E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

1 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtan sayfalar geri dönüşümlerine düşmesine neden olur.

Ödeme sayfalarında özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimini geliştirmek, kullanıcıların ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde yapmalarına yardımcı olacaktır.

Tasarım ve sayfa görünümü

Görsel bir ödeme sayfası sunun: Ödeme sayfasının göze hitap etmesi oldukça önemli. Kullanıcı doldurması gereken alanları rahat bir şekilde görebilmeli ve bu sayfanın içeriğini anlayabilmeli.

“Ödeme” butonlarını sayfanın üst ve alt bölümünde tutun: Ziyaretçilerin ödeme sayfasına gitmek için kullanacakları yönlendirme butonunu her zaman görmeleri oldukça yararlıdır. Bu sebeple de bu yönlendirme butonunu sitede sayfaların üst ve alt bölümlerinde gösterebilirsiniz.

Ödeme sayfasından alışverişe devam imkanı sunun: Kullanıcılara ödeme sayfasına geldikten sonra da alışverişe devam edebilecekleri bir yönlendirme linki koyabilirsiniz. Kullanıcı sadece sepete eklediği ürünleri görmek için bu butona tıklamış olabilir ve site üzerinde biraz daha vakit geçirmek isteyebilir.

Ziyaretçi girişi ile ödeme yapılmasına izin verin: İlk kez sitenizden alışveriş yapacak olan kişilere ziyaretçi girişi ile ödeme fırsatı sunmanız da önemlidir. Kullanıcılar üye olmak istemeyebilirler ve bu imkanı tanımadığınızda olası satışları kaçırmış olursunuz.

Kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için opsiyon sunun: Kullanıcılar ilerleyen bir dönemde alışverişlerini tamamlamak isteyebilirler. Bu sebeple de beğendikleri ürünleri sepetlerinde bırakabilirler. Bunun yerine onlara bu ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için bir opsiyon sunabilirsiniz.

Ödeme işlemleri haricindeki öğeleri sayfalarınızdan kaldırın: Ödeme işlemleri sırasında kullanıcıların dikkatini dağıtabilecek ya da onları başka sayfalara yönlendirebilecek linkler, banner veya görselleri ödeme sayfalarınızdan kaldırın. Dikkat dağıtıcı unsur olarak tanımlanan bu öğeler, kullanıcıların satın alma işlemini tamamlamasına engel olabilir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

Ürün bilgileriyle ilgili düzenlemeler

Ödeme sayfalarında kullanıcıların satın almak üzere oldukları ürünlerle ilgili de bilgiler sunmanız faydalı olacaktır.

Ürünlerle ilgili özet bilgileri gösterin: Ödeme sayfasında kullanıcıların sepetlerine ekledikleri ürünlerle ilgili özet bilgiler vermeniz faydalı olur. Böylelikle satın alma işleminden önce kullanıcılar son bir kez ürün detaylarına bakabilirler.

Detaylı kargo metotları ekleyin: Kargo e-ticarette oldukça önemlidir. Hangi kargo firmasıyla ürünün gönderileceği, tahmini teslim süresi ve kargo ücreti gibi bilgileri bu sayfada detaylı bir şekilde paylaşmanız gerekir.

Satın alma öncesinde ilgili ürünleri gösterin: Ortalama sepet tutarını artırmak için ödeme öncesinde kullanıcılara ilgili ürünleri göstererek, çapraz satış taktikleri kullanabilirsiniz. Sepetteki ürünlerle ilgili olabilecek ürünleri göstermeniz oldukça önemlidir.

Sipariş numarasını ve iletişim adreslerinizi paylaşın: Ödeme öncesinde kullanıcıya sipariş numarası ile iletişim adreslerinizi paylaşmalısınız. Ödeme öncesinde kullanıcı bazı sorular sormak isteyebilir. Bu sebeple de iletişim bilgileriniz oldukça önemlidir. İletişim bilgilerinizin yanı sıra bu sayfalara canlı destek hizmetini de ekleyerek onlara daha hızlı yardımcı olabilirsiniz.

Sipariş notu bölümünü ekleyin: Kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili bir takım notlar bırakmak isteyebilirler. Bu sebeple de bu mesajlarını yazabilecekleri bir alan ayırmanız gerekir.

Ödeme ve kargo ile ilgili düzenlemeler

Ücretsiz kargo hizmeti sunun: Kullanıcılar kargo ücreti ödemek istemezler bu sebeple de ücretsiz kargo hizmeti sunmanız ödeme sayfalarında kullanıcıların satın alma kararlarını daha hızlı vermesine yardımcı olur. Ortalama sepet tutarını artırmak için belli bir miktar üzerinde yapılan alışverişlerde de ücretsiz kargo hizmeti sunabilirsiniz.

Ücretsiz kargo limitinin altındaki sepet tutarlarında uyarı ekleyin: Kullanıcının sepete eklediği ürünler ücretsiz kargo limitinin altında olduğu durumlarda, kullanıcılara “X” miktarlık daha alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan faydalanabileceklerini belirten bir mesaj sunabilirsiniz.

Farklı ödeme ve kargo yöntemleri sunun: Herbir tüketici farklı bir ödeme yöntemi ya da kargo firmasıyla çalışmak isteyebilir. Bu sebeple de kapıda ödeme, kredi kartı, havale, ön ödemeli kart gibi farklı ödeme yöntemlerine ve çalıştığınız kargo firmalarına bu sayfada yer vermelisiniz.

İndirimlerden elde edilen kazançları gösterin: Kullanıcı bir kupon kodu kullanıyorsa ya da indirimde olan bir ürünü satın alıyosa bu sayfa üzerinde kullanıcının ne kadarlık bir tasarruf ettiğini gösterebilirsiniz.

Mobil sayfaların düzenlemesi

Ödeme sayfalarının mobil versiyonlarında da dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunur. Mobil ziyaretçileriniz, mobil ödeme sayfası üzerinde de rahat bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilmeliler.

Mobil site üzerinde ödeme sayfası linki görünür olmalı: Mobil tasarımlar masaüstü cihazlara göre daha limitli bir alan sunmaktadır; ancak mobil tasarımınızı yaparken, “Ödeme” butonunuzun görünür olmasına dikkat etmeniz gerekir. Kullanıcıların bu butona ulaşamamaları, satışları gerçekleştirmemenize neden olur.

Form alanlarına göre klavye değişimi sunun: Mobil cihazlar üzerinde formları doldurmak zor olabiliyor; bu sebeple de kullanıcı deneyimini geliştirmek için ilgili alanlara göre klavyenin otomatik olarak değişmesini sağlamanız önemlidir. Örneğin adres ve kişisel bilgilerin girişi yapılırken, alfabetik klavye, kredi kartı ve telefon numarası gibi bilgilerin girildiği alanlarda da numerik klavye gösterimi oldukça önemlidir.

Sayfa mobil cihazlara uyumlu olmalı: Ödeme sayfanızın farklı çözünürlükteki mobil cihazlar için optimize olması oldukça önemli. Form doldururken ve sayfa içeriğine bakarken kullanıcılar tek bakışta içerikleri görebilmeliler. Sayfa düzeni dikey bir düzlemde çalışmalı. Sağa ya da sola kaydırma olmadan, sayfa tasarımı ekrana tam bir şekilde oturmalıdır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi online mağazanızı açmak istiyorsanız, İdeasoft altyapı paketlerinden yararlanarak 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan