fbpx

E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece olumlu yorumların olması tüketicilerde bir takım şüphelerin oluşmasına neden olabilir.

Kullanıcı yorumlarında genellikle izlenen yol, olumlu ve yüksek puanlı yorumlara yer vermek oluyor. Ancak bu tamamen doğru bir yaklaşım olmuyor. Sürekli olarak olumlu yorumlara yer verildiğinde ürünün satışı daha kolay gibi görünüyor; ancak günümüzdeki tüketiciler internetten alışverişlerde bilinçlendikleri için sadece olumlu yorumların olduğunu gördüklerinde, bu yorumlarda manipülasyon yapıldığını ve gerçek olmadığını düşünmeye başlıyorlar. Bu da bir bakıma marka imajına zarar verebiliyor.

Olumsuz yorumlara site üzerinde yer verdiğinizde tüketicilerin gerçek görüşlerini daha iyi bir şekilde yansıtmaya başlarsınız. Hiçbir firma kusursuz değildir ve hiçbir firma tüm müşterilerini memnun edemez. Ödeme sürecinde, veya ürün teslimatında sorunlar yaşanabilir; gönderilen ürün yanlış veya hasarlı olabilir; tüketici yanlış bir alışveriş yapmış olabilir; gönderiler geç ulaşmış olabilir; tüketici stokta olmayan bir ürünü satın almış olabilir ve bu sebeple de sorunlar yaşanmış olabilir. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Kısaca birçok sebepten dolayı tüketiciler aldıkları hizmetten memnun kalmayabilirler. Bu sebeple de site üzerinde olumsuz yorumlar bırakabilirler.

Olumsuz yorumlara karşı yaklaşımınız nasıl olmalı

Olumsuz yorumları silmeyin

Yapılacak yanlışlardan biri olumsuz yorumları silmek olacaktır. Bu yorumları yayınlamaktan korkmamanız gerekir. Tabii ki burada hakaret ve küfür içerin yorumlarda filtrelerden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilerin memnuniyetsizlikleri belirtmeleri gerekir ve sizin de bunları yayınlamanız gerekecektir.

Bu yorumlara geri dönüş yapın

Olumsuz yorumları yayınladıktan sonra, kullanıcıların sorunlarını çözmek ve yaşadıkları sorundan dolayı duyduğunuz üzüntüyü belirtecek bir açıklama yazmanız gerekir. Kibar, saygılı ve olumlu bir yaklaşımda bulunmanız ve onların sorunlarını çözecek bir yanıt hazırlayarak bu yorumları yanıtlamalısınız.

Sorunun kaynağına erişin

Tüketicilerin yaşadıkları sorunları analiz ederek, bu sorunları ortadan kaldıracak çözümler üretmeye çalışmanız gerekir. Müşteri memnuniyetini sağlamak için onlara bir çözüm sunmanız gerekir.

Müşteri memnuniyetinin yanı sıra bu sorunların kaynağına inmeniz sunduğunuz hizmetlerde sık yaşanan problemleri de görmenizi sağlar ve bunları düzelterek müşterilerinize daha iyi bir hizmet vermeye başlayabilirsiniz.

Olumsuz yorumlar neden siteniz için önemli?

Olumsuz yorumlar, olumluları öne çıkartır

Site üzerinde olumsuz yorumların olması, olumlu olan yorumların değerini daha çok artırır ve öne çıkartır. Kullanıcılar bu olumsuz ve olumlu yorumları birbiriyle karşılaştırmaya başlarlar. Olumlu yorumların sayısının fazla olması ve olumsuzların arada daha nadir olması da müşteri memnuniyetinin daha yüksek olduğunu göstereceği için kullanıcıların da düşüncelerini daha iyi bir şekilde etkileyecektir.

Tüketicileri olası kötü senaryolara hazırlar

Olumsuz yorumlar tüketicilerin ne tür sorunlarla karşılaşabileceklerini göstermesi açısından da önemlidir. Sadece olumlu yorumların olması ve hiçbir problemin yaşanmıyor oluşu inanadırıcı olmayacağı için bu tür olumsuz yorumlar, kullanıcıların olası problemleri görmesine de yardımcı olur.

Satın alma öncesi iletişim oranlarını artırmanızı sağlar

Kullanıcılar olumsuz yorumları gördüklerinde, satın alma öncesinde firma ile iletişime geçmeye daha yatkın olacaklardır. Satın alma öncesinde detaylı bir iletişim kurmak, kullanıcıları ikna etmenizi sağlarken, bire bir iletişimde onların düşüncelerini daha kolay değiştirmenize de yardımcı olur.

Müşterilerle etkileşime geçmenize yardımcı olur

Olumsuz yorumlar sonrasında müşterilerinizle daha iyi bir şekilde etkileşime girme şansınız doğar. Genellikle satış sonrasında firmalar müşterilerle olan iletişimlerine devam etmezler ve bu da sadık kitleler oluşturma konusunda bir dezavantaj oluşturur. Ancak olumsuz yorumlar sonrasında müşterilerinizle etkileşime girmek, onların sorunlarına çözümler bulmanız ve onlarla iletişim kurmanız bu etkileşimleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bu etkileşimleri artırmanız ve müşterilerinizin sorunlarını çözdüğünüzde müşterilerin ve diğer kullanıcıların da güvenini kazanmaya başlarsınız. Bu da sadık kitleler oluşturmak için bir hayli önemlidir.

Olumsuz yorumlar hatalarınızı görmenizi sağlar

Olumsuz yorumların bir etkisi de yaptığınız hataları görmenize yardımcı olur. Kullanıcılar belli bir sorundan dolayı şikayetçi olacaklardır ve bu tür şikayetlerin sayısının artması, belli bir noktada hatalar yaptığınızı göstermeye başlar. Bu hataları telafi etmek ve işinizi geliştirmek için de bu olumsuz yorumlar oldukça etkilidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan