E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

24 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı alternatiflerden yararlanabilir firmanız için sosyal kanıt öğeleri oluşturabilirsiniz.

Sosyal kanıt öğeleri oluşturmak marka imajınızı geliştirmek için önemlidir ve bu rehberimizde de kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanabileceğiniz yöntemleri ele alacağız.

Medya, yayıncılar veya tanınmış kişilerin yorumlarını alıntılayın

Sosyal mecralarda ya da farklı yayın kanalları üzerinde markanızla ilgili yapılan haber ve içerikleri takip ederek, bu yayıncıların markanızla ilgili yaptıkları yorumları alıntılayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tanınmış kişilerin de markanızla ilgili yaptığı yorumları alıntılayarak, siteniz üzerinde bu kişilerin ve yayıncıların paylaşımlarını kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.

Bu yayınlara kaynak göstermeniz, markanızla ilgili yapılan yorumlara ve daha fazlasına kullanıcıların da ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da sosyal kanıt için önemli bir detaydır.

Videoları sitenize ekleyin

Youtube ve diğer sosyal ağlar üzerinde kullanıcılar kendi hesapları üzerinde markaların farklı ürünleriyle ilgili fotoğraf ve video paylaşımları yapıyorlar. Bu paylaşımlar arasında farklı video türlerini kategorize ederek site üzerinde kendi sosyal kanallarınız üzerinde paylaşabilirsiniz.

  • Kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumlarını paylaştıkları videolar,
  • Ürün karşılaştırma videoları,
  • Kutu açılım videoları,
  • Ürün kullanım detaylarının anlatıldığı videolar,

hem ürünlerinizin tanıtılmasına yardımcı olur hem de sosyal kanıt değeri taşır. Kullanıcıların paylaşımlarını araştırarak onların markanızla ilgili ürettikleri içerikleri kullanabilirsiniz.

Sizin seçtikleriniz bölümü

Siteniz üzerinde kullanıcıların dikkatini çekmek ve bir öneri sunmak için kendi çalışanlarınızın seçtikleri ürünlerin yer aldığı bir bölüm oluşturabilirsiniz. Bu bölümde çalışanlarınız site üzerinde belli ürünleri seçebilirler ve bu ürünlerin incelemelerini yaparak ürünler hakkında detaylı bilgiler sunabilirler.

Bu içerikleri yazılı olarak oluşturmanın yanı sıra video serileri halinde yapmanız da etkileşim oranlarınızı artırma ve kullanıcıların ilgisini daha çok çekme konusunda etkili olacaktır.

Sanal pazar yerlerindeki yorumlardan yararlanın

Kendi web siteniz haricinde sanal pazar yerlerinde de mağazalarınız bulunuyorsa, kullanıcıların bu platformlarda ürünleriniz ve markanızla ilgili yaptıkları yorumları da kendi siteniz üzerinde gösterebilirsiniz. Farklı bir platform olsa da kullanıcıların sizinle ilgili yorumlarını paylaşmanız ve bunu yaparken de kaynak gösteriyor oluşunuz sosyal kanıt için önemli bir çalışma olacaktır.

Ürünlerinizi kullanan ünlülerin paylaşımlarından yararlanın

Influencer marketing haricinde, iş ortaklığı içinde olmadığınız ünlülerin markanızın ürünleriyle ilgili olan paylaşımlarından da yararlanabilirsiniz. Influencer marketing çalışmaları haricinde organik olarak bu eylemlerin gerçekleşmesi ve ünlülerin markanız hakkında yorum yapması, sosyal kanıt konusunda size büyük bir artı katacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan