fbpx

E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?

24 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi zararlara uğratabilir. Sahteciliğe maruz kalınması, firmanın güvenilirliğini de tehlikeye atacağı için marka imajı da ciddi bir şekilde zedelenir.

Online satış siteniz üzerinde yapacağınız bir takım düzenlemeler ve alışveriş sürecinde yapacağınız bazı kontroller ile sahtecilik işlemlerinin önüne geçebilir ya da bu işlemleri erken fark ederek, sizi zor durumda bırakacak bir olay yaşanmasının önüne geçebilirsiniz.

Yüksek güvenlikli şifrelemeler kullanın (SSL)

E-ticaret sitenizin kurulumu sırasında yüksek güvenlikli şifreleme yöntemleri kullanmanız gerekiyor. SSL sertifikaları, internetten alışverişlerde güvenli alışveriş yapılmasını sağlıyor. Bu SSL sertifikaları aslında birer güvenlik yazılımıdır; internet sitesi, kullanıcının girdiği banka bilgileri ve banka arasında paylaşılan bilgilerin şifrelenmesini sağlar. Böylelikle 3. parti kişiler bu verilere ulaşamazlar.

Artık 128 bit şifreleme yöntemleri e-ticaret sitelerinde bir zorunluluk haline gelmiştir. Zaten online ödeme sistemlerini e-ticaret sitenize entegre ederken de hem bu hizmeti sağlayan firmalar hem de bankalar sizden SSL sertifikası istemektedirler.

Kısacası SSL sertifikaları internetten satışlarda güvenlik konusunda bir zorunluluktur. Ancak bu sertifikaları kurulmadan işlem yapılması hem alışverişin güvenli olmamasına neden olur hem de standart protokolleri sağlamamanıza neden olur.

3D Secure yöntemini kullanın

3D Secure, site üzerinde yapılan alışverişlerin onaylanması için müşteriden onay kodu istenmesini sağlayan bir güvenlik aşamasıdır. Bu işlemde, tüketici e-ticaret sitesinden ödeme onayı verdikten sonra, bankadan kullanıcıya tek kullanımlık bir şifre gönderilir ve 3 dakika içinde kullanıcının bu onay kodunu e-ticaret sitesinde ilgili alana girmesi gerekmektedir. Bu onay kodunun doğrulanmasının ardından, tüketicinin yapmış olduğu ödeme işlemi geçerli olmaktadır.

Bu sistemin kullanılması ile kredi kartı işlemlerinde topu bir nevi tüketiciye paslamış olursunuz. Çünkü kredi kartı hırsızlığı durumu olsa bile, tüketicinin telefonuna gelecek olan onay mesajı olmadan ödeme işlemi gerçekleşmeyecektir. Bankadan gönderilen onay kodunun alışveriş için kullanılması, fraud risklerini de düşürecektir.

Fatura ve teslimat adreslerini kontrol edin

Kredi kartı hırsızlığı durumunda, site üzerinden işlem yapan kişi fatura ve teslimat adresini farklı girebilir. Ancak tabii ki müşterileriniz birilerine hediye almış da olabilir. Bu nedenle özellikle yüksek meblağlı alışverişlerde tüketicilerle iletişime geçip bu durumu teyit etmeniz gerekebilir. Yüksek tutarlı alışverişlerde teslimat ve fatura adresinin farklı olması olası bir fraud durumu olabilir ve işlemleri tamamlamadan önce tüketiciyle iletişime geçmeniz faydalı olabilir.

Yüksek tutarlı işlemleri takip edin

Sahtecilik işlemleri sırasında kredi kartı hırsızları bir an önce işlemleri tamamlamak isterler. Bu işlemleri yaparken de yüklü miktarda işlem yapmayı tercih ederler. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler çoğunlukla yüksek tutarlı işlemler yapmayı tercih etmezler. Bunun istisnai durumları da tabii ki vardır.

Alışıla gelmişin dışındaki yüksek tutarlı siparişlerde, siparişi veren kişi ile iletişime geçmek ve bunu ödeme işleminin tamamlanmasından önce yapmak, hem tüketiciyi hem de firmanızı koruyacaktır. Olası bir sahtecilik işlemine maruz kalmamak için bu tür önlemlere başvurmalısınız.

IP ve kredi kartı sahibinin adreslerini karşılaştırın

Şüpheli bulduğunuz alışverişlerde kredi kartı sahibi ile alışverişi yapan kişinin IP numaralarını da karşılaştırabilirsiniz. Bu adreslerin eşleşmemesi site üzerinde bir sahtecilik işlemi yapıldığının habercisi olacaktır. Böyle bir durumda kredi kartı sahibi ya da ilgili banka ile iletişime geçmeniz faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan