fbpx

E-ticarette hızlı teslimat ipuçları

8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları

E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler yapmak, müşteri sadakatini de artırmanıza yardımcı olur. Tabii ki teslimat süreci sadece e-ticaret firmalarının elinde değil, kargo firmaları da bu sürece dahildir; ancak yine de daha hızlı bir şekilde teslimatları sağlamak için e-ticaret firmalarının yapabileceği çalışmalar da bulunuyor.

Hızlı teslimat ipuçları

Siparişleri hızlı bir şekilde işleyin

Hızlı teslimat hizmerti sunabilmek için e-ticaret firması olarak yapabileceğiniz en önemli çalışma, sitenize gelen siparişleri hızlı bir şekilde işlemek olacaktır. Siparişleri hazırlama hızınızı artırmanız, gün içerisinde daha fazla gönderi çıkmanıza yardım edeceği için hızlı teslimat seçeneklerinizi de artırır.

Hızlı gönderi yapan kargo firmaları ile çalışın

Yapabileceğiniz çalışmalardan biri de hızlı teslimat seçnekleri olan kargo firmaları ile çalışmak olacaktır. Türkiye’nin her yerine hızlı teslimat mümkün olmayabilir ya da her firmanın böyle bir seçeneği olmayabilir; bu sebeple de kargo anlaşmalarınızı yaparken, ortalama gönderi sürelerini öğrenmeniz ve hızlı testlimat yapan kargo firmaları ile çalışmayı tercih etmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Deponuzu etkin bir şekilde düzenleyin

Hızlı teslimat sunabilmek için yukarıda da bahsettiğimiz gibi siparişlerinizi hızlı bir şekilde çıkartmanız gerekir. Bunun için de deponuzun verimliliğini artırmanız ve raf düzenini stratejik olarak hazırlamalısınız. Depo yönetimi yaparken, raf düzenini yapmanın yanı sıra sipariş hazırlama alanlarını belirlemeniz ve depo kullanım talimatlarını da hazırlamanız önemlidir. Böylelikle yeni bir personel girişi olduğunda, bu talimatlar sayesinde deponuzun yeni çalışanlar tarafından da verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayabilirsiniz.

Stok adetlerinizi artırın

Müşterilerinize hızlı gönderiler yapabilmek için stoklarınızda da yeterli sayıda ürün olması gerekli. Bu sebeple de özellikle çok satan ve talep gören ürünlerinizde stok adetlerinizi artırmanız önemli. Yeterli stoğunuz olmadığında, stok yenileme süreci de siparişe ekleneceği için hızlı gönderi yapamazsınız.

Her ürün özelinde bu stok adetlerini yüksek tutmanız mümkün olmayabilir bu sebeple de müşteri taleplerini yakından takip ederek, hızlı tüketilen ürünler özelinde bu çalışmaları yapabilirsiniz. Stok adetlerini yüksek tutmanızn yanı sıra stok alt limitlerinizi de çok satan ürünlerde yüksek tutabilirsiniz. Böylelikle stoklarınız tükenmeden daha hızlı bir şekidle bu ürün gruplarında stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

Personelinizi iyi eğitin

Deponuzu düzenli tutmanız ve stok adetlerinizi artırmanız tek başına yeterli olmayacaktır. Hızlı teslimat yapabilmek için personelinizin de verimli bir şekilde çalışarak, siparişleri hızlı bir şekilde hazırlaması gerekmektedir. Bunun için de depo yönetimi ve sipariş hazırlama konusunda onları iyi bir şekilde eğitmeniz gerekir. Uzun vade de yeni personel alımları olduğunda standart bir eğitim süreci sağlamak için de depo işleyişi ve sipariş hazırlanma aşamaları hakkında bir eğitim rehberi hazırlayarak, yeni çalışanlarınız için oryantasyonlar düzenleyebilirsiniz. Bu sayede uzun vadede personelizin aynı eğitimi almasını sağlayarak, yüksek verimlilikle çalışmaya devam edebilirsiniz.

Hızlı teslimat seçeneklerinizin tanıtımını yapın

İnternetten alışverişlerde tüketicileri mutsuz eden konulardan biri de kargo bekleme süreleridir. Bu sebeple de hızlı gönderi yapan firmaları da daha fazla tercih etmekteler. Hızlı gönderi seçeneklerinizin tanıtımlarını yapmanız da bu süreçte, tüketicilerin hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlarken, hızlı teslimat tercih eden tüketicileri de sitenize çekecektir.

E-ticaret sitenizin ana sayfasında ve ürün sayfalarında hızlı gönderi seçeneklerinizle ilgili banner paylaşımları yaparak, tüketicileri bilgilendirebileceğiniz gibi diğer pazarlama kanallarınız üzerinde de paylaşımlar yaparak takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra reklam ve kampanya tanıtım çalışmaalarınızda da hızlı gönderimlerinizin tanıtımlarını yapmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Hızlı teslimat neden önemli?

Aynı gün gönderi ve hızlı teslimat günümüzde e-ticaret firmaları için halen bir standart haline gelmedi ama rekabette öne çıkmak isteyen firmalar, bu alternatifleri kullanmaya başladılar.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İnternetten alışverişlerde, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen ve sepetteki ürünlerini satın alma ile sepeti terk etmelerine etki eden faktör kargo oluyor. Tüketicilerin kargo süresi uzadığında bir ürünü satın almaktan vazgeçebildikleri gibi hızlı gönderi yapan başka firmaları tercih edebiliyorlar.

İlgili rehber: Tüketiciler teslimat için ne kadar bekler?

Hızlı teslimat ile beraber aynı gün gönderim de tüketiciler tarafından sıklıkla tercih edilmekte. Müşterilerin siparişlerini hızlı bir şekilde teslim edebilmek ve kargo yönetimini yapmanız, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemli bir çalışmadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan