E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum

27 Aralık 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de kullanıcılara büyük dertler açabiliyor. Online ürün satışı yapan firmaların, ödeme işlemleri söz konusu olduğunda, tüketicilerin güvenliğini sağlamaları gerekiyor.

Bu noktada kullanıcılara da bir takım görevler düşse de online alışverişlerde tüketicilerin güvenliğini sağlama konusu e-ticaret firmalarının önceliğinde bulunuyor. Ödeme yöntemlerinde kullanılacak güvenlik önlemleri, SSL sertifikaları ve diğer güvenlik detayları online alışverişlerin daha güvenli bir hale gelmesini sağlar.

Ancak bu önlemleri almak da tek başına yeterli olmaz. Sahtecilik yapmak isteyen kötü niyetli kişiler, edindikleri bilgileri online alışverişler için de kullanmak isterler ve e-ticaret siteleri üzerinde bu işlemleri yapmaya çalışırlar. Kredi kartı bilgilerinin çalınması durumunda gerçekleşen birçok farklı sahtecilik işlemi oluyor ve e-ticaret firmaları bu durumları fark etmediklerinde hem marka imajlarına zarar vererek, kamuoyunda güven kaybedebilir hem de tüketicileri zor durumda bırakabilir. Bu rehberimizde de e-ticarette kredi kartı sahteceliğini işaret edecek durumların üzerinde duracağız.

Fatura adresi ve IP adresi uyuşmaması

Kredi kartı sahteciliğine işaret eden durumlardan biri fatura adresiyle IP adresinin uyuşmaması olmaktadır. Sahtecilik işlemlerinde ortaya çıkan bu durumun fark etmek, işlemlerin durdurulması konusunda hızlı davranılmasını sağlar.

Fatura ve IP adresleri farkını şu şekilde görebilmek mümkün, fatura adresi olarak Türkiye verilirken, IP adresi yurtdışındaki herhangi bir yerden görüntülenebilir. Bu durumda kullanıcıların kredi kartı bilgilerinin çalınmış olması muhtemeldir ve gerekli adımları atarak, hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmeniz gerekir.

Birden fazla alışveriş

Bir diğer şüpheli durum da, aynı IP adresi üzerinden çok sayıda ya da arka arkaya sürekli alışveriş yapılıyor olmasıdır. Sahtecilik yapan kişiler, aynı IP adresini kullanarak, birden çok alışveriş yapabilirler. Bu noktada herbir alışverişte farklı kişilerin kimlik ve kredi kartı bilgilerini kullanacaklardır. Bu durumda da aynı IP adresi üzerinden çok fazla kişiye yönelik bilginin girişinin yapılması ve alışveriş onayının verilmesi olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu gösterir.

Çok yüksek meblağlı alışverişler

E-ticaret sitenizdeki ortalama alışveriş tutarlarının üstünde ve aynı zamanda çok yüksek meblağlı bir alışverişle karşılamanız durumunda da olası bir sahtecilikle karşı karşıya olduğunuzu düşünmeniz gerekir. Kimlik hırsızları, bu tür durumlarda mümkün olduğunca hızlı bir şekilde satın alma işlemini tamamlamak ve yüklü miktarda satın alma yapmak isterler. Ortalama sepet tutarlarınızın çok üstünde ve şüpheli gibi görünen durumlarda banka ve tüketiciyle doğrudan iletişime geçmeli ve sahtecilik olmadığını anladığınız zaman onay vermeniz gerekir.

Kart onaylama işleminin yapılmaması

Online alışverişlerde firmalar, kart onayı almak için belli bir alt limit belirleyebilirler. Bu limitin altında olan satın alma işlemleri sahtecilik olarak düşünülmez. Ancak kimi zaman firmalar bu alt limiyi yukarıda tutarak, daha çok satış yapmayı planlayabilir. Bu noktada da firmalar sahteciliğe daha çok maruz kalabilirler. Kart bilgilerinin doğrulanmaması, sahtecilik yapan kişilerin işini kolaylaştıracağı için, bu alt limitleri iyi bir şekilde belirlemek ve limit aşımlarında hem banka hem de tüketiciyle iletişime geçmek gerekir.

Adres doğrulaması yapılmaması

E-ticaret firmaları, kredi kartı sağlayan banka üzerinden tüketicilerin adreslerinin kontrollerini yapabilirler. Örneğin IP, kargo ve fatura adresinin farklı olması durumunda, banka ile iletişime geçilerek, olası bir kimlik hırsızlığı olup olmadığı araştırılabilir. Bu araştırmaların yapılmaması ve adresin doğrulanmaması sahteciliğe maruz kalmanıza neden olabilir.

Eksik adres bilgilerinin girilmesi

Sahtecilik işlemleri sırasında kimlik hırsızları adres bilgilerini de eksik veya yanlış doldurabilir. Adresle uyuşmayan posta kodları, eksik adres bilgileri, yanlış e-posta veya telefon numaraları da sahtecilik durumunu ortaya koymaktadır. Bu tip durumlarda ilk etapta tüketiciyle iletişime geçmeniz oldukça önemlidir. Gerekli durumlarda bankayı da devreye sokarak, bu sahtecilik işlemlerini durdurmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan