E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri

14 Mart 2019
Sinan Oypan

E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı satışları takip edememenize ve yıl içerisinde satış artış ve düşüşleri analiz edememenize neden olabilir. Bu sebeple de satış yönetimi için bu metrikleri takip etmeniz önemlidir.

Ekibinizin satış kotası

Ekibinizin belli bir satış kotasının olması, belli dönemler içerisinde (aylık, 3, 6 aylık, yıllık vb.) bu satışların hem ölçümlenmesini hem de ekibinizin bu satış rakamlarını yakalamak için bazı çalışmalar yapmalarını sağlar.

Tabii ki satış kotaları belirlenirken gerçekçi yaklaşmak önemlidir. Çok yoğun ve gerçekliği olmayan kotalar çalışanların performansını olumsuz etkileyebilir.

Satış yönetimi yaparken, çalışanların bu kotların ne kadarını tutturabildiklerini takip etmelisiniz. Bu noktada yine gerçekçi limitler belirlemeniz da çalışanların çok fazla stres yapmaması için önemlidir. En alt limitinizin yüzde 60 olması gerekir. Bunun altındaki oranlar gerçekçi olmayacağı gibi performansın da düşük olmasına neden olur.

Satış kotalarıyla ilgili bir diğer detay ise eğer çalışanlarınız bu kotanın yüzde 90 ya da yüzde 100’unu düzenli bir şekilde tutturuyorlarsa, hedeflerinizi de büyütmeniz gerekir.

Ortalama sepet tutarı

Ortalama sepet tutarı, toplam satışınızın, kişi başına yapılan satın almaya bölünmesiyle ölçümlenir. Kişi başına ortalama sepet tutarınızı artırmanız, şirketinizin daha fazla satış yapmasını ve karlılığını artırmasını sağlar. Bu nedenle de ortalama satış rakamlarını inceleyerek, sitenizden alışveriş yapanların, kişi başına ne kadar harcadıklarını takip etmelisiniz.

Bu tutarın düşük olması durumunda, kullanıcılar daha az satın alma gerçekleştiriyordur. Bu nedenle de ortalama sepet tutarını artıracak çalışmalar yapmanız gerekir. Bu konu hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Ciro ve gelirlerin takibi

Satış yönetimi yaparken, ciro ve gelirlerinizin de takibini yapmanız gerekir. Belli bir dönem içerisindeki toplam cironuzu takip etmeli ve bu cironun, ne kadarlık bir satış sonrası elde edildiğini analiz etmelisiniz.

Nakit akışını da takip ederek, şirkete giren sıcak parayı ve şirketten çıkan parayı takip etmelisiniz. Nakit akış tablonuz, şirketinizin ne kadar karlı ne kadar zararda olduğunu da görmenizi sağlar.

Şirketten çıkan paranın fazla olması ve satışların bu masrafları karşılayamaması, şirketinizin zarar etmekte olduğunu gösterir. Bu nedenle de bu metriklerin takibi bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?

Hangi kanallar üzerinden satış kaçırdığınızı takip edin

E-ticaret sitenizde ya da yaptığınız reklam çalışmaları sonrasında tüketicilerin belli bir bölümü sitenizi ziyaret ederek, ürünleri incelese de bu ziyaretlerin tümü geri dönüşüm olarak gerçekleşmez. Tüketicilerin bir kısmı siteyi terk edecektir.

Satışın kaçtığı başka bir nokta ise daha reklam aşamasındayken de başlayabilir. Reklam içeriklerinizde erişim rakamlarının yüksek; ancak geri dönüşümlerin düşük olduğu durumlarda reklamlarınız da olması gereken performansı göstermiyordur. Bu nedenle de kontrol noktalarınızdan biri burada olmalı.

Toplayacak olursak; satış yönetimi yaparken, dijital ve offline reklam kanallarınızı iyi analiz ederek, tüketicilerin bu reklamlara nasıl tepki verdiklerini ve bu reklamların geri dönüşümlerini analiz ederek, satışı kaçırma ihtimalinizi minimuma düşürmeniz gerekir. Bunun için de reklam içeriklerinizi hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde hazırlayarak, doğru hedeflemeleri yaptığınızdan emin olmalısınız. Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizin altında reklam yönetimi ile ilgili birçok farklı rehbere ulaşabilirsiniz.

Reklamlar haricinde siteniz üzerinde de satış kaçırmanıza neden olan durumlar olabilir. Ürün sayfalarının yeterince iyi hazırlanmaması, site tasarımının kötü olması, navigasyonun zor olması, ödeme sayfalarının karışık olması gibi birçok sebep satış kaçırmanıza neden olabilir. Bu nedenle de kullanıcıların site üzerindeki davranışlarını inceleyerek bu sorunları takip edebilir ve bunları düzeltmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

İlgili rehber: Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan