E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?

27 Şubat 2018
Sinan Oypan

SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon mesajlarıyla ulaşma fırsatı olması ve kullanıcıların mobil telefon kullanım oranlarının da yüksek olması SMS pazarlamanın önemini daha da artırıyor.

SMS’leri pazarlama alanında kullanırken dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar da bulunuyor. Bu konuya da dünkü yazımızda değinmiştik. Bugünkü rehberimizde ise e-ticarette SMS’lerden nasıl yararlanabileceğinizi ele alacağız.

https://www.ideasoft.com.tr/e-ticarette-sms-pazarlama/

Özel indirimler sunabilirsiniz

SMS gönderilerinizde abonelerinize özel olarak indirimler sunabilirsiniz. İndirim kuponları, belli ürün kategorilerinde yüzde odaklı indirimler ya da fırsatlardan yararlanarak SMS abonelerinize bu indirimleri sunabilirsiniz. Tüketicileri abone yapmak için de sadece SMS abonelerinize özel olarak bir takım fırsatlar uygulayabilir ve abone olmaları durumunda ne gibi fırsatlardan yararlanacaklarını onlara anlatabilirsiniz.

Kargo bilgilendirmeleri yapabilirsiniz

SMS gönderimlerinin en kullanışlı metotlarından biri de site üzerinden alışveriş yapan kullanıcılara kargo bilgilendirmeleri yapmaktır. Tüketicileri kargo süreçleri hakkında bilgilendirmek, sipariş kargoya verildiği tarihi belirtmek ve kargo takip bilgilerini bu SMS’lerde sunmak, müşterilerinizin hoşuna gidecektir.

Sepeti terk edenlere yönelik SMS çalışmaları yapabilirsiniz

E-ticaret firmaları sepette bırakılan ürünler nedeniyle potansiyel satışları kaçırıyor. Sepeti terk edenlere yönelik e-posta çalışmalarının yanı sıra SMS gönderimleri de yapabilirsiniz. Kullanıcıların SMS’leri görme ihtimalleri e-postalardan daha yüksektir. Abone girişi ile sitenize giriş yapan kullanıcılara, sepette bıraktıkları ürünleri hatırlatabilir ve onları doğrudan satın alma sayfasına yönlendirecek bir link paylaşımı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

Blog ve içerik çalışmalarınızı paylaşabilirsiniz

Kullanıcılar SMS’leri daha yakından takip ediyorlar. Bu sebeple de blog ve içerik çalışmalarınızı da kısaltma linkleri kullanarak SMS gönderilerinde paylaşabilirsiniz.

Ürün tanıtımları yapabilirsiniz

E-ticaret sitenize yeni eklediğiniz ya da ekleyeceğiniz ürünlerin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Sadece SMS abonelerinize özel olarak yeni ürünler için indirim kupon veya fırsatları sunabilir ya da yine sadece SMS abonelerinize özel ön sipariş fırsatı da sunabilirsiniz. Bu çalışmalarınızı diğer kanallar üzerinde duyurarak, sadece SMS abonelerinize özel çalışmalar yaptığınızı duyurabilir, diğer takipçilerinizi ve müşterilerinizi de abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

Müşteri geri bildirimleri toplayabilirsiniz

Müşterilerinizden geri bildirimler almanız oldukça önemlidir. Onların memnuniyet oranlarını ölçerek, hizmet kalitenizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz. Sitenizden alışveriş yapmış olan müşterilerinize müşteri memnuniyet anketi hazırlayabilir ve test modeli şeklinde şıklı cevaplar sunabilirsiniz. Örneğin:

Sitemizden yaptığınız alışverişten ne kadar memnunsunuz?

A - Memnunum

B - Fena değil

C - Kötü

Müşterileriniz tek bir şık üzerinden cevap vererek sizinle iletişime geçebilirler ve olası kötü deneyimlerde onlarla yeniden iletişime geçebilir ve müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan