fbpx

E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı alternatiflerden yararlanabilir firmanız için sosyal kanıt öğeleri oluşturabilirsiniz.

Sosyal kanıt öğeleri oluşturmak marka imajınızı geliştirmek için önemlidir ve bu rehberimizde de kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanabileceğiniz yöntemleri ele alacağız.

Medya, yayıncılar veya tanınmış kişilerin yorumlarını alıntılayın

Sosyal mecralarda ya da farklı yayın kanalları üzerinde markanızla ilgili yapılan haber ve içerikleri takip ederek, bu yayıncıların markanızla ilgili yaptıkları yorumları alıntılayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tanınmış kişilerin de markanızla ilgili yaptığı yorumları alıntılayarak, siteniz üzerinde bu kişilerin ve yayıncıların paylaşımlarını kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.

Bu yayınlara kaynak göstermeniz, markanızla ilgili yapılan yorumlara ve daha fazlasına kullanıcıların da ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da sosyal kanıt için önemli bir detaydır.

Videoları sitenize ekleyin

Youtube ve diğer sosyal ağlar üzerinde kullanıcılar kendi hesapları üzerinde markaların farklı ürünleriyle ilgili fotoğraf ve video paylaşımları yapıyorlar. Bu paylaşımlar arasında farklı video türlerini kategorize ederek site üzerinde kendi sosyal kanallarınız üzerinde paylaşabilirsiniz.

  • Kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumlarını paylaştıkları videolar,
  • Ürün karşılaştırma videoları,
  • Kutu açılım videoları,
  • Ürün kullanım detaylarının anlatıldığı videolar,

hem ürünlerinizin tanıtılmasına yardımcı olur hem de sosyal kanıt değeri taşır. Kullanıcıların paylaşımlarını araştırarak onların markanızla ilgili ürettikleri içerikleri kullanabilirsiniz.

Sizin seçtikleriniz bölümü

Siteniz üzerinde kullanıcıların dikkatini çekmek ve bir öneri sunmak için kendi çalışanlarınızın seçtikleri ürünlerin yer aldığı bir bölüm oluşturabilirsiniz. Bu bölümde çalışanlarınız site üzerinde belli ürünleri seçebilirler ve bu ürünlerin incelemelerini yaparak ürünler hakkında detaylı bilgiler sunabilirler.

Bu içerikleri yazılı olarak oluşturmanın yanı sıra video serileri halinde yapmanız da etkileşim oranlarınızı artırma ve kullanıcıların ilgisini daha çok çekme konusunda etkili olacaktır.

Sanal pazar yerlerindeki yorumlardan yararlanın

Kendi web siteniz haricinde sanal pazar yerlerinde de mağazalarınız bulunuyorsa, kullanıcıların bu platformlarda ürünleriniz ve markanızla ilgili yaptıkları yorumları da kendi siteniz üzerinde gösterebilirsiniz. Farklı bir platform olsa da kullanıcıların sizinle ilgili yorumlarını paylaşmanız ve bunu yaparken de kaynak gösteriyor oluşunuz sosyal kanıt için önemli bir çalışma olacaktır.

Ürünlerinizi kullanan ünlülerin paylaşımlarından yararlanın

Influencer marketing haricinde, iş ortaklığı içinde olmadığınız ünlülerin markanızın ürünleriyle ilgili olan paylaşımlarından da yararlanabilirsiniz. Influencer marketing çalışmaları haricinde organik olarak bu eylemlerin gerçekleşmesi ve ünlülerin markanız hakkında yorum yapması, sosyal kanıt konusunda size büyük bir artı katacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan