Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu

21 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu

e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların önemi, kargo maliyetlerinde hangi kargo daha iyi bir seçim ve daha fazlası. İster ptt kargo anlaşması ister sürat kargo anlaşması ister yurtiçi kargo anlaşması ister aras kargo anlaşması isterse mng kargo anlaşması olsun; bir kargo şirketleriyle anlaşma yapanlar için 4 ipucu bu yazımızda.

E-ticaretin en önemli kalemlerinden biri şüphesi e ticaret kargo anlaşması süreci diyebiliriz. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilere ürünleri kargo ile göndermek zorunda olduğunuz için, kargo yönetimini en iyi şekilde yapmanız müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmanıza yardım eder.

E-ticarete yeni girenlerin, bir e-ticaret sitesi kurmayı düşünenlerin ya da işyerini internete taşımak isteyenlerin kargo süreçleri hakkında bilmeleri gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Küçük detaylar, yaptığınız işin kalitesini artıracağı gibi, sizin de arka plandaki iş yüküyle ilgili daha bilgili olmanızı sağlar.

e-ticarette kargo ürünlerinizin boyutlarını ve ağırlıklarını iyi bilin

Kargo sürecinde ürün ağırlıkları, kargo fiyatlarını etkilemektedir. Kargo firmaları ürünlerin boyutları ve ağırlıklarına göre fiyatlandırma yapmaktadırlar. Bu sebeple de ürün gönderimi yapacağınız zaman, ürünün ağırlık ve boyutları kargo fiyatını etkileyecektir.

Eğer çeşitli ağırlıklarda ve boyutlarda ürün gönderimi yapıyorsanız, her bir ürün için farklı bir teslimat ücreti ödemeniz gerekebilir. Sabit oranlı bir teslimat ücreti üzerinde anlaşma yapabiliyorsanız, kargo firmaları ile bu şekilde çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Ancak böyle bir anlaşma yapamamanız durumunda, e-ticaret sitenizde ürün sayfalarında kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekebilir. Her ürün kategorisi için farklı bir kargo ücretlendirmesi yaparak, ürün sayfalarında bu bilgileri paylaşmalısınız.

Tüketicilere detaylı bilgi sunmak için de kargo fiyatlandırmasıyla ilgili kısa bir açıklama metnini bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Bu sayede tüketiciler ürünlerin kargo ücretlerini de rahatlıkla görebilirler.

e-ticarette kargolarınızın sabit oranlı ücretlendirmesi

Kargo firmalarıyla görüşmelerinizi yaparken, sabit oranlı ücretlendirmeler üzerine anlaşmalar yapmak sizin için en karlı olan opsiyondur. Sizin için avantajlı olduğu gibi, tüketiciler açısından bakıldığında da daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Site üzerinde yaptığınız duyurularda kargo ücretinin her ürün için sabitlenmiş olması, tüketicilerin yaptıkları alışverişlerde ne kadarlık bir kargo ücreti ödeyecekleri konusunda bilgilenmelerini sağlar.

e-ticarette kargo paketleriniz ve kutularınız markanızı yansıtır

Müşteri memnuniyeti ve sadakati için önemli olan faktörlerden biri de ürün paketleriniz ya da kutularınızdır. Ürünü karşı tarafa nasıl gönderdiğiniz müşterileriniz için önemlidir. Çünkü markanızın tüketicilerle olan ilk gerçek teması kargo paketini ellerine aldıkları andır.

Onlara iyi bir kutu açılım deneyimi sağlamak, markanızla ilgili iyi izlenimler oluşmasına yardımcı olur. Başka bir açıdan bakacak olursak, ürününüzden önce paketiniz kullanıcıların eline geçeceği için, paketlerini markanızı yansıtır. Müşterinize, kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, alışveriş sürecini daha ilgi çekici bir hale getirir.

Ürün sipariş sürecini daha da kişiselleştirmek ve daha anlamlı kılmak için, gönderileriniz içine müşterilerinizin ismine özel hazırlanmış teşekkür notları da ekleyebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, siparişlerin daha özel bir hale gelmesine yardımcı olur.

Unutulmaması gereken bir detay da tüketiciler, sipariş sonrası özenle hazırlanmış bu tür kutu veya paketleri sosyal hesapları üzerinden de paylaşabiliyorlar. Bu sebeple de özenle hazırlanmış kutular, müşterilerinizin sizin adınıza reklam yapmalarına yardımcı olacağından marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça önemlidir.

“e

e-ticarette kargo maliyetleri bu işin bir parçasıdır

E-ticaret sektörüne giriyorsanız ya da bu sektördeyseniz, kargo maliyetlerinin bu işin bir parçası olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kimi zaman iade ürünler nedeniyle e-ticarette kargo süreçlerinden zararlı çıkabilirsiniz. Ancak bu da e-ticaretin bir parçası. Bu sebeple de ürün fiyatlarınızı ve kar marjlarını belirlerken kargo masraflarının neden olabileceği zararları da hesaba katmalısınız.

Tek ürün gönderimini baz almaktansa, aylık ya da haftalık olarak kargo masraflarının toplamına bakmalı ve gönderilerinizin büyük çoğunluğunun sorunsuz bir şekilde tüketiciye ulaştığından emin olmalısınız.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir online mağaza açmak istiyorsanız, İdeaasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi başlatarak, hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Her geçen gün biraz daha büyüyen bir sektör olan e-ticarette taraflar her zaman alıcı ve satıcı ile sınırlı değildir. Dünya çapında genişleyerek uluslararası ticareti kolaylaştıran e-ticaret sektörüne, hâliyle resmî kurumlar...
19 Şubat 2022
Markethinkers
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın