E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

16 Şubat 2019
Ferad Osman Sali
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail gönderimlerini yapabilirsiniz.

Otomatik mail gönderimi

Otomatik mail gönderimi yapmak bu süreci sizin için kolaylaştırsa da yine de dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu otomasyonu iyi bir şekilde hazırlamamanız ve e-posta gönderiminin kontrolünü elinizde tutmazsanız, yaptığınız çalışmalardan istediğiniz verimleri alamayacağınız gibi kullanıcıların abonelikten çıkmalarına da neden olabilirsiniz. Bu rehberimizde de otomatik mail gönderimi yaparken bilmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Amaçlar ve kategorizasyon

Otomatik mail gönderim çalışmaları yapmaya başlamadan, öncelikle amaçlarınızı ve abonelerinizin kategorizasyonunu yapmanız gerekir. Bu sayede e-posta gönderimlerinizi nasıl ve ne amaçla yapmanız gerektiğiniz konusunda bir takım fikirler edinmeye başlarsınız.

Amaçlarınızı belirlerken şu konu başlıklarının üzerinde durabilirsiniz:

  • Abonelerin ilk alışverişlerini yapmalarını sağlamak.
  • Daha önce belli bir ürün almış ya da aramış olan kullanıcılara upsell çalışmaları yapmak.
  • Eski müşterilerin tekrar site üzerinden alışveriş yapmalarını sağlamak ve onları siteye yeniden çekmek.
  • Belli bir ürünü satmaya çalışmak
  • Yeni ürünleri abonelere tanıtmak.

Amaçların yanı sıra abonelerini belli kategorilere ayırmak ve e-posta listelerinizde segmentler hazırlamanız, otomasyon mail gönderimi çalışmalarınızdan da daha fazla verim almanızı sağlar. Bunun için de yaş, cinsiyet, ilgi alanı, önceki alışverişler, sepette bırakılan ürünler gibi kriterler üzerinden farklı segmentler oluşturabilirsiniz. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

E-posta gönderim sıklığı

Bir diğer önemli konu ise e-posta gönderim sıklığıdır. Tüketicilerin gün içerisinde birçok e-posta aldığını ve bunlardan kimi zaman rahatsızlık duyabildiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Otomatik mail gönderimi yaparken, önceliklerinizden biri de e-posta gönderim sıklığını belirlemek olacaktır. Çok kısa sürede çok fazla gönderim yapıyor oluşunuz, abonelerinizi sıkmaya başlayabilir.

Bu veri için kesin bir doğru olmadığı gibi her firma ve sektör için de değişiklik göstermekte. Bunun için A/B testleri yapmanız ve kullanıcıların tepkisini ölçmeniz gerekir.

Bu A/B testleri hem içeriklerin performansını daha iyi anlama konusunda size yardımcı olurken, hem de hangi sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda size veriler sunar. Bunun yanı sıra bu testler sayesinde aynı zamanda hangi gün ve saat aralıklarında e-postalarınızdan daha fazla verim aldığınızı da gözlemleyebilirsiniz.E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

Konu başlığı ve teklifler

Otomatik mail gönderimi yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise e-posta başlıklarınız ve tekliflerinizdir. E-postaların açılma ve tıklanma oranlarını etkileyen unsurlar oldukları için bu konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Başlıklarınızda kullandığınız metinler ve e-postanın içeriğiyle ilgili verdiğiniz detaylar e-postanın tıklanma ve açılma oranını etkileyerek, aldığınız geri dönüşüm oranlarını değiştirecek. Aynı şekilde bu kampanyalarda bir teklif üzerinde duruyorsanız, başlıklarda bu teklifleri de belirtmeniz kullanıcıların ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

“otomatik

Metriklerin ölçümlenmesi

Otomatik mail gönderimi çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almak ve e-posta kampanyalarının performansını artırmak için yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ölçümlemeniz gerekmekte. Bu verilerin analizini yaparak, e-posta kampanyalarınızın sonuçlarını analiz edebilir ve başarılı olduğunuz ya da geliştirmeniz gereken yönlerinizi görebilirsiniz.

Açılma ve tıklanma oranları, geri dönüşüm oranları, abonelikten çıkma oranları gibi detayları incelemeniz ilk etapta önemlidir. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, e-posta kampanyalarınızda neleri nasıl ölçümlemeniz gerektiği konusunda daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta gönderilerinde ölçümlenmesi gereken kriterler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Ferad Osman Sali
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
Buybox Nasıl Kazanılır ? Pazaryerlerinde Buybox Kazanmak
Buybox Nasıl Kazanılır ? Pazaryerlerinde Buybox Kazanmak
Amazon'un "Buy Box" özelliği, Amazon üzerinde bir ürünün birden fazla satıcısı olduğunda, Amazon'un bu satıcılar arasından birini "öne çıkan satıcı" olarak seçtiği bir sistemdir. Bu öne çıkan satıcı, ürünün ayrıntı...
15 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-ticaret, girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini başarıya taşımak için son dönemde en sık tercih ettikleri yöntemden biridir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya çıkan...
5 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Ferad Osman Sali