fbpx

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

15 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri dönüşümleri artırmak için bu stratejileri genel olarak ele almak ve her bir dal için de ayrı ayrı çalışmaların yapılması gerekir.

Bu rehber serimizde de e-ticaret siteniz üzerindeki satışları artırmak için, reklam, pazarlama ve site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmaları derliyoruz. Bu çalışmalar üzerinde durmak geri dönüşümlerinize olumlu bir katkı sağlayacaktır.

Çapraz satış taktiklerinden yararlanın

Çapraz satış yöntemi her sektörde kullanılan ve doğru bir şekilde konumlandırıldığında satışları artıran bir yöntemdir. Çapraz satış taktikleri kullanıcıların ortalama sepet tutarlarını artırırken, site üzerinde daha fazla para harcamalarını sağlar.

Belli bir ürünü sepetine ekleyen kullanıcılara ya da belli ürünün sayfasında bu ürünle ilgili olabilecek aksesuar ya da ilgili ürünleri gösterebilirsiniz. Bir bundle olarak da bu ürünleri satabileceğiniz gibi isteğe yönelik de ziyaretçilere sunabilirsiniz.

İstenen tarihte kargo teslimat özelliği sunun

Online alışveriş yapan kullanıcılar kargo teslimatlarının hemen yapılmasını isteler. Bekleme süresini kısaltmak oldukça önemlidir. Ancak burada kullanıcılara sunabileceğinize ekstra bir değer de belli bir tarih ve saat aralığında kargo teslimatının yapılmasıdır. Bu özelliğin katacağı değer müşterinizi evde kargo bekleme derdinden kurtarır.

Kargo ve teslimat bilgileri konusunda detaylı bilgiler sunun

Kargo bilgilerini detaylı bir şekilde sunmanız da bir hayli önemlidir. Kargo ücretleri, hangi kargo firmasının kullanılacağı, kargonun ne zaman teslim edileceği gibi detaylar vermeniz, müşterinizin teslimat konularına hakim olmasını sağlar. Ücretsiz kargodan yararlanan kullanıcılara bunun bilgisini verebilir ya da X miktarda bir alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan yararlanabilecekleri bilgisini sunarak, onları farklı ürünler almaya da yönlendirebilirsiniz.

E-posta aboneliği için ekstra fırsatlar sunun

Kullanıcıları e-posta listelerinize abone yapmak, bu kişilere ilerleyen zamanlarda pazarlama çalışmaları yapmanızı kolaylaştırır. Ancak kullanıcılar gönüllü olarak e-ticaret firmalarının listelerine abone olmayı pek istemezler. Bu sebeple de onlara abone olma karşılığında indirim kuponu ya da belli bir fırsat sunabilirsiniz.

Ödeme sayfasında kayıt zorunluluğunu kaldırın

Kullanıcılar tek seferlik alışverişler yapıyor olabilirler. Öncelikle bir siteyi ve şirketi denemek isteyebilirler. Bu sebeple de ödeme işlemleri için kayıt zorunluluğunu ortadan kaldırmalısınız. Ödeme sayfalarında ziyaretçi girişi ile ödeme işlemlerinin yapılabilmesi abone olmak istemeyen kullanıcılara hitap etmenizi sağlar. Dilerseniz ziyaretçi girişinde kullanıcı bilgilerini alırken, kullanıcıdan izin alarak bu bilgiler doğrultusunda otomatik bir hesap açılıp açılmamasını sorarak, onlara bir alternatif sunabilirsiniz.

Marka bilinirliğinizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmanız, genel olarak satışlarınızı da artırmanıza yardımcı olur. Tüketicilerin markanız hakkında konuşmaları kulaktan kulağa pazarlama konusunda size yardımcı olur. Bunun yanı sıra sosyal kanıt ile de marka bilinirliğinizi artırmanız mümkündür. Genel pazarlama ve reklam çalışmalarınıza kulaktan kulağa pazarlama ve sosyal kanıt çalışmalarını da eklemeniz, marka bilinirliğinizin önemli bir şekilde artmasını sağlayacaktır. Bu konular hakkında detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Bir sonraki yazımıda e-ticarette satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak pazarlama, reklam ve tasarım ipuçlarına kaldığımız yerden devam edeceğiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers