E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

8 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri göz önünde bulundurmanız ilk önceliklerini arasında yer almalı. Pazardaki konumunuzu yükseltmeniz ve marka bilinirliğinizi artırmanız geri dönüşümlerinizi de artırmanız da önemli bir rol oynayacağı için bu stratejileri hazırlamanız gerekir.

Öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

Rekabet analizinizi yapın

Rekabet analizi, özellikle pazarın ve rakip firmaların durumunu incelemek, anlamak ve analiz etmek için yapılan çalışmaların bütünü olarak isimlendirilebilir. Rakip firmaların güçlü ve zayıf yönlerinin yanı sıra, sektörde fark yaratan firmaları araştırmak, rakiplerin müşteri hizmetleri ile ilgili araştırmalar yapmak da bu çalışmaların içine dahildir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, rekabet analizinin nasıl yapılabileceği hakkında bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Yeni trendleri rakiplerden önce yakalamak

Yeni trendleri takip etmek, sektördeki güncel gelişmeleri araştırmak ve bu konularda sektörünüzde öncü olmanız da rekabet stratejileri içerisinde yer alması gereken konulardan biri. Yenilikler konusunda öncü olmanız marka değerinizi artıracağı gibi diğer firmalardan da farklılaşmanızı sağlayacaktır.

Yenilikleri uygulamaya başladığınızda, müşterilerinize diğer firmaların sunmadığı hizmetleri ve özellikleri sunmaya başladığınız onların markanıza olan bakış açılarını da olumlu bir şekilde değiştirmeye başlayabilirsiniz. Sektörde öncü olmanız, marka değerinizi yükselttiği gibi marka bilinirliğinizin de artmasını sağlar.

İlgili rehber: Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Ürün ve hizmet kalitenizi artırın

Rekabet stratejileri hazırlarken, ürün ve hizmet kalitesini artırmayı da göz önünde bulundurmalısınız. Tüketicilere daha kaliteli ürünler sunmak marka değerinizi artıracak unsurlardan biri. Ürün kalitesini artırdığınızda, müşterilerinizin ürünlerinizden memnun kalma ihtimali de daha da artacağı için sonraki alışverişlerinde de yine bu ürünleri satın almak isteyeceklerdir. Özellikle rakiplerinizin ürünlerinden daha kaliteli ürünlere yönelmeniz, genel olarak kalitenin de artışını sağlayacaktır.

Ürün kalitesine ek olarak müşterilerinize satış öncesi ve sonrasında sunduğunuz hizmetlerin de kalitesini artırmanız, müşterilerin uzun vadede sizi tercih etmelerini sağlayacaktır. Tüketiciler fiyat odaklı olsa da sürekli alışveriş yapacakları firmaları seçerken, onların sorunlarını çözen ve onlara kolaylık sağlayan firmaları uzun vadede daha çok tercih etmekler. Bu sebeple de rakip firmaların sunduğundan daha etkili ve kaliteli bir hizmet sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde artıracaktır.

Müşteri hizmet kalitesini artırın

Rekabet stratejileri geliştirirken müşteri hizmet kalitesini artırmaya da odaklanmanız önemli. Hem satış öncesi hem de satış sonrasında müşterilere kaliteli hizmet sunmak ve bu hizmetin kalitesini rakip firmalardan daha iyi bir hale getirmek, uzun vadede sadık müşteriler kazanmanızı sağlarken, rekabette de öne geçmenizi sağlar. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tüketiciler, kendi sorunlarını çözen firmaları tercih ederler; çünkü firma onların sorunlarını çözdüğünde, onların güvenlerini de kazanmış olur. İlerleyen zamanlardaki alışverişlerinde de tüketiciler olası bir sorun olduğunda firmanın kendi sorunlarını çözeceğini bildiği için, tekrar bu firmadan alışveriş yapmayı seçecektir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Pazardaki boşluk ve fırsatları araştırın

Rekabette öne çıkmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de pazardaki boşluk ve fırsatları araştırmak olmalı. Rakip firmaların yönelmedikleri alanlara gitmek, onların yer almadıkları alanlarda yer almanız da farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır.

SEO ve Adwords çalışmalarınızda, rakip firmaların yönelmediği ya da kullanmadığı anahtar kelimeler üzerinden reklamlar ve/ya içerikler hazırlamanız da pazardaki boşlukları doldurmanıza yardımcı olacaktır.

Rekabet stratejileri hazırlarken, rekabet analizinde pazar araştırmasını yapmanız, bu açıdan önemlidir. Pazarın mevcut durumunun yanı sıra gelecektiki potansiyel genişleme sürecinde, hangi kanallara talebin yoğunlaşacağını araştırarak, bu bölümlere yatırımlar yaparak, rakip firmaların önüne geçebilirsiniz.

E-ticarette rekabet ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticarette rekabeti neden takip etmeliyim?

İnternet sektörünün büyümesiyle beraber birçok firma internetten satış yapmaya başladığı için, rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını analiz etmek ve anlamak, kendi iş stratejilerinizi belirlemenizi sağlayacağı gibi rekabette ne durumda olduğunuzu ve nasıl öne çıkabileceğinizi görmenizi sağlacak imkanları da görmenizi sağlar. Rakip firmaların yöneldikleri ve yönelmedikleri alanları analiz ederek, işinizin potansiyelini artırarak, rakiplerin önüne geçebilirsiniz. Bu sebeple de rekabeti takip etmek oldukça önemlidir.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

Büyük firmalarla nasıl rekabet edilir?

Büyük firmalarla rekabet etmek için rekabet stratejileri belirlemeniz gerekecektir. Bu firmalar pazarın belli bir bölümüne hakim oldukları için bütçe olarak da güçlüdürler ve bu sebeple de rekabette farklı yaklaşımlar denemek gerekir. Pazardaki boşluklara yönelmek, hizmet kalitesini artırmak, reklam ve pazarlama stratejilerinde daha farklı hedef kitlelere ulaşmak gibi farklı çalışmalar yapılabilir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?

Rekabette fiyatlandırma stratejileri nasıl yapılmalı?

Rekabet stratejileri içerisinde, ürün fiyatlandırmalarını da yapmanız gerekecektir. Fiyatlandırma stratejileri rekabetteki yerinizi belirleyebilir. Bu noktada da ürün kalitesi, ulaşmak istediğiniz hedef kitle, sunduğunuz ek hizmetler, müşteri desteği gibi konular fiyatlandırma konusunda çalışmalar yapmanız gerekir. Bu konuda daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat, genel itibarıyla büyük ölçekli şirketlerin yürüttüğü çok adımlı ve kompleks bir işlem şeklinde nitelendirilebilir. Getirilerin yüksek olduğu bu tür faaliyetler, e-ticaretin yükselişiyle her seviyedeki firmanın...
10 Mayıs 2022
Markethinkers
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın