fbpx

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm

18 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm

E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların kullanıcı ve alışveriş deneyimlerini geliştirmek geri dönüşümlerinize önemli bir katkı sağlar.

Bir önceki rehberimizde e-ticaret sitenizde satışları artıracak ipuçlarına giriş yapmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan önceki yazıyı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de serinin ikinci bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

Ürün açıklamalarını videolarla destekleyin

Ürün açıklamalarını videolarla desteklemek, ürünlerin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını sağlayacağı gibi, ürünlerinizi de daha iyi tanıtmanızı sağlar. Özellikle öne çıkan ve geri dönüşümü yüksek olan ürünlerinizi videolarla tanıtmanız, ziyaretçilerin ilgisini çeker.

Video içeriklerin daha fazla ilgi çekiyor olmasının yanı sıra görsel olarak da ürün hakkında daha fazla detayın öne çıkartılmasını sağlar. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra ürünün teknik özelliklerinin tanıtıldığı videolarla da ürün açıklamalarını destekleyerek site üzerinde ziyaretçilerin daha fazla vakit geçirmelerini sağlayabilir ve bu videolarla beraber ziyaretçilerin satın alma kararlarını değiştirebilirsiniz.

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Site tasarımının kullanıcı deneyimini geliştirecek şekilde hazırlanması, ziyaretçilerin site üzerinde daha iyi vakit geçirmelerini sağlarken, ürünleri de daha kolay bulmalarına yardımcı olur. Navigasyon kolaylığının yanı sıra, ürün açıklamaları, ödeme sayfaları gibi alanlarda yapılacak kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, ziyaretçilerin daha hızlı eyleme geçmelerine de yardımcı olur.

Müşterilerinizin sahip oldukları hakları açıkça belirtin

Müşterilerinizin sahip oldukları hakları onlara açıkça belirtmek, site üzerinde alışveriş yapacak kişilerin bilinçlenmelerine yardımcı olur. İnternetten alışverişlerde ne tür haklara sahip olduklarını ziyaretçilerinize açıklamanız gerekir. İade koşulları, ürünlerin garanti şartları, iade durumlarında geri ödeme işlemlerinin nasıl gerçekleştiğini, iade durumunda kargo ödemesinin kim tarafından yapıldığını açıkça belirtmeniz, kullanıcıların akıllarında soru işareti kalmamasına yardımcı olur.

Güvenli alışverişi vurgulayın

E-ticaret sitelerinde güvenli alışveriş oldukça önemli bir konudur ve site ziyaretçilerinizi bu konu hakkında bilgilendirmeniz gerekir. Kullanıcılar siteniz üzerinde güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmeliler ve sizin de sunduğunuz güvenlik uygulamalarını onlara anlatmanız gerekir.

Sitenizin tüm altyapısını HTTP’den HTTPS’e geçirmek, veri transferinin güvenliğini sağlar ve bu da site üzerinde ekstra güvenlik sağlar. Ödeme işlemlerinde 3D güvenlik gibi ek hizmetler sunmanız ve bunu ziyaretçilerinize anlatmanız da site üzerinde alışveriş yapanların kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlar.

Ürünlerin sağladıkları faydaları ve özellikleri öne çıkartın

Tüketicilerin ürünlerinize ilgi göstermeleri için onlara hangi faydaları sağladıkları belirtmeniz gerekir. Ürünlerininizin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, onlara ne gibi fayda sağlayacaklarını hem yaptığınız tanıtımlarda öne çıkartabilir hem de ürün açıklama sayfalarınızda bu faydalardan bahsedebilirsiniz. Ürünleriniz sağladıkları faydalarla öne çıkartmanız tüketicilerin ürünlere olan bakış açısını da olumlu bir şekilde etkiler.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Kullanıcı yorumları, tüketicilerin site üzerinde değer verdikleri önemli bir alandır. Gerçek kullanıcı yorumları, ürünler hakkında diğer ziyaretçilere fikir verir. Bu sebeple de kullanıcı yorumlarına site üzerinde yer vermeniz site ziyaretçilerinin fikirlerini değiştirmesini sağlar. Müşteri memnuniyetini artırarak, ürünler ve hizmetleriniz hakkında yorumlar almanız ve site üzerinde bunlara yer vermeniz, sosyal kanıt olarak da kullanılabilir ve bu da doğal olarak satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edecektir.

Hedeflemelerinizi iyi yapın

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapmanız ve doğru kişilere ulaşmanız oldukça önemlidir. Markanızın ulaşmayı hedef kitleleri belirlemeli, müşteri profillerinizi çıkartmalı ve reklam kampanyalarınızda bu hedeflere uygun olan seçimleri yaparak, reklamlarınızı bu şekilde oluşturmalısınız. Böylelikle doğrudan sizinle ilgili olan kişilere ulaşarak reklamınızı daha ilgili kişilere göstermiş olursunuz.

SEO çalışmalarına odaklanın

Site genelinde SEO çalışmaları yapmayı es geçmemeniz gerekir. SEO çalışmaları, organik aramalar sonucunda sitenizin daha üst sıralarda görünmesini sağlayarak, organik olarak sitenize ziyaretçi çekmenizi sağlar. SEO çalışmalarınızı ürün sayfalarınıza, içerik çalışmalarınıza ve sitenin geneline uygulamanız oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili doğru anahtar kelimeleri seçemeniz, sitenin altyapısını doğru bir SEO stratejisiyle oluşturmak, organik yollardan yeni hedef kitlelere ulaşmanız için için önemli bir rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan