E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?

13 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak değerlendirilse de, dikkatli olunmazsa ve doğru adımlar atılmazsa hızlı büyüme şirket için birçok zarara neden olabilir.

Hızlı bir şekilde büyüyen ve bir anda hizmet ile ürün kalitesi düşmeye başlamış firmaları tarihte daha önce de gördük. Bunun sebebi de bu firmaların hızlı büyüme ile baş edememesi olabiliyor. Büyüme planları olan ya da işleri hızlı bir şekilde büyüyen firmaların, böyle bir senaryoda neler yapmaları gerektiğini bu yazıda paylaşıyor olacağız.

Müşteri hizmet kalitenizi düşürmeyin

Hızlı büyümelerin olumsuz belirtileri ilk önce müşteri hizmetleri bölümünde başlar. Tüketiciler, eskiden olduğu gibi iyi bir hizmet ve destek alamamaya başlarlar. Firmadan gelen geri dönüş süreleri uzar ve müşteriler bu sebeple destek alamazlar ve markaya karşı sinirlenmeye başlarlar.

Bunların yanı sıra hızı büyüme sonrasında taleplere karşılık veremeyen firmalar bir süre sonra ulaşılmaz bir hale gelmeye başlayabiliyor; ya da müşteri destek birimi daha otomasyon programlarıyla karışık bir hale gelebiliyor.

Bunların sebebi de bir anda geniş kitlelere ulaşılmasıyla beraber müşteri destek ekibinin yetersiz kalması ve firmanın böyle bir geçişe hazır olmaması oluyor.

Müşteri destek kalitenizin düşmesi, bir anda firmanızla ilgili birçok olumsuz yorumun ya da şikayetin ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bu da tabii ki marka imajına olumsuz bir şekilde yansıyacaktır.

Hızlı bir şekilde büyüyor olabilirsiniz ve gelen talepler artmış olabilir. Bu durumda elinizdeki müşteri destek bölümü yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de bu bölümdeki ekibinizi büyütmeli ve gerekirse teknolojik olarak ekipmanlarınızı ve altyapınızı güçlendirmelisiniz.

Ekibinizi büyültün

Hızlı büyüme sonrasında, şirket içinde yapılacak işlerin de miktarı artacaktır. Özellikle sipariş adetlerinin artmasıyla beraber, depo ve stok yönetimi oldukça zorlaşmaya başlayabilir. Bu departmanlardaki çalışanlarınızın sayısını artırmanız oldukça önemli.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenize gelen kişilerin sayısı da artacağı için, yazılım tarafında da daha fazla işle meşgul olmanız gerekebilir. Olası bir sıkıntı durumunda acilen müdahale edebilmeniz oldukça önemlidir ve elinizdeki iş gücünün bunu karşılaması gerekir.

Site yönetimi, ödeme işlemler, muhasebe, reklam ve pazarlama, AR-GE gibi bölümleriniz de bu büyümeden etkilenecektir. Personel eksikliği durumunda, tek bir çalışanın üzerine daha fazla iş düşecektir. Fazla iş yüklemesi yapmak da çalışanların performanslarını düşüreceği için, yapılan işin kalitesinin düşmesine neden olacaktır. Bununla beraber ekibinizdeki kişiler, yeni işlerine yetişmekte zorlanabilecekleri için de işleriniz aksayabilir.

Bu ve beneri sebeplerden dolayı işinizi büyütürken, ekibinize de destek vermeniz ve işe yeni çalışanlar almanız gerekecektir.

Yazılım ve teknolojiler

Şirketinizin büyümesiyle beraber ihtiyacınız olan yazılım ve teknolojiler de olacaktır. Şirketinizdeki çalışanların artmasıyla beraber, şirket için iş takibinin yapılabilmesi ve iletişimin kurulması için bazı teknolojik geliştirmelere ihtiyacınız olabilir.

Aynı şekilde e-ticaret siteniz üzerinde de bazı geliştirmeler yapmak ve yeni özellikler eklemek isteyebilirsiniz. Bu durumda da bazı yeni yazılımlara ihtiyacınız olabilir.

Yine e-ticaret sitenizin altyapısını güçlendirmeniz ve gelen talebi karşılayacak bir yapıya getirmeniz gerekecektir. İşiniz büyürken, kullandığınız teknolojileri ve yazılımları güncellememek, işlerinizin sıkıntıya düşmesine neden olabilir ve işlerinizi aksatabilir.

Şirket kültürü ve kurumsallaşma

Özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de şirket kültürünü korumak ve kurumsal yapıya geçişi kontrol altında tutmaktır. Küçük ve orta ölçekli kurumlar, büyük kurumsal yapılara geçmekte zorlanabiliyorlar.

Bu nedenle kurumsallığa geçmeden önce neler yapmanız gerektiğini, nasıl prosedürler izleyeceğinizi belirlemeli, yeni işe alımlarda nasıl bir yol izleyeceğiniz, yeni çalışanların oryantasyon süreçlerini, şirket içindeki yöneticilerin seçimlerinin nasıl yapılacağını belirlemeniz gerekiyor.

Kurumsallığını ve şirket kültürünün temellerini büyümeden önce atmanız oldukça önemli. Çünkü hızlı büyüme sırasında bu tür çalışmalar üzerinde fazla durulamıyor ve düzensiz yapılar oluşuyor. Bu yapılar da tabii ki bir süre sonra kaos ortamına dönüşebiliyor ve belli bir düzen olmadığı için de yapılan işlerin kalitesi düşebiliyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan