E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

15 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm

E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri dönüşümleri artırmak için bu stratejileri genel olarak ele almak ve her bir dal için de ayrı ayrı çalışmaların yapılması gerekir.

Bu rehber serimizde de e-ticaret siteniz üzerindeki satışları artırmak için, reklam, pazarlama ve site üzerinde yapabileceğiniz bir takım çalışmaları derliyoruz. Bu çalışmalar üzerinde durmak geri dönüşümlerinize olumlu bir katkı sağlayacaktır.

Çapraz satış taktiklerinden yararlanın

Çapraz satış yöntemi her sektörde kullanılan ve doğru bir şekilde konumlandırıldığında satışları artıran bir yöntemdir. Çapraz satış taktikleri kullanıcıların ortalama sepet tutarlarını artırırken, site üzerinde daha fazla para harcamalarını sağlar.

Belli bir ürünü sepetine ekleyen kullanıcılara ya da belli ürünün sayfasında bu ürünle ilgili olabilecek aksesuar ya da ilgili ürünleri gösterebilirsiniz. Bir bundle olarak da bu ürünleri satabileceğiniz gibi isteğe yönelik de ziyaretçilere sunabilirsiniz.

İstenen tarihte kargo teslimat özelliği sunun

Online alışveriş yapan kullanıcılar kargo teslimatlarının hemen yapılmasını isteler. Bekleme süresini kısaltmak oldukça önemlidir. Ancak burada kullanıcılara sunabileceğinize ekstra bir değer de belli bir tarih ve saat aralığında kargo teslimatının yapılmasıdır. Bu özelliğin katacağı değer müşterinizi evde kargo bekleme derdinden kurtarır.

Kargo ve teslimat bilgileri konusunda detaylı bilgiler sunun

Kargo bilgilerini detaylı bir şekilde sunmanız da bir hayli önemlidir. Kargo ücretleri, hangi kargo firmasının kullanılacağı, kargonun ne zaman teslim edileceği gibi detaylar vermeniz, müşterinizin teslimat konularına hakim olmasını sağlar. Ücretsiz kargodan yararlanan kullanıcılara bunun bilgisini verebilir ya da X miktarda bir alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan yararlanabilecekleri bilgisini sunarak, onları farklı ürünler almaya da yönlendirebilirsiniz.

E-posta aboneliği için ekstra fırsatlar sunun

Kullanıcıları e-posta listelerinize abone yapmak, bu kişilere ilerleyen zamanlarda pazarlama çalışmaları yapmanızı kolaylaştırır. Ancak kullanıcılar gönüllü olarak e-ticaret firmalarının listelerine abone olmayı pek istemezler. Bu sebeple de onlara abone olma karşılığında indirim kuponu ya da belli bir fırsat sunabilirsiniz.

Ödeme sayfasında kayıt zorunluluğunu kaldırın

Kullanıcılar tek seferlik alışverişler yapıyor olabilirler. Öncelikle bir siteyi ve şirketi denemek isteyebilirler. Bu sebeple de ödeme işlemleri için kayıt zorunluluğunu ortadan kaldırmalısınız. Ödeme sayfalarında ziyaretçi girişi ile ödeme işlemlerinin yapılabilmesi abone olmak istemeyen kullanıcılara hitap etmenizi sağlar. Dilerseniz ziyaretçi girişinde kullanıcı bilgilerini alırken, kullanıcıdan izin alarak bu bilgiler doğrultusunda otomatik bir hesap açılıp açılmamasını sorarak, onlara bir alternatif sunabilirsiniz.

Marka bilinirliğinizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmanız, genel olarak satışlarınızı da artırmanıza yardımcı olur. Tüketicilerin markanız hakkında konuşmaları kulaktan kulağa pazarlama konusunda size yardımcı olur. Bunun yanı sıra sosyal kanıt ile de marka bilinirliğinizi artırmanız mümkündür. Genel pazarlama ve reklam çalışmalarınıza kulaktan kulağa pazarlama ve sosyal kanıt çalışmalarını da eklemeniz, marka bilinirliğinizin önemli bir şekilde artmasını sağlayacaktır. Bu konular hakkında detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Bir sonraki yazımıda e-ticarette satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak pazarlama, reklam ve tasarım ipuçlarına kaldığımız yerden devam edeceğiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın