Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu

21 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu

e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların önemi, kargo maliyetlerinde hangi kargo daha iyi bir seçim ve daha fazlası. İster ptt kargo anlaşması ister sürat kargo anlaşması ister yurtiçi kargo anlaşması ister aras kargo anlaşması isterse mng kargo anlaşması olsun; bir kargo şirketleriyle anlaşma yapanlar için 4 ipucu bu yazımızda.

E-ticaretin en önemli kalemlerinden biri şüphesi e ticaret kargo anlaşması süreci diyebiliriz. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilere ürünleri kargo ile göndermek zorunda olduğunuz için, kargo yönetimini en iyi şekilde yapmanız müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmanıza yardım eder.

E-ticarete yeni girenlerin, bir e-ticaret sitesi kurmayı düşünenlerin ya da işyerini internete taşımak isteyenlerin kargo süreçleri hakkında bilmeleri gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Küçük detaylar, yaptığınız işin kalitesini artıracağı gibi, sizin de arka plandaki iş yüküyle ilgili daha bilgili olmanızı sağlar.

e-ticarette kargo ürünlerinizin boyutlarını ve ağırlıklarını iyi bilin

Kargo sürecinde ürün ağırlıkları, kargo fiyatlarını etkilemektedir. Kargo firmaları ürünlerin boyutları ve ağırlıklarına göre fiyatlandırma yapmaktadırlar. Bu sebeple de ürün gönderimi yapacağınız zaman, ürünün ağırlık ve boyutları kargo fiyatını etkileyecektir.

Eğer çeşitli ağırlıklarda ve boyutlarda ürün gönderimi yapıyorsanız, her bir ürün için farklı bir teslimat ücreti ödemeniz gerekebilir. Sabit oranlı bir teslimat ücreti üzerinde anlaşma yapabiliyorsanız, kargo firmaları ile bu şekilde çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Ancak böyle bir anlaşma yapamamanız durumunda, e-ticaret sitenizde ürün sayfalarında kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekebilir. Her ürün kategorisi için farklı bir kargo ücretlendirmesi yaparak, ürün sayfalarında bu bilgileri paylaşmalısınız.

Tüketicilere detaylı bilgi sunmak için de kargo fiyatlandırmasıyla ilgili kısa bir açıklama metnini bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Bu sayede tüketiciler ürünlerin kargo ücretlerini de rahatlıkla görebilirler.

e-ticarette kargolarınızın sabit oranlı ücretlendirmesi

Kargo firmalarıyla görüşmelerinizi yaparken, sabit oranlı ücretlendirmeler üzerine anlaşmalar yapmak sizin için en karlı olan opsiyondur. Sizin için avantajlı olduğu gibi, tüketiciler açısından bakıldığında da daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Site üzerinde yaptığınız duyurularda kargo ücretinin her ürün için sabitlenmiş olması, tüketicilerin yaptıkları alışverişlerde ne kadarlık bir kargo ücreti ödeyecekleri konusunda bilgilenmelerini sağlar.

e-ticarette kargo paketleriniz ve kutularınız markanızı yansıtır

Müşteri memnuniyeti ve sadakati için önemli olan faktörlerden biri de ürün paketleriniz ya da kutularınızdır. Ürünü karşı tarafa nasıl gönderdiğiniz müşterileriniz için önemlidir. Çünkü markanızın tüketicilerle olan ilk gerçek teması kargo paketini ellerine aldıkları andır.

Onlara iyi bir kutu açılım deneyimi sağlamak, markanızla ilgili iyi izlenimler oluşmasına yardımcı olur. Başka bir açıdan bakacak olursak, ürününüzden önce paketiniz kullanıcıların eline geçeceği için, paketlerini markanızı yansıtır. Müşterinize, kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, alışveriş sürecini daha ilgi çekici bir hale getirir.

Ürün sipariş sürecini daha da kişiselleştirmek ve daha anlamlı kılmak için, gönderileriniz içine müşterilerinizin ismine özel hazırlanmış teşekkür notları da ekleyebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, siparişlerin daha özel bir hale gelmesine yardımcı olur.

Unutulmaması gereken bir detay da tüketiciler, sipariş sonrası özenle hazırlanmış bu tür kutu veya paketleri sosyal hesapları üzerinden de paylaşabiliyorlar. Bu sebeple de özenle hazırlanmış kutular, müşterilerinizin sizin adınıza reklam yapmalarına yardımcı olacağından marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça önemlidir.

“e

e-ticarette kargo maliyetleri bu işin bir parçasıdır

E-ticaret sektörüne giriyorsanız ya da bu sektördeyseniz, kargo maliyetlerinin bu işin bir parçası olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kimi zaman iade ürünler nedeniyle e-ticarette kargo süreçlerinden zararlı çıkabilirsiniz. Ancak bu da e-ticaretin bir parçası. Bu sebeple de ürün fiyatlarınızı ve kar marjlarını belirlerken kargo masraflarının neden olabileceği zararları da hesaba katmalısınız.

Tek ürün gönderimini baz almaktansa, aylık ya da haftalık olarak kargo masraflarının toplamına bakmalı ve gönderilerinizin büyük çoğunluğunun sorunsuz bir şekilde tüketiciye ulaştığından emin olmalısınız.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir online mağaza açmak istiyorsanız, İdeaasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi başlatarak, hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın