fbpx

E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette kendi markanızı yaratmak için kullanabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri uygulamak, kendinizi ve yaptığınız işi tüketicilere daha iyi yansıtmanızı sağlar.

Marka oluşturma nedir?

Markalaşmayı kısa bir şekilde anlatacak olursak, tüketicilerin dışarıdan sizin firmanızı ve ürünlerinizi nasıl gördüğüdür. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmaları sayesinde, tüketicilerin gözünde belli bir imajınız oluşmaya başlar.

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Marka oluşturmanın temelleri

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu kavramı iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Bir marka oluşturmanın altında yatan temelleri kavramanız, bu çalışmalar için oluşturacağınız stratejilerin de daha sağlam olmasını sağlar. Bu temelleri anlamak için kendinize aşağıdaki gibi sorular sorabilir ve yanıtlarından yola çıkarak, stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

  • E-ticaret firmanızın bir hedefi ve vizyonu var mı?
  • Tüketicilerin hangi problemlerini çözüyorsunuz?
  • Mevcut müşterileriniz, firmanız hakkında neler düşünüyor?
  • Potansiyel hedef kitleleriniz markanız hakkında neler düşünüyor?
  • Sunduğunuz hizmetlerde nasıl bir standart limitiniz bulunuyor ve bu standartlar, sektördeki diğer rakip firmaların ne kadar altında ya da üstünde?

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu sorulara yanıt vermeniz hem kendi işinizi daha iyi anlamanızı hem de tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini görmenizi sağlar.

Kendi markanızı oluştururken;

  • Dikkat çekici ve marka yaratma konusunda tecrübesi olan bir kişi tarafından hazırlanmış bir logo hazırlamalı,
  • Hedef kitlenizin aktif olduğu ve sizin de pazarlama çalışmaları yapmayı planladığınız sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalı,
  • ve tüm platformlar üzerinde aynı dili kullanarak, yaklaşımınızı standart bir yapıya oturtmalısınız.

Bunların ardında da markanızı öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz stratejilere geçebiliriz.

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikler üzerinde durun

Tüketicilerin gözünde iyi bir yere gelmek ve kendinizi rekabetten sıyırmak için, rakip firmalardan ne gibi farklarınız olduğunu ortaya koymanız ve bunları tüketicilere net bir şekilde göstermeniz gerekir. Bu farklılıklar ürünlerinizin kalitesi, müşteri hizmetlerindeki sağladığınız destek hizmetleri ya da rakiplerinizde olmayan bir takım hizmetler olabilir. Buradaki önemli olan nokta ne gibi farklılıklarınız olduğunu ortaya koymaktır.

Markanızı ürünlerinizin kalitesiyle özdeşleştirin

Ürünlerinizin kalitesini bir pazarlama aracı olarak kullanmak oldukça etkili bir yöntemdir. Tüketiciler ürünlerin kalitesine bir hayli önem verir. Özellikle online satışlarda ürünlerin kalitesine güvenmek isterler. Bunu da yapacağınız pazarlama çalışmalarıyla öne çıkartabilirsiniz. Kaliteli ürünlerinizle markanızı bağdaştırmanız, tüketicilerin gözünde firmanızın daha değerli bir hale gelmesine yardımcı olur.

Müşteri hizmetlerinizi kusursuz yapın

E-ticarette firmaları birbirinden ayıran en önemli unsurlardan biri de satış öncesi ve sonrasında sunulan müşteri hizmetleridir. Kaliteli ve kusursuz bir müşteri hizmeti sunmak, sadık kitleler edinmenize bir hayli yardımıcı olur.

Tüketiciler online alışverişlerde firmalara mesafeli yaklaşabilirler. Özellikle daha önce alışveriş yapmadıkları firmalara daha da mesafeli olabilirler. Bu mesafeyi kaldırmak ve güven duygusunu aşılamak için müşteri hizmetlerinizden yararlanabilirsiniz. Satış öncesinde ve sonrasında müşterilerinizle iyi bir şekilde ilgilenmeniz, onların sorunlarını çözmeniz ve onlara yardımcı olmanız, sadık kitleler yaratırken bir yandan da marka imajınızın güçlenmesini sağlar.

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi iyi belirleyin

Markalaşma sürecini iyi bir şekilde yönetebilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da planlı ve programlı bir şekilde ele almanız gerekir. Yazının başında da değindiğimiz soruları ele almak ve bunları en iyi şekilde tüketicilere yansıtacak pazarlama stratejileri geliştirdikten sonra, tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek ve satışlarınızı artırmak için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekir.

Doğru pazarlama ve reklam stratejileri hazırlamadan markanızı güçlendirmeniz, marka bilinirliği yaratmanız ve sadık kitlelere ulaşmanız bir hayli zordur. Bu sebeple de marka oluşturma sürecinde pazarlama ve reklam stratejilerinizin de bu doğrultuda ilerlemesi gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız, A'dan Z'ye tüm konuları bu makalemizde bulabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan