E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

1 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar.

Aynı iş kolunda çok fazla firmanın olmasının getirdiği problemlerden biri de e-ticaret sitelerinin birbirine birçok konuda çok fazla benzemesi oluyor. Firmalar bir farklılık sunamadıkları için birbirlerinden ayrışmıyorlar ve bu da kendilerini öne çıkartacak bir alan bulmalarını zorluyor.

Kendi e-ticaret sitenizde ve iş stratejinizde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar, rakip firmaların arasından sıyrılmanıza yardımcı olur. Bu rehberimizde de bu çalışmalardan bahsedeceğiz.

Hizmet kalitenizi artırın

Rakiplerinizden sıyrılmanıza yardımcı olacak en önemli konularadan biri hizmet kalitesidir. Tüketiciler ürün satın alırken fiyatlara öncelik veriyor olsa da, aldıkları hizmetin kalitesi de onların uzun vadede sadık bir müşteri olup olmayacaklarını belirliyor.

Satın alma öncesi ve sonrasında sunacağınız hizmetler oldukça önemlidir. Satış öncesinde, tüketicilere ürünler ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgiler sunmak ve onlara yardımcı olmak hizmet kalitenizi önemli ölçüde artırır. Satış sonrasındaki destek sürecinizin de iyi bir şekilde yönetiliyor olması ve tüketicilerin sorunlarını hızlı ve kolay bir şekilde çözmeniz, müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırır.

Hizmet kalitenizi artırmak, rakiplerinizin sunamadığı hizmetler sunmak müşterilerinizin memnuniyetini artıracaktır ve mutlu olan müşterileriniz de kendi çevrelerinde aldıkları hizmetlerden duydukları mutlulukları paylaşacaklardır. Kulaktan kulağa pazarlama firmanızın bilinirliği ve sadık müşteriler edinmek için oldukça önemlidir ve hizmet kalitenizi artırmak bu konuda size çok faydalı olacaktır.

Ürün açıklamalarında farklılaşın

Kendi ürünlerinizi üretmiyor ve tedarikçilerden ürün alıyorsanız, bu tedarikçilerin sunduğu ürün açıklamalarını kullanıyor oluşunuz rakip firmalara benzemenize neden olabilir. Bunun yerine tedarik ettiğiniz ürünlerle ilgili kendi ürün açıklamalarınızı oluşturmanız sizi farklılaştıracaktır. Ürünle ilgili daha farklı bilgiler vermek tüketicilerin satın alma kararlarına etki edecektir.

Bir de işin SEO tarafı bulunuyor. Orijinal ürün açıklamaları yazmanız, Google aramalarında öne çıkmanıza da yardımcı olur. Google bu tür içeriklerde orijinal metinlere daha çok değer veriyor. Başka bir deyişle tüm firmaların kullandığı ürün açıklamalarını kullanmanız, Google tarafında da bir eksi almanıza neden olabiliyor. Farklılaşmak adına kendi içeriklerinizi oluşturmanız gerekir.

Orijinal ürün fotoğrafları kullanın

Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün fotoğraflarıyla da farklılaşabilirsiniz. Tedarikçilerin sunduğu ürün fotoğrafları çoğu zaman kaliteli olmayabiliyor. Bunun yanı sıra bu fotoğrafları tüm firmalar kullanıyor. Bu yüzden de sizi farklılaştırabilecek bir öğe ortada kalmıyor. Ancak kendi ürün fotoğraflarınızı çekmek ve bu fotoğrafları farklı konseptlerle hazırlamanız, ürün görseli konusunda sizi farklılaştırırken, görsellik anlamında da daha kaliteli işler yapmanıza yardımcı olur.

E-ticarette ürün fotoğraflarının önemini unutmamak gerek. Farklı konseptlerle ve kaliteli görsellerle dahi kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeniz mümkün. Bu sebeple de ürün fotoğraflarınıza farklı bir şekilde yaklaşmak ve farklı ürün fotoğrafları çekmek için çalışmalar yapmak, rakiplerinizden farklılaşmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır.

Müşteri memnuniyeti oranınızı artırın

Genel müşteri memnuniyeti oranınızı artırmak da rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur. Yaptığınız satışlar ardından müşterilerinizle iletişime geçmek ve aldıkları hizmet sonrasındaki memnuniyetlerini sormanız bu bilgileri toplamak için iyi bir çalışma olabilir. Gerek telefonla gerekse e-posta ile müşteri memnuniyeti anketleri yapabilirsiniz.

Tabii ki müşteri memnuniyeti oranınızı artırmak için hizmet kalitenizi de artırmanız gerekiyor. Müşterilerinizden gelen geri bildirimler doğrultusunda strateji geliştirmeleri yapmanız bu konuda rakiplerinizden bir adım öne geçmenizi sağlarken, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları göndermek

Rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de sitenize gelen ve ürünleri inceledikten sonra sepetlerine ekleyen; fakat alışveriş yapmayan tüketicileri takip etmek olacaktır. Birçok firma sepette ürün bırakıp siteyi terk eden kişilere yönelik çalışmalar yapmamakta.

Bu işlemin takibini yapmak ve sonrasında da bu kişilere ulaşmak onları tekrar siteye çekmenize yardımcı olur. Bu çalışmalar sonrasında firmaların geri dönüşüm oranlarının artığı belirtilmektedir. Konu hakkında detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin