E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

24 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz.

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

Tabii ki e-ticaret sitelerinde yapılan yorumların tamamı olumlu olmuyor ve firmaların olumsuz yorumlarla da ilgilenmeleri gerekiyor. Sitedeki yorumların tümünün olumlu olması mümkün değildir; bazı tüketiciler hizmetten ya da üründen memnun kalmayacaklardır ve bunu dile getirmek isteyeceklerdir.

Firmalar yorum manipülasyonu yaparak, sahte hesaplarla sayfadaki yorumların hepsini olumlu bir hale getirebiliyor; fakat artık internet tüketicileri de bu konuda bilgilenmeye başladı ve sahte yorumları fark edebiliyorlar. Bu da tabii ki firma olarak sizin güvenilirliğinizi olumsuz bir şekilde etkiliyor.

Bu sebeple de olumsuz yorumların görünmesine izin vermek daha doğru bir yaklaşım oluyor. Buradaki önemli nokta, olumsuz yorumlara nasıl yaklaştığınız ve nasıl bir şekilde sorunu çözdüğünüz oluyor. Olumsuz yorumlara olan yaklaşımınız, tüketicilerin satın alma kararlarına daha net bir şekilde yansır.

Olumsuz yorum yapanları tanımlamak

Olumsuz yorumlar da kendi içinde farklı kategorilere ayrılabilir. Kendi sorununu dile getirmek isteyenlerin dışında kötü niyetli olan kişiler de olumsuz yorumlar yapabilirler. Bu sebeple de öncelikle kötü yorumları kimlerin yaptığını tanımlamak gerekir.

Genel olarak eleştirenler: Tüketicilerin bir kısmı bir sorundan dolayı şikayet etmeye başlayabilir ve diğer tüketiciler de bu sorundan şikayetlerini dile getirebilirler. Bu durumda da genel bir durum söz konusudur ve kişisel olarak geri dönüş yapmanıza gerek kalmaz. Konu ile ilgili genel bir açıklama yapmak; bir video ile soruna yaklaşmak ve çözüm için çalıştığınızı belirtmeniz yeterli olacaktır.

Kişisel sorunlarını dile getirenler: Genel sorunların yanı sıra tüketicilere özel sorunlar da yaşanabilir. Sorun yaşayan tüm müşterilere ulaşmak zor olsa da; müşteri memnuniyetini sağlamak için bunu başarmak oldukça önemlidir. Bu profildeki kişiler, e-ticaret siteniz üzerinde kendi yaşadıkları sıkıntılar paylaşılar ve sizinle ya da ürününüzle ilgili olumsuz yorumlar yapabilirler. Bu durumda da bu kişilere özel olarak ulaşmanız ve bire bir sorunu çözmeniz gerekir.

İnternet trolleri: Troll sözcüğü internetin yaygınlaşması ile dilimize geçmiş terimlerden biridir. İnternet trolü olarak belirtilen kişiler, bir konu ile dalga geçmek, aşağılamak ve karşı tarafın vaktini çalmak için, amaçsız olarak paylaşım yapmaktadırlar. Amaçsız bir şekilde bu tür davranışlarda bulunan kişilere ilk etapta normal bir kullanıcı gibi yaklaşabilirsiniz; ancak tavırlarına devam etmeleri durumunda onları uyarabilir ve son çare olarak da IP adreslerini engelleyerek, yorumlarını silebilirsiniz.

Propagandacılar: Bu kişiler, genellikle spam yapmak ya da markanızı kötülemek amacıyla gelirler ve farklı internet sitelerine link vermek amacıyla yorum bölümlerini kullanabilirler. Başka sitelerin reklamlarını yapmaya çalışabilir ve kendi propagandaları için sizi kötüleyebilirler. Bu durumda da eğer başka sitelere link yönlendirmeleri yaparak, propaganda yapmaya çalışıyorlarsa, bu kişilerin yorumlarını silebilirsiniz.

Takipçiler arası tartışmalar: Takipçileriniz, yorumlar bölümünde kendi aralarında bazı tartışmalar yapabilirler. Burada araya girmeniz illa ki gerekmez. Onlar kendi aralarında bir etkileşim yaratmışlardır. Fakat kontrolü elden kaybetmemek için, yorumlarda yapılan konuşmaları incelemeniz iyi olacaktır. Takipçiler kendi aralarında hakaretlere varan bir şekilde konuşuyorlarsa; bu sorun size de yansıyabilir. Bu sebeple de bu konu hakkında dikkatli olmanız gerekir.

Olumsuz yorumlarla ilgili yazı serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda farklı mecralardaki olumsuz yorumlarla baş etme yöntemlerini ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan