fbpx

E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?

Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi artırırken, site üzerinde geçirilen vaktin daha kaliteli olmasını yani satışa dönüşme oranını da artırmaktadır.

Kullanıcı deneyimi nedir?

Kullanıcı deneyimi, kullanıcının bir ürün, servis ya da hizmeti kullanırken hissettiği duygular ve genel olarak bu eylemden edindiği deneyimlerdir. Bu deneyimlerin ve hissiyatın iyi yönde olması, tüketicinin ürün, hizmet ya da servisle ilgili düşüncelerinin olumlu yönde değişmesini sağlar.

Kullanıcı deneyimi, UX (User Experience) olarak da bilinmektedir. Bu deneyim bir ürün ya da hizmetin tüm sürecini kapsar. Söz konusu bir ürünse, ürünün tasarımı, genel olarak tüketicinin hangi sorunlarını nasıl çözdüğü, ürünün fiyatı, nasıl çalıştığı, ürünün paketi gibi birçok detay kullanıcı deneyimini ilgilendirir.

Kullanıcı deneyimi ürünler üzerinde olduğu gibi web site üzerinde de tasarım yoluyla gerçekleşmektedir. Sitenin tasarımı, navigasyon, kullanılan renkler, boş alanlar, kullanılan görseller, metinlerin uzunluğu, butonların yerleri, ödeme sürecinin kolaylığı gibi detaylar web sitelerinin kullanıcı deneyimini etkileyen faktörler arasında yer almaktadır.

Kullanıcı deneyimi neden önemlidir?

E-ticaret site tasarımlarında kullanıcı deneyimini önemli kılan birçok farklı unsur da bulunmaktadır.

Site üzerinde geçirilen süreyi artırır

Web site tasarımının kullanıcıların deneyimlerini geliştirmek üzerine kurulu olması, kullanıcının site üzerinde daha uzun süre vakit geçirmesini sağlayacağı için, tüketiciyi satın alma eylemine de daha çok yaklaştırır. Site navigasyonunun kolay olması, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlarken, kullanılan görsellerin doğru yerlere yerleştirilmesi, ürünlerle ilgili doğru bilgilerin alınmasını sağlar.

Bunlara ek olarak kullanılan formlar ve butonların konumları ve renkleri de bu içeriklerden alınacak olan geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olacaktır. Ödeme sayfalarında yapılacak geliştirmeler ise ödeme süreçlerini kısaltacağı için, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine yardımcı olarak, satın alma sürecini kolaylaştıracaktır.

Tüketici sadakatini artırır

Kullanıcı deneyiminin bir diğer avantajı ise tüketici sadakatini artırmasıdır. Tüketiciler hizmetlerini kullanmaktan memnun oldukları firmalardan alışveriş yapmayı tercih ederler. Bir sorun yaşamadan alışveriş yapabilecekleri; sorun yaşasalar dahi bir çözüm sunabilecek firmaları tercih ederler. Bunu sağlamanın yollarından biri de kullanıcı deneyimini geliştirmektir.

Kullanıcı deneyimini geliştirmeden, site üzerinde yenilikler yapmanız, yeni ürünler getirmeniz tüketicileri markanıza bağlı yapmayacaktır. Onlara iyi bir alışveriş deneyimi sunmanız gerekir. Alışverişlerin büyük bir bölümü yaşanan deneyimler üzerine kurulu olduğu için, onlara bu iyi deneyimleri yaşatmanız uzun vadede sadık müşteri kitlelerine ulaşmanızı sağlar.

Yatırım getirisi ve geri dönüşümleri artırır

Tüketici sadakati sağlamak ve ziyaretçilerin site üzerinde daha uzun süre geçirmelerini sağlamak, doğal olarak elde edeceğiniz yatırım getirilerini ve geri dönüşümlerinizi de artırmanızı sağlayacaktır.

Sadık müşterileriniz devamlı olarak siteniz üzerinden alışveriş yapmayı tercih ederken, siteyi ziyaret edenler site üzerinde rahatlıkla gezinerek, aradıkları ürünleri kolay bir şekilde bulabilecekler. Bu unsurlar da doğal olarak site üzerindeki satın alma faaliyetlerinin artmasını sağlayacaktır.

Kullanıcı deneyimi SEO için de önemlidir

Eskiden SEO genel olarak teknik çalışmalar ve anahtar kelimeler üzerine kuruluydu; ancak son yıllarda Google’un değişen algoritmaları kullanıcı deneyimini de işin içine katmaya başladı. Web siteleri Google üzerinde sıralanırken, anahtar kelimeler, içeriklerin kalitesi, alan adı otoritesi gibi değerler göz önünde bulundurulurken, artık kullanıcı deneyimi kalitesi de sıralamada önemli bir yere sahip.

Kullanıcı deneyimi iyi olduğunda, ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süre de doğal olarak artıyor. Kullanıcıların belli bir internet sitesi üzerinde daha uzun süre kalıyor olmaları da arama motorlarına bu sayfalarının içeriklerinin ve kullanıcı deneyiminin iyi olduğu bilgisini veriyor. Bu da doğal olarak bu sitelerin Google üzerindeki sıralamasını yükseltmeye yarıyor.

Müşteri memnuniyetini artırır

Kullanıcı deneyiminin olması müşterilerin yaptıkları alışverişlerden ya da kullandıkları hizmetten memnun kalmalarını sağlar. Kullanıcıların mutlu olması da kulaktan kulağa pazarlama için bir fırsat doğuracaktır. Kullanıcılar kendi çevrelerine de markanızdan bahsederek, sizi tavsiye edecektir. Bu da doğal olarak sosyal kanıt öğesi olarak markanızın değerinin artmasına yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

İlgili rehber:Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan