E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve uygulanabilecek stratejiler bulunuyor. Bu yazımızda da bu taktiklerin üzerinde duracağız.

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

Sürekli indirim yapmaktan kaçının

Sürekli olarak indirim yapmanız karlılık oranları söz konusu olduğunda şirketinize zarar vereceği gibi, ürünlerin devamlı olarak indirimde kalması ürünün değerini de düşürecektir. Bununla beraber fiyat odaklı rekabet nedeniyle rakip firmalarda bu süreçte ürünlerin fiyatını düşürebilirler ve bu sebeple de genel olarak satılan ürün değersiz bir ürün olmaya başlar.

İlgili rehber: E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?

Fiyat odaklı indirimlerin sürekli olması aynı zamanda tüketicileri de indirim zihniyetine sokara buna alıştırır. İndirim olmadığı takdirde tüketiciler bu ürünleri satın almamaya başlar. Bu nedenle de karlılık oranları artışını sağlamak için de sürekli olarak indirim yapmaktan kaçınmanız gerekiyor.

Operasyonel maliyetlerinizi azaltın

Operasyonel maliyetler de şirketlerin karlılığını azaltan faktörler arasında yer almakta. Ofis giderleri, kullanılan yazılım ve donanımlar, vergiler ve benzeri operasyonel giderleri optimize ederek, gereksiz masrafları ortadan kaldırmak da genel olarak şirketin karlılığını artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

Bütçe ve sermaye yönetim çalışmaları yapmanız, finansal değerlendirmelerle şirket giderlerini kontrol altında tutmanız, kasanızda daha fazla sıcak para tutmanızı sağlayacağı için de doğal olarak karlılık oranları artış göstermeye başlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Güvenilirliğinizi artırın

Karlılık oranları, şirketlerin ne kadar güvenilir olduğu ile de doğru orantılı. Güvenilir şirketlerin müşteri memnuniyetleri daha fazla olduğu için sadık müşterileri de daha fazladır. Müşteri sadakatinin artması, toplum içerisinde de marka algısının olumlu yönde olmasını sağlayacağı için, diğer tüketiciler de bu güvenden etkilenerek firmadan alışveriş yapmayı düşünebilirler. Tüketiciler fiyat ve hizmet gibi unsurlara önem verseler de bu firmalara güven de duymak isterler. Bu sebeple de güvenilirliğinizi artırmanız, karlılığınıza da doğru oranda etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

Marka bilinirliğinizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmanız da karlılık oranları ile doğrudan etkilidir. Markanızın bilinirliği arttıkça, daha fazla tükeyiciye ulaşma şansınız ve markanıza olan güveniniz artacağı için de tüketicilerin ürünlerinizi satın almaları da daha olası olacaktır. Tüketiciler markanızı ve ürünlerinizi tanıdıklarında, ilk akıllarına gelen firma olma ihtimaliniz de artacaktır. Özellikle e-ticarette tüketiciler yeniden alışveriş yapacakları zaman öncelikli olarak marka olarak bildikleri ve güvendikleri firmaları tercih ederler. Sadık müşteri kitlelerine ulaşmak da bu süreçte karlılığınızı uzun vadede kormanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Ortalama sepet tutarını

Ortalama sepet tutarını artıracak stratejiler geliştirmeniz de karlılık oranları üzerinde etki sahibidir. Tüketiciler tek seferde site üzerinde deha fazla alışveriş yaparlarsa siz de bir müşteriden daha fazla kazanmış olursunuz. Her müşteri için olmasa da bunu kitlenin büyük bir bölümünde sağlayabilmeniz genel olarak tüketicilerin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlar.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kullanıcı deneyimini artırın

Karlılık oranları, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri vakitle, aldıkları hizmetle ve onlara sunulan alışveriş deneyimiyle de bir paralellik göstermekte. Tüketicilere iyi bir deneyim yaşattığınızda, aldıkları hizmetten memnun kalacakları içi sadık müşteri olma yolunda da onları çekmeye başlayabilirsiniz. Aldığı hizmetten memnun kalan kişi tekrar tekrar alışveriş yapabilir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Bununla beraber iyi bir kullanıcı deneyimi yaşan kişi, kendi çevresine de hem markadan hem de üründen bahsedeceği için markanın da kulaktan kulağa tanıtımını yapmış olur. bu da mara ve bilinirliğini artırma sürecinde önemli bir süreçtir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Web siteniz üzerindeki deneyimi geliştirmenin yanı sıra ürün ve müşteri hizmeti özelinde de de bu deneyimin kalitesini artırmanız, uzun vadede hizmet verebileceğiniz kişiler kazanmanıza yardımcı olur.

Ürün kalite ve değerini artırın

Karlılık oranları, ürün kalitesi ve değerine de bağlıdır. Ürünün kalitesi ve değeri arttığında ürünün satış fiyatını da daha yukarıya çekebilirsiniz. Ürün kalitesini ve değerini artıracak çalışmalar yapmak, yeni ürün geliştirmeleri yaparak mevcut ürünlerin kalitesini artırmak, sunulan müşteri hizmet kalitesini arıtmak, satış öncesi ve sonrası destekte farklı hizmetler sunmak ve kullanıcıların deneyimlerini geliştirmek bu süreçte karlılığınızı artırabilir.

Tüketiciler bir üründen çok ürünün onlara hissettirdiklerine ve markaya bakıyor. Marka kalitesini genel olarak artırmak, tüketicilerin bu markaya sahip olma arzusunu da artıcağı için genel kalitenizi artırabilme ve böylelikle de kar marjlarınızı da yükseltebilme fırsatı doğurur. Markalaşma süreci ve markanın değerini artıracak çalışmalar daha yüksek kar marjlarıyla satış yapmanın da kapılarını açmaya başlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı aracın...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini farklı...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın