fbpx

E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri

14 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri

E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı satışları takip edememenize ve yıl içerisinde satış artış ve düşüşleri analiz edememenize neden olabilir. Bu sebeple de satış yönetimi için bu metrikleri takip etmeniz önemlidir.

Ekibinizin satış kotası

Ekibinizin belli bir satış kotasının olması, belli dönemler içerisinde (aylık, 3, 6 aylık, yıllık vb.) bu satışların hem ölçümlenmesini hem de ekibinizin bu satış rakamlarını yakalamak için bazı çalışmalar yapmalarını sağlar.

Tabii ki satış kotaları belirlenirken gerçekçi yaklaşmak önemlidir. Çok yoğun ve gerçekliği olmayan kotalar çalışanların performansını olumsuz etkileyebilir.

Satış yönetimi yaparken, çalışanların bu kotların ne kadarını tutturabildiklerini takip etmelisiniz. Bu noktada yine gerçekçi limitler belirlemeniz da çalışanların çok fazla stres yapmaması için önemlidir. En alt limitinizin yüzde 60 olması gerekir. Bunun altındaki oranlar gerçekçi olmayacağı gibi performansın da düşük olmasına neden olur.

Satış kotalarıyla ilgili bir diğer detay ise eğer çalışanlarınız bu kotanın yüzde 90 ya da yüzde 100’unu düzenli bir şekilde tutturuyorlarsa, hedeflerinizi de büyütmeniz gerekir.

Ortalama sepet tutarı

Ortalama sepet tutarı, toplam satışınızın, kişi başına yapılan satın almaya bölünmesiyle ölçümlenir. Kişi başına ortalama sepet tutarınızı artırmanız, şirketinizin daha fazla satış yapmasını ve karlılığını artırmasını sağlar. Bu nedenle de ortalama satış rakamlarını inceleyerek, sitenizden alışveriş yapanların, kişi başına ne kadar harcadıklarını takip etmelisiniz.

Bu tutarın düşük olması durumunda, kullanıcılar daha az satın alma gerçekleştiriyordur. Bu nedenle de ortalama sepet tutarını artıracak çalışmalar yapmanız gerekir. Bu konu hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Ciro ve gelirlerin takibi

Satış yönetimi yaparken, ciro ve gelirlerinizin de takibini yapmanız gerekir. Belli bir dönem içerisindeki toplam cironuzu takip etmeli ve bu cironun, ne kadarlık bir satış sonrası elde edildiğini analiz etmelisiniz.

Nakit akışını da takip ederek, şirkete giren sıcak parayı ve şirketten çıkan parayı takip etmelisiniz. Nakit akış tablonuz, şirketinizin ne kadar karlı ne kadar zararda olduğunu da görmenizi sağlar.

Şirketten çıkan paranın fazla olması ve satışların bu masrafları karşılayamaması, şirketinizin zarar etmekte olduğunu gösterir. Bu nedenle de bu metriklerin takibi bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?

Hangi kanallar üzerinden satış kaçırdığınızı takip edin

E-ticaret sitenizde ya da yaptığınız reklam çalışmaları sonrasında tüketicilerin belli bir bölümü sitenizi ziyaret ederek, ürünleri incelese de bu ziyaretlerin tümü geri dönüşüm olarak gerçekleşmez. Tüketicilerin bir kısmı siteyi terk edecektir.

Satışın kaçtığı başka bir nokta ise daha reklam aşamasındayken de başlayabilir. Reklam içeriklerinizde erişim rakamlarının yüksek; ancak geri dönüşümlerin düşük olduğu durumlarda reklamlarınız da olması gereken performansı göstermiyordur. Bu nedenle de kontrol noktalarınızdan biri burada olmalı.

Toplayacak olursak; satış yönetimi yaparken, dijital ve offline reklam kanallarınızı iyi analiz ederek, tüketicilerin bu reklamlara nasıl tepki verdiklerini ve bu reklamların geri dönüşümlerini analiz ederek, satışı kaçırma ihtimalinizi minimuma düşürmeniz gerekir. Bunun için de reklam içeriklerinizi hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde hazırlayarak, doğru hedeflemeleri yaptığınızdan emin olmalısınız. Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizin altında reklam yönetimi ile ilgili birçok farklı rehbere ulaşabilirsiniz.

Reklamlar haricinde siteniz üzerinde de satış kaçırmanıza neden olan durumlar olabilir. Ürün sayfalarının yeterince iyi hazırlanmaması, site tasarımının kötü olması, navigasyonun zor olması, ödeme sayfalarının karışık olması gibi birçok sebep satış kaçırmanıza neden olabilir. Bu nedenle de kullanıcıların site üzerindeki davranışlarını inceleyerek bu sorunları takip edebilir ve bunları düzeltmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

İlgili rehber: Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan