E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?

13 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?

E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak değerlendirilse de, dikkatli olunmazsa ve doğru adımlar atılmazsa hızlı büyüme şirket için birçok zarara neden olabilir.

Hızlı bir şekilde büyüyen ve bir anda hizmet ile ürün kalitesi düşmeye başlamış firmaları tarihte daha önce de gördük. Bunun sebebi de bu firmaların hızlı büyüme ile baş edememesi olabiliyor. Büyüme planları olan ya da işleri hızlı bir şekilde büyüyen firmaların, böyle bir senaryoda neler yapmaları gerektiğini bu yazıda paylaşıyor olacağız.

Müşteri hizmet kalitenizi düşürmeyin

Hızlı büyümelerin olumsuz belirtileri ilk önce müşteri hizmetleri bölümünde başlar. Tüketiciler, eskiden olduğu gibi iyi bir hizmet ve destek alamamaya başlarlar. Firmadan gelen geri dönüş süreleri uzar ve müşteriler bu sebeple destek alamazlar ve markaya karşı sinirlenmeye başlarlar.

Bunların yanı sıra hızı büyüme sonrasında taleplere karşılık veremeyen firmalar bir süre sonra ulaşılmaz bir hale gelmeye başlayabiliyor; ya da müşteri destek birimi daha otomasyon programlarıyla karışık bir hale gelebiliyor.

Bunların sebebi de bir anda geniş kitlelere ulaşılmasıyla beraber müşteri destek ekibinin yetersiz kalması ve firmanın böyle bir geçişe hazır olmaması oluyor.

Müşteri destek kalitenizin düşmesi, bir anda firmanızla ilgili birçok olumsuz yorumun ya da şikayetin ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bu da tabii ki marka imajına olumsuz bir şekilde yansıyacaktır.

Hızlı bir şekilde büyüyor olabilirsiniz ve gelen talepler artmış olabilir. Bu durumda elinizdeki müşteri destek bölümü yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de bu bölümdeki ekibinizi büyütmeli ve gerekirse teknolojik olarak ekipmanlarınızı ve altyapınızı güçlendirmelisiniz.

Ekibinizi büyültün

Hızlı büyüme sonrasında, şirket içinde yapılacak işlerin de miktarı artacaktır. Özellikle sipariş adetlerinin artmasıyla beraber, depo ve stok yönetimi oldukça zorlaşmaya başlayabilir. Bu departmanlardaki çalışanlarınızın sayısını artırmanız oldukça önemli.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenize gelen kişilerin sayısı da artacağı için, yazılım tarafında da daha fazla işle meşgul olmanız gerekebilir. Olası bir sıkıntı durumunda acilen müdahale edebilmeniz oldukça önemlidir ve elinizdeki iş gücünün bunu karşılaması gerekir.

Site yönetimi, ödeme işlemler, muhasebe, reklam ve pazarlama, AR-GE gibi bölümleriniz de bu büyümeden etkilenecektir. Personel eksikliği durumunda, tek bir çalışanın üzerine daha fazla iş düşecektir. Fazla iş yüklemesi yapmak da çalışanların performanslarını düşüreceği için, yapılan işin kalitesinin düşmesine neden olacaktır. Bununla beraber ekibinizdeki kişiler, yeni işlerine yetişmekte zorlanabilecekleri için de işleriniz aksayabilir.

Bu ve beneri sebeplerden dolayı işinizi büyütürken, ekibinize de destek vermeniz ve işe yeni çalışanlar almanız gerekecektir.

Yazılım ve teknolojiler

Şirketinizin büyümesiyle beraber ihtiyacınız olan yazılım ve teknolojiler de olacaktır. Şirketinizdeki çalışanların artmasıyla beraber, şirket için iş takibinin yapılabilmesi ve iletişimin kurulması için bazı teknolojik geliştirmelere ihtiyacınız olabilir.

Aynı şekilde e-ticaret siteniz üzerinde de bazı geliştirmeler yapmak ve yeni özellikler eklemek isteyebilirsiniz. Bu durumda da bazı yeni yazılımlara ihtiyacınız olabilir.

Yine e-ticaret sitenizin altyapısını güçlendirmeniz ve gelen talebi karşılayacak bir yapıya getirmeniz gerekecektir. İşiniz büyürken, kullandığınız teknolojileri ve yazılımları güncellememek, işlerinizin sıkıntıya düşmesine neden olabilir ve işlerinizi aksatabilir.

Şirket kültürü ve kurumsallaşma

Özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de şirket kültürünü korumak ve kurumsal yapıya geçişi kontrol altında tutmaktır. Küçük ve orta ölçekli kurumlar, büyük kurumsal yapılara geçmekte zorlanabiliyorlar.

Bu nedenle kurumsallığa geçmeden önce neler yapmanız gerektiğini, nasıl prosedürler izleyeceğinizi belirlemeli, yeni işe alımlarda nasıl bir yol izleyeceğiniz, yeni çalışanların oryantasyon süreçlerini, şirket içindeki yöneticilerin seçimlerinin nasıl yapılacağını belirlemeniz gerekiyor.

Kurumsallığını ve şirket kültürünün temellerini büyümeden önce atmanız oldukça önemli. Çünkü hızlı büyüme sırasında bu tür çalışmalar üzerinde fazla durulamıyor ve düzensiz yapılar oluşuyor. Bu yapılar da tabii ki bir süre sonra kaos ortamına dönüşebiliyor ve belli bir düzen olmadığı için de yapılan işlerin kalitesi düşebiliyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı  Neden Önemlidir?
Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı Neden Önemlidir?
Hızın hayatın her alanında öncelikli beklentiler arasına girdiği bir dönemde yaşıyoruz. Zira gündelik işlerin ya da çalışma hayatının getirdiği yoğunluk, yaptığımız her ne olursa olsun bu süreci bir an önce tamamlamak isteme...
10 Mart 2022
Markethinkers
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın