E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

1 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtan sayfalar geri dönüşümlerine düşmesine neden olur.

Ödeme sayfalarında özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimini geliştirmek, kullanıcıların ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde yapmalarına yardımcı olacaktır.

Tasarım ve sayfa görünümü

Görsel bir ödeme sayfası sunun: Ödeme sayfasının göze hitap etmesi oldukça önemli. Kullanıcı doldurması gereken alanları rahat bir şekilde görebilmeli ve bu sayfanın içeriğini anlayabilmeli.

“Ödeme” butonlarını sayfanın üst ve alt bölümünde tutun: Ziyaretçilerin ödeme sayfasına gitmek için kullanacakları yönlendirme butonunu her zaman görmeleri oldukça yararlıdır. Bu sebeple de bu yönlendirme butonunu sitede sayfaların üst ve alt bölümlerinde gösterebilirsiniz.

Ödeme sayfasından alışverişe devam imkanı sunun: Kullanıcılara ödeme sayfasına geldikten sonra da alışverişe devam edebilecekleri bir yönlendirme linki koyabilirsiniz. Kullanıcı sadece sepete eklediği ürünleri görmek için bu butona tıklamış olabilir ve site üzerinde biraz daha vakit geçirmek isteyebilir.

Ziyaretçi girişi ile ödeme yapılmasına izin verin: İlk kez sitenizden alışveriş yapacak olan kişilere ziyaretçi girişi ile ödeme fırsatı sunmanız da önemlidir. Kullanıcılar üye olmak istemeyebilirler ve bu imkanı tanımadığınızda olası satışları kaçırmış olursunuz.

Kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için opsiyon sunun: Kullanıcılar ilerleyen bir dönemde alışverişlerini tamamlamak isteyebilirler. Bu sebeple de beğendikleri ürünleri sepetlerinde bırakabilirler. Bunun yerine onlara bu ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için bir opsiyon sunabilirsiniz.

Ödeme işlemleri haricindeki öğeleri sayfalarınızdan kaldırın: Ödeme işlemleri sırasında kullanıcıların dikkatini dağıtabilecek ya da onları başka sayfalara yönlendirebilecek linkler, banner veya görselleri ödeme sayfalarınızdan kaldırın. Dikkat dağıtıcı unsur olarak tanımlanan bu öğeler, kullanıcıların satın alma işlemini tamamlamasına engel olabilir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

Ürün bilgileriyle ilgili düzenlemeler

Ödeme sayfalarında kullanıcıların satın almak üzere oldukları ürünlerle ilgili de bilgiler sunmanız faydalı olacaktır.

Ürünlerle ilgili özet bilgileri gösterin: Ödeme sayfasında kullanıcıların sepetlerine ekledikleri ürünlerle ilgili özet bilgiler vermeniz faydalı olur. Böylelikle satın alma işleminden önce kullanıcılar son bir kez ürün detaylarına bakabilirler.

Detaylı kargo metotları ekleyin: Kargo e-ticarette oldukça önemlidir. Hangi kargo firmasıyla ürünün gönderileceği, tahmini teslim süresi ve kargo ücreti gibi bilgileri bu sayfada detaylı bir şekilde paylaşmanız gerekir.

Satın alma öncesinde ilgili ürünleri gösterin: Ortalama sepet tutarını artırmak için ödeme öncesinde kullanıcılara ilgili ürünleri göstererek, çapraz satış taktikleri kullanabilirsiniz. Sepetteki ürünlerle ilgili olabilecek ürünleri göstermeniz oldukça önemlidir.

Sipariş numarasını ve iletişim adreslerinizi paylaşın: Ödeme öncesinde kullanıcıya sipariş numarası ile iletişim adreslerinizi paylaşmalısınız. Ödeme öncesinde kullanıcı bazı sorular sormak isteyebilir. Bu sebeple de iletişim bilgileriniz oldukça önemlidir. İletişim bilgilerinizin yanı sıra bu sayfalara canlı destek hizmetini de ekleyerek onlara daha hızlı yardımcı olabilirsiniz.

Sipariş notu bölümünü ekleyin: Kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili bir takım notlar bırakmak isteyebilirler. Bu sebeple de bu mesajlarını yazabilecekleri bir alan ayırmanız gerekir.

Ödeme ve kargo ile ilgili düzenlemeler

Ücretsiz kargo hizmeti sunun: Kullanıcılar kargo ücreti ödemek istemezler bu sebeple de ücretsiz kargo hizmeti sunmanız ödeme sayfalarında kullanıcıların satın alma kararlarını daha hızlı vermesine yardımcı olur. Ortalama sepet tutarını artırmak için belli bir miktar üzerinde yapılan alışverişlerde de ücretsiz kargo hizmeti sunabilirsiniz.

Ücretsiz kargo limitinin altındaki sepet tutarlarında uyarı ekleyin: Kullanıcının sepete eklediği ürünler ücretsiz kargo limitinin altında olduğu durumlarda, kullanıcılara “X” miktarlık daha alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan faydalanabileceklerini belirten bir mesaj sunabilirsiniz.

Farklı ödeme ve kargo yöntemleri sunun: Herbir tüketici farklı bir ödeme yöntemi ya da kargo firmasıyla çalışmak isteyebilir. Bu sebeple de kapıda ödeme, kredi kartı, havale, ön ödemeli kart gibi farklı ödeme yöntemlerine ve çalıştığınız kargo firmalarına bu sayfada yer vermelisiniz.

İndirimlerden elde edilen kazançları gösterin: Kullanıcı bir kupon kodu kullanıyorsa ya da indirimde olan bir ürünü satın alıyosa bu sayfa üzerinde kullanıcının ne kadarlık bir tasarruf ettiğini gösterebilirsiniz.

Mobil sayfaların düzenlemesi

Ödeme sayfalarının mobil versiyonlarında da dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunur. Mobil ziyaretçileriniz, mobil ödeme sayfası üzerinde de rahat bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilmeliler.

Mobil site üzerinde ödeme sayfası linki görünür olmalı: Mobil tasarımlar masaüstü cihazlara göre daha limitli bir alan sunmaktadır; ancak mobil tasarımınızı yaparken, “Ödeme” butonunuzun görünür olmasına dikkat etmeniz gerekir. Kullanıcıların bu butona ulaşamamaları, satışları gerçekleştirmemenize neden olur.

Form alanlarına göre klavye değişimi sunun: Mobil cihazlar üzerinde formları doldurmak zor olabiliyor; bu sebeple de kullanıcı deneyimini geliştirmek için ilgili alanlara göre klavyenin otomatik olarak değişmesini sağlamanız önemlidir. Örneğin adres ve kişisel bilgilerin girişi yapılırken, alfabetik klavye, kredi kartı ve telefon numarası gibi bilgilerin girildiği alanlarda da numerik klavye gösterimi oldukça önemlidir.

Sayfa mobil cihazlara uyumlu olmalı: Ödeme sayfanızın farklı çözünürlükteki mobil cihazlar için optimize olması oldukça önemli. Form doldururken ve sayfa içeriğine bakarken kullanıcılar tek bakışta içerikleri görebilmeliler. Sayfa düzeni dikey bir düzlemde çalışmalı. Sağa ya da sola kaydırma olmadan, sayfa tasarımı ekrana tam bir şekilde oturmalıdır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi online mağazanızı açmak istiyorsanız, İdeasoft altyapı paketlerinden yararlanarak 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan