E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

1 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı iş kolunda çok fazla firmanın olmasının getirdiği problemlerden biri de e-ticaret sitelerinin birbirine birçok konuda çok fazla benzemesi oluyor. Firmalar bir farklılık sunamadıkları için birbirlerinden ayrışmıyorlar ve bu da kendilerini öne çıkartacak bir alan bulmalarını zorluyor. Kendi e-ticaret sitenizde ve iş stratejinizde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar, rakip firmaların arasından sıyrılmanıza yardımcı olur. Bu rehberimizde de bu çalışmalardan bahsedeceğiz.

Hizmet kalitenizi artırın

Rakiplerinizden sıyrılmanıza yardımcı olacak en önemli konularadan biri hizmet kalitesidir. Tüketiciler ürün satın alırken fiyatlara öncelik veriyor olsa da, aldıkları hizmetin kalitesi de onların uzun vadede sadık bir müşteri olup olmayacaklarını belirliyor. Satın alma öncesi ve sonrasında sunacağınız hizmetler oldukça önemlidir. Satış öncesinde, tüketicilere ürünler ve hizmetleriniz hakkında detaylı bilgiler sunmak ve onlara yardımcı olmak hizmet kalitenizi önemli ölçüde artırır. Satış sonrasındaki destek sürecinizin de iyi bir şekilde yönetiliyor olması ve tüketicilerin sorunlarını hızlı ve kolay bir şekilde çözmeniz, müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırır. Hizmet kalitenizi artırmak, rakiplerinizin sunamadığı hizmetler sunmak müşterilerinizin memnuniyetini artıracaktır ve mutlu olan müşterileriniz de kendi çevrelerinde aldıkları hizmetlerden duydukları mutlulukları paylaşacaklardır. Kulaktan kulağa pazarlama firmanızın bilinirliği ve sadık müşteriler edinmek için oldukça önemlidir ve hizmet kalitenizi artırmak bu konuda size çok faydalı olacaktır.

Ürün açıklamalarında farklılaşın

Kendi ürünlerinizi üretmiyor ve tedarikçilerden ürün alıyorsanız, bu tedarikçilerin sunduğu ürün açıklamalarını kullanıyor oluşunuz rakip firmalara benzemenize neden olabilir. Bunun yerine tedarik ettiğiniz ürünlerle ilgili kendi ürün açıklamalarınızı oluşturmanız sizi farklılaştıracaktır. Ürünle ilgili daha farklı bilgiler vermek tüketicilerin satın alma kararlarına etki edecektir. Bir de işin SEO tarafı bulunuyor. Orijinal ürün açıklamaları yazmanız, Google aramalarında öne çıkmanıza da yardımcı olur. Google bu tür içeriklerde orijinal metinlere daha çok değer veriyor. Başka bir deyişle tüm firmaların kullandığı ürün açıklamalarını kullanmanız, Google tarafında da bir eksi almanıza neden olabiliyor. Farklılaşmak adına kendi içeriklerinizi oluşturmanız gerekir.

Orijinal ürün fotoğrafları kullanın

Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün fotoğraflarıyla da farklılaşabilirsiniz. Tedarikçilerin sunduğu ürün fotoğrafları çoğu zaman kaliteli olmayabiliyor. Bunun yanı sıra bu fotoğrafları tüm firmalar kullanıyor. Bu yüzden de sizi farklılaştırabilecek bir öğe ortada kalmıyor. Ancak kendi ürün fotoğraflarınızı çekmek ve bu fotoğrafları farklı konseptlerle hazırlamanız, ürün görseli konusunda sizi farklılaştırırken, görsellik anlamında da daha kaliteli işler yapmanıza yardımcı olur. E-ticarette ürün fotoğraflarının önemini unutmamak gerek. Farklı konseptlerle ve kaliteli görsellerle dahi kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemeniz mümkün. Bu sebeple de ürün fotoğraflarınıza farklı bir şekilde yaklaşmak ve farklı ürün fotoğrafları çekmek için çalışmalar yapmak, rakiplerinizden farklılaşmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır.

Müşteri memnuniyeti oranınızı artırın

Genel müşteri memnuniyeti oranınızı artırmak da rakiplerinizden farklılaşmanıza yardımcı olur. Yaptığınız satışlar ardından müşterilerinizle iletişime geçmek ve aldıkları hizmet sonrasındaki memnuniyetlerini sormanız bu bilgileri toplamak için iyi bir çalışma olabilir. Gerek telefonla gerekse e-posta ile müşteri memnuniyeti anketleri yapabilirsiniz. Tabii ki müşteri memnuniyeti oranınızı artırmak için hizmet kalitenizi de artırmanız gerekiyor. Müşterilerinizden gelen geri bildirimler doğrultusunda strateji geliştirmeleri yapmanız bu konuda rakiplerinizden bir adım öne geçmenizi sağlarken, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları göndermek

Rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak yöntemlerden biri de sitenize gelen ve ürünleri inceledikten sonra sepetlerine ekleyen; fakat alışveriş yapmayan tüketicileri takip etmek olacaktır. Birçok firma sepette ürün bırakıp siteyi terk eden kişilere yönelik çalışmalar yapmamakta. Bu işlemin takibini yapmak ve sonrasında da bu kişilere ulaşmak onları tekrar siteye çekmenize yardımcı olur. Bu çalışmalar sonrasında firmaların geri dönüşüm oranlarının artığı belirtilmektedir. Konu hakkında detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimize bakabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
E-ticaret sitenize giriş yapan kullanıcı, tarayıcı aracılığıyla web sitesi sunucusuna bir istek gönderir. Bu isteğin cevabı de sitenin ilgili sayfası olarak kullanıcının tarayıcı ekranına gönderilir. Kullanıcı ve sunucu...
22 Ocak 2022
Markethinkers
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-İhracatta Kullanılabilecek Ödeme Şekilleri Nelerdir?
E-İhracatta Kullanılabilecek Ödeme Şekilleri Nelerdir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapmak ya da diğer bir deyişle e-ihracatla uğraşmak, pek çok açıdan oldukça avantajlı bir iş modelidir. Özellikle döviz olarak gelir elde etmeyi geleneksel yöntemlerle kıyasla çok daha basit...
23 Mart 2022
Markethinkers
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın