Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri

18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri

E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde tutmak ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için oldukça önemli. Özellikle yeni yılda firmasını büyüterek satış hacmini artırmak isteyen girişimcilerin bu tür satış teknikleri kullanmaları gerekir.

Girişimciler için satış artırma teknikleri

E-ticaret sitenizde kişiselleştirmeden yararlanın

Günümüzde tüketiciler e-ticaret firmalarından, kendilerine daha özel teklifler sunmalarını ve onların ilgisini çekebilecek ürünleri göstermelerini bekliyor. Bu sebeple de e-ticarette kişiselleştirme satışları artırmada önemli bir rol oynuyor. E-posta pazarlamada, web site üzerinde ya da retargeting reklamlarda daha kişiselleştirilmiş mesajlar ve ürünler sunmak 2020’de satışlarınızı artırmanızı sağlayacaktır.

Satış öncesi ve sonrası müşteri hizmetleri kalitenizi artırın

E-ticarette öne çıkmak ve rakiplerden farklılaşmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de müşteri hizmetlerinizin kalitesini artırmaktır. Destek hizmetlerinizi iyileştirmeniz ve hem satış öncesi hem de sonrasında müşterilerinize kusursuz bir destek sağlayarak, onları memnun etmeniz müşteri memnuniyetini artırarak sadık müşteriler edinmenizi sağlar. E-ticarette uzun vadede başarılı olmak ve satışlarınızı artırmak için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaç duyarsınız.

Ürün ve reklam başlıklarınızı özenle hazırlayın

Ürünlerinizin ilgi çekici olmasını sağlamanız kullanıcıların dikkatini çekmeniz de önemli bir rol oynar. Bununla beraber ürün sayfa başlıklarınızı arama motorlarına uyumlu şekilde hazırlamanız da organik olarak web sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Bu sebeple de ürün sayfalarınızdaki ana başlıklarınızı özenle hazırlamanız ve SEO çalışmaları ile desteklemeniz gerekir.

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarınızın da daha fazla dikkat çekmesi için başlık kullanımlarınız oldukça önemlidir. Verdiğiniz mesaj, eyleme çağrı mesajlarınız, kampanya açıklama metinleriniz, bu reklamların geri dönüşümlerini etkileyen faktörler arasındadır. Bu sebeple de başlık kullanımlarınıza önem vermeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Satışları artıracak Facebook reklamları için başlık yazma ipuçları

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sosyal kanıttan yararlanın

Sosyal kanıt da satış artırma teknikleri arasında yer almakta. Tüketiciler internet üzerinde ürün araştırması yaparken, başka tüketicilerin ürünler ve firmalarla ilgili yaptıkları yorumları incelerler. Tüketici yorumları geri dönüşümlere önemli şekilde etki ettiği için e-ticaret sitenizde ve pazarlama kanallarınızda sosyal kanıt ögeleri taşıyan içerik paylaşımları yapmanız, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Web sitenizin navigasyonunu kolaylaştırın

Kullanıcı deneyimini artırmak ve tüketicileri web sitenizde daha fazla tutmanız da geri dönüşüm oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Site navigasyonunuz, ziyaretçilerin sitenizi daha rahat gezmelerini ve aradıkları ürünleri daha kolay bulmalarını sağlar. Bu sebeple de sade ve anlaşılır; kolay bir navigasyon ve kategorizasyon sistemi kurmanız, tüketicilerin sitenizdeki ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlar.

Ana sayfanızı sadeleştirin ve sitenizde sade bir tasarım kullanın

Satış artırma teknikleri sadece pazarlama ve fiyat stratejileri odağında değildir. Kullanıcı deneyimini geliştirmek de satışları artırmada önemli bir rol oynar. Web site tasarımınız da bu noktada ilk sırayı alan unsurlardan biri. Sade ve kolay anlaşılır bir web sitesi tasarımı yapmanız, kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlayacaktır. Ana sayfa üzerinde gereksiz ögelere yer vermemek, kolay anlaşılır metinler ve kategori sistemi kullanarak, görsel ögelerle kullanıcılara mesajlarınızı iletmeniz, ziyaretçileri sitede daha fazla tutmanızı sağlar.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Retargeting reklamları kullanın

Retargeting reklamlar, satış artırma teknikleri arasında mutlaka kullanmanız gerekenler arasında yer almakta. Sitenizi ziyaret eden, ürünleri inceleyen, bir reklam ile sitenize gelen ancak herhangi bir sebepten dolayı sitenizi terk eden kullanıcılara yönelik, hedeflemeleri retargeting reklamları göstermeniz, bu kullanıcıları sitenize tekrar çekmenizi sağlayacaktır.

Sosyal ağlar da ya da diğer dijital platformlar üzerinde bu retargeting reklamları kullanabilirsiniz. Bu reklam çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm alabilmek için, retargeting çalışmalarında kişisel mesajlara yer vermek, doğru ürünleri önermek veya kupon kodu ya da indirimler sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Upsell, çapraz satış teknikleri ve bundle (paket) stratejilerini kullanın

Web sitenizdeki ürün sayfalarında, çapraz satış yapmak için ürünle ilgili olabilecek diğer ürünleri de göstermeniz, kullanıcıların bu ürünleri de sepetlerine eklemelerini sağlayabilir. Örneğin, fotoğraf makinesi ürün sayfasında, ilgili ürünlerde hafıza kartları gösterebilir; akıllı telefon sayfasında ürünle uyumlu telefon kılıflarını göstererek, çapraz satış tekniklerini uygulayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra satış öncesi müşteri desteği sürecinde kullanıcılar sordukları ürünlerin bir üst modelini önererek, Upsell yapabilir ya da yine ürün sayfalarında ilgili ürünlerin üst modellerini göstererek de bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Bundle (paket) ürünlerde de birbiriyle ilgili olan ürünleri bir paket haline getirerek, bu ürün paketini daha uygun bir fiyata satmayı deneyebilirsiniz. Örneğin akıllı telefon, kılıf ve şarj aleti üçlüsüyüle bir paket hazırlayabilir ve toplam fiyatı indirimli olarak sunarak, kullanıcıları bu paketi almaya yönlendirebilirsiniz. Bu tür paket çalışmaları sepet ortalamasını artırmanıza da yardımcı olur.

Satış artırma teknikleri ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz olarak yapılabilecek satış artırma teknikleri nelerdir?

Satışlarınızı artırmak için pazarlama ve diğer çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız daha verimli bir şekilde işinizi büyütmenizi sağlar; ancak ücretsiz olarak da yapabileceğiniz çalışmalar bulunur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için blog yazıları hazırlayabilir, sosyal ağlar üzerinde organik olarak etkileşimlerinizi artıracak çalışmalar yapabilir, video içerikler hazırlayarak geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilir, SEO çalışmaları ile web sitenizin sayfa değerini artırarak organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

İlgili rehber: Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi

Düşük bütçeli dijital pazarlama çalışmaları nelerdir?

Dijital pazarlama çalışmaları ile satışlarınızı artırmak istediğinizde, kullanabileceğiniz düşük bütçeli yöntemler de bulunuyor. Sosyal ağlarda bir komünite oluştmak, bu mecralarda aktif bir şekilde paylaşımlar yaparak etkileşimlerinizi artırmak, ilgi ve dikkat çekici içerik üretimleri yapmak, çekiliş ve yarışmalarla marka bilinirliği artırmak ve sosyal ağlar üzerinde düşük bütçeli reklamlarla trafik ve talep yaratmak bu çalışmalara örnek olarak gösterilebilir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Instagram’da satış yapmak için neler yapmak gerekir?

Instagram üzerinde de satış artırma teknikleri kullanarak tüketicilere ulaşabilir ve satış yapabilirsiniz. Merak uyandıran fotoğraflar kullanmak, ürünleri belli konseptler içerisinde göstermek, Instagram zaman tüneli ve hikaye reklamlarını kullanmak, Influencer pazarlama çalışmaları yapmak ve yarışmalar yapmak, Instagram üzerinde satışlarınızı artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

İdeaSoft müşterileri InstaShop uygulaması ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri doğrudan Instagram hesapları üzerinde sergileyebilmekte ve takipçilerini satışa yönlendirebilmekteler. Bu sayfadan InstaShop uygulaması hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan