E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum

27 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum

E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de kullanıcılara büyük dertler açabiliyor. Online ürün satışı yapan firmaların, ödeme işlemleri söz konusu olduğunda, tüketicilerin güvenliğini sağlamaları gerekiyor.

Bu noktada kullanıcılara da bir takım görevler düşse de online alışverişlerde tüketicilerin güvenliğini sağlama konusu e-ticaret firmalarının önceliğinde bulunuyor. Ödeme yöntemlerinde kullanılacak güvenlik önlemleri, SSL sertifikaları ve diğer güvenlik detayları online alışverişlerin daha güvenli bir hale gelmesini sağlar.

Ancak bu önlemleri almak da tek başına yeterli olmaz. Sahtecilik yapmak isteyen kötü niyetli kişiler, edindikleri bilgileri online alışverişler için de kullanmak isterler ve e-ticaret siteleri üzerinde bu işlemleri yapmaya çalışırlar. Kredi kartı bilgilerinin çalınması durumunda gerçekleşen birçok farklı sahtecilik işlemi oluyor ve e-ticaret firmaları bu durumları fark etmediklerinde hem marka imajlarına zarar vererek, kamuoyunda güven kaybedebilir hem de tüketicileri zor durumda bırakabilir. Bu rehberimizde de e-ticarette kredi kartı sahteceliğini işaret edecek durumların üzerinde duracağız.

Fatura adresi ve IP adresi uyuşmaması

Kredi kartı sahteciliğine işaret eden durumlardan biri fatura adresiyle IP adresinin uyuşmaması olmaktadır. Sahtecilik işlemlerinde ortaya çıkan bu durumun fark etmek, işlemlerin durdurulması konusunda hızlı davranılmasını sağlar.

Fatura ve IP adresleri farkını şu şekilde görebilmek mümkün, fatura adresi olarak Türkiye verilirken, IP adresi yurtdışındaki herhangi bir yerden görüntülenebilir. Bu durumda kullanıcıların kredi kartı bilgilerinin çalınmış olması muhtemeldir ve gerekli adımları atarak, hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmeniz gerekir.

Birden fazla alışveriş

Bir diğer şüpheli durum da, aynı IP adresi üzerinden çok sayıda ya da arka arkaya sürekli alışveriş yapılıyor olmasıdır. Sahtecilik yapan kişiler, aynı IP adresini kullanarak, birden çok alışveriş yapabilirler. Bu noktada herbir alışverişte farklı kişilerin kimlik ve kredi kartı bilgilerini kullanacaklardır. Bu durumda da aynı IP adresi üzerinden çok fazla kişiye yönelik bilginin girişinin yapılması ve alışveriş onayının verilmesi olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu gösterir.

Çok yüksek meblağlı alışverişler

E-ticaret sitenizdeki ortalama alışveriş tutarlarının üstünde ve aynı zamanda çok yüksek meblağlı bir alışverişle karşılamanız durumunda da olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu düşünmeniz gerekir. Kimlik hırsızları, bu tür durumlarda mümkün olduğunca hızlı bir şekilde satın alma işlemini tamamlamak ve yüklü miktarda satın alma yapmak isterler. Ortalama sepet tutarlarınızın çok üstünde ve şüpheli gibi görünen durumlarda banka ve tüketiciyle doğrudan iletişime geçmeli ve sahtecilik olmadığını anladığınız zaman onay vermeniz gerekir.

Kart onaylama işleminin yapılmaması

Online alışverişlerde firmalar, kart onayı almak için belli bir alt limit belirleyebilirler. Bu limitin altında olan satın alma işlemleri sahtecilik olarak düşünülmez. Ancak kimi zaman firmalar bu alt limiyi yukarıda tutarak, daha çok satış yapmayı planlayabilir. Bu noktada da firmalar sahteciliğe daha çok maruz kalabilirler. Kart bilgilerinin doğrulanmaması, sahtecilik yapan kişilerin işini kolaylaştıracağı için, bu alt limitleri iyi bir şekilde belirlemek ve limit aşımlarında hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmek gerekir.

Adres doğrulaması yapılmaması

E-ticaret firmaları, kredi kartı sağlayan banka üzerinden tüketicilerin adreslerinin kontrollerini yapabilirler. Örneğin IP, kargo ve fatura adresinin farklı olması durumunda, banka ile iletişime geçilerek, olası bir kimlik hırsızlığı olup olmadığı araştırılabilir. Bu araştırmaların yapılmaması ve adresin doğrulanmaması sahteciliğe maruz kalmanıza neden olabilir.

Eksik adres bilgilerinin girilmesi

Sahtecilik işlemleri sırasında kimlik hırsızları adres bilgilerini de eksik veya yanlış doldurabilir. Adresle uyuşmayan posta kodları, eksik adres bilgileri, yanlış e-posta veya telefon numaraları da sahtecilik durumunu ortaya koymaktadır. Bu tip durumlarda ilk etapta tüketiciyle iletişime geçmeniz oldukça önemlidir. Gerekli durumlarda bankayı da devreye sokarak, bu sahtecilik işlemlerini durdurmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Sosyal medyanın hayatımızda ne denli büyük bir yer kapladığından uzun uzun bahsetmeye gerek yok. Bu mecraların daha çok eğlence ve sosyalleşmeye dair ihtiyaçlara hitap ettiği düşünülse de işin aslı tam olarak böyle değil....
9 Nisan 2022
Markethinkers
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın