Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri

18 Aralık 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde tutmak ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için oldukça önemli. Özellikle yeni yılda firmasını büyüterek satış hacmini artırmak isteyen girişimcilerin bu tür satış teknikleri kullanmaları gerekir.

Girişimciler için satış artırma teknikleri

E-ticaret sitenizde kişiselleştirmeden yararlanın

Günümüzde tüketiciler e-ticaret firmalarından, kendilerine daha özel teklifler sunmalarını ve onların ilgisini çekebilecek ürünleri göstermelerini bekliyor. Bu sebeple de e-ticarette kişiselleştirme satışları artırmada önemli bir rol oynuyor. E-posta pazarlamada, web site üzerinde ya da retargeting reklamlarda daha kişiselleştirilmiş mesajlar ve ürünler sunmak 2020’de satışlarınızı artırmanızı sağlayacaktır.

Satış öncesi ve sonrası müşteri hizmetleri kalitenizi artırın

E-ticarette öne çıkmak ve rakiplerden farklılaşmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de müşteri hizmetlerinizin kalitesini artırmaktır. Destek hizmetlerinizi iyileştirmeniz ve hem satış öncesi hem de sonrasında müşterilerinize kusursuz bir destek sağlayarak, onları memnun etmeniz müşteri memnuniyetini artırarak sadık müşteriler edinmenizi sağlar. E-ticarette uzun vadede başarılı olmak ve satışlarınızı artırmak için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaç duyarsınız.

Ürün ve reklam başlıklarınızı özenle hazırlayın

Ürünlerinizin ilgi çekici olmasını sağlamanız kullanıcıların dikkatini çekmeniz de önemli bir rol oynar. Bununla beraber ürün sayfa başlıklarınızı arama motorlarına uyumlu şekilde hazırlamanız da organik olarak web sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Bu sebeple de ürün sayfalarınızdaki ana başlıklarınızı özenle hazırlamanız ve SEO çalışmaları ile desteklemeniz gerekir.

Bunun yanı sıra reklam kampanyalarınızın da daha fazla dikkat çekmesi için başlık kullanımlarınız oldukça önemlidir. Verdiğiniz mesaj, eyleme çağrı mesajlarınız, kampanya açıklama metinleriniz, bu reklamların geri dönüşümlerini etkileyen faktörler arasındadır. Bu sebeple de başlık kullanımlarınıza önem vermeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Satışları artıracak Facebook reklamları için başlık yazma ipuçları

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sosyal kanıttan yararlanın

Sosyal kanıt da satış artırma teknikleri arasında yer almakta. Tüketiciler internet üzerinde ürün araştırması yaparken, başka tüketicilerin ürünler ve firmalarla ilgili yaptıkları yorumları incelerler. Tüketici yorumları geri dönüşümlere önemli şekilde etki ettiği için e-ticaret sitenizde ve pazarlama kanallarınızda sosyal kanıt ögeleri taşıyan içerik paylaşımları yapmanız, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Web sitenizin navigasyonunu kolaylaştırın

Kullanıcı deneyimini artırmak ve tüketicileri web sitenizde daha fazla tutmanız da geri dönüşüm oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır. Site navigasyonunuz, ziyaretçilerin sitenizi daha rahat gezmelerini ve aradıkları ürünleri daha kolay bulmalarını sağlar. Bu sebeple de sade ve anlaşılır; kolay bir navigasyon ve kategorizasyon sistemi kurmanız, tüketicilerin sitenizdeki ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlar.

Ana sayfanızı sadeleştirin ve sitenizde sade bir tasarım kullanın

Satış artırma teknikleri sadece pazarlama ve fiyat stratejileri odağında değildir. Kullanıcı deneyimini geliştirmek de satışları artırmada önemli bir rol oynar. Web site tasarımınız da bu noktada ilk sırayı alan unsurlardan biri. Sade ve kolay anlaşılır bir web sitesi tasarımı yapmanız, kullanıcı deneyimini geliştirmenizi sağlayacaktır. Ana sayfa üzerinde gereksiz ögelere yer vermemek, kolay anlaşılır metinler ve kategori sistemi kullanarak, görsel ögelerle kullanıcılara mesajlarınızı iletmeniz, ziyaretçileri sitede daha fazla tutmanızı sağlar.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Retargeting reklamları kullanın

Retargeting reklamlar, satış artırma teknikleri arasında mutlaka kullanmanız gerekenler arasında yer almakta. Sitenizi ziyaret eden, ürünleri inceleyen, bir reklam ile sitenize gelen ancak herhangi bir sebepten dolayı sitenizi terk eden kullanıcılara yönelik, hedeflemeleri retargeting reklamları göstermeniz, bu kullanıcıları sitenize tekrar çekmenizi sağlayacaktır.

Sosyal ağlar da ya da diğer dijital platformlar üzerinde bu retargeting reklamları kullanabilirsiniz. Bu reklam çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm alabilmek için, retargeting çalışmalarında kişisel mesajlara yer vermek, doğru ürünleri önermek veya kupon kodu ya da indirimler sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Upsell, çapraz satış teknikleri ve bundle (paket) stratejilerini kullanın

Web sitenizdeki ürün sayfalarında, çapraz satış yapmak için ürünle ilgili olabilecek diğer ürünleri de göstermeniz, kullanıcıların bu ürünleri de sepetlerine eklemelerini sağlayabilir. Örneğin, fotoğraf makinesi ürün sayfasında, ilgili ürünlerde hafıza kartları gösterebilir; akıllı telefon sayfasında ürünle uyumlu telefon kılıflarını göstererek, çapraz satış tekniklerini uygulayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra satış öncesi müşteri desteği sürecinde kullanıcılar sordukları ürünlerin bir üst modelini önererek, Upsell yapabilir ya da yine ürün sayfalarında ilgili ürünlerin üst modellerini göstererek de bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Bundle (paket) ürünlerde de birbiriyle ilgili olan ürünleri bir paket haline getirerek, bu ürün paketini daha uygun bir fiyata satmayı deneyebilirsiniz. Örneğin akıllı telefon, kılıf ve şarj aleti üçlüsüyüle bir paket hazırlayabilir ve toplam fiyatı indirimli olarak sunarak, kullanıcıları bu paketi almaya yönlendirebilirsiniz. Bu tür paket çalışmaları sepet ortalamasını artırmanıza da yardımcı olur.

Satış artırma teknikleri ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz olarak yapılabilecek satış artırma teknikleri nelerdir?

Satışlarınızı artırmak için pazarlama ve diğer çalışmalar için belli bir bütçe ayırmanız daha verimli bir şekilde işinizi büyütmenizi sağlar; ancak ücretsiz olarak da yapabileceğiniz çalışmalar bulunur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için blog yazıları hazırlayabilir, sosyal ağlar üzerinde organik olarak etkileşimlerinizi artıracak çalışmalar yapabilir, video içerikler hazırlayarak geri dönüşümlerinizi artırmaya çalışabilir, SEO çalışmaları ile web sitenizin sayfa değerini artırarak organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç

İlgili rehber: Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

İlgili rehber: Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi

Düşük bütçeli dijital pazarlama çalışmaları nelerdir?

Dijital pazarlama çalışmaları ile satışlarınızı artırmak istediğinizde, kullanabileceğiniz düşük bütçeli yöntemler de bulunuyor. Sosyal ağlarda bir komünite oluştmak, bu mecralarda aktif bir şekilde paylaşımlar yaparak etkileşimlerinizi artırmak, ilgi ve dikkat çekici içerik üretimleri yapmak, çekiliş ve yarışmalarla marka bilinirliği artırmak ve sosyal ağlar üzerinde düşük bütçeli reklamlarla trafik ve talep yaratmak bu çalışmalara örnek olarak gösterilebilir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Instagram’da satış yapmak için neler yapmak gerekir?

Instagram üzerinde de satış artırma teknikleri kullanarak tüketicilere ulaşabilir ve satış yapabilirsiniz. Merak uyandıran fotoğraflar kullanmak, ürünleri belli konseptler içerisinde göstermek, Instagram zaman tüneli ve hikaye reklamlarını kullanmak, Influencer pazarlama çalışmaları yapmak ve yarışmalar yapmak, Instagram üzerinde satışlarınızı artırmanızı sağlar.

İlgili rehber: Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

İdeaSoft müşterileri InstaShop uygulaması ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri doğrudan Instagram hesapları üzerinde sergileyebilmekte ve takipçilerini satışa yönlendirebilmekteler. Bu sayfadan InstaShop uygulaması hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan