E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum

27 Aralık 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de kullanıcılara büyük dertler açabiliyor. Online ürün satışı yapan firmaların, ödeme işlemleri söz konusu olduğunda, tüketicilerin güvenliğini sağlamaları gerekiyor.

Bu noktada kullanıcılara da bir takım görevler düşse de online alışverişlerde tüketicilerin güvenliğini sağlama konusu e-ticaret firmalarının önceliğinde bulunuyor. Ödeme yöntemlerinde kullanılacak güvenlik önlemleri, SSL sertifikaları ve diğer güvenlik detayları online alışverişlerin daha güvenli bir hale gelmesini sağlar.

Ancak bu önlemleri almak da tek başına yeterli olmaz. Sahtecilik yapmak isteyen kötü niyetli kişiler, edindikleri bilgileri online alışverişler için de kullanmak isterler ve e-ticaret siteleri üzerinde bu işlemleri yapmaya çalışırlar. Kredi kartı bilgilerinin çalınması durumunda gerçekleşen birçok farklı sahtecilik işlemi oluyor ve e-ticaret firmaları bu durumları fark etmediklerinde hem marka imajlarına zarar vererek, kamuoyunda güven kaybedebilir hem de tüketicileri zor durumda bırakabilir. Bu rehberimizde de e-ticarette kredi kartı sahteceliğini işaret edecek durumların üzerinde duracağız.

Fatura adresi ve IP adresi uyuşmaması

Kredi kartı sahteciliğine işaret eden durumlardan biri fatura adresiyle IP adresinin uyuşmaması olmaktadır. Sahtecilik işlemlerinde ortaya çıkan bu durumun fark etmek, işlemlerin durdurulması konusunda hızlı davranılmasını sağlar.

Fatura ve IP adresleri farkını şu şekilde görebilmek mümkün, fatura adresi olarak Türkiye verilirken, IP adresi yurtdışındaki herhangi bir yerden görüntülenebilir. Bu durumda kullanıcıların kredi kartı bilgilerinin çalınmış olması muhtemeldir ve gerekli adımları atarak, hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmeniz gerekir.

Birden fazla alışveriş

Bir diğer şüpheli durum da, aynı IP adresi üzerinden çok sayıda ya da arka arkaya sürekli alışveriş yapılıyor olmasıdır. Sahtecilik yapan kişiler, aynı IP adresini kullanarak, birden çok alışveriş yapabilirler. Bu noktada herbir alışverişte farklı kişilerin kimlik ve kredi kartı bilgilerini kullanacaklardır. Bu durumda da aynı IP adresi üzerinden çok fazla kişiye yönelik bilginin girişinin yapılması ve alışveriş onayının verilmesi olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu gösterir.

Çok yüksek meblağlı alışverişler

E-ticaret sitenizdeki ortalama alışveriş tutarlarının üstünde ve aynı zamanda çok yüksek meblağlı bir alışverişle karşılamanız durumunda da olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu düşünmeniz gerekir. Kimlik hırsızları, bu tür durumlarda mümkün olduğunca hızlı bir şekilde satın alma işlemini tamamlamak ve yüklü miktarda satın alma yapmak isterler. Ortalama sepet tutarlarınızın çok üstünde ve şüpheli gibi görünen durumlarda banka ve tüketiciyle doğrudan iletişime geçmeli ve sahtecilik olmadığını anladığınız zaman onay vermeniz gerekir.

Kart onaylama işleminin yapılmaması

Online alışverişlerde firmalar, kart onayı almak için belli bir alt limit belirleyebilirler. Bu limitin altında olan satın alma işlemleri sahtecilik olarak düşünülmez. Ancak kimi zaman firmalar bu alt limiyi yukarıda tutarak, daha çok satış yapmayı planlayabilir. Bu noktada da firmalar sahteciliğe daha çok maruz kalabilirler. Kart bilgilerinin doğrulanmaması, sahtecilik yapan kişilerin işini kolaylaştıracağı için, bu alt limitleri iyi bir şekilde belirlemek ve limit aşımlarında hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmek gerekir.

Adres doğrulaması yapılmaması

E-ticaret firmaları, kredi kartı sağlayan banka üzerinden tüketicilerin adreslerinin kontrollerini yapabilirler. Örneğin IP, kargo ve fatura adresinin farklı olması durumunda, banka ile iletişime geçilerek, olası bir kimlik hırsızlığı olup olmadığı araştırılabilir. Bu araştırmaların yapılmaması ve adresin doğrulanmaması sahteciliğe maruz kalmanıza neden olabilir.

Eksik adres bilgilerinin girilmesi

Sahtecilik işlemleri sırasında kimlik hırsızları adres bilgilerini de eksik veya yanlış doldurabilir. Adresle uyuşmayan posta kodları, eksik adres bilgileri, yanlış e-posta veya telefon numaraları da sahtecilik durumunu ortaya koymaktadır. Bu tip durumlarda ilk etapta tüketiciyle iletişime geçmeniz oldukça önemlidir. Gerekli durumlarda bankayı da devreye sokarak, bu sahtecilik işlemlerini durdurmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan