fbpx

E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?

15 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?

E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu sebeple ayrıdır.

İlk e-posta

Tüketicilerle aranızda bir bağ kurabilmek, onlarla iletişime geçebilmek ve bir komünite oluşturabilmek için ilk e-postalarınız çok değerlidir. Gönderdiğiniz e-postalar, müşterilerinizle iletişim kurabildiğiniz yegane kanallardan biridir ve bu çalışmalara ne kadar iyi başlarsanız, ilerleyen dönemlerdeki e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve geri dönüşüm oranlarınız da bir o kadar değişebilir. Öncelikle tanımlardan başlayalım.

İlk e-posta (Hoş geldin e-postası) nedir?

Bu e-postalar, bir tüketici siteniz üzerinden e-posta listenize abone olduktan sonra onlara gönderdiğiniz ilk e-postalardır. Bu e-postalara bir nevi hoş geldin e-postası da denebilir.

Gönderdiğiniz ilk mesaj ile müşterilerinizle aranızda bir bağ kurabilirsiniz. Bu e-postalarda, onlara ne gibi faydalar sağlayacağınızı ve ne kadar sürede bir bu e-postaları alacaklarını söyleyebilirsiniz. Aynı zamanda içten bir teşekkür mesajı göndermeniz de doğru bir adım olacaktır.

İyi bir hoş geldin e-postası hazırlamak için neler yapmanız gerektiğini de yarın ki yazımızda ele alacağız.

Hoş geldin mesajları farklı şekillerde olabilir

İnternet kullanıcılarının siteniz üzerinde yaptığı farklı aktivitelere göre, farklı hoş geldin mesajları gönderebilirsiniz. Doğrudan e-posta abone listenize kayıt olanlar için farklı bir şablon hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra site üzerinde alışveriş yaptıktan sonra abone listenize kayıt olanlara da farklı bir gönderim yapabilirsiniz.

Böylelikle site üzerinde alınan aksiyona göre farklı hoş geldin mesajları düzenleyebilirsiniz. Bu sayede standart bir karşılama yerine, tüketicinin aldığı aksiyon karşılığında ona yanıt vermiş olursunuz ve bu da tabii ki daha doğal bir yol olacaktır.

Hoş geldin e-postaları neden önemli?

Maddeler halinde ilk e-postanın önemine geçmeden önce bu konu ile ilgili bazı araştırmalardan öne çıkan bilgilere yer verelim.

Tüketicilerin yüzde 74’lük bir bölümü, bir siteye abone olduktan sonra firmadan hoş geldin mesajı beklediklerini dile getiriyor. Bu oldukça yüksek bir rakam. Bu nedenle de ilk e-postaları daha da önemli bir hale getiriyor.

Markaların hoş geldin e-postalarını okuyan kullanıcılar, 180 gün içinde markadan gelen diğer e-postaları yüzde 40 oranında daha fazla okuyor. Bu veri ele alındığında da hoş geldin mesajı sonrasında gönderdiğiniz e-postalardaki açılma oranları ciddi ölçüde artabilir. Bir firma olarak buna dikkat etmeniz de yarar var.

Hoş geldin e-postaları diğer promosyon e-postalarından yüzde 320 daha fazla gelir değeri taşıyor. Bunun yanı sıra ortalama bir hoş geldin e-postasının açılma oranı yüzde 50 civarında ve bu e-postalar sıradan bir bültenden yüzde 86 daha fazla okunuyor.

Bu verilerden sonra aslında ilk e-postaların firmalar için ne kadar önemli olduğunu değerlendirmek daha kolay oluyor. Bunlara ek olarak aşağıda birkaç madde ile bu e-postaların neden önemli olduğunu biraz daha inceleyelim.

“ilk

Abonelerinizde bir beklenti yaratırsınız

Tüketicileri bir beklenti içine sokmanız oldukça önemli. Böylelikle sizinle daha fazla temas halinde olabilirler. Gönderdiğiniz e-postalarda hangi sıklıkta onlara e-posta göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Hangi sıklıkta kampanyalar düzenlediğinizi de söyleyerek, onları beklenti içine sokabilirsiniz.

Bunların yanı sıra, e-posta listelerine abone oldukları için ne gibi fırsat ve faydalar elde edeceklerini söyleyerek, onlara özel ayrıcalıklar sunacağınızı bilmelerini sağlayabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarınıza yönlendirebilirsiniz

Hoş geldin e-postalarınızda, abonelerinizi sosyal medya hesaplarınızı takip etmeye yönlendirmeyi de deneyebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden takip ederek, tüm kampanya ve hizmetlerinizden anında haberdar olabileceklerini belirtmeniz, yeni takipçiler kazanmanıza da yardımcı olacaktır.

Sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz

İyi hazırlanmış bir eyleme çağrı ifadesiyle, abonelerinizin sitenize tekrar gelmelerini sağlayabilirsiniz. İnternet üzerinde rekabet çok fazla olduğu için, başkası onların dikkatini çekmeden sizin bunu yapmanız gerekecektir.

İyi bir ilk izlenim bırakırsınız

Müşterilerinizle olan ilişkilerde iyi bir ilk izlenim bırakmak da oldukça önemlidir. Online alışverişlerde tüketicilerle bire bir iletişim kurulamadığı için bu ilk izlenimi bırakmak pek de kolay olmuyor. Burada da devreye hoş geldin e-postaları giriyor.

Hazırladığınız metinler ve içeriklerle iyi bir ilk izlenim bırakma şansınız var. İlk izleniminizi akılda kalıcı ve dikkat çekici bir şekilde yaptığınızda, bu tüketicileri uzun vadede sadık müşterilere çevirme fırsatınız olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan