E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri

2 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri

PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve markalara birçok avantaj sağlıyor.

Dünkü yazımızda PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir? konusuna değinmiştik. Bu yazımızdan konuyla ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise e-ticarette PPC kullanımına yönelik ipucu ve taktikleri paylaşıyor olacağız.

Planlamalarınızı yapın

Reklam kampanyası oluşturmadan önce hangi amaçla bu reklamları çıkacağınızı belirlemelisiniz. Ürün tanıtımı, marka bilinirliği, web siteye trafik çekmek gibi farklı amaçlarla reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu sebeple de öncelikle amaçlarınızı belirleyin ve hangi ürünler üzerinde nasıl içerikler hazırlayacağınız, eyleme çağrı ifadelerinizi ve meta açıklamalarınızı belirlemeniz ve planlamanız önemlidir.

Sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak zorunda değilsiniz

Reklam kampanyalarınızı oluştururken, kullanıcıları sadece ana sayfanıza yönlendirmek zorunda değilsiniz. Başka varış sayfalarına da yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi, ürünlerle ilgili reklam kampanyaları oluşturuyorsanız bu reklamları ürün sayfalarına da yönlendirebilirsiniz. Bu sebeple de yönlendirme linklerinizi de doğru bir şekilde seçmeniz önemlidir.

Mobil reklamları unutmayın

Mobil reklamlar da günümüzde oldukça önemli. Mobil kullanıcı sayısının artmasından dolayı kullanıcılar çoğunlukla mobil cihazları üzerinden ürün araması yapabiliyor. Mobil trafiğiniz fazlaysa ya da potansiyeli varsa, reklam bütçenizin bir kısmını mobil reklamlara ayırabilir ve reklam bütçenizi daha iyi yöneterek, reklamlarınızın da performansını artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?

Potansiyeli olan kampanyalarınızı büyütün

İyi geri dönüş aldığınız ve satışa dönüşen reklam kampanyalarınızın bütçesini artırmak da önemlidir. Böylelikle daha uzun süre bu kampanyalardan geri dönüş alabilirsiniz. Bu sebeple de reklamlarınızı yakından takip ederek, hangilerinin sizin için iyi bir performans verdiğini inceleyin. Potansiyeli olan kampanyalarınızın ortalama bütçesini artırarak süresini uzatmak, satışlarınıza da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Reklamlarınızda sayılara yer verin

Reklam içeriklerinizi oluştururken, kullanıcıların dikkatini çekmek için rakamlardan ve sayılardan yararlanabilirsiniz. Örneğin bir indirimle ilgili kampanya çıkıyorsanız, reklam metninizde %20 indirim gibi, belli bir sayı belirten ifadeler kullanabilirsiniz. Bu tür sayılar kullanmak, reklamınızın da içeriğini daha iyi ifade edeceği için, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşler elde edebilirsiniz.

Hangi kanallar üzerinden reklam çıkacağınıza karar verin

PPC modeli birçok farklı kanal üzerinde kullanılabiliyor. Bu sebeple de hangi kanallar üzerinden reklam kampanyaları çıkacağınıza da karar vermeniz gerekli. Adwords sizin için doğru bir yer olmayabilir ya da Adwords’le ilgili çok fazla deneyiminiz olmayabilir. Bu durumda da sosyal mecraları tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra hedef kitlenizin en çok hangi kanalları kullandığını da analiz etmeniz, reklamlarınızı hangi kanallar üzerinden çıkacağınız konusunda size bir takım fikirler verecektir.

Kötü performans gösteren anahtar kelimelerinizi analiz edin

Dijital reklamlara yeni başlıyorsanız, birkaç farklı deneme yapmanız gerekecektir. Bu denemeler sonrasında da sizin için iyi performans göstermeyen anahtar kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bu kelimeleri belirleyerek, ilerleyen zamanlardaki reklam kampanyalarınızda bu anahtar kelime grupları haricindeki kelimelere odaklanabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimelerden yararlanın

Özellikle Adwords üzerindeki reklam kampanyalarınızda, negatif anahtar kelimeler belirlemeniz, reklamlarınızın daha ilgili arama sonuçlarında görülmesini sağlayacağı gibi reklam bütçenizin de daha iyi bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır. Negatif anahtar kelime kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan