E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?

13 Ocak 2017
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?

E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak değerlendirilse de, dikkatli olunmazsa ve doğru adımlar atılmazsa hızlı büyüme şirket için birçok zarara neden olabilir.

Hızlı bir şekilde büyüyen ve bir anda hizmet ile ürün kalitesi düşmeye başlamış firmaları tarihte daha önce de gördük. Bunun sebebi de bu firmaların hızlı büyüme ile baş edememesi olabiliyor. Büyüme planları olan ya da işleri hızlı bir şekilde büyüyen firmaların, böyle bir senaryoda neler yapmaları gerektiğini bu yazıda paylaşıyor olacağız.

Müşteri hizmet kalitenizi düşürmeyin

Hızlı büyümelerin olumsuz belirtileri ilk önce müşteri hizmetleri bölümünde başlar. Tüketiciler, eskiden olduğu gibi iyi bir hizmet ve destek alamamaya başlarlar. Firmadan gelen geri dönüş süreleri uzar ve müşteriler bu sebeple destek alamazlar ve markaya karşı sinirlenmeye başlarlar.

Bunların yanı sıra hızı büyüme sonrasında taleplere karşılık veremeyen firmalar bir süre sonra ulaşılmaz bir hale gelmeye başlayabiliyor; ya da müşteri destek birimi daha otomasyon programlarıyla karışık bir hale gelebiliyor.

Bunların sebebi de bir anda geniş kitlelere ulaşılmasıyla beraber müşteri destek ekibinin yetersiz kalması ve firmanın böyle bir geçişe hazır olmaması oluyor.

Müşteri destek kalitenizin düşmesi, bir anda firmanızla ilgili birçok olumsuz yorumun ya da şikayetin ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bu da tabii ki marka imajına olumsuz bir şekilde yansıyacaktır.

Hızlı bir şekilde büyüyor olabilirsiniz ve gelen talepler artmış olabilir. Bu durumda elinizdeki müşteri destek bölümü yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de bu bölümdeki ekibinizi büyütmeli ve gerekirse teknolojik olarak ekipmanlarınızı ve altyapınızı güçlendirmelisiniz.

Ekibinizi büyültün

Hızlı büyüme sonrasında, şirket içinde yapılacak işlerin de miktarı artacaktır. Özellikle sipariş adetlerinin artmasıyla beraber, depo ve stok yönetimi oldukça zorlaşmaya başlayabilir. Bu departmanlardaki çalışanlarınızın sayısını artırmanız oldukça önemli.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenize gelen kişilerin sayısı da artacağı için, yazılım tarafında da daha fazla işle meşgul olmanız gerekebilir. Olası bir sıkıntı durumunda acilen müdahale edebilmeniz oldukça önemlidir ve elinizdeki iş gücünün bunu karşılaması gerekir.

Site yönetimi, ödeme işlemler, muhasebe, reklam ve pazarlama, AR-GE gibi bölümleriniz de bu büyümeden etkilenecektir. Personel eksikliği durumunda, tek bir çalışanın üzerine daha fazla iş düşecektir. Fazla iş yüklemesi yapmak da çalışanların performanslarını düşüreceği için, yapılan işin kalitesinin düşmesine neden olacaktır. Bununla beraber ekibinizdeki kişiler, yeni işlerine yetişmekte zorlanabilecekleri için de işleriniz aksayabilir.

Bu ve beneri sebeplerden dolayı işinizi büyütürken, ekibinize de destek vermeniz ve işe yeni çalışanlar almanız gerekecektir.

Yazılım ve teknolojiler

Şirketinizin büyümesiyle beraber ihtiyacınız olan yazılım ve teknolojiler de olacaktır. Şirketinizdeki çalışanların artmasıyla beraber, şirket için iş takibinin yapılabilmesi ve iletişimin kurulması için bazı teknolojik geliştirmelere ihtiyacınız olabilir.

Aynı şekilde e-ticaret siteniz üzerinde de bazı geliştirmeler yapmak ve yeni özellikler eklemek isteyebilirsiniz. Bu durumda da bazı yeni yazılımlara ihtiyacınız olabilir.

Yine e-ticaret sitenizin altyapısını güçlendirmeniz ve gelen talebi karşılayacak bir yapıya getirmeniz gerekecektir. İşiniz büyürken, kullandığınız teknolojileri ve yazılımları güncellememek, işlerinizin sıkıntıya düşmesine neden olabilir ve işlerinizi aksatabilir.

Şirket kültürü ve kurumsallaşma

Özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de şirket kültürünü korumak ve kurumsal yapıya geçişi kontrol altında tutmaktır. Küçük ve orta ölçekli kurumlar, büyük kurumsal yapılara geçmekte zorlanabiliyorlar.

Bu nedenle kurumsallığa geçmeden önce neler yapmanız gerektiğini, nasıl prosedürler izleyeceğinizi belirlemeli, yeni işe alımlarda nasıl bir yol izleyeceğiniz, yeni çalışanların oryantasyon süreçlerini, şirket içindeki yöneticilerin seçimlerinin nasıl yapılacağını belirlemeniz gerekiyor.

Kurumsallığını ve şirket kültürünün temellerini büyümeden önce atmanız oldukça önemli. Çünkü hızlı büyüme sırasında bu tür çalışmalar üzerinde fazla durulamıyor ve düzensiz yapılar oluşuyor. Bu yapılar da tabii ki bir süre sonra kaos ortamına dönüşebiliyor ve belli bir düzen olmadığı için de yapılan işlerin kalitesi düşebiliyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
İnternetten Ayakkabı Satma Rehberi
İnternetten Ayakkabı Satma Rehberi
İnternet üzerinden alışveriş yapmaya olan talep her geçen gün daha çok artar. İnternetten ayakkabı satmak, bu alanda yürütebileceğiniz faaliyetler arasındadır. Son derece yüksek bir müşteri potansiyeli olan ayakkabı sektöründe...
19 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret Sitelerinde A/B Testleri Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde A/B Testleri Nasıl Yapılır?
E-ticaret sitelerinde A/B testlerinin gerçekleştirilmesi, kullanıcı deneyimini optimize etmek ve dönüşüm oranlarını artırmak için kritik bir stratejidir. Bu süreç, bir web sitesinin iki farklı versiyonunun (A ve B) aynı anda...
9 Eylül 2023
Ferad Osman Sali
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
DAP Teslim Şekli Nedir?
DAP Teslim Şekli Nedir?
İhracat dünyasına girmek istiyorsanız, teslim şekillerini ayrıntılı olarak bilmeniz gerekir. Bu başlık altında çok sayıda unsur vardır. DAP teslim şekli de bunlardan bir tanesidir. [youtube_embed videocode="-ZLOX5K5Jr0"...
16 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
Ticaret Odası Kaydı Nedir ? Nasıl Kayıt Yapılır ? 2023 Dönemi
Ticaret Odası Kaydı Nedir ? Nasıl Kayıt Yapılır ? 2023 Dönemi
Ticaret Odası Kaydı Nedir? Ticaret Odası Kaydı, bir işletmenin resmi olarak ticari faaliyetlerine başlamadan önce kayıt olması gereken bir süreçtir. Ticaret Odası, yerel ticaretin düzenlenmesi, işletmelerin desteklenmesi ve...
19 Haziran 2023
Ferad Osman Sali