fbpx

E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu fotoğraflar aynı zamanda dükkanınızın vitrnini oluşturduğu için de göz alıcı olmalılar. Geçtiğimiz yazılarda ürün fotoğraf çekim teknikleri ve bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerektiği gibi konular üzerinde durmuştuk. Bu yazımızda da kaliteli ürün fotoğraflarının neden önemli olduğundan bahsedeceğiz.

Aşağıdaki rehber serilerimizden ürün fotoğraf çekim teknikleri ve çekim sırasında nelere dikkat etmeniz gerektiği ile ilgili rehberlere ulaşabilirsiniz.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 1. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 2. Bölüm

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

İlk izlenim önemlidir

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanız, karşı taraftaki ilk izlenim için önemlidir. Tüketiciler e-ticaret sitenize geldiklerinde öncelikli olarak ürün fotoğraflarına bakacaklardır ve bu süreçte de tüketicilere iyi bir ilk izlenim bırakmanız gerekir.

Düşük çözünürlüklü ve tek bir açıdan çekilmiş ürün fotoğrafı tüketicilerde bir ilgi uyandırmayacağı gibi ürünün kalitesiz olduğu izlenimini de yaratacaktır. İlk izlenim kötü olduğunda da tüketicileri kaçırma ihtimaliniz bir hayli yükselir.

Vitrin görevi görürler

Yazının başında da belirttiğimiz gibi ürün fotoğrafları, site tasarımı ile beraber işinizin vitrin görevini üstlenirler. Site tasarımı vitrinin kendini oluştururken, fotoğraflar ise vitrin içerisine yerleştirilen ürünleri temsil eder. Fiziki mağazalarda vitrin tasarımları oldukça önemlidir; çünkü tüketicileri dükkana çekme konusunda önemli bir görevleri vardır. İnternetten satışlarda da kaliteli fotoğraflar bu görevi üstlenir. Ürün görselleriniz ne kadar ilgi ve dikkat çekici ise tüketicileri etkilme şansınız da bir o kadar artar ve onları ürün sayfalarında daha fazla tutabilirsiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Güven aşılar

Kaliteli ürün fotoğrafları aynı zamanda ürüne karşı bir güven aşılamaktadır. Fotoğraf için özenilmiş olması ve ürünü farklı açılardan gösteren yüksek kaliteli ürün fotoğrafları, ürünün de iyi olduğu izlenimini ortaya koyar. Görselliğin oldukça ön planda olduğu günümüzde, ilgi çekmenin yanı sıra ürüne olan güveni artırmak için de kaliteli görseller kullanmanızda yarar vardır.

Görselliği ön plana çıkartır

Günümüzde görsellik kimi zaman işlevselliğin dahi önüne geçebilmektedir. Görsel doygunluğu sağlamak ve tüketicilerin gözlerine hitap edebilmek için de kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanızda yarar var. Görsellik ile tüketicileri cezbedebilir ve farklı kullanım senaryolarının görselleriyle beraber ürüne talep de yaratabilirsiniz.

Ürünü hızlı bir şekilde taramaya yardımcı olur

İnternetten alışverişlerde tüketiciler ürün hakkındaki bilgiyi ürün açıklamaları ve fotoğraflarından alırlar. Kaliteli ürün fotoğrafları kullandığınızda tüketiciler ürünü daha iyi görebilir ve ürünle ilgili izlenimleri daha hızlı bir şekilde oluşur. Aynı zamanda birden fazla ürün fotoğrafı ile ürünü farklı açılardan göstermek de ürünün daha hızlı bir şekilde taranmasını sağlar. Bu da kullanıcının kafasında daha hızlı bir şekilde bir imaj oluşmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

Ürün fotoğrafları paylaşılabilir unsurlardır

Ürün görselleri aynı zamanda sosyal mecralarda da paylaşılabilir unsurlardır. Ürün fotoğraflarınızın kalitesini artırdığınızda bunları sosyal ağlardaki paylaşımlarınızda da rahatlıkla kullanarak, kullanıcıların bu görsellerle etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz.

Kendi paylaşımlarınızın yanı sıra tüketiciler de ürün fotoğraflarını kendi sosyal medya hesaplarında paylaşabilirler. Beğendikleri ve satın almak istedikleri ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilecekleri için de kaliteye önem vermeniz bu süreçte yine önemli olmaktadır.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Görsellerin SEO değeri vardır

Ürün fotoğrafları arkaplanda da SEO görevi üstlenmektedirler. Ürün görsel linkleri, etiketleri, alt açıklama metinleri doğru şekilde kurgulandığında ve arama motorlarına uyumlu hale getirildiğinde görsel aramalardan da web siteye trafik getirebilir. Arama motorlarında öne çıkan kaliteli ürün fotoğrafları yine tüketicilerin ilgisini çekebileceği için bu çalışmalarınızdan da belli bir geri dönüşüm edinme şansınız vardır.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Rekabette öne çıkmanızı sağlar

Kaliteli görseller kullanmanız rekabette de öne çıkmanıza yardımcı olabilir. Bunun için rakip firmaların ürün görsellerini incelemeniz ve sonrasında da kendi görsellerinizin kalitesini bir adım öteye taşımak için neler yapabileceğinizi araştırmanız gerekir. Görsellik konusunda öne çıkmanız, tüketicilerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Markalaşmada yardımcı olur

Kaliteli ürün fotoğrafları çekmeniz ve bunlar üzerinde belli bir stil oluşturmanız da aynı zamanda markalaşma konusunda da size yardımcı olur. Belli bir tarzınızın olması, belli bir süre sonra ürün fotoğraflarınızı gören kullanıcıların markanızı anımsamalarını sağlayacağı için bu görsellerin markalaşmada da önemli bir yer bulunmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan