fbpx

Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?

11 Aralık 2018
Sinan Oypan

Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini korumak ve değerini artırmak için markanızın resmi olarak tanınması ve size ait olması gerekir.

Marka tescili yaptırmanız yüzde yüz bir koşul olmasa da markanızın size ait olması ve taklit edilememesi için marka tescilinizin olması oldukça önemlidir.

Marka Tescili nasıl yapılıyor?

Türk Patent ve Marka Kurumu üzerinden markanız ve/ya tasarımlarınız için tescil ve patent başvurusunda bulunabiliyorsunuz. Bu sayfadan Türk Patent ve Marka Kurumu’nun web sitesini ziyaret edebilir, başvuru işlemleri hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

http://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/

Türk Patent ve Marka Kurumu haricinde de patent ve tescil işlemlerini yapan farklı, özel firmalar bulunuyor. Bu firmalar üzerinden de patent başvuru taleplerinizi yapabilirsiniz.

Marka tescilinizin olması neden önemli?

Marka tescilinizi yaptırmanızın size sağlayacağı bir takım avantajlar olacaktır. Bu avantajları şu şekilde listeleyebiliriz:

Marka tescili, firmanızla ilgili önemli bilgileri anında verir

Marka tesciliniz olduğunda, tüketiciler anında firmanızla ilgili bazı fikirler edineceklerdir. Markanızın resmi olarak tanınmış ve resmi kurumlara kaydedilmiş olacağını gösterirken, yaptığınız işin de güvenilir olduğu algısını gösterecektir.

Siz bu konu ile ilgili herhangi bir şey söylememiş olsanız da logo veya firma isminizde marka tescilini vurgulamanız, tüketicilerin markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde değiştirecektir.

Marka değerini artırır

Marka tesciliniz olduğunda, firmanızın ve markanızın da değerini otomatik olarak yükseltmiş olursunuz. Bu markanın sadece size özel ve size ait olduğunu göstererek markanızın değerini artırabilirsiniz.

Markanız taklit edilemez

Marka tescili aldığınızda, markanız başkaları tarafından kopyalanamaz. Kopyalanmaya çalışıldığında ise yasal olarak başvurular yaparak, ilgili işlemlerin yapılmasını sağlayacak gücünüz olur. Marka tescilinizin olmaması durumunda, böyle bir süreçte herhangi bir yasal gücünüz olmaz. Aynı zamanda başka firma sizden önce davranarak, markayı tescil ettirebilir. Marka tescilinizi yaptırdığınızda bu durumun da önüne geçmiş olursunuz.

Marka tescili ürünlerinizi de korur

Kendi ürettiğiniz ve orijinal olan ürünlerinizi korumak için de marka tescilinden yararlanabilirsiniz. Tescilli bir marka olduğunuzda sadece marka isminizi ve logonuzu değil, aynı zamanda ürünlerinizi de korumuş olur ve bu ürünlerin taklit edilmesi halinde, elinizde ürünlerinizi savunacak yasal güç olur.

Diğer firmalardan farklılaşmanızı sağlar

E-ticaret sektöründeki marka tescili olan çok fazla firma olmadığı için, markanızı tescil ettirmeniz sektördeki rekabette diğer firmaların önüne geçmenize yardımcı olacaktır. Markanızın, logonuzun ve isminizin eşsiz olması ve tanınır hale gelmesi diğer firmalardan farklılaşarak, daha özel bir hale gelmenize yardımcı olacaktır.

Marka tesciliniz siz istediğiniz kadar sizde kalır

Marka tescilinizin süresini siz belirleyebiliyorsunuz. Bu süreyi dilediğiniz kadar uzatabilirsiniz. İsterseniz 10 yıllık bir süreç için markanızı kaydedebilir ya da ömür boyu bu marka tesciline sahip olabilirsiniz. Böylelikle bu süreç boyunca başka kimse bu markayı kullanma hakkına sahip olamaz.

Marka tescilinizin değerini artırabilirsiniz

Marka değerinizi ve bilinirliğinizi artırdıkça, marka tescilinizin de değerini artırmış olursunuz. Bu sayede ilerleyen bir zamanda markanızı satarak sektörden çıkış yapmak istediğinizden markanızı daha yüksek bir bedele satabileceğiniz gibi marka tescilinizin de değerini artırmış olursunuz. Bu da size satış ve çıkış sürecinde ekstra bir getiri sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan