E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar

22 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak, yaptığınız işi daha kaliteli bir şekilde sürdürmenize yardımcı olur.

Her geçen gün yeni bir e-ticaret firması sektöre giriş yapsa da birçok şirket ilk yıl içerisinde beklediği sonuçları alamadığı için işini sonlandırmak zorunda kalabiliyor. Bu duruma neden olan ise birçok farklı etken bulunuyor. Bu rehberimizde de şirketlerin ilk yıl içerisinde başarısız olmalarına neden olan durumlardan önemli olanlarını ele alacağız.

Hızlı bir şekilde aşırı büyüme

Başarısız olunma sebeplerinden biri şirketin hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmesi oluyor. Birçok firma şirketin ilk yılında, şirketin altyapısı ve iş kalitesini güçlendirmek yerine büyüme yoluna gitmeyi seçtiği için başarısız olabiliyor. Bunun yanı sıra gelen talepler doğrultusunda da bu talepleri karşılayabilmek için hızlı bir şekilde büyüme yoluna gidebiliyor. Gelen taleplerin olması iyi bir durum olsa da şirket altyapınızın, kültürünüzün hazır olmaması ve az sayıda kalifiye çalışanın olması bu hızlı büyüme sürecinde size bir takım sorunlar çıkartabilir.

Hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmek yerine, kademeli olarak şirketinizi büyütme yoluna gitmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Altyapınızı güçlendirdikten sonra, kalifiye çalışanların oluşturduğu bir ekip kurmanız, bu büyüme sürecini daha doğru yönetmenizi sağlar.

Planlama olmaması

Hangi sektörde olursanız olun bir iş planınızın olması oldukça önemlidir. Bir iş planınızın olmaması, uzun vadede ne tür adımlar atmanız gerektiğini görememenize neden olur. Bu planlamalarınızı yaparken, işin tüm alanlarını göz önünde bulundurmanız da oldukça önemlidir.

Satış, reklam, pazarlama, operasyon, müşteri yönetimi, depo yönetimi, bütçe yönetimi gibi birçok farklı konuda iş planlarınızı oluşturarak, kısa, orta ve uzun vadeli stratejiler belirlemeniz başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Yönetim becerilerinin olmayışı

Bir şirket kurmak kolay olsa da bir şirketi yönetmek çok kolay değildir. Doğru adımların atılmaması, şirket çalışanlarının doğru bir şekilde yönetilememesi, satış, pazarlama ve reklam konularında doğru kararların alınmaması, şirketin kısa sürede başarısızlığa uğramasına neden olacaktır.

Şirket yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, stratejiler oluşturarak bu stratejileri hayata geçirecek adımlar atmanız şirketinizin uzun vadeli başarısında oldukça önemli bir yere sahiptir.

Yanlış bütçe yönetimi

Bütçe yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konulardan biri. Elinizdeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetmezseniz, kısa sürede nakit para akış sorunları yaşamaya başlarsınız. Gereksiz harcamalar yapmak, gelen karı elde tutamamak, reklam ve pazarlama bütçelerini kontrolsüz bir şekilde yönetmek, elinizdeki sermayenin hızlı bir şekilde tükenmesine neden olacaktır.

Bu nedenle de iş planlarınızı oluştururken, bütçe yönetimine de yer vermeniz gerekir. Şirket gelir ve giderlerini kalem kalem belirlemek, yapılan harcamaları takip etmek elinizdeki sermayeyi daha etkili bir şekilde yönetmenizi sağlar.

Şirkete bir marka değeri katamamak

Şirketinizin bir marka değerinin bulunmaması da sektörde çok uzun süre barınamamanıza neden olabilir. Şirketinizin kendine has bir dili, orijinalliğinin olması gerekir. Başka firmalara benzeyen ve kendine has bir duruşu olmayan firmaların uzun süre ayakta kalması zordur.

Bu sebeple de marka değeri yaratabilmek için ürün ve hizmet kalitenizi artırarak, doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Bu çalışmaları yaparken müşteri ilişkilerinizi de güçlendirerek, müşteri memnuniyetini de artırmanız marka değerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri memnuniyeti sağlayamamak

Bir diğer önemli problem de müşteri memnuniyetinin düşük olması. Sadık müşteri kitlelerinizin olmaması, mevcut müşterilerinizle olan ilişkilerinizin kötü olması yaptığınız işin başarısını etkileyecektir.

Özellikle e-ticaret sektöründe müşteri memnuniyetsizlikleri sosyal mecralar ve diğer dijital kanallar aracılığı ile çok hızlı bir şekilde kulaktan kulağa yayılabiliyor. Bu da doğal olarak marka imajını olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu durumu yaşamamak için müşteri destek servislerinizin kalitesini artırarak, müşteri memnuniyet oranlarınızı artırmanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan