E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette kendi markanızı yaratmak için kullanabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri uygulamak, kendinizi ve yaptığınız işi tüketicilere daha iyi yansıtmanızı sağlar.

Marka oluşturma nedir?

Markalaşmayı kısa bir şekilde anlatacak olursak, tüketicilerin dışarıdan sizin firmanızı ve ürünlerinizi nasıl gördüğüdür. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmaları sayesinde, tüketicilerin gözünde belli bir imajınız oluşmaya başlar.

Markalaşmanın amacı, kendi hikayenizi, ürünlerinizi ve şirketinizin temel aldığı noktaları, tüketicilere en iyi şekilde yansıtabilmek ve marka yaratarak uzun vadede sadık müşteri kitleleri edinmektir.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Marka oluşturmanın temelleri

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu kavramı iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Bir marka oluşturmanın altında yatan temelleri kavramanız, bu çalışmalar için oluşturacağınız stratejilerin de daha sağlam olmasını sağlar. Bu temelleri anlamak için kendinize aşağıdaki gibi sorular sorabilir ve yanıtlarından yola çıkarak, stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

  • E-ticaret firmanızın bir hedefi ve vizyonu var mı?
  • Tüketicilerin hangi problemlerini çözüyorsunuz?
  • Mevcut müşterileriniz, firmanız hakkında neler düşünüyor?
  • Potansiyel hedef kitleleriniz markanız hakkında neler düşünüyor?
  • Sunduğunuz hizmetlerde nasıl bir standart limitiniz bulunuyor ve bu standartlar, sektördeki diğer rakip firmaların ne kadar altında ya da üstünde?

Kendi markanızı oluşturmadan önce bu sorulara yanıt vermeniz hem kendi işinizi daha iyi anlamanızı hem de tüketicilerin sizinle ilgili neler düşündüklerini görmenizi sağlar.

Kendi markanızı oluştururken;

  • Dikkat çekici ve marka yaratma konusunda tecrübesi olan bir kişi tarafından hazırlanmış bir logo hazırlamalı,
  • Hedef kitlenizin aktif olduğu ve sizin de pazarlama çalışmaları yapmayı planladığınız sosyal ağlar üzerinde firma hesaplarını almalı,
  • ve tüm platformlar üzerinde aynı dili kullanarak, yaklaşımınızı standart bir yapıya oturtmalısınız.

Bunların ardında da markanızı öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz stratejilere geçebiliriz.

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikler üzerinde durun

Tüketicilerin gözünde iyi bir yere gelmek ve kendinizi rekabetten sıyırmak için, rakip firmalardan ne gibi farklarınız olduğunu ortaya koymanız ve bunları tüketicilere net bir şekilde göstermeniz gerekir. Bu farklılıklar ürünlerinizin kalitesi, müşteri hizmetlerindeki sağladığınız destek hizmetleri ya da rakiplerinizde olmayan bir takım hizmetler olabilir. Buradaki önemli olan nokta ne gibi farklılıklarınız olduğunu ortaya koymaktır.

Markanızı ürünlerinizin kalitesiyle özdeşleştirin

Ürünlerinizin kalitesini bir pazarlama aracı olarak kullanmak oldukça etkili bir yöntemdir. Tüketiciler ürünlerin kalitesine bir hayli önem verir. Özellikle online satışlarda ürünlerin kalitesine güvenmek isterler. Bunu da yapacağınız pazarlama çalışmalarıyla öne çıkartabilirsiniz. Kaliteli ürünlerinizle markanızı bağdaştırmanız, tüketicilerin gözünde firmanızın daha değerli bir hale gelmesine yardımcı olur.

Müşteri hizmetlerinizi kusursuz yapın

E-ticarette firmaları birbirinden ayıran en önemli unsurlardan biri de satış öncesi ve sonrasında sunulan müşteri hizmetleridir. Kaliteli ve kusursuz bir müşteri hizmeti sunmak, sadık kitleler edinmenize bir hayli yardımıcı olur.

Tüketiciler online alışverişlerde firmalara mesafeli yaklaşabilirler. Özellikle daha önce alışveriş yapmadıkları firmalara daha da mesafeli olabilirler. Bu mesafeyi kaldırmak ve güven duygusunu aşılamak için müşteri hizmetlerinizden yararlanabilirsiniz. Satış öncesinde ve sonrasında müşterilerinizle iyi bir şekilde ilgilenmeniz, onların sorunlarını çözmeniz ve onlara yardımcı olmanız, sadık kitleler yaratırken bir yandan da marka imajınızın güçlenmesini sağlar.

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi iyi belirleyin

Markalaşma sürecini iyi bir şekilde yönetebilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da planlı ve programlı bir şekilde ele almanız gerekir. Yazının başında da değindiğimiz soruları ele almak ve bunları en iyi şekilde tüketicilere yansıtacak pazarlama stratejileri geliştirdikten sonra, tüketicileri e-ticaret sitenize çekmek ve satışlarınızı artırmak için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekir.

Doğru pazarlama ve reklam stratejileri hazırlamadan markanızı güçlendirmeniz, marka bilinirliği yaratmanız ve sadık kitlelere ulaşmanız bir hayli zordur. Bu sebeple de marka oluşturma sürecinde pazarlama ve reklam stratejilerinizin de bu doğrultuda ilerlemesi gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız, fiziksel mağazanızın bile önüne...
24 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin