Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

6 Kasım 2016
Sinan Oypan

Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site üzerindeki yorum sayınızın artması da müşteri tabanınızın geniş olduğunu gösterir.

Müşteri tabanınızın geniş olması da markanıza olan güveni gösterecektir. Tabii ki burada ürün ve hizmetlerinizle ilgili yapılan yorumların da oldukça önemi var. Olumlu yorumların sayısının artması, markanıza duyulan güvenin de fazla olduğunu sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılara gösterecektir.

Kullanıcı yorumları bu kadar önemli olsa da e-ticaret firmaları müşterilerinden yorum alma konusunda sıkıntı yaşayabiliyorlar. Bu nedenle de bazı taktiklere başvurmaları ve müşterilerinin siteye yorum bırakmalarını sağlamaları gerekiyor. Tabii ki bir de bu yorumların yönetilmesi durumu var. Yapılan yorumları gözden geçirmeniz ve gerekli zamanlarda onlara müdahale etmeniz gerekebilir. Bu rehberimizde de bu konularla ilgili neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Yorum sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

Site üzerinde ürün sayfalarınıza yapılan kullanıcı yorumlarını artırabilmek için bir takım yöntemlere başvurabilirsiniz.

Yorum bırakmak kolay olmalı

Ürün sayfalarınızın alt bölümünde kullanıcıların yorum yapabilecekleri bölümler olmalı ve bu bölümlere ulaşım kolay olmalı. Yorum bırakma sürecinin de tek aşamalı olması, bu süreci daha da kolaylaştırır.

Gereksiz bilgiler istemeyin

Kullanıcıların yorum bırakmalarını sağlamak için onlardan ihtiyacınız olmayan bilgiler istemeyin. Bu alanlarda “Ad, Soyad ve E-posta adresi” gibi detaylar yeterli olacaktır. Bu alanların karmaşık olması da tüketicileri kaçıracaktır.

Ürün puanlama sistemi kullanın

Ürünlere puan verme sistemi koymak bazen yorum yapma işlemini daha da kolaylaştırı. Kullanıcı uzun uzun metinler yazmak yerine, ürünle ilgili genel düşüncelerini bu puan ile belirtebilirler.

E-posta gönderin

Satışlarınızı tamamladıktan ve ürün müşterinize teslim edildikten birkaç gün sonra, müşterilerinize e-posta gönderebilirsiniz. Bu e-postada ürün ve hizmetten memnun kalıp kalmadıklarını sorabilir ve siteye yorum yapıp yapamayacaklarını sorabilirsiniz. İşlemi kolaylaştırmak için ilgili ürünün yorum bölümüne giden bir linki de burada paylaşabilirsiniz.

Ürünle ilgili fotoğraf paylaşmalarını isteyin

Gönderdiğiniz e-postalarda müşterilerinize ürünle ilgili fotoğraf hatta video gönderip gönderemeyeceklerini sorabilirsiniz. Müşterilerinizi biraz daha teşvik etmek için onlara böyle bir katkı sunmaları sonrasında indirim ya da onlara özel fırsatlar sunacağınızı da belirtebilirsiniz.

Yorum yönetimi nasıl yapılmalı?

Kullanıcıların bıraktıkları yorumları denetlemek, olası olumsuz durumların yaşanmasının önüne geçebilir. Tabii ki bu denetimi yaparken de ince bir çizgide yürüdüğünüzü unutmamanız gerekiyor. Çünkü hangi yorumlara müdahale edip, hangilerine etmeyeceğinizin büyük bir önemi bulunuyor. Bunları da aşağıda daha detaylı olarak ele alacağız.

Ekstra durumlar olmadıkça yorumları silmeyin

Sitenize gelen yorumları silmek, markanızla ilgili bazı olumsuz algıların oluşmasına neden olabilir. Bu nedenle de müdahale edeceğiniz yorumlar oldukça önemli. Küfür, hakaret ya da aşağılayıcı (hem sizi hem de başka kullanıcıları) yorumlara müdahale ederek bu yorumları kaldırabilirsiniz.

Bu tür yorumların önüne geçmek için, yorum bölümünüzün altına, yorum bırakma kuralları ekleyebilirsiniz. Burada kullanıcıların ne tür metinler yazamayacaklarını söyleyebilir ve aksi takdirde bu yorumların sileneceğini açıkça belirtebilirsiniz. Böylelikle bir yorumu silmek durumunda kalırsanız, sebebini baştan belirtmiş olursunuz.

Yorumlar onayınız sonrasında yayınlansın

Bu tür durumlarla karşılaşmamak için yorumlarınızın site üzerinde yayınlanabilmesi için öncelikle sizin kontrolünüzden geçmesini sağlayın. Bunu yapabilmek için site kodlarınızda bazı ayarlamalar yapmanız yeterli olacaktır. Yorum denetimlerini açmak, yaşanabilecek olumsuz durumların önüne geçmenizi sağlar.

Olumsuz yorumları silmeyin

Sitenizdeki ürünlerle ilgili devamlı olarak olumlu yorum gelmesini beklememelisiniz. Bazı müşterileriniz üründen ya da aldığı hizmetten hoşnut olmayabilir ve bunu dile getirmek isteyebilir. Bu tür olumsuz yorumlara da yer vermeniz, güven duygusunu da aşılar; çünkü sadece olumlu yanıtların olması, kullanıcı yorumlarında sahte yorumlar kullandığınız algısını yaratabilir.

Soruları yanıtlayın

Ürün sayfalarınızda bazı kullanıcılar, ürünlerle ilgili bazı sorular sorabilirler. Sizin de bu soruları yanıtlamanız gerekecektir. Böyle bir işlem yapmanız, daha sonra bu ürünleri inceleyen ve kafasında benzer sorular olan kullanıcıların kafalarındaki soru işaretlerini giderecektir. Aynı zamanda bu alanda destek veriyor olmanız da yorumlarınızı inceleyen kişilerin dikkatini çekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan