Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu

Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 29.08.2022
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu

e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların önemi, kargo maliyetlerinde hangi kargo daha iyi bir seçim ve daha fazlası. İster ptt kargo anlaşması ister sürat kargo anlaşması ister yurtiçi kargo anlaşması ister aras kargo anlaşması isterse mng kargo anlaşması olsun; bir kargo şirketleriyle anlaşma yapanlar için 4 ipucu bu yazımızda.

E-ticaretin en önemli kalemlerinden biri şüphesi e ticaret kargo anlaşması süreci diyebiliriz. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilere ürünleri kargo ile göndermek zorunda olduğunuz için, kargo yönetimini en iyi şekilde yapmanız müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmanıza yardım eder.

E-ticarete yeni girenlerin, bir e-ticaret sitesi kurmayı düşünenlerin ya da işyerini internete taşımak isteyenlerin kargo süreçleri hakkında bilmeleri gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Küçük detaylar, yaptığınız işin kalitesini artıracağı gibi, sizin de arka plandaki iş yüküyle ilgili daha bilgili olmanızı sağlar.

e-ticarette kargo ürünlerinizin boyutlarını ve ağırlıklarını iyi bilin

Kargo sürecinde ürün ağırlıkları, kargo fiyatlarını etkilemektedir. Kargo firmaları ürünlerin boyutları ve ağırlıklarına göre fiyatlandırma yapmaktadırlar. Bu sebeple de ürün gönderimi yapacağınız zaman, ürünün ağırlık ve boyutları kargo fiyatını etkileyecektir.

Eğer çeşitli ağırlıklarda ve boyutlarda ürün gönderimi yapıyorsanız, her bir ürün için farklı bir teslimat ücreti ödemeniz gerekebilir. Sabit oranlı bir teslimat ücreti üzerinde anlaşma yapabiliyorsanız, kargo firmaları ile bu şekilde çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Ancak böyle bir anlaşma yapamamanız durumunda, e-ticaret sitenizde ürün sayfalarında kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekebilir. Her ürün kategorisi için farklı bir kargo ücretlendirmesi yaparak, ürün sayfalarında bu bilgileri paylaşmalısınız.

Tüketicilere detaylı bilgi sunmak için de kargo fiyatlandırmasıyla ilgili kısa bir açıklama metnini bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Bu sayede tüketiciler ürünlerin kargo ücretlerini de rahatlıkla görebilirler.

e-ticarette kargolarınızın sabit oranlı ücretlendirmesi

Kargo firmalarıyla görüşmelerinizi yaparken, sabit oranlı ücretlendirmeler üzerine anlaşmalar yapmak sizin için en karlı olan opsiyondur. Sizin için avantajlı olduğu gibi, tüketiciler açısından bakıldığında da daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Site üzerinde yaptığınız duyurularda kargo ücretinin her ürün için sabitlenmiş olması, tüketicilerin yaptıkları alışverişlerde ne kadarlık bir kargo ücreti ödeyecekleri konusunda bilgilenmelerini sağlar.

e-ticarette kargo paketleriniz ve kutularınız markanızı yansıtır

Müşteri memnuniyeti ve sadakati için önemli olan faktörlerden biri de ürün paketleriniz ya da kutularınızdır. Ürünü karşı tarafa nasıl gönderdiğiniz müşterileriniz için önemlidir. Çünkü markanızın tüketicilerle olan ilk gerçek teması kargo paketini ellerine aldıkları andır.

Onlara iyi bir kutu açılım deneyimi sağlamak, markanızla ilgili iyi izlenimler oluşmasına yardımcı olur. Başka bir açıdan bakacak olursak, ürününüzden önce paketiniz kullanıcıların eline geçeceği için, paketlerini markanızı yansıtır. Müşterinize, kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, alışveriş sürecini daha ilgi çekici bir hale getirir.

Ürün sipariş sürecini daha da kişiselleştirmek ve daha anlamlı kılmak için, gönderileriniz içine müşterilerinizin ismine özel hazırlanmış teşekkür notları da ekleyebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, siparişlerin daha özel bir hale gelmesine yardımcı olur.

Unutulmaması gereken bir detay da tüketiciler, sipariş sonrası özenle hazırlanmış bu tür kutu veya paketleri sosyal hesapları üzerinden de paylaşabiliyorlar. Bu sebeple de özenle hazırlanmış kutular, müşterilerinizin sizin adınıza reklam yapmalarına yardımcı olacağından marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça önemlidir.

“e

e-ticarette kargo maliyetleri bu işin bir parçasıdır

E-ticaret sektörüne giriyorsanız ya da bu sektördeyseniz, kargo maliyetlerinin bu işin bir parçası olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kimi zaman iade ürünler nedeniyle e-ticarette kargo süreçlerinden zararlı çıkabilirsiniz. Ancak bu da e-ticaretin bir parçası. Bu sebeple de ürün fiyatlarınızı ve kar marjlarını belirlerken kargo masraflarının neden olabileceği zararları da hesaba katmalısınız.

Tek ürün gönderimini baz almaktansa, aylık ya da haftalık olarak kargo masraflarının toplamına bakmalı ve gönderilerinizin büyük çoğunluğunun sorunsuz bir şekilde tüketiciye ulaştığından emin olmalısınız.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir online mağaza açmak istiyorsanız, İdeaasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi başlatarak, hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

E-İhracat kargo süreciyle ilgili metnimizi okumak için tıklayın!
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler