E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar

22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak, yaptığınız işi daha kaliteli bir şekilde sürdürmenize yardımcı olur. Her geçen gün yeni bir e-ticaret firması sektöre giriş yapsa da birçok şirket ilk yıl içerisinde beklediği sonuçları alamadığı için işini sonlandırmak zorunda kalabiliyor. Bu duruma neden olan ise birçok farklı etken bulunuyor. Bu rehberimizde de şirketlerin ilk yıl içerisinde başarısız olmalarına neden olan durumlardan önemli olanlarını ele alacağız.

Hızlı bir şekilde aşırı büyüme

Başarısız olunma sebeplerinden biri şirketin hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmesi oluyor. Birçok firma şirketin ilk yılında, şirketin altyapısı ve iş kalitesini güçlendirmek yerine büyüme yoluna gitmeyi seçtiği için başarısız olabiliyor. Bunun yanı sıra gelen talepler doğrultusunda da bu talepleri karşılayabilmek için hızlı bir şekilde büyüme yoluna gidebiliyor. Gelen taleplerin olması iyi bir durum olsa da şirket altyapınızın, kültürünüzün hazır olmaması ve az sayıda kalifiye çalışanın olması bu hızlı büyüme sürecinde size bir takım sorunlar çıkartabilir. Hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmek yerine, kademeli olarak şirketinizi büyütme yoluna gitmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Altyapınızı güçlendirdikten sonra, kalifiye çalışanların oluşturduğu bir ekip kurmanız, bu büyüme sürecini daha doğru yönetmenizi sağlar.

Planlama olmaması

Hangi sektörde olursanız olun bir iş planınızın olması oldukça önemlidir. Bir iş planınızın olmaması, uzun vadede ne tür adımlar atmanız gerektiğini görememenize neden olur. Bu planlamalarınızı yaparken, işin tüm alanlarını göz önünde bulundurmanız da oldukça önemlidir. Satış, reklam, pazarlama, operasyon, müşteri yönetimi, depo yönetimi, bütçe yönetimi gibi birçok farklı konuda iş planlarınızı oluşturarak, kısa, orta ve uzun vadeli stratejiler belirlemeniz başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Yönetim becerilerinin olmayışı

Bir şirket kurmak kolay olsa da bir şirketi yönetmek çok kolay değildir. Doğru adımların atılmaması, şirket çalışanlarının doğru bir şekilde yönetilememesi, satış, pazarlama ve reklam konularında doğru kararların alınmaması, şirketin kısa sürede başarısızlığa uğramasına neden olacaktır. Şirket yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, stratejiler oluşturarak bu stratejileri hayata geçirecek adımlar atmanız şirketinizin uzun vadeli başarısında oldukça önemli bir yere sahiptir.

Yanlış bütçe yönetimi

Bütçe yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konulardan biri. Elinizdeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetmezseniz, kısa sürede nakit para akış sorunları yaşamaya başlarsınız. Gereksiz harcamalar yapmak, gelen karı elde tutamamak, reklam ve pazarlama bütçelerini kontrolsüz bir şekilde yönetmek, elinizdeki sermayenin hızlı bir şekilde tükenmesine neden olacaktır. Bu nedenle de iş planlarınızı oluştururken, bütçe yönetimine de yer vermeniz gerekir. Şirket gelir ve giderlerini kalem kalem belirlemek, yapılan harcamaları takip etmek elinizdeki sermayeyi daha etkili bir şekilde yönetmenizi sağlar.

Şirkete bir marka değeri katamamak

Şirketinizin bir marka değerinin bulunmaması da sektörde çok uzun süre barınamamanıza neden olabilir. Şirketinizin kendine has bir dili, orijinalliğinin olması gerekir. Başka firmalara benzeyen ve kendine has bir duruşu olmayan firmaların uzun süre ayakta kalması zordur. Bu sebeple de marka değeri yaratabilmek için ürün ve hizmet kalitenizi artırarak, doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Bu çalışmaları yaparken müşteri ilişkilerinizi de güçlendirerek, müşteri memnuniyetini de artırmanız marka değerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri memnuniyeti sağlayamamak

Bir diğer önemli problem de müşteri memnuniyetinin düşük olması. Sadık müşteri kitlelerinizin olmaması, mevcut müşterilerinizle olan ilişkilerinizin kötü olması yaptığınız işin başarısını etkileyecektir. Özellikle e-ticaret sektöründe müşteri memnuniyetsizlikleri sosyal mecralar ve diğer dijital kanallar aracılığı ile çok hızlı bir şekilde kulaktan kulağa yayılabiliyor. Bu da doğal olarak marka imajını olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu durumu yaşamamak için müşteri destek servislerinizin kalitesini artırarak, müşteri memnuniyet oranlarınızı artırmanız oldukça önemlidir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın