E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler

18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler

E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip edilmesi ve kayıt altında tutulması gerekir.

Bir muhasebeci ya da mali müşavirle çalışıyor olsanız dahi şirket içinde kendi muhasebenizi tutmanız da bir hayli önemlidir. Bu çalışmaları yapmak için de bazı yöntemlerden yararlanabilirsiniz.

Kişisel ve işletme hesaplarınızı birbirinden ayırın

Yapılacak en büyük yanlışlardan biri kişisel hesaplarınızla işletme hesaplarınızı aynı yerde tutmak olacaktır. İki hesabı tek bir yerde yönetmeye çalıştığınızda şirketinizin karlılığını doğru bir şekilde takip edemeyebilirsiniz. Bunun yanı sıra kişisel harcamalarınızı yaparken, şirketin hesabından para çekeceğiniz için de gelir gider dengesini iyi bir şekilde yapamazsınız.

İki farklı hesap oluşturarak kişisel ve işletme hesaplarınızı ayırmalı; işletme hesabınızda da hem şirketin kar ve giderlerini yönetmelisiniz.

Giderlerinizi takip edin

Çok temel prensip olsa da çoğu zaman doğru bir şekilde yapılmadığı için şirketlerin başını derde sokabiliyor. Giderlerinizi tam olarak takip etmeniz ve şirketle ilgili yapılan tüm harcamaları kalem kalem kayıt altında tutmanız gerekiyor.

Tedarik edilen ürünlerin maliyetleri, kargo ve depo masrafları, şirket içinde yapılan harcamalar (mutfak, ofis malzemeleri harcamalar vb.), varsa şirket araçların giderleri, ofis kirası ve faturalar, seyahat ve gezilerle ilgili masraflar, çalışanların maaş ve sigorta masrafları gibi birçok detayı göz önünde bulundurmanız ve kalem kalem not almalısınız.

Büyük giderleri not almak kolay olsa da küçük giderlerin de üzerinde durulması gerekir. Dikkat edilmediğinde bu küçük giderlerin toplamı ekstra masrafların çıkmasına neden olabilir.

Fiş ve faturalarınızı kayıt altında tutun

Müşterilerinize kestiğiniz faturaların haricinde yaptığınız harcamalar sonrasında aldığınız fiş ve faturaları da takip etmeli ve kayıt altında tutmalısınız. Harcamalarınız sonrasında aldığınız fiş ve faturalar, vergi konusunda önemli bir yere sahip. Harcamalarınızı kayıt altında tutmaya başladığınızda fiş ve faturalarınızı göstererek bunları gidere olarak göstererek vergiden düşürebilirsiniz.

Vergileriniz için kenara para ayırın

Şirket harcamalarının yanı sıra vergiler için de kenara belli miktarda para ayırmanız gerekiyor. KDV, geçici gelir vergisi, stopaj gibi farklı vergiler için aylık ve 3 aylık olarak vergi ödemeleriniz olacaktır. Bu vergiler için düzenli olarak kenara para ayırmanız, vergi borcunuzun olmasının önüne geçecektir. Harcamalarınızı hesaplarken vergilerinizi de göz önünde bulundurmaya özen göstermelisiniz.

Aylık olarak karlılığınızı kayıt altına alın

Gider hesapları yaptığınız gibi karlılığınızı da kayıt altına almanız gerekir. Aylık olarak şirketinizin ne kadar kar ettiğini görmeniz, satış ve reklam stratejilerinizin ne kadar işe yaradığını görmenizi sağlarken, yatırım getirinizi de hesaplamanızda yardımcı olur.

Aylık hesaplarınızı tutarken, bunları üç aylık, 6 aylık ve yıllık olarak da hesaplayarak, uzun vadede şirketinizin finansal geçmişini görebilirsiniz.

Gelir ve giderlerinizi yan yana kıyaslayın

Gelir ve giderlerinizi aylık olarak not tutmanın yanı sıra, aylık olarak gelir gider dengenizi gösterecek bir grafik de hazırlamalısınız. Kimi dönemlerde ürün tedarikleri ya da satış artışları nedeniyle kar ve zarar oranınız değişiklik gösterebiliri. Aylık olarak bunların karşılaştırmalarını yaptığınızda, yıl içerisinde bu değerlerin nasıl değiştiğini görmeye başlayabilirsiniz. Böylelikle uzun vadede bakıldığında şirketinizin kar ve zarar dengesini görerek, şirketinizin için nasıl bir yatırım yapacağınız görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan