fbpx

E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler

25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler

İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme yapabileceğiniz noktaları belirtmektedir.

Fiziki mağazalardaki POS cihazlarının internet ortamına taşınmasıyla beraber banka veya kredi kartınızla internet üzerinden taksitli ya da taksitsiz alışveriş yapabilirsiniz. Son yıllarda ön ödemeli kartların da yaygınlaşmasıyla beraber Sanal POS’lar üzerinden bu kartlarla da alışveriş yapılabiliyor.

Sanal POS kullanarak alışveriş yapıldığında, müşterinin satın alma işlemi sonrası ödediği ücret, banka aracılığı ile firmanın hesabına aktarılır.

Sanal POS’lar ne kadar güvenli?

İnternet üzerinden veri gönderimini şifrelemek, e-ticarette oldukça önemlidir. Artık her e-ticaret sitesinin bir SSL sahibi olması ve site üzerindeki verileri şifreleyerek aktarması gerekmektedir. SSL sertifikaları da bu şifreleme özelliklerini sunmaktadır.

Firmaların Sanal POS kullanabilmeleri için bir SSL sertifikalarının olması ve bu sertifikanın kurulmuş olması gerekir. 128 bit ya da 256 bit güvenlik sunan SSL sertifikaları vardır. Dünya genelinde birçok e-ticaret firması 128 bit’lik güvenlik katmanı kullanıyor olsa da son yıllarda güvenlik katmanını 256 bit’e yükselterek, müşterilerine daha güvenli bir alışveriş ortamı sunan firmalar da bulunuyor.

SSL sertifikaları, bir internet sitesi üzerindeki verilerin şifrelenerek karşı tarafa iletilmesini sağlar. Örneğin bir müşteriniz kişisel bilgilerini ve kredi kartılarını girerek ödeme onayı verdiğinde, bu bilgiler SSL aracılığı ile şifrelenir ve bankaya iletilir. Bu sayede üçüncü parti kişiler bu verilere ulaşamazlar. 128 bit ve 256 bit güvenlik katmalarında arasındaki fark da bu şifreleme metotlarından gelmektedir. 256 bit’lik şifreleme yöntemi 128 bit’e kıyasla daha kapsamlı bir şifreleme sistemi sunmaktadır.

3D Secure sistemi nedir ve neden önemlidir?

3D Secure (3D Güvenlik) sistemi ödeme işlemlerinde ekstra bir güvenlik önlemi sunan bir sistemdir. Siteniz üzerinde SSL bulunduğunda güvenli bir şekilde ödeme işlemlerini yapabilirsiniz; ancak 3D Secure kullanmadığınızda bazı sahtecilik (Fraud) durumları yaşabilir ya da sahtecilik işlemleri nedeniyle sıkıntılar yaşayabilirsiniz. 3D Secure sisteminde, müşteri ödeme onayı verdikten sonra, banka tarafından tek kullanımlık bir şifre, müşterinin telefonuna SMS olarak gönderilir. Müşteri bu SMS’teki şifreyi girerek, alışverişi onaylamadığı sürece ödeme işlemi tamamlanmaz. Böylelikle de ödeme işlemlerinde ekstra bir güvenlik önlemi alınmış olur.

3D Güvenlik sistemi sadece müşteriyi korumakla kalmaz aynı zaman da firma için de yararlıdır. Çünkü müşterinin bilgisi dahilinde olan bir ödeme işlemi yapıldığının göstergesidir. Müşteri bu alışveriş benim bilgim dahilinde yapılmadı deme gibi bir hakka sahip olamamaktadır; çünkü doğrudan kişinin telefonuna gelen bir onay mesajı bulunmaktadır ve kullanıcı bu şifreyle ödeme işlemini onaylamıştır.

3D Secure kullanılmayan alışverişlerde tüketiciler banka itirazında bulunarak, ödemenin iadesini talep edebilirler. 3D Secure sisteminde sahtecilik işlemlerinin gerçekleşebilmesi için, kullanıcının GSM hattının da ele geçirilmiş olması gerekir.

Sanal POS hizmetini kimler sağlamaktadır?

Kredi kartlarıyla ödeme işleminin sağlanabilmesi bankalar üzerinden gerçekleşebiliyor. Bu nedenle de Sanal POS başvuruları için bankalara başvurmak gerekebiliyor. Ancak bankalar haricinde Sanal POS hizmeti sunan kurumlar da bulunuyor. Bu kurumlar, size birden fazla bankanın Sanal POS’unu sunuyor ve bu kurumlar üzerinden anlaşmalarınızı yapıyorsunuz.

Sanal POS hizmeti sunan kurumlar, ödeme başına ya da üyelik başına farklı bir ücretlendirme yapabiliyor. Başka bir deyişle belli bir oranda şirkete komisyon ödemeniz gerekebiliyor. Ancak bu firmalarla çalıştığınızda tek tek tüm bankalarla anlaşma yapmanız gerekmiyor. Bu sayede hem daha hızlı çözüm alabiliyor hem de tek bir kurum üzerinden farklı bankaların hizmetlerine ulaşabiliyorsunuz.

Türkiye’de Sanal POS hizmeti veren bankalar şu şekilde:

  • Akbank
  • Denizbank
  • Garanti Bankası
  • KuveytTürk
  • QNB Finansbank
  • TEB
  • Türkiye İş Bankası
  • Türkiye Finans Katılım Bankası
  • Yapı Kredi
  • Vakıfbank

Türkiye’de Sanal POS hizmeti veren ödeme kurumları ise şu şekilde:

  • HepsiPay
  • iPara
  • Iyzico
  • PayU
  • PayNet
  • TürkPOS

Sanal POS başvurusu yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Öncelikle e-ticaret siteniz üzerinde SSL kurulumunun yapılmış olması gerekiyor. Bunların yanı sıra site üzerinde “Mesafeli Satış Sözleşmesi”, “Satış ve İade Koşulları”, “Garanti ve İptal Koşulları” gibi bulunması zorunlu olan içeriklerin, sözleşmelerin ve şartların hazır olması gerekiyor.

İşletmenizle ilgili yasal belgelerinde başvuru esnasında hazır bulunması gerekiyor. Bankalar Sanal POS sürecinde firmalardan farklı belgeler talep edebiliyor.

İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlandığınızda, yukarıda bahsi geçen tüm hizmetlerden yararlanabiliyorsunuz. Sanal POS’unuz 10 dakika içinde aktif edilerek, hızlı bir şekilde satış yapmaya başlayabiliyorsunuz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan