E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?

23 Şubat 2018
Sinan Oypan

Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı reklam çalışmaları yapmak hem marka bilinirliğini artırmada hem de reklamların performansında önemli ve olumlu değişiklikler sağlıyor.

Bu rehberde de mobil reklamların e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağladığının üzerinde duracağız.

Mobil cihaz kullanım alışkanlıkları ve oranları sürekli artıyor

Mobil reklamlara yönelmek için en önemli sebeplerden biri internet kullanıcılarının artık mobil cihazlarını daha fazla kullanıyor olmaları. Günlük hayatların da ve ihtiyaç durumlarında masaüstü ya da laptop bilgisayarlar yerine akıllı telefonları ile çözümler arıyorlar.

Mobil internet bağlantılarının gelişmesi, mobil cihazların daha uygun fiyatlarla satın alınabiliyor olması da genel olarak mobil cihaz kullanımını önemli bir şekilde artıyor. Mobilde kullanıcı oranının artması da doğal olarak mobilden gelecek potansiyel trafiğin ve kullanıcı sayısının artmasını sağlıyor.

Mobil uyumlu web siteler mobilden gelen tüketicilere iyi bir kullanıcı deneyimini sunarken, mobil reklamlar da mobil cihazlarından internete giren, Google’da arama yapan ve sosyal medya hesaplarını kullanan kişilerin markalara daha kolay ulaşmalarını sağlıyor. Mobil kullanım oranının önümüzdeki yıllarda da artması bekleniyor. Bu da masaüstü platformlar yerine, mobil reklam platformlarını reklam verenler için daha önemli bir konuma getiriyor.

E-ticaret firmaları da mobilden gelen trafiklerin yanı sıra mobil cihaz kullanan hedef kitlelere ulaşmak için reklam çalışmalarının bir kısmını mobil reklamlara yönlendirebilirler. Özellikle mobil trafiği yüksek olan firmaların, mobil reklamlara önem vermeleri gerekir; çünkü hedef kitlelerine ulaşmak için bu platformlarda daha elverişli bir araç olarak öne çıkacaktır.

Daha iyi hedefleme çalışmaları yapabilirsiniz

Mobil reklamların hedeflemelerini de daha fazla detaylandırma imkanınız bulunuyor. Demografik yapı, ilgi alanı, konum gibi bilgilerin yanı sıra farklı mobil cihazlara göre de reklam hedefleri yapabiliyor oluşunuz, daha net ve hedef kitlenize yönelik bir seçim yapmanızı sağlar. Google Analytics üzerinden mobil trafiğinizin hangi cihazlar ve işletim sistemlerinden geldiğini analiz ettikten sonra, mobil reklamlarınızda bu işletim sistemi ve cihazlara göre hedeflemeler yaparak, sizinle daha ilgili olabilecek bir hedef gruba ulaşma şansınız olur. Bu hedefleme seçenekleri de reklamlarınızın performansını önemli bir şekilde artıracaktır.

İhtiyaçları olduğunda hedef kitlenize ulaşabilirsiniz

Kullanıcı alışkanlıkları gereği, mobil cihaz kullanıcıları internet üzerinden bir bilgi aramak istediklerinde doğrudan akıllı telefonları üzerinden bu aramaları yapmayı tercih ederler. Bunun yanı sıra gün içerisinde, yolda, işte veya herhangi bir sosyal ortamda da bir ihtiyaç durumunda kullanıcılar yine mobil cihazlarından aramalar yapmayı tercih edecektir.

Bu kullanıcı alışkanlığı durumunu kendi lehinize çevirmek için mobil reklamlar önemli bir rol oynar. Kullanıcılara ihtiyaçları olduğunda ulaşabilmek; onların satın alma kararlarına da etki etmenizi sağlayacaktır. Mobil üzerinden arama yapan kullanıcılara ulaşmak için de sosyal platformların yanı sıra Google Adwords’ün mobil reklam modellerini kullanmanız, Google’ın mobil aramaları üzerinden gelen sorgulara yanıt vermenize yardımcı olur.

Maliyet olarak daha uygun

Google ve diğer reklam platformları, reklam verenleri mobil reklamlara yönlendirmek için ve aynı zamanda buradaki talep halen çok fazla karşılanmadığı için mobil reklam maliyetleri, masaüstü reklamlara kıyasla daha düşüktür. Bu da reklam bütçenizi daha iyi yönetebileceğiniz gibi, daha uzun süreli ya da daha fazla sayıda reklam kampanyası oluşturmanıza yardımcı olur.

Mobil reklam kampanyaları oluşturarak elinizdeki pazarlama ve reklam bütçenizi bu şekilde daha etkili bir şekilde de kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan