Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

25 Kasım 2018
Sinan Oypan

Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama özelliğini sitenizde kullanmak gerektiği gibi bu araçtan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilmek için bu aracı en iyi şekilde optimize etmeniz de gerekir. Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz bir takım ipuçları bulunuyor.

Site içi arama çubuğunuz görünür olsun

İlk önceliğiniz site içi arama çubuğunun sitenin ilk açıldığında görünür bir alanında olmasını sağlamak olacak. Sitenizi ziyaret edenler aradıklarına ulaşmak için kolay bir şekilde bu özelliğe ulaşabilmeliler. Bu çubuğu üst menü alanında ya da slider bölümünün üzerinde daha büyük bir şekilde sitenizde konumlandırabilirsiniz. Bunun yanı sıra arama butonunun rengini de arkaplan ve diğer görsellere kıyasla daha zıt bir renkle hazırlamanız, dikkat çekiciliği artıracaktır.

Site içi arama özelliğiniz hızlı olmalı

Günümüzde tüketicilerin bilinçli ya da bilinçsiz olarak istedikleri özelliklerden biri de hızdır. Sitenin açılma hızı gibi site içi arama özelliğinin de hızlı olması, kullanıcıların daha hızlı eyleme geçmelerini sağlayacak faktörlerden biridir. Bu sebeple de site içi arama özelliğinizin hızlı çalıştığından ve hızlı bir şekilde arama sonuçlarını verdiğinden emin olmalısınız.

Otomatik tamamlama özelliği kullanın

E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve tüketicilerin işini kolaylaştırmanız oldukça önemli. Bu nedenle de site içi aramalarda otomatik tamamlama özelliğini kullanmanız tüketicilerin aradıkları ürünü daha hızlı bir şekilde bulmalarını sağlar.

Bununla beraber uzun ve yazımı zor marka isimlerinin de daha rahat bulunmasını sağladığı için kullanıcı deneyimini daha iyi bir hale getirir.

Yanlış yazımlar için alternatif öneriler sunun

Google’ın “Bunu mu demek istediniz?” özelliği, kullanıcıların yazım hatalarına karşı bir uyarı sunarak aslında doğru yazımların yer aldığı önerileri kullanıcılara sunar. Bu özeliği site içi arama özelliğinizde kullanmanız, yanlış yazım yapan kullanıcıların ilgili ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlar. Bu tür önerilerin olmaması ve yanlış yazımlara karşın tüketicilere alternatif sunulmaması kullanıcı deneyimini kötü etkileyeceği gibi tüketicinin aradığı ürünün sitede olmadığı düşüncesine kapılmasına da neden olabilir.

Ürün kategorilerini de alternatif olarak arama sonuçlarının yanında gösterin

Otomatik tamamlama özelliğini kullanırken, açılan alt pencerede ürün alternatifleri sunarken, ürünlerin genel ve alt kategorilerinde arama yapılabilmesi için ürünlerin kategorilerini de bu arama sorgularında göstermeyi deneyebilirsiniz.

Örneğin aklında belli bir model olmayan kullanıcılar, bir ayakkabı araması yaparken, bu ayakkabıyı farklı kategorilerde arayabilmeliler. Erkek Ayakkabıları, Kadın Ayakkabıları, Spor Ayakkabılar gibi farklı kategori alternatifleri sunmak ve aramanın bu kategoriler içinde yapılacağının seçilmesi, kullanıcının daha doğru ürünlere yönlendirilmesine yardımcı olur.

Tüketicilerin ne tür arama sorguları yaptıklarını araştırın

Site içi arama özelliği, küçük bir arama motoru özelliğine sahip olduğu için, işinizi geliştirmek, tüketici davranışlarını incelemek, hangi ürünlere daha fazla talep olduğunu görmek için oldukça etkilidir. Bu nedenle de site içi arama özelliğinizi analiz etmeniz ve kullanıcıların bu arama özelliğini nasıl kullandığını takip etmeniz, siteniz ve hedef kitleniz hakkında bir takım verilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Kullanıcıların yaptıkları arama sorguları sonrasında hangi ürün ya da kategorilere daha fazla ilgi duyulduğunu görebilir ve sonrasında da bu ürünleri siteniz üzerinde daha fazla öne çıkartarak, kullanıcıların bu ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra yapılan arama sorguları sonrasında herhangi bir sonuç vermeyen sorguları da takip ederek, bunları nasıl yönetebileceğinizi kurgulayabilir ya da bu arama sorgularıyla ilgili ürün araştırmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan