E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?

15 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?

E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu sebeple ayrıdır.

İlk e-posta

Tüketicilerle aranızda bir bağ kurabilmek, onlarla iletişime geçebilmek ve bir komünite oluşturabilmek için ilk e-postalarınız çok değerlidir. Gönderdiğiniz e-postalar, müşterilerinizle iletişim kurabildiğiniz yegane kanallardan biridir ve bu çalışmalara ne kadar iyi başlarsanız, ilerleyen dönemlerdeki e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve geri dönüşüm oranlarınız da bir o kadar değişebilir. Öncelikle tanımlardan başlayalım.

İlk e-posta (Hoş geldin e-postası) nedir?

Bu e-postalar, bir tüketici siteniz üzerinden e-posta listenize abone olduktan sonra onlara gönderdiğiniz ilk e-postalardır. Bu e-postalara bir nevi hoş geldin e-postası da denebilir.

Gönderdiğiniz ilk mesaj ile müşterilerinizle aranızda bir bağ kurabilirsiniz. Bu e-postalarda, onlara ne gibi faydalar sağlayacağınızı ve ne kadar sürede bir bu e-postaları alacaklarını söyleyebilirsiniz. Aynı zamanda içten bir teşekkür mesajı göndermeniz de doğru bir adım olacaktır.

İyi bir hoş geldin e-postası hazırlamak için neler yapmanız gerektiğini de yarın ki yazımızda ele alacağız.

Hoş geldin mesajları farklı şekillerde olabilir

İnternet kullanıcılarının siteniz üzerinde yaptığı farklı aktivitelere göre, farklı hoş geldin mesajları gönderebilirsiniz. Doğrudan e-posta abone listenize kayıt olanlar için farklı bir şablon hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra site üzerinde alışveriş yaptıktan sonra abone listenize kayıt olanlara da farklı bir gönderim yapabilirsiniz.

Böylelikle site üzerinde alınan aksiyona göre farklı hoş geldin mesajları düzenleyebilirsiniz. Bu sayede standart bir karşılama yerine, tüketicinin aldığı aksiyon karşılığında ona yanıt vermiş olursunuz ve bu da tabii ki daha doğal bir yol olacaktır.

Hoş geldin e-postaları neden önemli?

Maddeler halinde ilk e-postanın önemine geçmeden önce bu konu ile ilgili bazı araştırmalardan öne çıkan bilgilere yer verelim.

Tüketicilerin yüzde 74’lük bir bölümü, bir siteye abone olduktan sonra firmadan hoş geldin mesajı beklediklerini dile getiriyor. Bu oldukça yüksek bir rakam. Bu nedenle de ilk e-postaları daha da önemli bir hale getiriyor.

Markaların hoş geldin e-postalarını okuyan kullanıcılar, 180 gün içinde markadan gelen diğer e-postaları yüzde 40 oranında daha fazla okuyor. Bu veri ele alındığında da hoş geldin mesajı sonrasında gönderdiğiniz e-postalardaki açılma oranları ciddi ölçüde artabilir. Bir firma olarak buna dikkat etmeniz de yarar var.

Hoş geldin e-postaları diğer promosyon e-postalarından yüzde 320 daha fazla gelir değeri taşıyor. Bunun yanı sıra ortalama bir hoş geldin e-postasının açılma oranı yüzde 50 civarında ve bu e-postalar sıradan bir bültenden yüzde 86 daha fazla okunuyor.

Bu verilerden sonra aslında ilk e-postaların firmalar için ne kadar önemli olduğunu değerlendirmek daha kolay oluyor. Bunlara ek olarak aşağıda birkaç madde ile bu e-postaların neden önemli olduğunu biraz daha inceleyelim.

“ilk

Abonelerinizde bir beklenti yaratırsınız

Tüketicileri bir beklenti içine sokmanız oldukça önemli. Böylelikle sizinle daha fazla temas halinde olabilirler. Gönderdiğiniz e-postalarda hangi sıklıkta onlara e-posta göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Hangi sıklıkta kampanyalar düzenlediğinizi de söyleyerek, onları beklenti içine sokabilirsiniz.

Bunların yanı sıra, e-posta listelerine abone oldukları için ne gibi fırsat ve faydalar elde edeceklerini söyleyerek, onlara özel ayrıcalıklar sunacağınızı bilmelerini sağlayabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınıza yönlendirebilirsiniz

Hoş geldin e-postalarınızda, abonelerinizi sosyal medya hesaplarınızı takip etmeye yönlendirmeyi de deneyebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden takip ederek, tüm kampanya ve hizmetlerinizden anında haberdar olabileceklerini belirtmeniz, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

Sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz

İyi hazırlanmış bir eyleme çağrı ifadesiyle, abonelerinizin sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz. İnternet üzerinde rekabet çok fazla olduğu için, başkası onların dikkatini çekmeden sizin bunu yapmanız gerekecektir.

İyi bir ilk izlenim bırakırsınız

Müşterilerinizle olan ilişkilerde iyi bir ilk izlenim bırakmak da oldukça önemlidir. Online alışverişlerde tüketicilerle bire bir iletişim kurulamadığı için bu ilk izlenimi bırakmak pek de kolay olmuyor. Burada da devreye hoş geldin e-postaları giriyor.

Hazırladığınız metinler ve içeriklerle iyi bir ilk izlenim bırakma şansınız var. İlk izleniminizi akılda kalıcı ve dikkat çekici bir şekilde yaptığınızda, bu tüketicileri uzun vadede sadık müşterilere çevirme fırsatınız olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin