E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler

7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi

E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi.

Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden ihtiyaçlarını karşılamayı sürdürdü. Tüketicilerin mart ayında en çok satılan ürünler 2020 listesinde; temizlik ve kişisel bakım ürünleri, gıda ürünleri, paketli gıdalar gibi temel ihtiyaçlar başı çekti.

Türkiye mart ayında çok satılan ürünlere bakıldığında; kolonya ve dezenfektan satışlarında bir önceki aya göre patlama yaşandı. Ocak ayında içinde kolonya geçen ürünlerde satılan ürün adedi 4.637 iken mart ayında bu sayı 55.932 oldu. Ocak ayında satışı gerçekleşen 920 dezenfektan bulunurken mart ayında bu sayı 85 binlere çıktı.

Tüketicilerin temizlik ve gıda ürünleri dışında günlük yaşantılarında ihtiyaçları için satın aldıkları ürünler de farklılaştı. Stackline’in yayınladığı 2020 mart ayında satışı artan 100 kategori ve satışı azalan 100 kategori listesi bu durumu en iyi şekilde özetliyor.

Mart ayında çok satılan ürünler listesinin öne çıkanlarına birlikte göz atalım;

Mart ayında çok satılan ürünler

Listenin ilk 10’unda tek kullanımlık eldiven, el dezenfektanı, sıvı sabun, tuvalet kağıdı, ekmek yapma makinesi, un, paketlenmiş gıdalar, soğuk algınlığı ilaçları, bulaşık makinesi tabletleri, fitness ekipmanları yer aldı.

Önceki zamanlara göre satışlarında artış görünenler arasında dikkat çeken bir hayli ürün mevcut. Evden uzun süre çıkamama durumlarına karşı önlem alan tüketiciler, ekmek yapma makinesi satışlarını artırdı. Listede temel ihtiyaçların dışında ilk 10’a giren egzersiz malzemeleri spor salonlarının kapanmasıyla tüketicilerin evde yapabilecekleri sporlara yöneldiğini gösterdi. Fitness, yoga, pilates ekipmanlarındaki talep artarken spor malzemeleri yanında hobi malzemeleri kategorilerine de ilgi arttı.

Ofis malzemeleri kategorileri yükselişe geçti

Mart ayında en çok satılan ürün kategorileri arasında; birçok şirketin home office çalışma modeline geçmesiyle; ofis malzemeleri (klavye, monitör, mouse, ofis koltuğu, ofis masası) gibi ürünlerin satışının arttığı görüldü. Bunun yanında; bebek maması, bebek bakım ürünleri, saç boyası, kedi-köpek maması, hobi malzemeleri, masa tenisi ekipmanları satışı artan ürünler arasında yer aldı.

E-ticarette mart ayında satışı azalan ürünler

Listeye göre 2020 mart satışı azalan ürünlere bakıldığında dünyadaki yaşanan gelişmelere paralellik gösterdiği anlaşılıyor. Home office çalışma modeline geçilmesiyle ofis malzemeleri satışı artarken iş çantası, resmi kıyafet kategorilerindeki ürünlerin satışları azaldı.

Getirilen seyahat kısıtlamaları ile birlikte birçok tatil planı, uçak, otel rezervasyonları iptal edildi. Bu durum bavul, sırt çantası, kamera, güneş gözlüğü, mayo, bikini gibi tatil ürünlerini kapsayan kategorilerin satışında düşüşe neden oldu.

Küresel salgın tüm dünyayı etkisi altına alırken alınan önlemler kapsamında önceden planlanmış tüm organizasyonlar tek tek iptal edildi. Düğün organizasyonları da bunların büyük bir bölümünü oluştururken; gelinlik, takım elbise, parti malzemeleri kategorilerinde mart ayında düşüş yaşandı.

Mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler listesinin tamamını aşağıdan görebilirsiniz.

Kaynak: https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan