E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

16 Şubat 2020
Sinan Oypan

Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi amaçların yanı sıra Instagram’da yer almanın sağladığı diğer avantajları da bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

1. Müşterileriniz bunu bekler

Müşterileriniz Instagram hesabınızın olması beklemekteler; çünkü tüketiciler sosyal ağlar üzerinde ürün araştırması yaptıkları gibi müşteri desteği almak için de bu ağlar üzerinden markalarla iletişime geçerler. Instagram kullanmak, bu kişilerin beklentilerini karşılamanızı sağlar.

2. Markanıza daha fazla güvenirler

Özellikle Instagram’da onaylı hesabınız bulunuyorsa, marka bilinirliğiniz ve markanıza olan güven de artmış olur. Mavi tık özelliğini aktif ettiğinizde, tüketiciler markanızın gerçek olduğunu görmüş olurlar ve böylelikle sizden yaptıkları alışverişlerde kendilerini daha güvende hissederler.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

3. Müşteri desteği sunabilirsiniz

Farklı kanallar üzerinden müşteri desteği sunmak oldukça önemlidir. Tüketiciler farklı şekillerde markalara ulaşabilmek isterler. Instagram kullanmak, yeni bir müşteri destek kanalı yaratmanız anlamına gelmektedir. Kullanıcıların sorularına yanıt verebilir, satış öncesi ve sonrası desteği sunarak, müşteri destek kalitenizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler

4. Marka ve ürün bilinirliğini artırabilirsiniz

Instagram’da yer aldığınızda markanız ve ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaparak, tüketicilerin bu hizmetlerinizi görmelerini sağlamış olursunuz. Farklı hashtag kullanımlarıyla yeni kitlelere ulaşarak, marka ve ürünlerinizin de görünürlüğünü artırarak, onların bilinirliklerini de artırırsınız.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

5. Web sitenize yönlendirme trafiği çekebilirsiniz

Instagram kullanmak aynı zamanda size yeni bir trafik kanalı sağlar. Instagram profiliniz üzerinden web sitenize yönlendirme trafiği sağlayabileceğiniz gibi Instagram Hikaye ve reklamları üzerinden de hem web sitenize hem de ürün sayfalarınıza trafik sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

6. Farklı amaçlar için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz

Instagram’da birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bunlarla beraber yeni hedef kitlelere ulaşabilir, takipçi sayınızı artırabilir, ürün ve kampanya tanıtımları yaparak geri dönüşümlerinizi artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

Instagram reklamları, Facebook’un reklam yöneticisi üzerinden yönetilmekte ve çıktığınız kampanyaları hem Facebook hem de Instagram üzerinde yayınlayabilirsiniz. Böylelikle iki platform üzerinde de reklam kampanyalarınızı göstermiş olursunuz.

İlgili rehber: Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

7. Rakipleriniz de bu mecrayı kullanıyor

Instagram’da rakiplerinizin de yer aldığını unutmamanız gerekiyor. Rekabette yer almak ve rakiplerinizin sosyal ağlarda ne tür çalışmalar yaptığını; nasıl reklam kampanyaları çıktığını; takipçileriyle nasıl bir iletişim kurduğunu görmek için de bu mecrayı kullanabilirsiniz.

8. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırırsınız

İnternet üzerinde markanızla ilgili ne kadar çok içerik olursa, tüketicilerin markanız ve/ya ürünlerinizle karşılaşma şansı da bir o kadar artar. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürünlerinizi görmelerini sağlamak için içerik üretimi yapmanız gerekir. Instagram kullanmak, farklı içeriklerle tüketicilere marka ve ürünlerinizi sergilemenizi sağlayarak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur.

9. Instagram üzerindeki etkileşimler yüksektir

Kullanıcı tabanına baktığınızda Instagram’ın günlük aktif kullanıcı sayısı bir hayli fazladır ve gün içerisinde tüketicilerin bu mecrada aktif bir şekilde yer almaları nedeniyle etkileşimler de bir hayli yüksektir. Hedef kitlenizle iletişime geçmek ve onlardan belli bir geri dönüşüm alabilmek için bu mecrayı aktif olarak kullanabilirsiniz.

10. Satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur

Organik olarak tüketicilere ulaşmanın yanı sıra reklam kampanyaları ile ürünlerinizi tanıttığınızda tüketicileri web sitenize çekerek satışlarınızı da artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram üzerinde de satış yaparak, kullanıcıları ürünlerinize çekebilirsiniz.

Instagram üzerinde satış yapabilmek için mağazanızdaki ürünleri buraya aktarmanız gerekir. İdeaSoft müşterileri InstaShop özelliği ile Instagram’da satış yapabilmekteler. Dilerseniz İdeaSoft e-ticaret altyapı paketleri sayfamızdan ürünlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

Instagram kullanmak ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram’da ne tür paylaşımlar yapılır?

Instagram üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı paylaşım türü bulunuyor. Rehber içerikleri, ürün tanıtımları, ürün kutu açılışları, yeni ürün duyuruları, haberler, eğlenceli içerikler, videolar gibi farklı içerik türlerinden yararlanarak organik olarak hesabınızı büyütebilirsiniz.

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Instagram’da takipçi nasıl artırılır?

Takipçi sayınızı artırmak için düzenli olarak paylaşım yapmanızda fayda var. Bunun yanı sıra takipçilerinizle etkileşime girmeniz, hedef kitlenizin ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız, doğru Hashtag kullanımları yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler

Instagram’da nasıl çekiliş yapılır?

Instagram’da çekiliş yapmadan önce amaçlarınızı belirlemeniz ve bu çekiliş ile ulaşmak istediğiniz hedefleri belirlemeniz gerekir. Bununla beraber çekiliş kurallarını belirlemeli, katılım koşullarını net bir şekilde belirleyerek paylaşımlarınızda bunları duyumanız gerekir. Çekilişin nasıl yapılacağını ve sonuçların nasıl açıklanacağını da takipçilerinize bildirmeniz önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan