E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

16 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail gönderimlerini yapabilirsiniz.

Otomatik mail gönderimi

Otomatik mail gönderimi yapmak bu süreci sizin için kolaylaştırsa da yine de dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu otomasyonu iyi bir şekilde hazırlamamanız ve e-posta gönderiminin kontrolünü elinizde tutmazsanız, yaptığınız çalışmalardan istediğiniz verimleri alamayacağınız gibi kullanıcıların abonelikten çıkmalarına da neden olabilirsiniz. Bu rehberimizde de otomatik mail gönderimi yaparken bilmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Amaçlar ve kategorizasyon

Otomatik mail gönderim çalışmaları yapmaya başlamadan, öncelikle amaçlarınızı ve abonelerinizin kategorizasyonunu yapmanız gerekir. Bu sayede e-posta gönderimlerinizi nasıl ve ne amaçla yapmanız gerektiğiniz konusunda bir takım fikirler edinmeye başlarsınız.

Amaçlarınızı belirlerken şu konu başlıklarının üzerinde durabilirsiniz:

  • Abonelerin ilk alışverişlerini yapmalarını sağlamak.
  • Daha önce belli bir ürün almış ya da aramış olan kullanıcılara upsell çalışmaları yapmak.
  • Eski müşterilerin tekrar site üzerinden alışveriş yapmalarını sağlamak ve onları siteye yeniden çekmek.
  • Belli bir ürünü satmaya çalışmak
  • Yeni ürünleri abonelere tanıtmak.

Amaçların yanı sıra abonelerini belli kategorilere ayırmak ve e-posta listelerinizde segmentler hazırlamanız, otomasyon mail gönderimi çalışmalarınızdan da daha fazla verim almanızı sağlar. Bunun için de yaş, cinsiyet, ilgi alanı, önceki alışverişler, sepette bırakılan ürünler gibi kriterler üzerinden farklı segmentler oluşturabilirsiniz. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

E-posta gönderim sıklığı

Bir diğer önemli konu ise e-posta gönderim sıklığıdır. Tüketicilerin gün içerisinde birçok e-posta aldığını ve bunlardan kimi zaman rahatsızlık duyabildiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Otomatik mail gönderimi yaparken, önceliklerinizden biri de e-posta gönderim sıklığını belirlemek olacaktır. Çok kısa sürede çok fazla gönderim yapıyor oluşunuz, abonelerinizi sıkmaya başlayabilir.

Bu veri için kesin bir doğru olmadığı gibi her firma ve sektör için de değişiklik göstermekte. Bunun için A/B testleri yapmanız ve kullanıcıların tepkisini ölçmeniz gerekir.

Bu A/B testleri hem içeriklerin performansını daha iyi anlama konusunda size yardımcı olurken, hem de hangi sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda size veriler sunar. Bunun yanı sıra bu testler sayesinde aynı zamanda hangi gün ve saat aralıklarında e-postalarınızdan daha fazla verim aldığınızı da gözlemleyebilirsiniz.E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

Konu başlığı ve teklifler

Otomatik mail gönderimi yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise e-posta başlıklarınız ve tekliflerinizdir. E-postaların açılma ve tıklanma oranlarını etkileyen unsurlar oldukları için bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Başlıklarınızda kullandığınız metinler ve e-postanın içeriğiyle ilgili verdiğiniz detaylar e-postanın tıklanma ve açılma oranını etkileyerek, aldığınız geri dönüşüm oranlarını değiştirecek. Aynı şekilde bu kampanyalarda bir teklif üzerinde duruyorsanız, başlıklarda bu teklifleri de belirtmeniz kullanıcıların ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

“otomatik

Metriklerin ölçümlenmesi

Otomatik mail gönderimi çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almak ve e-posta kampanyalarının performansını artırmak için yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ölçümlemeniz gerekmekte. Bu verilerin analizini yaparak, e-posta kampanyalarınızın sonuçlarını analiz edebilir ve başarılı olduğunuz ya da geliştirmeniz gereken yönlerinizi görebilirsiniz.

Açılma ve tıklanma oranları, geri dönüşüm oranları, abonelikten çıkma oranları gibi detayları incelemeniz ilk etapta önemlidir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, e-posta kampanyalarınızda neleri nasıl ölçümlemeniz gerektiği konusunda daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta gönderilerinde ölçümlenmesi gereken kriterler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
Cenk Kanıkman
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin