fbpx

E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

1 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtan sayfalar geri dönüşümlerine düşmesine neden olur.

Ödeme sayfalarında özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimini geliştirmek, kullanıcıların ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde yapmalarına yardımcı olacaktır.

Tasarım ve sayfa görünümü

Görsel bir ödeme sayfası sunun: Ödeme sayfasının göze hitap etmesi oldukça önemli. Kullanıcı doldurması gereken alanları rahat bir şekilde görebilmeli ve bu sayfanın içeriğini anlayabilmeli.

“Ödeme” butonlarını sayfanın üst ve alt bölümünde tutun: Ziyaretçilerin ödeme sayfasına gitmek için kullanacakları yönlendirme butonunu her zaman görmeleri oldukça yararlıdır. Bu sebeple de bu yönlendirme butonunu sitede sayfaların üst ve alt bölümlerinde gösterebilirsiniz.

Ödeme sayfasından alışverişe devam imkanı sunun: Kullanıcılara ödeme sayfasına geldikten sonra da alışverişe devam edebilecekleri bir yönlendirme linki koyabilirsiniz. Kullanıcı sadece sepete eklediği ürünleri görmek için bu butona tıklamış olabilir ve site üzerinde biraz daha vakit geçirmek isteyebilir.

Ziyaretçi girişi ile ödeme yapılmasına izin verin: İlk kez sitenizden alışveriş yapacak olan kişilere ziyaretçi girişi ile ödeme fırsatı sunmanız da önemlidir. Kullanıcılar üye olmak istemeyebilirler ve bu imkanı tanımadığınızda olası satışları kaçırmış olursunuz.

Kullanıcılara sepetlerindeki ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için opsiyon sunun: Kullanıcılar ilerleyen bir dönemde alışverişlerini tamamlamak isteyebilirler. Bu sebeple de beğendikleri ürünleri sepetlerinde bırakabilirler. Bunun yerine onlara bu ürünleri istek listelerine kaydetmeleri için bir opsiyon sunabilirsiniz.

Ödeme işlemleri haricindeki öğeleri sayfalarınızdan kaldırın: Ödeme işlemleri sırasında kullanıcıların dikkatini dağıtabilecek ya da onları başka sayfalara yönlendirebilecek linkler, banner veya görselleri ödeme sayfalarınızdan kaldırın. Dikkat dağıtıcı unsur olarak tanımlanan bu öğeler, kullanıcıların satın alma işlemini tamamlamasına engel olabilir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?

Ürün bilgileriyle ilgili düzenlemeler

Ödeme sayfalarında kullanıcıların satın almak üzere oldukları ürünlerle ilgili de bilgiler sunmanız faydalı olacaktır.

Ürünlerle ilgili özet bilgileri gösterin: Ödeme sayfasında kullanıcıların sepetlerine ekledikleri ürünlerle ilgili özet bilgiler vermeniz faydalı olur. Böylelikle satın alma işleminden önce kullanıcılar son bir kez ürün detaylarına bakabilirler.

Detaylı kargo metotları ekleyin: Kargo e-ticarette oldukça önemlidir. Hangi kargo firmasıyla ürünün gönderileceği, tahmini teslim süresi ve kargo ücreti gibi bilgileri bu sayfada detaylı bir şekilde paylaşmanız gerekir.

Satın alma öncesinde ilgili ürünleri gösterin: Ortalama sepet tutarını artırmak için ödeme öncesinde kullanıcılara ilgili ürünleri göstererek, çapraz satış taktikleri kullanabilirsiniz. Sepetteki ürünlerle ilgili olabilecek ürünleri göstermeniz oldukça önemlidir.

Sipariş numarasını ve iletişim adreslerinizi paylaşın: Ödeme öncesinde kullanıcıya sipariş numarası ile iletişim adreslerinizi paylaşmalısınız. Ödeme öncesinde kullanıcı bazı sorular sormak isteyebilir. Bu sebeple de iletişim bilgileriniz oldukça önemlidir. İletişim bilgilerinizin yanı sıra bu sayfalara canlı destek hizmetini de ekleyerek onlara daha hızlı yardımcı olabilirsiniz.

Sipariş notu bölümünü ekleyin: Kullanıcılar verdikleri siparişle ilgili özel olarak bazı isteklerde bulunabilir ya da bu siparişle ilgili bir takım notlar bırakmak isteyebilirler. Bu sebeple de bu mesajlarını yazabilecekleri bir alan ayırmanız gerekir.

Ödeme ve kargo ile ilgili düzenlemeler

Ücretsiz kargo hizmeti sunun: Kullanıcılar kargo ücreti ödemek istemezler bu sebeple de ücretsiz kargo hizmeti sunmanız ödeme sayfalarında kullanıcıların satın alma kararlarını daha hızlı vermesine yardımcı olur. Ortalama sepet tutarını artırmak için belli bir miktar üzerinde yapılan alışverişlerde de ücretsiz kargo hizmeti sunabilirsiniz.

Ücretsiz kargo limitinin altındaki sepet tutarlarında uyarı ekleyin: Kullanıcının sepete eklediği ürünler ücretsiz kargo limitinin altında olduğu durumlarda, kullanıcılara “X” miktarlık daha alışveriş yaptıklarında ücretsiz kargodan faydalanabileceklerini belirten bir mesaj sunabilirsiniz.

Farklı ödeme ve kargo yöntemleri sunun: Herbir tüketici farklı bir ödeme yöntemi ya da kargo firmasıyla çalışmak isteyebilir. Bu sebeple de kapıda ödeme, kredi kartı, havale, ön ödemeli kart gibi farklı ödeme yöntemlerine ve çalıştığınız kargo firmalarına bu sayfada yer vermelisiniz.

İndirimlerden elde edilen kazançları gösterin: Kullanıcı bir kupon kodu kullanıyorsa ya da indirimde olan bir ürünü satın alıyosa bu sayfa üzerinde kullanıcının ne kadarlık bir tasarruf ettiğini gösterebilirsiniz.

Mobil sayfaların düzenlemesi

Ödeme sayfalarının mobil versiyonlarında da dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunur. Mobil ziyaretçileriniz, mobil ödeme sayfası üzerinde de rahat bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilmeliler.

Mobil site üzerinde ödeme sayfası linki görünür olmalı: Mobil tasarımlar masaüstü cihazlara göre daha limitli bir alan sunmaktadır; ancak mobil tasarımınızı yaparken, “Ödeme” butonunuzun görünür olmasına dikkat etmeniz gerekir. Kullanıcıların bu butona ulaşamamaları, satışları gerçekleştirmemenize neden olur.

Form alanlarına göre klavye değişimi sunun: Mobil cihazlar üzerinde formları doldurmak zor olabiliyor; bu sebeple de kullanıcı deneyimini geliştirmek için ilgili alanlara göre klavyenin otomatik olarak değişmesini sağlamanız önemlidir. Örneğin adres ve kişisel bilgilerin girişi yapılırken, alfabetik klavye, kredi kartı ve telefon numarası gibi bilgilerin girildiği alanlarda da numerik klavye gösterimi oldukça önemlidir.

Sayfa mobil cihazlara uyumlu olmalı: Ödeme sayfanızın farklı çözünürlükteki mobil cihazlar için optimize olması oldukça önemli. Form doldururken ve sayfa içeriğine bakarken kullanıcılar tek bakışta içerikleri görebilmeliler. Sayfa düzeni dikey bir düzlemde çalışmalı. Sağa ya da sola kaydırma olmadan, sayfa tasarımı ekrana tam bir şekilde oturmalıdır.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi online mağazanızı açmak istiyorsanız, İdeasoft altyapı paketlerinden yararlanarak 1 günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan