fbpx

E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?

12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?

E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta. Bu sebeple de kargo sürecinin iyi bir şekilde yönetilmesi ve bu maliyetlerin mümkün olduğunca düşürülmesi, şirketin karlılığının artmasını sağlar.

E-ticarette kargo maliyetlerini düşürmek için uygulayabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu stratejilerin ve uygulamaların üzerinde duracağız.

Sabit oranlı gönderiler üzerine anlaşmalar yapın

E-ticaret sitenizde ürünleri dikkate alarak, kargo firmalarıyla yaptığınız görüşmelerde sabit ücretli gönderiler üzerine anlaşmalar yapmanız, maliyetlerinizi düşürür. Böylelikle anlaşmalı olduğunuz firma ya da firmalar, her gönderinizde aynı ücret bedeli üzerinden gönderilerinizi ulaştıracaktır. Çalıştığınız her firma ile bu şekilde anlaşmanız önemlidir. Farklı desilerdeki ürün gruplarınız olabilir. Bu durumda da desi oranlarına göre farklı sabit ücretler belirlemeniz faydalı olacaktır.

Ücretsiz kargo için koşullar belirleyin

Müşterilerinize ücretsiz kargo hizmeti sunmanız oldukça faydalıdır; ancak bu durum maliyetlerinizi artırabilir. Ücretiz kargo hizmeti için bir takım koşullar belirlemeniz bu sebeple önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi belli miktarda bir alışveriş yapılması koşulunu öne sürmektedir. Örneğin “100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo” şeklinde bir koşul belirlemek, hem kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur hem de ortalama sepet tutarlarınızı artırmanızı sağlar.

Kutu boyutlarınızı küçültün

Kargo gönderilerinde kutu boyutları ve kutu içeriğinin ağırlığı değiştikçe, kargo maliyeti de değişmektedir. Kutularınızın büyük olması ek olarak maliyet çıkartacağı için bu kutuların boyutlarını küçültmek ve gereksiz ağırlık yapabilecek materyallerden kurtulmanız maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olacaktır.

Anlaşmalı olduğunuz firmaların, kutu boyutlarını öğrenmeniz ve bu boyutlara göre kendi kutularınızı hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Böylelikle kargo firmalarının standartlarını da uygulayacağınız için daha uygun maliyetlerle siparişlerinizi gönderebilirsiniz.

Paketleme maliyetlerinizi düşürün

Kargo maliyetlerinizi düşürmek için paketleme maliyetlerinizi de düşürmeniz gerekecektir. Ürünlerinizi nasıl paketlediğiniz önemlidir; ancak bu paketleme maliyetlerinin yükselmesi, karlılığınızı da düşürecektir. Bu sebeple de paketleme sırasında kullandığınız malzemeleri iyi ve özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.

Farklı kargo firmalarıyla görüşün ve anlaşın

Farklı kargo firmalarıyla görüşerek, onlarla farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Herbir firmanın gönderim maliyetleri farklılık göstereceği gibi toplu gönderimlerde farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Aylık olarak belli bir kotanızın olması bir negatif durum olarak algılanabilir ve bu sayıyı tutturmak zorunda kalabilirsiniz. Ancak farklı firmalarla görüştüğünüzde sizin için en uygun maliyetleri belirleme şansınız olur. Bunun yanı sıra farklı kargo opsiyonları sunmak, müşterilerinizin istedikleri firmalarla çalışmalarına olanak tanır. Bu durumu kendi lehinize çevirmek için, müşterilerinizin en çok tercih ettiği kargo firmalarının takibini yapabilir ve bu verilere göre hangi firmalarla çalışıp hangileriyle çalışmayacağınıza karar verebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya