E-ticarette hızlı teslimat ipuçları

8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları

E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler yapmak, müşteri sadakatini de artırmanıza yardımcı olur. Tabii ki teslimat süreci sadece e-ticaret firmalarının elinde değil, kargo firmaları da bu sürece dahildir; ancak yine de daha hızlı bir şekilde teslimatları sağlamak için e-ticaret firmalarının yapabileceği çalışmalar da bulunuyor.

Hızlı teslimat ipuçları

Siparişleri hızlı bir şekilde işleyin

Hızlı teslimat hizmerti sunabilmek için e-ticaret firması olarak yapabileceğiniz en önemli çalışma, sitenize gelen siparişleri hızlı bir şekilde işlemek olacaktır. Siparişleri hazırlama hızınızı artırmanız, gün içerisinde daha fazla gönderi çıkmanıza yardım edeceği için hızlı teslimat seçeneklerinizi de artırır.

Hızlı gönderi yapan kargo firmaları ile çalışın

Yapabileceğiniz çalışmalardan biri de hızlı teslimat seçnekleri olan kargo firmaları ile çalışmak olacaktır. Türkiye’nin her yerine hızlı teslimat mümkün olmayabilir ya da her firmanın böyle bir seçeneği olmayabilir; bu sebeple de kargo anlaşmalarınızı yaparken, ortalama gönderi sürelerini öğrenmeniz ve hızlı testlimat yapan kargo firmaları ile çalışmayı tercih etmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Deponuzu etkin bir şekilde düzenleyin

Hızlı teslimat sunabilmek için yukarıda da bahsettiğimiz gibi siparişlerinizi hızlı bir şekilde çıkartmanız gerekir. Bunun için de deponuzun verimliliğini artırmanız ve raf düzenini stratejik olarak hazırlamalısınız. Depo yönetimi yaparken, raf düzenini yapmanın yanı sıra sipariş hazırlama alanlarını belirlemeniz ve depo kullanım talimatlarını da hazırlamanız önemlidir. Böylelikle yeni bir personel girişi olduğunda, bu talimatlar sayesinde deponuzun yeni çalışanlar tarafından da verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayabilirsiniz.

Stok adetlerinizi artırın

Müşterilerinize hızlı gönderiler yapabilmek için stoklarınızda da yeterli sayıda ürün olması gerekli. Bu sebeple de özellikle çok satan ve talep gören ürünlerinizde stok adetlerinizi artırmanız önemli. Yeterli stoğunuz olmadığında, stok yenileme süreci de siparişe ekleneceği için hızlı gönderi yapamazsınız.

Her ürün özelinde bu stok adetlerini yüksek tutmanız mümkün olmayabilir bu sebeple de müşteri taleplerini yakından takip ederek, hızlı tüketilen ürünler özelinde bu çalışmaları yapabilirsiniz. Stok adetlerini yüksek tutmanızn yanı sıra stok alt limitlerinizi de çok satan ürünlerde yüksek tutabilirsiniz. Böylelikle stoklarınız tükenmeden daha hızlı bir şekidle bu ürün gruplarında stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

Personelinizi iyi eğitin

Deponuzu düzenli tutmanız ve stok adetlerinizi artırmanız tek başına yeterli olmayacaktır. Hızlı teslimat yapabilmek için personelinizin de verimli bir şekilde çalışarak, siparişleri hızlı bir şekilde hazırlaması gerekmektedir. Bunun için de depo yönetimi ve sipariş hazırlama konusunda onları iyi bir şekilde eğitmeniz gerekir. Uzun vade de yeni personel alımları olduğunda standart bir eğitim süreci sağlamak için de depo işleyişi ve sipariş hazırlanma aşamaları hakkında bir eğitim rehberi hazırlayarak, yeni çalışanlarınız için oryantasyonlar düzenleyebilirsiniz. Bu sayede uzun vadede personelizin aynı eğitimi almasını sağlayarak, yüksek verimlilikle çalışmaya devam edebilirsiniz.

Hızlı teslimat seçeneklerinizin tanıtımını yapın

İnternetten alışverişlerde tüketicileri mutsuz eden konulardan biri de kargo bekleme süreleridir. Bu sebeple de hızlı gönderi yapan firmaları da daha fazla tercih etmekteler. Hızlı gönderi seçeneklerinizin tanıtımlarını yapmanız da bu süreçte, tüketicilerin hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlarken, hızlı teslimat tercih eden tüketicileri de sitenize çekecektir.

E-ticaret sitenizin ana sayfasında ve ürün sayfalarında hızlı gönderi seçeneklerinizle ilgili banner paylaşımları yaparak, tüketicileri bilgilendirebileceğiniz gibi diğer pazarlama kanallarınız üzerinde de paylaşımlar yaparak takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra reklam ve kampanya tanıtım çalışmaalarınızda da hızlı gönderimlerinizin tanıtımlarını yapmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Hızlı teslimat neden önemli?

Aynı gün gönderi ve hızlı teslimat günümüzde e-ticaret firmaları için halen bir standart haline gelmedi ama rekabette öne çıkmak isteyen firmalar, bu alternatifleri kullanmaya başladılar.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İnternetten alışverişlerde, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen ve sepetteki ürünlerini satın alma ile sepeti terk etmelerine etki eden faktör kargo oluyor. Tüketicilerin kargo süresi uzadığında bir ürünü satın almaktan vazgeçebildikleri gibi hızlı gönderi yapan başka firmaları tercih edebiliyorlar.

İlgili rehber: Tüketiciler teslimat için ne kadar bekler?

Hızlı teslimat ile beraber aynı gün gönderim de tüketiciler tarafından sıklıkla tercih edilmekte. Müşterilerin siparişlerini hızlı bir şekilde teslim edebilmek ve kargo yönetimini yapmanız, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemli bir çalışmadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan