fbpx

İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler

16 Kasım 2018
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler

E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken dikkat edilmesi gereken bir takım unsular bulunur. İndirim ve promosyonlarınızın daha etkili olabilmesi ve size de daha iyi geri dönüşüm sağlayabilmesi için bazı yöntemlerden yararlanarak stratejilerinizi iyi bir şekilde geliştirmeniz gerekir.

İndirimlerin avantaj ve dezavantajları

İndirim yapmadan önce bu çalışmaların avantaj ve dezavantajlarını iyi bir şekilde kavramınızda fayda var.

İndirimlerin avantajları

  • Müşteri sadakatini artırılabilir
  • Yeni hedef kitlelere ulaşılabilir
  • Geri dönüşümler ve satış oranları artırılabilir
  • Ortalama sepet tutarı artırılabilir
  • Eldeki stoklar hızlı bir şekilde tüketilebilir
  • Aylık satış hedeflerine ulaşılabilir

İndirimlerin dezavantajları

  • Kar marjı düşebilir
  • Marka değerine zarar verilebilir
  • Normal satış dönemlerinde geri dönüşümlerin düşmesine neden olunabilir
  • Genellikle sadık olmayacak kitlelerin çekilmesine neden olabilir
  • Ulaşmak istediğinizin haricinde bir hedef kitleyi çekmenize neden olabilir

İndirimleri hangi firmalar düzenlemeli?

İndirim yapmak için belli bir sektör ya da kategori belirtmek yanlış olur. Tüm firmalar bu indirimleri ve promosyonları yapabilirler; ancak bunların ne zaman ve nasıl yapıldığı da bir hayli önemli bir konudur

İndirim çalışmaları marka ve ürün değerine zarar verebileceği için, indirimleri sürekli bir satış politikası yerine, belli dönem ya da sezonlarda geçici sürelerde yapmanız gerekir.

Özellikle yeni açılan firmalar, marka bilinirliklerini artırmak için bu indirim ve promosyonlardan yararlanabilirler. Bunun yanı sıra Black Friday gibi özel gün ya da tatillerde ortalama satış hedeflerini artırmak ve daha fazla kişiye ulaşmak için belli sürelerde geçerli indirimler yapılabilir. Bunun haricinde sürekli olarak indirim yapıyor olmak markanıza zarar verir.

İndirim ve promosyon türleri nelerdir?

Temel olarak 4 farklı indirim ve promosyon türünü ele alabiliriz.

Yüzde odaklı indirimler: Bu indirim türünde sepet genelinde ya da ürün başına belli bir yüzde oranında ürün fiyatına indirim uygulanır.

TL (fiyat odaklı) indirimler: Belli bir yüzde yerine, belli bir fiyat odağında indirimler yapılır. Örneğin sepet genelinde ya da belli bir üründe 50 TL’lik bir indirim sağlanabilir.

Ücretsiz kargo indirimleri: Tüketicilerin belli bir tutar üzerinde alışveriş yapmalarından sonra kargo ücretlerini sizin karşılamanız şeklinde yapılan indirimlerdir. Bu yöntemde tüketiciler ücretsiz kargodan yararlanmak için, alt limit tutarında alışveriş yapmayı tercih ederler.

Hediye ürünler: Doğrudan indirim yapmak yerine, tüketicilere yaptıkları alışverişler sonrasında bir ürün hediyesi yapılmasıdır.

İndirim yapmadan önce bilmeniz gerekenler

İndirim yapmak, satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olsa da öncelikle bir takım konular üzerinde çalışma yapmaya odaklanmalısınız.

Toplam ulaşmak istediğiniz ciro ne kadar?

İndirim yapmak istediğinizde, öncelikle ulaşmak istediğiniz toplam ciroyu da belirleme yoluna gitmelisiniz. Bu indirim ve promosyon dönemlerinde yapılacak satışların size ne kadarlık bir geri dönüşüm sağlayacağı önceden planladığınızda, indirim süresince nasıl bir çalışma yaparak bu hedefi tutturacağınız konusunda size bir rota çizecektir.

Bu hedef için günlük olarak ne kadarlık satış yapmanız gerekiyor?

İndirim döneminde ne kadarlık bir satışa ihtiyacınız olduğunu belirledikten sonra, bu hedefi tutturmak için günlük bir hedef belirleyerek, günlük çalışmalar sonrasında hedefinize ulaşmak için ne kadarlık bir satış yapmanız gerektiğini belirlemelisiniz.

Bu hedefi tutturmak için ne kadarlık bir trafiğe ihtiyacınız var?

Satışlarınızı gerçekleştirebilmek için sitenize de belli bir trafik çekmeniz gerekir. Bunun yanı sıra sitenize gelen trafiğin tümü, geri dönüşüm olarak size ulaşmayacaktır. Bu trafiğin sadece belli bir bölümü ürün satın alarak, siparişlerini tamamlayacaktır.

Bu nedenle de günlük olarak ne kadarlık bir trafiğe ihtiyaç duyduğunuzu da önceden belirlemeniz, pazarlama ve reklam çalışmalarında nasıl hedeflemeler yapmanız gerektiğiniz ve bu çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiği konusuda size bir takım fikirler verecektir.

Bu trafik nereden gelecek?

Günlük olarak ihtiyaç duyduğunuz trafik rakamını belirledikten sonra bu trafiği nasıl sağlayacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Bunun için de pazarlama ve reklam stratejilerinizi belirlemeniz oldukça önemli.

Hangi mecralar üzerinde ne tür reklamlar vereceğinizi, reklamlarınızın hangi kitleye gösterileceğini, reklam metinlerinizi ve görsellerini önceden planlayarak, bu trafiği çekmek için en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir.

Reklam bütçeniz ne kadar?

Satışlarınızı ve trafiğinizi artırabilmek için reklam bütçenizi de artırmanız gerekir. Reklamınızın daha fazla kişiye gösterilmesi ve uzun süre yayında kalması için bu çalışmalarınıza belli bir bütçe ayırmanız gerekir. İndirim dönemlerindeki çalışmalarınızda mutlaka reklam bütçelerinizi de optimize ederek, bu geri dönüşümleri alacak şekilde hazır etmelisiniz.

Reklamlar sonrasında belli bir trafiğe ve kitleye ulaşma fırsatınız olur ve eğer elinizdeki bütçe limitliyse bunu en iyi şekilde kullanmak için daha önceki reklamlarınızı analiz edebilir ve size en iyi sonuçları veren reklam modellerini ve hedef kitlelerini seçebilirsiniz.

İndirim yapmak ve promosyonlar düzenlemek satışlarınızı artırma konusunda bir araç olarak görülmeli ve sürekli bir satış stratejisi olarak değerlendirilmemelidir. Çünkü sürekli olarak indirim yapıyor olmanız, genel olarak kar marjınızı düşürürken marka değerinizin de düşmesine neden olacaktır. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu indirimlerin dezavantajlarını göz önünde bulundurarak, sadece belli dönemlerde ve belli amaçlar için indirim yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan