Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

25 Kasım 2018
Sinan Oypan

Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama özelliğini sitenizde kullanmak gerektiği gibi bu araçtan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilmek için bu aracı en iyi şekilde optimize etmeniz de gerekir. Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz bir takım ipuçları bulunuyor.

Site içi arama çubuğunuz görünür olsun

İlk önceliğiniz site içi arama çubuğunun sitenin ilk açıldığında görünür bir alanında olmasını sağlamak olacak. Sitenizi ziyaret edenler aradıklarına ulaşmak için kolay bir şekilde bu özelliğe ulaşabilmeliler. Bu çubuğu üst menü alanında ya da slider bölümünün üzerinde daha büyük bir şekilde sitenizde konumlandırabilirsiniz. Bunun yanı sıra arama butonunun rengini de arkaplan ve diğer görsellere kıyasla daha zıt bir renkle hazırlamanız, dikkat çekiciliği artıracaktır.

Site içi arama özelliğiniz hızlı olmalı

Günümüzde tüketicilerin bilinçli ya da bilinçsiz olarak istedikleri özelliklerden biri de hızdır. Sitenin açılma hızı gibi site içi arama özelliğinin de hızlı olması, kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmelerini sağlayacak faktörlerden biridir. Bu sebeple de site içi arama özelliğinizin hızlı çalıştığından ve hızlı bir şekilde arama sonuçlarını verdiğinden emin olmalısınız.

Otomatik tamamlama özelliği kullanın

E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve tüketicilerin işini kolaylaştırmanız oldukça önemli. Bu nedenle de site içi aramalarda otomatik tamamlama özelliğini kullanmanız tüketicilerin aradıkları ürünü daha hızlı bir şekilde bulmalarını sağlar.

Bununla beraber uzun ve yazımı zor marka isimlerinin de daha rahat bulunmasını sağladığı için kullanıcı deneyimini daha iyi bir hale getirir.

Yanlış yazımlar için alternatif öneriler sunun

Google’ın “Bunu mu demek istediniz?” özelliği, kullanıcıların yazım hatalarına karşı bir uyarı sunarak aslında doğru yazımların yer aldığı önerileri kullanıcılara sunar. Bu özeliği site içi arama özelliğinizde kullanmanız, yanlış yazım yapan kullanıcıların ilgili ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlar. Bu tür önerilerin olmaması ve yanlış yazımlara karşın tüketicilere alternatif sunulmaması kullanıcı deneyimini kötü etkileyeceği gibi tüketicinin aradığı ürünün sitede olmadığı düşüncesine kapılmasına da neden olabilir.

Ürün kategorilerini de alternatif olarak arama sonuçlarının yanında gösterin

Otomatik tamamlama özelliğini kullanırken, açılan alt pencerede ürün alternatifleri sunarken, ürünlerin genel ve alt kategorilerinde arama yapılabilmesi için ürünlerin kategorilerini de bu arama sorgularında göstermeyi deneyebilirsiniz.

Örneğin aklında belli bir model olmayan kullanıcılar, bir ayakkabı araması yaparken, bu ayakkabıyı farklı kategorilerde arayabilmeliler. Erkek Ayakkabıları, Kadın Ayakkabıları, Spor Ayakkabılar gibi farklı kategori alternatifleri sunmak ve aramanın bu kategoriler içinde yapılacağının seçilmesi, kullanıcının daha doğru ürünlere yönlendirilmesine yardımcı olur.

Tüketicilerin ne tür arama sorguları yaptıklarını araştırın

Site içi arama özelliği, küçük bir arama motoru özelliğine sahip olduğu için, işinizi geliştirmek, tüketici davranışlarını incelemek, hangi ürünlere daha fazla talep olduğunu görmek için oldukça etkilidir. Bu nedenle de site içi arama özelliğinizi analiz etmeniz ve kullanıcıların bu arama özelliğini nasıl kullandığını takip etmeniz, siteniz ve hedef kitleniz hakkında bir takım verilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Kullanıcıların yaptıkları arama sorguları sonrasında hangi ürün ya da kategorilere daha fazla ilgi duyulduğunu görebilir ve sonrasında da bu ürünleri siteniz üzerinde daha fazla öne çıkartarak, kullanıcıların bu ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra yapılan arama sorguları sonrasında herhangi bir sonuç vermeyen sorguları da takip ederek, bunları nasıl yönetebileceğinizi kurgulayabilir ya da bu arama sorgularıyla ilgili ürün araştırmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan