E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?

24 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi zararlara uğratabilir. Sahteciliğe maruz kalınması, firmanın güvenilirliğini de tehlikeye atacağı için marka imajı da ciddi bir şekilde zedelenir.

Online satış siteniz üzerinde yapacağınız bir takım düzenlemeler ve alışveriş sürecinde yapacağınız bazı kontroller ile sahtecilik işlemlerinin önüne geçebilir ya da bu işlemleri erken fark ederek, sizi zor durumda bırakacak bir olay yaşanmasının önüne geçebilirsiniz.

Yüksek güvenlikli şifrelemeler kullanın (SSL)

E-ticaret sitenizin kurulumu sırasında yüksek güvenlikli şifreleme yöntemleri kullanmanız gerekiyor. SSL sertifikaları, internetten alışverişlerde güvenli alışveriş yapılmasını sağlıyor. Bu SSL sertifikaları aslında birer güvenlik yazılımıdır; internet sitesi, kullanıcının girdiği banka bilgileri ve banka arasında paylaşılan bilgilerin şifrelenmesini sağlar. Böylelikle 3. parti kişiler bu verilere ulaşamazlar.

Artık 128 bit şifreleme yöntemleri e-ticaret sitelerinde bir zorunluluk haline gelmiştir. Zaten online ödeme sistemlerini e-ticaret sitenize entegre ederken de hem bu hizmeti sağlayan firmalar hem de bankalar sizden SSL sertifikası istemektedirler.

Kısacası SSL sertifikaları internetten satışlarda güvenlik konusunda bir zorunluluktur. Ancak bu sertifikaları kurulmadan işlem yapılması hem alışverişin güvenli olmamasına neden olur hem de standart protokolleri sağlamamanıza neden olur.

3D Secure yöntemini kullanın

3D Secure, site üzerinde yapılan alışverişlerin onaylanması için müşteriden onay kodu istenmesini sağlayan bir güvenlik aşamasıdır. Bu işlemde, tüketici e-ticaret sitesinden ödeme onayı verdikten sonra, bankadan kullanıcıya tek kullanımlık bir şifre gönderilir ve 3 dakika içinde kullanıcının bu onay kodunu e-ticaret sitesinde ilgili alana girmesi gerekmektedir. Bu onay kodunun doğrulanmasının ardından, tüketicinin yapmış olduğu ödeme işlemi geçerli olmaktadır.

Bu sistemin kullanılması ile kredi kartı işlemlerinde topu bir nevi tüketiciye paslamış olursunuz. Çünkü kredi kartı hırsızlığı durumu olsa bile, tüketicinin telefonuna gelecek olan onay mesajı olmadan ödeme işlemi gerçekleşmeyecektir. Bankadan gönderilen onay kodunun alışveriş için kullanılması, fraud risklerini de düşürecektir.

Fatura ve teslimat adreslerini kontrol edin

Kredi kartı hırsızlığı durumunda, site üzerinden işlem yapan kişi fatura ve teslimat adresini farklı girebilir. Ancak tabii ki müşterileriniz birilerine hediye almış da olabilir. Bu nedenle özellikle yüksek meblağlı alışverişlerde tüketicilerle iletişime geçip bu durumu teyit etmeniz gerekebilir. Yüksek tutarlı alışverişlerde teslimat ve fatura adresinin farklı olması olası bir fraud durumu olabilir ve işlemleri tamamlamadan önce tüketiciyle iletişime geçmeniz faydalı olabilir.

Yüksek tutarlı işlemleri takip edin

Sahtecilik işlemleri sırasında kredi kartı hırsızları bir an önce işlemleri tamamlamak isterler. Bu işlemleri yaparken de yüklü miktarda işlem yapmayı tercih ederler. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler çoğunlukla yüksek tutarlı işlemler yapmayı tercih etmezler. Bunun istisnai durumları da tabii ki vardır.

Alışıla gelmişin dışındaki yüksek tutarlı siparişlerde, siparişi veren kişi ile iletişime geçmek ve bunu ödeme işleminin tamamlanmasından önce yapmak, hem tüketiciyi hem de firmanızı koruyacaktır. Olası bir sahtecilik işlemine maruz kalmamak için bu tür önlemlere başvurmalısınız.

IP ve kredi kartı sahibinin adreslerini karşılaştırın

Şüpheli bulduğunuz alışverişlerde kredi kartı sahibi ile alışverişi yapan kişinin IP numaralarını da karşılaştırabilirsiniz. Bu adreslerin eşleşmemesi site üzerinde bir sahtecilik işlemi yapıldığının habercisi olacaktır. Böyle bir durumda kredi kartı sahibi ya da ilgili banka ile iletişime geçmeniz faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan