E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?

16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?

Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde yürütülebilmesi ve düzenli olarak satışların yapılarak, firmanın büyümesi için operasyonel süreçlerin de iyi bir şekilde yürütülmesi gerekir.

E-ticarette operasyon yönetimi site üzerinde yapılacak tüm işlerin önceden planlanarak süreçlerin doğru ve sürdürülebilir bir şekilde yürütülmesi demek oluyor. Bu süreçteki en önemli konulardan biri de lojistik yönetimi olarak öne çıkıyor. Doğru bir şekilde planlanmış lojistik yönetiminizin olmaması, e-ticaret sitenizde yaptığınız diğer tüm çalışmaların boşa gitmesine neden olabilir. Bu sebeple de e-ticarette lojistik yönetimi bir hayli önemli bir rol oynar.

Lojistik sürecinin iyi planlanması ve yönetilmesi, e-ticaret şirketinin daha verimli çalışmasını ve temellerinin sağlam olmasını sağlıyor.

Lojistik nedir?

E-ticarette lojistik yönetimi belli başlı temel yapılardan oluşuyor. Bunlar:

  • Ürünlerin taşınması,
  • Ürün envanterlerinin tutulması,
  • Ürün stok durumunun kontrol edilmesi,
  • Ürünlerin idaresinin yapılması,
  • Ürünlerin depolanması ve bu süreçlerin takip edilmesi,
  • Ürünlerin paketlenme sürecinin takibinin yapılması,
  • Depo ve ürün takip maliyetlerinin kontrol edilmesi,
  • Ürünlerin müşterilere ulaştırılması.

E-ticarette lojistiği bu şekilde özetleyebiliriz. Tüm bu çalışmalar, operasyon yönetiminin bel kemiğini oluşturuyor da diyebiliriz. Çünkü ürün yönetiminin doğru yapılmaması ve ürünün tedariğinden, müşteriye ulaşana kadarki sürecin iyi yönetilmemesi uzun vadede e-ticaret firmalarına zarar verebilir.

E-ticarette lojistik neden önemlidir?

E-ticarette lojistik süreci maliyetleri de artırmaktadır. Bu sebeple de lojistik konusu üzerine özenle çalışmak gerekmektedir. Lojistik sürecinde, hem depo maliyetlerini, hem çalışan personel maliyetlerini hem de tedarikçilerle olan anlaşmaları ve bunların maliyetlerini kontrol altında tutmak önemlidir.

Yatay e-ticaret modelinde iş yapan firmalar depo yönetimi konusunda özellikle dikkatli olmak zorunda oluyorlar. Çünkü ürün gamının artması depo masraflarının da artmasına neden olabiliyor. Bu sebeple de kendi depolarını kurmak yerine firmalar kimi zaman tedarikçilerin depolarından yararlanarak, ürünlerini doğrudan bu firmalar üzerinden müşterileriyle buluşturabiliyorlar.

Tabii ki tedarikçilerin depolarından yararlanmak ve kargo süreçlerini onlara bırakmak müşteri memnuniyeti ve teslimat süreleri konusunda sıkıntılar yaratabiliyor. Bu süreç sizin elinizde olmadığı için, kontrolleri dilediğiniz gibi yapmayabiliyorsunuz. Bu da kimi durumlarda firmaların sıkıntı yaşamasına neden oluyor. Bu nedenle de çok satan ürün gamlarında, firmalar kendi stoklarını tutarak, hem kontrolü sağlıyor hem de daha hızlı gönderilerle müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalar yapabiliyor.

Lojistik sürecinde aynı zamanda ürünlerin stok kontrollerinin ve depo yönetiminin yapılması da önemli bir roldür. Stoğu biten ürünleri takip etmek ve yenilerini tedarik etmek, talep gören ürünleri analiz ederek, stok alt limitlerini belirlemek satışların sürdürülebilir şekilde devam etmesine olanak tanır.

Ürün sayısının ve kategorilerinin artması da doğal olarak stok takibini zorlaştırmaktadır. Bu sebeple de otomasyon yazılımlarını kullanmak ve depo yönetiminde raf düzenlerini iyi bir şekilde hazırlamak kritik bir rol oynamaktadır. Otomasyon yazılımları e-ticaret sitesi üzerinde görülen ürün stok sayılarıyla depoda bulunan ürünler arasında bir koordinasyon sağlar ve ürün takiplerinin daha kolay bir şekilde yapılmasını sağlar. Aynı zamanda belirlenen stok alt limitlerinde gerekli uyarıların yapılmasını sağlayarak tedarikçilerle iletişime geçilmesi konusunda firmayı da uyarır.

Envanter yönetimi de lojistiğin önemli dallarından biridir. Raf düzenlerinin iyi yapılmaması kargo sürecinde yanlış ürünlerin müşterilere gönderilmesine de neden olabilir. Bu da hem müşteri memnuniyetini olumsuz etkiler hem de ekstra kargo maliyetleri çıkartacağı için firmanın zarar etmesine neden olur.

Lojistikle ilgili en önemli konulardan biri de doğru ürünlerin müşterilere ulaşmasını sağlamak, paketleme ve kargo sürecini yönetmektir. Müşterileriniz firmanın arka planda olan işlerini düşünmeyecektir. Onlar için önemli olan sipariş ettikleri ürünün hasarsız ve hızlı bir şekilde ellerine ulaşmasıdır. Aynı zamanda güzel bir kutu açma deneyimi yaşamaktır. Bu sebeple de lojistik yönetiminde bu konuya da özenli bir şekilde yaklaşmanız gerekir.

Site üzerinde sipariş aldıktan sonra, depo üzerinde doğru ürünleri bularak, iyi bir paketleme işleminden sonra kargo sürecini yönetmeniz gerekir.

Lojistik bölümün iş süreci sipariş verilen ürünün müşteriye ulaşmasıyla tamamlanmış olur. Bu sebeple de bu bölümün çalışma süreci, ürünün tedarik aşamasında başlar ve ürün müşteriye ulaşana kadar devam eder.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın