E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

8 Kasım 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri göz önünde bulundurmanız ilk önceliklerini arasında yer almalı. Pazardaki konumunuzu yükseltmeniz ve marka bilinirliğinizi artırmanız geri dönüşümlerinizi de artırmanız da önemli bir rol oynayacağı için bu stratejileri hazırlamanız gerekir.

Öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

Rekabet analizinizi yapın

Rekabet analizi, özellikle pazarın ve rakip firmaların durumunu incelemek, anlamak ve analiz etmek için yapılan çalışmaların bütünü olarak isimlendirilebilir. Rakip firmaların güçlü ve zayıf yönlerinin yanı sıra, sektörde fark yaratan firmaları araştırmak, rakiplerin müşteri hizmetleri ile ilgili araştırmalar yapmak da bu çalışmaların içine dahildir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, rekabet analizinin nasıl yapılabileceği hakkında bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Yeni trendleri rakiplerden önce yakalamak

Yeni trendleri takip etmek, sektördeki güncel gelişmeleri araştırmak ve bu konularda sektörünüzde öncü olmanız da rekabet stratejileri içerisinde yer alması gereken konulardan biri. Yenilikler konusunda öncü olmanız marka değerinizi artıracağı gibi diğer firmalardan da farklılaşmanızı sağlayacaktır.

Yenilikleri uygulamaya başladığınızda, müşterilerinize diğer firmaların sunmadığı hizmetleri ve özellikleri sunmaya başladığınız onların markanıza olan bakış açılarını da olumlu bir şekilde değiştirmeye başlayabilirsiniz. Sektörde öncü olmanız, marka değerinizi yükselttiği gibi marka bilinirliğinizin de artmasını sağlar.

İlgili rehber: Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Ürün ve hizmet kalitenizi artırın

Rekabet stratejileri hazırlarken, ürün ve hizmet kalitesini artırmayı da göz önünde bulundurmalısınız. Tüketicilere daha kaliteli ürünler sunmak marka değerinizi artıracak unsurlardan biri. Ürün kalitesini artırdığınızda, müşterilerinizin ürünlerinizden memnun kalma ihtimali de daha da artacağı için sonraki alışverişlerinde de yine bu ürünleri satın almak isteyeceklerdir. Özellikle rakiplerinizin ürünlerinden daha kaliteli ürünlere yönelmeniz, genel olarak kalitenin de artışını sağlayacaktır.

Ürün kalitesine ek olarak müşterilerinize satış öncesi ve sonrasında sunduğunuz hizmetlerin de kalitesini artırmanız, müşterilerin uzun vadede sizi tercih etmelerini sağlayacaktır. Tüketiciler fiyat odaklı olsa da sürekli alışveriş yapacakları firmaları seçerken, onların sorunlarını çözen ve onlara kolaylık sağlayan firmaları uzun vadede daha çok tercih etmekler. Bu sebeple de rakip firmaların sunduğundan daha etkili ve kaliteli bir hizmet sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde artıracaktır.

Müşteri hizmet kalitesini artırın

Rekabet stratejileri geliştirirken müşteri hizmet kalitesini artırmaya da odaklanmanız önemli. Hem satış öncesi hem de satış sonrasında müşterilere kaliteli hizmet sunmak ve bu hizmetin kalitesini rakip firmalardan daha iyi bir hale getirmek, uzun vadede sadık müşteriler kazanmanızı sağlarken, rekabette de öne geçmenizi sağlar. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tüketiciler, kendi sorunlarını çözen firmaları tercih ederler; çünkü firma onların sorunlarını çözdüğünde, onların güvenlerini de kazanmış olur. İlerleyen zamanlardaki alışverişlerinde de tüketiciler olası bir sorun olduğunda firmanın kendi sorunlarını çözeceğini bildiği için, tekrar bu firmadan alışveriş yapmayı seçecektir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Pazardaki boşluk ve fırsatları araştırın

Rekabette öne çıkmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de pazardaki boşluk ve fırsatları araştırmak olmalı. Rakip firmaların yönelmedikleri alanlara gitmek, onların yer almadıkları alanlarda yer almanız da farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır.

SEO ve Adwords çalışmalarınızda, rakip firmaların yönelmediği ya da kullanmadığı anahtar kelimeler üzerinden reklamlar ve/ya içerikler hazırlamanız da pazardaki boşlukları doldurmanıza yardımcı olacaktır.

Rekabet stratejileri hazırlarken, rekabet analizinde pazar araştırmasını yapmanız, bu açıdan önemlidir. Pazarın mevcut durumunun yanı sıra gelecektiki potansiyel genişleme sürecinde, hangi kanallara talebin yoğunlaşacağını araştırarak, bu bölümlere yatırımlar yaparak, rakip firmaların önüne geçebilirsiniz.

E-ticarette rekabet ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticarette rekabeti neden takip etmeliyim?

İnternet sektörünün büyümesiyle beraber birçok firma internetten satış yapmaya başladığı için, rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını analiz etmek ve anlamak, kendi iş stratejilerinizi belirlemenizi sağlayacağı gibi rekabette ne durumda olduğunuzu ve nasıl öne çıkabileceğinizi görmenizi sağlacak imkanları da görmenizi sağlar. Rakip firmaların yöneldikleri ve yönelmedikleri alanları analiz ederek, işinizin potansiyelini artırarak, rakiplerin önüne geçebilirsiniz. Bu sebeple de rekabeti takip etmek oldukça önemlidir.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

Büyük firmalarla nasıl rekabet edilir?

Büyük firmalarla rekabet etmek için rekabet stratejileri belirlemeniz gerekecektir. Bu firmalar pazarın belli bir bölümüne hakim oldukları için bütçe olarak da güçlüdürler ve bu sebeple de rekabette farklı yaklaşımlar denemek gerekir. Pazardaki boşluklara yönelmek, hizmet kalitesini artırmak, reklam ve pazarlama stratejilerinde daha farklı hedef kitlelere ulaşmak gibi farklı çalışmalar yapılabilir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?

Rekabette fiyatlandırma stratejileri nasıl yapılmalı?

Rekabet stratejileri içerisinde, ürün fiyatlandırmalarını da yapmanız gerekecektir. Fiyatlandırma stratejileri rekabetteki yerinizi belirleyebilir. Bu noktada da ürün kalitesi, ulaşmak istediğiniz hedef kitle, sunduğunuz ek hizmetler, müşteri desteği gibi konular fiyatlandırma konusunda çalışmalar yapmanız gerekir. Bu konuda daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan