E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?

24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?

E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi zararlara uğratabilir. Sahteciliğe maruz kalınması, firmanın güvenilirliğini de tehlikeye atacağı için marka imajı da ciddi bir şekilde zedelenir.

Online satış siteniz üzerinde yapacağınız bir takım düzenlemeler ve alışveriş sürecinde yapacağınız bazı kontroller ile sahtecilik işlemlerinin önüne geçebilir ya da bu işlemleri erken fark ederek, sizi zor durumda bırakacak bir olay yaşanmasının önüne geçebilirsiniz.

Yüksek güvenlikli şifrelemeler kullanın (SSL)

E-ticaret sitenizin kurulumu sırasında yüksek güvenlikli şifreleme yöntemleri kullanmanız gerekiyor. SSL sertifikaları, internetten alışverişlerde güvenli alışveriş yapılmasını sağlıyor. Bu SSL sertifikaları aslında birer güvenlik yazılımıdır; internet sitesi, kullanıcının girdiği banka bilgileri ve banka arasında paylaşılan bilgilerin şifrelenmesini sağlar. Böylelikle 3. parti kişiler bu verilere ulaşamazlar.

Artık 128 bit şifreleme yöntemleri e-ticaret sitelerinde bir zorunluluk haline gelmiştir. Zaten online ödeme sistemlerini e-ticaret sitenize entegre ederken de hem bu hizmeti sağlayan firmalar hem de bankalar sizden SSL sertifikası istemektedirler.

Kısacası SSL sertifikaları internetten satışlarda güvenlik konusunda bir zorunluluktur. Ancak bu sertifikaları kurulmadan işlem yapılması hem alışverişin güvenli olmamasına neden olur hem de standart protokolleri sağlamamanıza neden olur.

3D Secure yöntemini kullanın

3D Secure, site üzerinde yapılan alışverişlerin onaylanması için müşteriden onay kodu istenmesini sağlayan bir güvenlik aşamasıdır. Bu işlemde, tüketici e-ticaret sitesinden ödeme onayı verdikten sonra, bankadan kullanıcıya tek kullanımlık bir şifre gönderilir ve 3 dakika içinde kullanıcının bu onay kodunu e-ticaret sitesinde ilgili alana girmesi gerekmektedir. Bu onay kodunun doğrulanmasının ardından, tüketicinin yapmış olduğu ödeme işlemi geçerli olmaktadır.

Bu sistemin kullanılması ile kredi kartı işlemlerinde topu bir nevi tüketiciye paslamış olursunuz. Çünkü kredi kartı hırsızlığı durumu olsa bile, tüketicinin telefonuna gelecek olan onay mesajı olmadan ödeme işlemi gerçekleşmeyecektir. Bankadan gönderilen onay kodunun alışveriş için kullanılması, fraud risklerini de düşürecektir.

Fatura ve teslimat adreslerini kontrol edin

Kredi kartı hırsızlığı durumunda, site üzerinden işlem yapan kişi fatura ve teslimat adresini farklı girebilir. Ancak tabii ki müşterileriniz birilerine hediye almış da olabilir. Bu nedenle özellikle yüksek meblağlı alışverişlerde tüketicilerle iletişime geçip bu durumu teyit etmeniz gerekebilir. Yüksek tutarlı alışverişlerde teslimat ve fatura adresinin farklı olması olası bir fraud durumu olabilir ve işlemleri tamamlamadan önce tüketiciyle iletişime geçmeniz faydalı olabilir.

Yüksek tutarlı işlemleri takip edin

Sahtecilik işlemleri sırasında kredi kartı hırsızları bir an önce işlemleri tamamlamak isterler. Bu işlemleri yaparken de yüklü miktarda işlem yapmayı tercih ederler. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler çoğunlukla yüksek tutarlı işlemler yapmayı tercih etmezler. Bunun istisnai durumları da tabii ki vardır.

Alışıla gelmişin dışındaki yüksek tutarlı siparişlerde, siparişi veren kişi ile iletişime geçmek ve bunu ödeme işleminin tamamlanmasından önce yapmak, hem tüketiciyi hem de firmanızı koruyacaktır. Olası bir sahtecilik işlemine maruz kalmamak için bu tür önlemlere başvurmalısınız.

IP ve kredi kartı sahibinin adreslerini karşılaştırın

Şüpheli bulduğunuz alışverişlerde kredi kartı sahibi ile alışverişi yapan kişinin IP numaralarını da karşılaştırabilirsiniz. Bu adreslerin eşleşmemesi site üzerinde bir sahtecilik işlemi yapıldığının habercisi olacaktır. Böyle bir durumda kredi kartı sahibi ya da ilgili banka ile iletişime geçmeniz faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin