E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu nedenle önem vermeleri ve tüketicileri bu konu hakkında bilgilendirmeleri ayrı bir önem taşıyor.

Fiziki mağazalardan alışveriş yapan tüketiciler, ürünleri inceleyebiliyor; ürünleri yakından görebiliyor ve ürün hakkında bir izlenim edinebiliyorlar; ancak e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken tüketicilerin böyle bir şansı bulunmuyor. Bu durum da kimi zaman ürün iadelerinin artmasına neden olabiliyor.

Tüketiciler internetten satın aldıkları üründen memnun kalmadıklarında ya da ürün beklentilerini karşılamadığında ürünü iade etmek isteyebilirler. Bu sebeple de iade koşullarının detaylı bir şekilde hazırlanması; aynı zamanda da tüketicilerin bu konu hakkında detaylı bir şekilde bilgilendirilmesi gerekir.

E-ticaret siteniz üzerinde iade koşullarınızı doğru bir şekilde konumlandırmanız, tüketicileri bilgilendirmeniz ve daha da önemlisi iade politikanızı doğru bir şekilde hazırlayarak, hem kendinizi hem de tüketiciyi korumanız bir hayli önemlidir.

İade politikanızla ilgili yapmanız gerekenler

Site üzerinde ulaşılabilir bir yerde olmalı

İade politikanız, e-ticaret sitenizde kolay ulaşılabilir ve kolay görünülebilir bir yerde konumlanmalı. Sitenizi ziyaret edenler, satın alma işlemini yapmadan önce iade koşullarını okuyarak, hangi haklara sahip olduklarını öğrenebilirler. Bunun yanı sıra satın alma sayfasında, mesafeli satış sözleşmesiyle beraber iade koşullarınızı da müşterilerinize gösterebilirsiniz.

Ürün kargosunda iade koşullarını da gönderin

Müşterilerinize ürünleri gönderirken, ürün kutusunun içine, iade koşullarının yer aldığı bir form ekleyebilirsiniz. Ürün iadesi için, müşterilerinizin bu formu doldurmalarını ve imzalamalarını; sonrasında ürünü bu şekilde iade etmelerini isteyebilirsiniz. Hem müşterilerinizi iade koşulları hakkında bilgilendirmiş hem de iade koşullarını kabul ettiklerine dair onlardan imzalı bir belge almış olursunuz.

İade ücretini kimin ödeyeceğine karar verin

İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının özellikle düşünmeleri gereken konulardan biri de kargo ücretleridir. İade söz konusu olduğunda da kargo masrafları artmaktadır. Çok fazla ürün iadesi almak, bir anda kargo masraflarını çok fazla artırabilir. Bu nedenle de e-ticaret firmalarının iade konusunda, kargo ücretini kimin ödeyeceğini açık bir şekilde belirlemeleri gerekir. İade ücretlerini kimin ödeyeceğini, iade koşullarınızda açık ve net bir şekilde tüketicilere bildirmeniz gerekir.

Mümkün olduğunca çok bilgi verin

İade politikanızda mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz de önemlidir. Tüketicilerin aklında bir soru kalmaması ve açık bir şekilde bu koşulları anlamaları, ileride yaşanabilecek anlaşmazlıkların önüne geçer.

Anlaşılır bir dil kullanın

İade koşullarınızı belirtirken, çok fazla hukuki bir dil ya da jargonlar kullanmaktan kaçının. Müşterileriniz bu dili anlamayabilir ve iade konusunda kafaları karışabilir. Açık ve anlaşılır bir dille, madde madde bu koşulları anlatmanız oldukça önemlidir.

İade durumunda ödeme koşullarını bildirin

Ürün iadesi sonrasında, para iadesi yapılırken nasıl bir süreç işlediğini ve ne kadarlık bir süreç içerisinde, müşterilerinize para iadesi yapacağınızı da açık bir şekilde belirtmelisiniz. Para iadesi haricinde, yeni bir ürün gönderimi yapılan koşulları da belirterek, para iadesi yerine müşterilerinizi böyle bir opsiyona yönlendirebilirsiniz.

İade olmayan ürünleri belirtin

Özellikle bazı tekstil ürünlerinde hijyen nedeniyle ürün iadesi yapılmamaktadır. Bu sebeple de bu tür özel ilgi gerektiren ürünleri belirleyerek, müşterilerinizi bu ürünler hakkında bilgilendirmeniz gerekiyor. Ürün iadesinin yapılabilmesi için (Örneğin; ambalajın açılmaması vb.) ne tür koşullar gerektiğini de açıkça belirtmelisiniz.

İade için uyulması gereken koşulları belirtin

Ürün müşteriye teslim edildikten sonra nasıl bir süreç geçmesi gerektiğini ve iade için hangi koşulların yerine getirilmesi gerektiğini de açıkça belirtmeniz gerekir. Ürünün denenmesi, etiketinin sökülmemesi, ambalajın açılmaması ve benzeri detayları iyi bir şekilde değerlendirerek, iade için bir prosedür belirlemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar....
5 Ocak 2022
Markethinkers
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın