E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?

27 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?

SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon mesajlarıyla ulaşma fırsatı olması ve kullanıcıların mobil telefon kullanım oranlarının da yüksek olması SMS pazarlamanın önemini daha da artırıyor.

SMS’leri pazarlama alanında kullanırken dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar da bulunuyor. Bu konuya da dünkü yazımızda değinmiştik. Bugünkü rehberimizde ise e-ticarette SMS’lerden nasıl yararlanabileceğinizi ele alacağız.

https://www.ideasoft.com.tr/e-ticarette-sms-pazarlama/

Özel indirimler sunabilirsiniz

SMS gönderilerinizde abonelerinize özel olarak indirimler sunabilirsiniz. İndirim kuponları, belli ürün kategorilerinde yüzde odaklı indirimler ya da fırsatlardan yararlanarak SMS abonelerinize bu indirimleri sunabilirsiniz. Tüketicileri abone yapmak için de sadece SMS abonelerinize özel olarak bir takım fırsatlar uygulayabilir ve abone olmaları durumunda ne gibi fırsatlardan yararlanacaklarını onlara anlatabilirsiniz.

Kargo bilgilendirmeleri yapabilirsiniz

SMS gönderimlerinin en kullanışlı metotlarından biri de site üzerinden alışveriş yapan kullanıcılara kargo bilgilendirmeleri yapmaktır. Tüketicileri kargo süreçleri hakkında bilgilendirmek, sipariş kargoya verildiği tarihi belirtmek ve kargo takip bilgilerini bu SMS’lerde sunmak, müşterilerinizin hoşuna gidecektir.

Sepeti terk edenlere yönelik SMS çalışmaları yapabilirsiniz

E-ticaret firmaları sepette bırakılan ürünler nedeniyle potansiyel satışları kaçırıyor. Sepeti terk edenlere yönelik e-posta çalışmalarının yanı sıra SMS gönderimleri de yapabilirsiniz. Kullanıcıların SMS’leri görme ihtimalleri e-postalardan daha yüksektir. Abone girişi ile sitenize giriş yapan kullanıcılara, sepette bıraktıkları ürünleri hatırlatabilir ve onları doğrudan satın alma sayfasına yönlendirecek bir link paylaşımı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

Blog ve içerik çalışmalarınızı paylaşabilirsiniz

Kullanıcılar SMS’leri daha yakından takip ediyorlar. Bu sebeple de blog ve içerik çalışmalarınızı da kısaltma linkleri kullanarak SMS gönderilerinde paylaşabilirsiniz.

Ürün tanıtımları yapabilirsiniz

E-ticaret sitenize yeni eklediğiniz ya da ekleyeceğiniz ürünlerin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Sadece SMS abonelerinize özel olarak yeni ürünler için indirim kupon veya fırsatları sunabilir ya da yine sadece SMS abonelerinize özel ön sipariş fırsatı da sunabilirsiniz. Bu çalışmalarınızı diğer kanallar üzerinde duyurarak, sadece SMS abonelerinize özel çalışmalar yaptığınızı duyurabilir, diğer takipçilerinizi ve müşterilerinizi de abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

Müşteri geri bildirimleri toplayabilirsiniz

Müşterilerinizden geri bildirimler almanız oldukça önemlidir. Onların memnuniyet oranlarını ölçerek, hizmet kalitenizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz. Sitenizden alışveriş yapmış olan müşterilerinize müşteri memnuniyet anketi hazırlayabilir ve test modeli şeklinde şıklı cevaplar sunabilirsiniz. Örneğin:

Sitemizden yaptığınız alışverişten ne kadar memnunsunuz?

A - Memnunum

B - Fena değil

C - Kötü

Müşterileriniz tek bir şık üzerinden cevap vererek sizinle iletişime geçebilirler ve olası kötü deneyimlerde onlarla yeniden iletişime geçebilir ve müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Her ticari işletme, satış yaparak gelir elde etmeyi amaçlar. Kimisi bunu, satacağı malları kendi üreterek yapmayı tercih ederken kimisi ise doğrudan al-sat yöntemine başvurur ve üretim maliyetlerine katlanmaz. Her iki durumda da...
13 Nisan 2022
Markethinkers
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel kampanya...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın