E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler

7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler

E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi.

Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden ihtiyaçlarını karşılamayı sürdürdü. Tüketicilerin mart ayında en çok satılan ürünler 2020 listesinde; temizlik ve kişisel bakım ürünleri, gıda ürünleri, paketli gıdalar gibi temel ihtiyaçlar başı çekti.

Türkiye mart ayında çok satılan ürünlere bakıldığında; kolonya ve dezenfektan satışlarında bir önceki aya göre patlama yaşandı. Ocak ayında içinde kolonya geçen ürünlerde satılan ürün adedi 4.637 iken mart ayında bu sayı 55.932 oldu. Ocak ayında satışı gerçekleşen 920 dezenfektan bulunurken mart ayında bu sayı 85 binlere çıktı.

Tüketicilerin temizlik ve gıda ürünleri dışında günlük yaşantılarında ihtiyaçları için satın aldıkları ürünler de farklılaştı. Stackline’in yayınladığı 2020 mart ayında satışı artan 100 kategori ve satışı azalan 100 kategori listesi bu durumu en iyi şekilde özetliyor.

Mart ayında çok satılan ürünler listesinin öne çıkanlarına birlikte göz atalım;

Mart ayında çok satılan ürünler

Listenin ilk 10’unda tek kullanımlık eldiven, el dezenfektanı, sıvı sabun, tuvalet kağıdı, ekmek yapma makinesi, un, paketlenmiş gıdalar, soğuk algınlığı ilaçları, bulaşık makinesi tabletleri, fitness ekipmanları yer aldı.

Önceki zamanlara göre satışlarında artış görünenler arasında dikkat çeken bir hayli ürün mevcut. Evden uzun süre çıkamama durumlarına karşı önlem alan tüketiciler, ekmek yapma makinesi satışlarını artırdı. Listede temel ihtiyaçların dışında ilk 10’a giren egzersiz malzemeleri spor salonlarının kapanmasıyla tüketicilerin evde yapabilecekleri sporlara yöneldiğini gösterdi. Fitness, yoga, pilates ekipmanlarındaki talep artarken spor malzemeleri yanında hobi malzemeleri kategorilerine de ilgi arttı.

Ofis malzemeleri kategorileri yükselişe geçti

Mart ayında en çok satılan ürün kategorileri arasında; birçok şirketin home office çalışma modeline geçmesiyle; ofis malzemeleri (klavye, monitör, mouse, ofis koltuğu, ofis masası) gibi ürünlerin satışının arttığı görüldü. Bunun yanında; bebek maması, bebek bakım ürünleri, saç boyası, kedi-köpek maması, hobi malzemeleri, masa tenisi ekipmanları satışı artan ürünler arasında yer aldı.

E-ticarette mart ayında satışı azalan ürünler

Listeye göre 2020 mart satışı azalan ürünlere bakıldığında dünyadaki yaşanan gelişmelere paralellik gösterdiği anlaşılıyor. Home office çalışma modeline geçilmesiyle ofis malzemeleri satışı artarken iş çantası, resmi kıyafet kategorilerindeki ürünlerin satışları azaldı.

Getirilen seyahat kısıtlamaları ile birlikte birçok tatil planı, uçak, otel rezervasyonları iptal edildi. Bu durum bavul, sırt çantası, kamera, güneş gözlüğü, mayo, bikini gibi tatil ürünlerini kapsayan kategorilerin satışında düşüşe neden oldu.

Küresel salgın tüm dünyayı etkisi altına alırken alınan önlemler kapsamında önceden planlanmış tüm organizasyonlar tek tek iptal edildi. Düğün organizasyonları da bunların büyük bir bölümünü oluştururken; gelinlik, takım elbise, parti malzemeleri kategorilerinde mart ayında düşüş yaşandı.

Mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler listesinin tamamını aşağıdan görebilirsiniz.

Kaynak: https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin