fbpx

Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu

21 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu

e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların önemi, kargo maliyetlerinde hangi kargo daha iyi bir seçim ve daha fazlası. İster ptt kargo anlaşması ister sürat kargo anlaşması ister yurtiçi kargo anlaşması ister aras kargo anlaşması isterse mng kargo anlaşması olsun; bir kargo şirketleriyle anlaşma yapanlar için 4 ipucu bu yazımızda.

E-ticaretin en önemli kalemlerinden biri şüphesi e ticaret kargo anlaşması süreci diyebiliriz. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilere ürünleri kargo ile göndermek zorunda olduğunuz için, kargo yönetimini en iyi şekilde yapmanız müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmanıza yardım eder.

E-ticarete yeni girenlerin, bir e-ticaret sitesi kurmayı düşünenlerin ya da işyerini internete taşımak isteyenlerin kargo süreçleri hakkında bilmeleri gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Küçük detaylar, yaptığınız işin kalitesini artıracağı gibi, sizin de arka plandaki iş yüküyle ilgili daha bilgili olmanızı sağlar.

e-ticarette kargo ürünlerinizin boyutlarını ve ağırlıklarını iyi bilin

Kargo sürecinde ürün ağırlıkları, kargo fiyatlarını etkilemektedir. Kargo firmaları ürünlerin boyutları ve ağırlıklarına göre fiyatlandırma yapmaktadırlar. Bu sebeple de ürün gönderimi yapacağınız zaman, ürünün ağırlık ve boyutları kargo fiyatını etkileyecektir.

Eğer çeşitli ağırlıklarda ve boyutlarda ürün gönderimi yapıyorsanız, her bir ürün için farklı bir teslimat ücreti ödemeniz gerekebilir. Sabit oranlı bir teslimat ücreti üzerinde anlaşma yapabiliyorsanız, kargo firmaları ile bu şekilde çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Ancak böyle bir anlaşma yapamamanız durumunda, e-ticaret sitenizde ürün sayfalarında kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekebilir. Her ürün kategorisi için farklı bir kargo ücretlendirmesi yaparak, ürün sayfalarında bu bilgileri paylaşmalısınız.

Tüketicilere detaylı bilgi sunmak için de kargo fiyatlandırmasıyla ilgili kısa bir açıklama metnini bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Bu sayede tüketiciler ürünlerin kargo ücretlerini de rahatlıkla görebilirler.

e-ticarette kargolarınızın sabit oranlı ücretlendirmesi

Kargo firmalarıyla görüşmelerinizi yaparken, sabit oranlı ücretlendirmeler üzerine anlaşmalar yapmak sizin için en karlı olan opsiyondur. Sizin için avantajlı olduğu gibi, tüketiciler açısından bakıldığında da daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Site üzerinde yaptığınız duyurularda kargo ücretinin her ürün için sabitlenmiş olması, tüketicilerin yaptıkları alışverişlerde ne kadarlık bir kargo ücreti ödeyecekleri konusunda bilgilenmelerini sağlar.

e-ticarette kargo paketleriniz ve kutularınız markanızı yansıtır

Müşteri memnuniyeti ve sadakati için önemli olan faktörlerden biri de ürün paketleriniz ya da kutularınızdır. Ürünü karşı tarafa nasıl gönderdiğiniz müşterileriniz için önemlidir. Çünkü markanızın tüketicilerle olan ilk gerçek teması kargo paketini ellerine aldıkları andır.

Onlara iyi bir kutu açılım deneyimi sağlamak, markanızla ilgili iyi izlenimler oluşmasına yardımcı olur. Başka bir açıdan bakacak olursak, ürününüzden önce paketiniz kullanıcıların eline geçeceği için, paketlerini markanızı yansıtır. Müşterinize, kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, alışveriş sürecini daha ilgi çekici bir hale getirir.

Ürün sipariş sürecini daha da kişiselleştirmek ve daha anlamlı kılmak için, gönderileriniz içine müşterilerinizin ismine özel hazırlanmış teşekkür notları da ekleyebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, siparişlerin daha özel bir hale gelmesine yardımcı olur.

Unutulmaması gereken bir detay da tüketiciler, sipariş sonrası özenle hazırlanmış bu tür kutu veya paketleri sosyal hesapları üzerinden de paylaşabiliyorlar. Bu sebeple de özenle hazırlanmış kutular, müşterilerinizin sizin adınıza reklam yapmalarına yardımcı olacağından marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça önemlidir.

“e

e-ticarette kargo maliyetleri bu işin bir parçasıdır

E-ticaret sektörüne giriyorsanız ya da bu sektördeyseniz, kargo maliyetlerinin bu işin bir parçası olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kimi zaman iade ürünler nedeniyle e-ticarette kargo süreçlerinden zararlı çıkabilirsiniz. Ancak bu da e-ticaretin bir parçası. Bu sebeple de ürün fiyatlarınızı ve kar marjlarını belirlerken kargo masraflarının neden olabileceği zararları da hesaba katmalısınız.

Tek ürün gönderimini baz almaktansa, aylık ya da haftalık olarak kargo masraflarının toplamına bakmalı ve gönderilerinizin büyük çoğunluğunun sorunsuz bir şekilde tüketiciye ulaştığından emin olmalısınız.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir online mağaza açmak istiyorsanız, İdeaasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi başlatarak, hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan