E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri

21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri

Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir. Aşağıda e-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma, gelen ziyaretçileri ‘müşteriye’ çevirme yöntemlerini ve e-ticaret sitenizi nasıl daha işlevsel kullanabileceğinize dair bilgiler bulabilirsiniz

Tüketici davranışları ve beklentileri piyasayı büyük oranda şekillendirdiği gibi global ve lokal bazdaki olumlu ya da olumsuz gelişmelerden etkilenir. Tüketici ihtiyaçlarının şekil değiştirdiği böyle zamanlarda işletmelere ve e-ticaret sitelerine düşen görev; tüketiciye hitap edecek ürün ve hizmetleri güvenilir bir şekilde doğru fiyat politikasıyla müşterilere hızla ulaştırmak için harekete geçmektir.

ÖNEMLİ NOT: E-ticaret sitesi olanlar ya da işini e-ticarete taşıyacak olan işletmeler tüketici davranışları üzerindeki etki ve değişimleri iyi okumalı ve harekete geçmelidir.IdeaSoft profesyonel e-ticaret paketlerimizi ücretsiz DEMO hesabı oluştur alanından hemen deneyimlemenizi öneririz.

2020 yılı e-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma trendlerine bakıldığında, müşterilerin görüşlerine önem vermek, ölçümlemeler yapmak, potansiyel müşterileriniz ile doğru iletişim frekansını yakalamak yani müşterilerinizi iyi dinlemek, e-ticarette satış arttırma yöntemlerinin başında geliyor diyebiliriz.

Tüketicilerin satış öncesi ve sonrası davranışlarına birkaç örnek

E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini kazanmak zahmetli bir iş olsa da ulaşılabilir ve kalıcı bir hedeftir. E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma konusunun pek çok kıstası bulunur. İnternetten satış her ne kadar artsa da tüketiciler için tavsiye mekanizması işlemeye devam eder.

Tüketicilerin yüzde 62’si alışveriş deneyimini diğer insanlara söyleme eğilimindedir. Tüketicilerin yüzde 80’i ise online alışverişlerinde hala yakınlarının tavsiyesini önemseyerek satın almayı gerçekleştirir. En bilinen markaların satış hacimleri içerisinde sadık müşteri payı yüzde 20’den fazladır. Tekrarlı alışverişleri tetikleyenler arasında; yüzde 53 ile hediye çeki, yüzde 19 aranılan ürünü kolayca bulmak, yüzde 28 bonus kazanma gelir.

‘Tavsiye etme’ mekanizmasının lehinize işlemesi için e-ticaret sitenize; puan kazandırma, hediye çeki verme gibi yenilikler kullanabilirsiniz. E-ticaret sitenizden alışveriş yapan bir son kullanıcıya, iyi bir satın alma deneyimi yaşatarak aynı zamanda sadakatini de kazanmış olabilirsiniz.

UNUTMAYIN: Müşterilerinize iyi bir satın alma deneyimi yaşatmak; sadakat ve sektör güveni konusunda e-ticaret sitenizi öne çıkarır ve rakiplerinizden bir adım öne geçmenizi sağlar.

İlgili Rehber: Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri

E ticaret satış arttırma için e-ticaret sitesinde yapabileceğiniz iyileştirmeler

E-ticaret sitelerini başarıya götüren bir çok kriter bulunur. E-ticaret siteniz ve müşterileriniz arasında kuracağınız iletişim, sanal mağazanızda yapacağınız çalışmalarla doğru orantılıdır.

Şimdi de kaliteli bir e-ticaret sitesi için yapılabilecek çalışmalara aşağıdaki maddeler eşliğinde birlikte göz atalım;

Geri bildirimler ile e-ticaret sitenizi fikirlere açın

Online mağazanızda müşterilerden geri bildirim alabileceğiniz kanalları kapatmayın. Müşterilerin fikirlerini paylaşabilecekleri yorum alanları, hizmet puanlamaları, anketler ve sosyal mecraları aktif kullanın. Böylece müşterilerinizin fikirlerine saygı duyduğunuzu ve onlara mümkün olan en iyi deneyimi sunmak istediğinizi kanıtlayın.

Kapsamlı bir müşteri destek sistemi geliştirin

Müşterileriniz için telefon, mail, ticket gibi kapsamlı bir destek sistemi oluşturun. Müşterileriniz sizi aradığında, pozitif ve problem çözücü bir dil ile konuşun. Canlı destek, ürün anlatım videoları, sıkça sorulan sorular gibi alanları müşterilerin ihtiyacı olabilecek çözüm üreten yollar olarak planlayın. Yardım almak isteyen her müşteri, problemini hızlı ve doğru şekilde kapsamlı destek sistemi aracılığı ile çözdüğünde, bir sonraki potansiyel müşteriniz için referans olacaktır.

Sitenizin hızlı açılabilir olduğundan emin olun

Ziyaretçileriniz sitenize geldiğinde bekleme (Sayfa yüklenmesi) süresi 3 saniyeyi geçmemelidir. E-ticaret sitenizin yavaş yükleniyor olması daha ilk aşamada size müşteri kaybettirebilir. Online mağazanızın her platformda hızlı yüklenebilir olduğundan emin olun, yavaşlık söz konusu olduğunda gerekli iyileştirmeleri yaparak müşteri kaybının önüne geçin.

Site içi navigasyonunu geliştirin

Kullanıcıların e-ticaret sitenize geldiğinde aradığı ürüne kolaylıkla ulaşmasını sağlamanız gerekir. E-ticaret sitenizdeki tüm alanların kolay bulunabilir bir şekilde yerleştirilmesi gerekir. Sitenizdeki filtreleme alanlarını detaylandırarak kullanıcıların ürünlerinizin farklı özelliklerine hızlıca ulaşmasını ve sepete atmasını sağlayın.

Sosyal platformları aktif kullanın

Sosyal medya mecraları e-ticaret sitesi ve markanız için önemli bir tanıtım kanalıdır. Sosyal medya sayfalarınızı iyi bir reklam kanalı olarak görebilir, ürün ve kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Organik büyümenin iyi bir yolu olan sosyal platformları pazarlama çalışmalarınızın ön sıralarına koymayı unutmayın.

İlgili Rehber: Instagram’da organik takipçi arttırma yolları

İlgili Rehber: Instagram’da satış arttırma yöntemleri

Sade ve anlaşılır bir tasarım tercih edin

Ziyaretçilerinizin gözlerini yoran, kafalarını karıştıran ve aradıklarını geç bulmalarına neden olan bir tasarımdan ziyade, sade ve kullanışlı bir site tasarımı 2020 yılında kullanıcıların tercih sebebi olmaya adaydır.E-ticaret sitenizin tasarımının içinde bulunduğunuz ya da bulunmayı düşündüğünüz sektöre uygun bir tasarım diline sahip olması ve son kullanıcı düşünülerek tasarlanmasına özen gösterin. Yüzlerce hatta binlerce ürün arasında, sırf sitenizin tasarımı kötü olduğu için müşteri kaybetmek istemezsiniz değil mi ? Bu yüzden, tasarım çalışmalarını önemseyin.

İlgili Rehber: Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?

Farklı ödeme seçenekleri sunun

Farklı ödeme seçenekleri ile müşterinin karşısına çıkmanız satın alma eyleminin gerçekleşmesinde en önemli rolü üstlenir. Alternatif ödeme seçeneklerini müşterileriniz ile paylaşmanız, ödeme esnasındaki adımları güvenliği ön planda tutarak azaltmanız, kredi kartıyla ödemelerde dünyaca kabul gören güvenlik sistemlerini kullanmanız ve müşterilerinizin kart bilgilerinin güvenliğini sağlamanız, e-ticaret sitenizin tercih edilmesi için önemli bir adımdır.

Pazaryerlerinde görünür olun

E-ticaret siteniz haricinde farklı satış kanallarında da dükkan açmanız satışlarınızı artırmanız ve farklı hedef kitlelere ulaşmanız açısından önemlidir. n11 de satış arttırma ya da Hepsiburada satış arttırma gibi konular için de aşağıdaki linklerimizden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

n11 Mağaza Açma Rehberi 2020

Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020

Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi 2020

Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020

Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020

IdeaSoft e-ticaret yazılımı ile tüm bu hizmetlere bir bütün olarak sahip olabilirsiniz

E-ticaret sitesi açmak ve sonrasında sitenizin iyi bir konuma gelmesi için yukarıda saydığımız her bir özelliğe IdeaSoft E-ticaret Paketleri ile sahip olabilirsiniz. Paketlerimiz arasından size en uygun olanı seçmeden önce ücretsiz DEMO hesabı oluşturarak size özel ayrıcalıkları 15 gün boyunca ücretsiz deneyimleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan