E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu fotoğraflar aynı zamanda dükkanınızın vitrnini oluşturduğu için de göz alıcı olmalılar. Geçtiğimiz yazılarda ürün fotoğraf çekim teknikleri ve bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerektiği gibi konular üzerinde durmuştuk. Bu yazımızda da kaliteli ürün fotoğraflarının neden önemli olduğundan bahsedeceğiz.

Aşağıdaki rehber serilerimizden ürün fotoğraf çekim teknikleri ve çekim sırasında nelere dikkat etmeniz gerektiği ile ilgili rehberlere ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 1. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

İlk izlenim önemlidir

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanız, karşı taraftaki ilk izlenim için önemlidir. Tüketiciler e-ticaret sitenize geldiklerinde öncelikli olarak ürün fotoğraflarına bakacaklardır ve bu süreçte de tüketicilere iyi bir ilk izlenim bırakmanız gerekir.

Düşük çözünürlüklü ve tek bir açıdan çekilmiş ürün fotoğrafı tüketicilerde bir ilgi uyandırmayacağı gibi ürünün kalitesiz olduğu izlenimini de yaratacaktır. İlk izlenim kötü olduğunda da tüketicileri kaçırma ihtimaliniz bir hayli yükselir.

Vitrin görevi görürler

Yazının başında da belirttiğimiz gibi ürün fotoğrafları, site tasarımı ile beraber işinizin vitrin görevini üstlenirler. Site tasarımı vitrinin kendini oluştururken, fotoğraflar ise vitrin içerisine yerleştirilen ürünleri temsil eder. Fiziki mağazalarda vitrin tasarımları oldukça önemlidir; çünkü tüketicileri dükkana çekme konusunda önemli bir görevleri vardır. İnternetten satışlarda da kaliteli fotoğraflar bu görevi üstlenir. Ürün görselleriniz ne kadar ilgi ve dikkat çekici ise tüketicileri etkilme şansınız da bir o kadar artar ve onları ürün sayfalarında daha fazla tutabilirsiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Güven aşılar

Kaliteli ürün fotoğrafları aynı zamanda ürüne karşı bir güven aşılamaktadır. Fotoğraf için özenilmiş olması ve ürünü farklı açılardan gösteren yüksek kaliteli ürün fotoğrafları, ürünün de iyi olduğu izlenimini ortaya koyar. Görselliğin oldukça ön planda olduğu günümüzde, ilgi çekmenin yanı sıra ürüne olan güveni artırmak için de kaliteli görseller kullanmanızda yarar vardır.

Görselliği ön plana çıkartır

Günümüzde görsellik kimi zaman işlevselliğin dahi önüne geçebilmektedir. Görsel doygunluğu sağlamak ve tüketicilerin gözlerine hitap edebilmek için de kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanızda yarar var. Görsellik ile tüketicileri cezbedebilir ve farklı kullanım senaryolarının görselleriyle beraber ürüne talep de yaratabilirsiniz.

Ürünü hızlı bir şekilde taramaya yardımcı olur

İnternetten alışverişlerde tüketiciler ürün hakkındaki bilgiyi ürün açıklamaları ve fotoğraflarından alırlar. Kaliteli ürün fotoğrafları kullandığınızda tüketiciler ürünü daha iyi görebilir ve ürünle ilgili izlenimleri daha hızlı bir şekilde oluşur. Aynı zamanda birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünü farklı açılardan göstermek de ürünün daha hızlı bir şekilde taranmasını sağlar. Bu da kullanıcının kafasında daha hızlı bir şekilde bir imaj oluşmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Ürün fotoğrafları paylaşılabilir unsurlardır

Ürün görselleri aynı zamanda sosyal mecralarda da paylaşılabilir unsurlardır. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırdığınızda bunları sosyal ağlardaki paylaşımlarınızda da rahatlıkla kullanarak, kullanıcıların bu görsellerle etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz.

Kendi paylaşımlarınızın yanı sıra tüketiciler de ürün fotoğraflarını kendi sosyal medya hesaplarında paylaşabilirler. Beğendikleri ve satın almak istedikleri ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilecekleri için de kaliteye önem vermeniz bu süreçte yine önemli olmaktadır.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Görsellerin SEO değeri vardır

Ürün fotoğrafları arkaplanda da SEO görevi üstlenmektedirler. Ürün görsel linkleri, etiketleri, alt açıklama metinleri doğru şekilde kurgulandığında ve arama motorlarına uyumlu hale getirildiğinde görsel aramalardan da web siteye trafik getirebilir. Arama motorlarında öne çıkan kaliteli ürün fotoğrafları yine tüketicilerin ilgisini çekebileceği için bu çalışmalarınızdan da belli bir geri dönüşüm edinme şansınız vardır.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Kaliteli görseller kullanmanız rekabette de öne çıkmanıza yardımcı olabilir. Bunun için rakip firmaların ürün görsellerini incelemeniz ve sonrasında da kendi görsellerinizin kalitesini bir adım öteye taşımak için neler yapabileceğinizi araştırmanız gerekir. Görsellik konusunda öne çıkmanız, tüketicilerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Markalaşmada yardımcı olur

Kaliteli ürün fotoğrafları çekmeniz ve bunlar üzerinde belli bir stil oluşturmanız da aynı zamanda markalaşma konusunda da size yardımcı olur. Belli bir tarzınızın olması, belli bir süre sonra ürün fotoğraflarınızı gören kullanıcıların markanızı anımsamalarını sağlayacağı için bu görsellerin markalaşmada da önemli bir yer bulunmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin