E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve uygulanabilecek stratejiler bulunuyor. Bu yazımızda da bu taktiklerin üzerinde duracağız.

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?

Sürekli indirim yapmaktan kaçının

Sürekli olarak indirim yapmanız karlılık oranları söz konusu olduğunda şirketinize zarar vereceği gibi, ürünlerin devamlı olarak indirimde kalması ürünün değerini de düşürecektir. Bununla beraber fiyat odaklı rekabet nedeniyle rakip firmalarda bu süreçte ürünlerin fiyatını düşürebilirler ve bu sebeple de genel olarak satılan ürün değersiz bir ürün olmaya başlar.

İlgili rehber: E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?

Fiyat odaklı indirimlerin sürekli olması aynı zamanda tüketicileri de indirim zihniyetine sokara buna alıştırır. İndirim olmadığı takdirde tüketiciler bu ürünleri satın almamaya başlar. Bu nedenle de karlılık oranları artışını sağlamak için de sürekli olarak indirim yapmaktan kaçınmanız gerekiyor.

Operasyonel maliyetlerinizi azaltın

Operasyonel maliyetler de şirketlerin karlılığını azaltan faktörler arasında yer almakta. Ofis giderleri, kullanılan yazılım ve donanımlar, vergiler ve benzeri operasyonel giderleri optimize ederek, gereksiz masrafları ortadan kaldırmak da genel olarak şirketin karlılığını artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?

Bütçe ve sermaye yönetim çalışmaları yapmanız, finansal değerlendirmelerle şirket giderlerini kontrol altında tutmanız, kasanızda daha fazla sıcak para tutmanızı sağlayacağı için de doğal olarak karlılık oranları artış göstermeye başlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Güvenilirliğinizi artırın

Karlılık oranları, şirketlerin ne kadar güvenilir olduğu ile de doğru orantılı. Güvenilir şirketlerin müşteri memnuniyetleri daha fazla olduğu için sadık müşterileri de daha fazladır. Müşteri sadakatinin artması, toplum içerisinde de marka algısının olumlu yönde olmasını sağlayacağı için, diğer tüketiciler de bu güvenden etkilenerek firmadan alışveriş yapmayı düşünebilirler. Tüketiciler fiyat ve hizmet gibi unsurlara önem verseler de bu firmalara güven de duymak isterler. Bu sebeple de güvenilirliğinizi artırmanız, karlılığınıza da doğru oranda etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

Marka bilinirliğinizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmanız da karlılık oranları ile doğrudan etkilidir. Markanızın bilinirliği arttıkça, daha fazla tükeyiciye ulaşma şansınız ve markanıza olan güveniniz artacağı için de tüketicilerin ürünlerinizi satın almaları da daha olası olacaktır. Tüketiciler markanızı ve ürünlerinizi tanıdıklarında, ilk akıllarına gelen firma olma ihtimaliniz de artacaktır. Özellikle e-ticarette tüketiciler yeniden alışveriş yapacakları zaman öncelikli olarak marka olarak bildikleri ve güvendikleri firmaları tercih ederler. Sadık müşteri kitlelerine ulaşmak da bu süreçte karlılığınızı uzun vadede kormanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Ortalama sepet tutarını

Ortalama sepet tutarını artıracak stratejiler geliştirmeniz de karlılık oranları üzerinde etki sahibidir. Tüketiciler tek seferde site üzerinde deha fazla alışveriş yaparlarsa siz de bir müşteriden daha fazla kazanmış olursunuz. Her müşteri için olmasa da bunu kitlenin büyük bir bölümünde sağlayabilmeniz genel olarak tüketicilerin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlar.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kullanıcı deneyimini artırın

Karlılık oranları, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri vakitle, aldıkları hizmetle ve onlara sunulan alışveriş deneyimiyle de bir paralellik göstermekte. Tüketicilere iyi bir deneyim yaşattığınızda, aldıkları hizmetten memnun kalacakları içi sadık müşteri olma yolunda da onları çekmeye başlayabilirsiniz. Aldığı hizmetten memnun kalan kişi tekrar tekrar alışveriş yapabilir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Bununla beraber iyi bir kullanıcı deneyimi yaşan kişi, kendi çevresine de hem markadan hem de üründen bahsedeceği için markanın da kulaktan kulağa tanıtımını yapmış olur. bu da mara ve bilinirliğini artırma sürecinde önemli bir süreçtir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Web siteniz üzerindeki deneyimi geliştirmenin yanı sıra ürün ve müşteri hizmeti özelinde de de bu deneyimin kalitesini artırmanız, uzun vadede hizmet verebileceğiniz kişiler kazanmanıza yardımcı olur.

Ürün kalite ve değerini artırın

Karlılık oranları, ürün kalitesi ve değerine de bağlıdır. Ürünün kalitesi ve değeri arttığında ürünün satış fiyatını da daha yukarıya çekebilirsiniz. Ürün kalitesini ve değerini artıracak çalışmalar yapmak, yeni ürün geliştirmeleri yaparak mevcut ürünlerin kalitesini artırmak, sunulan müşteri hizmet kalitesini arıtmak, satış öncesi ve sonrası destekte farklı hizmetler sunmak ve kullanıcıların deneyimlerini geliştirmek bu süreçte karlılığınızı artırabilir.

Tüketiciler bir üründen çok ürünün onlara hissettirdiklerine ve markaya bakıyor. Marka kalitesini genel olarak artırmak, tüketicilerin bu markaya sahip olma arzusunu da artıcağı için genel kalitenizi artırabilme ve böylelikle de kar marjlarınızı da yükseltebilme fırsatı doğurur. Markalaşma süreci ve markanın değerini artıracak çalışmalar daha yüksek kar marjlarıyla satış yapmanın da kapılarını açmaya başlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap.xml Nedir? İnternet sitelerinin arama motoru botları tarafından daha iyi taranabilmesi ve dizine eklenerek aramalarda listelenmesi için oluşturulan dosya, sitemap (site haritası) olarak adlandırılmaktadır. Bu haritalar, xml...
12 Temmuz 2021
Markethinkers
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan