Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi

13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi

E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret firmalarınca sıklıkla kullanılır. Bu rehberimizde de yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi ile ilgili bir takım bilgiler paylaşacağız.

Bu rehberde değineceğimiz konular şu şekilde olacak:

  • Başarılı bir kampanyanın temel taşları
  • Kampanyaların amacı
  • Kampanya türleri
  • Kampanyaların uygulanma aşamasında bilinmesi gerekenler

Başarılı bir kampanyanın temel taşları

Doğru hedef kitleye yönelmek Düzenlenen kampanyanın başarılı olabilmesi için kampanya içeriğinin belli bir hedef kitleye yönelik olması oldukça önemlidir. Bu hedef kitle kampanya içeriğine göre değişiklik gösterebilir.

Doğru reklam hedeflemelerinin yapılması: Kampanyalarınızın tanıtımını yaparken, doğru hedeflemeleri yaparak, seçtiğiniz bu hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmanız da kampanyanın başarısını etkiler.

İlgi ve heyacan uyandırmalı: Kampanya içeriğinin ilgi uyandıracak şekilde hazırlanması; bunun için de kullanılan fotoğraf ve metinlerin özenle seçilmesi oldukça önemlidir. Kullanılan materyallerin ilgi çekici olması, karşı tarafta bir heyecan oluşmasını da sağlar.

Aciliyet hissi uyandırmalı: Kampanya içeriğinde bir aciliyet hissi uyandırmak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde etkileşime geçerek, satın alma eylemini daha hızlı gerçekleştirmelerini sağlar.

Bir değer sunmalı: Tüketiciler her gün farklı bir kampanya ile karşılaşıyorlar. Bu sebeple de bir değer sunmayan kampanyalar yeterince ilgi çekmeyecektir. Kullanıcılara bu fırsattan yararlandıklarına ne elde edeceklerini iyi bir şekilde anlayabiliyor olmalısınız.

Önceden planlanmalı: Kampanyalarınızın belli bir plan dahilinde olması, içerikleriniz üzerine daha fazla çalışmanıza yardımcı olur. Bu nedenle de kampanyalarınız için belli bir plan oluşturmanız gerekir.

Kampanyaların amacı

Satışları artırmak: E-ticarette kampanya oluşturma amaçlarından biri satışları artırmak olarak öne çıkıyor. Düzenlenen kampanyalar tüketicilere ulaşmak, onları web siteye çekmek ve satışları artırmak için kullanılan yöntemlerden biri.

Trafikleri artırmak: Kampanyalar daha geniş kitlelere ulaşarak, bu kişileri web sitenize çekmek için de iyi bir araçtır. Farklı hedef kitlelere yönelik kampanyalarla e-ticaret sitenizin trafiğini de artırabilirsiniz.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma: Düzenlediğiniz kampanyalar sonucunda yeni veya daha geniş kitlelere ulaşma şansı yakalayacağınız için marka ve ürün bilinirliğini de artırabilirsiniz.

Etkileşimleri artırmak: Kampanyalar aynı zamanda tüketicilerle etkileşime geçmek için de oldukça etkilidir. Kampanya sonrasında tüketiciler bilgi almak için sizinle iletişime geçmek isteyeceklerdir. Bu kişilerle iletişimde olmak, paylaşımlarınız üzerinde onlarla etkileşim kurmak, markanız için de bir hayli faydalı olacaktır. Sosyal kanıt etkisinin yanı sıra tüketicilerin markanızı daha çok bilmesine de yardımcı olur.

Kampanya türleri

E-ticaret siteniz üzerinde birçok farklı kampanya türünden yararlanabilirsiniz. Bu kampanya türlerini de kısaca ele alalım.

Yüzde odaklı kampanyalar: Yüzde odaklı kampanyalarda belli ürün gruplarında, belli dönemlerde yüzde odaklı (örneğin %20 indirim) kampanyalar oluşturulabilir. Yüzde odaklı çalışmalar en çok kullanılan kampanya türlerinden biridir.

Belli bir para indirimi yapılan kampanyalar: Yüzde odaklı çalışmaların yanı sıra belli bir miktarda para indirimi yapılan kampanyalarda bulunuyor. Örneğin, belli ürün gruplarında 50 TL indirim yapmak, bu kampanya türünü özetleyebilir.

Ücretsiz kargo kampanyaları: Özel gün veya kampanya dönemlerinde tüm alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunulabilir. Bu seçenek, kullanıcıların kargo için ek ücret ödemelerinin önüne geçtiği için oldukça etkili yöntemlerden biridir.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişler için sunulan kampanyalar: E-ticaret siteniz üzerinde X bir limitin üzerinde yapılan alışverişler sonrasında da kampanyalar sunabilirsiniz. Site üzerinde 250 TL’lik alışveriş sonrasında, belli oranda bir indirim ya da farklı opsiyonlar sunarak bu kampanyalardan yararlanabilirsiniz.

Hediye içeren kampanyalar: Yine site üzerinde yapılan alışverişlerde, tüketicilere ücretsiz olarak hediyeler sunduğunuz kampanyalar da hazırlayabilirsiniz. Bu kampanyaları detaylandırmak için, bir önceki maddede belirttiğimiz kampanya türüyle de birleştirebilirsiniz. Örneğin 200 TL’lik alışverişlerde tüketicilere bir hediye sunabilirsiniz.

Yarışmalar ve çekilişler: Sosyal mecralar üzerinde yarışmalar düzenlemek de son yıllarda oldukça popüler kampanyalar arasında yer alıyor. Farklı yarışma konseptleri oluşturarak, tüketicilerin sizinle etkileşime geçmelerini sağlayabilir ve yarışma sonrasında kazanan kişilere ödüller verebilirsiniz. Bunun yanı sıra yine sosyal mecralar üzerinde çekilişler düzenleyerek de marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Kampanyaların uygulanma aşamasında bilinmesi gerekenler

Karşılıklı kazanç sağlayan kampanyalar oluşturun: Hazırladığınız kampanyaların hem size hem de tüketicilere bir değer sunması oldukça önemlidir. Sadece kendinizi ve firmanızı düşünmeniz, kampanyalardan alacağınız verimlerin düşmesine neden olacaktır.

Tüketicilerin beklentilerini araştırın: Tüketicilerin satın alma davranışlarını takip etmek, onların firmalardan neler beklediğini araştırmak da kampanyalarınızı oluştururken hangi stratejiler üzerinde ilerleyeceğiniz konusunda size bir takım fikirler verecektir. Onların ne tür kampanyalar istediklerini ve kendilerine nasıl bir değer sunulmasını istediklerini iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir.

Tüketiciler için süreci kolaylaştırın: Kampanyalarınızın koşulları kolay olmalıdır. Tüketicilerin işini kolaylaştırmak ve onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız da bir hayli önemlidir. Bu sürecin zor olması ve onları uğraştırması kampanyalarınızın başarısını olumsuz yönde etkileyecektir.

Doğru zamanda onlarla etkileşime girin: Kampanyalarınız sonrasında tüketiciler sizden daha fazla bilgi almak ya da ürünleri incelerken bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da onlarla doğru zamanlarda etkileşime geçmeniz gerekir. Sosyal mecralarda gelen yorumları takip etmek, kampanya dönemlerinde müşteri temsilcilerinizi bilgilendirmeniz veya ilgili ürün sayfalarında görünecek canlı destek sistemleri geliştirmeniz, kampanyanızın etkisini de artıracaktır.

Yeni başlayanlar için hazırladığımız kampanya yönetim rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da kampanya planlama ile ilgili bir takım bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Markethinkers
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın