E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?

12 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta. Bu sebeple de kargo sürecinin iyi bir şekilde yönetilmesi ve bu maliyetlerin mümkün olduğunca düşürülmesi, şirketin karlılığının artmasını sağlar.

E-ticarette kargo maliyetlerini düşürmek için uygulayabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu stratejilerin ve uygulamaların üzerinde duracağız.

Sabit oranlı gönderiler üzerine anlaşmalar yapın

E-ticaret sitenizde ürünleri dikkate alarak, kargo firmalarıyla yaptığınız görüşmelerde sabit ücretli gönderiler üzerine anlaşmalar yapmanız, maliyetlerinizi düşürür. Böylelikle anlaşmalı olduğunuz firma ya da firmalar, her gönderinizde aynı ücret bedeli üzerinden gönderilerinizi ulaştıracaktır. Çalıştığınız her firma ile bu şekilde anlaşmanız önemlidir. Farklı desilerdeki ürün gruplarınız olabilir. Bu durumda da desi oranlarına göre farklı sabit ücretler belirlemeniz faydalı olacaktır.

Ücretsiz kargo için koşullar belirleyin

Müşterilerinize ücretsiz kargo hizmeti sunmanız oldukça faydalıdır; ancak bu durum maliyetlerinizi artırabilir. Ücretiz kargo hizmeti için bir takım koşullar belirlemeniz bu sebeple önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi belli miktarda bir alışveriş yapılması koşulunu öne sürmektedir. Örneğin “100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo” şeklinde bir koşul belirlemek, hem kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur hem de ortalama sepet tutarlarınızı artırmanızı sağlar.

Kutu boyutlarınızı küçültün

Kargo gönderilerinde kutu boyutları ve kutu içeriğinin ağırlığı değiştikçe, kargo maliyeti de değişmektedir. Kutularınızın büyük olması ek olarak maliyet çıkartacağı için bu kutuların boyutlarını küçültmek ve gereksiz ağırlık yapabilecek materyallerden kurtulmanız maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olacaktır.

Anlaşmalı olduğunuz firmaların, kutu boyutlarını öğrenmeniz ve bu boyutlara göre kendi kutularınızı hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Böylelikle kargo firmalarının standartlarını da uygulayacağınız için daha uygun maliyetlerle siparişlerinizi gönderebilirsiniz.

Paketleme maliyetlerinizi düşürün

Kargo maliyetlerinizi düşürmek için paketleme maliyetlerinizi de düşürmeniz gerekecektir. Ürünlerinizi nasıl paketlediğiniz önemlidir; ancak bu paketleme maliyetlerinin yükselmesi, karlılığınızı da düşürecektir. Bu sebeple de paketleme sırasında kullandığınız malzemeleri iyi ve özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.

Farklı kargo firmalarıyla görüşün ve anlaşın

Farklı kargo firmalarıyla görüşerek, onlarla farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Herbir firmanın gönderim maliyetleri farklılık göstereceği gibi toplu gönderimlerde farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Aylık olarak belli bir kotanızın olması bir negatif durum olarak algılanabilir ve bu sayıyı tutturmak zorunda kalabilirsiniz. Ancak farklı firmalarla görüştüğünüzde sizin için en uygun maliyetleri belirleme şansınız olur. Bunun yanı sıra farklı kargo opsiyonları sunmak, müşterilerinizin istedikleri firmalarla çalışmalarına olanak tanır. Bu durumu kendi lehinize çevirmek için, müşterilerinizin en çok tercih ettiği kargo firmalarının takibini yapabilir ve bu verilere göre hangi firmalarla çalışıp hangileriyle çalışmayacağınıza karar verebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan