E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu sebeple ayrıdır.
İlk e-posta
Tüketicilerle aranızda bir bağ kurabilmek, onlarla iletişime geçebilmek ve bir komünite oluşturabilmek için ilk e-postalarınız çok değerlidir. Gönderdiğiniz e-postalar, müşterilerinizle iletişim kurabildiğiniz yegane kanallardan biridir ve bu çalışmalara ne kadar iyi başlarsanız, ilerleyen dönemlerdeki e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve geri dönüşüm oranlarınız da bir o kadar değişebilir. Öncelikle tanımlardan başlayalım.
İlk e-posta (Hoş geldin e-postası) nedir?
Bu e-postalar, bir tüketici siteniz üzerinden e-posta listenize abone olduktan sonra onlara gönderdiğiniz ilk e-postalardır. Bu e-postalara bir nevi hoş geldin e-postası da denebilir.
Gönderdiğiniz ilk mesaj ile müşterilerinizle aranızda bir bağ kurabilirsiniz. Bu e-postalarda, onlara ne gibi faydalar sağlayacağınızı ve ne kadar sürede bir bu e-postaları alacaklarını söyleyebilirsiniz. Aynı zamanda içten bir teşekkür mesajı göndermeniz de doğru bir adım olacaktır.
İyi bir hoş geldin e-postası hazırlamak için neler yapmanız gerektiğini de yarın ki yazımızda ele alacağız.
Hoş geldin mesajları farklı şekillerde olabilir
İnternet kullanıcılarının siteniz üzerinde yaptığı farklı aktivitelere göre, farklı hoş geldin mesajları gönderebilirsiniz. Doğrudan e-posta abone listenize kayıt olanlar için farklı bir şablon hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra site üzerinde alışveriş yaptıktan sonra abone listenize kayıt olanlara da farklı bir gönderim yapabilirsiniz.
Böylelikle site üzerinde alınan aksiyona göre farklı hoş geldin mesajları düzenleyebilirsiniz. Bu sayede standart bir karşılama yerine, tüketicinin aldığı aksiyon karşılığında ona yanıt vermiş olursunuz ve bu da tabii ki daha doğal bir yol olacaktır.
Hoş geldin e-postaları neden önemli?
Maddeler halinde ilk e-postanın önemine geçmeden önce bu konu ile ilgili bazı araştırmalardan öne çıkan bilgilere yer verelim.
Tüketicilerin yüzde 74’lük bir bölümü, bir siteye abone olduktan sonra firmadan hoş geldin mesajı beklediklerini dile getiriyor. Bu oldukça yüksek bir rakam. Bu nedenle de ilk e-postaları daha da önemli bir hale getiriyor.
Markaların hoş geldin e-postalarını okuyan kullanıcılar, 180 gün içinde markadan gelen diğer e-postaları yüzde 40 oranında daha fazla okuyor. Bu veri ele alındığında da hoş geldin mesajı sonrasında gönderdiğiniz e-postalardaki açılma oranları ciddi ölçüde artabilir. Bir firma olarak buna dikkat etmeniz de yarar var.
Hoş geldin e-postaları diğer promosyon e-postalarından yüzde 320 daha fazla gelir değeri taşıyor. Bunun yanı sıra ortalama bir hoş geldin e-postasının açılma oranı yüzde 50 civarında ve bu e-postalar sıradan bir bültenden yüzde 86 daha fazla okunuyor.
Bu verilerden sonra aslında ilk e-postaların firmalar için ne kadar önemli olduğunu değerlendirmek daha kolay oluyor. Bunlara ek olarak aşağıda birkaç madde ile bu e-postaların neden önemli olduğunu biraz daha inceleyelim.
Abonelerinizde bir beklenti yaratırsınız
Tüketicileri bir beklenti içine sokmanız oldukça önemli. Böylelikle sizinle daha fazla temas halinde olabilirler. Gönderdiğiniz e-postalarda hangi sıklıkta onlara e-posta göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Hangi sıklıkta kampanyalar düzenlediğinizi de söyleyerek, onları beklenti içine sokabilirsiniz.
Bunların yanı sıra, e-posta listelerine abone oldukları için ne gibi fırsat ve faydalar elde edeceklerini söyleyerek, onlara özel ayrıcalıklar sunacağınızı bilmelerini sağlayabilirsiniz.
Sosyal medya hesaplarınıza yönlendirebilirsiniz
Hoş geldin e-postalarınızda, abonelerinizi sosyal medya hesaplarınızı takip etmeye yönlendirmeyi de deneyebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden takip ederek, tüm kampanya ve hizmetlerinizden anında haberdar olabileceklerini belirtmeniz, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olacaktır.
Sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz
İyi hazırlanmış bir eyleme çağrı ifadesiyle, abonelerinizin sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz. İnternet üzerinde rekabet çok fazla olduğu için, başkası onların dikkatini çekmeden sizin bunu yapmanız gerekecektir.
İyi bir ilk izlenim bırakırsınız
Müşterilerinizle olan ilişkilerde iyi bir ilk izlenim bırakmak da oldukça önemlidir. Online alışverişlerde tüketicilerle bire bir iletişim kurulamadığı için bu ilk izlenimi bırakmak pek de kolay olmuyor. Burada da devreye hoş geldin e-postaları giriyor.
Hazırladığınız metinler ve içeriklerle iyi bir ilk izlenim bırakma şansınız var. İlk izleniminizi akılda kalıcı ve dikkat çekici bir şekilde yaptığınızda, bu tüketicileri uzun vadede sadık müşterilere çevirme fırsatınız olabilir.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar