Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı reklam çalışmaları yapmak hem marka bilinirliğini artırmada hem de reklamların performansında önemli ve olumlu değişiklikler sağlıyor.
Bu rehberde de mobil reklamların e-ticaret firmalarına ne gibi faydalar sağladığının üzerinde duracağız.
Mobil cihaz kullanım alışkanlıkları ve oranları sürekli artıyor
Mobil reklamlara yönelmek için en önemli sebeplerden biri internet kullanıcılarının artık mobil cihazlarını daha fazla kullanıyor olmaları. Günlük hayatların da ve ihtiyaç durumlarında masaüstü ya da laptop bilgisayarlar yerine akıllı telefonları ile çözümler arıyorlar.
Mobil internet bağlantılarının gelişmesi, mobil cihazların daha uygun fiyatlarla satın alınabiliyor olması da genel olarak mobil cihaz kullanımını önemli bir şekilde artıyor. Mobilde kullanıcı oranının artması da doğal olarak mobilden gelecek potansiyel trafiğin ve kullanıcı sayısının artmasını sağlıyor.
Mobil uyumlu web siteler mobilden gelen tüketicilere iyi bir kullanıcı deneyimini sunarken, mobil reklamlar da mobil cihazlarından internete giren, Google’da arama yapan ve sosyal medya hesaplarını kullanan kişilerin markalara daha kolay ulaşmalarını sağlıyor. Mobil kullanım oranının önümüzdeki yıllarda da artması bekleniyor. Bu da masaüstü platformlar yerine, mobil reklam platformlarını reklam verenler için daha önemli bir konuma getiriyor.
E-ticaret firmaları da mobilden gelen trafiklerin yanı sıra mobil cihaz kullanan hedef kitlelere ulaşmak için reklam çalışmalarının bir kısmını mobil reklamlara yönlendirebilirler. Özellikle mobil trafiği yüksek olan firmaların, mobil reklamlara önem vermeleri gerekir; çünkü hedef kitlelerine ulaşmak için bu platformlarda daha elverişli bir araç olarak öne çıkacaktır.
Daha iyi hedefleme çalışmaları yapabilirsiniz
Mobil reklamların hedeflemelerini de daha fazla detaylandırma imkanınız bulunuyor. Demografik yapı, ilgi alanı, konum gibi bilgilerin yanı sıra farklı mobil cihazlara göre de reklam hedefleri yapabiliyor oluşunuz, daha net ve hedef kitlenize yönelik bir seçim yapmanızı sağlar. Google Analytics üzerinden mobil trafiğinizin hangi cihazlar ve işletim sistemlerinden geldiğini analiz ettikten sonra, mobil reklamlarınızda bu işletim sistemi ve cihazlara göre hedeflemeler yaparak, sizinle daha ilgili olabilecek bir hedef gruba ulaşma şansınız olur. Bu hedefleme seçenekleri de reklamlarınızın performansını önemli bir şekilde artıracaktır.
İhtiyaçları olduğunda hedef kitlenize ulaşabilirsiniz
Kullanıcı alışkanlıkları gereği, mobil cihaz kullanıcıları internet üzerinden bir bilgi aramak istediklerinde doğrudan akıllı telefonları üzerinden bu aramaları yapmayı tercih ederler. Bunun yanı sıra gün içerisinde, yolda, işte veya herhangi bir sosyal ortamda da bir ihtiyaç durumunda kullanıcılar yine mobil cihazlarından aramalar yapmayı tercih edecektir.
Bu kullanıcı alışkanlığı durumunu kendi lehinize çevirmek için mobil reklamlar önemli bir rol oynar. Kullanıcılara ihtiyaçları olduğunda ulaşabilmek; onların satın alma kararlarına da etki etmenizi sağlayacaktır. Mobil üzerinden arama yapan kullanıcılara ulaşmak için de sosyal platformların yanı sıra Google Adwords’ün mobil reklam modellerini kullanmanız, Google’ın mobil aramaları üzerinden gelen sorgulara yanıt vermenize yardımcı olur.
Maliyet olarak daha uygun
Google ve diğer reklam platformları, reklam verenleri mobil reklamlara yönlendirmek için ve aynı zamanda buradaki talep halen çok fazla karşılanmadığı için mobil reklam maliyetleri, masaüstü reklamlara kıyasla daha düşüktür. Bu da reklam bütçenizi daha iyi yönetebileceğiniz gibi, daha uzun süreli ya da daha fazla sayıda reklam kampanyası oluşturmanıza yardımcı olur.
Mobil reklam kampanyaları oluşturarak elinizdeki pazarlama ve reklam bütçenizi bu şekilde daha etkili bir şekilde de kullanabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar