E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

16 Şubat 2019
Sinan Oypan

Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail gönderimlerini yapabilirsiniz.

Otomatik mail gönderimi

Otomatik mail gönderimi yapmak bu süreci sizin için kolaylaştırsa da yine de dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu otomasyonu iyi bir şekilde hazırlamamanız ve e-posta gönderiminin kontrolünü elinizde tutmazsanız, yaptığınız çalışmalardan istediğiniz verimleri alamayacağınız gibi kullanıcıların abonelikten çıkmalarına da neden olabilirsiniz. Bu rehberimizde de otomatik mail gönderimi yaparken bilmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Amaçlar ve kategorizasyon

Otomatik mail gönderim çalışmaları yapmaya başlamadan, öncelikle amaçlarınızı ve abonelerinizin kategorizasyonunu yapmanız gerekir. Bu sayede e-posta gönderimlerinizi nasıl ve ne amaçla yapmanız gerektiğiniz konusunda bir takım fikirler edinmeye başlarsınız.

Amaçlarınızı belirlerken şu konu başlıklarının üzerinde durabilirsiniz:

  • Abonelerin ilk alışverişlerini yapmalarını sağlamak.
  • Daha önce belli bir ürün almış ya da aramış olan kullanıcılara upsell çalışmaları yapmak.
  • Eski müşterilerin tekrar site üzerinden alışveriş yapmalarını sağlamak ve onları siteye yeniden çekmek.
  • Belli bir ürünü satmaya çalışmak
  • Yeni ürünleri abonelere tanıtmak.

Amaçların yanı sıra abonelerini belli kategorilere ayırmak ve e-posta listelerinizde segmentler hazırlamanız, otomasyon mail gönderimi çalışmalarınızdan da daha fazla verim almanızı sağlar. Bunun için de yaş, cinsiyet, ilgi alanı, önceki alışverişler, sepette bırakılan ürünler gibi kriterler üzerinden farklı segmentler oluşturabilirsiniz. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

E-posta gönderim sıklığı

Bir diğer önemli konu ise e-posta gönderim sıklığıdır. Tüketicilerin gün içerisinde birçok e-posta aldığını ve bunlardan kimi zaman rahatsızlık duyabildiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Otomatik mail gönderimi yaparken, önceliklerinizden biri de e-posta gönderim sıklığını belirlemek olacaktır. Çok kısa sürede çok fazla gönderim yapıyor oluşunuz, abonelerinizi sıkmaya başlayabilir.

Bu veri için kesin bir doğru olmadığı gibi her firma ve sektör için de değişiklik göstermekte. Bunun için A/B testleri yapmanız ve kullanıcıların tepkisini ölçmeniz gerekir.

Bu A/B testleri hem içeriklerin performansını daha iyi anlama konusunda size yardımcı olurken, hem de hangi sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda size veriler sunar. Bunun yanı sıra bu testler sayesinde aynı zamanda hangi gün ve saat aralıklarında e-postalarınızdan daha fazla verim aldığınızı da gözlemleyebilirsiniz.E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

Konu başlığı ve teklifler

Otomatik mail gönderimi yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise e-posta başlıklarınız ve tekliflerinizdir. E-postaların açılma ve tıklanma oranlarını etkileyen unsurlar oldukları için bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Başlıklarınızda kullandığınız metinler ve e-postanın içeriğiyle ilgili verdiğiniz detaylar e-postanın tıklanma ve açılma oranını etkileyerek, aldığınız geri dönüşüm oranlarını değiştirecek. Aynı şekilde bu kampanyalarda bir teklif üzerinde duruyorsanız, başlıklarda bu teklifleri de belirtmeniz kullanıcıların ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

“otomatik

Metriklerin ölçümlenmesi

Otomatik mail gönderimi çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almak ve e-posta kampanyalarının performansını artırmak için yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ölçümlemeniz gerekmekte. Bu verilerin analizini yaparak, e-posta kampanyalarınızın sonuçlarını analiz edebilir ve başarılı olduğunuz ya da geliştirmeniz gereken yönlerinizi görebilirsiniz.

Açılma ve tıklanma oranları, geri dönüşüm oranları, abonelikten çıkma oranları gibi detayları incelemeniz ilk etapta önemlidir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, e-posta kampanyalarınızda neleri nasıl ölçümlemeniz gerektiği konusunda daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta gönderilerinde ölçümlenmesi gereken kriterler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan