Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu

21 Mart 2017
Sinan Oypan

e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların önemi, kargo maliyetlerinde hangi kargo daha iyi bir seçim ve daha fazlası. İster ptt kargo anlaşması ister sürat kargo anlaşması ister yurtiçi kargo anlaşması ister aras kargo anlaşması isterse mng kargo anlaşması olsun; bir kargo şirketleriyle anlaşma yapanlar için 4 ipucu bu yazımızda.

E-ticaretin en önemli kalemlerinden biri şüphesi e ticaret kargo anlaşması süreci diyebiliriz. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilere ürünleri kargo ile göndermek zorunda olduğunuz için, kargo yönetimini en iyi şekilde yapmanız müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmanıza yardım eder.

E-ticarete yeni girenlerin, bir e-ticaret sitesi kurmayı düşünenlerin ya da işyerini internete taşımak isteyenlerin kargo süreçleri hakkında bilmeleri gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Küçük detaylar, yaptığınız işin kalitesini artıracağı gibi, sizin de arka plandaki iş yüküyle ilgili daha bilgili olmanızı sağlar.

e-ticarette kargo ürünlerinizin boyutlarını ve ağırlıklarını iyi bilin

Kargo sürecinde ürün ağırlıkları, kargo fiyatlarını etkilemektedir. Kargo firmaları ürünlerin boyutları ve ağırlıklarına göre fiyatlandırma yapmaktadırlar. Bu sebeple de ürün gönderimi yapacağınız zaman, ürünün ağırlık ve boyutları kargo fiyatını etkileyecektir.

Eğer çeşitli ağırlıklarda ve boyutlarda ürün gönderimi yapıyorsanız, her bir ürün için farklı bir teslimat ücreti ödemeniz gerekebilir. Sabit oranlı bir teslimat ücreti üzerinde anlaşma yapabiliyorsanız, kargo firmaları ile bu şekilde çalışmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Ancak böyle bir anlaşma yapamamanız durumunda, e-ticaret sitenizde ürün sayfalarında kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekebilir. Her ürün kategorisi için farklı bir kargo ücretlendirmesi yaparak, ürün sayfalarında bu bilgileri paylaşmalısınız.

Tüketicilere detaylı bilgi sunmak için de kargo fiyatlandırmasıyla ilgili kısa bir açıklama metnini bu sayfalarda gösterebilirsiniz. Bu sayede tüketiciler ürünlerin kargo ücretlerini de rahatlıkla görebilirler.

e-ticarette kargolarınızın sabit oranlı ücretlendirmesi

Kargo firmalarıyla görüşmelerinizi yaparken, sabit oranlı ücretlendirmeler üzerine anlaşmalar yapmak sizin için en karlı olan opsiyondur. Sizin için avantajlı olduğu gibi, tüketiciler açısından bakıldığında da daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Site üzerinde yaptığınız duyurularda kargo ücretinin her ürün için sabitlenmiş olması, tüketicilerin yaptıkları alışverişlerde ne kadarlık bir kargo ücreti ödeyecekleri konusunda bilgilenmelerini sağlar.

e-ticarette kargo paketleriniz ve kutularınız markanızı yansıtır

Müşteri memnuniyeti ve sadakati için önemli olan faktörlerden biri de ürün paketleriniz ya da kutularınızdır. Ürünü karşı tarafa nasıl gönderdiğiniz müşterileriniz için önemlidir. Çünkü markanızın tüketicilerle olan ilk gerçek teması kargo paketini ellerine aldıkları andır.

Onlara iyi bir kutu açılım deneyimi sağlamak, markanızla ilgili iyi izlenimler oluşmasına yardımcı olur. Başka bir açıdan bakacak olursak, ürününüzden önce paketiniz kullanıcıların eline geçeceği için, paketlerini markanızı yansıtır. Müşterinize, kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, alışveriş sürecini daha ilgi çekici bir hale getirir.

Ürün sipariş sürecini daha da kişiselleştirmek ve daha anlamlı kılmak için, gönderileriniz içine müşterilerinizin ismine özel hazırlanmış teşekkür notları da ekleyebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar, siparişlerin daha özel bir hale gelmesine yardımcı olur.

Unutulmaması gereken bir detay da tüketiciler, sipariş sonrası özenle hazırlanmış bu tür kutu veya paketleri sosyal hesapları üzerinden de paylaşabiliyorlar. Bu sebeple de özenle hazırlanmış kutular, müşterilerinizin sizin adınıza reklam yapmalarına yardımcı olacağından marka bilinirliğinizi artırmak için oldukça önemlidir.

“e

e-ticarette kargo maliyetleri bu işin bir parçasıdır

E-ticaret sektörüne giriyorsanız ya da bu sektördeyseniz, kargo maliyetlerinin bu işin bir parçası olduğunu unutmamanız gerekiyor. Kimi zaman iade ürünler nedeniyle e-ticarette kargo süreçlerinden zararlı çıkabilirsiniz. Ancak bu da e-ticaretin bir parçası. Bu sebeple de ürün fiyatlarınızı ve kar marjlarını belirlerken kargo masraflarının neden olabileceği zararları da hesaba katmalısınız.

Tek ürün gönderimini baz almaktansa, aylık ya da haftalık olarak kargo masraflarının toplamına bakmalı ve gönderilerinizin büyük çoğunluğunun sorunsuz bir şekilde tüketiciye ulaştığından emin olmalısınız.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapacağınız bir online mağaza açmak istiyorsanız, İdeaasoft e-ticaret paketlerine bakabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi başlatarak, hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan