E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar

22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar

Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak, yaptığınız işi daha kaliteli bir şekilde sürdürmenize yardımcı olur.

Her geçen gün yeni bir e-ticaret firması sektöre giriş yapsa da birçok şirket ilk yıl içerisinde beklediği sonuçları alamadığı için işini sonlandırmak zorunda kalabiliyor. Bu duruma neden olan ise birçok farklı etken bulunuyor. Bu rehberimizde de şirketlerin ilk yıl içerisinde başarısız olmalarına neden olan durumlardan önemli olanlarını ele alacağız.

Hızlı bir şekilde aşırı büyüme

Başarısız olunma sebeplerinden biri şirketin hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmesi oluyor. Birçok firma şirketin ilk yılında, şirketin altyapısı ve iş kalitesini güçlendirmek yerine büyüme yoluna gitmeyi seçtiği için başarısız olabiliyor. Bunun yanı sıra gelen talepler doğrultusunda da bu talepleri karşılayabilmek için hızlı bir şekilde büyüme yoluna gidebiliyor. Gelen taleplerin olması iyi bir durum olsa da şirket altyapınızın, kültürünüzün hazır olmaması ve az sayıda kalifiye çalışanın olması bu hızlı büyüme sürecinde size bir takım sorunlar çıkartabilir.

Hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmek yerine, kademeli olarak şirketinizi büyütme yoluna gitmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Altyapınızı güçlendirdikten sonra, kalifiye çalışanların oluşturduğu bir ekip kurmanız, bu büyüme sürecini daha doğru yönetmenizi sağlar.

Planlama olmaması

Hangi sektörde olursanız olun bir iş planınızın olması oldukça önemlidir. Bir iş planınızın olmaması, uzun vadede ne tür adımlar atmanız gerektiğini görememenize neden olur. Bu planlamalarınızı yaparken, işin tüm alanlarını göz önünde bulundurmanız da oldukça önemlidir.

Satış, reklam, pazarlama, operasyon, müşteri yönetimi, depo yönetimi, bütçe yönetimi gibi birçok farklı konuda iş planlarınızı oluşturarak, kısa, orta ve uzun vadeli stratejiler belirlemeniz başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Yönetim becerilerinin olmayışı

Bir şirket kurmak kolay olsa da bir şirketi yönetmek çok kolay değildir. Doğru adımların atılmaması, şirket çalışanlarının doğru bir şekilde yönetilememesi, satış, pazarlama ve reklam konularında doğru kararların alınmaması, şirketin kısa sürede başarısızlığa uğramasına neden olacaktır.

Şirket yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, stratejiler oluşturarak bu stratejileri hayata geçirecek adımlar atmanız şirketinizin uzun vadeli başarısında oldukça önemli bir yere sahiptir.

Yanlış bütçe yönetimi

Bütçe yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konulardan biri. Elinizdeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetmezseniz, kısa sürede nakit para akış sorunları yaşamaya başlarsınız. Gereksiz harcamalar yapmak, gelen karı elde tutamamak, reklam ve pazarlama bütçelerini kontrolsüz bir şekilde yönetmek, elinizdeki sermayenin hızlı bir şekilde tükenmesine neden olacaktır.

Bu nedenle de iş planlarınızı oluştururken, bütçe yönetimine de yer vermeniz gerekir. Şirket gelir ve giderlerini kalem kalem belirlemek, yapılan harcamaları takip etmek elinizdeki sermayeyi daha etkili bir şekilde yönetmenizi sağlar.

Şirkete bir marka değeri katamamak

Şirketinizin bir marka değerinin bulunmaması da sektörde çok uzun süre barınamamanıza neden olabilir. Şirketinizin kendine has bir dili, orijinalliğinin olması gerekir. Başka firmalara benzeyen ve kendine has bir duruşu olmayan firmaların uzun süre ayakta kalması zordur.

Bu sebeple de marka değeri yaratabilmek için ürün ve hizmet kalitenizi artırarak, doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Bu çalışmaları yaparken müşteri ilişkilerinizi de güçlendirerek, müşteri memnuniyetini de artırmanız marka değerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri memnuniyeti sağlayamamak

Bir diğer önemli problem de müşteri memnuniyetinin düşük olması. Sadık müşteri kitlelerinizin olmaması, mevcut müşterilerinizle olan ilişkilerinizin kötü olması yaptığınız işin başarısını etkileyecektir.

Özellikle e-ticaret sektöründe müşteri memnuniyetsizlikleri sosyal mecralar ve diğer dijital kanallar aracılığı ile çok hızlı bir şekilde kulaktan kulağa yayılabiliyor. Bu da doğal olarak marka imajını olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu durumu yaşamamak için müşteri destek servislerinizin kalitesini artırarak, müşteri memnuniyet oranlarınızı artırmanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin