fbpx

E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?

23 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?

Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı reklam çalışmaları yapmak hem marka bilinirliğini artırmada hem de reklamların performansında önemli ve olumlu değişiklikler sağlıyor.

Bu rehberde de mobil reklamların e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağladığının üzerinde duracağız.

Mobil cihaz kullanım alışkanlıkları ve oranları sürekli artıyor

Mobil reklamlara yönelmek için en önemli sebeplerden biri internet kullanıcılarının artık mobil cihazlarını daha fazla kullanıyor olmaları. Günlük hayatların da ve ihtiyaç durumlarında masaüstü ya da laptop bilgisayarlar yerine akıllı telefonları ile çözümler arıyorlar.

Mobil internet bağlantılarının gelişmesi, mobil cihazların daha uygun fiyatlarla satın alınabiliyor olması da genel olarak mobil cihaz kullanımını önemli bir şekilde artıyor. Mobilde kullanıcı oranının artması da doğal olarak mobilden gelecek potansiyel trafiğin ve kullanıcı sayısının artmasını sağlıyor.

Mobil uyumlu web siteler mobilden gelen tüketicilere iyi bir kullanıcı deneyimini sunarken, mobil reklamlar da mobil cihazlarından internete giren, Google’da arama yapan ve sosyal medya hesaplarını kullanan kişilerin markalara daha kolay ulaşmalarını sağlıyor. Mobil kullanım oranının önümüzdeki yıllarda da artması bekleniyor. Bu da masaüstü platformlar yerine, mobil reklam platformlarını reklam verenler için daha önemli bir konuma getiriyor.

E-ticaret firmaları da mobilden gelen trafiklerin yanı sıra mobil cihaz kullanan hedef kitlelere ulaşmak için reklam çalışmalarının bir kısmını mobil reklamlara yönlendirebilirler. Özellikle mobil trafiği yüksek olan firmaların, mobil reklamlara önem vermeleri gerekir; çünkü hedef kitlelerine ulaşmak için bu platformlarda daha elverişli bir araç olarak öne çıkacaktır.

Daha iyi hedefleme çalışmaları yapabilirsiniz

Mobil reklamların hedeflemelerini de daha fazla detaylandırma imkanınız bulunuyor. Demografik yapı, ilgi alanı, konum gibi bilgilerin yanı sıra farklı mobil cihazlara göre de reklam hedefleri yapabiliyor oluşunuz, daha net ve hedef kitlenize yönelik bir seçim yapmanızı sağlar. Google Analytics üzerinden mobil trafiğinizin hangi cihazlar ve işletim sistemlerinden geldiğini analiz ettikten sonra, mobil reklamlarınızda bu işletim sistemi ve cihazlara göre hedeflemeler yaparak, sizinle daha ilgili olabilecek bir hedef gruba ulaşma şansınız olur. Bu hedefleme seçenekleri de reklamlarınızın performansını önemli bir şekilde artıracaktır.

İhtiyaçları olduğunda hedef kitlenize ulaşabilirsiniz

Kullanıcı alışkanlıkları gereği, mobil cihaz kullanıcıları internet üzerinden bir bilgi aramak istediklerinde doğrudan akıllı telefonları üzerinden bu aramaları yapmayı tercih ederler. Bunun yanı sıra gün içerisinde, yolda, işte veya herhangi bir sosyal ortamda da bir ihtiyaç durumunda kullanıcılar yine mobil cihazlarından aramalar yapmayı tercih edecektir.

Bu kullanıcı alışkanlığı durumunu kendi lehinize çevirmek için mobil reklamlar önemli bir rol oynar. Kullanıcılara ihtiyaçları olduğunda ulaşabilmek; onların satın alma kararlarına da etki etmenizi sağlayacaktır. Mobil üzerinden arama yapan kullanıcılara ulaşmak için de sosyal platformların yanı sıra Google Adwords’ün mobil reklam modellerini kullanmanız, Google’ın mobil aramaları üzerinden gelen sorgulara yanıt vermenize yardımcı olur.

Maliyet olarak daha uygun

Google ve diğer reklam platformları, reklam verenleri mobil reklamlara yönlendirmek için ve aynı zamanda buradaki talep halen çok fazla karşılanmadığı için mobil reklam maliyetleri, masaüstü reklamlara kıyasla daha düşüktür. Bu da reklam bütçenizi daha iyi yönetebileceğiniz gibi, daha uzun süreli ya da daha fazla sayıda reklam kampanyası oluşturmanıza yardımcı olur.

Mobil reklam kampanyaları oluşturarak elinizdeki pazarlama ve reklam bütçenizi bu şekilde daha etkili bir şekilde de kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan