E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri

14 Mart 2019
Sinan Oypan

E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı satışları takip edememenize ve yıl içerisinde satış artış ve düşüşleri analiz edememenize neden olabilir. Bu sebeple de satış yönetimi için bu metrikleri takip etmeniz önemlidir.

Ekibinizin satış kotası

Ekibinizin belli bir satış kotasının olması, belli dönemler içerisinde (aylık, 3, 6 aylık, yıllık vb.) bu satışların hem ölçümlenmesini hem de ekibinizin bu satış rakamlarını yakalamak için bazı çalışmalar yapmalarını sağlar.

Tabii ki satış kotaları belirlenirken gerçekçi yaklaşmak önemlidir. Çok yoğun ve gerçekliği olmayan kotalar çalışanların performansını olumsuz etkileyebilir.

Satış yönetimi yaparken, çalışanların bu kotların ne kadarını tutturabildiklerini takip etmelisiniz. Bu noktada yine gerçekçi limitler belirlemeniz da çalışanların çok fazla stres yapmaması için önemlidir. En alt limitinizin yüzde 60 olması gerekir. Bunun altındaki oranlar gerçekçi olmayacağı gibi performansın da düşük olmasına neden olur.

Satış kotalarıyla ilgili bir diğer detay ise eğer çalışanlarınız bu kotanın yüzde 90 ya da yüzde 100’unu düzenli bir şekilde tutturuyorlarsa, hedeflerinizi de büyütmeniz gerekir.

Ortalama sepet tutarı

Ortalama sepet tutarı, toplam satışınızın, kişi başına yapılan satın almaya bölünmesiyle ölçümlenir. Kişi başına ortalama sepet tutarınızı artırmanız, şirketinizin daha fazla satış yapmasını ve karlılığını artırmasını sağlar. Bu nedenle de ortalama satış rakamlarını inceleyerek, sitenizden alışveriş yapanların, kişi başına ne kadar harcadıklarını takip etmelisiniz.

Bu tutarın düşük olması durumunda, kullanıcılar daha az satın alma gerçekleştiriyordur. Bu nedenle de ortalama sepet tutarını artıracak çalışmalar yapmanız gerekir. Bu konu hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Ciro ve gelirlerin takibi

Satış yönetimi yaparken, ciro ve gelirlerinizin de takibini yapmanız gerekir. Belli bir dönem içerisindeki toplam cironuzu takip etmeli ve bu cironun, ne kadarlık bir satış sonrası elde edildiğini analiz etmelisiniz.

Nakit akışını da takip ederek, şirkete giren sıcak parayı ve şirketten çıkan parayı takip etmelisiniz. Nakit akış tablonuz, şirketinizin ne kadar karlı ne kadar zararda olduğunu da görmenizi sağlar.

Şirketten çıkan paranın fazla olması ve satışların bu masrafları karşılayamaması, şirketinizin zarar etmekte olduğunu gösterir. Bu nedenle de bu metriklerin takibi bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?

Hangi kanallar üzerinden satış kaçırdığınızı takip edin

E-ticaret sitenizde ya da yaptığınız reklam çalışmaları sonrasında tüketicilerin belli bir bölümü sitenizi ziyaret ederek, ürünleri incelese de bu ziyaretlerin tümü geri dönüşüm olarak gerçekleşmez. Tüketicilerin bir kısmı siteyi terk edecektir.

Satışın kaçtığı başka bir nokta ise daha reklam aşamasındayken de başlayabilir. Reklam içeriklerinizde erişim rakamlarının yüksek; ancak geri dönüşümlerin düşük olduğu durumlarda reklamlarınız da olması gereken performansı göstermiyordur. Bu nedenle de kontrol noktalarınızdan biri burada olmalı.

Toplayacak olursak; satış yönetimi yaparken, dijital ve offline reklam kanallarınızı iyi analiz ederek, tüketicilerin bu reklamlara nasıl tepki verdiklerini ve bu reklamların geri dönüşümlerini analiz ederek, satışı kaçırma ihtimalinizi minimuma düşürmeniz gerekir. Bunun için de reklam içeriklerinizi hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde hazırlayarak, doğru hedeflemeleri yaptığınızdan emin olmalısınız. Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizin altında reklam yönetimi ile ilgili birçok farklı rehbere ulaşabilirsiniz.

Reklamlar haricinde siteniz üzerinde de satış kaçırmanıza neden olan durumlar olabilir. Ürün sayfalarının yeterince iyi hazırlanmaması, site tasarımının kötü olması, navigasyonun zor olması, ödeme sayfalarının karışık olması gibi birçok sebep satış kaçırmanıza neden olabilir. Bu nedenle de kullanıcıların site üzerindeki davranışlarını inceleyerek bu sorunları takip edebilir ve bunları düzeltmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

İlgili rehber: Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan