E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?

12 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta. Bu sebeple de kargo sürecinin iyi bir şekilde yönetilmesi ve bu maliyetlerin mümkün olduğunca düşürülmesi, şirketin karlılığının artmasını sağlar.

E-ticarette kargo maliyetlerini düşürmek için uygulayabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu stratejilerin ve uygulamaların üzerinde duracağız.

Sabit oranlı gönderiler üzerine anlaşmalar yapın

E-ticaret sitenizde ürünleri dikkate alarak, kargo firmalarıyla yaptığınız görüşmelerde sabit ücretli gönderiler üzerine anlaşmalar yapmanız, maliyetlerinizi düşürür. Böylelikle anlaşmalı olduğunuz firma ya da firmalar, her gönderinizde aynı ücret bedeli üzerinden gönderilerinizi ulaştıracaktır. Çalıştığınız her firma ile bu şekilde anlaşmanız önemlidir. Farklı desilerdeki ürün gruplarınız olabilir. Bu durumda da desi oranlarına göre farklı sabit ücretler belirlemeniz faydalı olacaktır.

Ücretsiz kargo için koşullar belirleyin

Müşterilerinize ücretsiz kargo hizmeti sunmanız oldukça faydalıdır; ancak bu durum maliyetlerinizi artırabilir. Ücretiz kargo hizmeti için bir takım koşullar belirlemeniz bu sebeple önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi belli miktarda bir alışveriş yapılması koşulunu öne sürmektedir. Örneğin “100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo” şeklinde bir koşul belirlemek, hem kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur hem de ortalama sepet tutarlarınızı artırmanızı sağlar.

Kutu boyutlarınızı küçültün

Kargo gönderilerinde kutu boyutları ve kutu içeriğinin ağırlığı değiştikçe, kargo maliyeti de değişmektedir. Kutularınızın büyük olması ek olarak maliyet çıkartacağı için bu kutuların boyutlarını küçültmek ve gereksiz ağırlık yapabilecek materyallerden kurtulmanız maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olacaktır.

Anlaşmalı olduğunuz firmaların, kutu boyutlarını öğrenmeniz ve bu boyutlara göre kendi kutularınızı hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Böylelikle kargo firmalarının standartlarını da uygulayacağınız için daha uygun maliyetlerle siparişlerinizi gönderebilirsiniz.

Paketleme maliyetlerinizi düşürün

Kargo maliyetlerinizi düşürmek için paketleme maliyetlerinizi de düşürmeniz gerekecektir. Ürünlerinizi nasıl paketlediğiniz önemlidir; ancak bu paketleme maliyetlerinin yükselmesi, karlılığınızı da düşürecektir. Bu sebeple de paketleme sırasında kullandığınız malzemeleri iyi ve özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.

Farklı kargo firmalarıyla görüşün ve anlaşın

Farklı kargo firmalarıyla görüşerek, onlarla farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Herbir firmanın gönderim maliyetleri farklılık göstereceği gibi toplu gönderimlerde farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Aylık olarak belli bir kotanızın olması bir negatif durum olarak algılanabilir ve bu sayıyı tutturmak zorunda kalabilirsiniz. Ancak farklı firmalarla görüştüğünüzde sizin için en uygun maliyetleri belirleme şansınız olur. Bunun yanı sıra farklı kargo opsiyonları sunmak, müşterilerinizin istedikleri firmalarla çalışmalarına olanak tanır. Bu durumu kendi lehinize çevirmek için, müşterilerinizin en çok tercih ettiği kargo firmalarının takibini yapabilir ve bu verilere göre hangi firmalarla çalışıp hangileriyle çalışmayacağınıza karar verebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan