E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

8 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri göz önünde bulundurmanız ilk önceliklerini arasında yer almalı. Pazardaki konumunuzu yükseltmeniz ve marka bilinirliğinizi artırmanız geri dönüşümlerinizi de artırmanız da önemli bir rol oynayacağı için bu stratejileri hazırlamanız gerekir.

Öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

Rekabet analizinizi yapın

Rekabet analizi, özellikle pazarın ve rakip firmaların durumunu incelemek, anlamak ve analiz etmek için yapılan çalışmaların bütünü olarak isimlendirilebilir. Rakip firmaların güçlü ve zayıf yönlerinin yanı sıra, sektörde fark yaratan firmaları araştırmak, rakiplerin müşteri hizmetleri ile ilgili araştırmalar yapmak da bu çalışmaların içine dahildir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, rekabet analizinin nasıl yapılabileceği hakkında bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Yeni trendleri rakiplerden önce yakalamak

Yeni trendleri takip etmek, sektördeki güncel gelişmeleri araştırmak ve bu konularda sektörünüzde öncü olmanız da rekabet stratejileri içerisinde yer alması gereken konulardan biri. Yenilikler konusunda öncü olmanız marka değerinizi artıracağı gibi diğer firmalardan da farklılaşmanızı sağlayacaktır.

Yenilikleri uygulamaya başladığınızda, müşterilerinize diğer firmaların sunmadığı hizmetleri ve özellikleri sunmaya başladığınız onların markanıza olan bakış açılarını da olumlu bir şekilde değiştirmeye başlayabilirsiniz. Sektörde öncü olmanız, marka değerinizi yükselttiği gibi marka bilinirliğinizin de artmasını sağlar.

İlgili rehber: Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Ürün ve hizmet kalitenizi artırın

Rekabet stratejileri hazırlarken, ürün ve hizmet kalitesini artırmayı da göz önünde bulundurmalısınız. Tüketicilere daha kaliteli ürünler sunmak marka değerinizi artıracak unsurlardan biri. Ürün kalitesini artırdığınızda, müşterilerinizin ürünlerinizden memnun kalma ihtimali de daha da artacağı için sonraki alışverişlerinde de yine bu ürünleri satın almak isteyeceklerdir. Özellikle rakiplerinizin ürünlerinden daha kaliteli ürünlere yönelmeniz, genel olarak kalitenin de artışını sağlayacaktır.

Ürün kalitesine ek olarak müşterilerinize satış öncesi ve sonrasında sunduğunuz hizmetlerin de kalitesini artırmanız, müşterilerin uzun vadede sizi tercih etmelerini sağlayacaktır. Tüketiciler fiyat odaklı olsa da sürekli alışveriş yapacakları firmaları seçerken, onların sorunlarını çözen ve onlara kolaylık sağlayan firmaları uzun vadede daha çok tercih etmekler. Bu sebeple de rakip firmaların sunduğundan daha etkili ve kaliteli bir hizmet sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde artıracaktır.

Müşteri hizmet kalitesini artırın

Rekabet stratejileri geliştirirken müşteri hizmet kalitesini artırmaya da odaklanmanız önemli. Hem satış öncesi hem de satış sonrasında müşterilere kaliteli hizmet sunmak ve bu hizmetin kalitesini rakip firmalardan daha iyi bir hale getirmek, uzun vadede sadık müşteriler kazanmanızı sağlarken, rekabette de öne geçmenizi sağlar. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tüketiciler, kendi sorunlarını çözen firmaları tercih ederler; çünkü firma onların sorunlarını çözdüğünde, onların güvenlerini de kazanmış olur. İlerleyen zamanlardaki alışverişlerinde de tüketiciler olası bir sorun olduğunda firmanın kendi sorunlarını çözeceğini bildiği için, tekrar bu firmadan alışveriş yapmayı seçecektir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Pazardaki boşluk ve fırsatları araştırın

Rekabette öne çıkmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de pazardaki boşluk ve fırsatları araştırmak olmalı. Rakip firmaların yönelmedikleri alanlara gitmek, onların yer almadıkları alanlarda yer almanız da farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır.

SEO ve Adwords çalışmalarınızda, rakip firmaların yönelmediği ya da kullanmadığı anahtar kelimeler üzerinden reklamlar ve/ya içerikler hazırlamanız da pazardaki boşlukları doldurmanıza yardımcı olacaktır.

Rekabet stratejileri hazırlarken, rekabet analizinde pazar araştırmasını yapmanız, bu açıdan önemlidir. Pazarın mevcut durumunun yanı sıra gelecektiki potansiyel genişleme sürecinde, hangi kanallara talebin yoğunlaşacağını araştırarak, bu bölümlere yatırımlar yaparak, rakip firmaların önüne geçebilirsiniz.

E-ticarette rekabet ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticarette rekabeti neden takip etmeliyim?

İnternet sektörünün büyümesiyle beraber birçok firma internetten satış yapmaya başladığı için, rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını analiz etmek ve anlamak, kendi iş stratejilerinizi belirlemenizi sağlayacağı gibi rekabette ne durumda olduğunuzu ve nasıl öne çıkabileceğinizi görmenizi sağlacak imkanları da görmenizi sağlar. Rakip firmaların yöneldikleri ve yönelmedikleri alanları analiz ederek, işinizin potansiyelini artırarak, rakiplerin önüne geçebilirsiniz. Bu sebeple de rekabeti takip etmek oldukça önemlidir.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

Büyük firmalarla nasıl rekabet edilir?

Büyük firmalarla rekabet etmek için rekabet stratejileri belirlemeniz gerekecektir. Bu firmalar pazarın belli bir bölümüne hakim oldukları için bütçe olarak da güçlüdürler ve bu sebeple de rekabette farklı yaklaşımlar denemek gerekir. Pazardaki boşluklara yönelmek, hizmet kalitesini artırmak, reklam ve pazarlama stratejilerinde daha farklı hedef kitlelere ulaşmak gibi farklı çalışmalar yapılabilir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?

Rekabette fiyatlandırma stratejileri nasıl yapılmalı?

Rekabet stratejileri içerisinde, ürün fiyatlandırmalarını da yapmanız gerekecektir. Fiyatlandırma stratejileri rekabetteki yerinizi belirleyebilir. Bu noktada da ürün kalitesi, ulaşmak istediğiniz hedef kitle, sunduğunuz ek hizmetler, müşteri desteği gibi konular fiyatlandırma konusunda çalışmalar yapmanız gerekir. Bu konuda daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan