E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

3 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu nedenle önem vermeleri ve tüketicileri bu konu hakkında bilgilendirmeleri ayrı bir önem taşıyor.

Fiziki mağazalardan alışveriş yapan tüketiciler, ürünleri inceleyebiliyor; ürünleri yakından görebiliyor ve ürün hakkında bir izlenim edinebiliyorlar; ancak e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken tüketicilerin böyle bir şansı bulunmuyor. Bu durum da kimi zaman ürün iadelerinin artmasına neden olabiliyor.

Tüketiciler internetten satın aldıkları üründen memnun kalmadıklarında ya da ürün beklentilerini karşılamadığında ürünü iade etmek isteyebilirler. Bu sebeple de iade koşullarının detaylı bir şekilde hazırlanması; aynı zamanda da tüketicilerin bu konu hakkında detaylı bir şekilde bilgilendirilmesi gerekir.

E-ticaret siteniz üzerinde iade koşullarınızı doğru bir şekilde konumlandırmanız, tüketicileri bilgilendirmeniz ve daha da önemlisi iade politikanızı doğru bir şekilde hazırlayarak, hem kendinizi hem de tüketiciyi korumanız bir hayli önemlidir.

İade politikanızla ilgili yapmanız gerekenler

Site üzerinde ulaşılabilir bir yerde olmalı

İade politikanız, e-ticaret sitenizde kolay ulaşılabilir ve kolay görünülebilir bir yerde konumlanmalı. Sitenizi ziyaret edenler, satın alma işlemini yapmadan önce iade koşullarını okuyarak, hangi haklara sahip olduklarını öğrenebilirler. Bunun yanı sıra satın alma sayfasında, mesafeli satış sözleşmesiyle beraber iade koşullarınızı da müşterilerinize gösterebilirsiniz.

Ürün kargosunda iade koşullarını da gönderin

Müşterilerinize ürünleri gönderirken, ürün kutusunun içine, iade koşullarının yer aldığı bir form ekleyebilirsiniz. Ürün iadesi için, müşterilerinizin bu formu doldurmalarını ve imzalamalarını; sonrasında ürünü bu şekilde iade etmelerini isteyebilirsiniz. Hem müşterilerinizi iade koşulları hakkında bilgilendirmiş hem de iade koşullarını kabul ettiklerine dair onlardan imzalı bir belge almış olursunuz.

İade ücretini kimin ödeyeceğine karar verin

İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının özellikle düşünmeleri gereken konulardan biri de kargo ücretleridir. İade söz konusu olduğunda da kargo masrafları artmaktadır. Çok fazla ürün iadesi almak, bir anda kargo masraflarını çok fazla artırabilir. Bu nedenle de e-ticaret firmalarının iade konusunda, kargo ücretini kimin ödeyeceğini açık bir şekilde belirlemeleri gerekir. İade ücretlerini kimin ödeyeceğini, iade koşullarınızda açık ve net bir şekilde tüketicilere bildirmeniz gerekir.

Mümkün olduğunca çok bilgi verin

İade politikanızda mümkün olduğunca çok bilgi vermeniz de önemlidir. Tüketicilerin aklında bir soru kalmaması ve açık bir şekilde bu koşulları anlamaları, ileride yaşanabilecek anlaşmazlıkların önüne geçer.

Anlaşılır bir dil kullanın

İade koşullarınızı belirtirken, çok fazla hukuki bir dil ya da jargonlar kullanmaktan kaçının. Müşterileriniz bu dili anlamayabilir ve iade konusunda kafaları karışabilir. Açık ve anlaşılır bir dille, madde madde bu koşulları anlatmanız oldukça önemlidir.

İade durumunda ödeme koşullarını bildirin

Ürün iadesi sonrasında, para iadesi yapılırken nasıl bir süreç işlediğini ve ne kadarlık bir süreç içerisinde, müşterilerinize para iadesi yapacağınızı da açık bir şekilde belirtmelisiniz. Para iadesi haricinde, yeni bir ürün gönderimi yapılan koşulları da belirterek, para iadesi yerine müşterilerinizi böyle bir opsiyona yönlendirebilirsiniz.

İade olmayan ürünleri belirtin

Özellikle bazı tekstil ürünlerinde hijyen nedeniyle ürün iadesi yapılmamaktadır. Bu sebeple de bu tür özel ilgi gerektiren ürünleri belirleyerek, müşterilerinizi bu ürünler hakkında bilgilendirmeniz gerekiyor. Ürün iadesinin yapılabilmesi için (Örneğin; ambalajın açılmaması vb.) ne tür koşullar gerektiğini de açıkça belirtmelisiniz.

İade için uyulması gereken koşulları belirtin

Ürün müşteriye teslim edildikten sonra nasıl bir süreç geçmesi gerektiğini ve iade için hangi koşulların yerine getirilmesi gerektiğini de açıkça belirtmeniz gerekir. Ürünün denenmesi, etiketinin sökülmemesi, ambalajın açılmaması ve benzeri detayları iyi bir şekilde değerlendirerek, iade için bir prosedür belirlemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan