E-ticarette hızlı teslimat ipuçları

8 Mayıs 2020
Ferad Osman Sali
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları

E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler yapmak, müşteri sadakatini de artırmanıza yardımcı olur. Tabii ki teslimat süreci sadece e-ticaret firmalarının elinde değil, kargo firmaları da bu sürece dahildir; ancak yine de daha hızlı bir şekilde teslimatları sağlamak için e-ticaret firmalarının yapabileceği çalışmalar da bulunuyor.

Hızlı teslimat ipuçları

Siparişleri hızlı bir şekilde işleyin

Hızlı teslimat hizmerti sunabilmek için e-ticaret firması olarak yapabileceğiniz en önemli çalışma, sitenize gelen siparişleri hızlı bir şekilde işlemek olacaktır. Siparişleri hazırlama hızınızı artırmanız, gün içerisinde daha fazla gönderi çıkmanıza yardım edeceği için hızlı teslimat seçeneklerinizi de artırır.

Hızlı gönderi yapan kargo firmaları ile çalışın

Yapabileceğiniz çalışmalardan biri de hızlı teslimat seçnekleri olan kargo firmaları ile çalışmak olacaktır. Türkiye’nin her yerine hızlı teslimat mümkün olmayabilir ya da her firmanın böyle bir seçeneği olmayabilir; bu sebeple de kargo anlaşmalarınızı yaparken, ortalama gönderi sürelerini öğrenmeniz ve hızlı testlimat yapan kargo firmaları ile çalışmayı tercih etmelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmaları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Deponuzu etkin bir şekilde düzenleyin

Hızlı teslimat sunabilmek için yukarıda da bahsettiğimiz gibi siparişlerinizi hızlı bir şekilde çıkartmanız gerekir. Bunun için de deponuzun verimliliğini artırmanız ve raf düzenini stratejik olarak hazırlamalısınız. Depo yönetimi yaparken, raf düzenini yapmanın yanı sıra sipariş hazırlama alanlarını belirlemeniz ve depo kullanım talimatlarını da hazırlamanız önemlidir. Böylelikle yeni bir personel girişi olduğunda, bu talimatlar sayesinde deponuzun yeni çalışanlar tarafından da verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayabilirsiniz.

Stok adetlerinizi artırın

Müşterilerinize hızlı gönderiler yapabilmek için stoklarınızda da yeterli sayıda ürün olması gerekli. Bu sebeple de özellikle çok satan ve talep gören ürünlerinizde stok adetlerinizi artırmanız önemli. Yeterli stoğunuz olmadığında, stok yenileme süreci de siparişe ekleneceği için hızlı gönderi yapamazsınız.

Her ürün özelinde bu stok adetlerini yüksek tutmanız mümkün olmayabilir bu sebeple de müşteri taleplerini yakından takip ederek, hızlı tüketilen ürünler özelinde bu çalışmaları yapabilirsiniz. Stok adetlerini yüksek tutmanızn yanı sıra stok alt limitlerinizi de çok satan ürünlerde yüksek tutabilirsiniz. Böylelikle stoklarınız tükenmeden daha hızlı bir şekidle bu ürün gruplarında stoklarınızı yenileyebilirsiniz.

Personelinizi iyi eğitin

Deponuzu düzenli tutmanız ve stok adetlerinizi artırmanız tek başına yeterli olmayacaktır. Hızlı teslimat yapabilmek için personelinizin de verimli bir şekilde çalışarak, siparişleri hızlı bir şekilde hazırlaması gerekmektedir. Bunun için de depo yönetimi ve sipariş hazırlama konusunda onları iyi bir şekilde eğitmeniz gerekir. Uzun vade de yeni personel alımları olduğunda standart bir eğitim süreci sağlamak için de depo işleyişi ve sipariş hazırlanma aşamaları hakkında bir eğitim rehberi hazırlayarak, yeni çalışanlarınız için oryantasyonlar düzenleyebilirsiniz. Bu sayede uzun vadede personelizin aynı eğitimi almasını sağlayarak, yüksek verimlilikle çalışmaya devam edebilirsiniz.

Hızlı teslimat seçeneklerinizin tanıtımını yapın

İnternetten alışverişlerde tüketicileri mutsuz eden konulardan biri de kargo bekleme süreleridir. Bu sebeple de hızlı gönderi yapan firmaları da daha fazla tercih etmekteler. Hızlı gönderi seçeneklerinizin tanıtımlarını yapmanız da bu süreçte, tüketicilerin hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlarken, hızlı teslimat tercih eden tüketicileri de sitenize çekecektir.

E-ticaret sitenizin ana sayfasında ve ürün sayfalarında hızlı gönderi seçeneklerinizle ilgili banner paylaşımları yaparak, tüketicileri bilgilendirebileceğiniz gibi diğer pazarlama kanallarınız üzerinde de paylaşımlar yaparak takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bunların yanı sıra reklam ve kampanya tanıtım çalışmaalarınızda da hızlı gönderimlerinizin tanıtımlarını yapmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

Hızlı teslimat neden önemli?

Aynı gün gönderi ve hızlı teslimat günümüzde e-ticaret firmaları için halen bir standart haline gelmedi ama rekabette öne çıkmak isteyen firmalar, bu alternatifleri kullanmaya başladılar.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler

İnternetten alışverişlerde, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen ve sepetteki ürünlerini satın alma ile sepeti terk etmelerine etki eden faktör kargo oluyor. Tüketicilerin kargo süresi uzadığında bir ürünü satın almaktan vazgeçebildikleri gibi hızlı gönderi yapan başka firmaları tercih edebiliyorlar.

İlgili rehber: Tüketiciler teslimat için ne kadar bekler?

Hızlı teslimat ile beraber aynı gün gönderim de tüketiciler tarafından sıklıkla tercih edilmekte. Müşterilerin siparişlerini hızlı bir şekilde teslim edebilmek ve kargo yönetimini yapmanız, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemli bir çalışmadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Ferad Osman Sali
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Ferad Osman Sali
instagram çekilişi yapmak | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekilişi yapmak | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma Instagram çekiliş yapmak, takipçi kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça popüler bir çalışması oldu. Birçok marka,...
7 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali