E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?

13 Ocak 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak değerlendirilse de, dikkatli olunmazsa ve doğru adımlar atılmazsa hızlı büyüme şirket için birçok zarara neden olabilir.

Hızlı bir şekilde büyüyen ve bir anda hizmet ile ürün kalitesi düşmeye başlamış firmaları tarihte daha önce de gördük. Bunun sebebi de bu firmaların hızlı büyüme ile baş edememesi olabiliyor. Büyüme planları olan ya da işleri hızlı bir şekilde büyüyen firmaların, böyle bir senaryoda neler yapmaları gerektiğini bu yazıda paylaşıyor olacağız.

Müşteri hizmet kalitenizi düşürmeyin

Hızlı büyümelerin olumsuz belirtileri ilk önce müşteri hizmetleri bölümünde başlar. Tüketiciler, eskiden olduğu gibi iyi bir hizmet ve destek alamamaya başlarlar. Firmadan gelen geri dönüş süreleri uzar ve müşteriler bu sebeple destek alamazlar ve markaya karşı sinirlenmeye başlarlar.

Bunların yanı sıra hızı büyüme sonrasında taleplere karşılık veremeyen firmalar bir süre sonra ulaşılmaz bir hale gelmeye başlayabiliyor; ya da müşteri destek birimi daha otomasyon programlarıyla karışık bir hale gelebiliyor.

Bunların sebebi de bir anda geniş kitlelere ulaşılmasıyla beraber müşteri destek ekibinin yetersiz kalması ve firmanın böyle bir geçişe hazır olmaması oluyor.

Müşteri destek kalitenizin düşmesi, bir anda firmanızla ilgili birçok olumsuz yorumun ya da şikayetin ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bu da tabii ki marka imajına olumsuz bir şekilde yansıyacaktır.

Hızlı bir şekilde büyüyor olabilirsiniz ve gelen talepler artmış olabilir. Bu durumda elinizdeki müşteri destek bölümü yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de bu bölümdeki ekibinizi büyütmeli ve gerekirse teknolojik olarak ekipmanlarınızı ve altyapınızı güçlendirmelisiniz.

Ekibinizi büyültün

Hızlı büyüme sonrasında, şirket içinde yapılacak işlerin de miktarı artacaktır. Özellikle sipariş adetlerinin artmasıyla beraber, depo ve stok yönetimi oldukça zorlaşmaya başlayabilir. Bu departmanlardaki çalışanlarınızın sayısını artırmanız oldukça önemli.

Bunun yanı sıra e-ticaret sitenize gelen kişilerin sayısı da artacağı için, yazılım tarafında da daha fazla işle meşgul olmanız gerekebilir. Olası bir sıkıntı durumunda acilen müdahale edebilmeniz oldukça önemlidir ve elinizdeki iş gücünün bunu karşılaması gerekir.

Site yönetimi, ödeme işlemler, muhasebe, reklam ve pazarlama, AR-GE gibi bölümleriniz de bu büyümeden etkilenecektir. Personel eksikliği durumunda, tek bir çalışanın üzerine daha fazla iş düşecektir. Fazla iş yüklemesi yapmak da çalışanların performanslarını düşüreceği için, yapılan işin kalitesinin düşmesine neden olacaktır. Bununla beraber ekibinizdeki kişiler, yeni işlerine yetişmekte zorlanabilecekleri için de işleriniz aksayabilir.

Bu ve beneri sebeplerden dolayı işinizi büyütürken, ekibinize de destek vermeniz ve işe yeni çalışanlar almanız gerekecektir.

Yazılım ve teknolojiler

Şirketinizin büyümesiyle beraber ihtiyacınız olan yazılım ve teknolojiler de olacaktır. Şirketinizdeki çalışanların artmasıyla beraber, şirket için iş takibinin yapılabilmesi ve iletişimin kurulması için bazı teknolojik geliştirmelere ihtiyacınız olabilir.

Aynı şekilde e-ticaret siteniz üzerinde de bazı geliştirmeler yapmak ve yeni özellikler eklemek isteyebilirsiniz. Bu durumda da bazı yeni yazılımlara ihtiyacınız olabilir.

Yine e-ticaret sitenizin altyapısını güçlendirmeniz ve gelen talebi karşılayacak bir yapıya getirmeniz gerekecektir. İşiniz büyürken, kullandığınız teknolojileri ve yazılımları güncellememek, işlerinizin sıkıntıya düşmesine neden olabilir ve işlerinizi aksatabilir.

Şirket kültürü ve kurumsallaşma

Özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de şirket kültürünü korumak ve kurumsal yapıya geçişi kontrol altında tutmaktır. Küçük ve orta ölçekli kurumlar, büyük kurumsal yapılara geçmekte zorlanabiliyorlar.

Bu nedenle kurumsallığa geçmeden önce neler yapmanız gerektiğini, nasıl prosedürler izleyeceğinizi belirlemeli, yeni işe alımlarda nasıl bir yol izleyeceğiniz, yeni çalışanların oryantasyon süreçlerini, şirket içindeki yöneticilerin seçimlerinin nasıl yapılacağını belirlemeniz gerekiyor.

Kurumsallığını ve şirket kültürünün temellerini büyümeden önce atmanız oldukça önemli. Çünkü hızlı büyüme sırasında bu tür çalışmalar üzerinde fazla durulamıyor ve düzensiz yapılar oluşuyor. Bu yapılar da tabii ki bir süre sonra kaos ortamına dönüşebiliyor ve belli bir düzen olmadığı için de yapılan işlerin kalitesi düşebiliyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan