E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri

14 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri

E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı satışları takip edememenize ve yıl içerisinde satış artış ve düşüşleri analiz edememenize neden olabilir. Bu sebeple de satış yönetimi için bu metrikleri takip etmeniz önemlidir.

Ekibinizin satış kotası

Ekibinizin belli bir satış kotasının olması, belli dönemler içerisinde (aylık, 3, 6 aylık, yıllık vb.) bu satışların hem ölçümlenmesini hem de ekibinizin bu satış rakamlarını yakalamak için bazı çalışmalar yapmalarını sağlar.

Tabii ki satış kotaları belirlenirken gerçekçi yaklaşmak önemlidir. Çok yoğun ve gerçekliği olmayan kotalar çalışanların performansını olumsuz etkileyebilir.

Satış yönetimi yaparken, çalışanların bu kotların ne kadarını tutturabildiklerini takip etmelisiniz. Bu noktada yine gerçekçi limitler belirlemeniz da çalışanların çok fazla stres yapmaması için önemlidir. En alt limitinizin yüzde 60 olması gerekir. Bunun altındaki oranlar gerçekçi olmayacağı gibi performansın da düşük olmasına neden olur.

Satış kotalarıyla ilgili bir diğer detay ise eğer çalışanlarınız bu kotanın yüzde 90 ya da yüzde 100’unu düzenli bir şekilde tutturuyorlarsa, hedeflerinizi de büyütmeniz gerekir.

Ortalama sepet tutarı

Ortalama sepet tutarı, toplam satışınızın, kişi başına yapılan satın almaya bölünmesiyle ölçümlenir. Kişi başına ortalama sepet tutarınızı artırmanız, şirketinizin daha fazla satış yapmasını ve karlılığını artırmasını sağlar. Bu nedenle de ortalama satış rakamlarını inceleyerek, sitenizden alışveriş yapanların, kişi başına ne kadar harcadıklarını takip etmelisiniz.

Bu tutarın düşük olması durumunda, kullanıcılar daha az satın alma gerçekleştiriyordur. Bu nedenle de ortalama sepet tutarını artıracak çalışmalar yapmanız gerekir. Bu konu hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Ciro ve gelirlerin takibi

Satış yönetimi yaparken, ciro ve gelirlerinizin de takibini yapmanız gerekir. Belli bir dönem içerisindeki toplam cironuzu takip etmeli ve bu cironun, ne kadarlık bir satış sonrası elde edildiğini analiz etmelisiniz.

Nakit akışını da takip ederek, şirkete giren sıcak parayı ve şirketten çıkan parayı takip etmelisiniz. Nakit akış tablonuz, şirketinizin ne kadar karlı ne kadar zararda olduğunu da görmenizi sağlar.

Şirketten çıkan paranın fazla olması ve satışların bu masrafları karşılayamaması, şirketinizin zarar etmekte olduğunu gösterir. Bu nedenle de bu metriklerin takibi bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?

Hangi kanallar üzerinden satış kaçırdığınızı takip edin

E-ticaret sitenizde ya da yaptığınız reklam çalışmaları sonrasında tüketicilerin belli bir bölümü sitenizi ziyaret ederek, ürünleri incelese de bu ziyaretlerin tümü geri dönüşüm olarak gerçekleşmez. Tüketicilerin bir kısmı siteyi terk edecektir.

Satışın kaçtığı başka bir nokta ise daha reklam aşamasındayken de başlayabilir. Reklam içeriklerinizde erişim rakamlarının yüksek; ancak geri dönüşümlerin düşük olduğu durumlarda reklamlarınız da olması gereken performansı göstermiyordur. Bu nedenle de kontrol noktalarınızdan biri burada olmalı.

Toplayacak olursak; satış yönetimi yaparken, dijital ve offline reklam kanallarınızı iyi analiz ederek, tüketicilerin bu reklamlara nasıl tepki verdiklerini ve bu reklamların geri dönüşümlerini analiz ederek, satışı kaçırma ihtimalinizi minimuma düşürmeniz gerekir. Bunun için de reklam içeriklerinizi hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde hazırlayarak, doğru hedeflemeleri yaptığınızdan emin olmalısınız. Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizin altında reklam yönetimi ile ilgili birçok farklı rehbere ulaşabilirsiniz.

Reklamlar haricinde siteniz üzerinde de satış kaçırmanıza neden olan durumlar olabilir. Ürün sayfalarının yeterince iyi hazırlanmaması, site tasarımının kötü olması, navigasyonun zor olması, ödeme sayfalarının karışık olması gibi birçok sebep satış kaçırmanıza neden olabilir. Bu nedenle de kullanıcıların site üzerindeki davranışlarını inceleyerek bu sorunları takip edebilir ve bunları düzeltmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

İlgili rehber: Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan