E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler

25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler

İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme yapabileceğiniz noktaları belirtmektedir.

Fiziki mağazalardaki POS cihazlarının internet ortamına taşınmasıyla beraber banka veya kredi kartınızla internet üzerinden taksitli ya da taksitsiz alışveriş yapabilirsiniz. Son yıllarda ön ödemeli kartların da yaygınlaşmasıyla beraber Sanal POS’lar üzerinden bu kartlarla da alışveriş yapılabiliyor.

Sanal POS kullanarak alışveriş yapıldığında, müşterinin satın alma işlemi sonrası ödediği ücret, banka aracılığı ile firmanın hesabına aktarılır.

Sanal POS’lar ne kadar güvenli?

İnternet üzerinden veri gönderimini şifrelemek, e-ticarette oldukça önemlidir. Artık her e-ticaret sitesinin bir SSL sahibi olması ve site üzerindeki verileri şifreleyerek aktarması gerekmektedir. SSL sertifikaları da bu şifreleme özelliklerini sunmaktadır.

Firmaların Sanal POS kullanabilmeleri için bir SSL sertifikalarının olması ve bu sertifikanın kurulmuş olması gerekir. 128 bit ya da 256 bit güvenlik sunan SSL sertifikaları vardır. Dünya genelinde birçok e-ticaret firması 128 bit’lik güvenlik katmanı kullanıyor olsa da son yıllarda güvenlik katmanını 256 bit’e yükselterek, müşterilerine daha güvenli bir alışveriş ortamı sunan firmalar da bulunuyor.

SSL sertifikaları, bir internet sitesi üzerindeki verilerin şifrelenerek karşı tarafa iletilmesini sağlar. Örneğin bir müşteriniz kişisel bilgilerini ve kredi kartılarını girerek ödeme onayı verdiğinde, bu bilgiler SSL aracılığı ile şifrelenir ve bankaya iletilir. Bu sayede üçüncü parti kişiler bu verilere ulaşamazlar. 128 bit ve 256 bit güvenlik katmalarında arasındaki fark da bu şifreleme metotlarından gelmektedir. 256 bit’lik şifreleme yöntemi 128 bit’e kıyasla daha kapsamlı bir şifreleme sistemi sunmaktadır.

3D Secure sistemi nedir ve neden önemlidir?

3D Secure (3D Güvenlik) sistemi ödeme işlemlerinde ekstra bir güvenlik önlemi sunan bir sistemdir. Siteniz üzerinde SSL bulunduğunda güvenli bir şekilde ödeme işlemlerini yapabilirsiniz; ancak 3D Secure kullanmadığınızda bazı sahtecilik (Fraud) durumları yaşabilir ya da sahtecilik işlemleri nedeniyle sıkıntılar yaşayabilirsiniz. 3D Secure sisteminde, müşteri ödeme onayı verdikten sonra, banka tarafından tek kullanımlık bir şifre, müşterinin telefonuna SMS olarak gönderilir. Müşteri bu SMS’teki şifreyi girerek, alışverişi onaylamadığı sürece ödeme işlemi tamamlanmaz. Böylelikle de ödeme işlemlerinde ekstra bir güvenlik önlemi alınmış olur.

3D Güvenlik sistemi sadece müşteriyi korumakla kalmaz aynı zaman da firma için de yararlıdır. Çünkü müşterinin bilgisi dahilinde olan bir ödeme işlemi yapıldığının göstergesidir. Müşteri bu alışveriş benim bilgim dahilinde yapılmadı deme gibi bir hakka sahip olamamaktadır; çünkü doğrudan kişinin telefonuna gelen bir onay mesajı bulunmaktadır ve kullanıcı bu şifreyle ödeme işlemini onaylamıştır.

3D Secure kullanılmayan alışverişlerde tüketiciler banka itirazında bulunarak, ödemenin iadesini talep edebilirler. 3D Secure sisteminde sahtecilik işlemlerinin gerçekleşebilmesi için, kullanıcının GSM hattının da ele geçirilmiş olması gerekir.

Sanal POS hizmetini kimler sağlamaktadır?

Kredi kartlarıyla ödeme işleminin sağlanabilmesi bankalar üzerinden gerçekleşebiliyor. Bu nedenle de Sanal POS başvuruları için bankalara başvurmak gerekebiliyor. Ancak bankalar haricinde Sanal POS hizmeti sunan kurumlar da bulunuyor. Bu kurumlar, size birden fazla bankanın Sanal POS’unu sunuyor ve bu kurumlar üzerinden anlaşmalarınızı yapıyorsunuz.

Sanal POS hizmeti sunan kurumlar, ödeme başına ya da üyelik başına farklı bir ücretlendirme yapabiliyor. Başka bir deyişle belli bir oranda şirkete komisyon ödemeniz gerekebiliyor. Ancak bu firmalarla çalıştığınızda tek tek tüm bankalarla anlaşma yapmanız gerekmiyor. Bu sayede hem daha hızlı çözüm alabiliyor hem de tek bir kurum üzerinden farklı bankaların hizmetlerine ulaşabiliyorsunuz.

Türkiye’de Sanal POS hizmeti veren bankalar şu şekilde:

  • Akbank
  • Denizbank
  • Garanti Bankası
  • KuveytTürk
  • QNB Finansbank
  • TEB
  • Türkiye İş Bankası
  • Türkiye Finans Katılım Bankası
  • Yapı Kredi
  • Vakıfbank

Türkiye’de Sanal POS hizmeti veren ödeme kurumları ise şu şekilde:

  • HepsiPay
  • iPara
  • Iyzico
  • PayU
  • PayNet
  • TürkPOS

Sanal POS başvurusu yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Öncelikle e-ticaret siteniz üzerinde SSL kurulumunun yapılmış olması gerekiyor. Bunların yanı sıra site üzerinde “Mesafeli Satış Sözleşmesi”, “Satış ve İade Koşulları”, “Garanti ve İptal Koşulları” gibi bulunması zorunlu olan içeriklerin, sözleşmelerin ve şartların hazır olması gerekiyor.

İşletmenizle ilgili yasal belgelerinde başvuru esnasında hazır bulunması gerekiyor. Bankalar Sanal POS sürecinde firmalardan farklı belgeler talep edebiliyor.

İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlandığınızda, yukarıda bahsi geçen tüm hizmetlerden yararlanabiliyorsunuz. Sanal POS’unuz 10 dakika içinde aktif edilerek, hızlı bir şekilde satış yapmaya başlayabiliyorsunuz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin