Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?

25 Şubat 2019
Sinan Oypan

Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret işlerini ayrıntılarıyla ele alacağız.

Sermayesiz e ticaret yapılacak işler

E-ticarete atılmak isteyen ancak sermayesiz işler / sıfır sermayeli işler ile yoluna devam etmek isteyenlerin yine de yapacakları bu işler için biraz para harcamaları gerekecektir. Sıfır sermaye ile bu işleri yapmak pek de mümkün değil. Sermayesiz işler dediğimizde genellikle büyük yatırımlar gerektirmeyen işler anlaşılabilir. Ama öncelikle e-ticarette neden sıfır sermaye ile iş yapamayacağınızın üzerinde kısaca duralım.

E-ticarette neden sermaye gerekiyor?

Sıfır sermaye ile online satış yapmak pek mümkün değildir. Ücretsiz yazılımlarla bir e-ticaret sitesi kursanız da yine de bir hosting ve alan adı için para ödemeniz gerekir. Bunun yanı sıra Sanal POS alarak satış yapabilmeniz için bir şirket kurmanız gerekir ki bunun için şahıs firması kurma yolunda ilerleyebilirsiniz. Ancak bunun da maliyetleri bulunuyor.

Şirket açma, hosting ve alan adı masraflarının yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmaları yapmadan satış yapmanız pek mümkün değildir. Bu nedenle de bu çalışmalar için bir bütçe yaratmanız gerekir.

E-ticaret sitesi kurmadan online pazaryerlerinde bir mağaza açarak da satış yapmayı deneyebilirsiniz; ancak bu pazaryerlerinin mağaza ücretlerini göz önünde tutmanız gerekir. Bununla beraber yine bu pazaryerlerindeki rekabetten sıyrılabilmek için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Bunların yanı sıra vergi ödemeleri, kargo gönderim ücretleri, stok ve depo masrafları gibi detaylar da göz önünde tutulmalıdır.

Tabii ki bu masrafları minimumda tutarak düşük bütçelerler daha az sermaye gerektiren işler yapma yolunda da ilerleyebilirsiniz. Bu rehberimizde de en düşük maliyetlerle online satış yapmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız. Sermayesiz işler olarak tanımladığımız bu işlerde, yukarıda da belirttiğimiz gibi belli bir başlangıç sermayesine ihtiyacınız olacaktır ve yapmayı seçtiğiniz işlere göre bu sermayeler değişiklik gösterebilir.

Online olarak yapılabilecek sermayesiz işler nelerdir?

Dropshipping ile satış

Dropshipping, sermayesiz ticareti yapılabilecek ürünler / işler söz konusu olduğunda akla gelen ilk iş modellerinden biridir. Dropshipping yöntemi ile herhangi bir stok ve depo maliyetiniz olmadan, üretici firmanın ürünlerini kendi e-ticaret sitenizde listeleyerek satışa başlayabilirsiniz.

Bu iş modelinde tüketici sizin e-ticaret siteniz üzerinden ürünleri satın alsa da üretici firma bu ürünleri sizin adınıza gönderir. Böylelikle maliyetlerinizi önemli bir şekilde düşürmüş olursunuz. Ancak kargo gönderim ücretleri bulunuyorsa ve ücretsiz kargo sunuyorsanız, kargo ücretlerini hesaplamanız ve ödemeniz gerekir.

“Sermayesiz

Dropshipping yapabilmek için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekir. Hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, hızlı bir şekilde sitenizi kurabileceğiniz gibi güvenli bir altyapı üzerinden bu altyapı sağlayıcı firmanın sunduğu ek hizmetlerden de yararlanabilirsiniz. Özellikle e-ticaret sitesi kurma konusunda tecrübeniz yoksa bu yolda ilerlemeniz daha doğru bir yaklaşımdır.

İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda kendi mağazanızı açarak hizmetlerimizi deneme fırsatı da bulabilirsiniz.

Sermayesiz işler / sermayesiz ticaret yapılabilecek işler için dropshipping bazı avantajlar sağlasa da bir takım dezavantajları da bulunduğunu belirtmemiz gerekir. Bu avantaj ve dezavantajları öğrenmek ve dropshipping hakkında daha fazla bilgi almak için Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler - 2019

Toplu miktarda ürün alımı yapmak

Sermayesiz işler / sermayesiz ticaret yapılacak ürünler için bir diğer alternatif de tek seferde toplu olarak ürün alımı yaparak online mecralar üzerinde bunların satışını yapmak olacaktır. Çok satılan ve düşük maliyetli olan ürün seçimleri yaparak bu yöntemi de deneyebilirsiniz.

Tabii ki bu toplu alımlar için belli bir bütçe ayırmanız gerekecektir. Ancak çok satılan ürünleri seçmeniz, hızlı bir şekilde bu stoğu eritmenizi sağlarken, karlılığa geçmenizi de sağlayabilir.

Yukarıda bahsettiğimiz gibi kendi e-ticaret sitenizi kurarak bu ürünlerin satışını yapabileceğiniz gibi, online pazaryerleri üzerinde de mağaza açarak daha düşük maliyetlerler online satış yapabilirsiniz.

Tabii ki bu iki yöntemde de belli bir pazarlama ve reklam çalışması yapmanız gerektiğini hatırlatmamız gerekir. Sosyal ağların yanı sıra Adwords reklamlarıyla da bu ürünlerin satışını desteklemeniz gerekir. Aksi takdirde ürünlerinizi hedef kitlenizle buluşturmanız bir hayli zordur.

İlgili rehber: Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Kendi ürünlerinizi üretin (El yapımı ürünler)

Sermayesiz işler / sermayesiz ticareti yapılacak ürünler söz konusu olduğunda bir hobiniz bulunuyorsa ve el yapımı ürünler üretebiliyorsanız, bu iş modelini de göz önünde bulundurabilirsiniz. Son yıllarda el yapımı ürünlere olan ilginin artmaya başlaması ve daha değerli bulunması bu iş modelini sermayesiz işler kategorisinde öne çıkartıyor.

Evinizde kendi ürünlerinizi hazırlayabilir ve sonrasında da bu ürünlerinizi internet üzerinden satışa çıkartabilirsiniz. Online pazaryerlerini düşünebileceğiniz gibi kendi e-ticaret sitenizi kurmayı da düşünebilirsiniz. Özellikle kendi markanızı yaratmak ve işinizi büyütmek istiyorsanız bir e-ticaret sitenizin olması çok önemlidir. Pazaryerlerinde ürün satışı yaparken bir marka yaratmanız bir hayli zor olduğu için kendi markanızı yaratmak için bir e-ticaret sitenizin olması iyidir.

İlgili rehber: Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?

İlgili rehber: E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan