E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette kendi markanızı yaratmak için kullanabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri uygulamak, kendinizi ve yaptığınız işi tüketicilere daha iyi yansıtmanızı sağlar.

Marka oluşturma nedir?

Markalaşmayı kısa bir şekilde anlatacak olursak, tüketicilerin dışarıdan sizin firmanızı ve ürünlerinizi nasıl gördüğüdür. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmaları sayesinde, tüketicilerin gözünde belli bir imajınız oluşmaya başlar.

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Marka oluşturmanın temelleri

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu kavramı iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Bir marka oluşturmanın altında yatan temelleri kavramanız, bu çalışmalar için oluşturacağınız stratejilerin de daha sağlam olmasını sağlar. Bu temelleri anlamak için kendinize aşağıdaki gibi sorular sorabilir ve yanıtlarından yola çıkarak, stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

  • E-ticaret firmanızın bir hedefi ve vizyonu var mı?
  • Tüketicilerin hangi problemlerini çözüyorsunuz?
  • Mevcut müşterileriniz, firmanız hakkında neler düşünüyor?
  • Potansiyel hedef kitleleriniz markanız hakkında neler düşünüyor?
  • Sunduğunuz hizmetlerde nasıl bir standart limitiniz bulunuyor ve bu standartlar, sektördeki diğer rakip firmaların ne kadar altında ya da üstünde?

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu sorulara yanıt vermeniz hem kendi işinizi daha iyi anlamanızı hem de tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini görmenizi sağlar.

Kendi markanızı oluştururken;

  • Dikkat çekici ve marka yaratma konusunda tecrübesi olan bir kişi tarafından hazırlanmış bir logo hazırlamalı,
  • Hedef kitlenizin aktif olduğu ve sizin de pazarlama çalışmaları yapmayı planladığınız sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalı,
  • ve tüm platformlar üzerinde aynı dili kullanarak, yaklaşımınızı standart bir yapıya oturtmalısınız.

Bunların ardında da markanızı öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz stratejilere geçebiliriz.

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikler üzerinde durun

Tüketicilerin gözünde iyi bir yere gelmek ve kendinizi rekabetten sıyırmak için, rakip firmalardan ne gibi farklarınız olduğunu ortaya koymanız ve bunları tüketicilere net bir şekilde göstermeniz gerekir. Bu farklılıklar ürünlerinizin kalitesi, müşteri hizmetlerindeki sağladığınız destek hizmetleri ya da rakiplerinizde olmayan bir takım hizmetler olabilir. Buradaki önemli olan nokta ne gibi farklılıklarınız olduğunu ortaya koymaktır.

Markanızı ürünlerinizin kalitesiyle özdeşleştirin

Ürünlerinizin kalitesini bir pazarlama aracı olarak kullanmak oldukça etkili bir yöntemdir. Tüketiciler ürünlerin kalitesine bir hayli önem verir. Özellikle online satışlarda ürünlerin kalitesine güvenmek isterler. Bunu da yapacağınız pazarlama çalışmalarıyla öne çıkartabilirsiniz. Kaliteli ürünlerinizle markanızı bağdaştırmanız, tüketicilerin gözünde firmanızın daha değerli bir hale gelmesine yardımcı olur.

Müşteri hizmetlerinizi kusursuz yapın

E-ticarette firmaları birbirinden ayıran en önemli unsurlardan biri de satış öncesi ve sonrasında sunulan müşteri hizmetleridir. Kaliteli ve kusursuz bir müşteri hizmeti sunmak, sadık kitleler edinmenize bir hayli yardımıcı olur.

Tüketiciler online alışverişlerde firmalara mesafeli yaklaşabilirler. Özellikle daha önce alışveriş yapmadıkları firmalara daha da mesafeli olabilirler. Bu mesafeyi kaldırmak ve güven duygusunu aşılamak için müşteri hizmetlerinizden yararlanabilirsiniz. Satış öncesinde ve sonrasında müşterilerinizle iyi bir şekilde ilgilenmeniz, onların sorunlarını çözmeniz ve onlara yardımcı olmanız, sadık kitleler yaratırken bir yandan da marka imajınızın güçlenmesini sağlar.

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi iyi belirleyin

Markalaşma sürecini iyi bir şekilde yönetebilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da planlı ve programlı bir şekilde ele almanız gerekir. Yazının başında da değindiğimiz soruları ele almak ve bunları en iyi şekilde tüketicilere yansıtacak pazarlama stratejileri geliştirdikten sonra, tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek ve satışlarınızı artırmak için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekir.

Doğru pazarlama ve reklam stratejileri hazırlamadan markanızı güçlendirmeniz, marka bilinirliği yaratmanız ve sadık kitlelere ulaşmanız bir hayli zordur. Bu sebeple de marka oluşturma sürecinde pazarlama ve reklam stratejilerinizin de bu doğrultuda ilerlemesi gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın