E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta. Bu sebeple de kargo sürecinin iyi bir şekilde yönetilmesi ve bu maliyetlerin mümkün olduğunca düşürülmesi, şirketin karlılığının artmasını sağlar.
E-ticarette kargo maliyetlerini düşürmek için uygulayabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu stratejilerin ve uygulamaların üzerinde duracağız.
Sabit oranlı gönderiler üzerine anlaşmalar yapın
E-ticaret sitenizde ürünleri dikkate alarak, kargo firmalarıyla yaptığınız görüşmelerde sabit ücretli gönderiler üzerine anlaşmalar yapmanız, maliyetlerinizi düşürür. Böylelikle anlaşmalı olduğunuz firma ya da firmalar, her gönderinizde aynı ücret bedeli üzerinden gönderilerinizi ulaştıracaktır. Çalıştığınız her firma ile bu şekilde anlaşmanız önemlidir. Farklı desilerdeki ürün gruplarınız olabilir. Bu durumda da desi oranlarına göre farklı sabit ücretler belirlemeniz faydalı olacaktır.
Ücretsiz kargo için koşullar belirleyin
Müşterilerinize ücretsiz kargo hizmeti sunmanız oldukça faydalıdır; ancak bu durum maliyetlerinizi artırabilir. Ücretiz kargo hizmeti için bir takım koşullar belirlemeniz bu sebeple önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi belli miktarda bir alışveriş yapılması koşulunu öne sürmektedir. Örneğin “100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo” şeklinde bir koşul belirlemek, hem kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur hem de ortalama sepet tutarlarınızı artırmanızı sağlar.
Kutu boyutlarınızı küçültün
Kargo gönderilerinde kutu boyutları ve kutu içeriğinin ağırlığı değiştikçe, kargo maliyeti de değişmektedir. Kutularınızın büyük olması ek olarak maliyet çıkartacağı için bu kutuların boyutlarını küçültmek ve gereksiz ağırlık yapabilecek materyallerden kurtulmanız maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olacaktır.
Anlaşmalı olduğunuz firmaların, kutu boyutlarını öğrenmeniz ve bu boyutlara göre kendi kutularınızı hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Böylelikle kargo firmalarının standartlarını da uygulayacağınız için daha uygun maliyetlerle siparişlerinizi gönderebilirsiniz.
Paketleme maliyetlerinizi düşürün
Kargo maliyetlerinizi düşürmek için paketleme maliyetlerinizi de düşürmeniz gerekecektir. Ürünlerinizi nasıl paketlediğiniz önemlidir; ancak bu paketleme maliyetlerinin yükselmesi, karlılığınızı da düşürecektir. Bu sebeple de paketleme sırasında kullandığınız malzemeleri iyi ve özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.
Farklı kargo firmalarıyla görüşün ve anlaşın
Farklı kargo firmalarıyla görüşerek, onlarla farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Herbir firmanın gönderim maliyetleri farklılık göstereceği gibi toplu gönderimlerde farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Aylık olarak belli bir kotanızın olması bir negatif durum olarak algılanabilir ve bu sayıyı tutturmak zorunda kalabilirsiniz. Ancak farklı firmalarla görüştüğünüzde sizin için en uygun maliyetleri belirleme şansınız olur. Bunun yanı sıra farklı kargo opsiyonları sunmak, müşterilerinizin istedikleri firmalarla çalışmalarına olanak tanır. Bu durumu kendi lehinize çevirmek için, müşterilerinizin en çok tercih ettiği kargo firmalarının takibini yapabilir ve bu verilere göre hangi firmalarla çalışıp hangileriyle çalışmayacağınıza karar verebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar