Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?

25 Şubat 2019
Sinan Oypan

Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret işlerini ayrıntılarıyla ele alacağız.

Sermayesiz e ticaret yapılacak işler

E-ticarete atılmak isteyen ancak sermayesiz işler / sıfır sermayeli işler ile yoluna devam etmek isteyenlerin yine de yapacakları bu işler için biraz para harcamaları gerekecektir. Sıfır sermaye ile bu işleri yapmak pek de mümkün değil. Sermayesiz işler dediğimizde genellikle büyük yatırımlar gerektirmeyen işler anlaşılabilir. Ama öncelikle e-ticarette neden sıfır sermaye ile iş yapamayacağınızın üzerinde kısaca duralım.

E-ticarette neden sermaye gerekiyor?

Sıfır sermaye ile online satış yapmak pek mümkün değildir. Ücretsiz yazılımlarla bir e-ticaret sitesi kursanız da yine de bir hosting ve alan adı için para ödemeniz gerekir. Bunun yanı sıra Sanal POS alarak satış yapabilmeniz için bir şirket kurmanız gerekir ki bunun için şahıs firması kurma yolunda ilerleyebilirsiniz. Ancak bunun da maliyetleri bulunuyor.

Şirket açma, hosting ve alan adı masraflarının yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmaları yapmadan satış yapmanız pek mümkün değildir. Bu nedenle de bu çalışmalar için bir bütçe yaratmanız gerekir.

E-ticaret sitesi kurmadan online pazaryerlerinde bir mağaza açarak da satış yapmayı deneyebilirsiniz; ancak bu pazaryerlerinin mağaza ücretlerini göz önünde tutmanız gerekir. Bununla beraber yine bu pazaryerlerindeki rekabetten sıyrılabilmek için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bunların yanı sıra vergi ödemeleri, kargo gönderim ücretleri, stok ve depo masrafları gibi detaylar da göz önünde tutulmalıdır.

Tabii ki bu masrafları minimumda tutarak düşük bütçelerler daha az sermaye gerektiren işler yapma yolunda da ilerleyebilirsiniz. Bu rehberimizde de en düşük maliyetlerle online satış yapmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız. Sermayesiz işler olarak tanımladığımız bu işlerde, yukarıda da belirttiğimiz gibi belli bir başlangıç sermayesine ihtiyacınız olacaktır ve yapmayı seçtiğiniz işlere göre bu sermayeler değişiklik gösterebilir.

Online olarak yapılabilecek sermayesiz işler nelerdir?

Dropshipping ile satış

Dropshipping, sermayesiz ticareti yapılabilecek ürünler / işler söz konusu olduğunda akla gelen ilk iş modellerinden biridir. Dropshipping yöntemi ile herhangi bir stok ve depo maliyetiniz olmadan, üretici firmanın ürünlerini kendi e-ticaret sitenizde listeleyerek satışa başlayabilirsiniz.

Bu iş modelinde tüketici sizin e-ticaret siteniz üzerinden ürünleri satın alsa da üretici firma bu ürünleri sizin adınıza gönderir. Böylelikle maliyetlerinizi önemli bir şekilde düşürmüş olursunuz. Ancak kargo gönderim ücretleri bulunuyorsa ve ücretsiz kargo sunuyorsanız, kargo ücretlerini hesaplamanız ve ödemeniz gerekir.

“Sermayesiz

Dropshipping yapabilmek için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekir. Hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, hızlı bir şekilde sitenizi kurabileceğiniz gibi güvenli bir altyapı üzerinden bu altyapı sağlayıcı firmanın sunduğu ek hizmetlerden de yararlanabilirsiniz. Özellikle e-ticaret sitesi kurma konusunda tecrübeniz yoksa bu yolda ilerlemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda kendi mağazanızı açarak hizmetlerimizi deneme fırsatı da bulabilirsiniz.

Sermayesiz işler / sermayesiz ticaret yapılabilecek işler için dropshipping bazı avantajlar sağlasa da bir takım dezavantajları da bulunduğunu belirtmemiz gerekir. Bu avantaj ve dezavantajları öğrenmek ve dropshipping hakkında daha fazla bilgi almak için Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler - 2019

Toplu miktarda ürün alımı yapmak

Sermayesiz işler / sermayesiz ticaret yapılacak ürünler için bir diğer alternatif de tek seferde toplu olarak ürün alımı yaparak online mecralar üzerinde bunların satışını yapmak olacaktır. Çok satılan ve düşük maliyetli olan ürün seçimleri yaparak bu yöntemi de deneyebilirsiniz.

Tabii ki bu toplu alımlar için belli bir bütçe ayırmanız gerekecektir. Ancak çok satılan ürünleri seçmeniz, hızlı bir şekilde bu stoğu eritmenizi sağlarken, karlılığa geçmenizi de sağlayabilir.

Yukarıda bahsettiğimiz gibi kendi e-ticaret sitenizi kurarak bu ürünlerin satışını yapabileceğiniz gibi, online pazaryerleri üzerinde de mağaza açarak daha düşük maliyetlerler online satış yapabilirsiniz.

Tabii ki bu iki yöntemde de belli bir pazarlama ve reklam çalışması yapmanız gerektiğini hatırlatmamız gerekir. Sosyal ağların yanı sıra Adwords reklamlarıyla da bu ürünlerin satışını desteklemeniz gerekir. Aksi takdirde ürünlerinizi hedef kitlenizle buluşturmanız bir hayli zordur.

İlgili rehber: Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Kendi ürünlerinizi üretin (El yapımı ürünler)

Sermayesiz işler / sermayesiz ticareti yapılacak ürünler söz konusu olduğunda bir hobiniz bulunuyorsa ve el yapımı ürünler üretebiliyorsanız, bu iş modelini de göz önünde bulundurabilirsiniz. Son yıllarda el yapımı ürünlere olan ilginin artmaya başlaması ve daha değerli bulunması bu iş modelini sermayesiz işler kategorisinde öne çıkartıyor.

Evinizde kendi ürünlerinizi hazırlayabilir ve sonrasında da bu ürünlerinizi internet üzerinden satışa çıkartabilirsiniz. Online pazaryerlerini düşünebileceğiniz gibi kendi e-ticaret sitenizi kurmayı da düşünebilirsiniz. Özellikle kendi markanızı yaratmak ve işinizi büyütmek istiyorsanız bir e-ticaret sitenizin olması çok önemlidir. Pazaryerlerinde ürün satışı yaparken bir marka yaratmanız bir hayli zor olduğu için kendi markanızı yaratmak için bir e-ticaret sitenizin olması iyidir.

İlgili rehber: Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?

İlgili rehber: E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan