E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler

25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler

İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme yapabileceğiniz noktaları belirtmektedir.

Fiziki mağazalardaki POS cihazlarının internet ortamına taşınmasıyla beraber banka veya kredi kartınızla internet üzerinden taksitli ya da taksitsiz alışveriş yapabilirsiniz. Son yıllarda ön ödemeli kartların da yaygınlaşmasıyla beraber Sanal POS’lar üzerinden bu kartlarla da alışveriş yapılabiliyor.

Sanal POS kullanarak alışveriş yapıldığında, müşterinin satın alma işlemi sonrası ödediği ücret, banka aracılığı ile firmanın hesabına aktarılır.

Sanal POS’lar ne kadar güvenli?

İnternet üzerinden veri gönderimini şifrelemek, e-ticarette oldukça önemlidir. Artık her e-ticaret sitesinin bir SSL sahibi olması ve site üzerindeki verileri şifreleyerek aktarması gerekmektedir. SSL sertifikaları da bu şifreleme özelliklerini sunmaktadır.

Firmaların Sanal POS kullanabilmeleri için bir SSL sertifikalarının olması ve bu sertifikanın kurulmuş olması gerekir. 128 bit ya da 256 bit güvenlik sunan SSL sertifikaları vardır. Dünya genelinde birçok e-ticaret firması 128 bit’lik güvenlik katmanı kullanıyor olsa da son yıllarda güvenlik katmanını 256 bit’e yükselterek, müşterilerine daha güvenli bir alışveriş ortamı sunan firmalar da bulunuyor.

SSL sertifikaları, bir internet sitesi üzerindeki verilerin şifrelenerek karşı tarafa iletilmesini sağlar. Örneğin bir müşteriniz kişisel bilgilerini ve kredi kartılarını girerek ödeme onayı verdiğinde, bu bilgiler SSL aracılığı ile şifrelenir ve bankaya iletilir. Bu sayede üçüncü parti kişiler bu verilere ulaşamazlar. 128 bit ve 256 bit güvenlik katmalarında arasındaki fark da bu şifreleme metotlarından gelmektedir. 256 bit’lik şifreleme yöntemi 128 bit’e kıyasla daha kapsamlı bir şifreleme sistemi sunmaktadır.

3D Secure sistemi nedir ve neden önemlidir?

3D Secure (3D Güvenlik) sistemi ödeme işlemlerinde ekstra bir güvenlik önlemi sunan bir sistemdir. Siteniz üzerinde SSL bulunduğunda güvenli bir şekilde ödeme işlemlerini yapabilirsiniz; ancak 3D Secure kullanmadığınızda bazı sahtecilik (Fraud) durumları yaşabilir ya da sahtecilik işlemleri nedeniyle sıkıntılar yaşayabilirsiniz. 3D Secure sisteminde, müşteri ödeme onayı verdikten sonra, banka tarafından tek kullanımlık bir şifre, müşterinin telefonuna SMS olarak gönderilir. Müşteri bu SMS’teki şifreyi girerek, alışverişi onaylamadığı sürece ödeme işlemi tamamlanmaz. Böylelikle de ödeme işlemlerinde ekstra bir güvenlik önlemi alınmış olur.

3D Güvenlik sistemi sadece müşteriyi korumakla kalmaz aynı zaman da firma için de yararlıdır. Çünkü müşterinin bilgisi dahilinde olan bir ödeme işlemi yapıldığının göstergesidir. Müşteri bu alışveriş benim bilgim dahilinde yapılmadı deme gibi bir hakka sahip olamamaktadır; çünkü doğrudan kişinin telefonuna gelen bir onay mesajı bulunmaktadır ve kullanıcı bu şifreyle ödeme işlemini onaylamıştır.

3D Secure kullanılmayan alışverişlerde tüketiciler banka itirazında bulunarak, ödemenin iadesini talep edebilirler. 3D Secure sisteminde sahtecilik işlemlerinin gerçekleşebilmesi için, kullanıcının GSM hattının da ele geçirilmiş olması gerekir.

Sanal POS hizmetini kimler sağlamaktadır?

Kredi kartlarıyla ödeme işleminin sağlanabilmesi bankalar üzerinden gerçekleşebiliyor. Bu nedenle de Sanal POS başvuruları için bankalara başvurmak gerekebiliyor. Ancak bankalar haricinde Sanal POS hizmeti sunan kurumlar da bulunuyor. Bu kurumlar, size birden fazla bankanın Sanal POS’unu sunuyor ve bu kurumlar üzerinden anlaşmalarınızı yapıyorsunuz.

Sanal POS hizmeti sunan kurumlar, ödeme başına ya da üyelik başına farklı bir ücretlendirme yapabiliyor. Başka bir deyişle belli bir oranda şirkete komisyon ödemeniz gerekebiliyor. Ancak bu firmalarla çalıştığınızda tek tek tüm bankalarla anlaşma yapmanız gerekmiyor. Bu sayede hem daha hızlı çözüm alabiliyor hem de tek bir kurum üzerinden farklı bankaların hizmetlerine ulaşabiliyorsunuz.

Türkiye’de Sanal POS hizmeti veren bankalar şu şekilde:

  • Akbank
  • Denizbank
  • Garanti Bankası
  • KuveytTürk
  • QNB Finansbank
  • TEB
  • Türkiye İş Bankası
  • Türkiye Finans Katılım Bankası
  • Yapı Kredi
  • Vakıfbank

Türkiye’de Sanal POS hizmeti veren ödeme kurumları ise şu şekilde:

  • HepsiPay
  • iPara
  • Iyzico
  • PayU
  • PayNet
  • TürkPOS

Sanal POS başvurusu yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Öncelikle e-ticaret siteniz üzerinde SSL kurulumunun yapılmış olması gerekiyor. Bunların yanı sıra site üzerinde “Mesafeli Satış Sözleşmesi”, “Satış ve İade Koşulları”, “Garanti ve İptal Koşulları” gibi bulunması zorunlu olan içeriklerin, sözleşmelerin ve şartların hazır olması gerekiyor.

İşletmenizle ilgili yasal belgelerinde başvuru esnasında hazır bulunması gerekiyor. Bankalar Sanal POS sürecinde firmalardan farklı belgeler talep edebiliyor.

İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlandığınızda, yukarıda bahsi geçen tüm hizmetlerden yararlanabiliyorsunuz. Sanal POS’unuz 10 dakika içinde aktif edilerek, hızlı bir şekilde satış yapmaya başlayabiliyorsunuz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin