E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri

21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri

Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir. Aşağıda e-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma, gelen ziyaretçileri ‘müşteriye’ çevirme yöntemlerini ve e-ticaret sitenizi nasıl daha işlevsel kullanabileceğinize dair bilgiler bulabilirsiniz

Tüketici davranışları ve beklentileri piyasayı büyük oranda şekillendirdiği gibi global ve lokal bazdaki olumlu ya da olumsuz gelişmelerden etkilenir. Tüketici ihtiyaçlarının şekil değiştirdiği böyle zamanlarda işletmelere ve e-ticaret sitelerine düşen görev; tüketiciye hitap edecek ürün ve hizmetleri güvenilir bir şekilde doğru fiyat politikasıyla müşterilere hızla ulaştırmak için harekete geçmektir.

ÖNEMLİ NOT: E-ticaret sitesi olanlar ya da işini e-ticarete taşıyacak olan işletmeler tüketici davranışları üzerindeki etki ve değişimleri iyi okumalı ve harekete geçmelidir.IdeaSoft profesyonel e-ticaret paketlerimizi ücretsiz DEMO hesabı oluştur alanından hemen deneyimlemenizi öneririz.

2020 yılı e-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma trendlerine bakıldığında, müşterilerin görüşlerine önem vermek, ölçümlemeler yapmak, potansiyel müşterileriniz ile doğru iletişim frekansını yakalamak yani müşterilerinizi iyi dinlemek, e-ticarette satış arttırma yöntemlerinin başında geliyor diyebiliriz.

Tüketicilerin satış öncesi ve sonrası davranışlarına birkaç örnek

E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini kazanmak zahmetli bir iş olsa da ulaşılabilir ve kalıcı bir hedeftir. E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma konusunun pek çok kıstası bulunur. İnternetten satış her ne kadar artsa da tüketiciler için tavsiye mekanizması işlemeye devam eder.

Tüketicilerin yüzde 62’si alışveriş deneyimini diğer insanlara söyleme eğilimindedir. Tüketicilerin yüzde 80’i ise online alışverişlerinde hala yakınlarının tavsiyesini önemseyerek satın almayı gerçekleştirir. En bilinen markaların satış hacimleri içerisinde sadık müşteri payı yüzde 20’den fazladır. Tekrarlı alışverişleri tetikleyenler arasında; yüzde 53 ile hediye çeki, yüzde 19 aranılan ürünü kolayca bulmak, yüzde 28 bonus kazanma gelir.

‘Tavsiye etme’ mekanizmasının lehinize işlemesi için e-ticaret sitenize; puan kazandırma, hediye çeki verme gibi yenilikler kullanabilirsiniz. E-ticaret sitenizden alışveriş yapan bir son kullanıcıya, iyi bir satın alma deneyimi yaşatarak aynı zamanda sadakatini de kazanmış olabilirsiniz.

UNUTMAYIN: Müşterilerinize iyi bir satın alma deneyimi yaşatmak; sadakat ve sektör güveni konusunda e-ticaret sitenizi öne çıkarır ve rakiplerinizden bir adım öne geçmenizi sağlar.

İlgili Rehber: Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri

E ticaret satış arttırma için e-ticaret sitesinde yapabileceğiniz iyileştirmeler

E-ticaret sitelerini başarıya götüren bir çok kriter bulunur. E-ticaret siteniz ve müşterileriniz arasında kuracağınız iletişim, sanal mağazanızda yapacağınız çalışmalarla doğru orantılıdır.

Şimdi de kaliteli bir e-ticaret sitesi için yapılabilecek çalışmalara aşağıdaki maddeler eşliğinde birlikte göz atalım;

Geri bildirimler ile e-ticaret sitenizi fikirlere açın

Online mağazanızda müşterilerden geri bildirim alabileceğiniz kanalları kapatmayın. Müşterilerin fikirlerini paylaşabilecekleri yorum alanları, hizmet puanlamaları, anketler ve sosyal mecraları aktif kullanın. Böylece müşterilerinizin fikirlerine saygı duyduğunuzu ve onlara mümkün olan en iyi deneyimi sunmak istediğinizi kanıtlayın.

Kapsamlı bir müşteri destek sistemi geliştirin

Müşterileriniz için telefon, mail, ticket gibi kapsamlı bir destek sistemi oluşturun. Müşterileriniz sizi aradığında, pozitif ve problem çözücü bir dil ile konuşun. Canlı destek, ürün anlatım videoları, sıkça sorulan sorular gibi alanları müşterilerin ihtiyacı olabilecek çözüm üreten yollar olarak planlayın. Yardım almak isteyen her müşteri, problemini hızlı ve doğru şekilde kapsamlı destek sistemi aracılığı ile çözdüğünde, bir sonraki potansiyel müşteriniz için referans olacaktır.

Sitenizin hızlı açılabilir olduğundan emin olun

Ziyaretçileriniz sitenize geldiğinde bekleme (Sayfa yüklenmesi) süresi 3 saniyeyi geçmemelidir. E-ticaret sitenizin yavaş yükleniyor olması daha ilk aşamada size müşteri kaybettirebilir. Online mağazanızın her platformda hızlı yüklenebilir olduğundan emin olun, yavaşlık söz konusu olduğunda gerekli iyileştirmeleri yaparak müşteri kaybının önüne geçin.

Site içi navigasyonunu geliştirin

Kullanıcıların e-ticaret sitenize geldiğinde aradığı ürüne kolaylıkla ulaşmasını sağlamanız gerekir. E-ticaret sitenizdeki tüm alanların kolay bulunabilir bir şekilde yerleştirilmesi gerekir. Sitenizdeki filtreleme alanlarını detaylandırarak kullanıcıların ürünlerinizin farklı özelliklerine hızlıca ulaşmasını ve sepete atmasını sağlayın.

Sosyal platformları aktif kullanın

Sosyal medya mecraları e-ticaret sitesi ve markanız için önemli bir tanıtım kanalıdır. Sosyal medya sayfalarınızı iyi bir reklam kanalı olarak görebilir, ürün ve kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Organik büyümenin iyi bir yolu olan sosyal platformları pazarlama çalışmalarınızın ön sıralarına koymayı unutmayın.

İlgili Rehber: Instagram’da organik takipçi arttırma yolları

İlgili Rehber: Instagram’da satış arttırma yöntemleri

Sade ve anlaşılır bir tasarım tercih edin

Ziyaretçilerinizin gözlerini yoran, kafalarını karıştıran ve aradıklarını geç bulmalarına neden olan bir tasarımdan ziyade, sade ve kullanışlı bir site tasarımı 2020 yılında kullanıcıların tercih sebebi olmaya adaydır.E-ticaret sitenizin tasarımının içinde bulunduğunuz ya da bulunmayı düşündüğünüz sektöre uygun bir tasarım diline sahip olması ve son kullanıcı düşünülerek tasarlanmasına özen gösterin. Yüzlerce hatta binlerce ürün arasında, sırf sitenizin tasarımı kötü olduğu için müşteri kaybetmek istemezsiniz değil mi ? Bu yüzden, tasarım çalışmalarını önemseyin.

İlgili Rehber: Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?

Farklı ödeme seçenekleri sunun

Farklı ödeme seçenekleri ile müşterinin karşısına çıkmanız satın alma eyleminin gerçekleşmesinde en önemli rolü üstlenir. Alternatif ödeme seçeneklerini müşterileriniz ile paylaşmanız, ödeme esnasındaki adımları güvenliği ön planda tutarak azaltmanız, kredi kartıyla ödemelerde dünyaca kabul gören güvenlik sistemlerini kullanmanız ve müşterilerinizin kart bilgilerinin güvenliğini sağlamanız, e-ticaret sitenizin tercih edilmesi için önemli bir adımdır.

Pazaryerlerinde görünür olun

E-ticaret siteniz haricinde farklı satış kanallarında da dükkan açmanız satışlarınızı artırmanız ve farklı hedef kitlelere ulaşmanız açısından önemlidir. n11 de satış arttırma ya da Hepsiburada satış arttırma gibi konular için de aşağıdaki linklerimizden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

n11 Mağaza Açma Rehberi 2020

Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020

Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi 2020

Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020

Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020

IdeaSoft e-ticaret yazılımı ile tüm bu hizmetlere bir bütün olarak sahip olabilirsiniz

E-ticaret sitesi açmak ve sonrasında sitenizin iyi bir konuma gelmesi için yukarıda saydığımız her bir özelliğe IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile sahip olabilirsiniz. Paketlerimiz arasından size en uygun olanı seçmeden önce ücretsiz DEMO hesabı oluşturarak size özel ayrıcalıkları 15 gün boyunca ücretsiz deneyimleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin