E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

22 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya çalışır. Tabii ki kullanıcı yorumlarının önemli olması, sahte yorum oluşturma durumunu da ortaya çıkartıyor. Sahte yorumların birçok olumsuz etkisi olduğu gibi tüketicileri yanlış yönlendireceği için etik de değildir. Bu rehberimizde de ne tür sahte kullanıcı yorumlar olduğunu ve sahte yorumların firmalara ne tür zararlar verdiğini ele alacağız.

Sahte kullanıcı yorumu çeşitleri

Ürün yorum sayfalarında, online pazar yerlerinde ya da diğer ürün arama siteleri üzerinde sahte kullanıcı yorumu girişleri yapılabiliyor. Bu eylem de haksız rekabete ve tüketicileri yanıltmaya neden oluyor. Birden fazla sahte kullanıcı yorumu oluşturma yöntemi bulunuyor. Küçük gruplar ya da bireyler tarafından oluşturulan sahte yorumlar: Bu yöntemde küçük bir grup ya da bireyler, manuel olarak ilgili site üzerinde ürünlerle ilgili sahte kullanıcı yorumları oluşturuyorlar. Bir otomasyon olmadan yapılan bu işlemde, hem markanın kendi ürünü öne çıkartılabiliyor hem de rakip firmaların ürünleri altında düşük puanlı yanıltıcı yorumlar yazılabiliyor. Web sitelerinin bu kullanıcı belirleyerek bir kez uyarmaları ya da doğrudan engellemeleri gerekir. Büyük ekiplerin yaptığı çalışmalar: Büyük ve organize olmuş ekiplerin yaptığı bu çalışmalarla günde yüzlerce yorum oluşturulabilir. Ürünle ilgili sahte olumlu yorumlar oluşturulması hem ürün manipülasyonu hem de marka bilinirlik manipülasyonu yapılmasına neden olur. Bu yorum üretimlerinde, satış başına ekipteki kişilere de belli bir promosyon ya da avans verilebiliyor. Bu tür büyük ekiplerin yaptığı çalışmaların takibi de daha zor oluyor. Farklı kullanıcıların farklı dil kullanımlarının olması, bu içeriklerin farklılaşmasına neden olacağı için, web siteleri bu içeriklerin sahteliğini tespit edemeyebilir. Otomasyon botlar: Kimi zamanlar da otomasyon botlarla bu sahte kullanıcı yorumları oluşturuluyor. Botlar sahte kullanıcı hesapları oluşturarak, ilgili ürünler hakkında kullanıcı yorumları oluşturarak, ürün manipülasyonları yapabiliyorlar. Bot hesaplar olduğu için doğru yazılımlarla bu yorumların takibini yapmak kolay ve mümkün. Bu strateji genellikle kısa vadede satışları artırmak için kullanılır. Doğruluğu olmayan olumsuz yorumlar: Haksız rekabet sağlamak adına, rakip firmaların ürünleri altına, olumsuz yorum yazımları yapılabiliyor. Buradaki amaç rakip firmanın ürünlerini kötüleyerek markanın imajını olumsuz yönde etkilemektir. Rakip firmalar bu yorumların sahte olduğunu belirlese dahi, farklı yayıncılar üzerinde olumsuz yorumların sahteliğini kanıtlamak belli bir süreç gerektirdiği için marka imajına olumsuz bir etki bırakır.

Sahte kullanıcı yorumları firmalara nasıl zarar verir?

Markaya olan güvene zarar verir

Sahte yorumlar oluşturmak ve bu sahte yorumların deşifre olması yani tüketicilerin bu sahte yorumları fark etmeleri markanıza olan güvenin ciddi şekilde düşmesine neden olur. Tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz yönde değiştirmeye çalışmanız ve ürünü yanlış şekilde tanıtmanız, tüketicileri yanılmaya çalıştığınız için kötü bir şekilde değerlendirilir. Bu da marka imajınıza zarar verir.

Web sitesi trafiğinizde düşüşler olur

Kendi sitenizde ya da başka siteler üzerinde sahte yorumlar yayınlamanız, kullanıcıların markanızı tercih etmemesine sebep olacaktır. Bu da genel olarak marka bilinirliğinize zarar vereceği için kullanıcıların sitenizi tercih etmemelerine neden olacak. Sitenize gelen trafiğin düşmesi de potansiyel müşteri tabanınızı düşüreceği için zarar etmenize neden olur.

Ceza alabilirsiniz

Farklı web siteleri üzerinde sahte yorumlar oluşturmak, bu siteler tarafından ceza almanıza neden olabilir. Tüketicileri yanlış yönlendirmeye çalışmak ve haksız rekabete neden olmak, bu sitelerin yayın kurallarına aykırı olabilir. Bu siteler sizinle çalışmayı bırakabilir ya da size farklı cezalar verebilirler.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Avrupa pazarına açılmak Türk firmaları için her zaman cazip ve kârlı bir fikirdir. Bu bölgeye ihracat yaparak döviz kur farkını avantaja çevirmek ve kazanç elde etmek mümkündür. AB ile yapılan anlaşmalar Türk firmalarına Avrupa...
23 Nisan 2022
Markethinkers
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
PayTR Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
PayTR Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
Sanal POS, e-ticaretle uğraşan firmaların sattıkların ürün ya da hizmetler karşılığında ödeme almak için kullanabileceği yöntemlerden biridir. Bu tür alışverişlerde kredi kartlarının yanında farklı ödeme yöntemleri de...
1 Nisan 2022
Markethinkers
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın