E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum

27 Aralık 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de kullanıcılara büyük dertler açabiliyor. Online ürün satışı yapan firmaların, ödeme işlemleri söz konusu olduğunda, tüketicilerin güvenliğini sağlamaları gerekiyor.

Bu noktada kullanıcılara da bir takım görevler düşse de online alışverişlerde tüketicilerin güvenliğini sağlama konusu e-ticaret firmalarının önceliğinde bulunuyor. Ödeme yöntemlerinde kullanılacak güvenlik önlemleri, SSL sertifikaları ve diğer güvenlik detayları online alışverişlerin daha güvenli bir hale gelmesini sağlar.

Ancak bu önlemleri almak da tek başına yeterli olmaz. Sahtecilik yapmak isteyen kötü niyetli kişiler, edindikleri bilgileri online alışverişler için de kullanmak isterler ve e-ticaret siteleri üzerinde bu işlemleri yapmaya çalışırlar. Kredi kartı bilgilerinin çalınması durumunda gerçekleşen birçok farklı sahtecilik işlemi oluyor ve e-ticaret firmaları bu durumları fark etmediklerinde hem marka imajlarına zarar vererek, kamuoyunda güven kaybedebilir hem de tüketicileri zor durumda bırakabilir. Bu rehberimizde de e-ticarette kredi kartı sahteceliğini işaret edecek durumların üzerinde duracağız.

Fatura adresi ve IP adresi uyuşmaması

Kredi kartı sahteciliğine işaret eden durumlardan biri fatura adresiyle IP adresinin uyuşmaması olmaktadır. Sahtecilik işlemlerinde ortaya çıkan bu durumun fark etmek, işlemlerin durdurulması konusunda hızlı davranılmasını sağlar.

Fatura ve IP adresleri farkını şu şekilde görebilmek mümkün, fatura adresi olarak Türkiye verilirken, IP adresi yurtdışındaki herhangi bir yerden görüntülenebilir. Bu durumda kullanıcıların kredi kartı bilgilerinin çalınmış olması muhtemeldir ve gerekli adımları atarak, hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmeniz gerekir.

Birden fazla alışveriş

Bir diğer şüpheli durum da, aynı IP adresi üzerinden çok sayıda ya da arka arkaya sürekli alışveriş yapılıyor olmasıdır. Sahtecilik yapan kişiler, aynı IP adresini kullanarak, birden çok alışveriş yapabilirler. Bu noktada herbir alışverişte farklı kişilerin kimlik ve kredi kartı bilgilerini kullanacaklardır. Bu durumda da aynı IP adresi üzerinden çok fazla kişiye yönelik bilginin girişinin yapılması ve alışveriş onayının verilmesi olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu gösterir.

Çok yüksek meblağlı alışverişler

E-ticaret sitenizdeki ortalama alışveriş tutarlarının üstünde ve aynı zamanda çok yüksek meblağlı bir alışverişle karşılamanız durumunda da olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu düşünmeniz gerekir. Kimlik hırsızları, bu tür durumlarda mümkün olduğunca hızlı bir şekilde satın alma işlemini tamamlamak ve yüklü miktarda satın alma yapmak isterler. Ortalama sepet tutarlarınızın çok üstünde ve şüpheli gibi görünen durumlarda banka ve tüketiciyle doğrudan iletişime geçmeli ve sahtecilik olmadığını anladığınız zaman onay vermeniz gerekir.

Kart onaylama işleminin yapılmaması

Online alışverişlerde firmalar, kart onayı almak için belli bir alt limit belirleyebilirler. Bu limitin altında olan satın alma işlemleri sahtecilik olarak düşünülmez. Ancak kimi zaman firmalar bu alt limiyi yukarıda tutarak, daha çok satış yapmayı planlayabilir. Bu noktada da firmalar sahteciliğe daha çok maruz kalabilirler. Kart bilgilerinin doğrulanmaması, sahtecilik yapan kişilerin işini kolaylaştıracağı için, bu alt limitleri iyi bir şekilde belirlemek ve limit aşımlarında hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmek gerekir.

Adres doğrulaması yapılmaması

E-ticaret firmaları, kredi kartı sağlayan banka üzerinden tüketicilerin adreslerinin kontrollerini yapabilirler. Örneğin IP, kargo ve fatura adresinin farklı olması durumunda, banka ile iletişime geçilerek, olası bir kimlik hırsızlığı olup olmadığı araştırılabilir. Bu araştırmaların yapılmaması ve adresin doğrulanmaması sahteciliğe maruz kalmanıza neden olabilir.

Eksik adres bilgilerinin girilmesi

Sahtecilik işlemleri sırasında kimlik hırsızları adres bilgilerini de eksik veya yanlış doldurabilir. Adresle uyuşmayan posta kodları, eksik adres bilgileri, yanlış e-posta veya telefon numaraları da sahtecilik durumunu ortaya koymaktadır. Bu tip durumlarda ilk etapta tüketiciyle iletişime geçmeniz oldukça önemlidir. Gerekli durumlarda bankayı da devreye sokarak, bu sahtecilik işlemlerini durdurmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan