E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi amaçların yanı sıra Instagram’da yer almanın sağladığı diğer avantajları da bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep

1. Müşterileriniz bunu bekler

Müşterileriniz Instagram hesabınızın olması beklemekteler; çünkü tüketiciler sosyal ağlar üzerinde ürün araştırması yaptıkları gibi müşteri desteği almak için de bu ağlar üzerinden markalarla iletişime geçerler. Instagram kullanmak, bu kişilerin beklentilerini karşılamanızı sağlar.

2. Markanıza daha fazla güvenirler

Özellikle Instagram’da onaylı hesabınız bulunuyorsa, marka bilinirliğiniz ve markanıza olan güven de artmış olur. Mavi tık özelliğini aktif ettiğinizde, tüketiciler markanızın gerçek olduğunu görmüş olurlar ve böylelikle sizden yaptıkları alışverişlerde kendilerini daha güvende hissederler.

İlgili rehber: Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?

3. Müşteri desteği sunabilirsiniz

Farklı kanallar üzerinden müşteri desteği sunmak oldukça önemlidir. Tüketiciler farklı şekillerde markalara ulaşabilmek isterler. Instagram kullanmak, yeni bir müşteri destek kanalı yaratmanız anlamına gelmektedir. Kullanıcıların sorularına yanıt verebilir, satış öncesi ve sonrası desteği sunarak, müşteri destek kalitenizi geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler

4. Marka ve ürün bilinirliğini artırabilirsiniz

Instagram’da yer aldığınızda markanız ve ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yaparak, tüketicilerin bu hizmetlerinizi görmelerini sağlamış olursunuz. Farklı hashtag kullanımlarıyla yeni kitlelere ulaşarak, marka ve ürünlerinizin de görünürlüğünü artırarak, onların bilinirliklerini de artırırsınız.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

5. Web sitenize yönlendirme trafiği çekebilirsiniz

Instagram kullanmak aynı zamanda size yeni bir trafik kanalı sağlar. Instagram profiliniz üzerinden web sitenize yönlendirme trafiği sağlayabileceğiniz gibi Instagram Hikaye ve reklamları üzerinden de hem web sitenize hem de ürün sayfalarınıza trafik sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

6. Farklı amaçlar için reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz

Instagram’da birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bunlarla beraber yeni hedef kitlelere ulaşabilir, takipçi sayınızı artırabilir, ürün ve kampanya tanıtımları yaparak geri dönüşümlerinizi artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

Instagram reklamları, Facebook’un reklam yöneticisi üzerinden yönetilmekte ve çıktığınız kampanyaları hem Facebook hem de Instagram üzerinde yayınlayabilirsiniz. Böylelikle iki platform üzerinde de reklam kampanyalarınızı göstermiş olursunuz.

İlgili rehber: Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?

7. Rakipleriniz de bu mecrayı kullanıyor

Instagram’da rakiplerinizin de yer aldığını unutmamanız gerekiyor. Rekabette yer almak ve rakiplerinizin sosyal ağlarda ne tür çalışmalar yaptığını; nasıl reklam kampanyaları çıktığını; takipçileriyle nasıl bir iletişim kurduğunu görmek için de bu mecrayı kullanabilirsiniz.

8. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırırsınız

İnternet üzerinde markanızla ilgili ne kadar çok içerik olursa, tüketicilerin markanız ve/ya ürünlerinizle karşılaşma şansı da bir o kadar artar. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürünlerinizi görmelerini sağlamak için içerik üretimi yapmanız gerekir. Instagram kullanmak, farklı içeriklerle tüketicilere marka ve ürünlerinizi sergilemenizi sağlayarak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur.

9. Instagram üzerindeki etkileşimler yüksektir

Kullanıcı tabanına baktığınızda Instagram’ın günlük aktif kullanıcı sayısı bir hayli fazladır ve gün içerisinde tüketicilerin bu mecrada aktif bir şekilde yer almaları nedeniyle etkileşimler de bir hayli yüksektir. Hedef kitlenizle iletişime geçmek ve onlardan belli bir geri dönüşüm alabilmek için bu mecrayı aktif olarak kullanabilirsiniz.

10. Satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur

Organik olarak tüketicilere ulaşmanın yanı sıra reklam kampanyaları ile ürünlerinizi tanıttığınızda tüketicileri web sitenize çekerek satışlarınızı da artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram üzerinde de satış yaparak, kullanıcıları ürünlerinize çekebilirsiniz.

Instagram üzerinde satış yapabilmek için mağazanızdaki ürünleri buraya aktarmanız gerekir. İdeaSoft müşterileri InstaShop özelliği ile Instagram’da satış yapabilmekteler. Dilerseniz İdeaSoft e-ticaret altyapı paketleri sayfamızdan ürünlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz.

Instagram kullanmak ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram’da ne tür paylaşımlar yapılır?

Instagram üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı paylaşım türü bulunuyor. Rehber içerikleri, ürün tanıtımları, ürün kutu açılışları, yeni ürün duyuruları, haberler, eğlenceli içerikler, videolar gibi farklı içerik türlerinden yararlanarak organik olarak hesabınızı büyütebilirsiniz.

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Instagram’da takipçi nasıl artırılır?

Takipçi sayınızı artırmak için düzenli olarak paylaşım yapmanızda fayda var. Bunun yanı sıra takipçilerinizle etkileşime girmeniz, hedef kitlenizin ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız, doğru Hashtag kullanımları yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler

Instagram’da nasıl çekiliş yapılır?

Instagram’da çekiliş yapmadan önce amaçlarınızı belirlemeniz ve bu çekiliş ile ulaşmak istediğiniz hedefleri belirlemeniz gerekir. Bununla beraber çekiliş kurallarını belirlemeli, katılım koşullarını net bir şekilde belirleyerek paylaşımlarınızda bunları duyumanız gerekir. Çekilişin nasıl yapılacağını ve sonuçların nasıl açıklanacağını da takipçilerinize bildirmeniz önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin