Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri

18 Aralık 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde tutmak ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için oldukça önemli. Özellikle yeni yılda firmasını büyüterek satış hacmini artırmak isteyen girişimcilerin bu tür satış teknikleri kullanmaları gerekir.

Girişimciler için satış artırma teknikleri

E-ticaret sitenizde kişiselleştirmeden yararlanın

Günümüzde tüketiciler e-ticaret firmalarından, kendilerine daha özel teklifler sunmalarını ve onların ilgisini çekebilecek ürünleri göstermelerini bekliyor. Bu sebeple de e-ticarette kişiselleştirme satışları artırmada önemli bir rol oynuyor. E-posta pazarlamada, web site üzerinde ya da retargeting reklamlarda daha kişiselleştirilmiş mesajlar ve ürünler sunmak 2020’de satışlarınızı artırmanızı sağlayacaktır.

Satış öncesi ve sonrası müşteri hizmetleri kalitenizi artırın

E-ticarette öne çıkmak ve rakiplerden farklılaşmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de müşteri hizmetlerinizin kalitesini artırmaktır. Destek hizmetlerinizi iyileştirmeniz ve hem satış öncesi hem de sonrasında müşterilerinize kusursuz bir destek sağlayarak, onları memnun etmeniz müşteri memnuniyetini artırarak sadık müşteriler edinmenizi sağlar. E-ticarette uzun vadede başarılı olmak ve satışlarınızı artırmak için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaç duyarsınız.

Ürün ve reklam başlıklarınızı özenle hazırlayın

Ürünlerinizin ilgi çekici olmasını sağlamanız kullanıcıların dikkatini çekmeniz de önemli bir rol oynar. Bununla beraber ürün sayfa başlıklarınızı arama motorlarına uyumlu şekilde hazırlamanız da organik olarak web sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Bu sebeple de ürün sayfalarınızdaki ana başlıklarınızı özenle hazırlamanız ve SEO çalışmaları ile desteklemeniz gerekir.

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarınızın da daha fazla dikkat çekmesi için başlık kullanımlarınız oldukça önemlidir. Verdiğiniz mesaj, eyleme çağrı mesajlarınız, kampanya açıklama metinleriniz, bu reklamların geri dönüşümlerini etkileyen faktörler arasındadır. Bu sebeple de başlık kullanımlarınıza önem vermeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Satışları artıracak Facebook reklamları için başlık yazma ipuçları

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sosyal kanıttan yararlanın

Sosyal kanıt da satış artırma teknikleri arasında yer almakta. Tüketiciler internet üzerinde ürün araştırması yaparken, başka tüketicilerin ürünler ve firmalarla ilgili yaptıkları yorumları incelerler. Tüketici yorumları geri dönüşümlere önemli şekilde etki ettiği için e-ticaret sitenizde ve pazarlama kanallarınızda sosyal kanıt ögeleri taşıyan içerik paylaşımları yapmanız, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Web sitenizin navigasyonunu kolaylaştırın

Kullanıcı deneyimini artırmak ve tüketicileri web sitenizde daha fazla tutmanız da geri dönüşüm oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Site navigasyonunuz, ziyaretçilerin sitenizi daha rahat gezmelerini ve aradıkları ürünleri daha kolay bulmalarını sağlar. Bu sebeple de sade ve anlaşılır; kolay bir navigasyon ve kategorizasyon sistemi kurmanız, tüketicilerin sitenizdeki ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlar.

Ana sayfanızı sadeleştirin ve sitenizde sade bir tasarım kullanın

Satış artırma teknikleri sadece pazarlama ve fiyat stratejileri odağında değildir. Kullanıcı deneyimini geliştirmek de satışları artırmada önemli bir rol oynar. Web site tasarımınız da bu noktada ilk sırayı alan unsurlardan biri. Sade ve kolay anlaşılır bir web sitesi tasarımı yapmanız, kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlayacaktır. Ana sayfa üzerinde gereksiz ögelere yer vermemek, kolay anlaşılır metinler ve kategori sistemi kullanarak, görsel ögelerle kullanıcılara mesajlarınızı iletmeniz, ziyaretçileri sitede daha fazla tutmanızı sağlar.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Retargeting reklamları kullanın

Retargeting reklamlar, satış artırma teknikleri arasında mutlaka kullanmanız gerekenler arasında yer almakta. Sitenizi ziyaret eden, ürünleri inceleyen, bir reklam ile sitenize gelen ancak herhangi bir sebepten dolayı sitenizi terk eden kullanıcılara yönelik, hedeflemeleri retargeting reklamları göstermeniz, bu kullanıcıları sitenize tekrar çekmenizi sağlayacaktır.

Sosyal ağlar da ya da diğer dijital platformlar üzerinde bu retargeting reklamları kullanabilirsiniz. Bu reklam çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm alabilmek için, retargeting çalışmalarında kişisel mesajlara yer vermek, doğru ürünleri önermek veya kupon kodu ya da indirimler sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Upsell, çapraz satış teknikleri ve bundle (paket) stratejilerini kullanın

Web sitenizdeki ürün sayfalarında, çapraz satış yapmak için ürünle ilgili olabilecek diğer ürünleri de göstermeniz, kullanıcıların bu ürünleri de sepetlerine eklemelerini sağlayabilir. Örneğin, fotoğraf makinesi ürün sayfasında, ilgili ürünlerde hafıza kartları gösterebilir; akıllı telefon sayfasında ürünle uyumlu telefon kılıflarını göstererek, çapraz satış tekniklerini uygulayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra satış öncesi müşteri desteği sürecinde kullanıcılar sordukları ürünlerin bir üst modelini önererek, Upsell yapabilir ya da yine ürün sayfalarında ilgili ürünlerin üst modellerini göstererek de bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Bundle (paket) ürünlerde de birbiriyle ilgili olan ürünleri bir paket haline getirerek, bu ürün paketini daha uygun bir fiyata satmayı deneyebilirsiniz. Örneğin akıllı telefon, kılıf ve şarj aleti üçlüsüyüle bir paket hazırlayabilir ve toplam fiyatı indirimli olarak sunarak, kullanıcıları bu paketi almaya yönlendirebilirsiniz. Bu tür paket çalışmaları sepet ortalamasını artırmanıza da yardımcı olur.

Satış artırma teknikleri ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz olarak yapılabilecek satış artırma teknikleri nelerdir?

Satışlarınızı artırmak için pazarlama ve diğer çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız daha verimli bir şekilde işinizi büyütmenizi sağlar; ancak ücretsiz olarak da yapabileceğiniz çalışmalar bulunur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için blog yazıları hazırlayabilir, sosyal ağlar üzerinde organik olarak etkileşimlerinizi artıracak çalışmalar yapabilir, video içerikler hazırlayarak geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilir, SEO çalışmaları ile web sitenizin sayfa değerini artırarak organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

İlgili rehber: Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi

Düşük bütçeli dijital pazarlama çalışmaları nelerdir?

Dijital pazarlama çalışmaları ile satışlarınızı artırmak istediğinizde, kullanabileceğiniz düşük bütçeli yöntemler de bulunuyor. Sosyal ağlarda bir komünite oluştmak, bu mecralarda aktif bir şekilde paylaşımlar yaparak etkileşimlerinizi artırmak, ilgi ve dikkat çekici içerik üretimleri yapmak, çekiliş ve yarışmalarla marka bilinirliği artırmak ve sosyal ağlar üzerinde düşük bütçeli reklamlarla trafik ve talep yaratmak bu çalışmalara örnek olarak gösterilebilir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Instagram’da satış yapmak için neler yapmak gerekir?

Instagram üzerinde de satış artırma teknikleri kullanarak tüketicilere ulaşabilir ve satış yapabilirsiniz. Merak uyandıran fotoğraflar kullanmak, ürünleri belli konseptler içerisinde göstermek, Instagram zaman tüneli ve hikaye reklamlarını kullanmak, Influencer pazarlama çalışmaları yapmak ve yarışmalar yapmak, Instagram üzerinde satışlarınızı artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

İdeaSoft müşterileri InstaShop uygulaması ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri doğrudan Instagram hesapları üzerinde sergileyebilmekte ve takipçilerini satışa yönlendirebilmekteler. Bu sayfadan InstaShop uygulaması hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan