E-ticarette hızlı teslimat ipuçları

8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları

E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler yapmak, müşteri sadakatini de artırmanıza yardımcı olur. Tabii ki teslimat süreci sadece e-ticaret firmalarının elinde değil, kargo firmaları da bu sürece dahildir; ancak yine de daha hızlı bir şekilde teslimatları sağlamak için e-ticaret firmalarının yapabileceği çalışmalar da bulunuyor.

Hızlı teslimat ipuçları

Siparişleri hızlı bir şekilde işleyin

Hızlı teslimat hizmerti sunabilmek için e-ticaret firması olarak yapabileceğiniz en önemli çalışma, sitenize gelen siparişleri hızlı bir şekilde işlemek olacaktır. Siparişleri hazırlama hızınızı artırmanız, gün içerisinde daha fazla gönderi çıkmanıza yardım edeceği için hızlı teslimat seçeneklerinizi de artırır.

Hızlı gönderi yapan kargo firmaları ile çalışın

Yapabileceğiniz çalışmalardan biri de hızlı teslimat seçnekleri olan kargo firmaları ile çalışmak olacaktır. Türkiye’nin her yerine hızlı teslimat mümkün olmayabilir ya da her firmanın böyle bir seçeneği olmayabilir; bu sebeple de kargo anlaşmalarınızı yaparken, ortalama gönderi sürelerini öğrenmeniz ve hızlı testlimat yapan kargo firmaları ile çalışmayı tercih etmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Deponuzu etkin bir şekilde düzenleyin

Hızlı teslimat sunabilmek için yukarıda da bahsettiğimiz gibi siparişlerinizi hızlı bir şekilde çıkartmanız gerekir. Bunun için de deponuzun verimliliğini artırmanız ve raf düzenini stratejik olarak hazırlamalısınız. Depo yönetimi yaparken, raf düzenini yapmanın yanı sıra sipariş hazırlama alanlarını belirlemeniz ve depo kullanım talimatlarını da hazırlamanız önemlidir. Böylelikle yeni bir personel girişi olduğunda, bu talimatlar sayesinde deponuzun yeni çalışanlar tarafından da verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayabilirsiniz.

Stok adetlerinizi artırın

Müşterilerinize hızlı gönderiler yapabilmek için stoklarınızda da yeterli sayıda ürün olması gerekli. Bu sebeple de özellikle çok satan ve talep gören ürünlerinizde stok adetlerinizi artırmanız önemli. Yeterli stoğunuz olmadığında, stok yenileme süreci de siparişe ekleneceği için hızlı gönderi yapamazsınız.

Her ürün özelinde bu stok adetlerini yüksek tutmanız mümkün olmayabilir bu sebeple de müşteri taleplerini yakından takip ederek, hızlı tüketilen ürünler özelinde bu çalışmaları yapabilirsiniz. Stok adetlerini yüksek tutmanızn yanı sıra stok alt limitlerinizi de çok satan ürünlerde yüksek tutabilirsiniz. Böylelikle stoklarınız tükenmeden daha hızlı bir şekidle bu ürün gruplarında stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

Personelinizi iyi eğitin

Deponuzu düzenli tutmanız ve stok adetlerinizi artırmanız tek başına yeterli olmayacaktır. Hızlı teslimat yapabilmek için personelinizin de verimli bir şekilde çalışarak, siparişleri hızlı bir şekilde hazırlaması gerekmektedir. Bunun için de depo yönetimi ve sipariş hazırlama konusunda onları iyi bir şekilde eğitmeniz gerekir. Uzun vade de yeni personel alımları olduğunda standart bir eğitim süreci sağlamak için de depo işleyişi ve sipariş hazırlanma aşamaları hakkında bir eğitim rehberi hazırlayarak, yeni çalışanlarınız için oryantasyonlar düzenleyebilirsiniz. Bu sayede uzun vadede personelizin aynı eğitimi almasını sağlayarak, yüksek verimlilikle çalışmaya devam edebilirsiniz.

Hızlı teslimat seçeneklerinizin tanıtımını yapın

İnternetten alışverişlerde tüketicileri mutsuz eden konulardan biri de kargo bekleme süreleridir. Bu sebeple de hızlı gönderi yapan firmaları da daha fazla tercih etmekteler. Hızlı gönderi seçeneklerinizin tanıtımlarını yapmanız da bu süreçte, tüketicilerin hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlarken, hızlı teslimat tercih eden tüketicileri de sitenize çekecektir.

E-ticaret sitenizin ana sayfasında ve ürün sayfalarında hızlı gönderi seçeneklerinizle ilgili banner paylaşımları yaparak, tüketicileri bilgilendirebileceğiniz gibi diğer pazarlama kanallarınız üzerinde de paylaşımlar yaparak takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra reklam ve kampanya tanıtım çalışmaalarınızda da hızlı gönderimlerinizin tanıtımlarını yapmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Hızlı teslimat neden önemli?

Aynı gün gönderi ve hızlı teslimat günümüzde e-ticaret firmaları için halen bir standart haline gelmedi ama rekabette öne çıkmak isteyen firmalar, bu alternatifleri kullanmaya başladılar.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İnternetten alışverişlerde, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen ve sepetteki ürünlerini satın alma ile sepeti terk etmelerine etki eden faktör kargo oluyor. Tüketicilerin kargo süresi uzadığında bir ürünü satın almaktan vazgeçebildikleri gibi hızlı gönderi yapan başka firmaları tercih edebiliyorlar.

İlgili rehber: Tüketiciler teslimat için ne kadar bekler?

Hızlı teslimat ile beraber aynı gün gönderim de tüketiciler tarafından sıklıkla tercih edilmekte. Müşterilerin siparişlerini hızlı bir şekilde teslim edebilmek ve kargo yönetimini yapmanız, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemli bir çalışmadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
IdeaSoft
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın