E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece olumlu yorumların olması tüketicilerde bir takım şüphelerin oluşmasına neden olabilir.

Kullanıcı yorumlarında genellikle izlenen yol, olumlu ve yüksek puanlı yorumlara yer vermek oluyor. Ancak bu tamamen doğru bir yaklaşım olmuyor. Sürekli olarak olumlu yorumlara yer verildiğinde ürünün satışı daha kolay gibi görünüyor; ancak günümüzdeki tüketiciler internetten alışverişlerde bilinçlendikleri için sadece olumlu yorumların olduğunu gördüklerinde, bu yorumlarda manipülasyon yapıldığını ve gerçek olmadığını düşünmeye başlıyorlar. Bu da bir bakıma marka imajına zarar verebiliyor.

Olumsuz yorumlara site üzerinde yer verdiğinizde tüketicilerin gerçek görüşlerini daha iyi bir şekilde yansıtmaya başlarsınız. Hiçbir firma kusursuz değildir ve hiçbir firma tüm müşterilerini memnun edemez. Ödeme sürecinde, veya ürün teslimatında sorunlar yaşanabilir; gönderilen ürün yanlış veya hasarlı olabilir; tüketici yanlış bir alışveriş yapmış olabilir; gönderiler geç ulaşmış olabilir; tüketici stokta olmayan bir ürünü satın almış olabilir ve bu sebeple de sorunlar yaşanmış olabilir. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Kısaca birçok sebepten dolayı tüketiciler aldıkları hizmetten memnun kalmayabilirler. Bu sebeple de site üzerinde olumsuz yorumlar bırakabilirler.

Olumsuz yorumlara karşı yaklaşımınız nasıl olmalı

Olumsuz yorumları silmeyin

Yapılacak yanlışlardan biri olumsuz yorumları silmek olacaktır. Bu yorumları yayınlamaktan korkmamanız gerekir. Tabii ki burada hakaret ve küfür içerin yorumlarda filtrelerden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilerin memnuniyetsizlikleri belirtmeleri gerekir ve sizin de bunları yayınlamanız gerekecektir.

Bu yorumlara geri dönüş yapın

Olumsuz yorumları yayınladıktan sonra, kullanıcıların sorunlarını çözmek ve yaşadıkları sorundan dolayı duyduğunuz üzüntüyü belirtecek bir açıklama yazmanız gerekir. Kibar, saygılı ve olumlu bir yaklaşımda bulunmanız ve onların sorunlarını çözecek bir yanıt hazırlayarak bu yorumları yanıtlamalısınız.

Sorunun kaynağına erişin

Tüketicilerin yaşadıkları sorunları analiz ederek, bu sorunları ortadan kaldıracak çözümler üretmeye çalışmanız gerekir. Müşteri memnuniyetini sağlamak için onlara bir çözüm sunmanız gerekir.

Müşteri memnuniyetinin yanı sıra bu sorunların kaynağına inmeniz sunduğunuz hizmetlerde sık yaşanan problemleri de görmenizi sağlar ve bunları düzelterek müşterilerinize daha iyi bir hizmet vermeye başlayabilirsiniz.

Olumsuz yorumlar neden siteniz için önemli?

Olumsuz yorumlar, olumluları öne çıkartır

Site üzerinde olumsuz yorumların olması, olumlu olan yorumların değerini daha çok artırır ve öne çıkartır. Kullanıcılar bu olumsuz ve olumlu yorumları birbiriyle karşılaştırmaya başlarlar. Olumlu yorumların sayısının fazla olması ve olumsuzların arada daha nadir olması da müşteri memnuniyetinin daha yüksek olduğunu göstereceği için kullanıcıların da düşüncelerini daha iyi bir şekilde etkileyecektir.

Tüketicileri olası kötü senaryolara hazırlar

Olumsuz yorumlar tüketicilerin ne tür sorunlarla karşılaşabileceklerini göstermesi açısından da önemlidir. Sadece olumlu yorumların olması ve hiçbir problemin yaşanmıyor oluşu inanadırıcı olmayacağı için bu tür olumsuz yorumlar, kullanıcıların olası problemleri görmesine de yardımcı olur.

Satın alma öncesi iletişim oranlarını artırmanızı sağlar

Kullanıcılar olumsuz yorumları gördüklerinde, satın alma öncesinde firma ile iletişime geçmeye daha yatkın olacaklardır. Satın alma öncesinde detaylı bir iletişim kurmak, kullanıcıları ikna etmenizi sağlarken, bire bir iletişimde onların düşüncelerini daha kolay değiştirmenize de yardımcı olur.

Müşterilerle etkileşime geçmenize yardımcı olur

Olumsuz yorumlar sonrasında müşterilerinizle daha iyi bir şekilde etkileşime girme şansınız doğar. Genellikle satış sonrasında firmalar müşterilerle olan iletişimlerine devam etmezler ve bu da sadık kitleler oluşturma konusunda bir dezavantaj oluşturur. Ancak olumsuz yorumlar sonrasında müşterilerinizle etkileşime girmek, onların sorunlarına çözümler bulmanız ve onlarla iletişim kurmanız bu etkileşimleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bu etkileşimleri artırmanız ve müşterilerinizin sorunlarını çözdüğünüzde müşterilerin ve diğer kullanıcıların da güvenini kazanmaya başlarsınız. Bu da sadık kitleler oluşturmak için bir hayli önemlidir.

Olumsuz yorumlar hatalarınızı görmenizi sağlar

Olumsuz yorumların bir etkisi de yaptığınız hataları görmenize yardımcı olur. Kullanıcılar belli bir sorundan dolayı şikayetçi olacaklardır ve bu tür şikayetlerin sayısının artması, belli bir noktada hatalar yaptığınızı göstermeye başlar. Bu hataları telafi etmek ve işinizi geliştirmek için de bu olumsuz yorumlar oldukça etkilidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin