E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

3 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu fotoğraflar aynı zamanda dükkanınızın vitrnini oluşturduğu için de göz alıcı olmalılar. Geçtiğimiz yazılarda ürün fotoğraf çekim teknikleri ve bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerektiği gibi konular üzerinde durmuştuk. Bu yazımızda da kaliteli ürün fotoğraflarının neden önemli olduğundan bahsedeceğiz.

Aşağıdaki rehber serilerimizden ürün fotoğraf çekim teknikleri ve çekim sırasında nelere dikkat etmeniz gerektiği ile ilgili rehberlere ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 1. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

İlk izlenim önemlidir

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanız, karşı taraftaki ilk izlenim için önemlidir. Tüketiciler e-ticaret sitenize geldiklerinde öncelikli olarak ürün fotoğraflarına bakacaklardır ve bu süreçte de tüketicilere iyi bir ilk izlenim bırakmanız gerekir.

Düşük çözünürlüklü ve tek bir açıdan çekilmiş ürün fotoğrafı tüketicilerde bir ilgi uyandırmayacağı gibi ürünün kalitesiz olduğu izlenimini de yaratacaktır. İlk izlenim kötü olduğunda da tüketicileri kaçırma ihtimaliniz bir hayli yükselir.

Vitrin görevi görürler

Yazının başında da belirttiğimiz gibi ürün fotoğrafları, site tasarımı ile beraber işinizin vitrin görevini üstlenirler. Site tasarımı vitrinin kendini oluştururken, fotoğraflar ise vitrin içerisine yerleştirilen ürünleri temsil eder. Fiziki mağazalarda vitrin tasarımları oldukça önemlidir; çünkü tüketicileri dükkana çekme konusunda önemli bir görevleri vardır. İnternetten satışlarda da kaliteli fotoğraflar bu görevi üstlenir. Ürün görselleriniz ne kadar ilgi ve dikkat çekici ise tüketicileri etkilme şansınız da bir o kadar artar ve onları ürün sayfalarında daha fazla tutabilirsiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Güven aşılar

Kaliteli ürün fotoğrafları aynı zamanda ürüne karşı bir güven aşılamaktadır. Fotoğraf için özenilmiş olması ve ürünü farklı açılardan gösteren yüksek kaliteli ürün fotoğrafları, ürünün de iyi olduğu izlenimini ortaya koyar. Görselliğin oldukça ön planda olduğu günümüzde, ilgi çekmenin yanı sıra ürüne olan güveni artırmak için de kaliteli görseller kullanmanızda yarar vardır.

Görselliği ön plana çıkartır

Günümüzde görsellik kimi zaman işlevselliğin dahi önüne geçebilmektedir. Görsel doygunluğu sağlamak ve tüketicilerin gözlerine hitap edebilmek için de kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanızda yarar var. Görsellik ile tüketicileri cezbedebilir ve farklı kullanım senaryolarının görselleriyle beraber ürüne talep de yaratabilirsiniz.

Ürünü hızlı bir şekilde taramaya yardımcı olur

İnternetten alışverişlerde tüketiciler ürün hakkındaki bilgiyi ürün açıklamaları ve fotoğraflarından alırlar. Kaliteli ürün fotoğrafları kullandığınızda tüketiciler ürünü daha iyi görebilir ve ürünle ilgili izlenimleri daha hızlı bir şekilde oluşur. Aynı zamanda birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünü farklı açılardan göstermek de ürünün daha hızlı bir şekilde taranmasını sağlar. Bu da kullanıcının kafasında daha hızlı bir şekilde bir imaj oluşmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Ürün fotoğrafları paylaşılabilir unsurlardır

Ürün görselleri aynı zamanda sosyal mecralarda da paylaşılabilir unsurlardır. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırdığınızda bunları sosyal ağlardaki paylaşımlarınızda da rahatlıkla kullanarak, kullanıcıların bu görsellerle etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz.

Kendi paylaşımlarınızın yanı sıra tüketiciler de ürün fotoğraflarını kendi sosyal medya hesaplarında paylaşabilirler. Beğendikleri ve satın almak istedikleri ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilecekleri için de kaliteye önem vermeniz bu süreçte yine önemli olmaktadır.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Görsellerin SEO değeri vardır

Ürün fotoğrafları arkaplanda da SEO görevi üstlenmektedirler. Ürün görsel linkleri, etiketleri, alt açıklama metinleri doğru şekilde kurgulandığında ve arama motorlarına uyumlu hale getirildiğinde görsel aramalardan da web siteye trafik getirebilir. Arama motorlarında öne çıkan kaliteli ürün fotoğrafları yine tüketicilerin ilgisini çekebileceği için bu çalışmalarınızdan da belli bir geri dönüşüm edinme şansınız vardır.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Kaliteli görseller kullanmanız rekabette de öne çıkmanıza yardımcı olabilir. Bunun için rakip firmaların ürün görsellerini incelemeniz ve sonrasında da kendi görsellerinizin kalitesini bir adım öteye taşımak için neler yapabileceğinizi araştırmanız gerekir. Görsellik konusunda öne çıkmanız, tüketicilerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Markalaşmada yardımcı olur

Kaliteli ürün fotoğrafları çekmeniz ve bunlar üzerinde belli bir stil oluşturmanız da aynı zamanda markalaşma konusunda da size yardımcı olur. Belli bir tarzınızın olması, belli bir süre sonra ürün fotoğraflarınızı gören kullanıcıların markanızı anımsamalarını sağlayacağı için bu görsellerin markalaşmada da önemli bir yer bulunmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan