Blog

E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?

E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece olumlu yorumların olması tüketicilerde bir takım şüphelerin oluşmasına neden olabilir.

Kullanıcı yorumlarında genellikle izlenen yol, olumlu ve yüksek puanlı yorumlara yer vermek oluyor. Ancak bu tamamen doğru bir yaklaşım olmuyor. Sürekli olarak olumlu yorumlara yer verildiğinde ürünün satışı daha kolay gibi görünüyor; ancak günümüzdeki tüketiciler internetten alışverişlerde bilinçlendikleri için sadece olumlu yorumların olduğunu gördüklerinde, bu yorumlarda manipülasyon yapıldığını ve gerçek olmadığını düşünmeye başlıyorlar. Bu da bir bakıma marka imajına zarar verebiliyor.

Olumsuz yorumlara site üzerinde yer verdiğinizde tüketicilerin gerçek görüşlerini daha iyi bir şekilde yansıtmaya başlarsınız. Hiçbir firma kusursuz değildir ve hiçbir firma tüm müşterilerini memnun edemez. Ödeme sürecinde, veya ürün teslimatında sorunlar yaşanabilir; gönderilen ürün yanlış veya hasarlı olabilir; tüketici yanlış bir alışveriş yapmış olabilir; gönderiler geç ulaşmış olabilir; tüketici stokta olmayan bir ürünü satın almış olabilir ve bu sebeple de sorunlar yaşanmış olabilir. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Kısaca birçok sebepten dolayı tüketiciler aldıkları hizmetten memnun kalmayabilirler. Bu sebeple de site üzerinde olumsuz yorumlar bırakabilirler.

Olumsuz yorumlara karşı yaklaşımınız nasıl olmalı

Olumsuz yorumları silmeyin

Yapılacak yanlışlardan biri olumsuz yorumları silmek olacaktır. Bu yorumları yayınlamaktan korkmamanız gerekir. Tabii ki burada hakaret ve küfür içerin yorumlarda filtrelerden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilerin memnuniyetsizlikleri belirtmeleri gerekir ve sizin de bunları yayınlamanız gerekecektir.

Bu yorumlara geri dönüş yapın

Olumsuz yorumları yayınladıktan sonra, kullanıcıların sorunlarını çözmek ve yaşadıkları sorundan dolayı duyduğunuz üzüntüyü belirtecek bir açıklama yazmanız gerekir. Kibar, saygılı ve olumlu bir yaklaşımda bulunmanız ve onların sorunlarını çözecek bir yanıt hazırlayarak bu yorumları yanıtlamalısınız.

Sorunun kaynağına erişin

Tüketicilerin yaşadıkları sorunları analiz ederek, bu sorunları ortadan kaldıracak çözümler üretmeye çalışmanız gerekir. Müşteri memnuniyetini sağlamak için onlara bir çözüm sunmanız gerekir.

Müşteri memnuniyetinin yanı sıra bu sorunların kaynağına inmeniz sunduğunuz hizmetlerde sık yaşanan problemleri de görmenizi sağlar ve bunları düzelterek müşterilerinize daha iyi bir hizmet vermeye başlayabilirsiniz.

Olumsuz yorumlar neden siteniz için önemli?

Olumsuz yorumlar, olumluları öne çıkartır

Site üzerinde olumsuz yorumların olması, olumlu olan yorumların değerini daha çok artırır ve öne çıkartır. Kullanıcılar bu olumsuz ve olumlu yorumları birbiriyle karşılaştırmaya başlarlar. Olumlu yorumların sayısının fazla olması ve olumsuzların arada daha nadir olması da müşteri memnuniyetinin daha yüksek olduğunu göstereceği için kullanıcıların da düşüncelerini daha iyi bir şekilde etkileyecektir.

Tüketicileri olası kötü senaryolara hazırlar

Olumsuz yorumlar tüketicilerin ne tür sorunlarla karşılaşabileceklerini göstermesi açısından da önemlidir. Sadece olumlu yorumların olması ve hiçbir problemin yaşanmıyor oluşu inanadırıcı olmayacağı için bu tür olumsuz yorumlar, kullanıcıların olası problemleri görmesine de yardımcı olur.

Satın alma öncesi iletişim oranlarını artırmanızı sağlar

Kullanıcılar olumsuz yorumları gördüklerinde, satın alma öncesinde firma ile iletişime geçmeye daha yatkın olacaklardır. Satın alma öncesinde detaylı bir iletişim kurmak, kullanıcıları ikna etmenizi sağlarken, bire bir iletişimde onların düşüncelerini daha kolay değiştirmenize de yardımcı olur.

Müşterilerle etkileşime geçmenize yardımcı olur

Olumsuz yorumlar sonrasında müşterilerinizle daha iyi bir şekilde etkileşime girme şansınız doğar. Genellikle satış sonrasında firmalar müşterilerle olan iletişimlerine devam etmezler ve bu da sadık kitleler oluşturma konusunda bir dezavantaj oluşturur. Ancak olumsuz yorumlar sonrasında müşterilerinizle etkileşime girmek, onların sorunlarına çözümler bulmanız ve onlarla iletişim kurmanız bu etkileşimleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bu etkileşimleri artırmanız ve müşterilerinizin sorunlarını çözdüğünüzde müşterilerin ve diğer kullanıcıların da güvenini kazanmaya başlarsınız. Bu da sadık kitleler oluşturmak için bir hayli önemlidir.

Olumsuz yorumlar hatalarınızı görmenizi sağlar

Olumsuz yorumların bir etkisi de yaptığınız hataları görmenize yardımcı olur. Kullanıcılar belli bir sorundan dolayı şikayetçi olacaklardır ve bu tür şikayetlerin sayısının artması, belli bir noktada hatalar yaptığınızı göstermeye başlar. Bu hataları telafi etmek ve işinizi geliştirmek için de bu olumsuz yorumlar oldukça etkilidir.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!