E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu nedenle önem vermeleri ve tüketicileri bu konu hakkında bilgilendirmeleri ayrı bir önem taşıyor.

Fiziki mağazalardan alışveriş yapan tüketiciler, ürünleri inceleyebiliyor; ürünleri yakından görebiliyor ve ürün hakkında bir izlenim edinebiliyorlar; ancak e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken tüketicilerin böyle bir şansı bulunmuyor. Bu durum da kimi zaman ürün iadelerinin artmasına neden olabiliyor.

Tüketiciler internetten satın aldıkları üründen memnun kalmadıklarında ya da ürün beklentilerini karşılamadığında ürünü iade etmek isteyebilirler. Bu sebeple de iade koşullarının detaylı bir şekilde hazırlanması; aynı zamanda da tüketicilerin bu konu hakkında detaylı bir şekilde bilgilendirilmesi gerekir.

E-ticaret siteniz üzerinde iade koşullarınızı doğru bir şekilde konumlandırmanız, tüketicileri bilgilendirmeniz ve daha da önemlisi iade politikanızı doğru bir şekilde hazırlayarak, hem kendinizi hem de tüketiciyi korumanız bir hayli önemlidir.

İade politikanızla ilgili yapmanız gerekenler

Site üzerinde ulaşılabilir bir yerde olmalı

İade politikanız, e-ticaret sitenizde kolay ulaşılabilir ve kolay görünülebilir bir yerde konumlanmalı. Sitenizi ziyaret edenler, satın alma işlemini yapmadan önce iade koşullarını okuyarak, hangi haklara sahip olduklarını öğrenebilirler. Bunun yanı sıra satın alma sayfasında, mesafeli satış sözleşmesiyle beraber iade koşullarınızı da müşterilerinize gösterebilirsiniz.

Ürün kargosunda iade koşullarını da gönderin

Müşterilerinize ürünleri gönderirken, ürün kutusunun içine, iade koşullarının yer aldığı bir form ekleyebilirsiniz. Ürün iadesi için, müşterilerinizin bu formu doldurmalarını ve imzalamalarını; sonrasında ürünü bu şekilde iade etmelerini isteyebilirsiniz. Hem müşterilerinizi iade koşulları hakkında bilgilendirmiş hem de iade koşullarını kabul ettiklerine dair onlardan imzalı bir belge almış olursunuz.

İade ücretini kimin ödeyeceğine karar verin

İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının özellikle düşünmeleri gereken konulardan biri de kargo ücretleridir. İade söz konusu olduğunda da kargo masrafları artmaktadır. Çok fazla ürün iadesi almak, bir anda kargo masraflarını çok fazla artırabilir. Bu nedenle de e-ticaret firmalarının iade konusunda, kargo ücretini kimin ödeyeceğini açık bir şekilde belirlemeleri gerekir. İade ücretlerini kimin ödeyeceğini, iade koşullarınızda açık ve net bir şekilde tüketicilere bildirmeniz gerekir.

Mümkün olduğunca çok bilgi verin

İade politikanızda mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz de önemlidir. Tüketicilerin aklında bir soru kalmaması ve açık bir şekilde bu koşulları anlamaları, ileride yaşanabilecek anlaşmazlıkların önüne geçer.

Anlaşılır bir dil kullanın

İade koşullarınızı belirtirken, çok fazla hukuki bir dil ya da jargonlar kullanmaktan kaçının. Müşterileriniz bu dili anlamayabilir ve iade konusunda kafaları karışabilir. Açık ve anlaşılır bir dille, madde madde bu koşulları anlatmanız oldukça önemlidir.

İade durumunda ödeme koşullarını bildirin

Ürün iadesi sonrasında, para iadesi yapılırken nasıl bir süreç işlediğini ve ne kadarlık bir süreç içerisinde, müşterilerinize para iadesi yapacağınızı da açık bir şekilde belirtmelisiniz. Para iadesi haricinde, yeni bir ürün gönderimi yapılan koşulları da belirterek, para iadesi yerine müşterilerinizi böyle bir opsiyona yönlendirebilirsiniz.

İade olmayan ürünleri belirtin

Özellikle bazı tekstil ürünlerinde hijyen nedeniyle ürün iadesi yapılmamaktadır. Bu sebeple de bu tür özel ilgi gerektiren ürünleri belirleyerek, müşterilerinizi bu ürünler hakkında bilgilendirmeniz gerekiyor. Ürün iadesinin yapılabilmesi için (Örneğin; ambalajın açılmaması vb.) ne tür koşullar gerektiğini de açıkça belirtmelisiniz.

İade için uyulması gereken koşulları belirtin

Ürün müşteriye teslim edildikten sonra nasıl bir süreç geçmesi gerektiğini ve iade için hangi koşulların yerine getirilmesi gerektiğini de açıkça belirtmeniz gerekir. Ürünün denenmesi, etiketinin sökülmemesi, ambalajın açılmaması ve benzeri detayları iyi bir şekilde değerlendirerek, iade için bir prosedür belirlemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin