E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?

13 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?

E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak değerlendirilse de, dikkatli olunmazsa ve doğru adımlar atılmazsa hızlı büyüme şirket için birçok zarara neden olabilir.

Hızlı bir şekilde büyüyen ve bir anda hizmet ile ürün kalitesi düşmeye başlamış firmaları tarihte daha önce de gördük. Bunun sebebi de bu firmaların hızlı büyüme ile baş edememesi olabiliyor. Büyüme planları olan ya da işleri hızlı bir şekilde büyüyen firmaların, böyle bir senaryoda neler yapmaları gerektiğini bu yazıda paylaşıyor olacağız.

Müşteri hizmet kalitenizi düşürmeyin

Hızlı büyümelerin olumsuz belirtileri ilk önce müşteri hizmetleri bölümünde başlar. Tüketiciler, eskiden olduğu gibi iyi bir hizmet ve destek alamamaya başlarlar. Firmadan gelen geri dönüş süreleri uzar ve müşteriler bu sebeple destek alamazlar ve markaya karşı sinirlenmeye başlarlar.

Bunların yanı sıra hızı büyüme sonrasında taleplere karşılık veremeyen firmalar bir süre sonra ulaşılmaz bir hale gelmeye başlayabiliyor; ya da müşteri destek birimi daha otomasyon programlarıyla karışık bir hale gelebiliyor.

Bunların sebebi de bir anda geniş kitlelere ulaşılmasıyla beraber müşteri destek ekibinin yetersiz kalması ve firmanın böyle bir geçişe hazır olmaması oluyor.

Müşteri destek kalitenizin düşmesi, bir anda firmanızla ilgili birçok olumsuz yorumun ya da şikayetin ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bu da tabii ki marka imajına olumsuz bir şekilde yansıyacaktır.

Hızlı bir şekilde büyüyor olabilirsiniz ve gelen talepler artmış olabilir. Bu durumda elinizdeki müşteri destek bölümü yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de bu bölümdeki ekibinizi büyütmeli ve gerekirse teknolojik olarak ekipmanlarınızı ve altyapınızı güçlendirmelisiniz.

Ekibinizi büyültün

Hızlı büyüme sonrasında, şirket içinde yapılacak işlerin de miktarı artacaktır. Özellikle sipariş adetlerinin artmasıyla beraber, depo ve stok yönetimi oldukça zorlaşmaya başlayabilir. Bu departmanlardaki çalışanlarınızın sayısını artırmanız oldukça önemli.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenize gelen kişilerin sayısı da artacağı için, yazılım tarafında da daha fazla işle meşgul olmanız gerekebilir. Olası bir sıkıntı durumunda acilen müdahale edebilmeniz oldukça önemlidir ve elinizdeki iş gücünün bunu karşılaması gerekir.

Site yönetimi, ödeme işlemler, muhasebe, reklam ve pazarlama, AR-GE gibi bölümleriniz de bu büyümeden etkilenecektir. Personel eksikliği durumunda, tek bir çalışanın üzerine daha fazla iş düşecektir. Fazla iş yüklemesi yapmak da çalışanların performanslarını düşüreceği için, yapılan işin kalitesinin düşmesine neden olacaktır. Bununla beraber ekibinizdeki kişiler, yeni işlerine yetişmekte zorlanabilecekleri için de işleriniz aksayabilir.

Bu ve beneri sebeplerden dolayı işinizi büyütürken, ekibinize de destek vermeniz ve işe yeni çalışanlar almanız gerekecektir.

Yazılım ve teknolojiler

Şirketinizin büyümesiyle beraber ihtiyacınız olan yazılım ve teknolojiler de olacaktır. Şirketinizdeki çalışanların artmasıyla beraber, şirket için iş takibinin yapılabilmesi ve iletişimin kurulması için bazı teknolojik geliştirmelere ihtiyacınız olabilir.

Aynı şekilde e-ticaret siteniz üzerinde de bazı geliştirmeler yapmak ve yeni özellikler eklemek isteyebilirsiniz. Bu durumda da bazı yeni yazılımlara ihtiyacınız olabilir.

Yine e-ticaret sitenizin altyapısını güçlendirmeniz ve gelen talebi karşılayacak bir yapıya getirmeniz gerekecektir. İşiniz büyürken, kullandığınız teknolojileri ve yazılımları güncellememek, işlerinizin sıkıntıya düşmesine neden olabilir ve işlerinizi aksatabilir.

Şirket kültürü ve kurumsallaşma

Özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de şirket kültürünü korumak ve kurumsal yapıya geçişi kontrol altında tutmaktır. Küçük ve orta ölçekli kurumlar, büyük kurumsal yapılara geçmekte zorlanabiliyorlar.

Bu nedenle kurumsallığa geçmeden önce neler yapmanız gerektiğini, nasıl prosedürler izleyeceğinizi belirlemeli, yeni işe alımlarda nasıl bir yol izleyeceğiniz, yeni çalışanların oryantasyon süreçlerini, şirket içindeki yöneticilerin seçimlerinin nasıl yapılacağını belirlemeniz gerekiyor.

Kurumsallığını ve şirket kültürünün temellerini büyümeden önce atmanız oldukça önemli. Çünkü hızlı büyüme sırasında bu tür çalışmalar üzerinde fazla durulamıyor ve düzensiz yapılar oluşuyor. Bu yapılar da tabii ki bir süre sonra kaos ortamına dönüşebiliyor ve belli bir düzen olmadığı için de yapılan işlerin kalitesi düşebiliyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin