fbpx

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve uygulanabilecek stratejiler bulunuyor. Bu yazımızda da bu taktiklerin üzerinde duracağız.

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

Sürekli indirim yapmaktan kaçının

Sürekli olarak indirim yapmanız karlılık oranları söz konusu olduğunda şirketinize zarar vereceği gibi, ürünlerin devamlı olarak indirimde kalması ürünün değerini de düşürecektir. Bununla beraber fiyat odaklı rekabet nedeniyle rakip firmalarda bu süreçte ürünlerin fiyatını düşürebilirler ve bu sebeple de genel olarak satılan ürün değersiz bir ürün olmaya başlar.

İlgili rehber: E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?

Fiyat odaklı indirimlerin sürekli olması aynı zamanda tüketicileri de indirim zihniyetine sokara buna alıştırır. İndirim olmadığı takdirde tüketiciler bu ürünleri satın almamaya başlar. Bu nedenle de karlılık oranları artışını sağlamak için de sürekli olarak indirim yapmaktan kaçınmanız gerekiyor.

Operasyonel maliyetlerinizi azaltın

Operasyonel maliyetler de şirketlerin karlılığını azaltan faktörler arasında yer almakta. Ofis giderleri, kullanılan yazılım ve donanımlar, vergiler ve benzeri operasyonel giderleri optimize ederek, gereksiz masrafları ortadan kaldırmak da genel olarak şirketin karlılığını artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

Bütçe ve sermaye yönetim çalışmaları yapmanız, finansal değerlendirmelerle şirket giderlerini kontrol altında tutmanız, kasanızda daha fazla sıcak para tutmanızı sağlayacağı için de doğal olarak karlılık oranları artış göstermeye başlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Güvenilirliğinizi artırın

Karlılık oranları, şirketlerin ne kadar güvenilir olduğu ile de doğru orantılı. Güvenilir şirketlerin müşteri memnuniyetleri daha fazla olduğu için sadık müşterileri de daha fazladır. Müşteri sadakatinin artması, toplum içerisinde de marka algısının olumlu yönde olmasını sağlayacağı için, diğer tüketiciler de bu güvenden etkilenerek firmadan alışveriş yapmayı düşünebilirler. Tüketiciler fiyat ve hizmet gibi unsurlara önem verseler de bu firmalara güven de duymak isterler. Bu sebeple de güvenilirliğinizi artırmanız, karlılığınıza da doğru oranda etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

Marka bilinirliğinizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmanız da karlılık oranları ile doğrudan etkilidir. Markanızın bilinirliği arttıkça, daha fazla tükeyiciye ulaşma şansınız ve markanıza olan güveniniz artacağı için de tüketicilerin ürünlerinizi satın almaları da daha olası olacaktır. Tüketiciler markanızı ve ürünlerinizi tanıdıklarında, ilk akıllarına gelen firma olma ihtimaliniz de artacaktır. Özellikle e-ticarette tüketiciler yeniden alışveriş yapacakları zaman öncelikli olarak marka olarak bildikleri ve güvendikleri firmaları tercih ederler. Sadık müşteri kitlelerine ulaşmak da bu süreçte karlılığınızı uzun vadede kormanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Ortalama sepet tutarını

Ortalama sepet tutarını artıracak stratejiler geliştirmeniz de karlılık oranları üzerinde etki sahibidir. Tüketiciler tek seferde site üzerinde deha fazla alışveriş yaparlarsa siz de bir müşteriden daha fazla kazanmış olursunuz. Her müşteri için olmasa da bunu kitlenin büyük bir bölümünde sağlayabilmeniz genel olarak tüketicilerin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlar.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kullanıcı deneyimini artırın

Karlılık oranları, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri vakitle, aldıkları hizmetle ve onlara sunulan alışveriş deneyimiyle de bir paralellik göstermekte. Tüketicilere iyi bir deneyim yaşattığınızda, aldıkları hizmetten memnun kalacakları içi sadık müşteri olma yolunda da onları çekmeye başlayabilirsiniz. Aldığı hizmetten memnun kalan kişi tekrar tekrar alışveriş yapabilir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Bununla beraber iyi bir kullanıcı deneyimi yaşan kişi, kendi çevresine de hem markadan hem de üründen bahsedeceği için markanın da kulaktan kulağa tanıtımını yapmış olur. bu da mara ve bilinirliğini artırma sürecinde önemli bir süreçtir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Web siteniz üzerindeki deneyimi geliştirmenin yanı sıra ürün ve müşteri hizmeti özelinde de de bu deneyimin kalitesini artırmanız, uzun vadede hizmet verebileceğiniz kişiler kazanmanıza yardımcı olur.

Ürün kalite ve değerini artırın

Karlılık oranları, ürün kalitesi ve değerine de bağlıdır. Ürünün kalitesi ve değeri arttığında ürünün satış fiyatını da daha yukarıya çekebilirsiniz. Ürün kalitesini ve değerini artıracak çalışmalar yapmak, yeni ürün geliştirmeleri yaparak mevcut ürünlerin kalitesini artırmak, sunulan müşteri hizmet kalitesini arıtmak, satış öncesi ve sonrası destekte farklı hizmetler sunmak ve kullanıcıların deneyimlerini geliştirmek bu süreçte karlılığınızı artırabilir.

Tüketiciler bir üründen çok ürünün onlara hissettirdiklerine ve markaya bakıyor. Marka kalitesini genel olarak artırmak, tüketicilerin bu markaya sahip olma arzusunu da artıcağı için genel kalitenizi artırabilme ve böylelikle de kar marjlarınızı da yükseltebilme fırsatı doğurur. Markalaşma süreci ve markanın değerini artıracak çalışmalar daha yüksek kar marjlarıyla satış yapmanın da kapılarını açmaya başlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan