fbpx

E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar

22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar

Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak, yaptığınız işi daha kaliteli bir şekilde sürdürmenize yardımcı olur.

Her geçen gün yeni bir e-ticaret firması sektöre giriş yapsa da birçok şirket ilk yıl içerisinde beklediği sonuçları alamadığı için işini sonlandırmak zorunda kalabiliyor. Bu duruma neden olan ise birçok farklı etken bulunuyor. Bu rehberimizde de şirketlerin ilk yıl içerisinde başarısız olmalarına neden olan durumlardan önemli olanlarını ele alacağız.

Hızlı bir şekilde aşırı büyüme

Başarısız olunma sebeplerinden biri şirketin hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmesi oluyor. Birçok firma şirketin ilk yılında, şirketin altyapısı ve iş kalitesini güçlendirmek yerine büyüme yoluna gitmeyi seçtiği için başarısız olabiliyor. Bunun yanı sıra gelen talepler doğrultusunda da bu talepleri karşılayabilmek için hızlı bir şekilde büyüme yoluna gidebiliyor. Gelen taleplerin olması iyi bir durum olsa da şirket altyapınızın, kültürünüzün hazır olmaması ve az sayıda kalifiye çalışanın olması bu hızlı büyüme sürecinde size bir takım sorunlar çıkartabilir.

Hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmek yerine, kademeli olarak şirketinizi büyütme yoluna gitmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Altyapınızı güçlendirdikten sonra, kalifiye çalışanların oluşturduğu bir ekip kurmanız, bu büyüme sürecini daha doğru yönetmenizi sağlar.

Planlama olmaması

Hangi sektörde olursanız olun bir iş planınızın olması oldukça önemlidir. Bir iş planınızın olmaması, uzun vadede ne tür adımlar atmanız gerektiğini görememenize neden olur. Bu planlamalarınızı yaparken, işin tüm alanlarını göz önünde bulundurmanız da oldukça önemlidir.

Satış, reklam, pazarlama, operasyon, müşteri yönetimi, depo yönetimi, bütçe yönetimi gibi birçok farklı konuda iş planlarınızı oluşturarak, kısa, orta ve uzun vadeli stratejiler belirlemeniz başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Yönetim becerilerinin olmayışı

Bir şirket kurmak kolay olsa da bir şirketi yönetmek çok kolay değildir. Doğru adımların atılmaması, şirket çalışanlarının doğru bir şekilde yönetilememesi, satış, pazarlama ve reklam konularında doğru kararların alınmaması, şirketin kısa sürede başarısızlığa uğramasına neden olacaktır.

Şirket yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, stratejiler oluşturarak bu stratejileri hayata geçirecek adımlar atmanız şirketinizin uzun vadeli başarısında oldukça önemli bir yere sahiptir.

Yanlış bütçe yönetimi

Bütçe yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konulardan biri. Elinizdeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetmezseniz, kısa sürede nakit para akış sorunları yaşamaya başlarsınız. Gereksiz harcamalar yapmak, gelen karı elde tutamamak, reklam ve pazarlama bütçelerini kontrolsüz bir şekilde yönetmek, elinizdeki sermayenin hızlı bir şekilde tükenmesine neden olacaktır.

Bu nedenle de iş planlarınızı oluştururken, bütçe yönetimine de yer vermeniz gerekir. Şirket gelir ve giderlerini kalem kalem belirlemek, yapılan harcamaları takip etmek elinizdeki sermayeyi daha etkili bir şekilde yönetmenizi sağlar.

Şirkete bir marka değeri katamamak

Şirketinizin bir marka değerinin bulunmaması da sektörde çok uzun süre barınamamanıza neden olabilir. Şirketinizin kendine has bir dili, orijinalliğinin olması gerekir. Başka firmalara benzeyen ve kendine has bir duruşu olmayan firmaların uzun süre ayakta kalması zordur.

Bu sebeple de marka değeri yaratabilmek için ürün ve hizmet kalitenizi artırarak, doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Bu çalışmaları yaparken müşteri ilişkilerinizi de güçlendirerek, müşteri memnuniyetini de artırmanız marka değerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri memnuniyeti sağlayamamak

Bir diğer önemli problem de müşteri memnuniyetinin düşük olması. Sadık müşteri kitlelerinizin olmaması, mevcut müşterilerinizle olan ilişkilerinizin kötü olması yaptığınız işin başarısını etkileyecektir.

Özellikle e-ticaret sektöründe müşteri memnuniyetsizlikleri sosyal mecralar ve diğer dijital kanallar aracılığı ile çok hızlı bir şekilde kulaktan kulağa yayılabiliyor. Bu da doğal olarak marka imajını olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu durumu yaşamamak için müşteri destek servislerinizin kalitesini artırarak, müşteri memnuniyet oranlarınızı artırmanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan