E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

22 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya çalışır. Tabii ki kullanıcı yorumlarının önemli olması, sahte yorum oluşturma durumunu da ortaya çıkartıyor.

Sahte yorumların birçok olumsuz etkisi olduğu gibi tüketicileri yanlış yönlendireceği için etik de değildir. Bu rehberimizde de ne tür sahte kullanıcı yorumlar olduğunu ve sahte yorumların firmalara ne tür zararlar verdiğini ele alacağız.

Sahte kullanıcı yorumu çeşitleri

Ürün yorum sayfalarında, online pazar yerlerinde ya da diğer ürün arama siteleri üzerinde sahte kullanıcı yorumu girişleri yapılabiliyor. Bu eylem de haksız rekabete ve tüketicileri yanıltmaya neden oluyor. Birden fazla sahte kullanıcı yorumu oluşturma yöntemi bulunuyor.

Küçük gruplar ya da bireyler tarafından oluşturulan sahte yorumlar: Bu yöntemde küçük bir grup ya da bireyler, manuel olarak ilgili site üzerinde ürünlerle ilgili sahte kullanıcı yorumları oluşturuyorlar. Bir otomasyon olmadan yapılan bu işlemde, hem markanın kendi ürünü öne çıkartılabiliyor hem de rakip firmaların ürünleri altında düşük puanlı yanıltıcı yorumlar yazılabiliyor. Web sitelerinin bu kullanıcı belirleyerek bir kez uyarmaları ya da doğrudan engellemeleri gerekir.

Büyük ekiplerin yaptığı çalışmalar: Büyük ve organize olmuş ekiplerin yaptığı bu çalışmalarla günde yüzlerce yorum oluşturulabilir. Ürünle ilgili sahte olumlu yorumlar oluşturulması hem ürün manipülasyonu hem de marka bilinirlik manipülasyonu yapılmasına neden olur. Bu yorum üretimlerinde, satış başına ekipteki kişilere de belli bir promosyon ya da avans verilebiliyor. Bu tür büyük ekiplerin yaptığı çalışmaların takibi de daha zor oluyor. Farklı kullanıcıların farklı dil kullanımlarının olması, bu içeriklerin farklılaşmasına neden olacağı için, web siteleri bu içeriklerin sahteliğini tespit edemeyebilir.

Otomasyon botlar: Kimi zamanlar da otomasyon botlarla bu sahte kullanıcı yorumları oluşturuluyor. Botlar sahte kullanıcı hesapları oluşturarak, ilgili ürünler hakkında kullanıcı yorumları oluşturarak, ürün manipülasyonları yapabiliyorlar. Bot hesaplar olduğu için doğru yazılımlarla bu yorumların takibini yapmak kolay ve mümkün. Bu strateji genellikle kısa vadede satışları artırmak için kullanılır.

Doğruluğu olmayan olumsuz yorumlar: Haksız rekabet sağlamak adına, rakip firmaların ürünleri altına, olumsuz yorum yazımları yapılabiliyor. Buradaki amaç rakip firmanın ürünlerini kötüleyerek markanın imajını olumsuz yönde etkilemektir. Rakip firmalar bu yorumların sahte olduğunu belirlese dahi, farklı yayıncılar üzerinde olumsuz yorumların sahteliğini kanıtlamak belli bir süreç gerektirdiği için marka imajına olumsuz bir etki bırakır.

Sahte kullanıcı yorumları firmalara nasıl zarar verir?

Markaya olan güvene zarar verir

Sahte yorumlar oluşturmak ve bu sahte yorumların deşifre olması yani tüketicilerin bu sahte yorumları fark etmeleri markanıza olan güvenin ciddi şekilde düşmesine neden olur. Tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz yönde değiştirmeye çalışmanız ve ürünü yanlış şekilde tanıtmanız, tüketicileri yanılmaya çalıştığınız için kötü bir şekilde değerlendirilir. Bu da marka imajınıza zarar verir.

Web sitesi trafiğinizde düşüşler olur

Kendi sitenizde ya da başka siteler üzerinde sahte yorumlar yayınlamanız, kullanıcıların markanızı tercih etmemesine sebep olacaktır. Bu da genel olarak marka bilinirliğinize zarar vereceği için kullanıcıların sitenizi tercih etmemelerine neden olacak. Sitenize gelen trafiğin düşmesi de potansiyel müşteri tabanınızı düşüreceği için zarar etmenize neden olur.

Ceza alabilirsiniz

Farklı web siteleri üzerinde sahte yorumlar oluşturmak, bu siteler tarafından ceza almanıza neden olabilir. Tüketicileri yanlış yönlendirmeye çalışmak ve haksız rekabete neden olmak, bu sitelerin yayın kurallarına aykırı olabilir. Bu siteler sizinle çalışmayı bırakabilir ya da size farklı cezalar verebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap.xml Nedir? İnternet sitelerinin arama motoru botları tarafından daha iyi taranabilmesi ve dizine eklenerek aramalarda listelenmesi için oluşturulan dosya, sitemap (site haritası) olarak adlandırılmaktadır. Bu haritalar, xml...
12 Temmuz 2021
Markethinkers
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan