E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

1 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtan sayfalar geri dönüşümlerine düşmesine neden olur.

Ödeme sayfalarında özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimini geliştirmek, kullanıcıların ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde yapmalarına yardımcı olacaktır.

Tasarım ve sayfa görünümü

Görsel bir ödeme sayfası sunun: Ödeme sayfasının göze hitap etmesi oldukça önemli. Kullanıcı doldurması gereken alanları rahat bir şekilde görebilmeli ve bu sayfanın içeriğini anlayabilmeli.

“Ödeme” butonlarını sayfanın üst ve alt bölümünde tutun: Ziyaretçilerin ödeme sayfasına gitmek için kullanacakları yönlendirme butonunu her zaman görmeleri oldukça yararlıdır. Bu sebeple de bu yönlendirme butonunu sitede sayfaların üst ve alt bölümlerinde gösterebilirsiniz.

Ödeme sayfasından alışverişe devam imkanı sunun: Kullanıcılara ödeme sayfasına geldikten sonra da alışverişe devam edebilecekleri bir yönlendirme linki koyabilirsiniz. Kullanıcı sadece sepete eklediği ürünleri görmek için bu butona tıklamış olabilir ve site üzerinde biraz daha vakit geçirmek isteyebilir.

Ziyaretçi girişi ile ödeme yapılmasına izin verin: İlk kez sitenizden alışveriş yapacak olan kişilere ziyaretçi girişi ile ödeme fırsatı sunmanız da önemlidir. Kullanıcılar üye olmak istemeyebilirler ve bu imkanı tanımadığınızda olası satışları kaçırmış olursunuz.

Kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için opsiyon sunun: Kullanıcılar ilerleyen bir dönemde alışverişlerini tamamlamak isteyebilirler. Bu sebeple de beğendikleri ürünleri sepetlerinde bırakabilirler. Bunun yerine onlara bu ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için bir opsiyon sunabilirsiniz.

Ödeme işlemleri haricindeki öğeleri sayfalarınızdan kaldırın: Ödeme işlemleri sırasında kullanıcıların dikkatini dağıtabilecek ya da onları başka sayfalara yönlendirebilecek linkler, banner veya görselleri ödeme sayfalarınızdan kaldırın. Dikkat dağıtıcı unsur olarak tanımlanan bu öğeler, kullanıcıların satın alma işlemini tamamlamasına engel olabilir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

Ürün bilgileriyle ilgili düzenlemeler

Ödeme sayfalarında kullanıcıların satın almak üzere oldukları ürünlerle ilgili de bilgiler sunmanız faydalı olacaktır.

Ürünlerle ilgili özet bilgileri gösterin: Ödeme sayfasında kullanıcıların sepetlerine ekledikleri ürünlerle ilgili özet bilgiler vermeniz faydalı olur. Böylelikle satın alma işleminden önce kullanıcılar son bir kez ürün detaylarına bakabilirler.

Detaylı kargo metotları ekleyin: Kargo e-ticarette oldukça önemlidir. Hangi kargo firmasıyla ürünün gönderileceği, tahmini teslim süresi ve kargo ücreti gibi bilgileri bu sayfada detaylı bir şekilde paylaşmanız gerekir.

Satın alma öncesinde ilgili ürünleri gösterin: Ortalama sepet tutarını artırmak için ödeme öncesinde kullanıcılara ilgili ürünleri göstererek, çapraz satış taktikleri kullanabilirsiniz. Sepetteki ürünlerle ilgili olabilecek ürünleri göstermeniz oldukça önemlidir.

Sipariş numarasını ve iletişim adreslerinizi paylaşın: Ödeme öncesinde kullanıcıya sipariş numarası ile iletişim adreslerinizi paylaşmalısınız. Ödeme öncesinde kullanıcı bazı sorular sormak isteyebilir. Bu sebeple de iletişim bilgileriniz oldukça önemlidir. İletişim bilgilerinizin yanı sıra bu sayfalara canlı destek hizmetini de ekleyerek onlara daha hızlı yardımcı olabilirsiniz.

Sipariş notu bölümünü ekleyin: Kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili bir takım notlar bırakmak isteyebilirler. Bu sebeple de bu mesajlarını yazabilecekleri bir alan ayırmanız gerekir.

Ödeme ve kargo ile ilgili düzenlemeler

Ücretsiz kargo hizmeti sunun: Kullanıcılar kargo ücreti ödemek istemezler bu sebeple de ücretsiz kargo hizmeti sunmanız ödeme sayfalarında kullanıcıların satın alma kararlarını daha hızlı vermesine yardımcı olur. Ortalama sepet tutarını artırmak için belli bir miktar üzerinde yapılan alışverişlerde de ücretsiz kargo hizmeti sunabilirsiniz.

Ücretsiz kargo limitinin altındaki sepet tutarlarında uyarı ekleyin: Kullanıcının sepete eklediği ürünler ücretsiz kargo limitinin altında olduğu durumlarda, kullanıcılara “X” miktarlık daha alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan faydalanabileceklerini belirten bir mesaj sunabilirsiniz.

Farklı ödeme ve kargo yöntemleri sunun: Herbir tüketici farklı bir ödeme yöntemi ya da kargo firmasıyla çalışmak isteyebilir. Bu sebeple de kapıda ödeme, kredi kartı, havale, ön ödemeli kart gibi farklı ödeme yöntemlerine ve çalıştığınız kargo firmalarına bu sayfada yer vermelisiniz.

İndirimlerden elde edilen kazançları gösterin: Kullanıcı bir kupon kodu kullanıyorsa ya da indirimde olan bir ürünü satın alıyosa bu sayfa üzerinde kullanıcının ne kadarlık bir tasarruf ettiğini gösterebilirsiniz.

Mobil sayfaların düzenlemesi

Ödeme sayfalarının mobil versiyonlarında da dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunur. Mobil ziyaretçileriniz, mobil ödeme sayfası üzerinde de rahat bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilmeliler.

Mobil site üzerinde ödeme sayfası linki görünür olmalı: Mobil tasarımlar masaüstü cihazlara göre daha limitli bir alan sunmaktadır; ancak mobil tasarımınızı yaparken, “Ödeme” butonunuzun görünür olmasına dikkat etmeniz gerekir. Kullanıcıların bu butona ulaşamamaları, satışları gerçekleştirmemenize neden olur.

Form alanlarına göre klavye değişimi sunun: Mobil cihazlar üzerinde formları doldurmak zor olabiliyor; bu sebeple de kullanıcı deneyimini geliştirmek için ilgili alanlara göre klavyenin otomatik olarak değişmesini sağlamanız önemlidir. Örneğin adres ve kişisel bilgilerin girişi yapılırken, alfabetik klavye, kredi kartı ve telefon numarası gibi bilgilerin girildiği alanlarda da numerik klavye gösterimi oldukça önemlidir.

Sayfa mobil cihazlara uyumlu olmalı: Ödeme sayfanızın farklı çözünürlükteki mobil cihazlar için optimize olması oldukça önemli. Form doldururken ve sayfa içeriğine bakarken kullanıcılar tek bakışta içerikleri görebilmeliler. Sayfa düzeni dikey bir düzlemde çalışmalı. Sağa ya da sola kaydırma olmadan, sayfa tasarımı ekrana tam bir şekilde oturmalıdır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi online mağazanızı açmak istiyorsanız, İdeasoft altyapı paketlerinden yararlanarak 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan