E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler

7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi

E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi.

Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden ihtiyaçlarını karşılamayı sürdürdü. Tüketicilerin mart ayında en çok satılan ürünler 2020 listesinde; temizlik ve kişisel bakım ürünleri, gıda ürünleri, paketli gıdalar gibi temel ihtiyaçlar başı çekti.

Türkiye mart ayında çok satılan ürünlere bakıldığında; kolonya ve dezenfektan satışlarında bir önceki aya göre patlama yaşandı. Ocak ayında içinde kolonya geçen ürünlerde satılan ürün adedi 4.637 iken mart ayında bu sayı 55.932 oldu. Ocak ayında satışı gerçekleşen 920 dezenfektan bulunurken mart ayında bu sayı 85 binlere çıktı.

Tüketicilerin temizlik ve gıda ürünleri dışında günlük yaşantılarında ihtiyaçları için satın aldıkları ürünler de farklılaştı. Stackline’in yayınladığı 2020 mart ayında satışı artan 100 kategori ve satışı azalan 100 kategori listesi bu durumu en iyi şekilde özetliyor.

Mart ayında çok satılan ürünler listesinin öne çıkanlarına birlikte göz atalım;

Mart ayında çok satılan ürünler

Listenin ilk 10’unda tek kullanımlık eldiven, el dezenfektanı, sıvı sabun, tuvalet kağıdı, ekmek yapma makinesi, un, paketlenmiş gıdalar, soğuk algınlığı ilaçları, bulaşık makinesi tabletleri, fitness ekipmanları yer aldı.

Önceki zamanlara göre satışlarında artış görünenler arasında dikkat çeken bir hayli ürün mevcut. Evden uzun süre çıkamama durumlarına karşı önlem alan tüketiciler, ekmek yapma makinesi satışlarını artırdı. Listede temel ihtiyaçların dışında ilk 10’a giren egzersiz malzemeleri spor salonlarının kapanmasıyla tüketicilerin evde yapabilecekleri sporlara yöneldiğini gösterdi. Fitness, yoga, pilates ekipmanlarındaki talep artarken spor malzemeleri yanında hobi malzemeleri kategorilerine de ilgi arttı.

Ofis malzemeleri kategorileri yükselişe geçti

Mart ayında en çok satılan ürün kategorileri arasında; birçok şirketin home office çalışma modeline geçmesiyle; ofis malzemeleri (klavye, monitör, mouse, ofis koltuğu, ofis masası) gibi ürünlerin satışının arttığı görüldü. Bunun yanında; bebek maması, bebek bakım ürünleri, saç boyası, kedi-köpek maması, hobi malzemeleri, masa tenisi ekipmanları satışı artan ürünler arasında yer aldı.

E-ticarette mart ayında satışı azalan ürünler

Listeye göre 2020 mart satışı azalan ürünlere bakıldığında dünyadaki yaşanan gelişmelere paralellik gösterdiği anlaşılıyor. Home office çalışma modeline geçilmesiyle ofis malzemeleri satışı artarken iş çantası, resmi kıyafet kategorilerindeki ürünlerin satışları azaldı.

Getirilen seyahat kısıtlamaları ile birlikte birçok tatil planı, uçak, otel rezervasyonları iptal edildi. Bu durum bavul, sırt çantası, kamera, güneş gözlüğü, mayo, bikini gibi tatil ürünlerini kapsayan kategorilerin satışında düşüşe neden oldu.

Küresel salgın tüm dünyayı etkisi altına alırken alınan önlemler kapsamında önceden planlanmış tüm organizasyonlar tek tek iptal edildi. Düğün organizasyonları da bunların büyük bir bölümünü oluştururken; gelinlik, takım elbise, parti malzemeleri kategorilerinde mart ayında düşüş yaşandı.

Mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler listesinin tamamını aşağıdan görebilirsiniz.

Kaynak: https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan