fbpx

E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

3 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu nedenle önem vermeleri ve tüketicileri bu konu hakkında bilgilendirmeleri ayrı bir önem taşıyor.

Fiziki mağazalardan alışveriş yapan tüketiciler, ürünleri inceleyebiliyor; ürünleri yakından görebiliyor ve ürün hakkında bir izlenim edinebiliyorlar; ancak e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken tüketicilerin böyle bir şansı bulunmuyor. Bu durum da kimi zaman ürün iadelerinin artmasına neden olabiliyor.

Tüketiciler internetten satın aldıkları üründen memnun kalmadıklarında ya da ürün beklentilerini karşılamadığında ürünü iade etmek isteyebilirler. Bu sebeple de iade koşullarının detaylı bir şekilde hazırlanması; aynı zamanda da tüketicilerin bu konu hakkında detaylı bir şekilde bilgilendirilmesi gerekir.

E-ticaret siteniz üzerinde iade koşullarınızı doğru bir şekilde konumlandırmanız, tüketicileri bilgilendirmeniz ve daha da önemlisi iade politikanızı doğru bir şekilde hazırlayarak, hem kendinizi hem de tüketiciyi korumanız bir hayli önemlidir.

İade politikanızla ilgili yapmanız gerekenler

Site üzerinde ulaşılabilir bir yerde olmalı

İade politikanız, e-ticaret sitenizde kolay ulaşılabilir ve kolay görünülebilir bir yerde konumlanmalı. Sitenizi ziyaret edenler, satın alma işlemini yapmadan önce iade koşullarını okuyarak, hangi haklara sahip olduklarını öğrenebilirler. Bunun yanı sıra satın alma sayfasında, mesafeli satış sözleşmesiyle beraber iade koşullarınızı da müşterilerinize gösterebilirsiniz.

Ürün kargosunda iade koşullarını da gönderin

Müşterilerinize ürünleri gönderirken, ürün kutusunun içine, iade koşullarının yer aldığı bir form ekleyebilirsiniz. Ürün iadesi için, müşterilerinizin bu formu doldurmalarını ve imzalamalarını; sonrasında ürünü bu şekilde iade etmelerini isteyebilirsiniz. Hem müşterilerinizi iade koşulları hakkında bilgilendirmiş hem de iade koşullarını kabul ettiklerine dair onlardan imzalı bir belge almış olursunuz.

İade ücretini kimin ödeyeceğine karar verin

İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının özellikle düşünmeleri gereken konulardan biri de kargo ücretleridir. İade söz konusu olduğunda da kargo masrafları artmaktadır. Çok fazla ürün iadesi almak, bir anda kargo masraflarını çok fazla artırabilir. Bu nedenle de e-ticaret firmalarının iade konusunda, kargo ücretini kimin ödeyeceğini açık bir şekilde belirlemeleri gerekir. İade ücretlerini kimin ödeyeceğini, iade koşullarınızda açık ve net bir şekilde tüketicilere bildirmeniz gerekir.

Mümkün olduğunca çok bilgi verin

İade politikanızda mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz de önemlidir. Tüketicilerin aklında bir soru kalmaması ve açık bir şekilde bu koşulları anlamaları, ileride yaşanabilecek anlaşmazlıkların önüne geçer.

Anlaşılır bir dil kullanın

İade koşullarınızı belirtirken, çok fazla hukuki bir dil ya da jargonlar kullanmaktan kaçının. Müşterileriniz bu dili anlamayabilir ve iade konusunda kafaları karışabilir. Açık ve anlaşılır bir dille, madde madde bu koşulları anlatmanız oldukça önemlidir.

İade durumunda ödeme koşullarını bildirin

Ürün iadesi sonrasında, para iadesi yapılırken nasıl bir süreç işlediğini ve ne kadarlık bir süreç içerisinde, müşterilerinize para iadesi yapacağınızı da açık bir şekilde belirtmelisiniz. Para iadesi haricinde, yeni bir ürün gönderimi yapılan koşulları da belirterek, para iadesi yerine müşterilerinizi böyle bir opsiyona yönlendirebilirsiniz.

İade olmayan ürünleri belirtin

Özellikle bazı tekstil ürünlerinde hijyen nedeniyle ürün iadesi yapılmamaktadır. Bu sebeple de bu tür özel ilgi gerektiren ürünleri belirleyerek, müşterilerinizi bu ürünler hakkında bilgilendirmeniz gerekiyor. Ürün iadesinin yapılabilmesi için (Örneğin; ambalajın açılmaması vb.) ne tür koşullar gerektiğini de açıkça belirtmelisiniz.

İade için uyulması gereken koşulları belirtin

Ürün müşteriye teslim edildikten sonra nasıl bir süreç geçmesi gerektiğini ve iade için hangi koşulların yerine getirilmesi gerektiğini de açıkça belirtmeniz gerekir. Ürünün denenmesi, etiketinin sökülmemesi, ambalajın açılmaması ve benzeri detayları iyi bir şekilde değerlendirerek, iade için bir prosedür belirlemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers