fbpx

E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

22 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya çalışır. Tabii ki kullanıcı yorumlarının önemli olması, sahte yorum oluşturma durumunu da ortaya çıkartıyor.

Sahte yorumların birçok olumsuz etkisi olduğu gibi tüketicileri yanlış yönlendireceği için etik de değildir. Bu rehberimizde de ne tür sahte kullanıcı yorumlar olduğunu ve sahte yorumların firmalara ne tür zararlar verdiğini ele alacağız.

Sahte kullanıcı yorumu çeşitleri

Ürün yorum sayfalarında, online pazar yerlerinde ya da diğer ürün arama siteleri üzerinde sahte kullanıcı yorumu girişleri yapılabiliyor. Bu eylem de haksız rekabete ve tüketicileri yanıltmaya neden oluyor. Birden fazla sahte kullanıcı yorumu oluşturma yöntemi bulunuyor.

Küçük gruplar ya da bireyler tarafından oluşturulan sahte yorumlar: Bu yöntemde küçük bir grup ya da bireyler, manuel olarak ilgili site üzerinde ürünlerle ilgili sahte kullanıcı yorumları oluşturuyorlar. Bir otomasyon olmadan yapılan bu işlemde, hem markanın kendi ürünü öne çıkartılabiliyor hem de rakip firmaların ürünleri altında düşük puanlı yanıltıcı yorumlar yazılabiliyor. Web sitelerinin bu kullanıcı belirleyerek bir kez uyarmaları ya da doğrudan engellemeleri gerekir.

Büyük ekiplerin yaptığı çalışmalar: Büyük ve organize olmuş ekiplerin yaptığı bu çalışmalarla günde yüzlerce yorum oluşturulabilir. Ürünle ilgili sahte olumlu yorumlar oluşturulması hem ürün manipülasyonu hem de marka bilinirlik manipülasyonu yapılmasına neden olur. Bu yorum üretimlerinde, satış başına ekipteki kişilere de belli bir promosyon ya da avans verilebiliyor. Bu tür büyük ekiplerin yaptığı çalışmaların takibi de daha zor oluyor. Farklı kullanıcıların farklı dil kullanımlarının olması, bu içeriklerin farklılaşmasına neden olacağı için, web siteleri bu içeriklerin sahteliğini tespit edemeyebilir.

Otomasyon botlar: Kimi zamanlar da otomasyon botlarla bu sahte kullanıcı yorumları oluşturuluyor. Botlar sahte kullanıcı hesapları oluşturarak, ilgili ürünler hakkında kullanıcı yorumları oluşturarak, ürün manipülasyonları yapabiliyorlar. Bot hesaplar olduğu için doğru yazılımlarla bu yorumların takibini yapmak kolay ve mümkün. Bu strateji genellikle kısa vadede satışları artırmak için kullanılır.

Doğruluğu olmayan olumsuz yorumlar: Haksız rekabet sağlamak adına, rakip firmaların ürünleri altına, olumsuz yorum yazımları yapılabiliyor. Buradaki amaç rakip firmanın ürünlerini kötüleyerek markanın imajını olumsuz yönde etkilemektir. Rakip firmalar bu yorumların sahte olduğunu belirlese dahi, farklı yayıncılar üzerinde olumsuz yorumların sahteliğini kanıtlamak belli bir süreç gerektirdiği için marka imajına olumsuz bir etki bırakır.

Sahte kullanıcı yorumları firmalara nasıl zarar verir?

Markaya olan güvene zarar verir

Sahte yorumlar oluşturmak ve bu sahte yorumların deşifre olması yani tüketicilerin bu sahte yorumları fark etmeleri markanıza olan güvenin ciddi şekilde düşmesine neden olur. Tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz yönde değiştirmeye çalışmanız ve ürünü yanlış şekilde tanıtmanız, tüketicileri yanılmaya çalıştığınız için kötü bir şekilde değerlendirilir. Bu da marka imajınıza zarar verir.

Web sitesi trafiğinizde düşüşler olur

Kendi sitenizde ya da başka siteler üzerinde sahte yorumlar yayınlamanız, kullanıcıların markanızı tercih etmemesine sebep olacaktır. Bu da genel olarak marka bilinirliğinize zarar vereceği için kullanıcıların sitenizi tercih etmemelerine neden olacak. Sitenize gelen trafiğin düşmesi de potansiyel müşteri tabanınızı düşüreceği için zarar etmenize neden olur.

Ceza alabilirsiniz

Farklı web siteleri üzerinde sahte yorumlar oluşturmak, bu siteler tarafından ceza almanıza neden olabilir. Tüketicileri yanlış yönlendirmeye çalışmak ve haksız rekabete neden olmak, bu sitelerin yayın kurallarına aykırı olabilir. Bu siteler sizinle çalışmayı bırakabilir ya da size farklı cezalar verebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan