E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

3 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu fotoğraflar aynı zamanda dükkanınızın vitrnini oluşturduğu için de göz alıcı olmalılar. Geçtiğimiz yazılarda ürün fotoğraf çekim teknikleri ve bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerektiği gibi konular üzerinde durmuştuk. Bu yazımızda da kaliteli ürün fotoğraflarının neden önemli olduğundan bahsedeceğiz.

Aşağıdaki rehber serilerimizden ürün fotoğraf çekim teknikleri ve çekim sırasında nelere dikkat etmeniz gerektiği ile ilgili rehberlere ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 1. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

İlk izlenim önemlidir

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanız, karşı taraftaki ilk izlenim için önemlidir. Tüketiciler e-ticaret sitenize geldiklerinde öncelikli olarak ürün fotoğraflarına bakacaklardır ve bu süreçte de tüketicilere iyi bir ilk izlenim bırakmanız gerekir.

Düşük çözünürlüklü ve tek bir açıdan çekilmiş ürün fotoğrafı tüketicilerde bir ilgi uyandırmayacağı gibi ürünün kalitesiz olduğu izlenimini de yaratacaktır. İlk izlenim kötü olduğunda da tüketicileri kaçırma ihtimaliniz bir hayli yükselir.

Vitrin görevi görürler

Yazının başında da belirttiğimiz gibi ürün fotoğrafları, site tasarımı ile beraber işinizin vitrin görevini üstlenirler. Site tasarımı vitrinin kendini oluştururken, fotoğraflar ise vitrin içerisine yerleştirilen ürünleri temsil eder. Fiziki mağazalarda vitrin tasarımları oldukça önemlidir; çünkü tüketicileri dükkana çekme konusunda önemli bir görevleri vardır. İnternetten satışlarda da kaliteli fotoğraflar bu görevi üstlenir. Ürün görselleriniz ne kadar ilgi ve dikkat çekici ise tüketicileri etkilme şansınız da bir o kadar artar ve onları ürün sayfalarında daha fazla tutabilirsiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Güven aşılar

Kaliteli ürün fotoğrafları aynı zamanda ürüne karşı bir güven aşılamaktadır. Fotoğraf için özenilmiş olması ve ürünü farklı açılardan gösteren yüksek kaliteli ürün fotoğrafları, ürünün de iyi olduğu izlenimini ortaya koyar. Görselliğin oldukça ön planda olduğu günümüzde, ilgi çekmenin yanı sıra ürüne olan güveni artırmak için de kaliteli görseller kullanmanızda yarar vardır.

Görselliği ön plana çıkartır

Günümüzde görsellik kimi zaman işlevselliğin dahi önüne geçebilmektedir. Görsel doygunluğu sağlamak ve tüketicilerin gözlerine hitap edebilmek için de kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanızda yarar var. Görsellik ile tüketicileri cezbedebilir ve farklı kullanım senaryolarının görselleriyle beraber ürüne talep de yaratabilirsiniz.

Ürünü hızlı bir şekilde taramaya yardımcı olur

İnternetten alışverişlerde tüketiciler ürün hakkındaki bilgiyi ürün açıklamaları ve fotoğraflarından alırlar. Kaliteli ürün fotoğrafları kullandığınızda tüketiciler ürünü daha iyi görebilir ve ürünle ilgili izlenimleri daha hızlı bir şekilde oluşur. Aynı zamanda birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünü farklı açılardan göstermek de ürünün daha hızlı bir şekilde taranmasını sağlar. Bu da kullanıcının kafasında daha hızlı bir şekilde bir imaj oluşmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Ürün fotoğrafları paylaşılabilir unsurlardır

Ürün görselleri aynı zamanda sosyal mecralarda da paylaşılabilir unsurlardır. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırdığınızda bunları sosyal ağlardaki paylaşımlarınızda da rahatlıkla kullanarak, kullanıcıların bu görsellerle etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz.

Kendi paylaşımlarınızın yanı sıra tüketiciler de ürün fotoğraflarını kendi sosyal medya hesaplarında paylaşabilirler. Beğendikleri ve satın almak istedikleri ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilecekleri için de kaliteye önem vermeniz bu süreçte yine önemli olmaktadır.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Görsellerin SEO değeri vardır

Ürün fotoğrafları arkaplanda da SEO görevi üstlenmektedirler. Ürün görsel linkleri, etiketleri, alt açıklama metinleri doğru şekilde kurgulandığında ve arama motorlarına uyumlu hale getirildiğinde görsel aramalardan da web siteye trafik getirebilir. Arama motorlarında öne çıkan kaliteli ürün fotoğrafları yine tüketicilerin ilgisini çekebileceği için bu çalışmalarınızdan da belli bir geri dönüşüm edinme şansınız vardır.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Kaliteli görseller kullanmanız rekabette de öne çıkmanıza yardımcı olabilir. Bunun için rakip firmaların ürün görsellerini incelemeniz ve sonrasında da kendi görsellerinizin kalitesini bir adım öteye taşımak için neler yapabileceğinizi araştırmanız gerekir. Görsellik konusunda öne çıkmanız, tüketicilerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Markalaşmada yardımcı olur

Kaliteli ürün fotoğrafları çekmeniz ve bunlar üzerinde belli bir stil oluşturmanız da aynı zamanda markalaşma konusunda da size yardımcı olur. Belli bir tarzınızın olması, belli bir süre sonra ürün fotoğraflarınızı gören kullanıcıların markanızı anımsamalarını sağlayacağı için bu görsellerin markalaşmada da önemli bir yer bulunmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan