Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site üzerindeki yorum sayınızın artması da müşteri tabanınızın geniş olduğunu gösterir.

Müşteri tabanınızın geniş olması da markanıza olan güveni gösterecektir. Tabii ki burada ürün ve hizmetlerinizle ilgili yapılan yorumların da oldukça önemi var. Olumlu yorumların sayısının artması, markanıza duyulan güvenin de fazla olduğunu sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılara gösterecektir.

Kullanıcı yorumları bu kadar önemli olsa da e-ticaret firmaları müşterilerinden yorum alma konusunda sıkıntı yaşayabiliyorlar. Bu nedenle de bazı taktiklere başvurmaları ve müşterilerinin siteye yorum bırakmalarını sağlamaları gerekiyor. Tabii ki bir de bu yorumların yönetilmesi durumu var. Yapılan yorumları gözden geçirmeniz ve gerekli zamanlarda onlara müdahale etmeniz gerekebilir. Bu rehberimizde de bu konularla ilgili neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Yorum sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

Site üzerinde ürün sayfalarınıza yapılan kullanıcı yorumlarını artırabilmek için bir takım yöntemlere başvurabilirsiniz.

Yorum bırakmak kolay olmalı

Ürün sayfalarınızın alt bölümünde kullanıcıların yorum yapabilecekleri bölümler olmalı ve bu bölümlere ulaşım kolay olmalı. Yorum bırakma sürecinin de tek aşamalı olması, bu süreci daha da kolaylaştırır.

Gereksiz bilgiler istemeyin

Kullanıcıların yorum bırakmalarını sağlamak için onlardan ihtiyacınız olmayan bilgiler istemeyin. Bu alanlarda “Ad, Soyad ve E-posta adresi” gibi detaylar yeterli olacaktır. Bu alanların karmaşık olması da tüketicileri kaçıracaktır.

Ürün puanlama sistemi kullanın

Ürünlere puan verme sistemi koymak bazen yorum yapma işlemini daha da kolaylaştırı. Kullanıcı uzun uzun metinler yazmak yerine, ürünle ilgili genel düşüncelerini bu puan ile belirtebilirler.

E-posta gönderin

Satışlarınızı tamamladıktan ve ürün müşterinize teslim edildikten birkaç gün sonra, müşterilerinize e-posta gönderebilirsiniz. Bu e-postada ürün ve hizmetten memnun kalıp kalmadıklarını sorabilir ve siteye yorum yapıp yapamayacaklarını sorabilirsiniz. İşlemi kolaylaştırmak için ilgili ürünün yorum bölümüne giden bir linki de burada paylaşabilirsiniz.

Ürünle ilgili fotoğraf paylaşmalarını isteyin

Gönderdiğiniz e-postalarda müşterilerinize ürünle ilgili fotoğraf hatta video gönderip gönderemeyeceklerini sorabilirsiniz. Müşterilerinizi biraz daha teşvik etmek için onlara böyle bir katkı sunmaları sonrasında indirim ya da onlara özel fırsatlar sunacağınızı da belirtebilirsiniz.

Yorum yönetimi nasıl yapılmalı?

Kullanıcıların bıraktıkları yorumları denetlemek, olası olumsuz durumların yaşanmasının önüne geçebilir. Tabii ki bu denetimi yaparken de ince bir çizgide yürüdüğünüzü unutmamanız gerekiyor. Çünkü hangi yorumlara müdahale edip, hangilerine etmeyeceğinizin büyük bir önemi bulunuyor. Bunları da aşağıda daha detaylı olarak ele alacağız.

Ekstra durumlar olmadıkça yorumları silmeyin

Sitenize gelen yorumları silmek, markanızla ilgili bazı olumsuz algıların oluşmasına neden olabilir. Bu nedenle de müdahale edeceğiniz yorumlar oldukça önemli. Küfür, hakaret ya da aşağılayıcı (hem sizi hem de başka kullanıcıları) yorumlara müdahale ederek bu yorumları kaldırabilirsiniz.

Bu tür yorumların önüne geçmek için, yorum bölümünüzün altına, yorum bırakma kuralları ekleyebilirsiniz. Burada kullanıcıların ne tür metinler yazamayacaklarını söyleyebilir ve aksi takdirde bu yorumların sileneceğini açıkça belirtebilirsiniz. Böylelikle bir yorumu silmek durumunda kalırsanız, sebebini baştan belirtmiş olursunuz.

Yorumlar onayınız sonrasında yayınlansın

Bu tür durumlarla karşılaşmamak için yorumlarınızın site üzerinde yayınlanabilmesi için öncelikle sizin kontrolünüzden geçmesini sağlayın. Bunu yapabilmek için site kodlarınızda bazı ayarlamalar yapmanız yeterli olacaktır. Yorum denetimlerini açmak, yaşanabilecek olumsuz durumların önüne geçmenizi sağlar.

Olumsuz yorumları silmeyin

Sitenizdeki ürünlerle ilgili devamlı olarak olumlu yorum gelmesini beklememelisiniz. Bazı müşterileriniz üründen ya da aldığı hizmetten hoşnut olmayabilir ve bunu dile getirmek isteyebilir. Bu tür olumsuz yorumlara da yer vermeniz, güven duygusunu da aşılar; çünkü sadece olumlu yanıtların olması, kullanıcı yorumlarında sahte yorumlar kullandığınız algısını yaratabilir.

Soruları yanıtlayın

Ürün sayfalarınızda bazı kullanıcılar, ürünlerle ilgili bazı sorular sorabilirler. Sizin de bu soruları yanıtlamanız gerekecektir. Böyle bir işlem yapmanız, daha sonra bu ürünleri inceleyen ve kafasında benzer sorular olan kullanıcıların kafalarındaki soru işaretlerini giderecektir. Aynı zamanda bu alanda destek veriyor olmanız da yorumlarınızı inceleyen kişilerin dikkatini çekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin