E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece olumlu yorumların olması tüketicilerde bir takım şüphelerin oluşmasına neden olabilir.

Kullanıcı yorumlarında genellikle izlenen yol, olumlu ve yüksek puanlı yorumlara yer vermek oluyor. Ancak bu tamamen doğru bir yaklaşım olmuyor. Sürekli olarak olumlu yorumlara yer verildiğinde ürünün satışı daha kolay gibi görünüyor; ancak günümüzdeki tüketiciler internetten alışverişlerde bilinçlendikleri için sadece olumlu yorumların olduğunu gördüklerinde, bu yorumlarda manipülasyon yapıldığını ve gerçek olmadığını düşünmeye başlıyorlar. Bu da bir bakıma marka imajına zarar verebiliyor.

Olumsuz yorumlara site üzerinde yer verdiğinizde tüketicilerin gerçek görüşlerini daha iyi bir şekilde yansıtmaya başlarsınız. Hiçbir firma kusursuz değildir ve hiçbir firma tüm müşterilerini memnun edemez. Ödeme sürecinde, veya ürün teslimatında sorunlar yaşanabilir; gönderilen ürün yanlış veya hasarlı olabilir; tüketici yanlış bir alışveriş yapmış olabilir; gönderiler geç ulaşmış olabilir; tüketici stokta olmayan bir ürünü satın almış olabilir ve bu sebeple de sorunlar yaşanmış olabilir. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Kısaca birçok sebepten dolayı tüketiciler aldıkları hizmetten memnun kalmayabilirler. Bu sebeple de site üzerinde olumsuz yorumlar bırakabilirler.

Olumsuz yorumlara karşı yaklaşımınız nasıl olmalı

Olumsuz yorumları silmeyin

Yapılacak yanlışlardan biri olumsuz yorumları silmek olacaktır. Bu yorumları yayınlamaktan korkmamanız gerekir. Tabii ki burada hakaret ve küfür içerin yorumlarda filtrelerden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilerin memnuniyetsizlikleri belirtmeleri gerekir ve sizin de bunları yayınlamanız gerekecektir.

Bu yorumlara geri dönüş yapın

Olumsuz yorumları yayınladıktan sonra, kullanıcıların sorunlarını çözmek ve yaşadıkları sorundan dolayı duyduğunuz üzüntüyü belirtecek bir açıklama yazmanız gerekir. Kibar, saygılı ve olumlu bir yaklaşımda bulunmanız ve onların sorunlarını çözecek bir yanıt hazırlayarak bu yorumları yanıtlamalısınız.

Sorunun kaynağına erişin

Tüketicilerin yaşadıkları sorunları analiz ederek, bu sorunları ortadan kaldıracak çözümler üretmeye çalışmanız gerekir. Müşteri memnuniyetini sağlamak için onlara bir çözüm sunmanız gerekir.

Müşteri memnuniyetinin yanı sıra bu sorunların kaynağına inmeniz sunduğunuz hizmetlerde sık yaşanan problemleri de görmenizi sağlar ve bunları düzelterek müşterilerinize daha iyi bir hizmet vermeye başlayabilirsiniz.

Olumsuz yorumlar neden siteniz için önemli?

Olumsuz yorumlar, olumluları öne çıkartır

Site üzerinde olumsuz yorumların olması, olumlu olan yorumların değerini daha çok artırır ve öne çıkartır. Kullanıcılar bu olumsuz ve olumlu yorumları birbiriyle karşılaştırmaya başlarlar. Olumlu yorumların sayısının fazla olması ve olumsuzların arada daha nadir olması da müşteri memnuniyetinin daha yüksek olduğunu göstereceği için kullanıcıların da düşüncelerini daha iyi bir şekilde etkileyecektir.

Tüketicileri olası kötü senaryolara hazırlar

Olumsuz yorumlar tüketicilerin ne tür sorunlarla karşılaşabileceklerini göstermesi açısından da önemlidir. Sadece olumlu yorumların olması ve hiçbir problemin yaşanmıyor oluşu inanadırıcı olmayacağı için bu tür olumsuz yorumlar, kullanıcıların olası problemleri görmesine de yardımcı olur.

Satın alma öncesi iletişim oranlarını artırmanızı sağlar

Kullanıcılar olumsuz yorumları gördüklerinde, satın alma öncesinde firma ile iletişime geçmeye daha yatkın olacaklardır. Satın alma öncesinde detaylı bir iletişim kurmak, kullanıcıları ikna etmenizi sağlarken, bire bir iletişimde onların düşüncelerini daha kolay değiştirmenize de yardımcı olur.

Müşterilerle etkileşime geçmenize yardımcı olur

Olumsuz yorumlar sonrasında müşterilerinizle daha iyi bir şekilde etkileşime girme şansınız doğar. Genellikle satış sonrasında firmalar müşterilerle olan iletişimlerine devam etmezler ve bu da sadık kitleler oluşturma konusunda bir dezavantaj oluşturur. Ancak olumsuz yorumlar sonrasında müşterilerinizle etkileşime girmek, onların sorunlarına çözümler bulmanız ve onlarla iletişim kurmanız bu etkileşimleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bu etkileşimleri artırmanız ve müşterilerinizin sorunlarını çözdüğünüzde müşterilerin ve diğer kullanıcıların da güvenini kazanmaya başlarsınız. Bu da sadık kitleler oluşturmak için bir hayli önemlidir.

Olumsuz yorumlar hatalarınızı görmenizi sağlar

Olumsuz yorumların bir etkisi de yaptığınız hataları görmenize yardımcı olur. Kullanıcılar belli bir sorundan dolayı şikayetçi olacaklardır ve bu tür şikayetlerin sayısının artması, belli bir noktada hatalar yaptığınızı göstermeye başlar. Bu hataları telafi etmek ve işinizi geliştirmek için de bu olumsuz yorumlar oldukça etkilidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan