E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm

18 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm

E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların kullanıcı ve alışveriş deneyimlerini geliştirmek geri dönüşümlerinize önemli bir katkı sağlar.

Bir önceki rehberimizde e-ticaret sitenizde satışları artıracak ipuçlarına giriş yapmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan önceki yazıyı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde de serinin ikinci bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

Ürün açıklamalarını videolarla destekleyin

Ürün açıklamalarını videolarla desteklemek, ürünlerin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını sağlayacağı gibi, ürünlerinizi de daha iyi tanıtmanızı sağlar. Özellikle öne çıkan ve geri dönüşümü yüksek olan ürünlerinizi videolarla tanıtmanız, ziyaretçilerin ilgisini çeker.

Video içeriklerin daha fazla ilgi çekiyor olmasının yanı sıra görsel olarak da ürün hakkında daha fazla detayın öne çıkartılmasını sağlar. Ürün tanıtım videolarının yanı sıra ürünün teknik özelliklerinin tanıtıldığı videolarla da ürün açıklamalarını destekleyerek site üzerinde ziyaretçilerin daha fazla vakit geçirmelerini sağlayabilir ve bu videolarla beraber ziyaretçilerin satın alma kararlarını değiştirebilirsiniz.

Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirin

Site tasarımının kullanıcı deneyimini geliştirecek şekilde hazırlanması, ziyaretçilerin site üzerinde daha iyi vakit geçirmelerini sağlarken, ürünleri de daha kolay bulmalarına yardımcı olur. Navigasyon kolaylığının yanı sıra, ürün açıklamaları, ödeme sayfaları gibi alanlarda yapılacak kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, ziyaretçilerin daha hızlı eyleme geçmelerine de yardımcı olur.

Müşterilerinizin sahip oldukları hakları açıkça belirtin

Müşterilerinizin sahip oldukları hakları onlara açıkça belirtmek, site üzerinde alışveriş yapacak kişilerin bilinçlenmelerine yardımcı olur. İnternetten alışverişlerde ne tür haklara sahip olduklarını ziyaretçilerinize açıklamanız gerekir. İade koşulları, ürünlerin garanti şartları, iade durumlarında geri ödeme işlemlerinin nasıl gerçekleştiğini, iade durumunda kargo ödemesinin kim tarafından yapıldığını açıkça belirtmeniz, kullanıcıların akıllarında soru işareti kalmamasına yardımcı olur.

Güvenli alışverişi vurgulayın

E-ticaret sitelerinde güvenli alışveriş oldukça önemli bir konudur ve site ziyaretçilerinizi bu konu hakkında bilgilendirmeniz gerekir. Kullanıcılar siteniz üzerinde güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmeliler ve sizin de sunduğunuz güvenlik uygulamalarını onlara anlatmanız gerekir.

Sitenizin tüm altyapısını HTTP’den HTTPS’e geçirmek, veri transferinin güvenliğini sağlar ve bu da site üzerinde ekstra güvenlik sağlar. Ödeme işlemlerinde 3D güvenlik gibi ek hizmetler sunmanız ve bunu ziyaretçilerinize anlatmanız da site üzerinde alışveriş yapanların kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlar.

Ürünlerin sağladıkları faydaları ve özellikleri öne çıkartın

Tüketicilerin ürünlerinize ilgi göstermeleri için onlara hangi faydaları sağladıkları belirtmeniz gerekir. Ürünlerininizin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, onlara ne gibi fayda sağlayacaklarını hem yaptığınız tanıtımlarda öne çıkartabilir hem de ürün açıklama sayfalarınızda bu faydalardan bahsedebilirsiniz. Ürünleriniz sağladıkları faydalarla öne çıkartmanız tüketicilerin ürünlere olan bakış açısını da olumlu bir şekilde etkiler.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Kullanıcı yorumları, tüketicilerin site üzerinde değer verdikleri önemli bir alandır. Gerçek kullanıcı yorumları, ürünler hakkında diğer ziyaretçilere fikir verir. Bu sebeple de kullanıcı yorumlarına site üzerinde yer vermeniz site ziyaretçilerinin fikirlerini değiştirmesini sağlar. Müşteri memnuniyetini artırarak, ürünler ve hizmetleriniz hakkında yorumlar almanız ve site üzerinde bunlara yer vermeniz, sosyal kanıt olarak da kullanılabilir ve bu da doğal olarak satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edecektir.

Hedeflemelerinizi iyi yapın

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda doğru hedeflemeleri yapmanız ve doğru kişilere ulaşmanız oldukça önemlidir. Markanızın ulaşmayı hedef kitleleri belirlemeli, müşteri profillerinizi çıkartmalı ve reklam kampanyalarınızda bu hedeflere uygun olan seçimleri yaparak, reklamlarınızı bu şekilde oluşturmalısınız. Böylelikle doğrudan sizinle ilgili olan kişilere ulaşarak reklamınızı daha ilgili kişilere göstermiş olursunuz.

SEO çalışmalarına odaklanın

Site genelinde SEO çalışmaları yapmayı es geçmemeniz gerekir. SEO çalışmaları, organik aramalar sonucunda sitenizin daha üst sıralarda görünmesini sağlayarak, organik olarak sitenize ziyaretçi çekmenizi sağlar. SEO çalışmalarınızı ürün sayfalarınıza, içerik çalışmalarınıza ve sitenin geneline uygulamanız oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili doğru anahtar kelimeleri seçemeniz, sitenin altyapısını doğru bir SEO stratejisiyle oluşturmak, organik yollardan yeni hedef kitlelere ulaşmanız için için önemli bir rol oynar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın