E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler

7 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler

E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi.

Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden ihtiyaçlarını karşılamayı sürdürdü. Tüketicilerin mart ayında en çok satılan ürünler 2020 listesinde; temizlik ve kişisel bakım ürünleri, gıda ürünleri, paketli gıdalar gibi temel ihtiyaçlar başı çekti.

Türkiye mart ayında çok satılan ürünlere bakıldığında; kolonya ve dezenfektan satışlarında bir önceki aya göre patlama yaşandı. Ocak ayında içinde kolonya geçen ürünlerde satılan ürün adedi 4.637 iken mart ayında bu sayı 55.932 oldu. Ocak ayında satışı gerçekleşen 920 dezenfektan bulunurken mart ayında bu sayı 85 binlere çıktı.

Tüketicilerin temizlik ve gıda ürünleri dışında günlük yaşantılarında ihtiyaçları için satın aldıkları ürünler de farklılaştı. Stackline’in yayınladığı 2020 mart ayında satışı artan 100 kategori ve satışı azalan 100 kategori listesi bu durumu en iyi şekilde özetliyor.

Mart ayında çok satılan ürünler listesinin öne çıkanlarına birlikte göz atalım;

Mart ayında çok satılan ürünler

Listenin ilk 10’unda tek kullanımlık eldiven, el dezenfektanı, sıvı sabun, tuvalet kağıdı, ekmek yapma makinesi, un, paketlenmiş gıdalar, soğuk algınlığı ilaçları, bulaşık makinesi tabletleri, fitness ekipmanları yer aldı.

Önceki zamanlara göre satışlarında artış görünenler arasında dikkat çeken bir hayli ürün mevcut. Evden uzun süre çıkamama durumlarına karşı önlem alan tüketiciler, ekmek yapma makinesi satışlarını artırdı. Listede temel ihtiyaçların dışında ilk 10’a giren egzersiz malzemeleri spor salonlarının kapanmasıyla tüketicilerin evde yapabilecekleri sporlara yöneldiğini gösterdi. Fitness, yoga, pilates ekipmanlarındaki talep artarken spor malzemeleri yanında hobi malzemeleri kategorilerine de ilgi arttı.

Ofis malzemeleri kategorileri yükselişe geçti

Mart ayında en çok satılan ürün kategorileri arasında; birçok şirketin home office çalışma modeline geçmesiyle; ofis malzemeleri (klavye, monitör, mouse, ofis koltuğu, ofis masası) gibi ürünlerin satışının arttığı görüldü. Bunun yanında; bebek maması, bebek bakım ürünleri, saç boyası, kedi-köpek maması, hobi malzemeleri, masa tenisi ekipmanları satışı artan ürünler arasında yer aldı.

E-ticarette mart ayında satışı azalan ürünler

Listeye göre 2020 mart satışı azalan ürünlere bakıldığında dünyadaki yaşanan gelişmelere paralellik gösterdiği anlaşılıyor. Home office çalışma modeline geçilmesiyle ofis malzemeleri satışı artarken iş çantası, resmi kıyafet kategorilerindeki ürünlerin satışları azaldı.

Getirilen seyahat kısıtlamaları ile birlikte birçok tatil planı, uçak, otel rezervasyonları iptal edildi. Bu durum bavul, sırt çantası, kamera, güneş gözlüğü, mayo, bikini gibi tatil ürünlerini kapsayan kategorilerin satışında düşüşe neden oldu.

Küresel salgın tüm dünyayı etkisi altına alırken alınan önlemler kapsamında önceden planlanmış tüm organizasyonlar tek tek iptal edildi. Düğün organizasyonları da bunların büyük bir bölümünü oluştururken; gelinlik, takım elbise, parti malzemeleri kategorilerinde mart ayında düşüş yaşandı.

Mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler listesinin tamamını aşağıdan görebilirsiniz.

Kaynak: https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-ticarette reklam ve tanıtım yapmak bir tercihten ziyade zorunluluktur. Rakibin çok, rekabetin ise yoğun olduğu bu ortamda pazarlama faaliyetlerine yeterli önemin verilmesi gerekir. Online alışverişte seçenek ve avantaj çok olduğu için...
25 Şubat 2022
Markethinkers
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
IdeaSoft
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın