E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

15 Eylül 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri dönüşümleri artırmak için bu stratejileri genel olarak ele almak ve her bir dal için de ayrı ayrı çalışmaların yapılması gerekir.

Bu rehber serimizde de e-ticaret siteniz üzerindeki satışları artırmak için, reklam, pazarlama ve site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmaları derliyoruz. Bu çalışmalar üzerinde durmak geri dönüşümlerinize olumlu bir katkı sağlayacaktır.

Çapraz satış taktiklerinden yararlanın

Çapraz satış yöntemi her sektörde kullanılan ve doğru bir şekilde konumlandırıldığında satışları artıran bir yöntemdir. Çapraz satış taktikleri kullanıcıların ortalama sepet tutarlarını artırırken, site üzerinde daha fazla para harcamalarını sağlar.

Belli bir ürünü sepetine ekleyen kullanıcılara ya da belli ürünün sayfasında bu ürünle ilgili olabilecek aksesuar ya da ilgili ürünleri gösterebilirsiniz. Bir bundle olarak da bu ürünleri satabileceğiniz gibi isteğe yönelik de ziyaretçilere sunabilirsiniz.

İstenen tarihte kargo teslimat özelliği sunun

Online alışveriş yapan kullanıcılar kargo teslimatlarının hemen yapılmasını isteler. Bekleme süresini kısaltmak oldukça önemlidir. Ancak burada kullanıcılara sunabileceğinize ekstra bir değer de belli bir tarih ve saat aralığında kargo teslimatının yapılmasıdır. Bu özelliğin katacağı değer müşterinizi evde kargo bekleme derdinden kurtarır.

Kargo ve teslimat bilgileri konusunda detaylı bilgiler sunun

Kargo bilgilerini detaylı bir şekilde sunmanız da bir hayli önemlidir. Kargo ücretleri, hangi kargo firmasının kullanılacağı, kargonun ne zaman teslim edileceği gibi detaylar vermeniz, müşterinizin teslimat konularına hakim olmasını sağlar. Ücretsiz kargodan yararlanan kullanıcılara bunun bilgisini verebilir ya da X miktarda bir alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan yararlanabilecekleri bilgisini sunarak, onları farklı ürünler almaya da yönlendirebilirsiniz.

E-posta aboneliği için ekstra fırsatlar sunun

Kullanıcıları e-posta listelerinize abone yapmak, bu kişilere ilerleyen zamanlarda pazarlama çalışmaları yapmanızı kolaylaştırır. Ancak kullanıcılar gönüllü olarak e-ticaret firmalarının listelerine abone olmayı pek istemezler. Bu sebeple de onlara abone olma karşılığında indirim kuponu ya da belli bir fırsat sunabilirsiniz.

Ödeme sayfasında kayıt zorunluluğunu kaldırın

Kullanıcılar tek seferlik alışverişler yapıyor olabilirler. Öncelikle bir siteyi ve şirketi denemek isteyebilirler. Bu sebeple de ödeme işlemleri için kayıt zorunluluğunu ortadan kaldırmalısınız. Ödeme sayfalarında ziyaretçi girişi ile ödeme işlemlerinin yapılabilmesi abone olmak istemeyen kullanıcılara hitap etmenizi sağlar. Dilerseniz ziyaretçi girişinde kullanıcı bilgilerini alırken, kullanıcıdan izin alarak bu bilgiler doğrultusunda otomatik bir hesap açılıp açılmamasını sorarak, onlara bir alternatif sunabilirsiniz.

Marka bilinirliğinizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmanız, genel olarak satışlarınızı da artırmanıza yardımcı olur. Tüketicilerin markanız hakkında konuşmaları kulaktan kulağa pazarlama konusunda size yardımcı olur. Bunun yanı sıra sosyal kanıt ile de marka bilinirliğinizi artırmanız mümkündür. Genel pazarlama ve reklam çalışmalarınıza kulaktan kulağa pazarlama ve sosyal kanıt çalışmalarını da eklemeniz, marka bilinirliğinizin önemli bir şekilde artmasını sağlayacaktır. Bu konular hakkında detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Bir sonraki yazımıda e-ticarette satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak pazarlama, reklam ve tasarım ipuçlarına kaldığımız yerden devam edeceğiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan