fbpx

Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?

25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?

Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret işlerini ayrıntılarıyla ele alacağız.

Sermayesiz e ticaret yapılacak işler

E-ticarete atılmak isteyen ancak sermayesiz işler / sıfır sermayeli işler ile yoluna devam etmek isteyenlerin yine de yapacakları bu işler için biraz para harcamaları gerekecektir. Sıfır sermaye ile bu işleri yapmak pek de mümkün değil. Sermayesiz işler dediğimizde genellikle büyük yatırımlar gerektirmeyen işler anlaşılabilir. Ama öncelikle e-ticarette neden sıfır sermaye ile iş yapamayacağınızın üzerinde kısaca duralım.

E-ticarette neden sermaye gerekiyor?

Sıfır sermaye ile online satış yapmak pek mümkün değildir. Ücretsiz yazılımlarla bir e-ticaret sitesi kursanız da yine de bir hosting ve alan adı için para ödemeniz gerekir. Bunun yanı sıra Sanal POS alarak satış yapabilmeniz için bir şirket kurmanız gerekir ki bunun için şahıs firması kurma yolunda ilerleyebilirsiniz. Ancak bunun da maliyetleri bulunuyor.

Şirket açma, hosting ve alan adı masraflarının yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmaları yapmadan satış yapmanız pek mümkün değildir. Bu nedenle de bu çalışmalar için bir bütçe yaratmanız gerekir.

E-ticaret sitesi kurmadan online pazaryerlerinde bir mağaza açarak da satış yapmayı deneyebilirsiniz; ancak bu pazaryerlerinin mağaza ücretlerini göz önünde tutmanız gerekir. Bununla beraber yine bu pazaryerlerindeki rekabetten sıyrılabilmek için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bunların yanı sıra vergi ödemeleri, kargo gönderim ücretleri, stok ve depo masrafları gibi detaylar da göz önünde tutulmalıdır.

Tabii ki bu masrafları minimumda tutarak düşük bütçelerler daha az sermaye gerektiren işler yapma yolunda da ilerleyebilirsiniz. Bu rehberimizde de en düşük maliyetlerle online satış yapmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız. Sermayesiz işler olarak tanımladığımız bu işlerde, yukarıda da belirttiğimiz gibi belli bir başlangıç sermayesine ihtiyacınız olacaktır ve yapmayı seçtiğiniz işlere göre bu sermayeler değişiklik gösterebilir.

Online olarak yapılabilecek sermayesiz işler nelerdir?

Dropshipping ile satış

Dropshipping, sermayesiz ticareti yapılabilecek ürünler / işler söz konusu olduğunda akla gelen ilk iş modellerinden biridir. Dropshipping yöntemi ile herhangi bir stok ve depo maliyetiniz olmadan, üretici firmanın ürünlerini kendi e-ticaret sitenizde listeleyerek satışa başlayabilirsiniz.

Bu iş modelinde tüketici sizin e-ticaret siteniz üzerinden ürünleri satın alsa da üretici firma bu ürünleri sizin adınıza gönderir. Böylelikle maliyetlerinizi önemli bir şekilde düşürmüş olursunuz. Ancak kargo gönderim ücretleri bulunuyorsa ve ücretsiz kargo sunuyorsanız, kargo ücretlerini hesaplamanız ve ödemeniz gerekir.

“Sermayesiz

Dropshipping yapabilmek için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekir. Hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, hızlı bir şekilde sitenizi kurabileceğiniz gibi güvenli bir altyapı üzerinden bu altyapı sağlayıcı firmanın sunduğu ek hizmetlerden de yararlanabilirsiniz. Özellikle e-ticaret sitesi kurma konusunda tecrübeniz yoksa bu yolda ilerlemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda kendi mağazanızı açarak hizmetlerimizi deneme fırsatı da bulabilirsiniz.

Sermayesiz işler / sermayesiz ticaret yapılabilecek işler için dropshipping bazı avantajlar sağlasa da bir takım dezavantajları da bulunduğunu belirtmemiz gerekir. Bu avantaj ve dezavantajları öğrenmek ve dropshipping hakkında daha fazla bilgi almak için Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler - 2019

Toplu miktarda ürün alımı yapmak

Sermayesiz işler / sermayesiz ticaret yapılacak ürünler için bir diğer alternatif de tek seferde toplu olarak ürün alımı yaparak online mecralar üzerinde bunların satışını yapmak olacaktır. Çok satılan ve düşük maliyetli olan ürün seçimleri yaparak bu yöntemi de deneyebilirsiniz.

Tabii ki bu toplu alımlar için belli bir bütçe ayırmanız gerekecektir. Ancak çok satılan ürünleri seçmeniz, hızlı bir şekilde bu stoğu eritmenizi sağlarken, karlılığa geçmenizi de sağlayabilir.

Yukarıda bahsettiğimiz gibi kendi e-ticaret sitenizi kurarak bu ürünlerin satışını yapabileceğiniz gibi, online pazaryerleri üzerinde de mağaza açarak daha düşük maliyetlerler online satış yapabilirsiniz.

Tabii ki bu iki yöntemde de belli bir pazarlama ve reklam çalışması yapmanız gerektiğini hatırlatmamız gerekir. Sosyal ağların yanı sıra Adwords reklamlarıyla da bu ürünlerin satışını desteklemeniz gerekir. Aksi takdirde ürünlerinizi hedef kitlenizle buluşturmanız bir hayli zordur.

İlgili rehber: Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Kendi ürünlerinizi üretin (El yapımı ürünler)

Sermayesiz işler / sermayesiz ticareti yapılacak ürünler söz konusu olduğunda bir hobiniz bulunuyorsa ve el yapımı ürünler üretebiliyorsanız, bu iş modelini de göz önünde bulundurabilirsiniz. Son yıllarda el yapımı ürünlere olan ilginin artmaya başlaması ve daha değerli bulunması bu iş modelini sermayesiz işler kategorisinde öne çıkartıyor.

Evinizde kendi ürünlerinizi hazırlayabilir ve sonrasında da bu ürünlerinizi internet üzerinden satışa çıkartabilirsiniz. Online pazaryerlerini düşünebileceğiniz gibi kendi e-ticaret sitenizi kurmayı da düşünebilirsiniz. Özellikle kendi markanızı yaratmak ve işinizi büyütmek istiyorsanız bir e-ticaret sitenizin olması çok önemlidir. Pazaryerlerinde ürün satışı yaparken bir marka yaratmanız bir hayli zor olduğu için kendi markanızı yaratmak için bir e-ticaret sitenizin olması iyidir.

İlgili rehber: Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?

İlgili rehber: E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan