Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?

11 Aralık 2018
Sinan Oypan

Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini korumak ve değerini artırmak için markanızın resmi olarak tanınması ve size ait olması gerekir.

Marka tescili yaptırmanız yüzde yüz bir koşul olmasa da markanızın size ait olması ve taklit edilememesi için marka tescilinizin olması oldukça önemlidir.

Marka Tescili nasıl yapılıyor?

Türk Patent ve Marka Kurumu üzerinden markanız ve/ya tasarımlarınız için tescil ve patent başvurusunda bulunabiliyorsunuz. Bu sayfadan Türk Patent ve Marka Kurumu’nun web sitesini ziyaret edebilir, başvuru işlemleri hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

http://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/

Türk Patent ve Marka Kurumu haricinde de patent ve tescil işlemlerini yapan farklı, özel firmalar bulunuyor. Bu firmalar üzerinden de patent başvuru taleplerinizi yapabilirsiniz.

Marka tescilinizin olması neden önemli?

Marka tescilinizi yaptırmanızın size sağlayacağı bir takım avantajlar olacaktır. Bu avantajları şu şekilde listeleyebiliriz:

Marka tescili, firmanızla ilgili önemli bilgileri anında verir

Marka tesciliniz olduğunda, tüketiciler anında firmanızla ilgili bazı fikirler edineceklerdir. Markanızın resmi olarak tanınmış ve resmi kurumlara kaydedilmiş olacağını gösterirken, yaptığınız işin de güvenilir olduğu algısını gösterecektir.

Siz bu konu ile ilgili herhangi bir şey söylememiş olsanız da logo veya firma isminizde marka tescilini vurgulamanız, tüketicilerin markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde değiştirecektir.

Marka değerini artırır

Marka tesciliniz olduğunda, firmanızın ve markanızın da değerini otomatik olarak yükseltmiş olursunuz. Bu markanın sadece size özel ve size ait olduğunu göstererek markanızın değerini artırabilirsiniz.

Markanız taklit edilemez

Marka tescili aldığınızda, markanız başkaları tarafından kopyalanamaz. Kopyalanmaya çalışıldığında ise yasal olarak başvurular yaparak, ilgili işlemlerin yapılmasını sağlayacak gücünüz olur. Marka tescilinizin olmaması durumunda, böyle bir süreçte herhangi bir yasal gücünüz olmaz. Aynı zamanda başka firma sizden önce davranarak, markayı tescil ettirebilir. Marka tescilinizi yaptırdığınızda bu durumun da önüne geçmiş olursunuz.

Marka tescili ürünlerinizi de korur

Kendi ürettiğiniz ve orijinal olan ürünlerinizi korumak için de marka tescilinden yararlanabilirsiniz. Tescilli bir marka olduğunuzda sadece marka isminizi ve logonuzu değil, aynı zamanda ürünlerinizi de korumuş olur ve bu ürünlerin taklit edilmesi halinde, elinizde ürünlerinizi savunacak yasal güç olur.

Diğer firmalardan farklılaşmanızı sağlar

E-ticaret sektöründeki marka tescili olan çok fazla firma olmadığı için, markanızı tescil ettirmeniz sektördeki rekabette diğer firmaların önüne geçmenize yardımcı olacaktır. Markanızın, logonuzun ve isminizin eşsiz olması ve tanınır hale gelmesi diğer firmalardan farklılaşarak, daha özel bir hale gelmenize yardımcı olacaktır.

Marka tesciliniz siz istediğiniz kadar sizde kalır

Marka tescilinizin süresini siz belirleyebiliyorsunuz. Bu süreyi dilediğiniz kadar uzatabilirsiniz. İsterseniz 10 yıllık bir süreç için markanızı kaydedebilir ya da ömür boyu bu marka tesciline sahip olabilirsiniz. Böylelikle bu süreç boyunca başka kimse bu markayı kullanma hakkına sahip olamaz.

Marka tescilinizin değerini artırabilirsiniz

Marka değerinizi ve bilinirliğinizi artırdıkça, marka tescilinizin de değerini artırmış olursunuz. Bu sayede ilerleyen bir zamanda markanızı satarak sektörden çıkış yapmak istediğinizden markanızı daha yüksek bir bedele satabileceğiniz gibi marka tescilinizin de değerini artırmış olursunuz. Bu da size satış ve çıkış sürecinde ekstra bir getiri sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan