E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?

24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?

E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi zararlara uğratabilir. Sahteciliğe maruz kalınması, firmanın güvenilirliğini de tehlikeye atacağı için marka imajı da ciddi bir şekilde zedelenir.

Online satış siteniz üzerinde yapacağınız bir takım düzenlemeler ve alışveriş sürecinde yapacağınız bazı kontroller ile sahtecilik işlemlerinin önüne geçebilir ya da bu işlemleri erken fark ederek, sizi zor durumda bırakacak bir olay yaşanmasının önüne geçebilirsiniz.

Yüksek güvenlikli şifrelemeler kullanın (SSL)

E-ticaret sitenizin kurulumu sırasında yüksek güvenlikli şifreleme yöntemleri kullanmanız gerekiyor. SSL sertifikaları, internetten alışverişlerde güvenli alışveriş yapılmasını sağlıyor. Bu SSL sertifikaları aslında birer güvenlik yazılımıdır; internet sitesi, kullanıcının girdiği banka bilgileri ve banka arasında paylaşılan bilgilerin şifrelenmesini sağlar. Böylelikle 3. parti kişiler bu verilere ulaşamazlar.

Artık 128 bit şifreleme yöntemleri e-ticaret sitelerinde bir zorunluluk haline gelmiştir. Zaten online ödeme sistemlerini e-ticaret sitenize entegre ederken de hem bu hizmeti sağlayan firmalar hem de bankalar sizden SSL sertifikası istemektedirler.

Kısacası SSL sertifikaları internetten satışlarda güvenlik konusunda bir zorunluluktur. Ancak bu sertifikaları kurulmadan işlem yapılması hem alışverişin güvenli olmamasına neden olur hem de standart protokolleri sağlamamanıza neden olur.

3D Secure yöntemini kullanın

3D Secure, site üzerinde yapılan alışverişlerin onaylanması için müşteriden onay kodu istenmesini sağlayan bir güvenlik aşamasıdır. Bu işlemde, tüketici e-ticaret sitesinden ödeme onayı verdikten sonra, bankadan kullanıcıya tek kullanımlık bir şifre gönderilir ve 3 dakika içinde kullanıcının bu onay kodunu e-ticaret sitesinde ilgili alana girmesi gerekmektedir. Bu onay kodunun doğrulanmasının ardından, tüketicinin yapmış olduğu ödeme işlemi geçerli olmaktadır.

Bu sistemin kullanılması ile kredi kartı işlemlerinde topu bir nevi tüketiciye paslamış olursunuz. Çünkü kredi kartı hırsızlığı durumu olsa bile, tüketicinin telefonuna gelecek olan onay mesajı olmadan ödeme işlemi gerçekleşmeyecektir. Bankadan gönderilen onay kodunun alışveriş için kullanılması, fraud risklerini de düşürecektir.

Fatura ve teslimat adreslerini kontrol edin

Kredi kartı hırsızlığı durumunda, site üzerinden işlem yapan kişi fatura ve teslimat adresini farklı girebilir. Ancak tabii ki müşterileriniz birilerine hediye almış da olabilir. Bu nedenle özellikle yüksek meblağlı alışverişlerde tüketicilerle iletişime geçip bu durumu teyit etmeniz gerekebilir. Yüksek tutarlı alışverişlerde teslimat ve fatura adresinin farklı olması olası bir fraud durumu olabilir ve işlemleri tamamlamadan önce tüketiciyle iletişime geçmeniz faydalı olabilir.

Yüksek tutarlı işlemleri takip edin

Sahtecilik işlemleri sırasında kredi kartı hırsızları bir an önce işlemleri tamamlamak isterler. Bu işlemleri yaparken de yüklü miktarda işlem yapmayı tercih ederler. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler çoğunlukla yüksek tutarlı işlemler yapmayı tercih etmezler. Bunun istisnai durumları da tabii ki vardır.

Alışıla gelmişin dışındaki yüksek tutarlı siparişlerde, siparişi veren kişi ile iletişime geçmek ve bunu ödeme işleminin tamamlanmasından önce yapmak, hem tüketiciyi hem de firmanızı koruyacaktır. Olası bir sahtecilik işlemine maruz kalmamak için bu tür önlemlere başvurmalısınız.

IP ve kredi kartı sahibinin adreslerini karşılaştırın

Şüpheli bulduğunuz alışverişlerde kredi kartı sahibi ile alışverişi yapan kişinin IP numaralarını da karşılaştırabilirsiniz. Bu adreslerin eşleşmemesi site üzerinde bir sahtecilik işlemi yapıldığının habercisi olacaktır. Böyle bir durumda kredi kartı sahibi ya da ilgili banka ile iletişime geçmeniz faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin