fbpx

E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

1 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar.

Aynı iş kolunda çok fazla firmanın olmasının getirdiği problemlerden biri de e-ticaret sitelerinin birbirine birçok konuda çok fazla benzemesi oluyor. Firmalar bir farklılık sunamadıkları için birbirlerinden ayrışmıyorlar ve bu da kendilerini öne çıkartacak bir alan bulmalarını zorluyor.

Kendi e-ticaret sitenizde ve iş stratejinizde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar, rakip firmaların arasından sıyrılmanıza yardımcı olur. Bu rehberimizde de bu çalışmalardan bahsedeceğiz.

Hizmet kalitenizi artırın

Rakiplerinizden sıyrılmanıza yardımcı olacak en önemli konularadan biri hizmet kalitesidir. Tüketiciler ürün satın alırken fiyatlara öncelik veriyor olsa da, aldıkları hizmetin kalitesi de onların uzun vadede sadık bir müşteri olup olmayacaklarını belirliyor.

Satın alma öncesi ve sonrasında sunacağınız hizmetler oldukça önemlidir. Satış öncesinde, tüketicilere ürünler ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgiler sunmak ve onlara yardımcı olmak hizmet kalitenizi önemli ölçüde artırır. Satış sonrasındaki destek sürecinizin de iyi bir şekilde yönetiliyor olması ve tüketicilerin sorunlarını hızlı ve kolay bir şekilde çözmeniz, müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırır.

Hizmet kalitenizi artırmak, rakiplerinizin sunamadığı hizmetler sunmak müşterilerinizin memnuniyetini artıracaktır ve mutlu olan müşterileriniz de kendi çevrelerinde aldıkları hizmetlerden duydukları mutlulukları paylaşacaklardır. Kulaktan kulağa pazarlama firmanızın bilinirliği ve sadık müşteriler edinmek için oldukça önemlidir ve hizmet kalitenizi artırmak bu konuda size çok faydalı olacaktır.

Ürün açıklamalarında farklılaşın

Kendi ürünlerinizi üretmiyor ve tedarikçilerden ürün alıyorsanız, bu tedarikçilerin sunduğu ürün açıklamalarını kullanıyor oluşunuz rakip firmalara benzemenize neden olabilir. Bunun yerine tedarik ettiğiniz ürünlerle ilgili kendi ürün açıklamalarınızı oluşturmanız sizi farklılaştıracaktır. Ürünle ilgili daha farklı bilgiler vermek tüketicilerin satın alma kararlarına etki edecektir.

Bir de işin SEO tarafı bulunuyor. Orijinal ürün açıklamaları yazmanız, Google aramalarında öne çıkmanıza da yardımcı olur. Google bu tür içeriklerde orijinal metinlere daha çok değer veriyor. Başka bir deyişle tüm firmaların kullandığı ürün açıklamalarını kullanmanız, Google tarafında da bir eksi almanıza neden olabiliyor. Farklılaşmak adına kendi içeriklerinizi oluşturmanız gerekir.

Orijinal ürün fotoğrafları kullanın

Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün fotoğraflarıyla da farklılaşabilirsiniz. Tedarikçilerin sunduğu ürün fotoğrafları çoğu zaman kaliteli olmayabiliyor. Bunun yanı sıra bu fotoğrafları tüm firmalar kullanıyor. Bu yüzden de sizi farklılaştırabilecek bir öğe ortada kalmıyor. Ancak kendi ürün fotoğraflarınızı çekmek ve bu fotoğrafları farklı konseptlerle hazırlamanız, ürün görseli konusunda sizi farklılaştırırken, görsellik anlamında da daha kaliteli işler yapmanıza yardımcı olur.

E-ticarette ürün fotoğraflarının önemini unutmamak gerek. Farklı konseptlerle ve kaliteli görsellerle dahi kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeniz mümkün. Bu sebeple de ürün fotoğraflarınıza farklı bir şekilde yaklaşmak ve farklı ürün fotoğrafları çekmek için çalışmalar yapmak, rakiplerinizden farklılaşmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır.

Müşteri memnuniyeti oranınızı artırın

Genel müşteri memnuniyeti oranınızı artırmak da rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur. Yaptığınız satışlar ardından müşterilerinizle iletişime geçmek ve aldıkları hizmet sonrasındaki memnuniyetlerini sormanız bu bilgileri toplamak için iyi bir çalışma olabilir. Gerek telefonla gerekse e-posta ile müşteri memnuniyeti anketleri yapabilirsiniz.

Tabii ki müşteri memnuniyeti oranınızı artırmak için hizmet kalitenizi de artırmanız gerekiyor. Müşterilerinizden gelen geri bildirimler doğrultusunda strateji geliştirmeleri yapmanız bu konuda rakiplerinizden bir adım öne geçmenizi sağlarken, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları göndermek

Rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de sitenize gelen ve ürünleri inceledikten sonra sepetlerine ekleyen; fakat alışveriş yapmayan tüketicileri takip etmek olacaktır. Birçok firma sepette ürün bırakıp siteyi terk eden kişilere yönelik çalışmalar yapmamakta.

Bu işlemin takibini yapmak ve sonrasında da bu kişilere ulaşmak onları tekrar siteye çekmenize yardımcı olur. Bu çalışmalar sonrasında firmaların geri dönüşüm oranlarının artığı belirtilmektedir. Konu hakkında detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi