E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar

22 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak, yaptığınız işi daha kaliteli bir şekilde sürdürmenize yardımcı olur.

Her geçen gün yeni bir e-ticaret firması sektöre giriş yapsa da birçok şirket ilk yıl içerisinde beklediği sonuçları alamadığı için işini sonlandırmak zorunda kalabiliyor. Bu duruma neden olan ise birçok farklı etken bulunuyor. Bu rehberimizde de şirketlerin ilk yıl içerisinde başarısız olmalarına neden olan durumlardan önemli olanlarını ele alacağız.

Hızlı bir şekilde aşırı büyüme

Başarısız olunma sebeplerinden biri şirketin hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmesi oluyor. Birçok firma şirketin ilk yılında, şirketin altyapısı ve iş kalitesini güçlendirmek yerine büyüme yoluna gitmeyi seçtiği için başarısız olabiliyor. Bunun yanı sıra gelen talepler doğrultusunda da bu talepleri karşılayabilmek için hızlı bir şekilde büyüme yoluna gidebiliyor. Gelen taleplerin olması iyi bir durum olsa da şirket altyapınızın, kültürünüzün hazır olmaması ve az sayıda kalifiye çalışanın olması bu hızlı büyüme sürecinde size bir takım sorunlar çıkartabilir.

Hızlı bir şekilde aşırı büyümeye gitmek yerine, kademeli olarak şirketinizi büyütme yoluna gitmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Altyapınızı güçlendirdikten sonra, kalifiye çalışanların oluşturduğu bir ekip kurmanız, bu büyüme sürecini daha doğru yönetmenizi sağlar.

Planlama olmaması

Hangi sektörde olursanız olun bir iş planınızın olması oldukça önemlidir. Bir iş planınızın olmaması, uzun vadede ne tür adımlar atmanız gerektiğini görememenize neden olur. Bu planlamalarınızı yaparken, işin tüm alanlarını göz önünde bulundurmanız da oldukça önemlidir.

Satış, reklam, pazarlama, operasyon, müşteri yönetimi, depo yönetimi, bütçe yönetimi gibi birçok farklı konuda iş planlarınızı oluşturarak, kısa, orta ve uzun vadeli stratejiler belirlemeniz başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Yönetim becerilerinin olmayışı

Bir şirket kurmak kolay olsa da bir şirketi yönetmek çok kolay değildir. Doğru adımların atılmaması, şirket çalışanlarının doğru bir şekilde yönetilememesi, satış, pazarlama ve reklam konularında doğru kararların alınmaması, şirketin kısa sürede başarısızlığa uğramasına neden olacaktır.

Şirket yönetimi konusunda kendinizi geliştirmeniz, stratejiler oluşturarak bu stratejileri hayata geçirecek adımlar atmanız şirketinizin uzun vadeli başarısında oldukça önemli bir yere sahiptir.

Yanlış bütçe yönetimi

Bütçe yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konulardan biri. Elinizdeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetmezseniz, kısa sürede nakit para akış sorunları yaşamaya başlarsınız. Gereksiz harcamalar yapmak, gelen karı elde tutamamak, reklam ve pazarlama bütçelerini kontrolsüz bir şekilde yönetmek, elinizdeki sermayenin hızlı bir şekilde tükenmesine neden olacaktır.

Bu nedenle de iş planlarınızı oluştururken, bütçe yönetimine de yer vermeniz gerekir. Şirket gelir ve giderlerini kalem kalem belirlemek, yapılan harcamaları takip etmek elinizdeki sermayeyi daha etkili bir şekilde yönetmenizi sağlar.

Şirkete bir marka değeri katamamak

Şirketinizin bir marka değerinin bulunmaması da sektörde çok uzun süre barınamamanıza neden olabilir. Şirketinizin kendine has bir dili, orijinalliğinin olması gerekir. Başka firmalara benzeyen ve kendine has bir duruşu olmayan firmaların uzun süre ayakta kalması zordur.

Bu sebeple de marka değeri yaratabilmek için ürün ve hizmet kalitenizi artırarak, doğru pazarlama ve reklam çalışmalarıyla marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Bu çalışmaları yaparken müşteri ilişkilerinizi de güçlendirerek, müşteri memnuniyetini de artırmanız marka değerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Müşteri memnuniyeti sağlayamamak

Bir diğer önemli problem de müşteri memnuniyetinin düşük olması. Sadık müşteri kitlelerinizin olmaması, mevcut müşterilerinizle olan ilişkilerinizin kötü olması yaptığınız işin başarısını etkileyecektir.

Özellikle e-ticaret sektöründe müşteri memnuniyetsizlikleri sosyal mecralar ve diğer dijital kanallar aracılığı ile çok hızlı bir şekilde kulaktan kulağa yayılabiliyor. Bu da doğal olarak marka imajını olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu durumu yaşamamak için müşteri destek servislerinizin kalitesini artırarak, müşteri memnuniyet oranlarınızı artırmanız oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan