E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?

15 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu sebeple ayrıdır.

İlk e-posta

Tüketicilerle aranızda bir bağ kurabilmek, onlarla iletişime geçebilmek ve bir komünite oluşturabilmek için ilk e-postalarınız çok değerlidir. Gönderdiğiniz e-postalar, müşterilerinizle iletişim kurabildiğiniz yegane kanallardan biridir ve bu çalışmalara ne kadar iyi başlarsanız, ilerleyen dönemlerdeki e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve geri dönüşüm oranlarınız da bir o kadar değişebilir. Öncelikle tanımlardan başlayalım.

İlk e-posta (Hoş geldin e-postası) nedir?

Bu e-postalar, bir tüketici siteniz üzerinden e-posta listenize abone olduktan sonra onlara gönderdiğiniz ilk e-postalardır. Bu e-postalara bir nevi hoş geldin e-postası da denebilir.

Gönderdiğiniz ilk mesaj ile müşterilerinizle aranızda bir bağ kurabilirsiniz. Bu e-postalarda, onlara ne gibi faydalar sağlayacağınızı ve ne kadar sürede bir bu e-postaları alacaklarını söyleyebilirsiniz. Aynı zamanda içten bir teşekkür mesajı göndermeniz de doğru bir adım olacaktır.

İyi bir hoş geldin e-postası hazırlamak için neler yapmanız gerektiğini de yarın ki yazımızda ele alacağız.

Hoş geldin mesajları farklı şekillerde olabilir

İnternet kullanıcılarının siteniz üzerinde yaptığı farklı aktivitelere göre, farklı hoş geldin mesajları gönderebilirsiniz. Doğrudan e-posta abone listenize kayıt olanlar için farklı bir şablon hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra site üzerinde alışveriş yaptıktan sonra abone listenize kayıt olanlara da farklı bir gönderim yapabilirsiniz.

Böylelikle site üzerinde alınan aksiyona göre farklı hoş geldin mesajları düzenleyebilirsiniz. Bu sayede standart bir karşılama yerine, tüketicinin aldığı aksiyon karşılığında ona yanıt vermiş olursunuz ve bu da tabii ki daha doğal bir yol olacaktır.

Hoş geldin e-postaları neden önemli?

Maddeler halinde ilk e-postanın önemine geçmeden önce bu konu ile ilgili bazı araştırmalardan öne çıkan bilgilere yer verelim.

Tüketicilerin yüzde 74’lük bir bölümü, bir siteye abone olduktan sonra firmadan hoş geldin mesajı beklediklerini dile getiriyor. Bu oldukça yüksek bir rakam. Bu nedenle de ilk e-postaları daha da önemli bir hale getiriyor.

Markaların hoş geldin e-postalarını okuyan kullanıcılar, 180 gün içinde markadan gelen diğer e-postaları yüzde 40 oranında daha fazla okuyor. Bu veri ele alındığında da hoş geldin mesajı sonrasında gönderdiğiniz e-postalardaki açılma oranları ciddi ölçüde artabilir. Bir firma olarak buna dikkat etmeniz de yarar var.

Hoş geldin e-postaları diğer promosyon e-postalarından yüzde 320 daha fazla gelir değeri taşıyor. Bunun yanı sıra ortalama bir hoş geldin e-postasının açılma oranı yüzde 50 civarında ve bu e-postalar sıradan bir bültenden yüzde 86 daha fazla okunuyor.

Bu verilerden sonra aslında ilk e-postaların firmalar için ne kadar önemli olduğunu değerlendirmek daha kolay oluyor. Bunlara ek olarak aşağıda birkaç madde ile bu e-postaların neden önemli olduğunu biraz daha inceleyelim.

“ilk

Abonelerinizde bir beklenti yaratırsınız

Tüketicileri bir beklenti içine sokmanız oldukça önemli. Böylelikle sizinle daha fazla temas halinde olabilirler. Gönderdiğiniz e-postalarda hangi sıklıkta onlara e-posta göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Hangi sıklıkta kampanyalar düzenlediğinizi de söyleyerek, onları beklenti içine sokabilirsiniz.

Bunların yanı sıra, e-posta listelerine abone oldukları için ne gibi fırsat ve faydalar elde edeceklerini söyleyerek, onlara özel ayrıcalıklar sunacağınızı bilmelerini sağlayabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınıza yönlendirebilirsiniz

Hoş geldin e-postalarınızda, abonelerinizi sosyal medya hesaplarınızı takip etmeye yönlendirmeyi de deneyebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden takip ederek, tüm kampanya ve hizmetlerinizden anında haberdar olabileceklerini belirtmeniz, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

Sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz

İyi hazırlanmış bir eyleme çağrı ifadesiyle, abonelerinizin sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz. İnternet üzerinde rekabet çok fazla olduğu için, başkası onların dikkatini çekmeden sizin bunu yapmanız gerekecektir.

İyi bir ilk izlenim bırakırsınız

Müşterilerinizle olan ilişkilerde iyi bir ilk izlenim bırakmak da oldukça önemlidir. Online alışverişlerde tüketicilerle bire bir iletişim kurulamadığı için bu ilk izlenimi bırakmak pek de kolay olmuyor. Burada da devreye hoş geldin e-postaları giriyor.

Hazırladığınız metinler ve içeriklerle iyi bir ilk izlenim bırakma şansınız var. İlk izleniminizi akılda kalıcı ve dikkat çekici bir şekilde yaptığınızda, bu tüketicileri uzun vadede sadık müşterilere çevirme fırsatınız olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan