E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler

E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı alternatiflerden yararlanabilir firmanız için sosyal kanıt öğeleri oluşturabilirsiniz.

Sosyal kanıt öğeleri oluşturmak marka imajınızı geliştirmek için önemlidir ve bu rehberimizde de kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanabileceğiniz yöntemleri ele alacağız.

Medya, yayıncılar veya tanınmış kişilerin yorumlarını alıntılayın

Sosyal mecralarda ya da farklı yayın kanalları üzerinde markanızla ilgili yapılan haber ve içerikleri takip ederek, bu yayıncıların markanızla ilgili yaptıkları yorumları alıntılayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tanınmış kişilerin de markanızla ilgili yaptığı yorumları alıntılayarak, siteniz üzerinde bu kişilerin ve yayıncıların paylaşımlarını kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.

Bu yayınlara kaynak göstermeniz, markanızla ilgili yapılan yorumlara ve daha fazlasına kullanıcıların da ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da sosyal kanıt için önemli bir detaydır.

Videoları sitenize ekleyin

Youtube ve diğer sosyal ağlar üzerinde kullanıcılar kendi hesapları üzerinde markaların farklı ürünleriyle ilgili fotoğraf ve video paylaşımları yapıyorlar. Bu paylaşımlar arasında farklı video türlerini kategorize ederek site üzerinde kendi sosyal kanallarınız üzerinde paylaşabilirsiniz.

  • Kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumlarını paylaştıkları videolar,
  • Ürün karşılaştırma videoları,
  • Kutu açılım videoları,
  • Ürün kullanım detaylarının anlatıldığı videolar,

hem ürünlerinizin tanıtılmasına yardımcı olur hem de sosyal kanıt değeri taşır. Kullanıcıların paylaşımlarını araştırarak onların markanızla ilgili ürettikleri içerikleri kullanabilirsiniz.

Sizin seçtikleriniz bölümü

Siteniz üzerinde kullanıcıların dikkatini çekmek ve bir öneri sunmak için kendi çalışanlarınızın seçtikleri ürünlerin yer aldığı bir bölüm oluşturabilirsiniz. Bu bölümde çalışanlarınız site üzerinde belli ürünleri seçebilirler ve bu ürünlerin incelemelerini yaparak ürünler hakkında detaylı bilgiler sunabilirler.

Bu içerikleri yazılı olarak oluşturmanın yanı sıra video serileri halinde yapmanız da etkileşim oranlarınızı artırma ve kullanıcıların ilgisini daha çok çekme konusunda etkili olacaktır.

Sanal pazar yerlerindeki yorumlardan yararlanın

Kendi web siteniz haricinde sanal pazar yerlerinde de mağazalarınız bulunuyorsa, kullanıcıların bu platformlarda ürünleriniz ve markanızla ilgili yaptıkları yorumları da kendi siteniz üzerinde gösterebilirsiniz. Farklı bir platform olsa da kullanıcıların sizinle ilgili yorumlarını paylaşmanız ve bunu yaparken de kaynak gösteriyor oluşunuz sosyal kanıt için önemli bir çalışma olacaktır.

Ürünlerinizi kullanan ünlülerin paylaşımlarından yararlanın

Influencer marketing haricinde, iş ortaklığı içinde olmadığınız ünlülerin markanızın ürünleriyle ilgili olan paylaşımlarından da yararlanabilirsiniz. Influencer marketing çalışmaları haricinde organik olarak bu eylemlerin gerçekleşmesi ve ünlülerin markanız hakkında yorum yapması, sosyal kanıt konusunda size büyük bir artı katacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Markethinkers
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir...
14 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin