fbpx

E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

24 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz.

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

Tabii ki e-ticaret sitelerinde yapılan yorumların tamamı olumlu olmuyor ve firmaların olumsuz yorumlarla da ilgilenmeleri gerekiyor. Sitedeki yorumların tümünün olumlu olması mümkün değildir; bazı tüketiciler hizmetten ya da üründen memnun kalmayacaklardır ve bunu dile getirmek isteyeceklerdir.

Firmalar yorum manipülasyonu yaparak, sahte hesaplarla sayfadaki yorumların hepsini olumlu bir hale getirebiliyor; fakat artık internet tüketicileri de bu konuda bilgilenmeye başladı ve sahte yorumları fark edebiliyorlar. Bu da tabii ki firma olarak sizin güvenilirliğinizi olumsuz bir şekilde etkiliyor.

Bu sebeple de olumsuz yorumların görünmesine izin vermek daha doğru bir yaklaşım oluyor. Buradaki önemli nokta, olumsuz yorumlara nasıl yaklaştığınız ve nasıl bir şekilde sorunu çözdüğünüz oluyor. Olumsuz yorumlara olan yaklaşımınız, tüketicilerin satın alma kararlarına daha net bir şekilde yansır.

Olumsuz yorum yapanları tanımlamak

Olumsuz yorumlar da kendi içinde farklı kategorilere ayrılabilir. Kendi sorununu dile getirmek isteyenlerin dışında kötü niyetli olan kişiler de olumsuz yorumlar yapabilirler. Bu sebeple de öncelikle kötü yorumları kimlerin yaptığını tanımlamak gerekir.

Genel olarak eleştirenler: Tüketicilerin bir kısmı bir sorundan dolayı şikayet etmeye başlayabilir ve diğer tüketiciler de bu sorundan şikayetlerini dile getirebilirler. Bu durumda da genel bir durum söz konusudur ve kişisel olarak geri dönüş yapmanıza gerek kalmaz. Konu ile ilgili genel bir açıklama yapmak; bir video ile soruna yaklaşmak ve çözüm için çalıştığınızı belirtmeniz yeterli olacaktır.

Kişisel sorunlarını dile getirenler: Genel sorunların yanı sıra tüketicilere özel sorunlar da yaşanabilir. Sorun yaşayan tüm müşterilere ulaşmak zor olsa da; müşteri memnuniyetini sağlamak için bunu başarmak oldukça önemlidir. Bu profildeki kişiler, e-ticaret siteniz üzerinde kendi yaşadıkları sıkıntılar paylaşılar ve sizinle ya da ürününüzle ilgili olumsuz yorumlar yapabilirler. Bu durumda da bu kişilere özel olarak ulaşmanız ve bire bir sorunu çözmeniz gerekir.

İnternet trolleri: Troll sözcüğü internetin yaygınlaşması ile dilimize geçmiş terimlerden biridir. İnternet trolü olarak belirtilen kişiler, bir konu ile dalga geçmek, aşağılamak ve karşı tarafın vaktini çalmak için, amaçsız olarak paylaşım yapmaktadırlar. Amaçsız bir şekilde bu tür davranışlarda bulunan kişilere ilk etapta normal bir kullanıcı gibi yaklaşabilirsiniz; ancak tavırlarına devam etmeleri durumunda onları uyarabilir ve son çare olarak da IP adreslerini engelleyerek, yorumlarını silebilirsiniz.

Propagandacılar: Bu kişiler, genellikle spam yapmak ya da markanızı kötülemek amacıyla gelirler ve farklı internet sitelerine link vermek amacıyla yorum bölümlerini kullanabilirler. Başka sitelerin reklamlarını yapmaya çalışabilir ve kendi propagandaları için sizi kötüleyebilirler. Bu durumda da eğer başka sitelere link yönlendirmeleri yaparak, propaganda yapmaya çalışıyorlarsa, bu kişilerin yorumlarını silebilirsiniz.

Takipçiler arası tartışmalar: Takipçileriniz, yorumlar bölümünde kendi aralarında bazı tartışmalar yapabilirler. Burada araya girmeniz illa ki gerekmez. Onlar kendi aralarında bir etkileşim yaratmışlardır. Fakat kontrolü elden kaybetmemek için, yorumlarda yapılan konuşmaları incelemeniz iyi olacaktır. Takipçiler kendi aralarında hakaretlere varan bir şekilde konuşuyorlarsa; bu sorun size de yansıyabilir. Bu sebeple de bu konu hakkında dikkatli olmanız gerekir.

Olumsuz yorumlarla ilgili yazı serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda farklı mecralardaki olumsuz yorumlarla baş etme yöntemlerini ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan