E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu fotoğraflar aynı zamanda dükkanınızın vitrnini oluşturduğu için de göz alıcı olmalılar. Geçtiğimiz yazılarda ürün fotoğraf çekim teknikleri ve bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerektiği gibi konular üzerinde durmuştuk. Bu yazımızda da kaliteli ürün fotoğraflarının neden önemli olduğundan bahsedeceğiz.

Aşağıdaki rehber serilerimizden ürün fotoğraf çekim teknikleri ve çekim sırasında nelere dikkat etmeniz gerektiği ile ilgili rehberlere ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 1. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

İlk izlenim önemlidir

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanız, karşı taraftaki ilk izlenim için önemlidir. Tüketiciler e-ticaret sitenize geldiklerinde öncelikli olarak ürün fotoğraflarına bakacaklardır ve bu süreçte de tüketicilere iyi bir ilk izlenim bırakmanız gerekir.

Düşük çözünürlüklü ve tek bir açıdan çekilmiş ürün fotoğrafı tüketicilerde bir ilgi uyandırmayacağı gibi ürünün kalitesiz olduğu izlenimini de yaratacaktır. İlk izlenim kötü olduğunda da tüketicileri kaçırma ihtimaliniz bir hayli yükselir.

Vitrin görevi görürler

Yazının başında da belirttiğimiz gibi ürün fotoğrafları, site tasarımı ile beraber işinizin vitrin görevini üstlenirler. Site tasarımı vitrinin kendini oluştururken, fotoğraflar ise vitrin içerisine yerleştirilen ürünleri temsil eder. Fiziki mağazalarda vitrin tasarımları oldukça önemlidir; çünkü tüketicileri dükkana çekme konusunda önemli bir görevleri vardır. İnternetten satışlarda da kaliteli fotoğraflar bu görevi üstlenir. Ürün görselleriniz ne kadar ilgi ve dikkat çekici ise tüketicileri etkilme şansınız da bir o kadar artar ve onları ürün sayfalarında daha fazla tutabilirsiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Güven aşılar

Kaliteli ürün fotoğrafları aynı zamanda ürüne karşı bir güven aşılamaktadır. Fotoğraf için özenilmiş olması ve ürünü farklı açılardan gösteren yüksek kaliteli ürün fotoğrafları, ürünün de iyi olduğu izlenimini ortaya koyar. Görselliğin oldukça ön planda olduğu günümüzde, ilgi çekmenin yanı sıra ürüne olan güveni artırmak için de kaliteli görseller kullanmanızda yarar vardır.

Görselliği ön plana çıkartır

Günümüzde görsellik kimi zaman işlevselliğin dahi önüne geçebilmektedir. Görsel doygunluğu sağlamak ve tüketicilerin gözlerine hitap edebilmek için de kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanızda yarar var. Görsellik ile tüketicileri cezbedebilir ve farklı kullanım senaryolarının görselleriyle beraber ürüne talep de yaratabilirsiniz.

Ürünü hızlı bir şekilde taramaya yardımcı olur

İnternetten alışverişlerde tüketiciler ürün hakkındaki bilgiyi ürün açıklamaları ve fotoğraflarından alırlar. Kaliteli ürün fotoğrafları kullandığınızda tüketiciler ürünü daha iyi görebilir ve ürünle ilgili izlenimleri daha hızlı bir şekilde oluşur. Aynı zamanda birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünü farklı açılardan göstermek de ürünün daha hızlı bir şekilde taranmasını sağlar. Bu da kullanıcının kafasında daha hızlı bir şekilde bir imaj oluşmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Ürün fotoğrafları paylaşılabilir unsurlardır

Ürün görselleri aynı zamanda sosyal mecralarda da paylaşılabilir unsurlardır. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırdığınızda bunları sosyal ağlardaki paylaşımlarınızda da rahatlıkla kullanarak, kullanıcıların bu görsellerle etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz.

Kendi paylaşımlarınızın yanı sıra tüketiciler de ürün fotoğraflarını kendi sosyal medya hesaplarında paylaşabilirler. Beğendikleri ve satın almak istedikleri ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilecekleri için de kaliteye önem vermeniz bu süreçte yine önemli olmaktadır.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Görsellerin SEO değeri vardır

Ürün fotoğrafları arkaplanda da SEO görevi üstlenmektedirler. Ürün görsel linkleri, etiketleri, alt açıklama metinleri doğru şekilde kurgulandığında ve arama motorlarına uyumlu hale getirildiğinde görsel aramalardan da web siteye trafik getirebilir. Arama motorlarında öne çıkan kaliteli ürün fotoğrafları yine tüketicilerin ilgisini çekebileceği için bu çalışmalarınızdan da belli bir geri dönüşüm edinme şansınız vardır.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Kaliteli görseller kullanmanız rekabette de öne çıkmanıza yardımcı olabilir. Bunun için rakip firmaların ürün görsellerini incelemeniz ve sonrasında da kendi görsellerinizin kalitesini bir adım öteye taşımak için neler yapabileceğinizi araştırmanız gerekir. Görsellik konusunda öne çıkmanız, tüketicilerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Markalaşmada yardımcı olur

Kaliteli ürün fotoğrafları çekmeniz ve bunlar üzerinde belli bir stil oluşturmanız da aynı zamanda markalaşma konusunda da size yardımcı olur. Belli bir tarzınızın olması, belli bir süre sonra ürün fotoğraflarınızı gören kullanıcıların markanızı anımsamalarını sağlayacağı için bu görsellerin markalaşmada da önemli bir yer bulunmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan