Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi

13 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret firmalarınca sıklıkla kullanılır. Bu rehberimizde de yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi ile ilgili bir takım bilgiler paylaşacağız.

Bu rehberde değineceğimiz konular şu şekilde olacak:

  • Başarılı bir kampanyanın temel taşları
  • Kampanyaların amacı
  • Kampanya türleri
  • Kampanyaların uygulanma aşamasında bilinmesi gerekenler

Başarılı bir kampanyanın temel taşları

Doğru hedef kitleye yönelmek Düzenlenen kampanyanın başarılı olabilmesi için kampanya içeriğinin belli bir hedef kitleye yönelik olması oldukça önemlidir. Bu hedef kitle kampanya içeriğine göre değişiklik gösterebilir.

Doğru reklam hedeflemelerinin yapılması: Kampanyalarınızın tanıtımını yaparken, doğru hedeflemeleri yaparak, seçtiğiniz bu hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmanız da kampanyanın başarısını etkiler.

İlgi ve heyacan uyandırmalı: Kampanya içeriğinin ilgi uyandıracak şekilde hazırlanması; bunun için de kullanılan fotoğraf ve metinlerin özenle seçilmesi oldukça önemlidir. Kullanılan materyallerin ilgi çekici olması, karşı tarafta bir heyecan oluşmasını da sağlar.

Aciliyet hissi uyandırmalı: Kampanya içeriğinde bir aciliyet hissi uyandırmak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde etkileşime geçerek, satın alma eylemini daha hızlı gerçekleştirmelerini sağlar.

Bir değer sunmalı: Tüketiciler her gün farklı bir kampanya ile karşılaşıyorlar. Bu sebeple de bir değer sunmayan kampanyalar yeterince ilgi çekmeyecektir. Kullanıcılara bu fırsattan yararlandıklarına ne elde edeceklerini iyi bir şekilde anlayabiliyor olmalısınız.

Önceden planlanmalı: Kampanyalarınızın belli bir plan dahilinde olması, içerikleriniz üzerine daha fazla çalışmanıza yardımcı olur. Bu nedenle de kampanyalarınız için belli bir plan oluşturmanız gerekir.

Kampanyaların amacı

Satışları artırmak: E-ticarette kampanya oluşturma amaçlarından biri satışları artırmak olarak öne çıkıyor. Düzenlenen kampanyalar tüketicilere ulaşmak, onları web siteye çekmek ve satışları artırmak için kullanılan yöntemlerden biri.

Trafikleri artırmak: Kampanyalar daha geniş kitlelere ulaşarak, bu kişileri web sitenize çekmek için de iyi bir araçtır. Farklı hedef kitlelere yönelik kampanyalarla e-ticaret sitenizin trafiğini de artırabilirsiniz.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma: Düzenlediğiniz kampanyalar sonucunda yeni veya daha geniş kitlelere ulaşma şansı yakalayacağınız için marka ve ürün bilinirliğini de artırabilirsiniz.

Etkileşimleri artırmak: Kampanyalar aynı zamanda tüketicilerle etkileşime geçmek için de oldukça etkilidir. Kampanya sonrasında tüketiciler bilgi almak için sizinle iletişime geçmek isteyeceklerdir. Bu kişilerle iletişimde olmak, paylaşımlarınız üzerinde onlarla etkileşim kurmak, markanız için de bir hayli faydalı olacaktır. Sosyal kanıt etkisinin yanı sıra tüketicilerin markanızı daha çok bilmesine de yardımcı olur.

Kampanya türleri

E-ticaret siteniz üzerinde birçok farklı kampanya türünden yararlanabilirsiniz. Bu kampanya türlerini de kısaca ele alalım.

Yüzde odaklı kampanyalar: Yüzde odaklı kampanyalarda belli ürün gruplarında, belli dönemlerde yüzde odaklı (örneğin %20 indirim) kampanyalar oluşturulabilir. Yüzde odaklı çalışmalar en çok kullanılan kampanya türlerinden biridir.

Belli bir para indirimi yapılan kampanyalar: Yüzde odaklı çalışmaların yanı sıra belli bir miktarda para indirimi yapılan kampanyalarda bulunuyor. Örneğin, belli ürün gruplarında 50 TL indirim yapmak, bu kampanya türünü özetleyebilir.

Ücretsiz kargo kampanyaları: Özel gün veya kampanya dönemlerinde tüm alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunulabilir. Bu seçenek, kullanıcıların kargo için ek ücret ödemelerinin önüne geçtiği için oldukça etkili yöntemlerden biridir.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişler için sunulan kampanyalar: E-ticaret siteniz üzerinde X bir limitin üzerinde yapılan alışverişler sonrasında da kampanyalar sunabilirsiniz. Site üzerinde 250 TL’lik alışveriş sonrasında, belli oranda bir indirim ya da farklı opsiyonlar sunarak bu kampanyalardan yararlanabilirsiniz.

Hediye içeren kampanyalar: Yine site üzerinde yapılan alışverişlerde, tüketicilere ücretsiz olarak hediyeler sunduğunuz kampanyalar da hazırlayabilirsiniz. Bu kampanyaları detaylandırmak için, bir önceki maddede belirttiğimiz kampanya türüyle de birleştirebilirsiniz. Örneğin 200 TL’lik alışverişlerde tüketicilere bir hediye sunabilirsiniz.

Yarışmalar ve çekilişler: Sosyal mecralar üzerinde yarışmalar düzenlemek de son yıllarda oldukça popüler kampanyalar arasında yer alıyor. Farklı yarışma konseptleri oluşturarak, tüketicilerin sizinle etkileşime geçmelerini sağlayabilir ve yarışma sonrasında kazanan kişilere ödüller verebilirsiniz. Bunun yanı sıra yine sosyal mecralar üzerinde çekilişler düzenleyerek de marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Kampanyaların uygulanma aşamasında bilinmesi gerekenler

Karşılıklı kazanç sağlayan kampanyalar oluşturun: Hazırladığınız kampanyaların hem size hem de tüketicilere bir değer sunması oldukça önemlidir. Sadece kendinizi ve firmanızı düşünmeniz, kampanyalardan alacağınız verimlerin düşmesine neden olacaktır.

Tüketicilerin beklentilerini araştırın: Tüketicilerin satın alma davranışlarını takip etmek, onların firmalardan neler beklediğini araştırmak da kampanyalarınızı oluştururken hangi stratejiler üzerinde ilerleyeceğiniz konusunda size bir takım fikirler verecektir. Onların ne tür kampanyalar istediklerini ve kendilerine nasıl bir değer sunulmasını istediklerini iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir.

Tüketiciler için süreci kolaylaştırın: Kampanyalarınızın koşulları kolay olmalıdır. Tüketicilerin işini kolaylaştırmak ve onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız da bir hayli önemlidir. Bu sürecin zor olması ve onları uğraştırması kampanyalarınızın başarısını olumsuz yönde etkileyecektir.

Doğru zamanda onlarla etkileşime girin: Kampanyalarınız sonrasında tüketiciler sizden daha fazla bilgi almak ya da ürünleri incelerken bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da onlarla doğru zamanlarda etkileşime geçmeniz gerekir. Sosyal mecralarda gelen yorumları takip etmek, kampanya dönemlerinde müşteri temsilcilerinizi bilgilendirmeniz veya ilgili ürün sayfalarında görünecek canlı destek sistemleri geliştirmeniz, kampanyanızın etkisini de artıracaktır.

Yeni başlayanlar için hazırladığımız kampanya yönetim rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da kampanya planlama ile ilgili bir takım bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan