fbpx

Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site üzerindeki yorum sayınızın artması da müşteri tabanınızın geniş olduğunu gösterir.

Müşteri tabanınızın geniş olması da markanıza olan güveni gösterecektir. Tabii ki burada ürün ve hizmetlerinizle ilgili yapılan yorumların da oldukça önemi var. Olumlu yorumların sayısının artması, markanıza duyulan güvenin de fazla olduğunu sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılara gösterecektir.

Kullanıcı yorumları bu kadar önemli olsa da e-ticaret firmaları müşterilerinden yorum alma konusunda sıkıntı yaşayabiliyorlar. Bu nedenle de bazı taktiklere başvurmaları ve müşterilerinin siteye yorum bırakmalarını sağlamaları gerekiyor. Tabii ki bir de bu yorumların yönetilmesi durumu var. Yapılan yorumları gözden geçirmeniz ve gerekli zamanlarda onlara müdahale etmeniz gerekebilir. Bu rehberimizde de bu konularla ilgili neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Yorum sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

Site üzerinde ürün sayfalarınıza yapılan kullanıcı yorumlarını artırabilmek için bir takım yöntemlere başvurabilirsiniz.

Yorum bırakmak kolay olmalı

Ürün sayfalarınızın alt bölümünde kullanıcıların yorum yapabilecekleri bölümler olmalı ve bu bölümlere ulaşım kolay olmalı. Yorum bırakma sürecinin de tek aşamalı olması, bu süreci daha da kolaylaştırır.

Gereksiz bilgiler istemeyin

Kullanıcıların yorum bırakmalarını sağlamak için onlardan ihtiyacınız olmayan bilgiler istemeyin. Bu alanlarda “Ad, Soyad ve E-posta adresi” gibi detaylar yeterli olacaktır. Bu alanların karmaşık olması da tüketicileri kaçıracaktır.

Ürün puanlama sistemi kullanın

Ürünlere puan verme sistemi koymak bazen yorum yapma işlemini daha da kolaylaştırı. Kullanıcı uzun uzun metinler yazmak yerine, ürünle ilgili genel düşüncelerini bu puan ile belirtebilirler.

E-posta gönderin

Satışlarınızı tamamladıktan ve ürün müşterinize teslim edildikten birkaç gün sonra, müşterilerinize e-posta gönderebilirsiniz. Bu e-postada ürün ve hizmetten memnun kalıp kalmadıklarını sorabilir ve siteye yorum yapıp yapamayacaklarını sorabilirsiniz. İşlemi kolaylaştırmak için ilgili ürünün yorum bölümüne giden bir linki de burada paylaşabilirsiniz.

Ürünle ilgili fotoğraf paylaşmalarını isteyin

Gönderdiğiniz e-postalarda müşterilerinize ürünle ilgili fotoğraf hatta video gönderip gönderemeyeceklerini sorabilirsiniz. Müşterilerinizi biraz daha teşvik etmek için onlara böyle bir katkı sunmaları sonrasında indirim ya da onlara özel fırsatlar sunacağınızı da belirtebilirsiniz.

Yorum yönetimi nasıl yapılmalı?

Kullanıcıların bıraktıkları yorumları denetlemek, olası olumsuz durumların yaşanmasının önüne geçebilir. Tabii ki bu denetimi yaparken de ince bir çizgide yürüdüğünüzü unutmamanız gerekiyor. Çünkü hangi yorumlara müdahale edip, hangilerine etmeyeceğinizin büyük bir önemi bulunuyor. Bunları da aşağıda daha detaylı olarak ele alacağız.

Ekstra durumlar olmadıkça yorumları silmeyin

Sitenize gelen yorumları silmek, markanızla ilgili bazı olumsuz algıların oluşmasına neden olabilir. Bu nedenle de müdahale edeceğiniz yorumlar oldukça önemli. Küfür, hakaret ya da aşağılayıcı (hem sizi hem de başka kullanıcıları) yorumlara müdahale ederek bu yorumları kaldırabilirsiniz.

Bu tür yorumların önüne geçmek için, yorum bölümünüzün altına, yorum bırakma kuralları ekleyebilirsiniz. Burada kullanıcıların ne tür metinler yazamayacaklarını söyleyebilir ve aksi takdirde bu yorumların sileneceğini açıkça belirtebilirsiniz. Böylelikle bir yorumu silmek durumunda kalırsanız, sebebini baştan belirtmiş olursunuz.

Yorumlar onayınız sonrasında yayınlansın

Bu tür durumlarla karşılaşmamak için yorumlarınızın site üzerinde yayınlanabilmesi için öncelikle sizin kontrolünüzden geçmesini sağlayın. Bunu yapabilmek için site kodlarınızda bazı ayarlamalar yapmanız yeterli olacaktır. Yorum denetimlerini açmak, yaşanabilecek olumsuz durumların önüne geçmenizi sağlar.

Olumsuz yorumları silmeyin

Sitenizdeki ürünlerle ilgili devamlı olarak olumlu yorum gelmesini beklememelisiniz. Bazı müşterileriniz üründen ya da aldığı hizmetten hoşnut olmayabilir ve bunu dile getirmek isteyebilir. Bu tür olumsuz yorumlara da yer vermeniz, güven duygusunu da aşılar; çünkü sadece olumlu yanıtların olması, kullanıcı yorumlarında sahte yorumlar kullandığınız algısını yaratabilir.

Soruları yanıtlayın

Ürün sayfalarınızda bazı kullanıcılar, ürünlerle ilgili bazı sorular sorabilirler. Sizin de bu soruları yanıtlamanız gerekecektir. Böyle bir işlem yapmanız, daha sonra bu ürünleri inceleyen ve kafasında benzer sorular olan kullanıcıların kafalarındaki soru işaretlerini giderecektir. Aynı zamanda bu alanda destek veriyor olmanız da yorumlarınızı inceleyen kişilerin dikkatini çekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft