Blog

E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri

E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı satışları takip edememenize ve yıl içerisinde satış artış ve düşüşleri analiz edememenize neden olabilir. Bu sebeple de satış yönetimi için bu metrikleri takip etmeniz önemlidir.

Ekibinizin satış kotası

Ekibinizin belli bir satış kotasının olması, belli dönemler içerisinde (aylık, 3, 6 aylık, yıllık vb.) bu satışların hem ölçümlenmesini hem de ekibinizin bu satış rakamlarını yakalamak için bazı çalışmalar yapmalarını sağlar.

Tabii ki satış kotaları belirlenirken gerçekçi yaklaşmak önemlidir. Çok yoğun ve gerçekliği olmayan kotalar çalışanların performansını olumsuz etkileyebilir.

Satış yönetimi yaparken, çalışanların bu kotların ne kadarını tutturabildiklerini takip etmelisiniz. Bu noktada yine gerçekçi limitler belirlemeniz da çalışanların çok fazla stres yapmaması için önemlidir. En alt limitinizin yüzde 60 olması gerekir. Bunun altındaki oranlar gerçekçi olmayacağı gibi performansın da düşük olmasına neden olur.

Satış kotalarıyla ilgili bir diğer detay ise eğer çalışanlarınız bu kotanın yüzde 90 ya da yüzde 100’unu düzenli bir şekilde tutturuyorlarsa, hedeflerinizi de büyütmeniz gerekir.

Ortalama sepet tutarı

Ortalama sepet tutarı, toplam satışınızın, kişi başına yapılan satın almaya bölünmesiyle ölçümlenir. Kişi başına ortalama sepet tutarınızı artırmanız, şirketinizin daha fazla satış yapmasını ve karlılığını artırmasını sağlar. Bu nedenle de ortalama satış rakamlarını inceleyerek, sitenizden alışveriş yapanların, kişi başına ne kadar harcadıklarını takip etmelisiniz.

Bu tutarın düşük olması durumunda, kullanıcılar daha az satın alma gerçekleştiriyordur. Bu nedenle de ortalama sepet tutarını artıracak çalışmalar yapmanız gerekir. Bu konu hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Ciro ve gelirlerin takibi

Satış yönetimi yaparken, ciro ve gelirlerinizin de takibini yapmanız gerekir. Belli bir dönem içerisindeki toplam cironuzu takip etmeli ve bu cironun, ne kadarlık bir satış sonrası elde edildiğini analiz etmelisiniz.

Nakit akışını da takip ederek, şirkete giren sıcak parayı ve şirketten çıkan parayı takip etmelisiniz. Nakit akış tablonuz, şirketinizin ne kadar karlı ne kadar zararda olduğunu da görmenizi sağlar.

Şirketten çıkan paranın fazla olması ve satışların bu masrafları karşılayamaması, şirketinizin zarar etmekte olduğunu gösterir. Bu nedenle de bu metriklerin takibi bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?

Hangi kanallar üzerinden satış kaçırdığınızı takip edin

E-ticaret sitenizde ya da yaptığınız reklam çalışmaları sonrasında tüketicilerin belli bir bölümü sitenizi ziyaret ederek, ürünleri incelese de bu ziyaretlerin tümü geri dönüşüm olarak gerçekleşmez. Tüketicilerin bir kısmı siteyi terk edecektir.

Satışın kaçtığı başka bir nokta ise daha reklam aşamasındayken de başlayabilir. Reklam içeriklerinizde erişim rakamlarının yüksek; ancak geri dönüşümlerin düşük olduğu durumlarda reklamlarınız da olması gereken performansı göstermiyordur. Bu nedenle de kontrol noktalarınızdan biri burada olmalı.

Toplayacak olursak; satış yönetimi yaparken, dijital ve offline reklam kanallarınızı iyi analiz ederek, tüketicilerin bu reklamlara nasıl tepki verdiklerini ve bu reklamların geri dönüşümlerini analiz ederek, satışı kaçırma ihtimalinizi minimuma düşürmeniz gerekir. Bunun için de reklam içeriklerinizi hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde hazırlayarak, doğru hedeflemeleri yaptığınızdan emin olmalısınız. Pazarlama ve Reklam Rehberleri kategorimizin altında reklam yönetimi ile ilgili birçok farklı rehbere ulaşabilirsiniz.

Reklamlar haricinde siteniz üzerinde de satış kaçırmanıza neden olan durumlar olabilir. Ürün sayfalarının yeterince iyi hazırlanmaması, site tasarımının kötü olması, navigasyonun zor olması, ödeme sayfalarının karışık olması gibi birçok sebep satış kaçırmanıza neden olabilir. Bu nedenle de kullanıcıların site üzerindeki davranışlarını inceleyerek bu sorunları takip edebilir ve bunları düzeltmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler

İlgili rehber: Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!