E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

7 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve uygulanabilecek stratejiler bulunuyor. Bu yazımızda da bu taktiklerin üzerinde duracağız.

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

Sürekli indirim yapmaktan kaçının

Sürekli olarak indirim yapmanız karlılık oranları söz konusu olduğunda şirketinize zarar vereceği gibi, ürünlerin devamlı olarak indirimde kalması ürünün değerini de düşürecektir. Bununla beraber fiyat odaklı rekabet nedeniyle rakip firmalarda bu süreçte ürünlerin fiyatını düşürebilirler ve bu sebeple de genel olarak satılan ürün değersiz bir ürün olmaya başlar.

İlgili rehber: E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?

Fiyat odaklı indirimlerin sürekli olması aynı zamanda tüketicileri de indirim zihniyetine sokara buna alıştırır. İndirim olmadığı takdirde tüketiciler bu ürünleri satın almamaya başlar. Bu nedenle de karlılık oranları artışını sağlamak için de sürekli olarak indirim yapmaktan kaçınmanız gerekiyor.

Operasyonel maliyetlerinizi azaltın

Operasyonel maliyetler de şirketlerin karlılığını azaltan faktörler arasında yer almakta. Ofis giderleri, kullanılan yazılım ve donanımlar, vergiler ve benzeri operasyonel giderleri optimize ederek, gereksiz masrafları ortadan kaldırmak da genel olarak şirketin karlılığını artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

Bütçe ve sermaye yönetim çalışmaları yapmanız, finansal değerlendirmelerle şirket giderlerini kontrol altında tutmanız, kasanızda daha fazla sıcak para tutmanızı sağlayacağı için de doğal olarak karlılık oranları artış göstermeye başlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Güvenilirliğinizi artırın

Karlılık oranları, şirketlerin ne kadar güvenilir olduğu ile de doğru orantılı. Güvenilir şirketlerin müşteri memnuniyetleri daha fazla olduğu için sadık müşterileri de daha fazladır. Müşteri sadakatinin artması, toplum içerisinde de marka algısının olumlu yönde olmasını sağlayacağı için, diğer tüketiciler de bu güvenden etkilenerek firmadan alışveriş yapmayı düşünebilirler. Tüketiciler fiyat ve hizmet gibi unsurlara önem verseler de bu firmalara güven de duymak isterler. Bu sebeple de güvenilirliğinizi artırmanız, karlılığınıza da doğru oranda etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

Marka bilinirliğinizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmanız da karlılık oranları ile doğrudan etkilidir. Markanızın bilinirliği arttıkça, daha fazla tükeyiciye ulaşma şansınız ve markanıza olan güveniniz artacağı için de tüketicilerin ürünlerinizi satın almaları da daha olası olacaktır. Tüketiciler markanızı ve ürünlerinizi tanıdıklarında, ilk akıllarına gelen firma olma ihtimaliniz de artacaktır. Özellikle e-ticarette tüketiciler yeniden alışveriş yapacakları zaman öncelikli olarak marka olarak bildikleri ve güvendikleri firmaları tercih ederler. Sadık müşteri kitlelerine ulaşmak da bu süreçte karlılığınızı uzun vadede kormanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Ortalama sepet tutarını

Ortalama sepet tutarını artıracak stratejiler geliştirmeniz de karlılık oranları üzerinde etki sahibidir. Tüketiciler tek seferde site üzerinde deha fazla alışveriş yaparlarsa siz de bir müşteriden daha fazla kazanmış olursunuz. Her müşteri için olmasa da bunu kitlenin büyük bir bölümünde sağlayabilmeniz genel olarak tüketicilerin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlar.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kullanıcı deneyimini artırın

Karlılık oranları, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri vakitle, aldıkları hizmetle ve onlara sunulan alışveriş deneyimiyle de bir paralellik göstermekte. Tüketicilere iyi bir deneyim yaşattığınızda, aldıkları hizmetten memnun kalacakları içi sadık müşteri olma yolunda da onları çekmeye başlayabilirsiniz. Aldığı hizmetten memnun kalan kişi tekrar tekrar alışveriş yapabilir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Bununla beraber iyi bir kullanıcı deneyimi yaşan kişi, kendi çevresine de hem markadan hem de üründen bahsedeceği için markanın da kulaktan kulağa tanıtımını yapmış olur. bu da mara ve bilinirliğini artırma sürecinde önemli bir süreçtir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Web siteniz üzerindeki deneyimi geliştirmenin yanı sıra ürün ve müşteri hizmeti özelinde de de bu deneyimin kalitesini artırmanız, uzun vadede hizmet verebileceğiniz kişiler kazanmanıza yardımcı olur.

Ürün kalite ve değerini artırın

Karlılık oranları, ürün kalitesi ve değerine de bağlıdır. Ürünün kalitesi ve değeri arttığında ürünün satış fiyatını da daha yukarıya çekebilirsiniz. Ürün kalitesini ve değerini artıracak çalışmalar yapmak, yeni ürün geliştirmeleri yaparak mevcut ürünlerin kalitesini artırmak, sunulan müşteri hizmet kalitesini arıtmak, satış öncesi ve sonrası destekte farklı hizmetler sunmak ve kullanıcıların deneyimlerini geliştirmek bu süreçte karlılığınızı artırabilir.

Tüketiciler bir üründen çok ürünün onlara hissettirdiklerine ve markaya bakıyor. Marka kalitesini genel olarak artırmak, tüketicilerin bu markaya sahip olma arzusunu da artıcağı için genel kalitenizi artırabilme ve böylelikle de kar marjlarınızı da yükseltebilme fırsatı doğurur. Markalaşma süreci ve markanın değerini artıracak çalışmalar daha yüksek kar marjlarıyla satış yapmanın da kapılarını açmaya başlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
IdeaSoft
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
E-ticarette önemli sektörlerden biri oto aksesuar ürünleridir. Oto yedek parça işi, artan ürün çeşitliliği ile giderek büyüyen bir hacme sahip duruma gelir. Bu nedenle otomobillere ilgisi olan e-ticaret girişimcileri için internetten...
4 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Ferad Osman Sali
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Ferad Osman Sali
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Markanızı başarılı kılmanın yolu firmanız olan rağbeti sürekli hâle getirmekten geçer. Firmanız tarafından üretilen ürün ve hizmetlerin tercih edilmesi yani söz konusu rağbetin sağlanması ise kullanıcı deneyimine bağlıdır....
14 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Ferad Osman Sali