Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi

13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi

E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret firmalarınca sıklıkla kullanılır. Bu rehberimizde de yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi ile ilgili bir takım bilgiler paylaşacağız.

Bu rehberde değineceğimiz konular şu şekilde olacak:

  • Başarılı bir kampanyanın temel taşları
  • Kampanyaların amacı
  • Kampanya türleri
  • Kampanyaların uygulanma aşamasında bilinmesi gerekenler

Başarılı bir kampanyanın temel taşları

Doğru hedef kitleye yönelmek Düzenlenen kampanyanın başarılı olabilmesi için kampanya içeriğinin belli bir hedef kitleye yönelik olması oldukça önemlidir. Bu hedef kitle kampanya içeriğine göre değişiklik gösterebilir.

Doğru reklam hedeflemelerinin yapılması: Kampanyalarınızın tanıtımını yaparken, doğru hedeflemeleri yaparak, seçtiğiniz bu hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmanız da kampanyanın başarısını etkiler.

İlgi ve heyacan uyandırmalı: Kampanya içeriğinin ilgi uyandıracak şekilde hazırlanması; bunun için de kullanılan fotoğraf ve metinlerin özenle seçilmesi oldukça önemlidir. Kullanılan materyallerin ilgi çekici olması, karşı tarafta bir heyecan oluşmasını da sağlar.

Aciliyet hissi uyandırmalı: Kampanya içeriğinde bir aciliyet hissi uyandırmak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde etkileşime geçerek, satın alma eylemini daha hızlı gerçekleştirmelerini sağlar.

Bir değer sunmalı: Tüketiciler her gün farklı bir kampanya ile karşılaşıyorlar. Bu sebeple de bir değer sunmayan kampanyalar yeterince ilgi çekmeyecektir. Kullanıcılara bu fırsattan yararlandıklarına ne elde edeceklerini iyi bir şekilde anlayabiliyor olmalısınız.

Önceden planlanmalı: Kampanyalarınızın belli bir plan dahilinde olması, içerikleriniz üzerine daha fazla çalışmanıza yardımcı olur. Bu nedenle de kampanyalarınız için belli bir plan oluşturmanız gerekir.

Kampanyaların amacı

Satışları artırmak: E-ticarette kampanya oluşturma amaçlarından biri satışları artırmak olarak öne çıkıyor. Düzenlenen kampanyalar tüketicilere ulaşmak, onları web siteye çekmek ve satışları artırmak için kullanılan yöntemlerden biri.

Trafikleri artırmak: Kampanyalar daha geniş kitlelere ulaşarak, bu kişileri web sitenize çekmek için de iyi bir araçtır. Farklı hedef kitlelere yönelik kampanyalarla e-ticaret sitenizin trafiğini de artırabilirsiniz.

Marka ve ürün bilinirliğini artırma: Düzenlediğiniz kampanyalar sonucunda yeni veya daha geniş kitlelere ulaşma şansı yakalayacağınız için marka ve ürün bilinirliğini de artırabilirsiniz.

Etkileşimleri artırmak: Kampanyalar aynı zamanda tüketicilerle etkileşime geçmek için de oldukça etkilidir. Kampanya sonrasında tüketiciler bilgi almak için sizinle iletişime geçmek isteyeceklerdir. Bu kişilerle iletişimde olmak, paylaşımlarınız üzerinde onlarla etkileşim kurmak, markanız için de bir hayli faydalı olacaktır. Sosyal kanıt etkisinin yanı sıra tüketicilerin markanızı daha çok bilmesine de yardımcı olur.

Kampanya türleri

E-ticaret siteniz üzerinde birçok farklı kampanya türünden yararlanabilirsiniz. Bu kampanya türlerini de kısaca ele alalım.

Yüzde odaklı kampanyalar: Yüzde odaklı kampanyalarda belli ürün gruplarında, belli dönemlerde yüzde odaklı (örneğin %20 indirim) kampanyalar oluşturulabilir. Yüzde odaklı çalışmalar en çok kullanılan kampanya türlerinden biridir.

Belli bir para indirimi yapılan kampanyalar: Yüzde odaklı çalışmaların yanı sıra belli bir miktarda para indirimi yapılan kampanyalarda bulunuyor. Örneğin, belli ürün gruplarında 50 TL indirim yapmak, bu kampanya türünü özetleyebilir.

Ücretsiz kargo kampanyaları: Özel gün veya kampanya dönemlerinde tüm alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunulabilir. Bu seçenek, kullanıcıların kargo için ek ücret ödemelerinin önüne geçtiği için oldukça etkili yöntemlerden biridir.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişler için sunulan kampanyalar: E-ticaret siteniz üzerinde X bir limitin üzerinde yapılan alışverişler sonrasında da kampanyalar sunabilirsiniz. Site üzerinde 250 TL’lik alışveriş sonrasında, belli oranda bir indirim ya da farklı opsiyonlar sunarak bu kampanyalardan yararlanabilirsiniz.

Hediye içeren kampanyalar: Yine site üzerinde yapılan alışverişlerde, tüketicilere ücretsiz olarak hediyeler sunduğunuz kampanyalar da hazırlayabilirsiniz. Bu kampanyaları detaylandırmak için, bir önceki maddede belirttiğimiz kampanya türüyle de birleştirebilirsiniz. Örneğin 200 TL’lik alışverişlerde tüketicilere bir hediye sunabilirsiniz.

Yarışmalar ve çekilişler: Sosyal mecralar üzerinde yarışmalar düzenlemek de son yıllarda oldukça popüler kampanyalar arasında yer alıyor. Farklı yarışma konseptleri oluşturarak, tüketicilerin sizinle etkileşime geçmelerini sağlayabilir ve yarışma sonrasında kazanan kişilere ödüller verebilirsiniz. Bunun yanı sıra yine sosyal mecralar üzerinde çekilişler düzenleyerek de marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Kampanyaların uygulanma aşamasında bilinmesi gerekenler

Karşılıklı kazanç sağlayan kampanyalar oluşturun: Hazırladığınız kampanyaların hem size hem de tüketicilere bir değer sunması oldukça önemlidir. Sadece kendinizi ve firmanızı düşünmeniz, kampanyalardan alacağınız verimlerin düşmesine neden olacaktır.

Tüketicilerin beklentilerini araştırın: Tüketicilerin satın alma davranışlarını takip etmek, onların firmalardan neler beklediğini araştırmak da kampanyalarınızı oluştururken hangi stratejiler üzerinde ilerleyeceğiniz konusunda size bir takım fikirler verecektir. Onların ne tür kampanyalar istediklerini ve kendilerine nasıl bir değer sunulmasını istediklerini iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir.

Tüketiciler için süreci kolaylaştırın: Kampanyalarınızın koşulları kolay olmalıdır. Tüketicilerin işini kolaylaştırmak ve onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız da bir hayli önemlidir. Bu sürecin zor olması ve onları uğraştırması kampanyalarınızın başarısını olumsuz yönde etkileyecektir.

Doğru zamanda onlarla etkileşime girin: Kampanyalarınız sonrasında tüketiciler sizden daha fazla bilgi almak ya da ürünleri incelerken bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da onlarla doğru zamanlarda etkileşime geçmeniz gerekir. Sosyal mecralarda gelen yorumları takip etmek, kampanya dönemlerinde müşteri temsilcilerinizi bilgilendirmeniz veya ilgili ürün sayfalarında görünecek canlı destek sistemleri geliştirmeniz, kampanyanızın etkisini de artıracaktır.

Yeni başlayanlar için hazırladığımız kampanya yönetim rehberimizin burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da kampanya planlama ile ilgili bir takım bilgileri sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin