E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?

23 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?

Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı reklam çalışmaları yapmak hem marka bilinirliğini artırmada hem de reklamların performansında önemli ve olumlu değişiklikler sağlıyor.

Bu rehberde de mobil reklamların e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağladığının üzerinde duracağız.

Mobil cihaz kullanım alışkanlıkları ve oranları sürekli artıyor

Mobil reklamlara yönelmek için en önemli sebeplerden biri internet kullanıcılarının artık mobil cihazlarını daha fazla kullanıyor olmaları. Günlük hayatların da ve ihtiyaç durumlarında masaüstü ya da laptop bilgisayarlar yerine akıllı telefonları ile çözümler arıyorlar.

Mobil internet bağlantılarının gelişmesi, mobil cihazların daha uygun fiyatlarla satın alınabiliyor olması da genel olarak mobil cihaz kullanımını önemli bir şekilde artıyor. Mobilde kullanıcı oranının artması da doğal olarak mobilden gelecek potansiyel trafiğin ve kullanıcı sayısının artmasını sağlıyor.

Mobil uyumlu web siteler mobilden gelen tüketicilere iyi bir kullanıcı deneyimini sunarken, mobil reklamlar da mobil cihazlarından internete giren, Google’da arama yapan ve sosyal medya hesaplarını kullanan kişilerin markalara daha kolay ulaşmalarını sağlıyor. Mobil kullanım oranının önümüzdeki yıllarda da artması bekleniyor. Bu da masaüstü platformlar yerine, mobil reklam platformlarını reklam verenler için daha önemli bir konuma getiriyor.

E-ticaret firmaları da mobilden gelen trafiklerin yanı sıra mobil cihaz kullanan hedef kitlelere ulaşmak için reklam çalışmalarının bir kısmını mobil reklamlara yönlendirebilirler. Özellikle mobil trafiği yüksek olan firmaların, mobil reklamlara önem vermeleri gerekir; çünkü hedef kitlelerine ulaşmak için bu platformlarda daha elverişli bir araç olarak öne çıkacaktır.

Daha iyi hedefleme çalışmaları yapabilirsiniz

Mobil reklamların hedeflemelerini de daha fazla detaylandırma imkanınız bulunuyor. Demografik yapı, ilgi alanı, konum gibi bilgilerin yanı sıra farklı mobil cihazlara göre de reklam hedefleri yapabiliyor oluşunuz, daha net ve hedef kitlenize yönelik bir seçim yapmanızı sağlar. Google Analytics üzerinden mobil trafiğinizin hangi cihazlar ve işletim sistemlerinden geldiğini analiz ettikten sonra, mobil reklamlarınızda bu işletim sistemi ve cihazlara göre hedeflemeler yaparak, sizinle daha ilgili olabilecek bir hedef gruba ulaşma şansınız olur. Bu hedefleme seçenekleri de reklamlarınızın performansını önemli bir şekilde artıracaktır.

İhtiyaçları olduğunda hedef kitlenize ulaşabilirsiniz

Kullanıcı alışkanlıkları gereği, mobil cihaz kullanıcıları internet üzerinden bir bilgi aramak istediklerinde doğrudan akıllı telefonları üzerinden bu aramaları yapmayı tercih ederler. Bunun yanı sıra gün içerisinde, yolda, işte veya herhangi bir sosyal ortamda da bir ihtiyaç durumunda kullanıcılar yine mobil cihazlarından aramalar yapmayı tercih edecektir.

Bu kullanıcı alışkanlığı durumunu kendi lehinize çevirmek için mobil reklamlar önemli bir rol oynar. Kullanıcılara ihtiyaçları olduğunda ulaşabilmek; onların satın alma kararlarına da etki etmenizi sağlayacaktır. Mobil üzerinden arama yapan kullanıcılara ulaşmak için de sosyal platformların yanı sıra Google Adwords’ün mobil reklam modellerini kullanmanız, Google’ın mobil aramaları üzerinden gelen sorgulara yanıt vermenize yardımcı olur.

Maliyet olarak daha uygun

Google ve diğer reklam platformları, reklam verenleri mobil reklamlara yönlendirmek için ve aynı zamanda buradaki talep halen çok fazla karşılanmadığı için mobil reklam maliyetleri, masaüstü reklamlara kıyasla daha düşüktür. Bu da reklam bütçenizi daha iyi yönetebileceğiniz gibi, daha uzun süreli ya da daha fazla sayıda reklam kampanyası oluşturmanıza yardımcı olur.

Mobil reklam kampanyaları oluşturarak elinizdeki pazarlama ve reklam bütçenizi bu şekilde daha etkili bir şekilde de kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Almanya’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Avrupa pazarına açılmak Türk firmaları için her zaman cazip ve kârlı bir fikirdir. Bu bölgeye ihracat yaparak döviz kur farkını avantaja çevirmek ve kazanç elde etmek mümkündür. AB ile yapılan anlaşmalar Türk firmalarına Avrupa...
23 Nisan 2022
Markethinkers
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın