E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 04.01.2024
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri dönüşümleri artırmak için bu stratejileri genel olarak ele almak ve her bir dal için de ayrı ayrı çalışmaların yapılması gerekir.

Bu rehber serimizde de e-ticaret siteniz üzerindeki satışları artırmak için, reklam, pazarlama ve site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmaları derliyoruz. Bu çalışmalar üzerinde durmak geri dönüşümlerinize olumlu bir katkı sağlayacaktır.

Çapraz satış taktiklerinden yararlanın

Çapraz satış yöntemi her sektörde kullanılan ve doğru bir şekilde konumlandırıldığında satışları artıran bir yöntemdir. Çapraz satış taktikleri kullanıcıların ortalama sepet tutarlarını artırırken, site üzerinde daha fazla para harcamalarını sağlar.

Belli bir ürünü sepetine ekleyen kullanıcılara ya da belli ürünün sayfasında bu ürünle ilgili olabilecek aksesuar ya da ilgili ürünleri gösterebilirsiniz. Bir bundle olarak da bu ürünleri satabileceğiniz gibi isteğe yönelik de ziyaretçilere sunabilirsiniz.

İstenen tarihte kargo teslimat özelliği sunun

Online alışveriş yapan kullanıcılar kargo teslimatlarının hemen yapılmasını isteler. Bekleme süresini kısaltmak oldukça önemlidir. Ancak burada kullanıcılara sunabileceğinize ekstra bir değer de belli bir tarih ve saat aralığında kargo teslimatının yapılmasıdır. Bu özelliğin katacağı değer müşterinizi evde kargo bekleme derdinden kurtarır.

Kargo ve teslimat bilgileri konusunda detaylı bilgiler sunun

Kargo bilgilerini detaylı bir şekilde sunmanız da bir hayli önemlidir. Kargo ücretleri, hangi kargo firmasının kullanılacağı, kargonun ne zaman teslim edileceği gibi detaylar vermeniz, müşterinizin teslimat konularına hakim olmasını sağlar. Ücretsiz kargodan yararlanan kullanıcılara bunun bilgisini verebilir ya da X miktarda bir alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan yararlanabilecekleri bilgisini sunarak, onları farklı ürünler almaya da yönlendirebilirsiniz.

E-posta aboneliği için ekstra fırsatlar sunun

Kullanıcıları e-posta listelerinize abone yapmak, bu kişilere ilerleyen zamanlarda pazarlama çalışmaları yapmanızı kolaylaştırır. Ancak kullanıcılar gönüllü olarak e-ticaret firmalarının listelerine abone olmayı pek istemezler. Bu sebeple de onlara abone olma karşılığında indirim kuponu ya da belli bir fırsat sunabilirsiniz.

Ödeme sayfasında kayıt zorunluluğunu kaldırın

Kullanıcılar tek seferlik alışverişler yapıyor olabilirler. Öncelikle bir siteyi ve şirketi denemek isteyebilirler. Bu sebeple de ödeme işlemleri için kayıt zorunluluğunu ortadan kaldırmalısınız. Ödeme sayfalarında ziyaretçi girişi ile ödeme işlemlerinin yapılabilmesi abone olmak istemeyen kullanıcılara hitap etmenizi sağlar. Dilerseniz ziyaretçi girişinde kullanıcı bilgilerini alırken, kullanıcıdan izin alarak bu bilgiler doğrultusunda otomatik bir hesap açılıp açılmamasını sorarak, onlara bir alternatif sunabilirsiniz.

Marka bilinirliğinizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmanız, genel olarak satışlarınızı da artırmanıza yardımcı olur. Tüketicilerin markanız hakkında konuşmaları kulaktan kulağa pazarlama konusunda size yardımcı olur. Bunun yanı sıra sosyal kanıt ile de marka bilinirliğinizi artırmanız mümkündür. Genel pazarlama ve reklam çalışmalarınıza kulaktan kulağa pazarlama ve sosyal kanıt çalışmalarını da eklemeniz, marka bilinirliğinizin önemli bir şekilde artmasını sağlayacaktır. Bu konular hakkında detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Bir sonraki yazımıda e-ticarette satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak pazarlama, reklam ve tasarım ipuçlarına kaldığımız yerden devam edeceğiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler