E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

24 Mart 2017
Sinan Oypan

E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz.

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

Tabii ki e-ticaret sitelerinde yapılan yorumların tamamı olumlu olmuyor ve firmaların olumsuz yorumlarla da ilgilenmeleri gerekiyor. Sitedeki yorumların tümünün olumlu olması mümkün değildir; bazı tüketiciler hizmetten ya da üründen memnun kalmayacaklardır ve bunu dile getirmek isteyeceklerdir.

Firmalar yorum manipülasyonu yaparak, sahte hesaplarla sayfadaki yorumların hepsini olumlu bir hale getirebiliyor; fakat artık internet tüketicileri de bu konuda bilgilenmeye başladı ve sahte yorumları fark edebiliyorlar. Bu da tabii ki firma olarak sizin güvenilirliğinizi olumsuz bir şekilde etkiliyor.

Bu sebeple de olumsuz yorumların görünmesine izin vermek daha doğru bir yaklaşım oluyor. Buradaki önemli nokta, olumsuz yorumlara nasıl yaklaştığınız ve nasıl bir şekilde sorunu çözdüğünüz oluyor. Olumsuz yorumlara olan yaklaşımınız, tüketicilerin satın alma kararlarına daha net bir şekilde yansır.

Olumsuz yorum yapanları tanımlamak

Olumsuz yorumlar da kendi içinde farklı kategorilere ayrılabilir. Kendi sorununu dile getirmek isteyenlerin dışında kötü niyetli olan kişiler de olumsuz yorumlar yapabilirler. Bu sebeple de öncelikle kötü yorumları kimlerin yaptığını tanımlamak gerekir.

Genel olarak eleştirenler: Tüketicilerin bir kısmı bir sorundan dolayı şikayet etmeye başlayabilir ve diğer tüketiciler de bu sorundan şikayetlerini dile getirebilirler. Bu durumda da genel bir durum söz konusudur ve kişisel olarak geri dönüş yapmanıza gerek kalmaz. Konu ile ilgili genel bir açıklama yapmak; bir video ile soruna yaklaşmak ve çözüm için çalıştığınızı belirtmeniz yeterli olacaktır.

Kişisel sorunlarını dile getirenler: Genel sorunların yanı sıra tüketicilere özel sorunlar da yaşanabilir. Sorun yaşayan tüm müşterilere ulaşmak zor olsa da; müşteri memnuniyetini sağlamak için bunu başarmak oldukça önemlidir. Bu profildeki kişiler, e-ticaret siteniz üzerinde kendi yaşadıkları sıkıntılar paylaşılar ve sizinle ya da ürününüzle ilgili olumsuz yorumlar yapabilirler. Bu durumda da bu kişilere özel olarak ulaşmanız ve bire bir sorunu çözmeniz gerekir.

İnternet trolleri: Troll sözcüğü internetin yaygınlaşması ile dilimize geçmiş terimlerden biridir. İnternet trolü olarak belirtilen kişiler, bir konu ile dalga geçmek, aşağılamak ve karşı tarafın vaktini çalmak için, amaçsız olarak paylaşım yapmaktadırlar. Amaçsız bir şekilde bu tür davranışlarda bulunan kişilere ilk etapta normal bir kullanıcı gibi yaklaşabilirsiniz; ancak tavırlarına devam etmeleri durumunda onları uyarabilir ve son çare olarak da IP adreslerini engelleyerek, yorumlarını silebilirsiniz.

Propagandacılar: Bu kişiler, genellikle spam yapmak ya da markanızı kötülemek amacıyla gelirler ve farklı internet sitelerine link vermek amacıyla yorum bölümlerini kullanabilirler. Başka sitelerin reklamlarını yapmaya çalışabilir ve kendi propagandaları için sizi kötüleyebilirler. Bu durumda da eğer başka sitelere link yönlendirmeleri yaparak, propaganda yapmaya çalışıyorlarsa, bu kişilerin yorumlarını silebilirsiniz.

Takipçiler arası tartışmalar: Takipçileriniz, yorumlar bölümünde kendi aralarında bazı tartışmalar yapabilirler. Burada araya girmeniz illa ki gerekmez. Onlar kendi aralarında bir etkileşim yaratmışlardır. Fakat kontrolü elden kaybetmemek için, yorumlarda yapılan konuşmaları incelemeniz iyi olacaktır. Takipçiler kendi aralarında hakaretlere varan bir şekilde konuşuyorlarsa; bu sorun size de yansıyabilir. Bu sebeple de bu konu hakkında dikkatli olmanız gerekir.

Olumsuz yorumlarla ilgili yazı serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda farklı mecralardaki olumsuz yorumlarla baş etme yöntemlerini ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan