fbpx

E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler

E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde e-posta ve sosyal medya bu bilinirlik açığını kapatmış olsa da kullanıcı alışkanlıkları olarak bakıldığında SMS’ler firmalar için önemli bir araçtır.

E-ticarette pazarlama stratejinizi hazırlarken SMS pazarlamayı da bu planın içine dahil edebilirsiniz. SMS pazarlamayı farklı şekillerde kullanabileceğiniz gibi SMS pazarlamanın kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken detaylar da bulunmakta. Bu rehberimizde öncelikle bilmeniz gereken konulara yer vereceğiz. Yarınki rehberimizde ise SMS pazarlamayı nasıl kullanabileceğiniz konusunda bir takım bilgileri paylaşacağız.

SMS pazarlama hakkında bilmeniz gereken detaylar

Kullanıcıların iznini almalısınız

Geçtiğimiz yıllarda gelen düzenlemeyle beraber artık firmaların reklam amaçlı SMS gönderebilmeleri için kullanıcılardan onay almaları gerekiyor. Bu onayların alınmaması durumunda, kullanıcılar bu SMS gönderimlerinden dolayı firmaları şikayet edebilirler.

Bu sebeple de bu izinleri mutlaka almanız gerekiyor. Bunun yanı sıra ilk olarak gönderdiğiniz bilgilendirme SMS’lerinizde kullanıcılara abonelikten çıkabileceklerini belirten bir mesaj verebilir ve onlara bir seçenek sunabilirsiniz.

Gönderim zamanlarınıza dikkat edin

SMS’lerin günün hangi saatlerinde gittiği de önemlidir. Sabah çok erken ya da akşam geç saatlerde gönderim yapmak, kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu sebeple de SMS gönderim zamanlarınızı iyi seçmelisiniz. Genel olarak ele alındığında SMS gönderimleri için ideal zaman aralığı sabah 10 ile akşam 8 arasındadır.

Çok sık gönderi yapmayın

Diğer pazarlama türlerinde olduğu gibi SMS pazarlamada da çok sık gönderim yapmak kullanıcıları rahatsız edecektir. Onlara yeni bir şeyler sunabileceğiniz durumlarda bu gönderileri yapmak ve belli bir düzende yaparak, onları boğmamak iyi olacaktır. Çok fazla içerik oluşturamadığınız durumlarda bu gönderim sıklığını haftada 1 olarak düzenleyebilirsiniz. Her gün SMS gönderimleri yapmak bir bakıma sıkıntılıdır; çünkü onlara direkt telefonlarından ulaştığınız için bu durum can sıkıcı bir hale gelebilir. Arada kendinizi hatırlatmanız ve onlara yeni bir şeyler sunmanız yeterli olacaktır.

SMS’lerinizdeki linkleri kısaltın

SMS’lerinizde link yönlendirmeleri kullanırken bu linkleri kısaltmanız da önemlidir. Linklerin uzun olması kafa karışıklığı yaratabilir. Kısaltma hizmetlerini kullanmak bu açıdan yararlı olacağı gibi, link tıklamalarını takip edebilirsiniz. Böylelikle SMS’lerden kaç kişinin linklere tıkladığını da görebilirsiniz.

Mobile uyumlu varış sayfalarına yönlendirme yapın

Kullanıcılar bu SMS’leri mobil cihazlarından okuyacakları için içeriklerin içindeki linklere tıkladıklarında da mobil web sitelerine yönleneceklerdir. Bu sebeple de yönlendirme yaptığınız varış sayfalarının mobile uyumlu olması oldukça önemlidir. Hem kullanıcı deneyimi açısından hem de geri dönüşümlerinizi artırma açısından mobile uyumlu varış sayfalarınızın olması gerekir.

Diğer pazarlama kanallarınızla çakışmamaya özen gösterin

Örneğin bir kullanıcıya e-posta pazarlama ile ürün önerileri yapan bir gönderi yaptıktan sonra, bu kullanıcıya yine benzer içeriği bir SMS ile göndermeyin. Bu kullanıcının özel alanına çok fazla girmenize neden olacağı gibi onu alışveriş yapmaya zorlar gibi görünmenize neden olacaktır. Bu sebeple de tüm pazarlama çalışmalarınızın belli bir düzende olması, birbiriyle çakışmaması ve kullanıcıları rahatsız etmemesi gerekir.

Onlara özel bir fırsat sunun

Özellikle ürün tanıtımı, kampanya ya da fırsat duyurularında onlara özel bir teklifle gitmeniz oldukça önemlidir. Sıradan ve cazip olmayan bir teklif sunmanız, SMS çalışmalarından alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinize özen gösterin

Özel fırsat ve teklifler sunmanın yanı sıra mesajlarınızın içerisinde kullanacağınız eyleme çağrı ifadelerinizi de iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Eyleme çağrı ifadelerinizin ilgi ve dikkat çekiciliği SMS’lerinizin geri dönüşümlerine doğrudan etki edecektir. Bu sebeple de çarpıcı eyleme çağrı ifadeleri kullanamaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan