E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

1 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar.

Aynı iş kolunda çok fazla firmanın olmasının getirdiği problemlerden biri de e-ticaret sitelerinin birbirine birçok konuda çok fazla benzemesi oluyor. Firmalar bir farklılık sunamadıkları için birbirlerinden ayrışmıyorlar ve bu da kendilerini öne çıkartacak bir alan bulmalarını zorluyor.

Kendi e-ticaret sitenizde ve iş stratejinizde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar, rakip firmaların arasından sıyrılmanıza yardımcı olur. Bu rehberimizde de bu çalışmalardan bahsedeceğiz.

Hizmet kalitenizi artırın

Rakiplerinizden sıyrılmanıza yardımcı olacak en önemli konularadan biri hizmet kalitesidir. Tüketiciler ürün satın alırken fiyatlara öncelik veriyor olsa da, aldıkları hizmetin kalitesi de onların uzun vadede sadık bir müşteri olup olmayacaklarını belirliyor.

Satın alma öncesi ve sonrasında sunacağınız hizmetler oldukça önemlidir. Satış öncesinde, tüketicilere ürünler ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgiler sunmak ve onlara yardımcı olmak hizmet kalitenizi önemli ölçüde artırır. Satış sonrasındaki destek sürecinizin de iyi bir şekilde yönetiliyor olması ve tüketicilerin sorunlarını hızlı ve kolay bir şekilde çözmeniz, müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırır.

Hizmet kalitenizi artırmak, rakiplerinizin sunamadığı hizmetler sunmak müşterilerinizin memnuniyetini artıracaktır ve mutlu olan müşterileriniz de kendi çevrelerinde aldıkları hizmetlerden duydukları mutlulukları paylaşacaklardır. Kulaktan kulağa pazarlama firmanızın bilinirliği ve sadık müşteriler edinmek için oldukça önemlidir ve hizmet kalitenizi artırmak bu konuda size çok faydalı olacaktır.

Ürün açıklamalarında farklılaşın

Kendi ürünlerinizi üretmiyor ve tedarikçilerden ürün alıyorsanız, bu tedarikçilerin sunduğu ürün açıklamalarını kullanıyor oluşunuz rakip firmalara benzemenize neden olabilir. Bunun yerine tedarik ettiğiniz ürünlerle ilgili kendi ürün açıklamalarınızı oluşturmanız sizi farklılaştıracaktır. Ürünle ilgili daha farklı bilgiler vermek tüketicilerin satın alma kararlarına etki edecektir.

Bir de işin SEO tarafı bulunuyor. Orijinal ürün açıklamaları yazmanız, Google aramalarında öne çıkmanıza da yardımcı olur. Google bu tür içeriklerde orijinal metinlere daha çok değer veriyor. Başka bir deyişle tüm firmaların kullandığı ürün açıklamalarını kullanmanız, Google tarafında da bir eksi almanıza neden olabiliyor. Farklılaşmak adına kendi içeriklerinizi oluşturmanız gerekir.

Orijinal ürün fotoğrafları kullanın

Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün fotoğraflarıyla da farklılaşabilirsiniz. Tedarikçilerin sunduğu ürün fotoğrafları çoğu zaman kaliteli olmayabiliyor. Bunun yanı sıra bu fotoğrafları tüm firmalar kullanıyor. Bu yüzden de sizi farklılaştırabilecek bir öğe ortada kalmıyor. Ancak kendi ürün fotoğraflarınızı çekmek ve bu fotoğrafları farklı konseptlerle hazırlamanız, ürün görseli konusunda sizi farklılaştırırken, görsellik anlamında da daha kaliteli işler yapmanıza yardımcı olur.

E-ticarette ürün fotoğraflarının önemini unutmamak gerek. Farklı konseptlerle ve kaliteli görsellerle dahi kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeniz mümkün. Bu sebeple de ürün fotoğraflarınıza farklı bir şekilde yaklaşmak ve farklı ürün fotoğrafları çekmek için çalışmalar yapmak, rakiplerinizden farklılaşmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır.

Müşteri memnuniyeti oranınızı artırın

Genel müşteri memnuniyeti oranınızı artırmak da rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur. Yaptığınız satışlar ardından müşterilerinizle iletişime geçmek ve aldıkları hizmet sonrasındaki memnuniyetlerini sormanız bu bilgileri toplamak için iyi bir çalışma olabilir. Gerek telefonla gerekse e-posta ile müşteri memnuniyeti anketleri yapabilirsiniz.

Tabii ki müşteri memnuniyeti oranınızı artırmak için hizmet kalitenizi de artırmanız gerekiyor. Müşterilerinizden gelen geri bildirimler doğrultusunda strateji geliştirmeleri yapmanız bu konuda rakiplerinizden bir adım öne geçmenizi sağlarken, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları göndermek

Rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de sitenize gelen ve ürünleri inceledikten sonra sepetlerine ekleyen; fakat alışveriş yapmayan tüketicileri takip etmek olacaktır. Birçok firma sepette ürün bırakıp siteyi terk eden kişilere yönelik çalışmalar yapmamakta.

Bu işlemin takibini yapmak ve sonrasında da bu kişilere ulaşmak onları tekrar siteye çekmenize yardımcı olur. Bu çalışmalar sonrasında firmaların geri dönüşüm oranlarının artığı belirtilmektedir. Konu hakkında detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya