Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

25 Kasım 2018
Sinan Oypan

Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama özelliğini sitenizde kullanmak gerektiği gibi bu araçtan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilmek için bu aracı en iyi şekilde optimize etmeniz de gerekir. Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz bir takım ipuçları bulunuyor.

Site içi arama çubuğunuz görünür olsun

İlk önceliğiniz site içi arama çubuğunun sitenin ilk açıldığında görünür bir alanında olmasını sağlamak olacak. Sitenizi ziyaret edenler aradıklarına ulaşmak için kolay bir şekilde bu özelliğe ulaşabilmeliler. Bu çubuğu üst menü alanında ya da slider bölümünün üzerinde daha büyük bir şekilde sitenizde konumlandırabilirsiniz. Bunun yanı sıra arama butonunun rengini de arkaplan ve diğer görsellere kıyasla daha zıt bir renkle hazırlamanız, dikkat çekiciliği artıracaktır.

Site içi arama özelliğiniz hızlı olmalı

Günümüzde tüketicilerin bilinçli ya da bilinçsiz olarak istedikleri özelliklerden biri de hızdır. Sitenin açılma hızı gibi site içi arama özelliğinin de hızlı olması, kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmelerini sağlayacak faktörlerden biridir. Bu sebeple de site içi arama özelliğinizin hızlı çalıştığından ve hızlı bir şekilde arama sonuçlarını verdiğinden emin olmalısınız.

Otomatik tamamlama özelliği kullanın

E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve tüketicilerin işini kolaylaştırmanız oldukça önemli. Bu nedenle de site içi aramalarda otomatik tamamlama özelliğini kullanmanız tüketicilerin aradıkları ürünü daha hızlı bir şekilde bulmalarını sağlar.

Bununla beraber uzun ve yazımı zor marka isimlerinin de daha rahat bulunmasını sağladığı için kullanıcı deneyimini daha iyi bir hale getirir.

Yanlış yazımlar için alternatif öneriler sunun

Google’ın “Bunu mu demek istediniz?” özelliği, kullanıcıların yazım hatalarına karşı bir uyarı sunarak aslında doğru yazımların yer aldığı önerileri kullanıcılara sunar. Bu özeliği site içi arama özelliğinizde kullanmanız, yanlış yazım yapan kullanıcıların ilgili ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlar. Bu tür önerilerin olmaması ve yanlış yazımlara karşın tüketicilere alternatif sunulmaması kullanıcı deneyimini kötü etkileyeceği gibi tüketicinin aradığı ürünün sitede olmadığı düşüncesine kapılmasına da neden olabilir.

Ürün kategorilerini de alternatif olarak arama sonuçlarının yanında gösterin

Otomatik tamamlama özelliğini kullanırken, açılan alt pencerede ürün alternatifleri sunarken, ürünlerin genel ve alt kategorilerinde arama yapılabilmesi için ürünlerin kategorilerini de bu arama sorgularında göstermeyi deneyebilirsiniz.

Örneğin aklında belli bir model olmayan kullanıcılar, bir ayakkabı araması yaparken, bu ayakkabıyı farklı kategorilerde arayabilmeliler. Erkek Ayakkabıları, Kadın Ayakkabıları, Spor Ayakkabılar gibi farklı kategori alternatifleri sunmak ve aramanın bu kategoriler içinde yapılacağının seçilmesi, kullanıcının daha doğru ürünlere yönlendirilmesine yardımcı olur.

Tüketicilerin ne tür arama sorguları yaptıklarını araştırın

Site içi arama özelliği, küçük bir arama motoru özelliğine sahip olduğu için, işinizi geliştirmek, tüketici davranışlarını incelemek, hangi ürünlere daha fazla talep olduğunu görmek için oldukça etkilidir. Bu nedenle de site içi arama özelliğinizi analiz etmeniz ve kullanıcıların bu arama özelliğini nasıl kullandığını takip etmeniz, siteniz ve hedef kitleniz hakkında bir takım verilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Kullanıcıların yaptıkları arama sorguları sonrasında hangi ürün ya da kategorilere daha fazla ilgi duyulduğunu görebilir ve sonrasında da bu ürünleri siteniz üzerinde daha fazla öne çıkartarak, kullanıcıların bu ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra yapılan arama sorguları sonrasında herhangi bir sonuç vermeyen sorguları da takip ederek, bunları nasıl yönetebileceğinizi kurgulayabilir ya da bu arama sorgularıyla ilgili ürün araştırmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan