E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi amaçların yanı sıra Instagram’da yer almanın sağladığı diğer avantajları da bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

1. Müşterileriniz bunu bekler

Müşterileriniz Instagram hesabınızın olması beklemekteler; çünkü tüketiciler sosyal ağlar üzerinde ürün araştırması yaptıkları gibi müşteri desteği almak için de bu ağlar üzerinden markalarla iletişime geçerler. Instagram kullanmak, bu kişilerin beklentilerini karşılamanızı sağlar.

2. Markanıza daha fazla güvenirler

Özellikle Instagram’da onaylı hesabınız bulunuyorsa, marka bilinirliğiniz ve markanıza olan güven de artmış olur. Mavi tık özelliğini aktif ettiğinizde, tüketiciler markanızın gerçek olduğunu görmüş olurlar ve böylelikle sizden yaptıkları alışverişlerde kendilerini daha güvende hissederler.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

3. Müşteri desteği sunabilirsiniz

Farklı kanallar üzerinden müşteri desteği sunmak oldukça önemlidir. Tüketiciler farklı şekillerde markalara ulaşabilmek isterler. Instagram kullanmak, yeni bir müşteri destek kanalı yaratmanız anlamına gelmektedir. Kullanıcıların sorularına yanıt verebilir, satış öncesi ve sonrası desteği sunarak, müşteri destek kalitenizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler

4. Marka ve ürün bilinirliğini artırabilirsiniz

Instagram’da yer aldığınızda markanız ve ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaparak, tüketicilerin bu hizmetlerinizi görmelerini sağlamış olursunuz. Farklı hashtag kullanımlarıyla yeni kitlelere ulaşarak, marka ve ürünlerinizin de görünürlüğünü artırarak, onların bilinirliklerini de artırırsınız.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

5. Web sitenize yönlendirme trafiği çekebilirsiniz

Instagram kullanmak aynı zamanda size yeni bir trafik kanalı sağlar. Instagram profiliniz üzerinden web sitenize yönlendirme trafiği sağlayabileceğiniz gibi Instagram Hikaye ve reklamları üzerinden de hem web sitenize hem de ürün sayfalarınıza trafik sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

6. Farklı amaçlar için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz

Instagram’da birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bunlarla beraber yeni hedef kitlelere ulaşabilir, takipçi sayınızı artırabilir, ürün ve kampanya tanıtımları yaparak geri dönüşümlerinizi artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

Instagram reklamları, Facebook’un reklam yöneticisi üzerinden yönetilmekte ve çıktığınız kampanyaları hem Facebook hem de Instagram üzerinde yayınlayabilirsiniz. Böylelikle iki platform üzerinde de reklam kampanyalarınızı göstermiş olursunuz.

İlgili rehber: Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

7. Rakipleriniz de bu mecrayı kullanıyor

Instagram’da rakiplerinizin de yer aldığını unutmamanız gerekiyor. Rekabette yer almak ve rakiplerinizin sosyal ağlarda ne tür çalışmalar yaptığını; nasıl reklam kampanyaları çıktığını; takipçileriyle nasıl bir iletişim kurduğunu görmek için de bu mecrayı kullanabilirsiniz.

8. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırırsınız

İnternet üzerinde markanızla ilgili ne kadar çok içerik olursa, tüketicilerin markanız ve/ya ürünlerinizle karşılaşma şansı da bir o kadar artar. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürünlerinizi görmelerini sağlamak için içerik üretimi yapmanız gerekir. Instagram kullanmak, farklı içeriklerle tüketicilere marka ve ürünlerinizi sergilemenizi sağlayarak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur.

9. Instagram üzerindeki etkileşimler yüksektir

Kullanıcı tabanına baktığınızda Instagram’ın günlük aktif kullanıcı sayısı bir hayli fazladır ve gün içerisinde tüketicilerin bu mecrada aktif bir şekilde yer almaları nedeniyle etkileşimler de bir hayli yüksektir. Hedef kitlenizle iletişime geçmek ve onlardan belli bir geri dönüşüm alabilmek için bu mecrayı aktif olarak kullanabilirsiniz.

10. Satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur

Organik olarak tüketicilere ulaşmanın yanı sıra reklam kampanyaları ile ürünlerinizi tanıttığınızda tüketicileri web sitenize çekerek satışlarınızı da artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram üzerinde de satış yaparak, kullanıcıları ürünlerinize çekebilirsiniz.

Instagram üzerinde satış yapabilmek için mağazanızdaki ürünleri buraya aktarmanız gerekir. İdeaSoft müşterileri InstaShop özelliği ile Instagram’da satış yapabilmekteler. Dilerseniz İdeaSoft e-ticaret altyapı paketleri sayfamızdan ürünlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

Instagram kullanmak ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram’da ne tür paylaşımlar yapılır?

Instagram üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı paylaşım türü bulunuyor. Rehber içerikleri, ürün tanıtımları, ürün kutu açılışları, yeni ürün duyuruları, haberler, eğlenceli içerikler, videolar gibi farklı içerik türlerinden yararlanarak organik olarak hesabınızı büyütebilirsiniz.

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Instagram’da takipçi nasıl artırılır?

Takipçi sayınızı artırmak için düzenli olarak paylaşım yapmanızda fayda var. Bunun yanı sıra takipçilerinizle etkileşime girmeniz, hedef kitlenizin ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız, doğru Hashtag kullanımları yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler

Instagram’da nasıl çekiliş yapılır?

Instagram’da çekiliş yapmadan önce amaçlarınızı belirlemeniz ve bu çekiliş ile ulaşmak istediğiniz hedefleri belirlemeniz gerekir. Bununla beraber çekiliş kurallarını belirlemeli, katılım koşullarını net bir şekilde belirleyerek paylaşımlarınızda bunları duyumanız gerekir. Çekilişin nasıl yapılacağını ve sonuçların nasıl açıklanacağını da takipçilerinize bildirmeniz önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar....
5 Ocak 2022
Markethinkers
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin