
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve markalara birçok avantaj sağlıyor.
Dünkü yazımızda “PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?” konusuna değinmiştik. Bu yazımızdan konuyla ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise e-ticarette PPC kullanımına yönelik ipucu ve taktikleri paylaşıyor olacağız.
Planlamalarınızı yapın
Reklam kampanyası oluşturmadan önce hangi amaçla bu reklamları çıkacağınızı belirlemelisiniz. Ürün tanıtımı, marka bilinirliği, web siteye trafik çekmek gibi farklı amaçlarla reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu sebeple de öncelikle amaçlarınızı belirleyin ve hangi ürünler üzerinde nasıl içerikler hazırlayacağınız, eyleme çağrı ifadelerinizi ve meta açıklamalarınızı belirlemeniz ve planlamanız önemlidir.
Sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak zorunda değilsiniz
Reklam kampanyalarınızı oluştururken, kullanıcıları sadece ana sayfanıza yönlendirmek zorunda değilsiniz. Başka varış sayfalarına da yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi, ürünlerle ilgili reklam kampanyaları oluşturuyorsanız bu reklamları ürün sayfalarına da yönlendirebilirsiniz. Bu sebeple de yönlendirme linklerinizi de doğru bir şekilde seçmeniz önemlidir.
Mobil reklamları unutmayın
Mobil reklamlar da günümüzde oldukça önemli. Mobil kullanıcı sayısının artmasından dolayı kullanıcılar çoğunlukla mobil cihazları üzerinden ürün araması yapabiliyor. Mobil trafiğiniz fazlaysa ya da potansiyeli varsa, reklam bütçenizin bir kısmını mobil reklamlara ayırabilir ve reklam bütçenizi daha iyi yöneterek, reklamlarınızın da performansını artırabilirsiniz.
İlgili rehber: E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Potansiyeli olan kampanyalarınızı büyütün
İyi geri dönüş aldığınız ve satışa dönüşen reklam kampanyalarınızın bütçesini artırmak da önemlidir. Böylelikle daha uzun süre bu kampanyalardan geri dönüş alabilirsiniz. Bu sebeple de reklamlarınızı yakından takip ederek, hangilerinin sizin için iyi bir performans verdiğini inceleyin. Potansiyeli olan kampanyalarınızın ortalama bütçesini artırarak süresini uzatmak, satışlarınıza da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.
Reklamlarınızda sayılara yer verin
Reklam içeriklerinizi oluştururken, kullanıcıların dikkatini çekmek için rakamlardan ve sayılardan yararlanabilirsiniz. Örneğin bir indirimle ilgili kampanya çıkıyorsanız, reklam metninizde %20 indirim gibi, belli bir sayı belirten ifadeler kullanabilirsiniz. Bu tür sayılar kullanmak, reklamınızın da içeriğini daha iyi ifade edeceği için, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşler elde edebilirsiniz.
Hangi kanallar üzerinden reklam çıkacağınıza karar verin
PPC modeli birçok farklı kanal üzerinde kullanılabiliyor. Bu sebeple de hangi kanallar üzerinden reklam kampanyaları çıkacağınıza da karar vermeniz gerekli. Adwords sizin için doğru bir yer olmayabilir ya da Adwords’le ilgili çok fazla deneyiminiz olmayabilir. Bu durumda da sosyal mecraları tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra hedef kitlenizin en çok hangi kanalları kullandığını da analiz etmeniz, reklamlarınızı hangi kanallar üzerinden çıkacağınız konusunda size bir takım fikirler verecektir.
Kötü performans gösteren anahtar kelimelerinizi analiz edin
Dijital reklamlara yeni başlıyorsanız, birkaç farklı deneme yapmanız gerekecektir. Bu denemeler sonrasında da sizin için iyi performans göstermeyen anahtar kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bu kelimeleri belirleyerek, ilerleyen zamanlardaki reklam kampanyalarınızda bu anahtar kelime grupları haricindeki kelimelere odaklanabilirsiniz.
Negatif anahtar kelimelerden yararlanın
Özellikle Adwords üzerindeki reklam kampanyalarınızda, negatif anahtar kelimeler belirlemeniz, reklamlarınızın daha ilgili arama sonuçlarında görülmesini sağlayacağı gibi reklam bütçenizin de daha iyi bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır. Negatif anahtar kelime kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.
İlgili rehber: Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir?
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler