E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?

12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?

E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta. Bu sebeple de kargo sürecinin iyi bir şekilde yönetilmesi ve bu maliyetlerin mümkün olduğunca düşürülmesi, şirketin karlılığının artmasını sağlar.

E-ticarette kargo maliyetlerini düşürmek için uygulayabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu stratejilerin ve uygulamaların üzerinde duracağız.

Sabit oranlı gönderiler üzerine anlaşmalar yapın

E-ticaret sitenizde ürünleri dikkate alarak, kargo firmalarıyla yaptığınız görüşmelerde sabit ücretli gönderiler üzerine anlaşmalar yapmanız, maliyetlerinizi düşürür. Böylelikle anlaşmalı olduğunuz firma ya da firmalar, her gönderinizde aynı ücret bedeli üzerinden gönderilerinizi ulaştıracaktır. Çalıştığınız her firma ile bu şekilde anlaşmanız önemlidir. Farklı desilerdeki ürün gruplarınız olabilir. Bu durumda da desi oranlarına göre farklı sabit ücretler belirlemeniz faydalı olacaktır.

Ücretsiz kargo için koşullar belirleyin

Müşterilerinize ücretsiz kargo hizmeti sunmanız oldukça faydalıdır; ancak bu durum maliyetlerinizi artırabilir. Ücretiz kargo hizmeti için bir takım koşullar belirlemeniz bu sebeple önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi belli miktarda bir alışveriş yapılması koşulunu öne sürmektedir. Örneğin “100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo” şeklinde bir koşul belirlemek, hem kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur hem de ortalama sepet tutarlarınızı artırmanızı sağlar.

Kutu boyutlarınızı küçültün

Kargo gönderilerinde kutu boyutları ve kutu içeriğinin ağırlığı değiştikçe, kargo maliyeti de değişmektedir. Kutularınızın büyük olması ek olarak maliyet çıkartacağı için bu kutuların boyutlarını küçültmek ve gereksiz ağırlık yapabilecek materyallerden kurtulmanız maliyetlerinizi de düşürmenize yardımcı olacaktır.

Anlaşmalı olduğunuz firmaların, kutu boyutlarını öğrenmeniz ve bu boyutlara göre kendi kutularınızı hazırlamanız oldukça faydalı olacaktır. Böylelikle kargo firmalarının standartlarını da uygulayacağınız için daha uygun maliyetlerle siparişlerinizi gönderebilirsiniz.

Paketleme maliyetlerinizi düşürün

Kargo maliyetlerinizi düşürmek için paketleme maliyetlerinizi de düşürmeniz gerekecektir. Ürünlerinizi nasıl paketlediğiniz önemlidir; ancak bu paketleme maliyetlerinin yükselmesi, karlılığınızı da düşürecektir. Bu sebeple de paketleme sırasında kullandığınız malzemeleri iyi ve özenli bir şekilde seçmeniz gerekir.

Farklı kargo firmalarıyla görüşün ve anlaşın

Farklı kargo firmalarıyla görüşerek, onlarla farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Herbir firmanın gönderim maliyetleri farklılık göstereceği gibi toplu gönderimlerde farklı anlaşmalar yapabilirsiniz. Aylık olarak belli bir kotanızın olması bir negatif durum olarak algılanabilir ve bu sayıyı tutturmak zorunda kalabilirsiniz. Ancak farklı firmalarla görüştüğünüzde sizin için en uygun maliyetleri belirleme şansınız olur. Bunun yanı sıra farklı kargo opsiyonları sunmak, müşterilerinizin istedikleri firmalarla çalışmalarına olanak tanır. Bu durumu kendi lehinize çevirmek için, müşterilerinizin en çok tercih ettiği kargo firmalarının takibini yapabilir ve bu verilere göre hangi firmalarla çalışıp hangileriyle çalışmayacağınıza karar verebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin