E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm

25 Mart 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara nasıl yaklaşacağınız konusunda size yardımcı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz.

E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

Önceki yazılarımızda da kullanıcı yorumlarının e-ticaret firmaları için neden önemli olduğunu ve tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl etkilediğini anlatmıştık. E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri isimli yazımızdan da bu konu ile ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bugünkü yazımızda da olumsuz yorumlara karşı nasıl bir tavır sergilemeniz gerektiğini ele alacağız. Sadece e-ticaret sitenizde değil, sosyal mecralardaki ve diğer platformlardaki olumsuz yorumları da dikkate alamanız gerekir. Bu bölümde bu konuları detaylıca ele alacağız.

Olumsuz yorumları silmeyin

Yazının birinci bölümünde, olumsuz yorum yapanların profillerini sizlerle paylaşmıştık. Eğer spam ya da propaganda yapmaya çalışmıyorlarsa kullanıcılarınızdan gelen olumsuz yorumları silmemeye özen gösterin. Olumsuz yorumları silmek yanlış bir izlenim yaratır. Sitenizde ya da sosyal hesaplarınızda ürünlerden ya da hizmetlerinizden memnun kalmayan kişilerin yorumları görünebilir. Buradaki önemli nokta bu kişilere karşı nasıl bir tavır sergilediğiniz ve sorunlar sonrasında onlara çözüm sunup sunmadığınızdır.

Hızlı bir şekilde geri dönüş yapın

Olumsuz yorumlara en iyi müdahale yöntemi hızlı bir şekilde geri dönüş yapmaktır. Bu sebeple de hem e-ticaret sitenizde hem de sosyal mecralarda size yapılan yorumları takip etmeniz gerekir. Hızlı bir şekilde kullanıcıya ulaşarak, ona yardımcı olmak ve konuya müdahale etmek, sorunun büyümesini engelleyeceği gibi, müşteri memnuniyetini de artırmanıza yardımcı olur.

E-ticaret sitenizde gelen yorumlar için bildirim ayarları kurarak, yorumları takibe alabilirsiniz. Yorumların yayınlanmadan önce sizin onayınızdan geçmesi durumunda doğrudan bu olumsuz yorumları görme fırsatınız ve yorumun yayınlanma aşamasında konuya müdahale edebilirsiniz.

Sosyal mecralarda da monitoring uygulamalarından yararlanarak sizin hakkınızda yapılan yorum ve konuşmaları takip edebilirsiniz. Herhangi bir olumsuz durum söz konusu olduğunda monitoring uygulamalarından bildirim alarak konuya müdahale edebilirsiniz. Detaylı bilgi için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Sosyal medya üzerinde monitoring yapmak şirketiniz için neden önemli?

Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?

Empati yapın

Sorun yaşayan müşterilerinize empati yapmak ve onları gerçekten anladığınız dile getirmek ortamı biraz daha yumuşatacaktır. Yaşadıkları sorundan dolayı yaşadığınız üzüntüyü belirtmeniz ve samimi bir dil ile kendilerine ulaşacağınızı ya da konuyu daha detaylı bir şekilde inceleyerek, kendilerine geri dönüş yapacağınızı belirtmeniz, mutsuz müşterilerinizi geri kazanma fırsatı doğurur.

Tartışmaya girmeyin

Yapılacak en yanlış davranışlardan biri, herkesin görebileceği bir ortamda (siteniz ya da sosyal ağlar) müşterilerle tartışmaya girmek olacaktır. Herkesin gördüğü bir alanda bu tartışmaları yapmanız, başka tüketicilerin de konuya dahil olmasına neden olabilir ve sorun bir anda olması gerektiğinden daha büyük bir hal alabilir. Bu tür davranışlar markanızla ilgili çok fazla olumsuz durumun oluşmasına neden olabilir.

Anlaşamadığınız ya da çözemediğiniz bir durum olduğunda müşterinizle telefon üzerinden bire bir görüşmek ve konuyu daha özel bir alana taşımak daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Hatalıysanız kabul edin

Yaşanan sorun sizin tarafınızdan kaynaklanıyorsa, bunu kabul edin ve sorunu çözmek için hızlı bir şekilde eyleme geçin. Sizden kaynaklı sorunları hızlı bir şekilde çözmek müşteri memnuniyetini artıracaktır; aynı zamanda hatalarınızı kabul etmeniz ve bunu açıkça söylemeniz de marka imajınıza olumlu bir şekilde yansır. Çünkü sorun olduğunu bilmeniz ve sonrasında da bununla ilgili bir adım atmanız müşterilerinizin dikkatini çekecektir.

Çözüm odaklı olun

Sorun yaşayan kişilere yaklaşırken daima çözüm odaklı olmaya çalışın. Sorunun sizden kaynaklanmadığı durumlarda da çözebileceğiniz bir durumsa sorunu çözmek için ilk adımı siz atın, karşı taraftan beklemeyin. Müşterisinin sorunlarını çözen firmalar, müşteri sadakati de kazanmış olurlar. Sizden kaynaklı olmayan sorunları çözdüğünüzde ise müşterileriniz aldıkları bu hizmeti çevrelerindeki kişilerle de paylaşarak memnuniyetlerini dile getireceklerdir. Bu da markanız için iyi bir pazarlama yöntemidir.

Sosyal medyada olan Google’da da kalır

Amerikalılara has bir ifade olan “Las Vegas’ta olan Vegas’ta kalır” durumu sosyal mecralarda ne yazık ki bu şekilde olmuyor. Googleın arama sonuçlarında sosyal mecralardaki içerikleri de gösteriyor ve bu içerikleri indeksliyor oluşu, bu mecralardaki metinlerin Google’da da görünmesine neden olabiliyor.

Bu sebeple de sosyal medya yönetiminin olumsuz yorumlar söz konusu olduğunda daha iyi bir şekilde yapılması gerekir. Bu detayı gözden kaçırmak, Google’daki arama sonuçlarında olumsuz kullanıcı yorumlarının görünmesine neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan