E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

8 Kasım 2019
Ferad Osman Sali
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri göz önünde bulundurmanız ilk önceliklerini arasında yer almalı. Pazardaki konumunuzu yükseltmeniz ve marka bilinirliğinizi artırmanız geri dönüşümlerinizi de artırmanız da önemli bir rol oynayacağı için bu stratejileri hazırlamanız gerekir.

Öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri

Rekabet analizinizi yapın

Rekabet analizi, özellikle pazarın ve rakip firmaların durumunu incelemek, anlamak ve analiz etmek için yapılan çalışmaların bütünü olarak isimlendirilebilir. Rakip firmaların güçlü ve zayıf yönlerinin yanı sıra, sektörde fark yaratan firmaları araştırmak, rakiplerin müşteri hizmetleri ile ilgili araştırmalar yapmak da bu çalışmaların içine dahildir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, rekabet analizinin nasıl yapılabileceği hakkında bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?

Yeni trendleri rakiplerden önce yakalamak

Yeni trendleri takip etmek, sektördeki güncel gelişmeleri araştırmak ve bu konularda sektörünüzde öncü olmanız da rekabet stratejileri içerisinde yer alması gereken konulardan biri. Yenilikler konusunda öncü olmanız marka değerinizi artıracağı gibi diğer firmalardan da farklılaşmanızı sağlayacaktır.

Yenilikleri uygulamaya başladığınızda, müşterilerinize diğer firmaların sunmadığı hizmetleri ve özellikleri sunmaya başladığınız onların markanıza olan bakış açılarını da olumlu bir şekilde değiştirmeye başlayabilirsiniz. Sektörde öncü olmanız, marka değerinizi yükselttiği gibi marka bilinirliğinizin de artmasını sağlar.

İlgili rehber: Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Ürün ve hizmet kalitenizi artırın

Rekabet stratejileri hazırlarken, ürün ve hizmet kalitesini artırmayı da göz önünde bulundurmalısınız. Tüketicilere daha kaliteli ürünler sunmak marka değerinizi artıracak unsurlardan biri. Ürün kalitesini artırdığınızda, müşterilerinizin ürünlerinizden memnun kalma ihtimali de daha da artacağı için sonraki alışverişlerinde de yine bu ürünleri satın almak isteyeceklerdir. Özellikle rakiplerinizin ürünlerinden daha kaliteli ürünlere yönelmeniz, genel olarak kalitenin de artışını sağlayacaktır.

Ürün kalitesine ek olarak müşterilerinize satış öncesi ve sonrasında sunduğunuz hizmetlerin de kalitesini artırmanız, müşterilerin uzun vadede sizi tercih etmelerini sağlayacaktır. Tüketiciler fiyat odaklı olsa da sürekli alışveriş yapacakları firmaları seçerken, onların sorunlarını çözen ve onlara kolaylık sağlayan firmaları uzun vadede daha çok tercih etmekler. Bu sebeple de rakip firmaların sunduğundan daha etkili ve kaliteli bir hizmet sunmanız, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde artıracaktır.

Müşteri hizmet kalitesini artırın

Rekabet stratejileri geliştirirken müşteri hizmet kalitesini artırmaya da odaklanmanız önemli. Hem satış öncesi hem de satış sonrasında müşterilere kaliteli hizmet sunmak ve bu hizmetin kalitesini rakip firmalardan daha iyi bir hale getirmek, uzun vadede sadık müşteriler kazanmanızı sağlarken, rekabette de öne geçmenizi sağlar. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi tüketiciler, kendi sorunlarını çözen firmaları tercih ederler; çünkü firma onların sorunlarını çözdüğünde, onların güvenlerini de kazanmış olur. İlerleyen zamanlardaki alışverişlerinde de tüketiciler olası bir sorun olduğunda firmanın kendi sorunlarını çözeceğini bildiği için, tekrar bu firmadan alışveriş yapmayı seçecektir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Pazardaki boşluk ve fırsatları araştırın

Rekabette öne çıkmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de pazardaki boşluk ve fırsatları araştırmak olmalı. Rakip firmaların yönelmedikleri alanlara gitmek, onların yer almadıkları alanlarda yer almanız da farklı hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır.

SEO ve Adwords çalışmalarınızda, rakip firmaların yönelmediği ya da kullanmadığı anahtar kelimeler üzerinden reklamlar ve/ya içerikler hazırlamanız da pazardaki boşlukları doldurmanıza yardımcı olacaktır.

Rekabet stratejileri hazırlarken, rekabet analizinde pazar araştırmasını yapmanız, bu açıdan önemlidir. Pazarın mevcut durumunun yanı sıra gelecektiki potansiyel genişleme sürecinde, hangi kanallara talebin yoğunlaşacağını araştırarak, bu bölümlere yatırımlar yaparak, rakip firmaların önüne geçebilirsiniz.

E-ticarette rekabet ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticarette rekabeti neden takip etmeliyim?

İnternet sektörünün büyümesiyle beraber birçok firma internetten satış yapmaya başladığı için, rakip firmaların ne tür çalışmalar yaptıklarını analiz etmek ve anlamak, kendi iş stratejilerinizi belirlemenizi sağlayacağı gibi rekabette ne durumda olduğunuzu ve nasıl öne çıkabileceğinizi görmenizi sağlacak imkanları da görmenizi sağlar. Rakip firmaların yöneldikleri ve yönelmedikleri alanları analiz ederek, işinizin potansiyelini artırarak, rakiplerin önüne geçebilirsiniz. Bu sebeple de rekabeti takip etmek oldukça önemlidir.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

Büyük firmalarla nasıl rekabet edilir?

Büyük firmalarla rekabet etmek için rekabet stratejileri belirlemeniz gerekecektir. Bu firmalar pazarın belli bir bölümüne hakim oldukları için bütçe olarak da güçlüdürler ve bu sebeple de rekabette farklı yaklaşımlar denemek gerekir. Pazardaki boşluklara yönelmek, hizmet kalitesini artırmak, reklam ve pazarlama stratejilerinde daha farklı hedef kitlelere ulaşmak gibi farklı çalışmalar yapılabilir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?

Rekabette fiyatlandırma stratejileri nasıl yapılmalı?

Rekabet stratejileri içerisinde, ürün fiyatlandırmalarını da yapmanız gerekecektir. Fiyatlandırma stratejileri rekabetteki yerinizi belirleyebilir. Bu noktada da ürün kalitesi, ulaşmak istediğiniz hedef kitle, sunduğunuz ek hizmetler, müşteri desteği gibi konular fiyatlandırma konusunda çalışmalar yapmanız gerekir. Bu konuda daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
İngiltere Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
İngiltere Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
İngiltere’de iş kurmak birçok girişimdi tarafından düşünülmekte. Bunun yanı sıra pek çok firma da işini buraya taşımayı planlamakta. İngiltere vergi, bu durumda...
22 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Ferad Osman Sali
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin artırılarak,...
6 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Hem e-ticaret sektörüne atılmadan önce hem de e-ticaret sitenizi/firmanızı yönetirken atacağınız her adımı önceden analiz etmeniz gerekir. Bireysel ya da kurumsal olması fark etmeksizin tüm organizasyonların bir ön çalışmaya...
14 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya