E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

15 Eylül 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri dönüşümleri artırmak için bu stratejileri genel olarak ele almak ve her bir dal için de ayrı ayrı çalışmaların yapılması gerekir.

Bu rehber serimizde de e-ticaret siteniz üzerindeki satışları artırmak için, reklam, pazarlama ve site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmaları derliyoruz. Bu çalışmalar üzerinde durmak geri dönüşümlerinize olumlu bir katkı sağlayacaktır.

Çapraz satış taktiklerinden yararlanın

Çapraz satış yöntemi her sektörde kullanılan ve doğru bir şekilde konumlandırıldığında satışları artıran bir yöntemdir. Çapraz satış taktikleri kullanıcıların ortalama sepet tutarlarını artırırken, site üzerinde daha fazla para harcamalarını sağlar.

Belli bir ürünü sepetine ekleyen kullanıcılara ya da belli ürünün sayfasında bu ürünle ilgili olabilecek aksesuar ya da ilgili ürünleri gösterebilirsiniz. Bir bundle olarak da bu ürünleri satabileceğiniz gibi isteğe yönelik de ziyaretçilere sunabilirsiniz.

İstenen tarihte kargo teslimat özelliği sunun

Online alışveriş yapan kullanıcılar kargo teslimatlarının hemen yapılmasını isteler. Bekleme süresini kısaltmak oldukça önemlidir. Ancak burada kullanıcılara sunabileceğinize ekstra bir değer de belli bir tarih ve saat aralığında kargo teslimatının yapılmasıdır. Bu özelliğin katacağı değer müşterinizi evde kargo bekleme derdinden kurtarır.

Kargo ve teslimat bilgileri konusunda detaylı bilgiler sunun

Kargo bilgilerini detaylı bir şekilde sunmanız da bir hayli önemlidir. Kargo ücretleri, hangi kargo firmasının kullanılacağı, kargonun ne zaman teslim edileceği gibi detaylar vermeniz, müşterinizin teslimat konularına hakim olmasını sağlar. Ücretsiz kargodan yararlanan kullanıcılara bunun bilgisini verebilir ya da X miktarda bir alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan yararlanabilecekleri bilgisini sunarak, onları farklı ürünler almaya da yönlendirebilirsiniz.

E-posta aboneliği için ekstra fırsatlar sunun

Kullanıcıları e-posta listelerinize abone yapmak, bu kişilere ilerleyen zamanlarda pazarlama çalışmaları yapmanızı kolaylaştırır. Ancak kullanıcılar gönüllü olarak e-ticaret firmalarının listelerine abone olmayı pek istemezler. Bu sebeple de onlara abone olma karşılığında indirim kuponu ya da belli bir fırsat sunabilirsiniz.

Ödeme sayfasında kayıt zorunluluğunu kaldırın

Kullanıcılar tek seferlik alışverişler yapıyor olabilirler. Öncelikle bir siteyi ve şirketi denemek isteyebilirler. Bu sebeple de ödeme işlemleri için kayıt zorunluluğunu ortadan kaldırmalısınız. Ödeme sayfalarında ziyaretçi girişi ile ödeme işlemlerinin yapılabilmesi abone olmak istemeyen kullanıcılara hitap etmenizi sağlar. Dilerseniz ziyaretçi girişinde kullanıcı bilgilerini alırken, kullanıcıdan izin alarak bu bilgiler doğrultusunda otomatik bir hesap açılıp açılmamasını sorarak, onlara bir alternatif sunabilirsiniz.

Marka bilinirliğinizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmanız, genel olarak satışlarınızı da artırmanıza yardımcı olur. Tüketicilerin markanız hakkında konuşmaları kulaktan kulağa pazarlama konusunda size yardımcı olur. Bunun yanı sıra sosyal kanıt ile de marka bilinirliğinizi artırmanız mümkündür. Genel pazarlama ve reklam çalışmalarınıza kulaktan kulağa pazarlama ve sosyal kanıt çalışmalarını da eklemeniz, marka bilinirliğinizin önemli bir şekilde artmasını sağlayacaktır. Bu konular hakkında detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Bir sonraki yazımıda e-ticarette satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak pazarlama, reklam ve tasarım ipuçlarına kaldığımız yerden devam edeceğiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan