E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?

12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit akışının olmayışı ya da pozitif nakit akışının olmaması şirketin zarar etmesine hatta kapanmasına neden olabilir. E-ticaret firmalarının neden nakit akışına önem vermeleri gerektiğini öncelikle nakit akışının ne olduğunu ele alarak başlayalım.

Nakit akışı nedir?

Nakit akışı, belli bir süreç içerisinde şirkete giren ve şirketten çıkan parayı ifade eden bir terimdir. Şirkete giren para, pozitif nakit akışı, çıkan para ise negatif para akışı olarak değerlendirilir. Şirkette çalışanların maaşları, kira, vergiler, ürünlerle ilgili maliyetler, kargo giderler gibi akla gelebilecek tüm maliyetler için şirketin nakde ihtiyacı vardır ve bu noktada da pozitif nakit akışının olması oldukça önemlidir. Şirketlerin yayınladığı üç önemli tablo bulunur. Bunlar:
  • Bilanço: Şirketin sahip oldukları ve zararlarını gösterir.
  • Gelir tablosu: kar ve zararlarla ilgili detayları ve kaynakları gösterir.
  • Nakit akış tablosu: Belli bir dönemin ne kadar nakitle kapatıldığı gösterir. Nakit akış tablosu periyotlara göre hazırlandığında, şirketin bir önceki periyota göre ne kadar çok ya da ne kadar az nakitle dönemi kapattığı da gözlemlenebilir.
Şirket harcamaları ve şirketin devamlılığının sağlanması için nakit gerekli olduğu için e-ticaret firmalarının buna özellikle dikkat etmesi gerekmektedir.

Nakit akışı ver karlılık arasındaki fark nedir?

Karlılık daha çok kağıt üzerinde görünen bir kavramdır ve nakit akışı kadar önemli değildir. Bunun nedenine gelince; örneğin bir aylık süreç içerisinde internet siteniz üzerinden birçok satış yaptınız; ancak bu satışların hepsi kredi kartı ödemesi ile gerçekleşti. Kredi kartı ödemelerinin, bankalarca size aktarılması için belli bir süreç gerekmektedir. Aynı zamanda ödeme sistemi altyapısı sunan firmaların da bu ödemeleri sizin hesabınıza aktarmaları için belli bir sürecin geçmesi gerekir. Bu durumda, kağıt üzerinde karlı gözükseniz dahi, elinizde nakit bulunmamaktadır. Elinizde nakdin olmayışı da ödemelerinizi yapmanızı bir hayli zorlaştıracağı için dönemi karlı olarak kapatmanızın size bir faydası olmaz. Nakit akışının düzenli olarak sağlanamaması ya da şirkete girecek olan paranın vadeli bir şekilde gelmesi, ödemelerinizin gecikmesine neden olur. Yeni kurulan şirketlerin özellikle bu tür sorunlar yaşamalarının nedenlerinden biri de budur. Nakit akışı ve karlılık arasındaki en büyük fark da buradadır. Şirketinizin devamlılığını sağlamaktan çok, nakit akışının devamlılığını sağlamanız gerekir.

Neden nakit akışına önem vermelisiniz?

Nakit akışı satın alınabilir: Belli dönemlerde, işinizi büyütmek ya da borçlarınızı ödemek için bankalardan nakit çekebileceğiniz gibi, yatırımcı görüşmeleri yaparak şirketinize yatırım da alabilirsiniz. Ancak karlılıkta böyle bir durum söz konusu değildir. Yatırımcılar, karlılıktan çok nakit akışını inceleyeceklerdir: İşinizi büyütmek için bir yatırımcı ile görüşme yaptığınızda, karlılıktan çok nakit akışı bu noktada ön plana çıkacağı için, şirketinizin düzenli bir nakit akışının olmasını isteyeceklerdir. Pozitif nakit akışının olmayışı, şirketin sürekli olarak zararda olduğunu göstereceği için yatırımcılarla olan görüşmelerinizi kötü yönde etkileyebilir. Nakit akışının manipüle etmek zordur: Diğer metriklerin manipülesi yapılabilse de nakit akışının yapılması bir hayli zordur. Şirkete giren ve çıkan paranın belli olması, firmanın nasıl bir kazancı olduğunu net bir şekilde gösterecektir. Negatif nakit akışı şirketin kredi notunu düşürebilir: Şirketten çıkan paranın, gelenden daha fazla olması şirketin borçlarını ödeyemediği gibi elinde sıcak nakdin olmadığını da gösterir. Gerekli durumlarda kredi çekmek istediğinizde negatif nakit akışı kredi notlarınızın düşmesin neden olur. Pozitif nakit akışı, borçsuz olmanızı sağlar: Şirkete gelen paranın, gidenden fazla olması, borçlarınızın da olmamasını sağlayacağı için önemlidir. Şirket giderlerinin ödemelerinin yapılmasına rağmen, elinizde hazır nakit bulunuyorsa bu durumda borçlu kalmamış ve gerçek anlamda şirketinizi büyütmüş olursunuz. 2019'da kendi eticare sitenizi kurarak, internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve kendi e-ticaret sitenizi hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın