E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler

18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler

E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip edilmesi ve kayıt altında tutulması gerekir.

Bir muhasebeci ya da mali müşavirle çalışıyor olsanız dahi şirket içinde kendi muhasebenizi tutmanız da bir hayli önemlidir. Bu çalışmaları yapmak için de bazı yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Kişisel ve işletme hesaplarınızı birbirinden ayırın

Yapılacak en büyük yanlışlardan biri kişisel hesaplarınızla işletme hesaplarınızı aynı yerde tutmak olacaktır. İki hesabı tek bir yerde yönetmeye çalıştığınızda şirketinizin karlılığını doğru bir şekilde takip edemeyebilirsiniz. Bunun yanı sıra kişisel harcamalarınızı yaparken, şirketin hesabından para çekeceğiniz için de gelir gider dengesini iyi bir şekilde yapamazsınız.

İki farklı hesap oluşturarak kişisel ve işletme hesaplarınızı ayırmalı; işletme hesabınızda da hem şirketin kar ve giderlerini yönetmelisiniz.

Giderlerinizi takip edin

Çok temel prensip olsa da çoğu zaman doğru bir şekilde yapılmadığı için şirketlerin başını derde sokabiliyor. Giderlerinizi tam olarak takip etmeniz ve şirketle ilgili yapılan tüm harcamaları kalem kalem kayıt altında tutmanız gerekiyor.

Tedarik edilen ürünlerin maliyetleri, kargo ve depo masrafları, şirket içinde yapılan harcamalar (mutfak, ofis malzemeleri harcamalar vb.), varsa şirket araçların giderleri, ofis kirası ve faturalar, seyahat ve gezilerle ilgili masraflar, çalışanların maaş ve sigorta masrafları gibi birçok detayı göz önünde bulundurmanız ve kalem kalem not almalısınız.

Büyük giderleri not almak kolay olsa da küçük giderlerin de üzerinde durulması gerekir. Dikkat edilmediğinde bu küçük giderlerin toplamı ekstra masrafların çıkmasına neden olabilir.

Fiş ve faturalarınızı kayıt altında tutun

Müşterilerinize kestiğiniz faturaların haricinde yaptığınız harcamalar sonrasında aldığınız fiş ve faturaları da takip etmeli ve kayıt altında tutmalısınız. Harcamalarınız sonrasında aldığınız fiş ve faturalar, vergi konusunda önemli bir yere sahip. Harcamalarınızı kayıt altında tutmaya başladığınızda fiş ve faturalarınızı göstererek bunları gidere olarak göstererek vergiden düşürebilirsiniz.

Vergileriniz için kenara para ayırın

Şirket harcamalarının yanı sıra vergiler için de kenara belli miktarda para ayırmanız gerekiyor. KDV, geçici gelir vergisi, stopaj gibi farklı vergiler için aylık ve 3 aylık olarak vergi ödemeleriniz olacaktır. Bu vergiler için düzenli olarak kenara para ayırmanız, vergi borcunuzun olmasının önüne geçecektir. Harcamalarınızı hesaplarken vergilerinizi de göz önünde bulundurmaya özen göstermelisiniz.

Aylık olarak karlılığınızı kayıt altına alın

Gider hesapları yaptığınız gibi karlılığınızı da kayıt altına almanız gerekir. Aylık olarak şirketinizin ne kadar kar ettiğini görmeniz, satış ve reklam stratejilerinizin ne kadar işe yaradığını görmenizi sağlarken, yatırım getirinizi de hesaplamanızda yardımcı olur.

Aylık hesaplarınızı tutarken, bunları üç aylık, 6 aylık ve yıllık olarak da hesaplayarak, uzun vadede şirketinizin finansal geçmişini görebilirsiniz.

Gelir ve giderlerinizi yan yana kıyaslayın

Gelir ve giderlerinizi aylık olarak not tutmanın yanı sıra, aylık olarak gelir gider dengenizi gösterecek bir grafik de hazırlamalısınız. Kimi dönemlerde ürün tedarikleri ya da satış artışları nedeniyle kar ve zarar oranınız değişiklik gösterebiliri. Aylık olarak bunların karşılaştırmalarını yaptığınızda, yıl içerisinde bu değerlerin nasıl değiştiğini görmeye başlayabilirsiniz. Böylelikle uzun vadede bakıldığında şirketinizin kar ve zarar dengesini görerek, şirketinizin için nasıl bir yatırım yapacağınız görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin