E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi amaçların yanı sıra Instagram’da yer almanın sağladığı diğer avantajları da bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

1. Müşterileriniz bunu bekler

Müşterileriniz Instagram hesabınızın olması beklemekteler; çünkü tüketiciler sosyal ağlar üzerinde ürün araştırması yaptıkları gibi müşteri desteği almak için de bu ağlar üzerinden markalarla iletişime geçerler. Instagram kullanmak, bu kişilerin beklentilerini karşılamanızı sağlar.

2. Markanıza daha fazla güvenirler

Özellikle Instagram’da onaylı hesabınız bulunuyorsa, marka bilinirliğiniz ve markanıza olan güven de artmış olur. Mavi tık özelliğini aktif ettiğinizde, tüketiciler markanızın gerçek olduğunu görmüş olurlar ve böylelikle sizden yaptıkları alışverişlerde kendilerini daha güvende hissederler.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

3. Müşteri desteği sunabilirsiniz

Farklı kanallar üzerinden müşteri desteği sunmak oldukça önemlidir. Tüketiciler farklı şekillerde markalara ulaşabilmek isterler. Instagram kullanmak, yeni bir müşteri destek kanalı yaratmanız anlamına gelmektedir. Kullanıcıların sorularına yanıt verebilir, satış öncesi ve sonrası desteği sunarak, müşteri destek kalitenizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler

4. Marka ve ürün bilinirliğini artırabilirsiniz

Instagram’da yer aldığınızda markanız ve ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaparak, tüketicilerin bu hizmetlerinizi görmelerini sağlamış olursunuz. Farklı hashtag kullanımlarıyla yeni kitlelere ulaşarak, marka ve ürünlerinizin de görünürlüğünü artırarak, onların bilinirliklerini de artırırsınız.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

5. Web sitenize yönlendirme trafiği çekebilirsiniz

Instagram kullanmak aynı zamanda size yeni bir trafik kanalı sağlar. Instagram profiliniz üzerinden web sitenize yönlendirme trafiği sağlayabileceğiniz gibi Instagram Hikaye ve reklamları üzerinden de hem web sitenize hem de ürün sayfalarınıza trafik sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

6. Farklı amaçlar için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz

Instagram’da birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bunlarla beraber yeni hedef kitlelere ulaşabilir, takipçi sayınızı artırabilir, ürün ve kampanya tanıtımları yaparak geri dönüşümlerinizi artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

Instagram reklamları, Facebook’un reklam yöneticisi üzerinden yönetilmekte ve çıktığınız kampanyaları hem Facebook hem de Instagram üzerinde yayınlayabilirsiniz. Böylelikle iki platform üzerinde de reklam kampanyalarınızı göstermiş olursunuz.

İlgili rehber: Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

7. Rakipleriniz de bu mecrayı kullanıyor

Instagram’da rakiplerinizin de yer aldığını unutmamanız gerekiyor. Rekabette yer almak ve rakiplerinizin sosyal ağlarda ne tür çalışmalar yaptığını; nasıl reklam kampanyaları çıktığını; takipçileriyle nasıl bir iletişim kurduğunu görmek için de bu mecrayı kullanabilirsiniz.

8. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırırsınız

İnternet üzerinde markanızla ilgili ne kadar çok içerik olursa, tüketicilerin markanız ve/ya ürünlerinizle karşılaşma şansı da bir o kadar artar. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürünlerinizi görmelerini sağlamak için içerik üretimi yapmanız gerekir. Instagram kullanmak, farklı içeriklerle tüketicilere marka ve ürünlerinizi sergilemenizi sağlayarak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur.

9. Instagram üzerindeki etkileşimler yüksektir

Kullanıcı tabanına baktığınızda Instagram’ın günlük aktif kullanıcı sayısı bir hayli fazladır ve gün içerisinde tüketicilerin bu mecrada aktif bir şekilde yer almaları nedeniyle etkileşimler de bir hayli yüksektir. Hedef kitlenizle iletişime geçmek ve onlardan belli bir geri dönüşüm alabilmek için bu mecrayı aktif olarak kullanabilirsiniz.

10. Satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur

Organik olarak tüketicilere ulaşmanın yanı sıra reklam kampanyaları ile ürünlerinizi tanıttığınızda tüketicileri web sitenize çekerek satışlarınızı da artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram üzerinde de satış yaparak, kullanıcıları ürünlerinize çekebilirsiniz.

Instagram üzerinde satış yapabilmek için mağazanızdaki ürünleri buraya aktarmanız gerekir. İdeaSoft müşterileri InstaShop özelliği ile Instagram’da satış yapabilmekteler. Dilerseniz İdeaSoft e-ticaret altyapı paketleri sayfamızdan ürünlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

Instagram kullanmak ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram’da ne tür paylaşımlar yapılır?

Instagram üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı paylaşım türü bulunuyor. Rehber içerikleri, ürün tanıtımları, ürün kutu açılışları, yeni ürün duyuruları, haberler, eğlenceli içerikler, videolar gibi farklı içerik türlerinden yararlanarak organik olarak hesabınızı büyütebilirsiniz.

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Instagram’da takipçi nasıl artırılır?

Takipçi sayınızı artırmak için düzenli olarak paylaşım yapmanızda fayda var. Bunun yanı sıra takipçilerinizle etkileşime girmeniz, hedef kitlenizin ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız, doğru Hashtag kullanımları yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler

Instagram’da nasıl çekiliş yapılır?

Instagram’da çekiliş yapmadan önce amaçlarınızı belirlemeniz ve bu çekiliş ile ulaşmak istediğiniz hedefleri belirlemeniz gerekir. Bununla beraber çekiliş kurallarını belirlemeli, katılım koşullarını net bir şekilde belirleyerek paylaşımlarınızda bunları duyumanız gerekir. Çekilişin nasıl yapılacağını ve sonuçların nasıl açıklanacağını da takipçilerinize bildirmeniz önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan