E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler

18 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip edilmesi ve kayıt altında tutulması gerekir.

Bir muhasebeci ya da mali müşavirle çalışıyor olsanız dahi şirket içinde kendi muhasebenizi tutmanız da bir hayli önemlidir. Bu çalışmaları yapmak için de bazı yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Kişisel ve işletme hesaplarınızı birbirinden ayırın

Yapılacak en büyük yanlışlardan biri kişisel hesaplarınızla işletme hesaplarınızı aynı yerde tutmak olacaktır. İki hesabı tek bir yerde yönetmeye çalıştığınızda şirketinizin karlılığını doğru bir şekilde takip edemeyebilirsiniz. Bunun yanı sıra kişisel harcamalarınızı yaparken, şirketin hesabından para çekeceğiniz için de gelir gider dengesini iyi bir şekilde yapamazsınız.

İki farklı hesap oluşturarak kişisel ve işletme hesaplarınızı ayırmalı; işletme hesabınızda da hem şirketin kar ve giderlerini yönetmelisiniz.

Giderlerinizi takip edin

Çok temel prensip olsa da çoğu zaman doğru bir şekilde yapılmadığı için şirketlerin başını derde sokabiliyor. Giderlerinizi tam olarak takip etmeniz ve şirketle ilgili yapılan tüm harcamaları kalem kalem kayıt altında tutmanız gerekiyor.

Tedarik edilen ürünlerin maliyetleri, kargo ve depo masrafları, şirket içinde yapılan harcamalar (mutfak, ofis malzemeleri harcamalar vb.), varsa şirket araçların giderleri, ofis kirası ve faturalar, seyahat ve gezilerle ilgili masraflar, çalışanların maaş ve sigorta masrafları gibi birçok detayı göz önünde bulundurmanız ve kalem kalem not almalısınız.

Büyük giderleri not almak kolay olsa da küçük giderlerin de üzerinde durulması gerekir. Dikkat edilmediğinde bu küçük giderlerin toplamı ekstra masrafların çıkmasına neden olabilir.

Fiş ve faturalarınızı kayıt altında tutun

Müşterilerinize kestiğiniz faturaların haricinde yaptığınız harcamalar sonrasında aldığınız fiş ve faturaları da takip etmeli ve kayıt altında tutmalısınız. Harcamalarınız sonrasında aldığınız fiş ve faturalar, vergi konusunda önemli bir yere sahip. Harcamalarınızı kayıt altında tutmaya başladığınızda fiş ve faturalarınızı göstererek bunları gidere olarak göstererek vergiden düşürebilirsiniz.

Vergileriniz için kenara para ayırın

Şirket harcamalarının yanı sıra vergiler için de kenara belli miktarda para ayırmanız gerekiyor. KDV, geçici gelir vergisi, stopaj gibi farklı vergiler için aylık ve 3 aylık olarak vergi ödemeleriniz olacaktır. Bu vergiler için düzenli olarak kenara para ayırmanız, vergi borcunuzun olmasının önüne geçecektir. Harcamalarınızı hesaplarken vergilerinizi de göz önünde bulundurmaya özen göstermelisiniz.

Aylık olarak karlılığınızı kayıt altına alın

Gider hesapları yaptığınız gibi karlılığınızı da kayıt altına almanız gerekir. Aylık olarak şirketinizin ne kadar kar ettiğini görmeniz, satış ve reklam stratejilerinizin ne kadar işe yaradığını görmenizi sağlarken, yatırım getirinizi de hesaplamanızda yardımcı olur.

Aylık hesaplarınızı tutarken, bunları üç aylık, 6 aylık ve yıllık olarak da hesaplayarak, uzun vadede şirketinizin finansal geçmişini görebilirsiniz.

Gelir ve giderlerinizi yan yana kıyaslayın

Gelir ve giderlerinizi aylık olarak not tutmanın yanı sıra, aylık olarak gelir gider dengenizi gösterecek bir grafik de hazırlamalısınız. Kimi dönemlerde ürün tedarikleri ya da satış artışları nedeniyle kar ve zarar oranınız değişiklik gösterebiliri. Aylık olarak bunların karşılaştırmalarını yaptığınızda, yıl içerisinde bu değerlerin nasıl değiştiğini görmeye başlayabilirsiniz. Böylelikle uzun vadede bakıldığında şirketinizin kar ve zarar dengesini görerek, şirketinizin için nasıl bir yatırım yapacağınız görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız, A'dan Z'ye tüm konuları bu makalemizde bulabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers