E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm

18 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm

E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların kullanıcı ve alışveriş deneyimlerini geliştirmek geri dönüşümlerinize önemli bir katkı sağlar.

Bir önceki rehberimizde e-ticaret sitenizde satışları artıracak ipuçlarına giriş yapmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan önceki yazıyı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de serinin ikinci bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

Ürün açıklamalarını videolarla destekleyin

Ürün açıklamalarını videolarla desteklemek, ürünlerin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını sağlayacağı gibi, ürünlerinizi de daha iyi tanıtmanızı sağlar. Özellikle öne çıkan ve geri dönüşümü yüksek olan ürünlerinizi videolarla tanıtmanız, ziyaretçilerin ilgisini çeker.

Video içeriklerin daha fazla ilgi çekiyor olmasının yanı sıra görsel olarak da ürün hakkında daha fazla detayın öne çıkartılmasını sağlar. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra ürünün teknik özelliklerinin tanıtıldığı videolarla da ürün açıklamalarını destekleyerek site üzerinde ziyaretçilerin daha fazla vakit geçirmelerini sağlayabilir ve bu videolarla beraber ziyaretçilerin satın alma kararlarını değiştirebilirsiniz.

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Site tasarımının kullanıcı deneyimini geliştirecek şekilde hazırlanması, ziyaretçilerin site üzerinde daha iyi vakit geçirmelerini sağlarken, ürünleri de daha kolay bulmalarına yardımcı olur. Navigasyon kolaylığının yanı sıra, ürün açıklamaları, ödeme sayfaları gibi alanlarda yapılacak kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, ziyaretçilerin daha hızlı eyleme geçmelerine de yardımcı olur.

Müşterilerinizin sahip oldukları hakları açıkça belirtin

Müşterilerinizin sahip oldukları hakları onlara açıkça belirtmek, site üzerinde alışveriş yapacak kişilerin bilinçlenmelerine yardımcı olur. İnternetten alışverişlerde ne tür haklara sahip olduklarını ziyaretçilerinize açıklamanız gerekir. İade koşulları, ürünlerin garanti şartları, iade durumlarında geri ödeme işlemlerinin nasıl gerçekleştiğini, iade durumunda kargo ödemesinin kim tarafından yapıldığını açıkça belirtmeniz, kullanıcıların akıllarında soru işareti kalmamasına yardımcı olur.

Güvenli alışverişi vurgulayın

E-ticaret sitelerinde güvenli alışveriş oldukça önemli bir konudur ve site ziyaretçilerinizi bu konu hakkında bilgilendirmeniz gerekir. Kullanıcılar siteniz üzerinde güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmeliler ve sizin de sunduğunuz güvenlik uygulamalarını onlara anlatmanız gerekir.

Sitenizin tüm altyapısını HTTP’den HTTPS’e geçirmek, veri transferinin güvenliğini sağlar ve bu da site üzerinde ekstra güvenlik sağlar. Ödeme işlemlerinde 3D güvenlik gibi ek hizmetler sunmanız ve bunu ziyaretçilerinize anlatmanız da site üzerinde alışveriş yapanların kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlar.

Ürünlerin sağladıkları faydaları ve özellikleri öne çıkartın

Tüketicilerin ürünlerinize ilgi göstermeleri için onlara hangi faydaları sağladıkları belirtmeniz gerekir. Ürünlerininizin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, onlara ne gibi fayda sağlayacaklarını hem yaptığınız tanıtımlarda öne çıkartabilir hem de ürün açıklama sayfalarınızda bu faydalardan bahsedebilirsiniz. Ürünleriniz sağladıkları faydalarla öne çıkartmanız tüketicilerin ürünlere olan bakış açısını da olumlu bir şekilde etkiler.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Kullanıcı yorumları, tüketicilerin site üzerinde değer verdikleri önemli bir alandır. Gerçek kullanıcı yorumları, ürünler hakkında diğer ziyaretçilere fikir verir. Bu sebeple de kullanıcı yorumlarına site üzerinde yer vermeniz site ziyaretçilerinin fikirlerini değiştirmesini sağlar. Müşteri memnuniyetini artırarak, ürünler ve hizmetleriniz hakkında yorumlar almanız ve site üzerinde bunlara yer vermeniz, sosyal kanıt olarak da kullanılabilir ve bu da doğal olarak satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edecektir.

Hedeflemelerinizi iyi yapın

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapmanız ve doğru kişilere ulaşmanız oldukça önemlidir. Markanızın ulaşmayı hedef kitleleri belirlemeli, müşteri profillerinizi çıkartmalı ve reklam kampanyalarınızda bu hedeflere uygun olan seçimleri yaparak, reklamlarınızı bu şekilde oluşturmalısınız. Böylelikle doğrudan sizinle ilgili olan kişilere ulaşarak reklamınızı daha ilgili kişilere göstermiş olursunuz.

SEO çalışmalarına odaklanın

Site genelinde SEO çalışmaları yapmayı es geçmemeniz gerekir. SEO çalışmaları, organik aramalar sonucunda sitenizin daha üst sıralarda görünmesini sağlayarak, organik olarak sitenize ziyaretçi çekmenizi sağlar. SEO çalışmalarınızı ürün sayfalarınıza, içerik çalışmalarınıza ve sitenin geneline uygulamanız oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili doğru anahtar kelimeleri seçemeniz, sitenin altyapısını doğru bir SEO stratejisiyle oluşturmak, organik yollardan yeni hedef kitlelere ulaşmanız için için önemli bir rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
E-ticareti Ücretsiz Deneyin