Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail gönderimlerini yapabilirsiniz.
Otomatik mail gönderimi
Otomatik mail gönderimi yapmak bu süreci sizin için kolaylaştırsa da yine de dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu otomasyonu iyi bir şekilde hazırlamamanız ve e-posta gönderiminin kontrolünü elinizde tutmazsanız, yaptığınız çalışmalardan istediğiniz verimleri alamayacağınız gibi kullanıcıların abonelikten çıkmalarına da neden olabilirsiniz. Bu rehberimizde de otomatik mail gönderimi yaparken bilmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.
İlgili rehber: E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Amaçlar ve kategorizasyon
Otomatik mail gönderim çalışmaları yapmaya başlamadan, öncelikle amaçlarınızı ve abonelerinizin kategorizasyonunu yapmanız gerekir. Bu sayede e-posta gönderimlerinizi nasıl ve ne amaçla yapmanız gerektiğiniz konusunda bir takım fikirler edinmeye başlarsınız.
Amaçlarınızı belirlerken şu konu başlıklarının üzerinde durabilirsiniz:
- Abonelerin ilk alışverişlerini yapmalarını sağlamak.
- Daha önce belli bir ürün almış ya da aramış olan kullanıcılara upsell çalışmaları yapmak.
- Eski müşterilerin tekrar site üzerinden alışveriş yapmalarını sağlamak ve onları siteye yeniden çekmek.
- Belli bir ürünü satmaya çalışmak
- Yeni ürünleri abonelere tanıtmak.
Amaçların yanı sıra abonelerini belli kategorilere ayırmak ve e-posta listelerinizde segmentler hazırlamanız, otomasyon mail gönderimi çalışmalarınızdan da daha fazla verim almanızı sağlar. Bunun için de yaş, cinsiyet, ilgi alanı, önceki alışverişler, sepette bırakılan ürünler gibi kriterler üzerinden farklı segmentler oluşturabilirsiniz. “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
E-posta gönderim sıklığı
Bir diğer önemli konu ise e-posta gönderim sıklığıdır. Tüketicilerin gün içerisinde birçok e-posta aldığını ve bunlardan kimi zaman rahatsızlık duyabildiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Otomatik mail gönderimi yaparken, önceliklerinizden biri de e-posta gönderim sıklığını belirlemek olacaktır. Çok kısa sürede çok fazla gönderim yapıyor oluşunuz, abonelerinizi sıkmaya başlayabilir.
Bu veri için kesin bir doğru olmadığı gibi her firma ve sektör için de değişiklik göstermekte. Bunun için A/B testleri yapmanız ve kullanıcıların tepkisini ölçmeniz gerekir.
Bu A/B testleri hem içeriklerin performansını daha iyi anlama konusunda size yardımcı olurken, hem de hangi sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda size veriler sunar. Bunun yanı sıra bu testler sayesinde aynı zamanda hangi gün ve saat aralıklarında e-postalarınızdan daha fazla verim aldığınızı da gözlemleyebilirsiniz.“E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?” isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.
İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?
Konu başlığı ve teklifler
Otomatik mail gönderimi yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise e-posta başlıklarınız ve tekliflerinizdir. E-postaların açılma ve tıklanma oranlarını etkileyen unsurlar oldukları için bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.
Başlıklarınızda kullandığınız metinler ve e-postanın içeriğiyle ilgili verdiğiniz detaylar e-postanın tıklanma ve açılma oranını etkileyerek, aldığınız geri dönüşüm oranlarını değiştirecek. Aynı şekilde bu kampanyalarda bir teklif üzerinde duruyorsanız, başlıklarda bu teklifleri de belirtmeniz kullanıcıların ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.
İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
Metriklerin ölçümlenmesi
Otomatik mail gönderimi çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almak ve e-posta kampanyalarının performansını artırmak için yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ölçümlemeniz gerekmekte. Bu verilerin analizini yaparak, e-posta kampanyalarınızın sonuçlarını analiz edebilir ve başarılı olduğunuz ya da geliştirmeniz gereken yönlerinizi görebilirsiniz.
Açılma ve tıklanma oranları, geri dönüşüm oranları, abonelikten çıkma oranları gibi detayları incelemeniz ilk etapta önemlidir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, e-posta kampanyalarınızda neleri nasıl ölçümlemeniz gerektiği konusunda daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.
İlgili rehber: E-posta gönderilerinde ölçümlenmesi gereken kriterler
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar