak ele alındığında SMS gönderimleri için ideal zaman aralığı sabah 10 ile akşam 8 arasındadır.
Çok sık gönderi yapmayın
Diğer pazarlama türlerinde olduğu gibi SMS pazarlamada da çok sık gönderim yapmak kullanıcıları rahatsız edecektir. Onlara yeni bir şeyler sunabileceğiniz durumlarda bu gönderileri yapmak ve belli bir düzende yaparak, onları boğmamak iyi olacaktır. Çok fazla içerik oluşturamadığınız durumlarda bu gönderim sıklığını haftada 1 olarak düzenleyebilirsiniz. Her gün SMS gönderimleri yapmak bir bakıma sıkıntılıdır; çünkü onlara direkt telefonlarından ulaştığınız için bu durum can sıkıcı bir hale gelebilir. Arada kendinizi hatırlatmanız ve onlara yeni bir şeyler sunmanız yeterli olacaktır.
SMS’lerinizdeki linkleri kısaltın
SMS’lerinizde link yönlendirmeleri kullanırken bu linkleri kısaltmanız da önemlidir. Linklerin uzun olması kafa karışıklığı yaratabilir. Kısaltma hizmetlerini kullanmak bu açıdan yararlı olacağı gibi, link tıklamalarını takip edebilirsiniz. Böylelikle SMS’lerden kaç kişinin linklere tıkladığını da görebilirsiniz.
Mobile uyumlu varış sayfalarına yönlendirme yapın
Kullanıcılar bu SMS’leri mobil cihazlarından okuyacakları için içeriklerin içindeki linklere tıkladıklarında da mobil web sitelerine yönleneceklerdir. Bu sebeple de yönlendirme yaptığınız varış sayfalarının mobile uyumlu olması oldukça önemlidir. Hem kullanıcı deneyimi açısından hem de geri dönüşümlerinizi artırma açısından mobile uyumlu varış sayfalarınızın olması gerekir.
Diğer pazarlama kanallarınızla çakışmamaya özen gösterin
Örneğin bir kullanıcıya e-posta pazarlama ile ürün önerileri yapan bir gönderi yaptıktan sonra, bu kullanıcıya yine benzer içeriği bir SMS ile göndermeyin. Bu kullanıcının özel alanına çok fazla girmenize neden olacağı gibi onu alışveriş yapmaya zorlar gibi görünmenize neden olacaktır. Bu sebeple de tüm pazarlama çalışmalarınızın belli bir düzende olması, birbiriyle çakışmaması ve kullanıcıları rahatsız etmemesi gerekir.
Onlara özel bir fırsat sunun
Özellikle ürün tanıtımı, kampanya ya da fırsat duyurularında onlara özel bir teklifle gitmeniz oldukça önemlidir. Sıradan ve cazip olmayan bir teklif sunmanız, SMS çalışmalarından alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.
Eyleme çağrı ifadelerinize özen gösterin
Özel fırsat ve teklifler sunmanın yanı sıra mesajlarınızın içerisinde kullanacağınız eyleme çağrı ifadelerinizi de iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Eyleme çağrı ifadelerinizin ilgi ve dikkat çekiciliği SMS’lerinizin geri dönüşümlerine doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de çarpıcı eyleme çağrı ifadeleri kullanamaya özen göstermelisiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar