Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site üzerindeki yorum sayınızın artması da müşteri tabanınızın geniş olduğunu gösterir.

Müşteri tabanınızın geniş olması da markanıza olan güveni gösterecektir. Tabii ki burada ürün ve hizmetlerinizle ilgili yapılan yorumların da oldukça önemi var. Olumlu yorumların sayısının artması, markanıza duyulan güvenin de fazla olduğunu sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılara gösterecektir.

Kullanıcı yorumları bu kadar önemli olsa da e-ticaret firmaları müşterilerinden yorum alma konusunda sıkıntı yaşayabiliyorlar. Bu nedenle de bazı taktiklere başvurmaları ve müşterilerinin siteye yorum bırakmalarını sağlamaları gerekiyor. Tabii ki bir de bu yorumların yönetilmesi durumu var. Yapılan yorumları gözden geçirmeniz ve gerekli zamanlarda onlara müdahale etmeniz gerekebilir. Bu rehberimizde de bu konularla ilgili neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Yorum sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

Site üzerinde ürün sayfalarınıza yapılan kullanıcı yorumlarını artırabilmek için bir takım yöntemlere başvurabilirsiniz.

Yorum bırakmak kolay olmalı

Ürün sayfalarınızın alt bölümünde kullanıcıların yorum yapabilecekleri bölümler olmalı ve bu bölümlere ulaşım kolay olmalı. Yorum bırakma sürecinin de tek aşamalı olması, bu süreci daha da kolaylaştırır.

Gereksiz bilgiler istemeyin

Kullanıcıların yorum bırakmalarını sağlamak için onlardan ihtiyacınız olmayan bilgiler istemeyin. Bu alanlarda “Ad, Soyad ve E-posta adresi” gibi detaylar yeterli olacaktır. Bu alanların karmaşık olması da tüketicileri kaçıracaktır.

Ürün puanlama sistemi kullanın

Ürünlere puan verme sistemi koymak bazen yorum yapma işlemini daha da kolaylaştırı. Kullanıcı uzun uzun metinler yazmak yerine, ürünle ilgili genel düşüncelerini bu puan ile belirtebilirler.

E-posta gönderin

Satışlarınızı tamamladıktan ve ürün müşterinize teslim edildikten birkaç gün sonra, müşterilerinize e-posta gönderebilirsiniz. Bu e-postada ürün ve hizmetten memnun kalıp kalmadıklarını sorabilir ve siteye yorum yapıp yapamayacaklarını sorabilirsiniz. İşlemi kolaylaştırmak için ilgili ürünün yorum bölümüne giden bir linki de burada paylaşabilirsiniz.

Ürünle ilgili fotoğraf paylaşmalarını isteyin

Gönderdiğiniz e-postalarda müşterilerinize ürünle ilgili fotoğraf hatta video gönderip gönderemeyeceklerini sorabilirsiniz. Müşterilerinizi biraz daha teşvik etmek için onlara böyle bir katkı sunmaları sonrasında indirim ya da onlara özel fırsatlar sunacağınızı da belirtebilirsiniz.

Yorum yönetimi nasıl yapılmalı?

Kullanıcıların bıraktıkları yorumları denetlemek, olası olumsuz durumların yaşanmasının önüne geçebilir. Tabii ki bu denetimi yaparken de ince bir çizgide yürüdüğünüzü unutmamanız gerekiyor. Çünkü hangi yorumlara müdahale edip, hangilerine etmeyeceğinizin büyük bir önemi bulunuyor. Bunları da aşağıda daha detaylı olarak ele alacağız.

Ekstra durumlar olmadıkça yorumları silmeyin

Sitenize gelen yorumları silmek, markanızla ilgili bazı olumsuz algıların oluşmasına neden olabilir. Bu nedenle de müdahale edeceğiniz yorumlar oldukça önemli. Küfür, hakaret ya da aşağılayıcı (hem sizi hem de başka kullanıcıları) yorumlara müdahale ederek bu yorumları kaldırabilirsiniz.

Bu tür yorumların önüne geçmek için, yorum bölümünüzün altına, yorum bırakma kuralları ekleyebilirsiniz. Burada kullanıcıların ne tür metinler yazamayacaklarını söyleyebilir ve aksi takdirde bu yorumların sileneceğini açıkça belirtebilirsiniz. Böylelikle bir yorumu silmek durumunda kalırsanız, sebebini baştan belirtmiş olursunuz.

Yorumlar onayınız sonrasında yayınlansın

Bu tür durumlarla karşılaşmamak için yorumlarınızın site üzerinde yayınlanabilmesi için öncelikle sizin kontrolünüzden geçmesini sağlayın. Bunu yapabilmek için site kodlarınızda bazı ayarlamalar yapmanız yeterli olacaktır. Yorum denetimlerini açmak, yaşanabilecek olumsuz durumların önüne geçmenizi sağlar.

Olumsuz yorumları silmeyin

Sitenizdeki ürünlerle ilgili devamlı olarak olumlu yorum gelmesini beklememelisiniz. Bazı müşterileriniz üründen ya da aldığı hizmetten hoşnut olmayabilir ve bunu dile getirmek isteyebilir. Bu tür olumsuz yorumlara da yer vermeniz, güven duygusunu da aşılar; çünkü sadece olumlu yanıtların olması, kullanıcı yorumlarında sahte yorumlar kullandığınız algısını yaratabilir.

Soruları yanıtlayın

Ürün sayfalarınızda bazı kullanıcılar, ürünlerle ilgili bazı sorular sorabilirler. Sizin de bu soruları yanıtlamanız gerekecektir. Böyle bir işlem yapmanız, daha sonra bu ürünleri inceleyen ve kafasında benzer sorular olan kullanıcıların kafalarındaki soru işaretlerini giderecektir. Aynı zamanda bu alanda destek veriyor olmanız da yorumlarınızı inceleyen kişilerin dikkatini çekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin