fbpx

E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum

27 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum

E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de kullanıcılara büyük dertler açabiliyor. Online ürün satışı yapan firmaların, ödeme işlemleri söz konusu olduğunda, tüketicilerin güvenliğini sağlamaları gerekiyor.

Bu noktada kullanıcılara da bir takım görevler düşse de online alışverişlerde tüketicilerin güvenliğini sağlama konusu e-ticaret firmalarının önceliğinde bulunuyor. Ödeme yöntemlerinde kullanılacak güvenlik önlemleri, SSL sertifikaları ve diğer güvenlik detayları online alışverişlerin daha güvenli bir hale gelmesini sağlar.

Ancak bu önlemleri almak da tek başına yeterli olmaz. Sahtecilik yapmak isteyen kötü niyetli kişiler, edindikleri bilgileri online alışverişler için de kullanmak isterler ve e-ticaret siteleri üzerinde bu işlemleri yapmaya çalışırlar. Kredi kartı bilgilerinin çalınması durumunda gerçekleşen birçok farklı sahtecilik işlemi oluyor ve e-ticaret firmaları bu durumları fark etmediklerinde hem marka imajlarına zarar vererek, kamuoyunda güven kaybedebilir hem de tüketicileri zor durumda bırakabilir. Bu rehberimizde de e-ticarette kredi kartı sahteceliğini işaret edecek durumların üzerinde duracağız.

Fatura adresi ve IP adresi uyuşmaması

Kredi kartı sahteciliğine işaret eden durumlardan biri fatura adresiyle IP adresinin uyuşmaması olmaktadır. Sahtecilik işlemlerinde ortaya çıkan bu durumun fark etmek, işlemlerin durdurulması konusunda hızlı davranılmasını sağlar.

Fatura ve IP adresleri farkını şu şekilde görebilmek mümkün, fatura adresi olarak Türkiye verilirken, IP adresi yurtdışındaki herhangi bir yerden görüntülenebilir. Bu durumda kullanıcıların kredi kartı bilgilerinin çalınmış olması muhtemeldir ve gerekli adımları atarak, hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmeniz gerekir.

Birden fazla alışveriş

Bir diğer şüpheli durum da, aynı IP adresi üzerinden çok sayıda ya da arka arkaya sürekli alışveriş yapılıyor olmasıdır. Sahtecilik yapan kişiler, aynı IP adresini kullanarak, birden çok alışveriş yapabilirler. Bu noktada herbir alışverişte farklı kişilerin kimlik ve kredi kartı bilgilerini kullanacaklardır. Bu durumda da aynı IP adresi üzerinden çok fazla kişiye yönelik bilginin girişinin yapılması ve alışveriş onayının verilmesi olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu gösterir.

Çok yüksek meblağlı alışverişler

E-ticaret sitenizdeki ortalama alışveriş tutarlarının üstünde ve aynı zamanda çok yüksek meblağlı bir alışverişle karşılamanız durumunda da olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu düşünmeniz gerekir. Kimlik hırsızları, bu tür durumlarda mümkün olduğunca hızlı bir şekilde satın alma işlemini tamamlamak ve yüklü miktarda satın alma yapmak isterler. Ortalama sepet tutarlarınızın çok üstünde ve şüpheli gibi görünen durumlarda banka ve tüketiciyle doğrudan iletişime geçmeli ve sahtecilik olmadığını anladığınız zaman onay vermeniz gerekir.

Kart onaylama işleminin yapılmaması

Online alışverişlerde firmalar, kart onayı almak için belli bir alt limit belirleyebilirler. Bu limitin altında olan satın alma işlemleri sahtecilik olarak düşünülmez. Ancak kimi zaman firmalar bu alt limiyi yukarıda tutarak, daha çok satış yapmayı planlayabilir. Bu noktada da firmalar sahteciliğe daha çok maruz kalabilirler. Kart bilgilerinin doğrulanmaması, sahtecilik yapan kişilerin işini kolaylaştıracağı için, bu alt limitleri iyi bir şekilde belirlemek ve limit aşımlarında hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmek gerekir.

Adres doğrulaması yapılmaması

E-ticaret firmaları, kredi kartı sağlayan banka üzerinden tüketicilerin adreslerinin kontrollerini yapabilirler. Örneğin IP, kargo ve fatura adresinin farklı olması durumunda, banka ile iletişime geçilerek, olası bir kimlik hırsızlığı olup olmadığı araştırılabilir. Bu araştırmaların yapılmaması ve adresin doğrulanmaması sahteciliğe maruz kalmanıza neden olabilir.

Eksik adres bilgilerinin girilmesi

Sahtecilik işlemleri sırasında kimlik hırsızları adres bilgilerini de eksik veya yanlış doldurabilir. Adresle uyuşmayan posta kodları, eksik adres bilgileri, yanlış e-posta veya telefon numaraları da sahtecilik durumunu ortaya koymaktadır. Bu tip durumlarda ilk etapta tüketiciyle iletişime geçmeniz oldukça önemlidir. Gerekli durumlarda bankayı da devreye sokarak, bu sahtecilik işlemlerini durdurmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan