Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?

11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?

Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini korumak ve değerini artırmak için markanızın resmi olarak tanınması ve size ait olması gerekir.

Marka tescili yaptırmanız yüzde yüz bir koşul olmasa da markanızın size ait olması ve taklit edilememesi için marka tescilinizin olması oldukça önemlidir.

Marka Tescili nasıl yapılıyor?

Türk Patent ve Marka Kurumu üzerinden markanız ve/ya tasarımlarınız için tescil ve patent başvurusunda bulunabiliyorsunuz. Bu sayfadan Türk Patent ve Marka Kurumu’nun web sitesini ziyaret edebilir, başvuru işlemleri hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

http://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/

Türk Patent ve Marka Kurumu haricinde de patent ve tescil işlemlerini yapan farklı, özel firmalar bulunuyor. Bu firmalar üzerinden de patent başvuru taleplerinizi yapabilirsiniz.

Marka tescilinizin olması neden önemli?

Marka tescilinizi yaptırmanızın size sağlayacağı bir takım avantajlar olacaktır. Bu avantajları şu şekilde listeleyebiliriz:

Marka tescili, firmanızla ilgili önemli bilgileri anında verir

Marka tesciliniz olduğunda, tüketiciler anında firmanızla ilgili bazı fikirler edineceklerdir. Markanızın resmi olarak tanınmış ve resmi kurumlara kaydedilmiş olacağını gösterirken, yaptığınız işin de güvenilir olduğu algısını gösterecektir.

Siz bu konu ile ilgili herhangi bir şey söylememiş olsanız da logo veya firma isminizde marka tescilini vurgulamanız, tüketicilerin markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde değiştirecektir.

Marka değerini artırır

Marka tesciliniz olduğunda, firmanızın ve markanızın da değerini otomatik olarak yükseltmiş olursunuz. Bu markanın sadece size özel ve size ait olduğunu göstererek markanızın değerini artırabilirsiniz.

Markanız taklit edilemez

Marka tescili aldığınızda, markanız başkaları tarafından kopyalanamaz. Kopyalanmaya çalışıldığında ise yasal olarak başvurular yaparak, ilgili işlemlerin yapılmasını sağlayacak gücünüz olur. Marka tescilinizin olmaması durumunda, böyle bir süreçte herhangi bir yasal gücünüz olmaz. Aynı zamanda başka firma sizden önce davranarak, markayı tescil ettirebilir. Marka tescilinizi yaptırdığınızda bu durumun da önüne geçmiş olursunuz.

Marka tescili ürünlerinizi de korur

Kendi ürettiğiniz ve orijinal olan ürünlerinizi korumak için de marka tescilinden yararlanabilirsiniz. Tescilli bir marka olduğunuzda sadece marka isminizi ve logonuzu değil, aynı zamanda ürünlerinizi de korumuş olur ve bu ürünlerin taklit edilmesi halinde, elinizde ürünlerinizi savunacak yasal güç olur.

Diğer firmalardan farklılaşmanızı sağlar

E-ticaret sektöründeki marka tescili olan çok fazla firma olmadığı için, markanızı tescil ettirmeniz sektördeki rekabette diğer firmaların önüne geçmenize yardımcı olacaktır. Markanızın, logonuzun ve isminizin eşsiz olması ve tanınır hale gelmesi diğer firmalardan farklılaşarak, daha özel bir hale gelmenize yardımcı olacaktır.

Marka tesciliniz siz istediğiniz kadar sizde kalır

Marka tescilinizin süresini siz belirleyebiliyorsunuz. Bu süreyi dilediğiniz kadar uzatabilirsiniz. İsterseniz 10 yıllık bir süreç için markanızı kaydedebilir ya da ömür boyu bu marka tesciline sahip olabilirsiniz. Böylelikle bu süreç boyunca başka kimse bu markayı kullanma hakkına sahip olamaz.

Marka tescilinizin değerini artırabilirsiniz

Marka değerinizi ve bilinirliğinizi artırdıkça, marka tescilinizin de değerini artırmış olursunuz. Bu sayede ilerleyen bir zamanda markanızı satarak sektörden çıkış yapmak istediğinizden markanızı daha yüksek bir bedele satabileceğiniz gibi marka tescilinizin de değerini artırmış olursunuz. Bu da size satış ve çıkış sürecinde ekstra bir getiri sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Günümüzde iyiden iyiye yaygınlaşmakta olan sanal pazar yeri platformlarını, internetin günün her saati kalabalık olan caddeleri olarak yorumlamak çok da yanlış olmayacaktır. Fiziksel bir dükkânın ürün ya da...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın