Blog

E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı alternatiflerden yararlanabilir firmanız için sosyal kanıt öğeleri oluşturabilirsiniz.

Sosyal kanıt öğeleri oluşturmak marka imajınızı geliştirmek için önemlidir ve bu rehberimizde de kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanabileceğiniz yöntemleri ele alacağız.

Medya, yayıncılar veya tanınmış kişilerin yorumlarını alıntılayın

Sosyal mecralarda ya da farklı yayın kanalları üzerinde markanızla ilgili yapılan haber ve içerikleri takip ederek, bu yayıncıların markanızla ilgili yaptıkları yorumları alıntılayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tanınmış kişilerin de markanızla ilgili yaptığı yorumları alıntılayarak, siteniz üzerinde bu kişilerin ve yayıncıların paylaşımlarını kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.

Bu yayınlara kaynak göstermeniz, markanızla ilgili yapılan yorumlara ve daha fazlasına kullanıcıların da ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da sosyal kanıt için önemli bir detaydır.

Videoları sitenize ekleyin

Youtube ve diğer sosyal ağlar üzerinde kullanıcılar kendi hesapları üzerinde markaların farklı ürünleriyle ilgili fotoğraf ve video paylaşımları yapıyorlar. Bu paylaşımlar arasında farklı video türlerini kategorize ederek site üzerinde kendi sosyal kanallarınız üzerinde paylaşabilirsiniz.

  • Kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumlarını paylaştıkları videolar,
  • Ürün karşılaştırma videoları,
  • Kutu açılım videoları,
  • Ürün kullanım detaylarının anlatıldığı videolar,

hem ürünlerinizin tanıtılmasına yardımcı olur hem de sosyal kanıt değeri taşır. Kullanıcıların paylaşımlarını araştırarak onların markanızla ilgili ürettikleri içerikleri kullanabilirsiniz.

Sizin seçtikleriniz bölümü

Siteniz üzerinde kullanıcıların dikkatini çekmek ve bir öneri sunmak için kendi çalışanlarınızın seçtikleri ürünlerin yer aldığı bir bölüm oluşturabilirsiniz. Bu bölümde çalışanlarınız site üzerinde belli ürünleri seçebilirler ve bu ürünlerin incelemelerini yaparak ürünler hakkında detaylı bilgiler sunabilirler.

Bu içerikleri yazılı olarak oluşturmanın yanı sıra video serileri halinde yapmanız da etkileşim oranlarınızı artırma ve kullanıcıların ilgisini daha çok çekme konusunda etkili olacaktır.

Sanal pazar yerlerindeki yorumlardan yararlanın

Kendi web siteniz haricinde sanal pazar yerlerinde de mağazalarınız bulunuyorsa, kullanıcıların bu platformlarda ürünleriniz ve markanızla ilgili yaptıkları yorumları da kendi siteniz üzerinde gösterebilirsiniz. Farklı bir platform olsa da kullanıcıların sizinle ilgili yorumlarını paylaşmanız ve bunu yaparken de kaynak gösteriyor oluşunuz sosyal kanıt için önemli bir çalışma olacaktır.

Ürünlerinizi kullanan ünlülerin paylaşımlarından yararlanın

Influencer marketing haricinde, iş ortaklığı içinde olmadığınız ünlülerin markanızın ürünleriyle ilgili olan paylaşımlarından da yararlanabilirsiniz. Influencer marketing çalışmaları haricinde organik olarak bu eylemlerin gerçekleşmesi ve ünlülerin markanız hakkında yorum yapması, sosyal kanıt konusunda size büyük bir artı katacaktır.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!