E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

1 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtan sayfalar geri dönüşümlerine düşmesine neden olur.

Ödeme sayfalarında özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimini geliştirmek, kullanıcıların ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde yapmalarına yardımcı olacaktır.

Tasarım ve sayfa görünümü

Görsel bir ödeme sayfası sunun: Ödeme sayfasının göze hitap etmesi oldukça önemli. Kullanıcı doldurması gereken alanları rahat bir şekilde görebilmeli ve bu sayfanın içeriğini anlayabilmeli.

“Ödeme” butonlarını sayfanın üst ve alt bölümünde tutun: Ziyaretçilerin ödeme sayfasına gitmek için kullanacakları yönlendirme butonunu her zaman görmeleri oldukça yararlıdır. Bu sebeple de bu yönlendirme butonunu sitede sayfaların üst ve alt bölümlerinde gösterebilirsiniz.

Ödeme sayfasından alışverişe devam imkanı sunun: Kullanıcılara ödeme sayfasına geldikten sonra da alışverişe devam edebilecekleri bir yönlendirme linki koyabilirsiniz. Kullanıcı sadece sepete eklediği ürünleri görmek için bu butona tıklamış olabilir ve site üzerinde biraz daha vakit geçirmek isteyebilir.

Ziyaretçi girişi ile ödeme yapılmasına izin verin: İlk kez sitenizden alışveriş yapacak olan kişilere ziyaretçi girişi ile ödeme fırsatı sunmanız da önemlidir. Kullanıcılar üye olmak istemeyebilirler ve bu imkanı tanımadığınızda olası satışları kaçırmış olursunuz.

Kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için opsiyon sunun: Kullanıcılar ilerleyen bir dönemde alışverişlerini tamamlamak isteyebilirler. Bu sebeple de beğendikleri ürünleri sepetlerinde bırakabilirler. Bunun yerine onlara bu ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için bir opsiyon sunabilirsiniz.

Ödeme işlemleri haricindeki öğeleri sayfalarınızdan kaldırın: Ödeme işlemleri sırasında kullanıcıların dikkatini dağıtabilecek ya da onları başka sayfalara yönlendirebilecek linkler, banner veya görselleri ödeme sayfalarınızdan kaldırın. Dikkat dağıtıcı unsur olarak tanımlanan bu öğeler, kullanıcıların satın alma işlemini tamamlamasına engel olabilir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

Ürün bilgileriyle ilgili düzenlemeler

Ödeme sayfalarında kullanıcıların satın almak üzere oldukları ürünlerle ilgili de bilgiler sunmanız faydalı olacaktır.

Ürünlerle ilgili özet bilgileri gösterin: Ödeme sayfasında kullanıcıların sepetlerine ekledikleri ürünlerle ilgili özet bilgiler vermeniz faydalı olur. Böylelikle satın alma işleminden önce kullanıcılar son bir kez ürün detaylarına bakabilirler.

Detaylı kargo metotları ekleyin: Kargo e-ticarette oldukça önemlidir. Hangi kargo firmasıyla ürünün gönderileceği, tahmini teslim süresi ve kargo ücreti gibi bilgileri bu sayfada detaylı bir şekilde paylaşmanız gerekir.

Satın alma öncesinde ilgili ürünleri gösterin: Ortalama sepet tutarını artırmak için ödeme öncesinde kullanıcılara ilgili ürünleri göstererek, çapraz satış taktikleri kullanabilirsiniz. Sepetteki ürünlerle ilgili olabilecek ürünleri göstermeniz oldukça önemlidir.

Sipariş numarasını ve iletişim adreslerinizi paylaşın: Ödeme öncesinde kullanıcıya sipariş numarası ile iletişim adreslerinizi paylaşmalısınız. Ödeme öncesinde kullanıcı bazı sorular sormak isteyebilir. Bu sebeple de iletişim bilgileriniz oldukça önemlidir. İletişim bilgilerinizin yanı sıra bu sayfalara canlı destek hizmetini de ekleyerek onlara daha hızlı yardımcı olabilirsiniz.

Sipariş notu bölümünü ekleyin: Kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili bir takım notlar bırakmak isteyebilirler. Bu sebeple de bu mesajlarını yazabilecekleri bir alan ayırmanız gerekir.

Ödeme ve kargo ile ilgili düzenlemeler

Ücretsiz kargo hizmeti sunun: Kullanıcılar kargo ücreti ödemek istemezler bu sebeple de ücretsiz kargo hizmeti sunmanız ödeme sayfalarında kullanıcıların satın alma kararlarını daha hızlı vermesine yardımcı olur. Ortalama sepet tutarını artırmak için belli bir miktar üzerinde yapılan alışverişlerde de ücretsiz kargo hizmeti sunabilirsiniz.

Ücretsiz kargo limitinin altındaki sepet tutarlarında uyarı ekleyin: Kullanıcının sepete eklediği ürünler ücretsiz kargo limitinin altında olduğu durumlarda, kullanıcılara “X” miktarlık daha alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan faydalanabileceklerini belirten bir mesaj sunabilirsiniz.

Farklı ödeme ve kargo yöntemleri sunun: Herbir tüketici farklı bir ödeme yöntemi ya da kargo firmasıyla çalışmak isteyebilir. Bu sebeple de kapıda ödeme, kredi kartı, havale, ön ödemeli kart gibi farklı ödeme yöntemlerine ve çalıştığınız kargo firmalarına bu sayfada yer vermelisiniz.

İndirimlerden elde edilen kazançları gösterin: Kullanıcı bir kupon kodu kullanıyorsa ya da indirimde olan bir ürünü satın alıyosa bu sayfa üzerinde kullanıcının ne kadarlık bir tasarruf ettiğini gösterebilirsiniz.

Mobil sayfaların düzenlemesi

Ödeme sayfalarının mobil versiyonlarında da dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunur. Mobil ziyaretçileriniz, mobil ödeme sayfası üzerinde de rahat bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilmeliler.

Mobil site üzerinde ödeme sayfası linki görünür olmalı: Mobil tasarımlar masaüstü cihazlara göre daha limitli bir alan sunmaktadır; ancak mobil tasarımınızı yaparken, “Ödeme” butonunuzun görünür olmasına dikkat etmeniz gerekir. Kullanıcıların bu butona ulaşamamaları, satışları gerçekleştirmemenize neden olur.

Form alanlarına göre klavye değişimi sunun: Mobil cihazlar üzerinde formları doldurmak zor olabiliyor; bu sebeple de kullanıcı deneyimini geliştirmek için ilgili alanlara göre klavyenin otomatik olarak değişmesini sağlamanız önemlidir. Örneğin adres ve kişisel bilgilerin girişi yapılırken, alfabetik klavye, kredi kartı ve telefon numarası gibi bilgilerin girildiği alanlarda da numerik klavye gösterimi oldukça önemlidir.

Sayfa mobil cihazlara uyumlu olmalı: Ödeme sayfanızın farklı çözünürlükteki mobil cihazlar için optimize olması oldukça önemli. Form doldururken ve sayfa içeriğine bakarken kullanıcılar tek bakışta içerikleri görebilmeliler. Sayfa düzeni dikey bir düzlemde çalışmalı. Sağa ya da sola kaydırma olmadan, sayfa tasarımı ekrana tam bir şekilde oturmalıdır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi online mağazanızı açmak istiyorsanız, İdeasoft altyapı paketlerinden yararlanarak 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
İnternet üzerinden alışveriş yapmanın geniş bir kitle için bir alışkanlık, hatta hayatı kolaylaştıran bir işleme dönüştüğü günümüzde e-ticaret, girişimciler için daha ilgi çekici hâle geliyor. Farklı seviyelerde...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
E-ticarete atıldığınızda, geleneksel ticaret hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Ticarette temel mantık aynı olsa da e-ticaret, geleneksel ticaretin dijitalize ve daha gelişmiş hâlidir. Ortak nokta ise elbette pazarlamadır. Hem...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın