E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

16 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail gönderimlerini yapabilirsiniz.

Otomatik mail gönderimi

Otomatik mail gönderimi yapmak bu süreci sizin için kolaylaştırsa da yine de dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu otomasyonu iyi bir şekilde hazırlamamanız ve e-posta gönderiminin kontrolünü elinizde tutmazsanız, yaptığınız çalışmalardan istediğiniz verimleri alamayacağınız gibi kullanıcıların abonelikten çıkmalarına da neden olabilirsiniz. Bu rehberimizde de otomatik mail gönderimi yaparken bilmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Amaçlar ve kategorizasyon

Otomatik mail gönderim çalışmaları yapmaya başlamadan, öncelikle amaçlarınızı ve abonelerinizin kategorizasyonunu yapmanız gerekir. Bu sayede e-posta gönderimlerinizi nasıl ve ne amaçla yapmanız gerektiğiniz konusunda bir takım fikirler edinmeye başlarsınız.

Amaçlarınızı belirlerken şu konu başlıklarının üzerinde durabilirsiniz:

  • Abonelerin ilk alışverişlerini yapmalarını sağlamak.
  • Daha önce belli bir ürün almış ya da aramış olan kullanıcılara upsell çalışmaları yapmak.
  • Eski müşterilerin tekrar site üzerinden alışveriş yapmalarını sağlamak ve onları siteye yeniden çekmek.
  • Belli bir ürünü satmaya çalışmak
  • Yeni ürünleri abonelere tanıtmak.

Amaçların yanı sıra abonelerini belli kategorilere ayırmak ve e-posta listelerinizde segmentler hazırlamanız, otomasyon mail gönderimi çalışmalarınızdan da daha fazla verim almanızı sağlar. Bunun için de yaş, cinsiyet, ilgi alanı, önceki alışverişler, sepette bırakılan ürünler gibi kriterler üzerinden farklı segmentler oluşturabilirsiniz. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

E-posta gönderim sıklığı

Bir diğer önemli konu ise e-posta gönderim sıklığıdır. Tüketicilerin gün içerisinde birçok e-posta aldığını ve bunlardan kimi zaman rahatsızlık duyabildiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Otomatik mail gönderimi yaparken, önceliklerinizden biri de e-posta gönderim sıklığını belirlemek olacaktır. Çok kısa sürede çok fazla gönderim yapıyor oluşunuz, abonelerinizi sıkmaya başlayabilir.

Bu veri için kesin bir doğru olmadığı gibi her firma ve sektör için de değişiklik göstermekte. Bunun için A/B testleri yapmanız ve kullanıcıların tepkisini ölçmeniz gerekir.

Bu A/B testleri hem içeriklerin performansını daha iyi anlama konusunda size yardımcı olurken, hem de hangi sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda size veriler sunar. Bunun yanı sıra bu testler sayesinde aynı zamanda hangi gün ve saat aralıklarında e-postalarınızdan daha fazla verim aldığınızı da gözlemleyebilirsiniz.E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

Konu başlığı ve teklifler

Otomatik mail gönderimi yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise e-posta başlıklarınız ve tekliflerinizdir. E-postaların açılma ve tıklanma oranlarını etkileyen unsurlar oldukları için bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Başlıklarınızda kullandığınız metinler ve e-postanın içeriğiyle ilgili verdiğiniz detaylar e-postanın tıklanma ve açılma oranını etkileyerek, aldığınız geri dönüşüm oranlarını değiştirecek. Aynı şekilde bu kampanyalarda bir teklif üzerinde duruyorsanız, başlıklarda bu teklifleri de belirtmeniz kullanıcıların ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

“otomatik

Metriklerin ölçümlenmesi

Otomatik mail gönderimi çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almak ve e-posta kampanyalarının performansını artırmak için yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ölçümlemeniz gerekmekte. Bu verilerin analizini yaparak, e-posta kampanyalarınızın sonuçlarını analiz edebilir ve başarılı olduğunuz ya da geliştirmeniz gereken yönlerinizi görebilirsiniz.

Açılma ve tıklanma oranları, geri dönüşüm oranları, abonelikten çıkma oranları gibi detayları incelemeniz ilk etapta önemlidir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, e-posta kampanyalarınızda neleri nasıl ölçümlemeniz gerektiği konusunda daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta gönderilerinde ölçümlenmesi gereken kriterler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticaret Siteniz E-İhracata Hazır mı?
E-Ticaret Siteniz E-İhracata Hazır mı?
E-ticaret yurt dışı satış için tercih edilebilecek ideal yöntemlerden biridir. Yurt içinde pek çok yönden geleneksel ticaretin önüne geçmiş olan bu yöntem, global ölçekte de etkisini güçlendirmiş durumda. Bunun sebeplerinden...
3 Nisan 2022
Markethinkers
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın