E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

24 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz.

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

Tabii ki e-ticaret sitelerinde yapılan yorumların tamamı olumlu olmuyor ve firmaların olumsuz yorumlarla da ilgilenmeleri gerekiyor. Sitedeki yorumların tümünün olumlu olması mümkün değildir; bazı tüketiciler hizmetten ya da üründen memnun kalmayacaklardır ve bunu dile getirmek isteyeceklerdir.

Firmalar yorum manipülasyonu yaparak, sahte hesaplarla sayfadaki yorumların hepsini olumlu bir hale getirebiliyor; fakat artık internet tüketicileri de bu konuda bilgilenmeye başladı ve sahte yorumları fark edebiliyorlar. Bu da tabii ki firma olarak sizin güvenilirliğinizi olumsuz bir şekilde etkiliyor.

Bu sebeple de olumsuz yorumların görünmesine izin vermek daha doğru bir yaklaşım oluyor. Buradaki önemli nokta, olumsuz yorumlara nasıl yaklaştığınız ve nasıl bir şekilde sorunu çözdüğünüz oluyor. Olumsuz yorumlara olan yaklaşımınız, tüketicilerin satın alma kararlarına daha net bir şekilde yansır.

Olumsuz yorum yapanları tanımlamak

Olumsuz yorumlar da kendi içinde farklı kategorilere ayrılabilir. Kendi sorununu dile getirmek isteyenlerin dışında kötü niyetli olan kişiler de olumsuz yorumlar yapabilirler. Bu sebeple de öncelikle kötü yorumları kimlerin yaptığını tanımlamak gerekir.

Genel olarak eleştirenler: Tüketicilerin bir kısmı bir sorundan dolayı şikayet etmeye başlayabilir ve diğer tüketiciler de bu sorundan şikayetlerini dile getirebilirler. Bu durumda da genel bir durum söz konusudur ve kişisel olarak geri dönüş yapmanıza gerek kalmaz. Konu ile ilgili genel bir açıklama yapmak; bir video ile soruna yaklaşmak ve çözüm için çalıştığınızı belirtmeniz yeterli olacaktır.

Kişisel sorunlarını dile getirenler: Genel sorunların yanı sıra tüketicilere özel sorunlar da yaşanabilir. Sorun yaşayan tüm müşterilere ulaşmak zor olsa da; müşteri memnuniyetini sağlamak için bunu başarmak oldukça önemlidir. Bu profildeki kişiler, e-ticaret siteniz üzerinde kendi yaşadıkları sıkıntılar paylaşılar ve sizinle ya da ürününüzle ilgili olumsuz yorumlar yapabilirler. Bu durumda da bu kişilere özel olarak ulaşmanız ve bire bir sorunu çözmeniz gerekir.

İnternet trolleri: Troll sözcüğü internetin yaygınlaşması ile dilimize geçmiş terimlerden biridir. İnternet trolü olarak belirtilen kişiler, bir konu ile dalga geçmek, aşağılamak ve karşı tarafın vaktini çalmak için, amaçsız olarak paylaşım yapmaktadırlar. Amaçsız bir şekilde bu tür davranışlarda bulunan kişilere ilk etapta normal bir kullanıcı gibi yaklaşabilirsiniz; ancak tavırlarına devam etmeleri durumunda onları uyarabilir ve son çare olarak da IP adreslerini engelleyerek, yorumlarını silebilirsiniz.

Propagandacılar: Bu kişiler, genellikle spam yapmak ya da markanızı kötülemek amacıyla gelirler ve farklı internet sitelerine link vermek amacıyla yorum bölümlerini kullanabilirler. Başka sitelerin reklamlarını yapmaya çalışabilir ve kendi propagandaları için sizi kötüleyebilirler. Bu durumda da eğer başka sitelere link yönlendirmeleri yaparak, propaganda yapmaya çalışıyorlarsa, bu kişilerin yorumlarını silebilirsiniz.

Takipçiler arası tartışmalar: Takipçileriniz, yorumlar bölümünde kendi aralarında bazı tartışmalar yapabilirler. Burada araya girmeniz illa ki gerekmez. Onlar kendi aralarında bir etkileşim yaratmışlardır. Fakat kontrolü elden kaybetmemek için, yorumlarda yapılan konuşmaları incelemeniz iyi olacaktır. Takipçiler kendi aralarında hakaretlere varan bir şekilde konuşuyorlarsa; bu sorun size de yansıyabilir. Bu sebeple de bu konu hakkında dikkatli olmanız gerekir.

Olumsuz yorumlarla ilgili yazı serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda farklı mecralardaki olumsuz yorumlarla baş etme yöntemlerini ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin