Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?

11 Aralık 2018
Sinan Oypan

Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini korumak ve değerini artırmak için markanızın resmi olarak tanınması ve size ait olması gerekir.

Marka tescili yaptırmanız yüzde yüz bir koşul olmasa da markanızın size ait olması ve taklit edilememesi için marka tescilinizin olması oldukça önemlidir.

Marka Tescili nasıl yapılıyor?

Türk Patent ve Marka Kurumu üzerinden markanız ve/ya tasarımlarınız için tescil ve patent başvurusunda bulunabiliyorsunuz. Bu sayfadan Türk Patent ve Marka Kurumu’nun web sitesini ziyaret edebilir, başvuru işlemleri hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

http://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/

Türk Patent ve Marka Kurumu haricinde de patent ve tescil işlemlerini yapan farklı, özel firmalar bulunuyor. Bu firmalar üzerinden de patent başvuru taleplerinizi yapabilirsiniz.

Marka tescilinizin olması neden önemli?

Marka tescilinizi yaptırmanızın size sağlayacağı bir takım avantajlar olacaktır. Bu avantajları şu şekilde listeleyebiliriz:

Marka tescili, firmanızla ilgili önemli bilgileri anında verir

Marka tesciliniz olduğunda, tüketiciler anında firmanızla ilgili bazı fikirler edineceklerdir. Markanızın resmi olarak tanınmış ve resmi kurumlara kaydedilmiş olacağını gösterirken, yaptığınız işin de güvenilir olduğu algısını gösterecektir.

Siz bu konu ile ilgili herhangi bir şey söylememiş olsanız da logo veya firma isminizde marka tescilini vurgulamanız, tüketicilerin markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde değiştirecektir.

Marka değerini artırır

Marka tesciliniz olduğunda, firmanızın ve markanızın da değerini otomatik olarak yükseltmiş olursunuz. Bu markanın sadece size özel ve size ait olduğunu göstererek markanızın değerini artırabilirsiniz.

Markanız taklit edilemez

Marka tescili aldığınızda, markanız başkaları tarafından kopyalanamaz. Kopyalanmaya çalışıldığında ise yasal olarak başvurular yaparak, ilgili işlemlerin yapılmasını sağlayacak gücünüz olur. Marka tescilinizin olmaması durumunda, böyle bir süreçte herhangi bir yasal gücünüz olmaz. Aynı zamanda başka firma sizden önce davranarak, markayı tescil ettirebilir. Marka tescilinizi yaptırdığınızda bu durumun da önüne geçmiş olursunuz.

Marka tescili ürünlerinizi de korur

Kendi ürettiğiniz ve orijinal olan ürünlerinizi korumak için de marka tescilinden yararlanabilirsiniz. Tescilli bir marka olduğunuzda sadece marka isminizi ve logonuzu değil, aynı zamanda ürünlerinizi de korumuş olur ve bu ürünlerin taklit edilmesi halinde, elinizde ürünlerinizi savunacak yasal güç olur.

Diğer firmalardan farklılaşmanızı sağlar

E-ticaret sektöründeki marka tescili olan çok fazla firma olmadığı için, markanızı tescil ettirmeniz sektördeki rekabette diğer firmaların önüne geçmenize yardımcı olacaktır. Markanızın, logonuzun ve isminizin eşsiz olması ve tanınır hale gelmesi diğer firmalardan farklılaşarak, daha özel bir hale gelmenize yardımcı olacaktır.

Marka tesciliniz siz istediğiniz kadar sizde kalır

Marka tescilinizin süresini siz belirleyebiliyorsunuz. Bu süreyi dilediğiniz kadar uzatabilirsiniz. İsterseniz 10 yıllık bir süreç için markanızı kaydedebilir ya da ömür boyu bu marka tesciline sahip olabilirsiniz. Böylelikle bu süreç boyunca başka kimse bu markayı kullanma hakkına sahip olamaz.

Marka tescilinizin değerini artırabilirsiniz

Marka değerinizi ve bilinirliğinizi artırdıkça, marka tescilinizin de değerini artırmış olursunuz. Bu sayede ilerleyen bir zamanda markanızı satarak sektörden çıkış yapmak istediğinizden markanızı daha yüksek bir bedele satabileceğiniz gibi marka tescilinizin de değerini artırmış olursunuz. Bu da size satış ve çıkış sürecinde ekstra bir getiri sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan