E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

28 Mart 2018
Sinan Oypan

Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette kendi markanızı yaratmak için kullanabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri uygulamak, kendinizi ve yaptığınız işi tüketicilere daha iyi yansıtmanızı sağlar.

Marka oluşturma nedir?

Markalaşmayı kısa bir şekilde anlatacak olursak, tüketicilerin dışarıdan sizin firmanızı ve ürünlerinizi nasıl gördüğüdür. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmaları sayesinde, tüketicilerin gözünde belli bir imajınız oluşmaya başlar.

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Marka oluşturmanın temelleri

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu kavramı iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Bir marka oluşturmanın altında yatan temelleri kavramanız, bu çalışmalar için oluşturacağınız stratejilerin de daha sağlam olmasını sağlar. Bu temelleri anlamak için kendinize aşağıdaki gibi sorular sorabilir ve yanıtlarından yola çıkarak, stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

  • E-ticaret firmanızın bir hedefi ve vizyonu var mı?
  • Tüketicilerin hangi problemlerini çözüyorsunuz?
  • Mevcut müşterileriniz, firmanız hakkında neler düşünüyor?
  • Potansiyel hedef kitleleriniz markanız hakkında neler düşünüyor?
  • Sunduğunuz hizmetlerde nasıl bir standart limitiniz bulunuyor ve bu standartlar, sektördeki diğer rakip firmaların ne kadar altında ya da üstünde?

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu sorulara yanıt vermeniz hem kendi işinizi daha iyi anlamanızı hem de tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini görmenizi sağlar.

Kendi markanızı oluştururken;

  • Dikkat çekici ve marka yaratma konusunda tecrübesi olan bir kişi tarafından hazırlanmış bir logo hazırlamalı,
  • Hedef kitlenizin aktif olduğu ve sizin de pazarlama çalışmaları yapmayı planladığınız sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalı,
  • ve tüm platformlar üzerinde aynı dili kullanarak, yaklaşımınızı standart bir yapıya oturtmalısınız.

Bunların ardında da markanızı öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz stratejilere geçebiliriz.

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikler üzerinde durun

Tüketicilerin gözünde iyi bir yere gelmek ve kendinizi rekabetten sıyırmak için, rakip firmalardan ne gibi farklarınız olduğunu ortaya koymanız ve bunları tüketicilere net bir şekilde göstermeniz gerekir. Bu farklılıklar ürünlerinizin kalitesi, müşteri hizmetlerindeki sağladığınız destek hizmetleri ya da rakiplerinizde olmayan bir takım hizmetler olabilir. Buradaki önemli olan nokta ne gibi farklılıklarınız olduğunu ortaya koymaktır.

Markanızı ürünlerinizin kalitesiyle özdeşleştirin

Ürünlerinizin kalitesini bir pazarlama aracı olarak kullanmak oldukça etkili bir yöntemdir. Tüketiciler ürünlerin kalitesine bir hayli önem verir. Özellikle online satışlarda ürünlerin kalitesine güvenmek isterler. Bunu da yapacağınız pazarlama çalışmalarıyla öne çıkartabilirsiniz. Kaliteli ürünlerinizle markanızı bağdaştırmanız, tüketicilerin gözünde firmanızın daha değerli bir hale gelmesine yardımcı olur.

Müşteri hizmetlerinizi kusursuz yapın

E-ticarette firmaları birbirinden ayıran en önemli unsurlardan biri de satış öncesi ve sonrasında sunulan müşteri hizmetleridir. Kaliteli ve kusursuz bir müşteri hizmeti sunmak, sadık kitleler edinmenize bir hayli yardımıcı olur.

Tüketiciler online alışverişlerde firmalara mesafeli yaklaşabilirler. Özellikle daha önce alışveriş yapmadıkları firmalara daha da mesafeli olabilirler. Bu mesafeyi kaldırmak ve güven duygusunu aşılamak için müşteri hizmetlerinizden yararlanabilirsiniz. Satış öncesinde ve sonrasında müşterilerinizle iyi bir şekilde ilgilenmeniz, onların sorunlarını çözmeniz ve onlara yardımcı olmanız, sadık kitleler yaratırken bir yandan da marka imajınızın güçlenmesini sağlar.

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi iyi belirleyin

Markalaşma sürecini iyi bir şekilde yönetebilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da planlı ve programlı bir şekilde ele almanız gerekir. Yazının başında da değindiğimiz soruları ele almak ve bunları en iyi şekilde tüketicilere yansıtacak pazarlama stratejileri geliştirdikten sonra, tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek ve satışlarınızı artırmak için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekir.

Doğru pazarlama ve reklam stratejileri hazırlamadan markanızı güçlendirmeniz, marka bilinirliği yaratmanız ve sadık kitlelere ulaşmanız bir hayli zordur. Bu sebeple de marka oluşturma sürecinde pazarlama ve reklam stratejilerinizin de bu doğrultuda ilerlemesi gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan