fbpx

E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?

27 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?

SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon mesajlarıyla ulaşma fırsatı olması ve kullanıcıların mobil telefon kullanım oranlarının da yüksek olması SMS pazarlamanın önemini daha da artırıyor.

SMS’leri pazarlama alanında kullanırken dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar da bulunuyor. Bu konuya da dünkü yazımızda değinmiştik. Bugünkü rehberimizde ise e-ticarette SMS’lerden nasıl yararlanabileceğinizi ele alacağız.

https://www.ideasoft.com.tr/e-ticarette-sms-pazarlama/

Özel indirimler sunabilirsiniz

SMS gönderilerinizde abonelerinize özel olarak indirimler sunabilirsiniz. İndirim kuponları, belli ürün kategorilerinde yüzde odaklı indirimler ya da fırsatlardan yararlanarak SMS abonelerinize bu indirimleri sunabilirsiniz. Tüketicileri abone yapmak için de sadece SMS abonelerinize özel olarak bir takım fırsatlar uygulayabilir ve abone olmaları durumunda ne gibi fırsatlardan yararlanacaklarını onlara anlatabilirsiniz.

Kargo bilgilendirmeleri yapabilirsiniz

SMS gönderimlerinin en kullanışlı metotlarından biri de site üzerinden alışveriş yapan kullanıcılara kargo bilgilendirmeleri yapmaktır. Tüketicileri kargo süreçleri hakkında bilgilendirmek, sipariş kargoya verildiği tarihi belirtmek ve kargo takip bilgilerini bu SMS’lerde sunmak, müşterilerinizin hoşuna gidecektir.

Sepeti terk edenlere yönelik SMS çalışmaları yapabilirsiniz

E-ticaret firmaları sepette bırakılan ürünler nedeniyle potansiyel satışları kaçırıyor. Sepeti terk edenlere yönelik e-posta çalışmalarının yanı sıra SMS gönderimleri de yapabilirsiniz. Kullanıcıların SMS’leri görme ihtimalleri e-postalardan daha yüksektir. Abone girişi ile sitenize giriş yapan kullanıcılara, sepette bıraktıkları ürünleri hatırlatabilir ve onları doğrudan satın alma sayfasına yönlendirecek bir link paylaşımı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

Blog ve içerik çalışmalarınızı paylaşabilirsiniz

Kullanıcılar SMS’leri daha yakından takip ediyorlar. Bu sebeple de blog ve içerik çalışmalarınızı da kısaltma linkleri kullanarak SMS gönderilerinde paylaşabilirsiniz.

Ürün tanıtımları yapabilirsiniz

E-ticaret sitenize yeni eklediğiniz ya da ekleyeceğiniz ürünlerin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Sadece SMS abonelerinize özel olarak yeni ürünler için indirim kupon veya fırsatları sunabilir ya da yine sadece SMS abonelerinize özel ön sipariş fırsatı da sunabilirsiniz. Bu çalışmalarınızı diğer kanallar üzerinde duyurarak, sadece SMS abonelerinize özel çalışmalar yaptığınızı duyurabilir, diğer takipçilerinizi ve müşterilerinizi de abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

Müşteri geri bildirimleri toplayabilirsiniz

Müşterilerinizden geri bildirimler almanız oldukça önemlidir. Onların memnuniyet oranlarını ölçerek, hizmet kalitenizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz. Sitenizden alışveriş yapmış olan müşterilerinize müşteri memnuniyet anketi hazırlayabilir ve test modeli şeklinde şıklı cevaplar sunabilirsiniz. Örneğin:

Sitemizden yaptığınız alışverişten ne kadar memnunsunuz?

A - Memnunum

B - Fena değil

C - Kötü

Müşterileriniz tek bir şık üzerinden cevap vererek sizinle iletişime geçebilirler ve olası kötü deneyimlerde onlarla yeniden iletişime geçebilir ve müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan