fbpx

E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?

12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?

E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit akışının olmayışı ya da pozitif nakit akışının olmaması şirketin zarar etmesine hatta kapanmasına neden olabilir.

E-ticaret firmalarının neden nakit akışına önem vermeleri gerektiğini öncelikle nakit akışının ne olduğunu ele alarak başlayalım.

Nakit akışı nedir?

Nakit akışı, belli bir süreç içerisinde şirkete giren ve şirketten çıkan parayı ifade eden bir terimdir. Şirkete giren para, pozitif nakit akışı, çıkan para ise negatif para akışı olarak değerlendirilir.

Şirkette çalışanların maaşları, kira, vergiler, ürünlerle ilgili maliyetler, kargo giderler gibi akla gelebilecek tüm maliyetler için şirketin nakde ihtiyacı vardır ve bu noktada da pozitif nakit akışının olması oldukça önemlidir.

Şirketlerin yayınladığı üç önemli tablo bulunur. Bunlar:

  • Bilanço: Şirketin sahip oldukları ve zararlarını gösterir.
  • Gelir tablosu: kar ve zararlarla ilgili detayları ve kaynakları gösterir.
  • Nakit akış tablosu: Belli bir dönemin ne kadar nakitle kapatıldığı gösterir. Nakit akış tablosu periyotlara göre hazırlandığında, şirketin bir önceki periyota göre ne kadar çok ya da ne kadar az nakitle dönemi kapattığı da gözlemlenebilir.

Şirket harcamaları ve şirketin devamlılığının sağlanması için nakit gerekli olduğu için e-ticaret firmalarının buna özellikle dikkat etmesi gerekmektedir.

Nakit akışı ver karlılık arasındaki fark nedir?

Karlılık daha çok kağıt üzerinde görünen bir kavramdır ve nakit akışı kadar önemli değildir. Bunun nedenine gelince; örneğin bir aylık süreç içerisinde internet siteniz üzerinden birçok satış yaptınız; ancak bu satışların hepsi kredi kartı ödemesi ile gerçekleşti. Kredi kartı ödemelerinin, bankalarca size aktarılması için belli bir süreç gerekmektedir. Aynı zamanda ödeme sistemi altyapısı sunan firmaların da bu ödemeleri sizin hesabınıza aktarmaları için belli bir sürecin geçmesi gerekir. Bu durumda, kağıt üzerinde karlı gözükseniz dahi, elinizde nakit bulunmamaktadır. Elinizde nakdin olmayışı da ödemelerinizi yapmanızı bir hayli zorlaştıracağı için dönemi karlı olarak kapatmanızın size bir faydası olmaz.

Nakit akışının düzenli olarak sağlanamaması ya da şirkete girecek olan paranın vadeli bir şekilde gelmesi, ödemelerinizin gecikmesine neden olur. Yeni kurulan şirketlerin özellikle bu tür sorunlar yaşamalarının nedenlerinden biri de budur.

Nakit akışı ve karlılık arasındaki en büyük fark da buradadır. Şirketinizin devamlılığını sağlamaktan çok, nakit akışının devamlılığını sağlamanız gerekir.

Neden nakit akışına önem vermelisiniz?

Nakit akışı satın alınabilir: Belli dönemlerde, işinizi büyütmek ya da borçlarınızı ödemek için bankalardan nakit çekebileceğiniz gibi, yatırımcı görüşmeleri yaparak şirketinize yatırım da alabilirsiniz. Ancak karlılıkta böyle bir durum söz konusu değildir.

Yatırımcılar, karlılıktan çok nakit akışını inceleyeceklerdir: İşinizi büyütmek için bir yatırımcı ile görüşme yaptığınızda, karlılıktan çok nakit akışı bu noktada ön plana çıkacağı için, şirketinizin düzenli bir nakit akışının olmasını isteyeceklerdir. Pozitif nakit akışının olmayışı, şirketin sürekli olarak zararda olduğunu göstereceği için yatırımcılarla olan görüşmelerinizi kötü yönde etkileyebilir.

Nakit akışının manipüle etmek zordur: Diğer metriklerin manipülesi yapılabilse de nakit akışının yapılması bir hayli zordur. Şirkete giren ve çıkan paranın belli olması, firmanın nasıl bir kazancı olduğunu net bir şekilde gösterecektir.

Negatif nakit akışı şirketin kredi notunu düşürebilir: Şirketten çıkan paranın, gelenden daha fazla olması şirketin borçlarını ödeyemediği gibi elinde sıcak nakdin olmadığını da gösterir. Gerekli durumlarda kredi çekmek istediğinizde negatif nakit akışı kredi notlarınızın düşmesin neden olur.

Pozitif nakit akışı, borçsuz olmanızı sağlar: Şirkete gelen paranın, gidenden fazla olması, borçlarınızın da olmamasını sağlayacağı için önemlidir. Şirket giderlerinin ödemelerinin yapılmasına rağmen, elinizde hazır nakit bulunuyorsa bu durumda borçlu kalmamış ve gerçek anlamda şirketinizi büyütmüş olursunuz.

2019'da kendi eticare sitenizi kurarak, internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve kendi e-ticaret sitenizi hemen kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan