E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm

18 Eylül 2017
Sinan Oypan

E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların kullanıcı ve alışveriş deneyimlerini geliştirmek geri dönüşümlerinize önemli bir katkı sağlar.

Bir önceki rehberimizde e-ticaret sitenizde satışları artıracak ipuçlarına giriş yapmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan önceki yazıyı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de serinin ikinci bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

Ürün açıklamalarını videolarla destekleyin

Ürün açıklamalarını videolarla desteklemek, ürünlerin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını sağlayacağı gibi, ürünlerinizi de daha iyi tanıtmanızı sağlar. Özellikle öne çıkan ve geri dönüşümü yüksek olan ürünlerinizi videolarla tanıtmanız, ziyaretçilerin ilgisini çeker.

Video içeriklerin daha fazla ilgi çekiyor olmasının yanı sıra görsel olarak da ürün hakkında daha fazla detayın öne çıkartılmasını sağlar. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra ürünün teknik özelliklerinin tanıtıldığı videolarla da ürün açıklamalarını destekleyerek site üzerinde ziyaretçilerin daha fazla vakit geçirmelerini sağlayabilir ve bu videolarla beraber ziyaretçilerin satın alma kararlarını değiştirebilirsiniz.

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Site tasarımının kullanıcı deneyimini geliştirecek şekilde hazırlanması, ziyaretçilerin site üzerinde daha iyi vakit geçirmelerini sağlarken, ürünleri de daha kolay bulmalarına yardımcı olur. Navigasyon kolaylığının yanı sıra, ürün açıklamaları, ödeme sayfaları gibi alanlarda yapılacak kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, ziyaretçilerin daha hızlı eyleme geçmelerine de yardımcı olur.

Müşterilerinizin sahip oldukları hakları açıkça belirtin

Müşterilerinizin sahip oldukları hakları onlara açıkça belirtmek, site üzerinde alışveriş yapacak kişilerin bilinçlenmelerine yardımcı olur. İnternetten alışverişlerde ne tür haklara sahip olduklarını ziyaretçilerinize açıklamanız gerekir. İade koşulları, ürünlerin garanti şartları, iade durumlarında geri ödeme işlemlerinin nasıl gerçekleştiğini, iade durumunda kargo ödemesinin kim tarafından yapıldığını açıkça belirtmeniz, kullanıcıların akıllarında soru işareti kalmamasına yardımcı olur.

Güvenli alışverişi vurgulayın

E-ticaret sitelerinde güvenli alışveriş oldukça önemli bir konudur ve site ziyaretçilerinizi bu konu hakkında bilgilendirmeniz gerekir. Kullanıcılar siteniz üzerinde güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmeliler ve sizin de sunduğunuz güvenlik uygulamalarını onlara anlatmanız gerekir.

Sitenizin tüm altyapısını HTTP’den HTTPS’e geçirmek, veri transferinin güvenliğini sağlar ve bu da site üzerinde ekstra güvenlik sağlar. Ödeme işlemlerinde 3D güvenlik gibi ek hizmetler sunmanız ve bunu ziyaretçilerinize anlatmanız da site üzerinde alışveriş yapanların kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlar.

Ürünlerin sağladıkları faydaları ve özellikleri öne çıkartın

Tüketicilerin ürünlerinize ilgi göstermeleri için onlara hangi faydaları sağladıkları belirtmeniz gerekir. Ürünlerininizin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, onlara ne gibi fayda sağlayacaklarını hem yaptığınız tanıtımlarda öne çıkartabilir hem de ürün açıklama sayfalarınızda bu faydalardan bahsedebilirsiniz. Ürünleriniz sağladıkları faydalarla öne çıkartmanız tüketicilerin ürünlere olan bakış açısını da olumlu bir şekilde etkiler.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Kullanıcı yorumları, tüketicilerin site üzerinde değer verdikleri önemli bir alandır. Gerçek kullanıcı yorumları, ürünler hakkında diğer ziyaretçilere fikir verir. Bu sebeple de kullanıcı yorumlarına site üzerinde yer vermeniz site ziyaretçilerinin fikirlerini değiştirmesini sağlar. Müşteri memnuniyetini artırarak, ürünler ve hizmetleriniz hakkında yorumlar almanız ve site üzerinde bunlara yer vermeniz, sosyal kanıt olarak da kullanılabilir ve bu da doğal olarak satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edecektir.

Hedeflemelerinizi iyi yapın

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapmanız ve doğru kişilere ulaşmanız oldukça önemlidir. Markanızın ulaşmayı hedef kitleleri belirlemeli, müşteri profillerinizi çıkartmalı ve reklam kampanyalarınızda bu hedeflere uygun olan seçimleri yaparak, reklamlarınızı bu şekilde oluşturmalısınız. Böylelikle doğrudan sizinle ilgili olan kişilere ulaşarak reklamınızı daha ilgili kişilere göstermiş olursunuz.

SEO çalışmalarına odaklanın

Site genelinde SEO çalışmaları yapmayı es geçmemeniz gerekir. SEO çalışmaları, organik aramalar sonucunda sitenizin daha üst sıralarda görünmesini sağlayarak, organik olarak sitenize ziyaretçi çekmenizi sağlar. SEO çalışmalarınızı ürün sayfalarınıza, içerik çalışmalarınıza ve sitenin geneline uygulamanız oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili doğru anahtar kelimeleri seçemeniz, sitenin altyapısını doğru bir SEO stratejisiyle oluşturmak, organik yollardan yeni hedef kitlelere ulaşmanız için için önemli bir rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan