E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

28 Mart 2018
Sinan Oypan

Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette kendi markanızı yaratmak için kullanabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri uygulamak, kendinizi ve yaptığınız işi tüketicilere daha iyi yansıtmanızı sağlar.

Marka oluşturma nedir?

Markalaşmayı kısa bir şekilde anlatacak olursak, tüketicilerin dışarıdan sizin firmanızı ve ürünlerinizi nasıl gördüğüdür. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmaları sayesinde, tüketicilerin gözünde belli bir imajınız oluşmaya başlar.

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Marka oluşturmanın temelleri

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu kavramı iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Bir marka oluşturmanın altında yatan temelleri kavramanız, bu çalışmalar için oluşturacağınız stratejilerin de daha sağlam olmasını sağlar. Bu temelleri anlamak için kendinize aşağıdaki gibi sorular sorabilir ve yanıtlarından yola çıkarak, stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

  • E-ticaret firmanızın bir hedefi ve vizyonu var mı?
  • Tüketicilerin hangi problemlerini çözüyorsunuz?
  • Mevcut müşterileriniz, firmanız hakkında neler düşünüyor?
  • Potansiyel hedef kitleleriniz markanız hakkında neler düşünüyor?
  • Sunduğunuz hizmetlerde nasıl bir standart limitiniz bulunuyor ve bu standartlar, sektördeki diğer rakip firmaların ne kadar altında ya da üstünde?

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu sorulara yanıt vermeniz hem kendi işinizi daha iyi anlamanızı hem de tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini görmenizi sağlar.

Kendi markanızı oluştururken;

  • Dikkat çekici ve marka yaratma konusunda tecrübesi olan bir kişi tarafından hazırlanmış bir logo hazırlamalı,
  • Hedef kitlenizin aktif olduğu ve sizin de pazarlama çalışmaları yapmayı planladığınız sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalı,
  • ve tüm platformlar üzerinde aynı dili kullanarak, yaklaşımınızı standart bir yapıya oturtmalısınız.

Bunların ardında da markanızı öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz stratejilere geçebiliriz.

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikler üzerinde durun

Tüketicilerin gözünde iyi bir yere gelmek ve kendinizi rekabetten sıyırmak için, rakip firmalardan ne gibi farklarınız olduğunu ortaya koymanız ve bunları tüketicilere net bir şekilde göstermeniz gerekir. Bu farklılıklar ürünlerinizin kalitesi, müşteri hizmetlerindeki sağladığınız destek hizmetleri ya da rakiplerinizde olmayan bir takım hizmetler olabilir. Buradaki önemli olan nokta ne gibi farklılıklarınız olduğunu ortaya koymaktır.

Markanızı ürünlerinizin kalitesiyle özdeşleştirin

Ürünlerinizin kalitesini bir pazarlama aracı olarak kullanmak oldukça etkili bir yöntemdir. Tüketiciler ürünlerin kalitesine bir hayli önem verir. Özellikle online satışlarda ürünlerin kalitesine güvenmek isterler. Bunu da yapacağınız pazarlama çalışmalarıyla öne çıkartabilirsiniz. Kaliteli ürünlerinizle markanızı bağdaştırmanız, tüketicilerin gözünde firmanızın daha değerli bir hale gelmesine yardımcı olur.

Müşteri hizmetlerinizi kusursuz yapın

E-ticarette firmaları birbirinden ayıran en önemli unsurlardan biri de satış öncesi ve sonrasında sunulan müşteri hizmetleridir. Kaliteli ve kusursuz bir müşteri hizmeti sunmak, sadık kitleler edinmenize bir hayli yardımıcı olur.

Tüketiciler online alışverişlerde firmalara mesafeli yaklaşabilirler. Özellikle daha önce alışveriş yapmadıkları firmalara daha da mesafeli olabilirler. Bu mesafeyi kaldırmak ve güven duygusunu aşılamak için müşteri hizmetlerinizden yararlanabilirsiniz. Satış öncesinde ve sonrasında müşterilerinizle iyi bir şekilde ilgilenmeniz, onların sorunlarını çözmeniz ve onlara yardımcı olmanız, sadık kitleler yaratırken bir yandan da marka imajınızın güçlenmesini sağlar.

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi iyi belirleyin

Markalaşma sürecini iyi bir şekilde yönetebilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da planlı ve programlı bir şekilde ele almanız gerekir. Yazının başında da değindiğimiz soruları ele almak ve bunları en iyi şekilde tüketicilere yansıtacak pazarlama stratejileri geliştirdikten sonra, tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek ve satışlarınızı artırmak için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekir.

Doğru pazarlama ve reklam stratejileri hazırlamadan markanızı güçlendirmeniz, marka bilinirliği yaratmanız ve sadık kitlelere ulaşmanız bir hayli zordur. Bu sebeple de marka oluşturma sürecinde pazarlama ve reklam stratejilerinizin de bu doğrultuda ilerlemesi gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan