E-ticarette hızlı teslimat ipuçları

8 Mayıs 2020
Sinan Oypan

E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler yapmak, müşteri sadakatini de artırmanıza yardımcı olur. Tabii ki teslimat süreci sadece e-ticaret firmalarının elinde değil, kargo firmaları da bu sürece dahildir; ancak yine de daha hızlı bir şekilde teslimatları sağlamak için e-ticaret firmalarının yapabileceği çalışmalar da bulunuyor.

Hızlı teslimat ipuçları

Siparişleri hızlı bir şekilde işleyin

Hızlı teslimat hizmerti sunabilmek için e-ticaret firması olarak yapabileceğiniz en önemli çalışma, sitenize gelen siparişleri hızlı bir şekilde işlemek olacaktır. Siparişleri hazırlama hızınızı artırmanız, gün içerisinde daha fazla gönderi çıkmanıza yardım edeceği için hızlı teslimat seçeneklerinizi de artırır.

Hızlı gönderi yapan kargo firmaları ile çalışın

Yapabileceğiniz çalışmalardan biri de hızlı teslimat seçnekleri olan kargo firmaları ile çalışmak olacaktır. Türkiye’nin her yerine hızlı teslimat mümkün olmayabilir ya da her firmanın böyle bir seçeneği olmayabilir; bu sebeple de kargo anlaşmalarınızı yaparken, ortalama gönderi sürelerini öğrenmeniz ve hızlı testlimat yapan kargo firmaları ile çalışmayı tercih etmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Deponuzu etkin bir şekilde düzenleyin

Hızlı teslimat sunabilmek için yukarıda da bahsettiğimiz gibi siparişlerinizi hızlı bir şekilde çıkartmanız gerekir. Bunun için de deponuzun verimliliğini artırmanız ve raf düzenini stratejik olarak hazırlamalısınız. Depo yönetimi yaparken, raf düzenini yapmanın yanı sıra sipariş hazırlama alanlarını belirlemeniz ve depo kullanım talimatlarını da hazırlamanız önemlidir. Böylelikle yeni bir personel girişi olduğunda, bu talimatlar sayesinde deponuzun yeni çalışanlar tarafından da verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayabilirsiniz.

Stok adetlerinizi artırın

Müşterilerinize hızlı gönderiler yapabilmek için stoklarınızda da yeterli sayıda ürün olması gerekli. Bu sebeple de özellikle çok satan ve talep gören ürünlerinizde stok adetlerinizi artırmanız önemli. Yeterli stoğunuz olmadığında, stok yenileme süreci de siparişe ekleneceği için hızlı gönderi yapamazsınız.

Her ürün özelinde bu stok adetlerini yüksek tutmanız mümkün olmayabilir bu sebeple de müşteri taleplerini yakından takip ederek, hızlı tüketilen ürünler özelinde bu çalışmaları yapabilirsiniz. Stok adetlerini yüksek tutmanızn yanı sıra stok alt limitlerinizi de çok satan ürünlerde yüksek tutabilirsiniz. Böylelikle stoklarınız tükenmeden daha hızlı bir şekidle bu ürün gruplarında stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

Personelinizi iyi eğitin

Deponuzu düzenli tutmanız ve stok adetlerinizi artırmanız tek başına yeterli olmayacaktır. Hızlı teslimat yapabilmek için personelinizin de verimli bir şekilde çalışarak, siparişleri hızlı bir şekilde hazırlaması gerekmektedir. Bunun için de depo yönetimi ve sipariş hazırlama konusunda onları iyi bir şekilde eğitmeniz gerekir. Uzun vade de yeni personel alımları olduğunda standart bir eğitim süreci sağlamak için de depo işleyişi ve sipariş hazırlanma aşamaları hakkında bir eğitim rehberi hazırlayarak, yeni çalışanlarınız için oryantasyonlar düzenleyebilirsiniz. Bu sayede uzun vadede personelizin aynı eğitimi almasını sağlayarak, yüksek verimlilikle çalışmaya devam edebilirsiniz.

Hızlı teslimat seçeneklerinizin tanıtımını yapın

İnternetten alışverişlerde tüketicileri mutsuz eden konulardan biri de kargo bekleme süreleridir. Bu sebeple de hızlı gönderi yapan firmaları da daha fazla tercih etmekteler. Hızlı gönderi seçeneklerinizin tanıtımlarını yapmanız da bu süreçte, tüketicilerin hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlarken, hızlı teslimat tercih eden tüketicileri de sitenize çekecektir.

E-ticaret sitenizin ana sayfasında ve ürün sayfalarında hızlı gönderi seçeneklerinizle ilgili banner paylaşımları yaparak, tüketicileri bilgilendirebileceğiniz gibi diğer pazarlama kanallarınız üzerinde de paylaşımlar yaparak takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra reklam ve kampanya tanıtım çalışmaalarınızda da hızlı gönderimlerinizin tanıtımlarını yapmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Hızlı teslimat neden önemli?

Aynı gün gönderi ve hızlı teslimat günümüzde e-ticaret firmaları için halen bir standart haline gelmedi ama rekabette öne çıkmak isteyen firmalar, bu alternatifleri kullanmaya başladılar.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İnternetten alışverişlerde, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen ve sepetteki ürünlerini satın alma ile sepeti terk etmelerine etki eden faktör kargo oluyor. Tüketicilerin kargo süresi uzadığında bir ürünü satın almaktan vazgeçebildikleri gibi hızlı gönderi yapan başka firmaları tercih edebiliyorlar.

İlgili rehber: Tüketiciler teslimat için ne kadar bekler?

Hızlı teslimat ile beraber aynı gün gönderim de tüketiciler tarafından sıklıkla tercih edilmekte. Müşterilerin siparişlerini hızlı bir şekilde teslim edebilmek ve kargo yönetimini yapmanız, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemli bir çalışmadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Magento E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan