E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?

15 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu sebeple ayrıdır.

İlk e-posta

Tüketicilerle aranızda bir bağ kurabilmek, onlarla iletişime geçebilmek ve bir komünite oluşturabilmek için ilk e-postalarınız çok değerlidir. Gönderdiğiniz e-postalar, müşterilerinizle iletişim kurabildiğiniz yegane kanallardan biridir ve bu çalışmalara ne kadar iyi başlarsanız, ilerleyen dönemlerdeki e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve geri dönüşüm oranlarınız da bir o kadar değişebilir. Öncelikle tanımlardan başlayalım.

İlk e-posta (Hoş geldin e-postası) nedir?

Bu e-postalar, bir tüketici siteniz üzerinden e-posta listenize abone olduktan sonra onlara gönderdiğiniz ilk e-postalardır. Bu e-postalara bir nevi hoş geldin e-postası da denebilir.

Gönderdiğiniz ilk mesaj ile müşterilerinizle aranızda bir bağ kurabilirsiniz. Bu e-postalarda, onlara ne gibi faydalar sağlayacağınızı ve ne kadar sürede bir bu e-postaları alacaklarını söyleyebilirsiniz. Aynı zamanda içten bir teşekkür mesajı göndermeniz de doğru bir adım olacaktır.

İyi bir hoş geldin e-postası hazırlamak için neler yapmanız gerektiğini de yarın ki yazımızda ele alacağız.

Hoş geldin mesajları farklı şekillerde olabilir

İnternet kullanıcılarının siteniz üzerinde yaptığı farklı aktivitelere göre, farklı hoş geldin mesajları gönderebilirsiniz. Doğrudan e-posta abone listenize kayıt olanlar için farklı bir şablon hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra site üzerinde alışveriş yaptıktan sonra abone listenize kayıt olanlara da farklı bir gönderim yapabilirsiniz.

Böylelikle site üzerinde alınan aksiyona göre farklı hoş geldin mesajları düzenleyebilirsiniz. Bu sayede standart bir karşılama yerine, tüketicinin aldığı aksiyon karşılığında ona yanıt vermiş olursunuz ve bu da tabii ki daha doğal bir yol olacaktır.

Hoş geldin e-postaları neden önemli?

Maddeler halinde ilk e-postanın önemine geçmeden önce bu konu ile ilgili bazı araştırmalardan öne çıkan bilgilere yer verelim.

Tüketicilerin yüzde 74’lük bir bölümü, bir siteye abone olduktan sonra firmadan hoş geldin mesajı beklediklerini dile getiriyor. Bu oldukça yüksek bir rakam. Bu nedenle de ilk e-postaları daha da önemli bir hale getiriyor.

Markaların hoş geldin e-postalarını okuyan kullanıcılar, 180 gün içinde markadan gelen diğer e-postaları yüzde 40 oranında daha fazla okuyor. Bu veri ele alındığında da hoş geldin mesajı sonrasında gönderdiğiniz e-postalardaki açılma oranları ciddi ölçüde artabilir. Bir firma olarak buna dikkat etmeniz de yarar var.

Hoş geldin e-postaları diğer promosyon e-postalarından yüzde 320 daha fazla gelir değeri taşıyor. Bunun yanı sıra ortalama bir hoş geldin e-postasının açılma oranı yüzde 50 civarında ve bu e-postalar sıradan bir bültenden yüzde 86 daha fazla okunuyor.

Bu verilerden sonra aslında ilk e-postaların firmalar için ne kadar önemli olduğunu değerlendirmek daha kolay oluyor. Bunlara ek olarak aşağıda birkaç madde ile bu e-postaların neden önemli olduğunu biraz daha inceleyelim.

“ilk

Abonelerinizde bir beklenti yaratırsınız

Tüketicileri bir beklenti içine sokmanız oldukça önemli. Böylelikle sizinle daha fazla temas halinde olabilirler. Gönderdiğiniz e-postalarda hangi sıklıkta onlara e-posta göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Hangi sıklıkta kampanyalar düzenlediğinizi de söyleyerek, onları beklenti içine sokabilirsiniz.

Bunların yanı sıra, e-posta listelerine abone oldukları için ne gibi fırsat ve faydalar elde edeceklerini söyleyerek, onlara özel ayrıcalıklar sunacağınızı bilmelerini sağlayabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınıza yönlendirebilirsiniz

Hoş geldin e-postalarınızda, abonelerinizi sosyal medya hesaplarınızı takip etmeye yönlendirmeyi de deneyebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden takip ederek, tüm kampanya ve hizmetlerinizden anında haberdar olabileceklerini belirtmeniz, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

Sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz

İyi hazırlanmış bir eyleme çağrı ifadesiyle, abonelerinizin sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz. İnternet üzerinde rekabet çok fazla olduğu için, başkası onların dikkatini çekmeden sizin bunu yapmanız gerekecektir.

İyi bir ilk izlenim bırakırsınız

Müşterilerinizle olan ilişkilerde iyi bir ilk izlenim bırakmak da oldukça önemlidir. Online alışverişlerde tüketicilerle bire bir iletişim kurulamadığı için bu ilk izlenimi bırakmak pek de kolay olmuyor. Burada da devreye hoş geldin e-postaları giriyor.

Hazırladığınız metinler ve içeriklerle iyi bir ilk izlenim bırakma şansınız var. İlk izleniminizi akılda kalıcı ve dikkat çekici bir şekilde yaptığınızda, bu tüketicileri uzun vadede sadık müşterilere çevirme fırsatınız olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan