E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?

24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?

E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi zararlara uğratabilir. Sahteciliğe maruz kalınması, firmanın güvenilirliğini de tehlikeye atacağı için marka imajı da ciddi bir şekilde zedelenir.

Online satış siteniz üzerinde yapacağınız bir takım düzenlemeler ve alışveriş sürecinde yapacağınız bazı kontroller ile sahtecilik işlemlerinin önüne geçebilir ya da bu işlemleri erken fark ederek, sizi zor durumda bırakacak bir olay yaşanmasının önüne geçebilirsiniz.

Yüksek güvenlikli şifrelemeler kullanın (SSL)

E-ticaret sitenizin kurulumu sırasında yüksek güvenlikli şifreleme yöntemleri kullanmanız gerekiyor. SSL sertifikaları, internetten alışverişlerde güvenli alışveriş yapılmasını sağlıyor. Bu SSL sertifikaları aslında birer güvenlik yazılımıdır; internet sitesi, kullanıcının girdiği banka bilgileri ve banka arasında paylaşılan bilgilerin şifrelenmesini sağlar. Böylelikle 3. parti kişiler bu verilere ulaşamazlar.

Artık 128 bit şifreleme yöntemleri e-ticaret sitelerinde bir zorunluluk haline gelmiştir. Zaten online ödeme sistemlerini e-ticaret sitenize entegre ederken de hem bu hizmeti sağlayan firmalar hem de bankalar sizden SSL sertifikası istemektedirler.

Kısacası SSL sertifikaları internetten satışlarda güvenlik konusunda bir zorunluluktur. Ancak bu sertifikaları kurulmadan işlem yapılması hem alışverişin güvenli olmamasına neden olur hem de standart protokolleri sağlamamanıza neden olur.

3D Secure yöntemini kullanın

3D Secure, site üzerinde yapılan alışverişlerin onaylanması için müşteriden onay kodu istenmesini sağlayan bir güvenlik aşamasıdır. Bu işlemde, tüketici e-ticaret sitesinden ödeme onayı verdikten sonra, bankadan kullanıcıya tek kullanımlık bir şifre gönderilir ve 3 dakika içinde kullanıcının bu onay kodunu e-ticaret sitesinde ilgili alana girmesi gerekmektedir. Bu onay kodunun doğrulanmasının ardından, tüketicinin yapmış olduğu ödeme işlemi geçerli olmaktadır.

Bu sistemin kullanılması ile kredi kartı işlemlerinde topu bir nevi tüketiciye paslamış olursunuz. Çünkü kredi kartı hırsızlığı durumu olsa bile, tüketicinin telefonuna gelecek olan onay mesajı olmadan ödeme işlemi gerçekleşmeyecektir. Bankadan gönderilen onay kodunun alışveriş için kullanılması, fraud risklerini de düşürecektir.

Fatura ve teslimat adreslerini kontrol edin

Kredi kartı hırsızlığı durumunda, site üzerinden işlem yapan kişi fatura ve teslimat adresini farklı girebilir. Ancak tabii ki müşterileriniz birilerine hediye almış da olabilir. Bu nedenle özellikle yüksek meblağlı alışverişlerde tüketicilerle iletişime geçip bu durumu teyit etmeniz gerekebilir. Yüksek tutarlı alışverişlerde teslimat ve fatura adresinin farklı olması olası bir fraud durumu olabilir ve işlemleri tamamlamadan önce tüketiciyle iletişime geçmeniz faydalı olabilir.

Yüksek tutarlı işlemleri takip edin

Sahtecilik işlemleri sırasında kredi kartı hırsızları bir an önce işlemleri tamamlamak isterler. Bu işlemleri yaparken de yüklü miktarda işlem yapmayı tercih ederler. İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler çoğunlukla yüksek tutarlı işlemler yapmayı tercih etmezler. Bunun istisnai durumları da tabii ki vardır.

Alışıla gelmişin dışındaki yüksek tutarlı siparişlerde, siparişi veren kişi ile iletişime geçmek ve bunu ödeme işleminin tamamlanmasından önce yapmak, hem tüketiciyi hem de firmanızı koruyacaktır. Olası bir sahtecilik işlemine maruz kalmamak için bu tür önlemlere başvurmalısınız.

IP ve kredi kartı sahibinin adreslerini karşılaştırın

Şüpheli bulduğunuz alışverişlerde kredi kartı sahibi ile alışverişi yapan kişinin IP numaralarını da karşılaştırabilirsiniz. Bu adreslerin eşleşmemesi site üzerinde bir sahtecilik işlemi yapıldığının habercisi olacaktır. Böyle bir durumda kredi kartı sahibi ya da ilgili banka ile iletişime geçmeniz faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan